abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66878119
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:13 schreef waht het volgende:
'Recht' hebben op een stuk land bestaat niet. En als je denkt dat het wel bestaat; hoe luidt de definitie en waarom is juist die definitie de juiste?
hmz, in deze context komt het neer op geboorterecht denk ik, het recht om daar te mogen wonen waar je geboren bent . Dat hadden de Palestijnen van toen wel en de Joden niet, die kwamen grotendeels elders vandaan. Inmiddels hebben de Joden dat ook, het is dan ook een argument dat ik geregeld tegenkom, ze zijn er geboren en getogen .. dus ik ga ervan uit dat het een algemeen aanvaard concept is.

Tja, en in dat kader is het dus nogal raar dat het geboorterecht van de Palestijn totaal negeert word .. er wordt zelfs terug gegrepen op koninkrijken van 2500 jaar geleden om maar aan te tonen dat dat meer waarde heeft dan het geboorterecht van de 'niet-bestaande' Palestijn
pleased to meet you
  maandag 9 maart 2009 @ 22:36:59 #142
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_66878330
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:32 schreef moussie het volgende:

[..]

hmz, in deze context komt het neer op geboorterecht denk ik, het recht om daar te mogen wonen waar je geboren bent . Dat hadden de Palestijnen van toen wel en de Joden niet, die kwamen grotendeels elders vandaan. Inmiddels hebben de Joden dat ook, het is dan ook een argument dat ik geregeld tegenkom, ze zijn er geboren en getogen .. dus ik ga ervan uit dat het een algemeen aanvaard concept is.

Tja, en in dat kader is het dus nogal raar dat het geboorterecht van de Palestijn totaal negeert word .. er wordt zelfs terug gegrepen op koninkrijken van 2500 jaar geleden om maar aan te tonen dat dat meer waarde heeft dan het geboorterecht van de 'niet-bestaande' Palestijn
Was het geboorterecht niet door de Romeinen ingesteld zodat de boeren aan hun grond werden gebonden om de leegloop en vermijding van belastingen tegen te gaan? Ik weet niet goed hoe vanzelfsprekend het geboorterecht is.
Dasvidanja
pi_66879423
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:

[..]

Was het geboorterecht niet door de Romeinen ingesteld zodat de boeren aan hun grond werden gebonden om de leegloop en vermijding van belastingen tegen te gaan? Ik weet niet goed hoe vanzelfsprekend het geboorterecht is.
Ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe dat wettelijk zat op dat moment, tijdens de mandaatstijd, na het uitroepen van de staat Israël is het het geboorterecht van iedere Jood
Ik doe dus heel simpel, ik ga ervan uit dat diegene die daar geboren is wel een geboorterecht heeft en diegene die net uit Polen of Rusland aan is gekomen niet .. hetzelfde geboorterecht dus als waarop de Israëliërs zich nu beroepen, 'ik ben hier toch geboren'
pleased to meet you
pi_66882065
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:36 schreef Verluste het volgende:

[..]

Volgens mij kenden ook de Germanen al een geboorterecht en ik neem aan, dat het tamelijk universeel is.
Maar dan komt de volgende vraag: heeft de zoon recht om te wonen op grond die de vader gestolen heeft?
Want als dat het geval is, hoef je maar 30 jaar te wachten op legaal worden van diefstal. Of niet eens, 9 maanden kan al genoeg zijn: je vader steelt land, verwekt jou en bij je geboorte heb jij geboorterecht op dat land.

Lijkt me niet de consensus.
Sterker nog: er zijn internationale afspraken gemaakt over de omgang met bezet gebied, die dit effect verhinderen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66882327
quote:
Op maandag 9 maart 2009 23:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe dat wettelijk zat op dat moment, tijdens de mandaatstijd, na het uitroepen van de staat Israël is het het geboorterecht van iedere Jood
Ik doe dus heel simpel, ik ga ervan uit dat diegene die daar geboren is wel een geboorterecht heeft en diegene die net uit Polen of Rusland aan is gekomen niet .. hetzelfde geboorterecht dus als waarop de Israëliërs zich nu beroepen, 'ik ben hier toch geboren'
Voorzover ik weet mag iedere jood waar ook ter wereld op elk gewenst moment naar Israel gaan. En heeft dus de facto de Israelische nationaliteit. Of minstens een laissez passer. Dus dat is zijn/haar geboorterecht.

Maar hoe zit het met het recht op territorium? Die staat Israel waar iedere jood naar toe mag gaan, waar is die gelegen? En hoe groot is die?
Je raakt hier wel aan een serieus probleem: alle Joden mogen (volgens de wet van Israel) naar Israel verhuizen, maar Israel is (volgens de wetten van de VN) misschien wel te klein om, al die Joden te herbergen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66882807
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef buachaille het volgende:

Een enkele zoektocht op google geeft vele honderden uitspraken over dat Israel / Jeruzalem altijd een meer of minder grote groep Joodse inwoners heeft gehad. Deze bewering wordt altijd gebruikt in discussies over het bestaandsrecht van Israel dus vrij essentieel.

Na de vernietiging van de Tweede Tempel bleven er Joden in Israël
Zelfs na de vernietiging van de Tweede Tempel in Jeruzalem en het begin van de Diaspora, bleef het Joodse leven in Israël doorgaan en bloeide vaak op. In de negende eeuw waren er grote gemeenschappen in Jeruzalem en Tiberias. In de elfde eeuw woonden er Joden in Rafah, Gaza, Asjkelon, Jaffa en Caesarea.
[ afbeelding ]
De Kruisvaarders vermoordden vele Joden gedurende de 12de eeuw, maar in de twee daaropvolgende eeuwen keerden grote groepen rabbijnen en Joodse pelgrims naar Jeruzalem en Galilea. Zij vestigden in Safed, Jeruzalem en andere plaatsen. Aan het begin van de 19de eeuw, voor de geboorte van de Zionistische beweging, woonden meer dan 10.000 Joden in Israël. De vorming van de Joodse Staat vond plaats vanaf 1870 tot 1948.
Om te beginnen waren er 5000 jaar geleden nog geen joden.

Aan het begin van de 19e eeuw woonden er 7.000 joden in Israel, naast 22.000 christenen en 246.000 moslims. : http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
Dus minder dan 10.000 joden. En christelijke groepen, (katholieken, protestanten en orthodoxen tesamen), hebben dus 3 keer zoveel recht op het gebied Palestina.
En Palestijnse moslims dus 40 keer zoveel?

Het is niet zo bijzonder dat er mensen van een bepaalde familie eeuwen lang ergens wonen. Nog niet zo lang geleden werd het DNA van een opgegraven mens uit een vorig tijdperk in zuid-Engeland bepaald. En er werd gezocht naar verwanten in de nu bestaande bevolking. En er werd een nazaat gevonden.
Nou en? Mag nu zijn familie de hele zuidkust van het Verenigd Koninkrijk claimen?
Wat een gelul.
pi_66883661
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is niet zo bijzonder dat er mensen van een bepaalde familie eeuwen lang ergens wonen. Nog niet zo lang geleden werd het DNA van een opgegraven mens uit een vorig tijdperk in zuid-Engeland bepaald. En er werd gezocht naar verwanten in de nu bestaande bevolking. En er werd een nazaat gevonden.
Nou en? Mag nu zijn familie de hele zuidkust van het Verenigd Koninkrijk claimen?
Wat een gelul.
Het feit wil dat het voor Israël en het joodse volk stukken, maar dan ook stukken gecompliceerder ligt.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_66883816
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:30 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Het feit wil dat het voor Israël en het joodse volk stukken, maar dan ook stukken gecompliceerder ligt.
hehe, wat een statement

maar ik vroeg het al eerder .. wat heeft de Arabier te schaften met mijn heimwee naar een land waar ik nooit ben geweest, met mijn herinneringen aan iets dat ik niet ken en die toch soms zo intens zijn dat ze pijn doen ? En dan heb ik het niet over het aangeleerde gedeelte maar over dat stukje dat blijkbaar in het bloed zit ..

Al is mijn heimwee nog zo intens, dat geeft mij toch niet het recht om hetgeen ik begeer dan zo maar in te pikken ?
pleased to meet you
pi_66883922
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voorzover ik weet mag iedere jood waar ook ter wereld op elk gewenst moment naar Israel gaan. En heeft dus de facto de Israelische nationaliteit. Of minstens een laissez passer. Dus dat is zijn/haar geboorterecht.

Maar hoe zit het met het recht op territorium? Die staat Israel waar iedere jood naar toe mag gaan, waar is die gelegen? En hoe groot is die?
Je raakt hier wel aan een serieus probleem: alle Joden mogen (volgens de wet van Israel) naar Israel verhuizen, maar Israel is (volgens de wetten van de VN) misschien wel te klein om, al die Joden te herbergen.
Volgens mij raak je nu de kern van het probleem .. uit het CIA World Factbook
quote:
Environment - current issues:
limited arable land and natural fresh water resources pose serious constraints; desertification; air pollution from industrial and vehicle emissions; groundwater pollution from industrial and domestic waste, chemical fertilizers, and pesticides
maw, het is nu al krap, hoe moet je dat doen als er nog meer bij komen .. en oh hemeltje lief, de ondergrondse waterbekkens liggen onder Palestijns gebied
pleased to meet you
pi_66907842
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:09 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zelfs dat is een feit waar ik aan twijfel mij beste Mwanatabu. Ik heb altijd begrepen dat veel arabieren vrijwillig zijn weggetrokken omdat men op afstand wilde afwachten totdat de joden waren afgeslacht.
Afhankelijk van of je Israëlische bronnen of niet raadpleegt kun je "begrijpen" dat de Arabieren "vertrokken" of "verdreven" zijn.
quote:
Ik begrijp ook dat degenen die niet zijn weggegaan en hun nakomelingen, inmiddels 1 miljoen in aantal, nu in Israel wonen als arabische israeliers. Dit in tegenstelling tot de omliggende landen waar de joden tot de laatste persoon etnisch gezuiverd zijn en waar men nu (bijna) de monoreligie / monocultuur heeft bereikt waar men naar streeft.
Je weet dat de Palestijnen daar ook met regelmaat uitroeiingspogingen ondergingen in die landen? Dat je burgers niet verantwoordelijk kunt houden voor wat een regering van toevallig dezelfde etnische groep of religie uitspookt?

Aanvankelijk leefde er een joodse minderheid die niet te maken had met zelfmoordaanslagen of een politieke ideologie om ze "de zee in te drijven". Die kwam er pas toen er ineens heel veel joden waren die het grootste deel van de Arabieren wegdreef en de staat Israël stichtte, waarin niet-joden niet dezelfde rechten genieten als Arabieren.
Mijn vraag is nu: wat is hier de reactie geweest? De jodenhaat vanuit de Arabische volkeren of het wegdrijven van die Arabieren?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66919630
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Afhankelijk van of je Israëlische bronnen of niet raadpleegt kun je "begrijpen" dat de Arabieren "vertrokken" of "verdreven" zijn.
[..]

Je weet dat de Palestijnen daar ook met regelmaat uitroeiingspogingen ondergingen in die landen? Dat je burgers niet verantwoordelijk kunt houden voor wat een regering van toevallig dezelfde etnische groep of religie uitspookt?

Aanvankelijk leefde er een joodse minderheid die niet te maken had met zelfmoordaanslagen of een politieke ideologie om ze "de zee in te drijven". Die kwam er pas toen er ineens heel veel joden waren die het grootste deel van de Arabieren wegdreef en de staat Israël stichtte, waarin niet-joden niet dezelfde rechten genieten als Arabieren.
Mijn vraag is nu: wat is hier de reactie geweest? De jodenhaat vanuit de Arabische volkeren of het wegdrijven van die Arabieren?
Ik heb voor de zekerheid eens op de woorden "population" en "Palestine" gezocht. Je moet even oppassen voor propaganda van beide kanten, maar als je die er uit filtert, zijn er toch veel gegevens te vinden.

Maar ja, die moet je natuurlijk wel willen lezen en begrij[pen.
En dat zijn alleen nog maar statistieken, niet eens de verhalen over terreuraanslagen en zo.
pi_66922253
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:44 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, wat een statement

maar ik vroeg het al eerder .. wat heeft de Arabier te schaften met mijn heimwee naar een land waar ik nooit ben geweest, met mijn herinneringen aan iets dat ik niet ken en die toch soms zo intens zijn dat ze pijn doen ? En dan heb ik het niet over het aangeleerde gedeelte maar over dat stukje dat blijkbaar in het bloed zit ..

Al is mijn heimwee nog zo intens, dat geeft mij toch niet het recht om hetgeen ik begeer dan zo maar in te pikken ?
Mijn respect!
pi_67039193
Gisteren nog eventjes een reactie gestuurd naar het antwoordnummer van de sti. peace dat ze de schijt kunnen krijgen. Ook al kost het ze maar 50 eurocent, toch weer een kogel minder die de palestijnen kunnen aanschaffen.

PEACE consumentenvereniging
Antwoordnummer 11653
1000 RA Amsterdam
pi_67043193
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 14:37 schreef buachaille het volgende:
Gisteren nog eventjes een reactie gestuurd naar het antwoordnummer van de sti. peace dat ze de schijt kunnen krijgen. Ook al kost het ze maar 50 eurocent, toch weer een kogel minder die de palestijnen kunnen aanschaffen.

Antwoordnummer 11653
1000 RA Amsterdam
En?? Luchtte het op? Voel je jezelf nu een beter mens?
pi_67043365
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 16:55 schreef Vitale het volgende:

En?? Luchtte het op? Voel je jezelf nu een beter mens?
Een mens moet iedere gelegenheid aangrijpen om de wereld een stukje beter te maken
  † In Memoriam † zaterdag 14 maart 2009 @ 17:03:04 #156
230491 Zith
pls tip
pi_67043393
quote:

Antwoordnummer 11653
1000 RA Amsterdam
Grote jongen hoor
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67043439
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:03 schreef Zith het volgende:

[..]

Grote jongen hoor
Zegt hypocriet die zijn anti-darwin foldertje wilde terug sturen
pi_67053987
quote:

Antwoordnummer 11653
1000 RA Amsterdam
Zijn kogels zo goedkoop?
Ach, ik sluit wel een extra postzegel in, dan hebben we allebei onze bijdrage geleverd.
Je doet wat je kunt, nietwaar.
pi_67054007
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 17:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Zegt hypocriet die zijn anti-darwin foldertje wilde terug sturen
Nou je het zegt: ik heb die folder nog niet gezien.
Iemand wel?
pi_67055415
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 22:33 schreef Kees22 het volgende:
Zijn kogels zo goedkoop?
Ach, ik sluit wel een extra postzegel in, dan hebben we allebei onze bijdrage geleverd.
Je doet wat je kunt, nietwaar.
Zo is Osama Bin Laden ooit ook begonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')