abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2009 @ 16:59:05 #151
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67298162
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:46 schreef Colin1985 het volgende:

[..]

En waarschijnlijk is Bastard dan ook nog zo'n Bastard dat de katten daar ook nog belletjes om hebben
En allebei een roze bantje om. En dan snachts worden ze opgesloten in hun kleine kamertje
The truth was in here.
  zondag 22 maart 2009 @ 17:21:08 #152
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_67298760
Toevallig dat ik dit nu lees, had gisteren nog een gesprek met mijn schoonmoeder over een natuurdieet. Zij gaat dit bij haar hondje ook doen, meer vers en rauw vlees geven. Ze had wat informatie meegekregen van haar dierenarts en die vond ik erg verhelderend. Zo staat er bijvoorbeeld in dat dierenvoeders veelal uit granen bestaan om het goedkoop te houden en dat carnivoren dat juist niet zo goed valt, ze heten tenslotte niet voor niets carnivoren . Zij zijn gister al begonnen met een kippenvleugeltje van de AH, het beestje was er hélemaal in zijn sas mee
Ik ben inmiddels ook aan het rondkijken naar opties voor onze 2 katten want die zijn ook niet optimaal met hun voeding, verharen belachelijk veel en hun ontlasting stinkt echt enorm . Of ik kuikens ga voeren weet ik nog niet, wij hebben binnenkatten en ik denk wel dat die kuikens een takkezooi gaan geven, die zijn nog helemaal compleet tenslotte.
Troll of niet, ik vind dit een interessant topic
pi_83315435
Interessant topic. Mijn kater en ik zijn net overgestapt van supermarkt voer naar vers vlees en prooidieren na het lezen van oa onderstaande artikelen. Verplicht leesvoer voor alle poezen mensen die het beste willen voor hun beestje(s) mijns inziens.

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=98515

http://natuurlijkevoeding.yourbb.nl/viewtopic.php?t=3402
ik vind van wel
  dinsdag 29 juni 2010 @ 18:32:45 #154
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_83453798
Ik zou dus graag mijn katten natuurlijker laten eten, maar vraag me echt af of ik ze er zin in hebben.
Ze eten namelijks niets anders dan brokjes.
Ik kan vlees op het aanrecht zetten.. ze zullen er niet naar om kijken.
Mijn oude kat (bij mn ouders thuis) kwam al spinnend naar beneden gerend als je de koelkast open deed, stond smachtend te wachten op restjes en noem het maar.
Maar deze 3... echt helemaal niets kan ik aan ze kwijt (op 1 uitzondering na.. yoghurt).

Gewoon eens vragen bij de dierenwinkel ? Want kip of rundvlees bij de AH vandaan raken ze niet aan.
En varkensvlees eet ik zelf niet dus ik zou niet weten of ze dat wel zouden lusten.
Big mouth strikes again
pi_83457208
Voor de mensen die rauw willen gaan voeren, ook dit onderwerp wordt al besproken op Fok.
Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_83462519
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 18:32 schreef heartwork het volgende:
Ik zou dus graag mijn katten natuurlijker laten eten, maar vraag me echt af of ik ze er zin in hebben.
Ze eten namelijks niets anders dan brokjes.
Ik kan vlees op het aanrecht zetten.. ze zullen er niet naar om kijken.
Mijn oude kat (bij mn ouders thuis) kwam al spinnend naar beneden gerend als je de koelkast open deed, stond smachtend te wachten op restjes en noem het maar.
Maar deze 3... echt helemaal niets kan ik aan ze kwijt (op 1 uitzondering na.. yoghurt).

Gewoon eens vragen bij de dierenwinkel ? Want kip of rundvlees bij de AH vandaan raken ze niet aan.
En varkensvlees eet ik zelf niet dus ik zou niet weten of ze dat wel zouden lusten.
Ik zou ook geen rauw varkensvlees geven. In varkensvlees kan het virus van Aujeszky zitten en als katten dat krijgen is daar niks meer aan te doen en gaan ze dood. Officieel is Aujeszky in Nederland onder varkens uitgeroeid door vaccineren, maar ze zijn nu met vaccineren gestopt en dan zal er maar net een uitbraakje zijn of het vlees is van een buitenlands varken...

Sommige katten die niet van jongs af aan gevarieerd te eten hebben gehad willen niet meer aan het rauwe vlees. Het heeft nu eenmaal niet de sterke geur die met vet omspoten brokjes wel hebben.
Wil je ze echt rauw leren eten dan zul je ze moeten laten wennen en misschien zelfs met list en bedrog moeten overhalen. Ik weet niet of ze natvoer (of tonijn) lusten, maar rauw vlees met natvoer mengen is een goede eerste stap. Desnoods met een beetje yoghurt als ze dat zo lekker vinden.

Verschillende soorten vlees uitproberen kan ook de moeite lonen. Onze poes Mimosa moest in het begin ook niet zoveel van rauw vlees weten, tot ik haar eens gemalen lamshart van Rodi (bij veel supermarkten in het vriesvak) voorschotelde, daar doet ze zowat een moord voor en we hebben haar van alles leren eten door het te mengen met lamshart.
  woensdag 30 juni 2010 @ 12:07:22 #157
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_83484123
Oja, dat zie ik inderdaad weleens liggen in het vriesvak, maar dacht dat dat alleen voor honden was.
Ik zal dat weleens proberen.

Ze eten ook geen natvoer nee. Snap er niets van. Heb het altijd geprobeerd, maar ze pakken het gewoon niet.
(en heb alle merken ook geprobeerd tot mijn grote ergenis.. dingen waar veel te veel suiker/vet/troep ende troep inzit a la whiskas vinden ze natuurlijk wel lekker maar dat wil ik ze niet geven).
Big mouth strikes again
pi_83484491
quote:
Op zondag 8 maart 2009 00:10 schreef capricia het volgende:
Nee die kuikens koop je ingevroren in een zak. Ongeveer 2 kilo voor 1 euro.
Ik dacht serieus even dat je de katten die kuikens een uur dood liet spelen.
Gelukkig niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')