Lijkt Tsimfuckus welquote:Op maandag 15 juni 2009 11:18 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Wat een hoop bullshit met een hoop dure woorden die uiteindelijk niks zeggen.
Jij was toch voorheen (een jaar geleden of zo) toch ook een van de "diehards" van dit topic of verwar ik je nu met een andere kale ajaxfan? enne zoja, what happened ???? dan was het haar op die foto wel een erge dwaling hoor, gelukkig ben je weer bij kennis (en zo nee: wat een vooruitgang, lijkt me)quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Inmiddels kaal, ziet er tof uit alleen vraag ik me af wat voor producten je het beste kunt gebruiken om er voor te zorgen dat je hoofdhuid natuurlijk glanst. Gewoon créme of anders.
Dat is aan jou.. als je wilt weten of wij denken dat het je staat: feauteau?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:28 schreef pietjan het volgende:
k ben het ook van plan vinden jullie dat ik mijn haar moet millimeteren
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 16:45 schreef pietjan het volgende:
nou eigen lijk wil ik een eigen forum maken maar ik weet niethoe dat moet dus
jij snapt volgens mij maar weinig van het fenomeen 'internetforum' als ik het zo lees...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:13 schreef pietjan het volgende:
10 minuten en kijk ook op mijn forum of ik mijn haar moet millimeteren
Ik heb alleen wat oude fotos, tijdje geleden de helft eraf en wat smaller nu.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:48 schreef TeChNo2 het volgende:
Tja en als je slordig bent, wordt ie steeds een stukkie smaller ;-)
Trouwens als je het helemaal scheert is het ook best veel werk, ik heb dat best lang gedaan, maar ben nu wat luier en doe het gewoon om de paar dagen.
Mogen we die hanekam eens zien (foto?)
Best veel werk? Dat valt wel mee toch, als je het elke dag bijhoud is het zo gebeurd...quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:48 schreef TeChNo2 het volgende:
... als je het helemaal scheert is het ook best veel werk ...
Nivea aftershave balm werkt ook prima vind ikquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:03 schreef AJ187 het volgende:
Ik heb 't ook gemilimeterd, maar heb nu last van een droge hoofdhuid![]()
Met wat moet ik 't insmeren?
Je houdt het gemillimeterd tot het weer lang is ?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Kaal af, ik laat het weer groeien tot die tijd gemillimeterd.
quote:Op maandag 29 juni 2009 17:11 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je houdt het gemillimeterd tot het weer lang is ?
Dat vind ik dan wel weer bijzonder
Dat heb je fout begrepen, er zijn 3 verschillende groeifases: de actieve groeifase, de overgangsfase en de rustfase. Zolang het haar nog in zijn actieve groeifase (dit duurt gemiddeld gezien 2 weken) zit kun je feitelijk spreken van gemillimeterd haar. Immers is het haar dan nog zo kort dat het nauwelijks verschilt met de foto's die geplaatst zijn. Dit ritueel speelt ongeveer 6 weken af waarna het zich herhaald.quote:Op maandag 29 juni 2009 17:11 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Je houdt het gemillimeterd tot het weer lang is ?
Dat vind ik dan wel weer bijzonder
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 04:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat heb je fout begrepen, er zijn 3 verschillende groeifases: de actieve groeifase, de overgangsfase en de rustfase. Zolang het haar nog in zijn actieve groeifase (dit duurt gemiddeld gezien 2 weken) zit kun je feitelijk spreken van gemillimeterd haar. Immers is het haar dan nog zo kort dat het nauwelijks verschilt met de foto's die geplaatst zijn. Dit ritueel speelt ongeveer 6 weken af waarna het zich herhaald.
Natuurlijk, dom van me ...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 04:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat heb je fout begrepen, er zijn 3 verschillende groeifases: de actieve groeifase, de overgangsfase en de rustfase. Zolang het haar nog in zijn actieve groeifase (dit duurt gemiddeld gezien 2 weken) zit kun je feitelijk spreken van gemillimeterd haar. Immers is het haar dan nog zo kort dat het nauwelijks verschilt met de foto's die geplaatst zijn. Dit ritueel speelt ongeveer 6 weken af waarna het zich herhaald.
Precies, doe gewoon wat Sanderrr zegt, zeker nu het boven de 30 graden is!quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:06 schreef Sanderrrr het volgende:
Tuurlijk, gewoon doenZo snel mogelijk, hoe langer je wacht hoe meer je begint te twijfelen
is er niet iemand handig met photoshop? Of is het al gebeurd?quote:Op woensdag 1 juli 2009 20:55 schreef DEiE het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om voor modelletje tondeuse te gaan, ik heb nu vrij lang haar, dat mij steeds meer gaat irriteren (haar in mijn oog / oor tijdens hardlopen, enz.). Niet te kort, zeg maar een centimeter ongeveer. Wat ik me afvraag is of het bij mijn model hoofd / gezicht / haarkleur staat, waar jullie hopelijk wel een inzicht in hebben. bvd.
Ja, het staat je goed.quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:04 schreef Semargofni het volgende:
Jazeker, ff wennen maar denk dat ik het voorlopig mooi zo houd.
nou, als halverwege de stop eruit vliegt...quote:Op maandag 27 juli 2009 23:48 schreef TeChNo2 het volgende:
t is inmiddels al geen vanmiddag meer, maar... ja
..is t gelukt? vastwel, wat kan er tenslotte mislukken...
Zo zie je maar weer dat je eigenlijk beter gewoon een scheermesje kunt gebruikenquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:36 schreef a.r.i.e.s. het volgende:
[..]
nou, als halverwege de stop eruit vliegt...![]()
Gewoon alle kanten op maaien met de tondeuse, keertje extra er overheen is alleen maar beter
of een draadloze tondeuse.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:09 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer dat je eigenlijk beter gewoon een scheermesje kunt gebruiken![]()
gewoon doen, scheelt alleen maar geld:Pquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:58 schreef julesss het volgende:
Zit er ook aan te denken om een keer tondeuse over mijn hoofd te halen.
Iedere ochtend met pot gel bezig om weer beetje model er in te krijgen schiet ook niet op.
Ik zit alleen nog te twijfelen of het me wel staat.
Hoe korter, hoe heerlijker het gevoel, zowel tijdens het afscheren als daarnaquote:Op donderdag 30 juli 2009 13:50 schreef julesss het volgende:
Zit toch nog te twijfelen, zal dat een idee ziijn om eerst op 9 mm. met de tondeuse er over te gaan,
of kan ik beter dan meteen standje 1 doen.
Heeft er nog iemand tips waarom ik beter tondeuse er over kan halen, wordt mijn keuze misschien wat makkelijker.
Het schijnt de komende week flink warm te worden, misschien was dat het laatste zetje wat je nog nodig had?quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:17 schreef julesss het volgende:
Dus als ik het doe, dan kan ik dus het beste meteen kort standje doen.
Techno, begrijp dat jij er wel ervaring mee hebt,
je hebt ook al best wat mensen kunnen overtuigen als ik het zo zie.
ik moet alleen nog ff stap zetten om het te doen, krijg er wel steeds meer zin in, ben altijd twijfelaar.
quote:Op vrijdag 31 juli 2009 12:53 schreef Fusebox het volgende:
Ik loop al tijden met een kale kop omdat ik wat kalend ben en het daardoor kaalgeschoren beter vind staan bij mezelf (ben gelukkig wel gezegend met een redelijk normale schedelvorm).
Zelf gebruik ik altijd de onderstaande tondeuse van philips, deze heeft 3 verschillende opzetstukjes en je regelt de stand via een schuif op de tondeuse. Kost rond de 40 tientjes en werk erg fijn in vergelijking tot mijn voorgaande tondeuses.
