Ik denk dat dat nog wel een weekje langer gaat duren, maar zekerheid zou inderdaad fijn zijn.quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:32 schreef capricia het volgende:
Ioko, met een beetje mazzel weet je morgen wat de maatregelen van het kabinet precies in gaan houden.
Oh...wist niet dat je een huis van boven de miljoen gekocht had...quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:51 schreef Ml-etje het volgende:
Mja zou behoorlijk vervelend worden als je fiscaal af mag gaan rekenen over je spaarproduct.
Hypotheekrente-aftrek idem al denk ik dat bij afschaffing daarvan de crisis echt begint
Zolang jij je hypotheek ook bruto zou kunnen betalen, is er niets aan de hand, toch?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:03 schreef Ml-etje het volgende:zo ziet het er toch uit?
Je weet nooit wat er nu weer uit de bak met ideetjes rolt hé.
Lees je hier ook wel eens mee:quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:18 schreef Ml-etje het volgende:
Nope, maar hoeveel mensen (en dan heb ik het even niet over mezelf) kunnen dat nu?
"Wat" doemdenkers?quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:25 schreef capricia het volgende:
En hier loopt ook een hele serie:
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Zitten wel wat doemdenkers tussen...dus laat je niet van de wijs brengen! En vaar je eigen koers.
Volgens mij zei ik ook letterlijk: 'ten aanzien van kapitaalsopbouwvormen'.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef capricia het volgende:
F_H, dat weet ik zo zeker niet hoor!
Het beperken van de HRA boven een miljoen (arme zieltjes...) zou ook voor de zittende mensen gelden.
Ook in de vennootschapsbelasting is het niet ongewoon.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:37 schreef capricia het volgende:
F_H, dat weet ik zo zeker niet hoor!
Het beperken van de HRA boven een miljoen (arme zieltjes...) zou ook voor de zittende mensen gelden.
MIjn akte wordt pas 1 mei gepasseerd, dus dan heb ik pech. Mocht het zover komen.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Als nuancering op mijn eerdere post: als er iets wijzigt t.a.v. kapitaalsopbouwvormen, dan zal dat gaan gelden voor nieuwe producten. Bij de verschillende fiscale wijzigingen in het verleden ((pre-)Brede Herwaardering) zijn er ook geen wijzigingen in al bestaande polissen opgetreden. Je houdt waar je recht op had.
Gebeurt dat niet, dan zullen er vele rechtszaken gaan volgen.
Moet je hiervoor betalen???quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:55 schreef VinnieJones het volgende:
De Vereniging eigen huis heeft trouwens een cursus hypotheek afsluiten![]()
zie:
http://www.eigenhuis.nl/V(...)potheekAfsluiten.htm
Hmm.....quote:Laat ik het zo zeggen: het schijnt (..) zo te zijn dat er officieel bij het hypotheekbedrijf van die club maar twee FTE werkt. Ook maakt men naar het schijnt (...) verlies op datzelfde hypotheekbedrijf. Rara, hoe kan dat....
Het geld dat de leden opbrengen, zorgt ervoor dat dat verlies (..) wordt afgedekt.
De NVM != VEHquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:02 schreef capricia het volgende:
De NVM is wel een redelijk groot bedrijf hoor. Het is een klant van mij, lekker dichtbij in Nieuwegein. Maar dat is geen klein clubje.
Ja dat weet ik wel hoor!quote:
Dat hun hypoteekgebeuren verlies maakt is al langer bekend. Dat er 2 FTE's werken is onzin, ik zag er iig stuk of 5 adviseurs rondlopen en genoeg andere medewerkers op andere afdelingen. Ik heb er zelf bijna 3 jaar gewerkt. (bij de ict dan)quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Met de individuele medewerker van VEH zal niets mis zijn. Niets beter dan onafhankelijke ondernemers, maar ook niet slechter.
Dat beide dingen onzin zijn, is ook gewoon waar. Je kunt gewoonweg geen verlies maken op een dergelijk hypotheekbedrijf. Dat van die FTE's komt uit het eigen verslagquote:Op zaterdag 14 maart 2009 03:21 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Dat hun hypoteekgebeuren verlies maakt is al langer bekend. Dat er 2 FTE's werken is onzin, ik zag er iig stuk of 5 adviseurs rondlopen en genoeg andere medewerkers op andere afdelingen. Ik heb er zelf bijna 3 jaar gewerkt. (bij de ict dan)
Nee. Ik kan er niets anders van maken. (je verdient netto 1400 euro (als het meezit) en dan wil je een netto maandlast van 600/700 euro (als het meezit) aangaan?)quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Ik verdien op jaarbasis 23.000 euro. Is er een mogelijkheid dat ik 175k kan lenen?
23.000 / 12.96 = 1775 brut per maand is ongeveer 1250 euro netto. 175.000 = ongeveer 930 bruto per maand. Hierbij komen je GWL en eventuele verzekeringen en andere vaste lasten a 300 per maand.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Ik verdien op jaarbasis 23.000 euro. Is er een mogelijkheid dat ik 175k kan lenen?
Dat is 7,6 X je jaarinkomen. Heb je eigen geld? Extra inkomen van partner?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Sterke onderbouwingquote:Op maandag 16 maart 2009 21:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. Ik kan er niets anders van maken.
Lees even, wil jequote:
Zomer is juni.. dus nog 4 maandan sparen voor 5000 euro?quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Ik daarnaast 15k aan spaargeld en in de zomer is dat 20k
Hou er dan wel rekening mee dat je als je op jezelf woont niet meer kunt sparen, hoe ga je dan die kapotte wasmachine oid opvangen?quote:Op maandag 16 maart 2009 22:32 schreef portable het volgende:
Ik kan makkelijk 1k per maand sparen, ik woon ook thuis. Dat met de belastingaangifte en vakantiegeld moet 5k lukken.
dude plz. je kan niet op alles voorbereid zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:28 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hou er dan wel rekening mee dat je als je op jezelf woont niet meer kunt sparen, hoe ga je dan die kapotte wasmachine oid opvangen?
Volgens mij heeft die dude borsten maar dat terzijde. Daarnaast heeft 'dude' wel een punt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:37 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
dude plz. je kan niet op alles voorbereid zijn.
Niet iedereen heeft een dikke inkomen van 5k in de maand. Met een normaal(of lager) inkomen zou je ook best een huis kunnen kopen. Het gaat alleen wat moeilijker.
Mmm, waarom een huis kopen als je het eigenlijk niet kunt. Het domste wat je kunt doen is zo maximaal gaan zitten met je maandlasten dat je 100 euro per maand overhoudt voor kleding, uitgaan en onvoorziene kosten.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:37 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een dikke inkomen van 5k in de maand. Met een normaal(of lager) inkomen zou je ook best een huis kunnen kopen. Het gaat alleen wat moeilijker.
Je zal de afweging moeten maken of het je dat waard is, in relatieve armoede leven omdat je per se een eigen huis wil hebben....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:37 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Ligt eraan.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:05 schreef _The_General_ het volgende:
Die zin is met het copy paste weg gevallen
Nu vraag ik me af, wat voor hypotheek haalbaar is met mijn salaris! Online rekenmodules etc geven me niet veel informatie.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:37 schreef Blik het volgende:
Zit je nog in je proeftijd? Relevant? Die is over een paar weken toch voorbij?
Is het een contract voor 1 jaar of onbepaalde tijd? Relevant? Intentie verklaring is voldoende.
Is de 26500 inclusief vakantiegeld + evt. 13de maand? Relevant? Ja.
Ik zou als je in je proeftijd zit in deze tijd nog maar geen bod gaan doen, zelfde geldt als je maar een 1-jarig contract hebt. Je wordt er namelijk zo uitgeknikkerd als ze willen.quote:
Je biedt toch onder voorbehoud financiering? + Ik heb een vast contract ben er ook uitgeknikkerd. Juist om jouw redenaties is de hele huizenmarkt tot stilstand gekomen...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou als je in je proeftijd zit in deze tijd nog maar geen bod gaan doen, zelfde geldt als je maar een 1-jarig contract hebt. Je wordt er namelijk zo uitgeknikkerd als ze willen.
Dat is mooi. Als het 26500 is per jaar denk ik dat het redelijk lastig gaat worden. Je komt denk ik rond de 130.000 euro uit (5 * jaarsalaris). Met eigen geld zou je er wel komen, maar wellicht wil je gaan klussen en nieuwe spullen kopenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:44 schreef _The_General_ het volgende:
Vast contract voor onbepaalde tijd. Over de 26500 twijfel ik even. Daar kom ik op terug zodra ik toegang heb tot mijn loonstrookjes (deze heb ik hier niet bij me).
Tja, het is gewoon wel een risico door een huis te kopen als starter als je maar een 1-jarig contract hebt. Juist die personen worden er nu makkelijk uitgeknikkerd. Ik hoef alleen maar te kijken naar mijn vrienden. Ik kan er zo al 3 opnoemen die een jaarcontract hebben en moeten vrezen voor hun baan. Als je dan net een huis hebt gekocht heb je wel echt een probleem omdat je nog geen buffer hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je biedt toch onder voorbehoud financiering? + Ik heb een vast contract ben er ook uitgeknikkerd. Juist om jouw redenaties is de hele huizenmarkt tot stilstand gekomen...
Dat bedoel ik dus. Morgen kan je ook zomaar invalide worden...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:51 schreef Blik het volgende:
ik heb zelf trouwens 4 maanden geleden een huis gekocht terwijl ik nog niet eens was begonnen met mijn proeftijd
Och ja laten we het erop houden dat deze 'dude' voorbij ziet komen welke puinhoop mensen dan in belanden.. Maar zou zeggen probeer het lekker uit en koop een kast van een huisquote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:37 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
800 euro kan je een eind mee komen..valt mee te leven maar again geen uitspattingen mogelijk..beetje veel pech en je staat 'ergens' rood.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:55 schreef VinnieJones het volgende:
Klopt.
Maar als iemand nu makkelijk 1k per maand kan sparen, lijkt het me wel een persoon die makkelijk met 200/300 pm kan leven gezien die toch niet veel uitgeeft.
Maar mijn reactie was meer vanuit mijn oogpunt.
Ik wil straks ook een huis kopen.(starter)
Bedrag wat ik wil lenen is ong 190.000
Dit brengt mij op maandlasten hypotheek ong 800/900 netto.
Heb ik nog 800 euro over. minus servicekosten, stook, water en shit = 500 euro in the pocket.
Lease auto dus geen benzine, belasting of verzekeringskosten.
Daar valt toch wel mee te leven. (Maar een kapotte wasmachine zit ik ook niet op te wachten)
En als vrouwlief dr bijkomt intrekken, doet zij de booschappen
Kun je zoveel krijgen met NHG?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:
the_general
wij zitten ongeveer in dezelfde situatiemijn vriend moet alleen het huis bekostigen momenteel ( ik studeer) en verdient iets minder dan jij. Wij kunnen op zijn salaris max 155 incl kk lenen. Moet er wel bij zeggen dat dat met vrij lage rente en koopsubsidie is.
het kan dus welmaar bij ons word het wel vrij krap
Wat doet deze dude voor de kost?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:21 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Och ja laten we het erop houden dat deze 'dude' voorbij ziet komen welke puinhoop mensen dan in belanden.. Maar zou zeggen probeer het lekker uit en koop een kast van een huis
quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Kun je zoveel krijgen met NHG?
Deze dude is een dameke en wat ik doe is eigenlijk niet onder een beroepsnaam samen te vattenquote:
Van alles met personeel van a t/m z nog wat juridisch enz. teveel om op te noemen hou wel van wat buiten mijn "gebied'' sprokkelen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij vraagt dan ook niet om het in één 'beroepsnaam' samen te vatten (da's mijn werk ook niet...), maar wat je doet.
misschien is F_H wel hypotheekadviseurquote:Op woensdag 18 maart 2009 13:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Van alles met personeel van a t/m z nog wat juridisch enz. teveel om op te noemen hou wel van wat buiten mijn "gebied'' sprokkelen.
Jij dan five_horizons? (ben ik al een tijdje benieuwd naar dus gotcha)
Neequote:Op woensdag 18 maart 2009 13:55 schreef Blik het volgende:
[..]
misschien is F_H wel hypotheekadviseur
was je wel toch?quote:Op woensdag 18 maart 2009 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee(ik kom er nog op terug
)
Dat jij een briefje ondertekent dat aangeeft dat je er geen rechten aan ontleent en dat het louter is om een lening aan te gaan. (hier is jurisprudentie over)quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef annoylikethewind het volgende:
Aan de deskundigen hier: hoe kun jeje werkgever overtuigen dat ze geen risico lopen (danwel dat ik er als werknemer geen rechten aan zou kunnen ontlenen, danwel dat ze de bank niet op de stoep zouden krijgen) met het afgeven van een intentieverklaring?
Het nadele van het afgeven van zo'n verklaring is dat ze ermee geconfronteerd kunnen worden als ze het alsnog niet doen (verlengen).quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef annoylikethewind het volgende:
Aan de deskundigen hier: hoe kun jeje werkgever overtuigen dat ze geen risico lopen (danwel dat ik er als werknemer geen rechten aan zou kunnen ontlenen, danwel dat ze de bank niet op de stoep zouden krijgen) met het afgeven van een intentieverklaring?
Alweer een aantal jaren terug. Ik ben inmiddels half-FFP'er (quote:
Is dat echt zo? Mijn hypotheekadviseur zei dat die kans heel klein was en dat hij er in de dozijn jaar dat hij er werkt nog nooit over gehoord had. Wat zijn de wettelijke mogelijkheden op dat gebied?quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het nadele van het afgeven van zo'n verklaring is dat ze ermee geconfronteerd kunnen worden als ze het alsnog niet doen (verlengen).
We kopen op twee (parttime) lonen (en gaan allebei meer werken in de toekomst), dus daar maak ik me nog niet zo heel erg zorgen over. Daar hadden we al goed over nagedacht.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef Ml-etje het volgende:
Bovendien is het nou niet echt in jouw voordeel als de intentie niet doorgezet wordt wanneer je al een hypotheek hebt..
Ah dank je, daar dachten we al wel aan. Die jurisprudentie is bekend bij de werkgevers? Bij mij hadden ze dat namelijk nog niet geopperd.quote:Op woensdag 18 maart 2009 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat jij een briefje ondertekent dat aangeeft dat je er geen rechten aan ontleent en dat het louter is om een lening aan te gaan. (hier is jurisprudentie over)
Ik ben een juristendebiel, dus ik weet dat toevallig. Of jouw werkgever dat weet, weet ik uiteraard niet (ik gok van nietquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:49 schreef annoylikethewind het volgende:
Ah dank je, daar dachten we al wel aan. Die jurisprudentie is bekend bij de werkgevers? Bij mij hadden ze dat namelijk nog niet geopperd.
Gelukkig heb je gelijkquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben een juristendebiel, dus ik weet dat toevallig. Of jouw werkgever dat weet, weet ik uiteraard niet (ik gok van niet)
je hoeft geen tekstje te maken hoorquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:53 schreef annoylikethewind het volgende:
Dank voor de reacties MI-tje en Five_horizons!
Ik stel wel een tekstje op waarin ik aangeef er geen rechten aan te zullen ontlenen. No problem. Hopelijk helpt dat.
Zo ver jullie weten is het dus ook niet (wettelijk) mogelijk dat de bank bij je (oude) werkgever aanklopt als wij in het uiterste geval om vage redenen de hypotheek niet meer zouden kunnen betalen?
Ow?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je hoeft geen tekstje te maken hoorals het goed is weet je baas gewoon dat je geen rechten mag ontlenen aan een intentieverklaring.
Maar, maar.... ik hou ervan om tekstjes te makenquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
je hoeft geen tekstje te maken hoorals het goed is weet je baas gewoon dat je geen rechten mag ontlenen aan een intentieverklaring.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ow?
Da's gewoon niet waar. Als jij drie maanden voor het aflopen van je contract een intentieverklaring krijgt, moet het wel raar lopen wil je niet die verlenging krijgen. Als dat niet zo is, heb je als werkgever wellicht een probleem.
Graag gedaan, enne nee heb nog nooit een bank voorbij zien komen die geld kwam halen onder het mom van je gaf hem toch een intentieverklaring..uit dienst is uit dienstquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:53 schreef annoylikethewind het volgende:
Dank voor de reacties MI-tje en Five_horizons!
Ik stel wel een tekstje op waarin ik aangeef er geen rechten aan te zullen ontlenen. No problem. Hopelijk helpt dat.
Zo ver jullie weten is het dus ook niet (wettelijk) mogelijk dat de bank bij je (oude) werkgever aanklopt als wij in het uiterste geval om vage redenen de hypotheek niet meer zouden kunnen betalen?
Dat red je laaaaaaang niet. Misschien dat je met dat salaris net 110k kunt lenen.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Ik daarnaast 15k aan spaargeld en in de zomer is dat 20k
Update: Helaas zijn de werkgevers er nog niet gerust op. Nog extra tips om ze gerust te stellen?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:11 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Maar, maar.... ik hou ervan om tekstjes te maken![]()
Neuh, ik maak wel gewoon een korte verklaring. Als dat de werkgever gerust stelt en een meer voorkomend fenomeen is: waarom niet?
van de ene kant,quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:46 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik plaats even een TVP.
Deze zomer wil ik uit het studentenhuis waar ik nu in zit. Maar omdat ik bij een detacheringsbureau werk twijfel ik of ik al voor een écht vast stekkie ga en dus een hypotheek aanvraag of ik ga gewoon huren.
Maar dit is wel een goed topic mocht ik voor een hypotheek gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |