En dan leven ze nog?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:06 schreef capricia het volgende:
Spelen (op het terras) er eerst een uur mee
quote:
2 kilo kuikens voor 1 euro?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:10 schreef capricia het volgende:
Nee die kuikens koop je ingevroren in een zak. Ongeveer 2 kilo voor 1 euro.
Nee, natuurlijk niet.quote:
Dierenspeciaalzaak waar ze een vriezer hebben...vaak de winkels die ook barf enzo verkopen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:11 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
2 kilo kuikens voor 1 euro?
Dan heb je 20 kuikens ofzo?
Waar kan je die kopen?
Enig idee hoeveel ze er mogen per week?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:15 schreef Mama_Mia het volgende:
Mijn kat krijgt gewoon brokjes en zachtvoer, maar goed.
De voedingswaarde van een eendagskuiken kan je vergelijken met dat van een ei. Er zit allleen wat meer calcium in. Je kan het het beste geven als hapje erbij. Doordat de kat het met huid en haar eet is het gelijk ook goed als voedingsvezel. [Even gegoogled]
quote:Op zondag 8 maart 2009 00:09 schreef Rosbief het volgende:
als dit echt is wens ik TS 3x daags een nekschot toe
Want?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:09 schreef Rosbief het volgende:
Leuke troll, als dit echt is wens ik TS 3x daags een nekschot toe
Ik dacht eerst dat ze levend waren.quote:
Ja. Dat heb ik gemerkt. Vies karweitje om het weer schoon te maken.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:17 schreef Aoristus het volgende:
in de magnetron stollen de eiwitten in dat kuiken, tip ! Doe het alleen niet te lang, anders kan je je magnetron schoonboenen
Het is bedoeld als snack, niet als compleet voer, dus gewoon af en toe voor erbij. Ik zou ze niet elke dag geven.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel ze er mogen per week?
En idd het is met huid en haar, maar geen botjes of zo te vinden in de kattenbak.
Kan ook, maar dan zien die kuikens er zo verregend uit, dat is ook zieligquote:Op zondag 8 maart 2009 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat heb ik gemerkt. Vies karweitje om het weer schoon te maken.
Ik ontdooi ze in heet water.
Jij eet nooit vlees wat uit de diepvries komt?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:18 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ze levend waren.![]()
Maar dan nog, kuikens invriezen om op te eten? Dat doe je nog niet met mensen
Ze zijn er zoooo gek op.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:18 schreef Misstique het volgende:
[..]
Het is bedoeld als snack, niet als compleet voer, dus gewoon af en toe voor erbij. Ik zou ze niet elke dag geven.
Ze wegen ongeveer 40 gram naar wat ik gelezen heb. Dus afhankelijk van hoeveel gram je voert. Geloof niet dat het erg is om meerdere kuikens per dag te voeren.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel ze er mogen per week?
En idd het is met huid en haar, maar geen botjes of zo te vinden in de kattenbak.
Een valk, als speelmaatje.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:08 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou je katten eens een reiger geven, kijken wat ze ermee doen
Ik geef ze zelf niet, ik hou het bij gewone kattensnoepjes.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zijn er zoooo gek op.
Als ik alleen al naar de vriezer loop dan dansen ze rond mijn benen mee...
Dus nu doen we het 1 X per week ieder een kuikentje.
Niet iedere dag idd.
Hoe vaak geef jij ze?
Wouw wat een artikel!quote:Op zondag 8 maart 2009 00:20 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[b]Na de al besproken vers vlees ’snacks’, vandaag een eerste stap op het pad van echt rauw voeren: eendagskuikens. Ze hebben vrijwel een identieke voedingswaarde als hele eieren met schaal.
[..]
Dat lijkt me wel erg, tenzij je graag een kat met obesitas wilt hebben.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:19 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ze wegen ongeveer 40 gram naar wat ik gelezen heb. Dus afhankelijk van hoeveel gram je voert. Geloof niet dat het erg is om meerdere kuikens per dag te voeren.
Ik geef alleen maar kattensnoepjes en gewoon voer, maar ze vangt zelf regelmatig lieveheersbeestjes en ander rondvliegend gespuisquote:Op zondag 8 maart 2009 00:25 schreef capricia het volgende:
Geven jullie wel eens wat levends zoals een visje of zo?
Mijn kat vangt al genoeg zelfquote:Op zondag 8 maart 2009 00:25 schreef capricia het volgende:
Van wat ik zo heb gelezen zijn er mensen die hun katten puur kuikens etc voeren, tot wel 7 per dag, zonder dat de kat extreem overgewicht krijgt.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:26 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel erg, tenzij je graag een kat met obesitas wilt hebben.
Nogmaals; het is geen compleet voer, maar een snack. Wij eten ook niet 3 kilo snacks per dag.
Gewoon een potje vissenvoer kopen, dat is bijna hetzelfde en minder smerig om te zien/opruimen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:25 schreef capricia het volgende:
Maar het jagen en loeren is gewoon erg leuk voor de katten.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:27 schreef Misstique het volgende:
[..]
Gewoon een potje vissenvoer kopen, dat is bijna hetzelfde en minder smerig om te zien/opruimen.
Die katten zullen dus een grondig tekort aan taurine hebben om maar wat te noemen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:27 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Van wat ik zo heb gelezen zijn er mensen die hun katten puur kuikens etc voeren, tot wel 7 per dag, zonder dat de kat extreem overgewicht krijgt.
Kreeften worden ook levend gekookt, wat is je punt?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:28 schreef Rosbief het volgende:
Ik snap dit niet, over dingen als de holocaust wordt zo'n ophef gemaakt en het invriezen van levende dieren wordt gewoon getolereerd?
Er worden dagelijks duizenden dieren geslacht zodat wij vlees kunnen eten. Wat is het punt?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:28 schreef Rosbief het volgende:
Ik snap dit niet, over dingen als de holocaust wordt zo'n ophef gemaakt, maar het stelselmatig invriezen van levende dieren wordt gewoon getolereerd?
Sjah ik weet er niet veel van, het is maar wat ik gelezen heb.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Die katten zullen dus een grondig tekort aan taurine hebben om maar wat te noemen..
Niet alles geloven wat je leest dus.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:29 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Sjah ik weet er niet veel van, het is maar wat ik gelezen heb.
Dat er wel een ophef over ontstaat als hetzelfde gebeurt bij een paar mensenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Er worden dagelijks duizenden dieren geslacht zodat wij vlees kunnen eten. Wat is het punt?
Zit je nou expres de extremen op te zoeken om reacties uit te lokken?quote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef capricia het volgende:
Jullie laten de kat dus nooit vissen in een aquarium met guppen of zo?
Visjes heb je ook gedroogd trouwensquote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef capricia het volgende:
ik heb ooit mn goudvis voor de helft op de drempel van mn slaapkamer terug gevonden, ondanks het gaas over de viskom en de locatie in een kamer waar de kat niet kon komenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef capricia het volgende:
Mensen zijn geen voedseldieren. Best een groot verschil, me dunkt.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat er wel een ophef over ontstaat als hetzelfde gebeurt bij een paar mensen
als je een mens doodslaat kom je in de krant, als je een mug doodslaat prikt ie je niet meer. Leer er maar mee levenquote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Dat er wel een ophef over ontstaat als hetzelfde gebeurt bij een paar mensen
Trollquote:Op zondag 8 maart 2009 00:30 schreef capricia het volgende:
Gaat me niet om extremen, maar om te horen wat andere mensen doen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:31 schreef Misstique het volgende:
[..]
Zit je nou expres de extremen op te zoeken om reacties uit te lokken?
quote:Op zondag 8 maart 2009 00:37 schreef Alexxxxx het volgende:
en straks ga je vertellen dat je muizen fokt om levend aan je slangen te voeren, je word voorspelbaar.
Wat ben jij erg!quote:Op zondag 8 maart 2009 00:39 schreef Rosbief het volgende:
Ik haal katten uit het asiel om ze thuis tegen de muur kapot te kunnen slaan en aan de honden te voeren.
Hmmm..hij vond de vis dus niet echt lekker genoeg om hem helemaal op te eten, zo te horen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik heb ooit mn goudvis voor de helft op de drempel van mn slaapkamer terug gevonden, ondanks het gaas over de viskom en de locatie in een kamer waar de kat niet kon komen
Die optie kan je dus van je lijstje halen!quote:Op zondag 8 maart 2009 00:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmmm..hij vond de vis dus niet echt lekker genoeg om hem helemaal op te eten, zo te horen.
Ja, kennelijk. Ze lusten gedroogde visjes ook niet.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:47 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Die optie kan je dus van je lijstje halen!
Oh die van mij wel, helemaal gek!quote:Op zondag 8 maart 2009 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, kennelijk. Ze lusten gedroogde visjes ook niet.
Als ze het niet aan mij geven als teken van dank dan mogen ze het zelf hebben!quote:Op zondag 8 maart 2009 00:52 schreef capricia het volgende:
En als ze zelf iets vangen mogen ze dat dan van jou houden en opeten?
Of wat doe je er dan mee?
Geen beschaafd mens zou die bizarre praktijk goed mogen praten.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:29 schreef Misstique het volgende:
Kreeften worden ook levend gekookt, wat is je punt?
Nee, jij bent een vegetarieerquote:
Ik niet nee.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:46 schreef capricia het volgende:
Maar dit doen jullie dus nooit?
[ afbeelding ]
Een kat moet wel een kat blijven. En in het beestje zit nou eenmaal dat ie zo ontzetten veel kan genieten van het soort eten wat jij opnoemt. Ik merkt gewoon dat ie wat wilder uit zijn ogen kijkt als hij bijv. een kuikentje ruikt (voordat ik hem ontdooi).quote:Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef Sorella het volgende:
Die van mij was er gek op maar nadat er blaasgruis geconstatteerd was bij hem heb ik al het voer (wat ik net gekocht had, hart, kippevleugels, kuikentjes e,d, weg gedaan) maar vraag me soms toch wel eens af of het veel kwaad kan als ik hem 2 keer per week een kuikentje geef ?
Er is ook nog een emoversiequote:
Eet jij geen kip?quote:Op zondag 8 maart 2009 19:46 schreef Aoristus het volgende:
het is wel jammer dat die kuikentjes gevaccineerd worden. Wat nou als de kat ziek wordt en resistent is geworden tegen antibiotica ?
Zeker wel. Daar zitten ook dergelijke stofjes in. Het is nog maar de vraag of je in de toekomst nog behandelbaar bent met peniciline of iets soortgelijks.quote:
Geweldig!quote:Op zondag 8 maart 2009 20:27 schreef Qwea het volgende:
Ik had 1 dags kuikens opgehaald bij iemand van fok uit Den Helder, voor mijn DA dr katten. Die katten hebben ook die kuikens eerst tig x door de kamer gemept
En later kwam er een gewonde roofvogel binnen, en die ging ook aan de kuikens
Je kunt je katten prima vaker kuikens geven, zolang ze er niet van gaan spugen o.i.d. . Ik geef mijn katten niets anders meer dan rauw vlees, maar wanneer je katten naast rauw ook nog brok- of blikvoer krijgen is hun maagzuur minder zuur (dit komt door de granen in brok en blik) en kunnen ze het rauwe vlees minder goed verteren. Dat kan problemen geven wanneer je rauw en brok/blik door elkaar voert.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:06 schreef capricia het volgende:
Wij kopen wel eens een zakje eendagskuikens voor de 2 katten die we hier hebben.
Ze zijn er helemaal dol op. Spelen (op het terras) er eerst een uur mee voordat ze de kuikens op gaan peuzelen.
Ik vraag me af hoeveel van die kuikens een kat per week mag?
Zit er evenveel voedingsstoffen in 1 kuiken als in 1 ei?
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Het is ook helemaal niet leuk om te geven, maar die beestjes worden doodgemaakt ongeacht of ik ze aan mijn katten voer en de katten doen het er erg goed op. Op deze manier gaan die beestjes tenminste niet helemaal voor niets dood (er gaan ook genoeg ééndagskuikens levend de versnipperaar in, google maar eens op ééndagskuiken). Ik vind het juist erg logisch rauw vlees te geven aan carnivoren, i.p.v. ze derderangs graanprut te geven met smaakstofjes erin die vlees nabootsen.quote:Op zondag 8 maart 2009 01:37 schreef controlaltdelete het volgende:
ik vind het ook iets lugubers hebben, zeker omdat die diertjes levend ingevroren worden. Wreed zeg en respectloos. Kreeft eet ik niet trouwens. Ik heb ook katten maar als ze zonodig rauw vlees willen proeven dan gaan ze maar op jacht.
o_oquote:Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef Sorella het volgende:
Die van mij was er gek op maar nadat er blaasgruis geconstatteerd was bij hem heb ik al het voer (wat ik net gekocht had, hart, kippevleugels, kuikentjes e,d, weg gedaan) maar vraag me soms toch wel eens af of het veel kwaad kan als ik hem 2 keer per week een kuikentje geef ?
Shirley, maar voornamelijk de katten, was je dankbaar hoorquote:Op zondag 8 maart 2009 10:12 schreef Sorella het volgende:
Ik geef de katten Orijen als droogvoer. Omdat geen granen inzitten. Ik weet dat katten het niet zo hebben op granen en rijst enzo. In het wild zie je ook nooit een kat een graanveld leeg etenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:19 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Je kunt je katten prima vaker kuikens geven, zolang ze er niet van gaan spugen o.i.d. . Ik geef mijn katten niets anders meer dan rauw vlees, maar wanneer je katten naast rauw ook nog brok- of blikvoer krijgen is hun maagzuur minder zuur (dit komt door de granen in brok en blik) en kunnen ze het rauwe vlees minder goed verteren. Dat kan problemen geven wanneer je rauw en brok/blik door elkaar voert.
[..]
Ohja, daar heb ik ook wel eens van gehoord iddquote:Op maandag 9 maart 2009 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik geef de katten Orijen als droogvoer. Omdat geen granen inzitten. Ik weet dat katten het niet zo hebben op granen en rijst enzo. In het wild zie je ook nooit een kat een graanveld leeg eten
Dat ga ik zeker eens proberen. Maar ik wil in mijn vriezer niet teveel van allerlei pluimage opslaan...er ligt tenslotte ook gewoon mijn brood in. Maar ik ben wel van plan om wat extra erbij te geven, zeker als ze het erg lekker vinden!quote:Op maandag 9 maart 2009 21:31 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ohja, daar heb ik ook wel eens van gehoord iddNee, precies, toen ik deze 'stroming' tegenkwam was dat ook wel een foreheadslap-moment hoor, zó logisch is het. Volgens mij zouden jouw katten dan zéker geen probleem moeten hebben om vaker als een enkele keer per week een kuiken te eten. Heb je overigens ook wel eens iets anders geprobeerd? Het verschilt heel erg per kat hoor, maar Max (de blaasgruiskat) wordt bijv. ook helemaal blij van een kippenvleugel, daar blijft helemaal niets van over..
Haha, dat dacht ik in het begin ook.. Nu hebben we twee lades voor de katten en één voor onszelf, waar soms ook nog voor de katten inzit als we net besteld hebbenquote:Op maandag 9 maart 2009 21:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker eens proberen. Maar ik wil in mijn vriezer niet teveel van allerlei pluimage opslaan...er ligt tenslotte ook gewoon mijn brood in. Maar ik ben wel van plan om wat extra erbij te geven, zeker als ze het erg lekker vinden!
Kippennekken schijnen ook wel okay te zijn.
Wat geef jij nog meer?
Ik ga gewoon eens wat van de AH meenemen! Eens kijken hoe ze het vinden.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:01 schreef Incantrix het volgende:
Oh, kijk, daar worden die van mij ook heel blij van inderdaadHelaas heeft 1 van de 3 bij mij een hypergevoelige maag en die kan nauwelijks KVV's aan, maar die andere twee zijn echt superdol op Haaks.
Helaas, ik woon in Den Haag![]()
Oh, ik merk trouwens wel flink verschil tusen kippenvleugels: wanneer ik vleugels geef van prooidieren-sites laat Max ze pertinent staan, maar van de vleugels die ik als slachtafval bij de plaatselijke halal-slager koop of de vleugels van de AH vind ik nog geen botsplinter terug.
Katten hebben geen problemen met salmonella. Dat komt omdat hun magen zuurder zijn dan de onze.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:22 schreef dino889 het volgende:
Ik lees dit met aandacht, maar ik vraag mij wel af.
Geven jullie ze dan als bijvoorbeeld kipfilet en kippemaagjes en hart, rauw of gekookt?
Ik geef mijn katten af en toe stukjes gekookte kipfilet aangezien ik ze het niet rauw durf te geven ivm bacterien, zoals salmonella.
Ik geef ook alles rauw. Je kunt je katten meestal niet één op één overzetten, dat kunnen hun magen niet direct aan als ze alleen graanvoer gewend zijn, maar als je ze gedurende een weekje langzaam overzet is rauw vlees geen enkel probleem en ook bot eten ze gewoon op (maar bot is écht heel gevaarlijk om gegaard te geven, omdat gaar bot hard is en scherpe splinters geeft, dus dat kun je alleen rauw voeren).quote:Op maandag 9 maart 2009 22:22 schreef dino889 het volgende:
Ik lees dit met aandacht, maar ik vraag mij wel af.
Geven jullie ze dan als bijvoorbeeld kipfilet en kippemaagjes en hart, rauw of gekookt?
Ik geef mijn katten af en toe stukjes gekookte kipfilet aangezien ik ze het niet rauw durf te geven ivm bacterien, zoals salmonella.
O ja, dat ook, ik was laatst zo stom een rauw eiwit over de vloer te kieperen, daar was ook binnen no time iemand van aan het smikkelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 15:14 schreef capricia het volgende:
Een rauw eitje op zijn tijd vinden ze ook erg lekker!
Huh, kookte je die kuikentjes dan ook eerst voordat je het gaf?quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:32 schreef shmoopy het volgende:
En ik maar braaf kipfilet koken, terwijl het dus ook rauw kan.
Mijn kat at met 4 maanden al kuikentjes, dus dat lijkt me geen probleem, ik doe het gemiddeld eens in de week of 2 weken, liefst de dag voor de werkster komt.
Een rauw ei ga ik ook eens proberen.
Dan is het toch ook gewoon rauw...net als kipfilet...quote:Op woensdag 11 maart 2009 13:41 schreef shmoopy het volgende:
Nee, die laat ik gewoon ontdooien voor ik ze geef.
Ha, geweldig! Was ze ook zo voldaan toen ze er klaar mee was? Voldaner als na een vleugel krijg ik Max nietquote:Op woensdag 11 maart 2009 12:15 schreef capricia het volgende:
Gisteren heb ik wat kippenvleugels en kippepootjes bij de AH gehaald.
Gisteravond heb ik op het terras zo'n pootje neergelegd. Beide katten roken eraan en deden er helemaal niets mee.
Ik dacht, ach ze zullen wel geen honger hebben, ik laat dat kippepootje gewoon liggen. Het is toch koud 's nachts, even koud als mijn koelkast.
Dus vanochtend lag het er nog.
Nu is de kleinste, die van 6 maanden, de hele ochtend bezig geweest om het vlees van het kippepootje af te halen. Denk wel dat ze anderhalf uur bezig geweest is.
Uiteindelijk lag alleen het botje er nog, en heb ik inmiddels weggegooid.
Maar dit is wel leuk!![]()
Vooral dat ze zo lang met haar eten bezig is.![]()
Vanmiddag ga ik een half tartaartje proberen!
En oh ja: De brokjes laat ik natuurlijk gewoon staan...want dat is hun hoofdvoedsel.
Ja, ranzig dat het klinkt, ik ben wel eens midden in de nacht wakker geworden omdat mevrouw in de slaapkamer met zulke geluiden een muis aan het verorberen was, op een meter afstand van het bed.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:05 schreef shmoopy het volgende:
@heartwork: Nee, ik heb geen raskat, gewoon een huis tuin en keukenkat, maar hij is dol op die kuikens. Ze spelen er eerst een tijdje mee (dat kan een bende worden) en dan wordt zo'n beestje met veertjes, botjes en snavel opgegeten, je vindt er niets meer van terug. Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat als ie eenmaal smakkend aan het knagen slaat, ik even in een andere kamer iets ga doen omdat ik het toch een redelijk onsmakelijk gezicht/gehoor vind.
Als je een beetje op goeie voet staat met je dierenwinkel, krijg je er misschien eentje mee om te proberen, anders zit je meteen met zo'n zak vol van die beestjes in je vriezer.
Ik heb twee huiskatten van bijna 5 en twee raskatten van 3.5 jaar. De jongste twee kregen bij de fokker al vers vlees en er stonden daar ook brokken, maar toen ze hier kwamen wonen ben ik ook voor de huiskatten helemaal gestopt met brokken en omgegaan naar vers vlees.quote:Op donderdag 12 maart 2009 22:15 schreef heartwork het volgende:
Wat bijzonder dat jullie je katten echte kuikens geven. Ik moet zelf nog een beetje aan het idee wennen, maar kan me indenken dat mijn katten het ook zouden waarderen.
Nu wilde ik eigenlijk vragen of jullie raskatten hebben of ook gewoon normale huiskatten zeg maar. Ik ken namelijk niemand die kuikens voert aan zijn katten.
Mijn kat vangt vaak vogels, maar eet ze nooit op. Ze speelt er mee totdat ze niet meer bewegen en verstopt ze dan in de schuur. Zou dat een teken zijn dat ze hier niet voor in zou zijn? Ik gun haar namelijk het allerbeste en als dit kuikens voeren zou betekenen, prima.
Wat mij betreft is vers vlees het beste wat je kunt geven, omdat er nog heel veel onbekend en/of onbewezen is over katten en kattenvoer en omdat katten het op hun natuurlijke dieet al miljoenen jaren prima doen, dus dat is wat mij betreft wél bekend. Maar, maar, maar, maar; dan heb ik het wel over een dieet van hele prooidieren, want dat is dus waar katten het altijd al prima op gedaan hebben. Je kunt uiteraard ook zelf samenstellen, maar dan moet je wel goed de verhoudingen van een prooidier nabootsen in de loop van een bepaalde periode (2 weken of zo), zodat je geen tekorten veroorzaakt.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:49 schreef As_33 het volgende:
Maar hoe 'slecht' is vers vlees en hoeveel minder brokjes moet je geven als je op een dag ook vers vlees voert?
Nee, ik geniet niet van dierenleed namelijk.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:46 schreef capricia het volgende:
Maar dit doen jullie dus nooit?
[ afbeelding ]
Nou hebben we hier hele interessante gesprekken over wat voor vers vlees en vers voer je een kat kunt geven, en dan kom jij niet verder dan deze opmering.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, ik geniet niet van dierenleed namelijk.
Ik heb een paar katten die gewoon naar buiten gaan en genieten van hun droge brokken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou hebben we hier hele interessante gesprekken over wat voor vers vlees en vers voer je een kat kunt geven, en dan kom jij niet verder dan deze opmering.
Heb je nog iets inhoudelijks toe te voegen? Heb je een kat? En mag die buiten? En geef je die ook wel eens rauwvoer, bijvoorbeeld?
Mijn kat is anders verdomd gelukkig met een baasje met een sadistische inslagquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb een paar katten die gewoon naar buiten gaan en genieten van hun droge brokken.
Snap niet wat mensen bezield om ze een kuiken te geven, sorry dat ik het zeg voor je. In mijn beleving heb je dan een sadistische inslag
Denk jij soms dat het kuikentje nog leeft of zo?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb een paar katten die gewoon naar buiten gaan en genieten van hun droge brokken.
Snap niet wat mensen bezield om ze een kuiken te geven, sorry dat ik het zeg voor je. In mijn beleving heb je dan een sadistische inslag
In droge brokken zitten gemalen kuikens, dus ik zie het verschil niet hoorquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het zielig om een kat alleen maar hapklare brokken te geven terwijl zijn instinct zegt dat hij prooidieren moet eten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is Bastard dan ook nog zo'n Bastard dat de katten daar ook nog belletjes om hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Ik vind het zielig om een kat alleen maar hapklare brokken te geven terwijl zijn instinct zegt dat hij prooidieren moet eten.
Als ik zie hoe kats mijn kat is met een kuiken, ben ik blij voor 'm.
En allebei een roze bantje om.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef Colin1985 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk is Bastard dan ook nog zo'n Bastard dat de katten daar ook nog belletjes om hebben
Ik zou ook geen rauw varkensvlees geven. In varkensvlees kan het virus van Aujeszky zitten en als katten dat krijgen is daar niks meer aan te doen en gaan ze dood. Officieel is Aujeszky in Nederland onder varkens uitgeroeid door vaccineren, maar ze zijn nu met vaccineren gestopt en dan zal er maar net een uitbraakje zijn of het vlees is van een buitenlands varken...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:32 schreef heartwork het volgende:
Ik zou dus graag mijn katten natuurlijker laten eten, maar vraag me echt af of ik ze er zin in hebben.
Ze eten namelijks niets anders dan brokjes.
Ik kan vlees op het aanrecht zetten.. ze zullen er niet naar om kijken.
Mijn oude kat (bij mn ouders thuis) kwam al spinnend naar beneden gerend als je de koelkast open deed, stond smachtend te wachten op restjes en noem het maar.
Maar deze 3... echt helemaal niets kan ik aan ze kwijt (op 1 uitzondering na.. yoghurt).
Gewoon eens vragen bij de dierenwinkel ? Want kip of rundvlees bij de AH vandaan raken ze niet aan.
En varkensvlees eet ik zelf niet dus ik zou niet weten of ze dat wel zouden lusten.
Ik dacht serieus even dat je de katten die kuikens een uur dood liet spelen.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:10 schreef capricia het volgende:
Nee die kuikens koop je ingevroren in een zak. Ongeveer 2 kilo voor 1 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |