abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:47:43 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_67141322
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:44 schreef _The_General_ het volgende:
Vast contract voor onbepaalde tijd. Over de 26500 twijfel ik even. Daar kom ik op terug zodra ik toegang heb tot mijn loonstrookjes (deze heb ik hier niet bij me).
Dat is mooi. Als het 26500 is per jaar denk ik dat het redelijk lastig gaat worden. Je komt denk ik rond de 130.000 euro uit (5 * jaarsalaris). Met eigen geld zou je er wel komen, maar wellicht wil je gaan klussen en nieuwe spullen kopen
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:51:12 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_67141420
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:46 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Je biedt toch onder voorbehoud financiering? + Ik heb een vast contract ben er ook uitgeknikkerd. Juist om jouw redenaties is de hele huizenmarkt tot stilstand gekomen...
Tja, het is gewoon wel een risico door een huis te kopen als starter als je maar een 1-jarig contract hebt. Juist die personen worden er nu makkelijk uitgeknikkerd. Ik hoef alleen maar te kijken naar mijn vrienden. Ik kan er zo al 3 opnoemen die een jaarcontract hebben en moeten vrezen voor hun baan. Als je dan net een huis hebt gekocht heb je wel echt een probleem omdat je nog geen buffer hebt.

ik heb zelf trouwens 4 maanden geleden een huis gekocht terwijl ik nog niet eens was begonnen met mijn proeftijd
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 16:51:52 #153
236264 crew  capricia
pi_67141436
The General heeft het over koopsubsidie. Hoeveel is dat?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:52:36 #154
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_67141454
the_general

wij zitten ongeveer in dezelfde situatie mijn vriend moet alleen het huis bekostigen momenteel ( ik studeer) en verdient iets minder dan jij. Wij kunnen op zijn salaris max 155 incl kk lenen. Moet er wel bij zeggen dat dat met vrij lage rente en koopsubsidie is.

het kan dus wel maar bij ons word het wel vrij krap
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:10:56 #155
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_67141947
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:51 schreef Blik het volgende:

ik heb zelf trouwens 4 maanden geleden een huis gekocht terwijl ik nog niet eens was begonnen met mijn proeftijd
Dat bedoel ik dus. Morgen kan je ook zomaar invalide worden...
Lang leve mij! *O*
pi_67144001
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:37 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

dude plz. je kan niet op alles voorbereid zijn.

Niet iedereen heeft een dikke inkomen van 5k in de maand. Met een normaal(of lager) inkomen zou je ook best een huis kunnen kopen. Het gaat alleen wat moeilijker.
Och ja laten we het erop houden dat deze 'dude' voorbij ziet komen welke puinhoop mensen dan in belanden.. Maar zou zeggen probeer het lekker uit en koop een kast van een huis
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67144064
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:55 schreef VinnieJones het volgende:
Klopt.
Maar als iemand nu makkelijk 1k per maand kan sparen, lijkt het me wel een persoon die makkelijk met 200/300 pm kan leven gezien die toch niet veel uitgeeft.

Maar mijn reactie was meer vanuit mijn oogpunt.
Ik wil straks ook een huis kopen.(starter)

Bedrag wat ik wil lenen is ong 190.000
Dit brengt mij op maandlasten hypotheek ong 800/900 netto.

Heb ik nog 800 euro over. minus servicekosten, stook, water en shit = 500 euro in the pocket.
Lease auto dus geen benzine, belasting of verzekeringskosten.

Daar valt toch wel mee te leven. (Maar een kapotte wasmachine zit ik ook niet op te wachten)
En als vrouwlief dr bijkomt intrekken, doet zij de booschappen
800 euro kan je een eind mee komen..valt mee te leven maar again geen uitspattingen mogelijk..beetje veel pech en je staat 'ergens' rood.
Maarja ik heb makkelijk te praten als helft van twee verdieners
pi_67161239
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:
the_general

wij zitten ongeveer in dezelfde situatie mijn vriend moet alleen het huis bekostigen momenteel ( ik studeer) en verdient iets minder dan jij. Wij kunnen op zijn salaris max 155 incl kk lenen. Moet er wel bij zeggen dat dat met vrij lage rente en koopsubsidie is.

het kan dus wel maar bij ons word het wel vrij krap
Kun je zoveel krijgen met NHG?
  woensdag 18 maart 2009 @ 10:42:23 #159
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_67162778
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Och ja laten we het erop houden dat deze 'dude' voorbij ziet komen welke puinhoop mensen dan in belanden.. Maar zou zeggen probeer het lekker uit en koop een kast van een huis
Wat doet deze dude voor de kost?
Lang leve mij! *O*
pi_67164500
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 09:50 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Kun je zoveel krijgen met NHG?

ben je al eens bij een hypotheekadviseur binnen gelopen? heeft voor ons goed gewerkt, moet er niet aan denken dat ik dat allemaal zelf uit had moeten zoeken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67168046
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:42 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Wat doet deze dude voor de kost?
Deze dude is een dameke en wat ik doe is eigenlijk niet onder een beroepsnaam samen te vatten
pi_67168085
Hij vraagt dan ook niet om het in één 'beroepsnaam' samen te vatten (da's mijn werk ook niet...), maar wat je doet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67168306
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Hij vraagt dan ook niet om het in één 'beroepsnaam' samen te vatten (da's mijn werk ook niet...), maar wat je doet.
Van alles met personeel van a t/m z nog wat juridisch enz. teveel om op te noemen hou wel van wat buiten mijn "gebied'' sprokkelen.

Jij dan five_horizons? (ben ik al een tijdje benieuwd naar dus gotcha )
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:55:02 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_67169218
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Van alles met personeel van a t/m z nog wat juridisch enz. teveel om op te noemen hou wel van wat buiten mijn "gebied'' sprokkelen.

Jij dan five_horizons? (ben ik al een tijdje benieuwd naar dus gotcha )
misschien is F_H wel hypotheekadviseur
pi_67169274
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:55 schreef Blik het volgende:

[..]

misschien is F_H wel hypotheekadviseur
Nee (ik kom er nog op terug )
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:02:48 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_67169441
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:57 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee (ik kom er nog op terug )
was je wel toch?
pi_67169763
Aan de deskundigen hier: hoe kun jeje werkgever overtuigen dat ze geen risico lopen (danwel dat ik er als werknemer geen rechten aan zou kunnen ontlenen, danwel dat ze de bank niet op de stoep zouden krijgen) met het afgeven van een intentieverklaring?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_67170214
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef annoylikethewind het volgende:
Aan de deskundigen hier: hoe kun jeje werkgever overtuigen dat ze geen risico lopen (danwel dat ik er als werknemer geen rechten aan zou kunnen ontlenen, danwel dat ze de bank niet op de stoep zouden krijgen) met het afgeven van een intentieverklaring?
Dat jij een briefje ondertekent dat aangeeft dat je er geen rechten aan ontleent en dat het louter is om een lening aan te gaan. (hier is jurisprudentie over)
pi_67170231
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:12 schreef annoylikethewind het volgende:
Het nadele van het afgeven van zo'n verklaring is dat ze ermee geconfronteerd kunnen worden als ze het alsnog niet doen (verlengen).
Bovendien is het nou niet echt in jouw voordeel als de intentie niet doorgezet wordt wanneer je al een hypotheek hebt..
pi_67170414
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:02 schreef Blik het volgende:

[..]

was je wel toch?
Alweer een aantal jaren terug. Ik ben inmiddels half-FFP'er ( ), mijn erkenning heb ik altijd gehouden, maar mijn huidige werk houdt in dat ik teamleider op een backoffice ben en verantwoordelijk voor alles rondom backoffice/personeel/administratie/ondersteuning van onze consultants (de financieel adviseurs hier). Dit althans tot binnenkort Wat ik daarna ga doen, weet ik nog niet....
pi_67171047
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het nadele van het afgeven van zo'n verklaring is dat ze ermee geconfronteerd kunnen worden als ze het alsnog niet doen (verlengen).
Is dat echt zo? Mijn hypotheekadviseur zei dat die kans heel klein was en dat hij er in de dozijn jaar dat hij er werkt nog nooit over gehoord had. Wat zijn de wettelijke mogelijkheden op dat gebied?
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:26 schreef Ml-etje het volgende:
Bovendien is het nou niet echt in jouw voordeel als de intentie niet doorgezet wordt wanneer je al een hypotheek hebt..
We kopen op twee (parttime) lonen (en gaan allebei meer werken in de toekomst), dus daar maak ik me nog niet zo heel erg zorgen over. Daar hadden we al goed over nagedacht. Als het echt moet kan ik altijd nog tijdelijk fulltime data gaan typen bij een verzekeraar ofzo.
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat jij een briefje ondertekent dat aangeeft dat je er geen rechten aan ontleent en dat het louter is om een lening aan te gaan. (hier is jurisprudentie over)
Ah dank je, daar dachten we al wel aan. Die jurisprudentie is bekend bij de werkgevers? Bij mij hadden ze dat namelijk nog niet geopperd.
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
pi_67171121
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:49 schreef annoylikethewind het volgende:

Ah dank je, daar dachten we al wel aan. Die jurisprudentie is bekend bij de werkgevers? Bij mij hadden ze dat namelijk nog niet geopperd.
Ik ben een juristendebiel, dus ik weet dat toevallig. Of jouw werkgever dat weet, weet ik uiteraard niet (ik gok van niet )
pi_67175731
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben een juristendebiel, dus ik weet dat toevallig. Of jouw werkgever dat weet, weet ik uiteraard niet (ik gok van niet )
Gelukkig heb je gelijk al proberen sommige werkgevers dan hun medewerkers nog te beschermen voor stomme acties en doen dit ook niet.
pi_67175795
[quote]Op woensdag 18 maart 2009 14:49 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Mijn hypotheekadviseur zei dat die kans heel klein was en dat hij er in de dozijn jaar dat hij er werkt nog nooit over gehoord had. Wat zijn de wettelijke mogelijkheden op dat gebied?
[..]

Dat je naar je werkgever gaat en zegt maaaaar hiiieeer staat dat ik mag blijven!! (en dat heb ik al wel eens gezien).
pi_67186619
Dank voor de reacties MI-tje en Five_horizons!

Ik stel wel een tekstje op waarin ik aangeef er geen rechten aan te zullen ontlenen. No problem. Hopelijk helpt dat.

Zo ver jullie weten is het dus ook niet (wettelijk) mogelijk dat de bank bij je (oude) werkgever aanklopt als wij in het uiterste geval om vage redenen de hypotheek niet meer zouden kunnen betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')