[ afbeelding ]
Ik scheer mijn hoofd 1 keer per week en neem er goed de tijd voor d.w.z. ik scheer eerst van voor naar achter totdat alles ongeveer even kort is. Vervolgens ga ik meerdere keren over de plekken heen waar lastige haargroei zit (b.v. kruinen en langs de oren) zodat alles er goed uitziet. Dan douchen en haar wassen met shampoo waardoor de haartjes die je gemist hebt overeind gaan staan. Daarna met de tondeuse deze haartjes even verwijderen.
Ik gebruik meestal het middelste opzetstukje en dan zet ik de tondeuse op stand 3, maar ook regelmatig de kleinste en dat is dan stand 1 (helemaal kaal dus). Waarbij je bij stand 1 niet te vaak over je hoofd moet raggen want anders gaat je hoofdhuid kapot en dat voelt niet fijn!
Verder tijdens het scheren regelmatig het kapje eraf halen omdat hier na een paar keer een baan over je kop te hebben gedaan er zich haren in verzamelen en de tondeuse dan minder goed scheert.
Succes!
+1, bazenreactie.quote:
Ik heb al een tijdje een Wahl Baldfader, scheert goed en redelijk soepel zonder opzetkam, en is bedoeld voor extreem korte kapsels (kaal maar net niet glad dus). Hij is alleen lastig schoon te maken omdat de mesjes heel dicht op elkaar zitten.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 23:05 schreef adhemar25 het volgende:
Even een vraagje aan degenen die hun tondeuse gebruiken zonder opzetkapje :-)
Welke tondeuse gebruiken jullie?
Ik ben een tijdlang gewoon geweest om het helemaal glad te doen maar laat toch nog een heel klein beetje staan nu omwille van werkomstandigheden. Ik gebruik nu een Philips C884 dus zonder opzetstukje maar aangezien ik lange tijd helemaal glad gewoon was vind ik dit toch eigenlijk nog vrij lang![]()
Iemand een suggestie?
Zou ik persoonlijk even mee wachten, ik zou eerst kijken hoe je hoofdhuid reageert na het scheren met stand 1.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:10 schreef julesss het volgende:
Morgen gaat gebeuren, millimeteren op standje 1.![]()
![]()
Ben er alleen nog niet uit of ook het scheermes er ook overheen gaat.
Daar heb je ook zalfjes veur heurquote:Op woensdag 5 augustus 2009 00:30 schreef Fusebox het volgende:
[..]
Zou ik persoonlijk even mee wachten, ik zou eerst kijken hoe je hoofdhuid reageert na het scheren met stand 1.
Haha, dat had ik ook al in gedachten! Waarom zou ik het gelijk kort doen, ik kan toch ook eerst 9mm doen en daarna alsnog korter? Ben benieuwd, ga denk morgen naar de kappert.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:28 schreef DennisMoore het volgende:
Boeien... een flinke metamorfose is 't toch wel, dus dan kun je 't beter gelijk goed kort doen. En dan zeggen dat je een weddenschap hebt verloren.
kapper?? heb je geen tondeuze, stukken goedkoper zelfde resultaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:34 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ook al in gedachten! Waarom zou ik het gelijk kort doen, ik kan toch ook eerst 9mm doen en daarna alsnog korter? Ben benieuwd, ga denk morgen naar de kappert.
Veel slechter dan dat het nu is kan toch niet, gewoon doen dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:39 schreef Rem-koe het volgende:
M'n ma weigert mij te millimeteren. Tijdje geleden? 3 kwartier, haha.
Maar denken jullie dat het staat? Heb eigenlijk gewoon wat motivatie nodig
Hah, ik heb m'n haar niet gedaan op die fotoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:56 schreef Diabox het volgende:
[..]
Veel slechter dan dat het nu is kan toch niet, gewoon doen dus.
Dat zag ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Hah, ik heb m'n haar niet gedaan op die foto.
Alweer een reden om het te doen, hoef je voortaan je haar ook niet meer te doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef Rem-koe het volgende:
[..]
Hah, ik heb m'n haar niet gedaan op die foto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |