abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67186975
Nee, je bank heeft niets met je werkgever te maken
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67187146
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:53 schreef annoylikethewind het volgende:
Dank voor de reacties MI-tje en Five_horizons!

Ik stel wel een tekstje op waarin ik aangeef er geen rechten aan te zullen ontlenen. No problem. Hopelijk helpt dat.

Zo ver jullie weten is het dus ook niet (wettelijk) mogelijk dat de bank bij je (oude) werkgever aanklopt als wij in het uiterste geval om vage redenen de hypotheek niet meer zouden kunnen betalen?
je hoeft geen tekstje te maken hoor als het goed is weet je baas gewoon dat je geen rechten mag ontlenen aan een intentieverklaring.

de bank heeft niets met je werkgever te maken.. ze gaan hoogstens gewoon geld afschrijven als je niet kan betalen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67187247
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je hoeft geen tekstje te maken hoor als het goed is weet je baas gewoon dat je geen rechten mag ontlenen aan een intentieverklaring.
Ow?

Da's gewoon niet waar. Als jij drie maanden voor het aflopen van je contract een intentieverklaring krijgt, moet het wel raar lopen wil je niet die verlenging krijgen. Als dat niet zo is, heb je als werkgever wellicht een probleem.
pi_67187417
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:05 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Maar, maar.... ik hou ervan om tekstjes te maken
Neuh, ik maak wel gewoon een korte verklaring. Als dat de werkgever gerust stelt en een meer voorkomend fenomeen is: waarom niet?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_67189608
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ow?

Da's gewoon niet waar. Als jij drie maanden voor het aflopen van je contract een intentieverklaring krijgt, moet het wel raar lopen wil je niet die verlenging krijgen. Als dat niet zo is, heb je als werkgever wellicht een probleem.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67189682
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:53 schreef annoylikethewind het volgende:
Dank voor de reacties MI-tje en Five_horizons!

Ik stel wel een tekstje op waarin ik aangeef er geen rechten aan te zullen ontlenen. No problem. Hopelijk helpt dat.

Zo ver jullie weten is het dus ook niet (wettelijk) mogelijk dat de bank bij je (oude) werkgever aanklopt als wij in het uiterste geval om vage redenen de hypotheek niet meer zouden kunnen betalen?
Graag gedaan, enne nee heb nog nooit een bank voorbij zien komen die geld kwam halen onder het mom van je gaf hem toch een intentieverklaring..uit dienst is uit dienst
pi_67190639
quote:
Op maandag 16 maart 2009 21:11 schreef portable het volgende:
Ik verdien op jaarbasis 23.000 euro. Is er een mogelijkheid dat ik 175k kan lenen?
Ik daarnaast 15k aan spaargeld en in de zomer is dat 20k
Dat red je laaaaaaang niet. Misschien dat je met dat salaris net 110k kunt lenen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 08:42:40 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_67196219
Welke zaken met betrekking tot je hypotheek mag je aftrekken van de belasting?

hypotheekrente
hypotheekakte
taxatie woning
afsluitprovisie

nog iets wat ik vergeet?
pi_67198735
  donderdag 19 maart 2009 @ 11:03:26 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_67199919
thx
pi_67216145
En dan nu even vraagje tbv mijzelf
Gaat een NHG verstrekker moeilijk doen wanneer er door de gemeente bepaald is dat een huis de eerste drie maanden aangeboden dient te worden aan bewoners die gebonden zijn (door familie of economisch) aan die gemeente?
pi_67246588
Niemand?
pi_67248758
Een verstrekker hanteert dan de NHG-normen. Het is blijkbaar een MGE-pand? Dan zijn die normen juist voor NHG bedoeld.
pi_67249059
-edit/knip- found
pi_67249154
Opgezocht en nee, het schijnt zo te zijn dat de woningen van deze 5 gemeentes de eerste 3 maanden aan maatschappelijk/economisch gebonden personen aan deze 5 gemeentes dienen te worden (bij verkoop).
pi_67251822
Ik kan me niet voorstellen dat dat een belemmering vormt. Bij MGE wordt e.e.a. ook gedaan (recht op terugkoop) en dat tegen een getaxeerde waarde. Als dit de enige voorwaarde is (en er dus geen voorwaarde in prijs is), dan zie ik geen redenen voor bezwaar, eerlijk gezegd.

Geldt dit ook bij executieverkoop? Dan zou het wél een bezwaar kunnen zijn.
pi_67253826
Dat is een beetje hetgeen dat er nu dus uitgezocht gaat worden of het ook bij executieverkoop geldt.
Het handige is dat die regel nieuw is en dat de gemeente het ook niet weet..
Dus er is een mail naar de gemeente dat ze dat moeten uitzoeken gegaan.
pi_67270762
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:11 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Maar, maar.... ik hou ervan om tekstjes te maken
Neuh, ik maak wel gewoon een korte verklaring. Als dat de werkgever gerust stelt en een meer voorkomend fenomeen is: waarom niet?
Update: Helaas zijn de werkgevers er nog niet gerust op. Nog extra tips om ze gerust te stellen?

Ongelooflijk hoe veel moeilijker het nu is om zo'n verklaring te krijgen. Een paar jaar geleden kreeg ik hem bijna zonder te vragen - maar toen bleek dat ik hem niet nodig had.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_67272823
Meer gaat niet. Als ze er problemen mee hebben, dan vragen ze het maar aan een advocaat.
pi_67275399
Nee kan me ook niet voorstellen wat je nog meer kunt doen.
Zit je nog in je proeftijd of? (kan het zo gauw niet vinden)
  zondag 22 maart 2009 @ 22:57:10 #196
108367 Gallorini
über alles..
pi_67309414
Als een appartement te koop wordt aangeboden voor ¤ 200.250,- kosten koper en in de brochure vind ik de volgende zin terug. "De appartementen worden verkocht onder de interessante KOOPGARANT*
voorwaarden. * De “Koopgarant” regeling is opgenomen in de brochure, welke u hiernaast kunt
downloaden."

Kan ik er dan vanuit gaan dat die 200k de koopgarant prijs is, of gaat die korting er nog af?

Bel de makelaar even, zou je zeggen, maar die is er morgen pas weer en ik wil het nu weten
Hoi mam..
  zondag 22 maart 2009 @ 23:53:45 #197
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_67311514
Meestal is dat de prijs MET koopgarant. Huis kost dus normaal iets van 270k schat ik zo .
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:06:04 #198
55350 Reena
Angelcrusher
pi_67335263
Ik zit te twijfelen tussen 2 hypotheken. Eentje van de ABN Amro, via Huis & Hypotheek en de andere is van de ING (beide spaarhypotheken met deel aflossingsvrij 50/50). De brutomaandlasten zijn bijna hetzelfde (scheelt 2 euro), terwijl de rente wel ietwat verschilt. ING biedt 4,9% voor 10 jaar vast en ABN Amro 5,25% voor 10 jaar vast.
Maar ik heb gehoord dat de ING niet zo OK is met de voorwaarden in vergelijking met de ABN Amro (bijvoorbeeld boete als je huis eerder verkoopt en een 2-sporen rentebeleid).

Is er iemand die uit zijn of haar hoofd weet of dat zo is? En wat erg belangrijk is om zeker te checken bij de voorwaarden? Ik ga sowieso die adviseur nog even aan de tand voelen...
pi_67387291
Ik plaats even een TVP.

Deze zomer wil ik uit het studentenhuis waar ik nu in zit. Maar omdat ik bij een detacheringsbureau werk twijfel ik of ik al voor een écht vast stekkie ga en dus een hypotheek aanvraag of ik ga gewoon huren.

Maar dit is wel een goed topic mocht ik voor een hypotheek gaan.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_67387802
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:46 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Ik plaats even een TVP.

Deze zomer wil ik uit het studentenhuis waar ik nu in zit. Maar omdat ik bij een detacheringsbureau werk twijfel ik of ik al voor een écht vast stekkie ga en dus een hypotheek aanvraag of ik ga gewoon huren.

Maar dit is wel een goed topic mocht ik voor een hypotheek gaan.
van de ene kant,
als je niet aan een stad gehecht bent dan kan je inderdaad even afwachten om te kijken wat ivm je werk een mooie standplaats is,

van de andere kant,
Je kan naar zoveel verschillende plekken elke paar maanden worden gestuurd dat het eigenlijk ook geen drol uitmaakt waar je woont, in de file kom je toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')