Dan doe je toch wat verkeerd dat je de laatste 5 keer op vakantie de beurs hebt laten crashen. Al zal je denk ik al die vakanties wel met een geniepig oogje de kranten en of tv/radio bij gehouden om te zien hoe het gaat met de beurs.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee, als de beurs crasht ben ik altijd het liefst thuis met bier en chips erbij
Waarom zat jij eigenlijk nooit in de puts?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan heb zeker inmiddels al een aardige bier- en chipsbuik opgebouwd, en je zit zeker al weken thuis..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:32 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kwam denk ik gewoon door short covering op 8.000. Als je daar dan een x goed doorheen zakt, gaat et daarna een stuk sneller down.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:01 schreef edwinh het volgende:
Toch vreemd het PPT hield de beurs tijden op 8000 pnt en nu lijkt het wel of ze door hun geld heen zijn.....of ze laten de beurs gestructureerd naar beneden "uitzieken"
Waarom zou dat het geval zijn? Omdat hun weging dan verwaarloosbaar wordt? Ze hebben nu als weging 0.12% en ze hebben by far het hoogste volume verhandeld op deze dag. Ook als je naar market capital kijkt staan ze niet op de laatste plaats in de Dow. Dan vrees ik eerder voor GM om er uit te gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:09 schreef M.Melandri het volgende:
Als citigroup onder de 1$ sluit, gaan ze toch uit de DJ index?
Die regel is voorlopig opgeschort heb ik via Bloomberg begrepen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:09 schreef M.Melandri het volgende:
Als citigroup onder de 1$ sluit, gaan ze toch uit de DJ index?
Bronquote:Delisting Rule
NYSE Euronext, which owns the New York Stock Exchange, has suspended until June 30 a rule that delisted companies trading below $1 after six months. The change was made to help prevent a wave of delistings after the Standard & Poor’s 500 Index fell to a 12-year low.
quote:Inst. Own: 47%
Staat toch ook niet op DOW 30.....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:33 schreef Zero2Nine het volgende:
AIG had dan al weg moeten zijn, staat op $0.33
Maar waar staat dit voor bij Google finance?
[..]
bron: http://insurancenewsnet.com/article.asp?a=top_pc&q=0&id=103995quote:...
"We continue to work with the U.S. government to evaluate potential new alternatives for addressing AIG's financial challenges,"
...
Sja, het idee heeft wel wat. Ik moet er niet aan denken dat de AEX de komende 15 jaar niet meer boven de top van 2007 komt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:32 schreef Merkie het volgende:
Ik lees steeds vaker dat er gewaarschuwd wordt voor een Japan-scenario, waarbij de AEX zijn hoogtepunt nooit meer zal bereiken. Dat zal allemaal wel, maar ik vraag me af waarom dat precies een probleem is? Lullig als je op het hoogtepunt bent ingestapt en nooit meer winst zal zien, maar verder lijkt het mij niet zo heel relevant voor handelaren en beleggers.
Voorbeeld van zo'n melding: Waar ligt de AEX-bodem?
Stel dat het 16 jaar duurt....quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja, het idee heeft wel wat. Ik moet er niet aan denken dat de AEX de komende 15 jaar niet meer boven de top van 2007 komt.![]()
Als je zekerheid hebt van rendement dan kun je genoegen nemen met een lager rendement. We zitten niet extreem ver onder fair value (ca 0,75x 'fair value'). Het te verwachte rendement is toch wel een erg brede range (in het plaatje tussen de 3 en 12% annualized reeel rendement. Dus als je 6,6% plus dividend gegarandeerd kunt krijgen (mits je zou weten dat de inflatie 2-3% blijft) dan zou ik daar persoonlijk voor tekenen, ook al ligt het verwachte onzekere rendement wat hoger.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Nou dan zou ik er juist niet voor tekenen, want we hebben net een behoorlijke bear market meegemaakt... (we zitten er nog steeds in, maar je snapt wat ik bedoel)... je koopt dus al op redelijk lage niveau's...
Tekenen voor het historisch gemiddelde doe je dan alleen wanneer aandelen gemiddeld of te hoog geprijsd zijn.
oh...my....godquote:
Je hebt inderdaad wel gelijk wat betreft je redenering. Al verwacht ik komende 5 jaar geen inflatie tussen de 2-3%quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:04 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als je zekerheid hebt van rendement dan kun je genoegen nemen met een lager rendement. We zitten niet extreem ver onder fair value (ca 0,75x 'fair value'). Het te verwachte rendement is toch wel een erg brede range (in het plaatje tussen de 3 en 12% annualized reeel rendement. Dus als je 6,6% plus dividend gegarandeerd kunt krijgen (mits je zou weten dat de inflatie 2-3% blijft) dan zou ik daar persoonlijk voor tekenen, ook al ligt het verwachte onzekere rendement wat hoger.
[ afbeelding ]
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euroquote:Ahold stelt over 2008 een dividend van 0,18 euro per aandeel voor.
INGquote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:10 schreef SeLang het volgende:
Krijgen we weer een bailout weekendje?
Meestal is dat het geval na een week zoals deze
83 euro (quote:
) zonder dividend voor een bedrijfje, met amper 1.500 medewerkers (
) en een jaarverlies van 25 miljoen gulden, zonder duidelijk perspectief. (
) 83 euro nog voordat het aandeel geïntroduceerd is .
.
http://www.belegger.nl/AE(...)t_bereikt-64186.newsquote:AEX heeft bodem nog lang niet bereikt
AMSTERDAM (Belegger.nl) - De AEX-index in Amsterdam heeft zijn bodem nog lang niet bereikt. Analisten en beursdeskundigen verwachten dat de belangrijkste graadmeter de komende tijd nog verder onder de 200 punten zakt. Over de precieze bodem verschillen ze echter van mening. De berekeningen lopen uiteen van 150 tot 190 punten, zo blijkt uit een rondgang van Belegger.nl.
De marktvorsers benadrukken echter wel dat niemand precies weet hoe laag de index nog kan gaan, zeker gezien de huidige, onzekere marktomstandigheden. 'Net als bij voetbal kan de beurs opeens kantelen', waarschuwt vermogensbeheerder Wilfried Steentjes.
'Niemand weet waar de bodem ligt', benadrukt fondsbeheerder Corné van Zeijl. Vooral emoties spelen volgens hem nu een rol. 'Als de koersen weer gaan stijgen, zal niemand kunnen aangeven waarom dat zo is.' Ook vermogensbeheerders Hendrik Meesman en Martine Hafkamp zeggen geen glazen bol te hebben. Maar, meent Hafkamp, er zou zo maar nog 10 procent tot 20 procent afkunnen.
Notoire doemdenker Willem Middelkoop verwacht echter dat de AEX-index de 150 punten nog wel haalt. De graadmeter schommelt volgens hem nog wel enige tijd rond de 200 punten. 'Maar ik ben bang dat we de 150 nog een keer halen voor dit over is.' Dat is dan waarschijnlijk het absolute dieptepunt', vermoedt hij. Want er moet echt een 'alles verwoestende, wereldwijde depressie' uitbreken als de bodem van de AEX nog lager blijkt te liggen.
Technisch analist Nico Bakker van ABN Amro is positiever. Hij verwacht dat de AEX een stand tussen de 170 en 190 punten nog wel kan bereiken. Hij tekent daarbij wel aan dat in de huidige markt het zeer lastig is om technische berekeningen te maken. 'Alle bodems zijn weggeslagen, waardoor er nauwelijks tot geen herkenbare referentiepunten zijn. Dan val je terug op zogenoemde projectieniveaus.' Zijn collega Roelof-Jan van den Akker van ING Financial Markets, ook een technisch analist, denkt dat over een paar maanden de AEX een stand van 150 tot 180 punten bereikt. 'Het is een lastige markt. Je wordt heen en weer geslingerd. Dat wordt het beeld van 2009', zo zei hij eerder tegen Belegger.nl
Beursdeskundige Leon Hillen ziet 150 punten als een echte 'paniekbodem'. Waarschijnlijker is volgens hem een stand van 170 tot 190 punten. 'Op dat moment moet je gillend in aandelen en profiteren van paniek bij marktpartijen en gedwongen liquidaties van grote fondsen. Want aandelen zijn dan te koop tegen een fractie van hun boekwaarde.'
De AEX-index stond in juli 2007 nog op 563,98 punten. Een jaar later dook de graadmeter onder de 400 punten. Begin oktober werd de grens van 300 punten doorbroken, 2009 werd begonnen op ongeveer 250 punten. Het huidige niveau van circa 200 punten is sinds juli 1995 niet meer bereikt.
Moet je niet dat aandeel kopen wat geliquideerd wordt natuurlijk...quote:Waarschijnlijker is volgens hem een stand van 170 tot 190 punten. 'Op dat moment moet je gillend in aandelen en profiteren van paniek bij marktpartijen en gedwongen liquidaties van grote fondsen. Want aandelen zijn dan te koop tegen een fractie van hun boekwaarde.'
Gister en eergister ook al. Balkie is er eerder terug uit Brazilië voor gekomen. Men hoopt volgende week vrijdag (over 6 dagen) de bezuinigingen te kunnen presenteren. Ze beraden zich op een zgn. 'nieuwe' begroting.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:58 schreef Alcatraz het volgende:
Hoor net dat er nu kabinetsberaad is vanwege economische crisis. Iemand meer info?
http://www.nrc.nl/binnenl(...)iet_klaar_met_crisisquote:Den Haag, 7 maart. Tussen twaalf en zes uur komen ze deze zaterdag weer bij elkaar: de onderhandelaars van de coalitiepartijen PvdA, CDA en ChristenUnie onder voorzitterschap van premier Jan Peter Balkenende. „De grootste uitdaging in tachtig jaar”, noemt Wouter Bos de opdracht om tot een pakket crisismaatregelen te komen, want stimuleren is slecht voor de schatkist en bezuinigen is slecht voor de economie.
De partijleider en minister van Financiën van de PvdA is de eerste om toe te geven dat hij van provoceren houdt, maar het is de vraag of Bos in dit geval overdrijft. Want de coalitiepartijen staan voor de taak binnen een week met een grondige revisie van het regeerakkoord te komen. Niet in de beslotenheid op een landgoed in Friesland, zoals tijdens de formatie, maar middenin de schijnwerpers van het Binnenhof, met een zittend kabinet waarbij ministers voor de belangen van hun departement opkomen.
Ik vind het jammer dat die gesprekken allemaal in het geheim moeten...iets meer openheid zou ze wel sieren.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 09:58 schreef Alcatraz het volgende:
Hoor net dat er nu kabinetsberaad is vanwege economische crisis. Iemand meer info?
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Kut, ik zit in het verkeerde topic te posten. Sorry.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat die gesprekken allemaal in het geheim moeten...iets meer openheid zou ze wel sieren.
Wat niet weet wat niet deert zeg ik toch maarquote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat die gesprekken allemaal in het geheim moeten...iets meer openheid zou ze wel sieren.
Ik maak mezelf vooral zorgen over de periode na het dieptepunt in de economie, als de rente en inflatie fors gaan oplopen. Ook al stijgen de bedrijfswinsten weer, de P/E kan flink gaan dalen en hoewel in nominale termen de koersen stijgen dalen ze in reele termen door de hoge inflatie. Dit gebeurde bijvoorbeeld in de jaren '70 na de crash van 1974. In 1982 stond de beurs in $ gerekend hoger maar het reeel rendement over de periode '74-'82 was negatief.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 10:48 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gaat gebeuren als het fluitsignaal komt dat de bodem bereikt is.
Er is zoveel geld aan de beurs onttrokken. Als die mensen massaal gaan kopen, dan krijg je weer van die idiote pieken die nergens op slaan...
Even zwart-wit maken en je hebt een voorpagina uit 1930quote:Op zaterdag 7 maart 2009 14:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft er iemand de telegraaf? Bovenstaand plaatje (zeer onduidelijk, ik weet 't
) laat een grafiek zien die in 1983 op 100 begint en nu op 200 staat, dat kan toch helemaal niet
?
Jepquote:
Lol, je blijft maar Nyrstar aanpraten aan iedereen. Ik ga dat komende maandag eens maar wat verder onderzoeken. Je bent namelijk ook de enige die ik ken die blijft praten over Nyrstar.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Natuurfotograaf maakt foto van de bodem
"The fundamentals for zinc have improved" Jim Rogersquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lol, je blijft maar Nyrstar aanpraten aan iedereen. Ik ga dat komende maandag eens maar wat verder onderzoeken. Je bent namelijk ook de enige die ik ken die blijft praten over Nyrstar.
Pberends, wat ben je ook een fijne user hier. Met je eeuwige Nyrstar/AMG en Fugro.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:44 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Natuurfotograaf maakt foto van de beursbodem
Nee, TomTom geef ik een verkoopadvies. Weg met dat aandeel.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:50 schreef BullStock het volgende:
[..]
Pberends, wat ben je ook een fijne user hier. Met je eeuwige Nyrstar/AMG en Fugro.
En ook die TomTom, natuurlijk..
"TomTom staat op 4 euro. Daar kan nog makkelijk 2 euro vanaf. Daarna ga ik dik inkopen."quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:51 schreef pberends het volgende:
Nee, TomTom geef ik een verkoopadvies. Weg met dat aandeel.
.
TomTom is dan ook een waardeloos aandeel. En naar mijn mening heeft pberends dan ook wel gelijk om heel ver van dat aandeel vandaan te blijvenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:54 schreef BullStock het volgende:
[..]
"TomTom staat op 4 euro. Daar kan nog makkelijk 2 euro vanaf. Daarna ga ik dik inkopen."
Half jaar later zeg je dat Nyrstar een waardeloos aandeel is, en dat er nog makkelijk 5 euro vanaf kan. [ afbeelding ].
Klopt, maar TomTom heeft niet iets waarin ik nog toekomst ziet. Natuurlijk kan TomTom naar de 6 euro terugrebounden, maar het blijft een aandeel van een bedrijf dat eigenlijk al failliet is (idem dito van financials).quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:54 schreef BullStock het volgende:
[..]
"TomTom staat op 4 euro. Daar kan nog makkelijk 2 euro vanaf. Daarna ga ik dik inkopen."
Half jaar later zeg je dat Nyrstar een waardeloos aandeel is, en dat er nog makkelijk 5 euro vanaf kan. [ afbeelding ].
Als ze dan nog bestaan.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:59 schreef pberends het volgende:
Als commodities gaan rebounden, en dat gaan ze vroeg of laat zeker, dan zullen Fugro en Nyrstar enorm profiteren.
Tijdens de Depressie waren er ook snel commodity-tekorten.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als ze dan nog bestaan.
Bij die commodity bedrijven zonder pricing power (ik heb het hier niet over Fugro) weet je gewoon dat er in een crisis zoals deze een groot aantal kapot gaan. Natuurlijk profiteren ze allemaal als de prijzen gaan stijgen, dat is de vraag niet. De vraag is wie er nog over zijn op het moment dat dat gebeurt.
18 cent keer 20 is 3 euro 60, wtf staat het aandeel dan op een belachelijk hoge koers van 8 euroquote:Ahold stelt over 2008 een dividend van 0,18 euro per aandeel voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |