abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:07:01 #101
92932 MrGP
This is bat country!
pi_66729135
Werkelijk briljante aflevering!

"Who put you in charge?"
Find me some golf shoes. Otherwise, we'll never get out of this mess alive!
pi_66729162
Voor mij de beste ep van het seizoen.

Sawyer

oh kut zie net dat het 2 weken wachten is geblazen, kutzooi! zat net in een lekkere Lost ritme elke week gvd.
pi_66729212
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:06 schreef Merkie het volgende:
Ben benieuwd hoe Lost nu verder gaat eigenlijk. Op wat mysteries uit vorige seizoen na zie ik niet zo snel een nieuwe verhaallijn.
Widmore zei de vorige aflevering tegen Locke dat er een oorlog aankomt op het eiland, en dat hij voor die begint terug moet zijn. Ik denk dat het volgende seizoen over die oorlog gaat.
pi_66729432
Schitterende aflevering weer.

Waarom zien we Christian trouwens niet in de scène met Locke? Is dat puur om de scène in te korten?
pi_66729728
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:09 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Widmore zei de vorige aflevering tegen Locke dat er een oorlog aankomt op het eiland, en dat hij voor die begint terug moet zijn. Ik denk dat het volgende seizoen over die oorlog gaat.
De Purge. Damn, valt even een gigantische puzzelstukje op z'n plek.
pi_66729814
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:24 schreef Bot13 het volgende:

[..]

De Purge. Damn, valt even een gigantische puzzelstukje op z'n plek.
Denk het niet. De purge heeft altijd al plaatsgevonden, je kan het verleden niet veranderen. What happened, happened. Locke zit sowieso niet in de Dharma-tijd

Ik denk dat Charles Widmore op een of andere manier zelf terugkomt op het eiland, en daar de strijd aangaat met Ben.
pi_66730065
Iedereen heeft het hier over enorm veel antwoorden deze ep. maar dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen. Want wat leren we nu eigenlijk?
- Dat er 'ooit' een groot standbeeld was, maarja dat wisten we eigenlijk ook al wel door alleen de voet.
- Een deel hoe Sawyer en de zijnen bij Dharma komen. Maar goed we weten nog steeds niet hoe ze in hun 'huidige' functies als bijv. head of security zijn geraakt. Waarom ze na die 2 weken weer mochten blijven enz. enz.
- Waar is Miles ineens, komt niet voor in de stukken na 3 jaar.

Eigenlijk komen er meer of evenveel vragen bij als er worden beantwoord. Ik vond het wel een goede ep. hoor, daar niet van. Alle vragen horen immers bij Lost. Maar het is zeker niet zo dat er veel beantwoord word deze ep.
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:37:29 #108
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66730179
Miles kwam wel voor, hij ging samen met Sawyer Horace ophalen.
2000 light years from home
pi_66730213
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:34 schreef Jonad het volgende:
Volgens mij heb ik hem een paar keer gezien na die 3 jaar hoor.
pi_66730315
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:15 schreef husq het volgende:
Schitterende aflevering weer.

Waarom zien we Christian trouwens niet in de scène met Locke? Is dat puur om de scène in te korten?
Dat vroeg ik mij ook af. Vond dit een beetje vreemd inconsequent. Al hadden ze Christian alleen effe laten zeggen 'Say hi to my son'. Dat was in mijn ogen logischer geweest.

Verder echt een top aflevering Ook dat stukje met dat beeld
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66730326
Volgens mij was er maar één iemand die zei dat deze aflevering veel antwoorden gaf

Maar het lijkt er bijvoorbeeld sterk op dat het beeld van een Egyptische god is (zeker met de andere Egyptische verwijzingen in deze aflevering), dat is toch wel een behoorlijke onthulling. Maar ik vond de aflevering vooral goed om de karakterontwikkelingen, in plaats van om de antwoorden.

De enige echte vraag die is overgebleven is: waar zijn Rose en Bernard in vredesnaam de afgelopen drie jaar geweest
pi_66730438
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:41 schreef Ereinion het volgende:
Maar het lijkt er bijvoorbeeld sterk op dat het beeld van een Egyptische god is (zeker met de andere Egyptische verwijzingen in deze aflevering), dat is toch wel een behoorlijke onthulling. Maar ik vond de aflevering vooral goed om de karakterontwikkelingen, in plaats van om de antwoorden.
Dat was geen Egyptische god. Dan heeft het beeld nog eerder wat weg van de kolos van Rhodos. Ik kan mij ook geen Egyptisch beeld herinneren dat op twee benen staat, buiten hyrogliefen afbeeldingen dan
pi_66730556
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:15 schreef husq het volgende:

De enige reden waarom we Locke zagen was om te vertellen waarom ze die laatste flash kregen. Christian was op dat moment niet relevant, we hebben dat toch al gezien.

Maar dat beeld ... toen we de achterkant van dat beeld zagen was het wowowowowowow ... en vlak daarna weer weg, da's nou wel weer jammer. Het beeld heeft wel iets heel egyptisch, zoals wel meer dingen in Lost dat hebben. Vond het een prima aflevering.
pi_66730596
quote:
Volgens mij was er maar één iemand die zei dat deze aflevering veel antwoorden gaf

De enige echte vraag die is overgebleven is: waar zijn Rose en Bernard in vredesnaam de afgelopen drie jaar geweest
Sorry hoor, maar ik kan daar nou niet echt uit opmaken dat het een Egyptische god is. Het kan, zoals ik al las een soort van Kolos van Rhodos zijn. Maar evengoed 'iets' anders hoor, je ziet toch alleen maar de achterkant?
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:50:57 #115
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66730699
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:34 schreef Jonad het volgende:
Iedereen heeft het hier over enorm veel antwoorden deze ep. maar dat vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen. Want wat leren we nu eigenlijk?
- Dat er 'ooit' een groot standbeeld was, maarja dat wisten we eigenlijk ook al wel door alleen de voet.
- Een deel hoe Sawyer en de zijnen bij Dharma komen. Maar goed we weten nog steeds niet hoe ze in hun 'huidige' functies als bijv. head of security zijn geraakt. Waarom ze na die 2 weken weer mochten blijven enz. enz.

Eigenlijk komen er meer of evenveel vragen bij als er worden beantwoord. Ik vond het wel een goede ep. hoor, daar niet van. Alle vragen horen immers bij Lost. Maar het is zeker niet zo dat er veel beantwoord word deze ep.
bedoel je niet Faraday die heb ik inderdaad nog niet weer gezien.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_66730709
Zie nu het plaatje en kan het dus wat langer bestuderen;)
Maar het heeft iets Egyptisch, toegegeven. Aan de andere kant kennen wij beelden van die grootte vooral van de Egyptiers en lijkt zo'n beeld al snel Egyptisch. Ik vraag me ook af, wat houdt 'het' vast?
pi_66730734
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:50 schreef Dos37 het volgende:

[..]

bedoel je niet Faraday die heb ik inderdaad nog niet weer gezien.

Dacht die Miles ook maar die zat inderdaad ook bij de Security, dom van mij,
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:54:19 #118
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66730855
Dat beeld heeft in zijn handen zo'n sleutel-achtig ding dat Paul ook om z'n nek had hangen

Verder weer een hele toffe aflevering, Het driehoekje Kate/Sawyer/Jack is nu officieel een vierkant

Twee weken wachten
pi_66730864
De dierenkop, de klederdracht en de Ankh die het in z'n handen heeft wijzen idd wel redelijk in de richting van Egypte imho.

pi_66730885
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:48 schreef Jonad het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik kan daar nou niet echt uit opmaken dat het een Egyptische god is. Het kan, zoals ik al las een soort van Kolos van Rhodos zijn. Maar evengoed 'iets' anders hoor, je ziet toch alleen maar de achterkant?
Het beeld alleen is niet veel bewijs nee. Maar vanachter ziet het er best wel uit als bijvoorbeeld de god Anubis, daarnaast hebben we gedurende de serie al talloze hiërogliefen gezien, bijvoorbeeld op de tempel, bij de donkeywheel, bij Ben's deur waar hij het smoke monster kon oproepen. Als dit beeld dan ook nog Egyptisch lijkt, mag je denk ik wel aannemen dat dat geen toeval is.
pi_66731098
Dit plaatje staat op het lost forum:

Het beeld en de hanger van Horace duiden op een connectie met de Egyptische god Horus?
pi_66731099
Ik zou het overigens echt een afknapper vinden als het een Egyptisch beeld zou zijn. Dat zou betekenen dat de Egyptenaren met een boot zijn gecrashed op het eiland oid. Dat is op zich al onmogelijk aangezien de Egyptische marine zich beperkte tot het Middelandse Zeegebied. Ik denk eerder dat het beeld Richard of iemand anders is.

Trouwens, had Jin een mobiel bij zich?
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:01:46 #123
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66731222
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zou het overigens echt een afknapper vinden als het een Egyptisch beeld zou zijn. Dat zou betekenen dat de Egyptenaren met een boot zijn gecrashed op het eiland oid. Dat is op zich al onmogelijk aangezien de Egyptische marine zich beperkte tot het Middelandse Zeegebied. Ik denk eerder dat het beeld Richard of iemand anders is.

Trouwens, had Jin een mobiel bij zich?
Het eiland beweegt hè, dus wellicht dat het in het verleden wel in de middelandse zee lag
pi_66731288
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef husq het volgende:
Het beeld en de hanger van Horace duiden op een connectie met de Egyptische god Horus?
Zou dan wel knullig zijn van de Lost-makers aangezien Horace de Ankh ketting in zn linkerhand houdt en het beeld op het eiland in zn rechterhand. Als jij een serie maakt dan denk je wel na over dergelijke zaken, neem ik aan.
pi_66731552
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
Misschien staat het portaal dat mensen in Tunisië dropt tweerichtingsverkeer toe?

Daarnaast is er bewijs dat Egyptenaren tot Australië gevaren zijn. En gezien de fascinatie van de Maya's met astronomie en piramides zou het me niks verbazen als ze ook in Zuid-Amerika geweest zijn.
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:10:07 #126
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66731595
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou dan wel knullig zijn van de Lost-makers aangezien Horace de Ankh ketting in zn linkerhand houdt en het beeld op het eiland in zn rechterhand. Als jij een serie maakt dan denk je wel na over dergelijke zaken, neem ik aan.
Het beeld heeft volgens mij in allebei de handen zo'n hanger
Verder hoeft het natuurlijk niet een replica te zijn van Horcae ( ) maar de link is er duidelijk wel.
pi_66731826
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:09 schreef Symer het volgende:

[..]

Misschien staat het portaal dat mensen in Tunisië dropt tweerichtingsverkeer toe?

Daarnaast is er bewijs dat Egyptenaren tot Australië gevaren zijn. En gezien de fascinatie van de Maya's met astronomie en piramides zou het me niks verbazen als ze ook in Zuid-Amerika geweest zijn.
Het bewijs dat Egypetenaren zover zijn gekomen is niet zodanig dat we dat voor zeker kunnen aannemen. Maar goed aangezien het eiland beweegt hoeven de Egyptenaren niet zover te zijn gekomen toch?

Over het beeld begin ik ook 'om' te raken. De bewijzen dat het Egyptisch is lijken wel erg dik. Zou het eiland dan toch een soort Atlantis zijn? Heb ik ooit ergens als theorie gelezen. Zou nu maar zo kunnen. Atlantis zou vroeger voor de Egyptische kust in de Middenlandse zee hebben kunnen liggen (bij Cyprus). En Atlantis zou een hogere cultuur zijn geweest.
pi_66731898
Briljante episode!
pi_66731911
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het beeld heeft volgens mij in allebei de handen zo'n hanger
Verder hoeft het natuurlijk niet een replica te zijn van Horcae ( ) maar de link is er duidelijk wel.
Hiëroglyphen waren ook niet zo consistent, op het ene moment heeft Horus de Ankh in z'n linkerhand, op het andere in z'n rechter.

Kijkend naar de oren vind ik het beeld trouwens meer op Seth lijken.
pi_66731982
irritant dat ze eindelijk dat beeld laten zien en dan toch weer zodat we er nog niks echt uit kunnen opmaken.
pi_66732029
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:15 schreef Jonad het volgende:

[..]

Het bewijs dat Egypetenaren zover zijn gekomen is niet zodanig dat we dat voor zeker kunnen aannemen.
Hoeft ook niet voor een tv-serie. Het bewijs dat Atlantis ooit bestaan heeft is ook niet zodanig dat we het voor zeker aan kunnen nemen.
pi_66732139
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn ook afbeeldingen van Horus te vinden met de Ankh in zijn rechterhand.
pi_66732161
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:18 schreef Symer het volgende:

[..]

Hoeft ook niet voor een tv-serie. Het bewijs dat Atlantis ooit bestaan heeft is ook niet zodanig dat we het voor zeker aan kunnen nemen.
Nee weet ik ook wel, bedoelde meer dat het waarschijnlijker is dat het eiland(dat toch beweegt) naar Egypte toe komt, dan de Egyptenaren naar het eiland.
pi_66732189
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:16 schreef Symer het volgende:

Kijkend naar de oren vind ik het beeld trouwens meer op Seth lijken.
Op die pagina zijn ook weer goede aanwijzingen voor Horus te vinden: "Solar God of War
and Childbirth!"
pi_66732444
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Jonad het volgende:

[..]

Nee weet ik ook wel, bedoelde meer dat het waarschijnlijker is dat het eiland naar Egypte toe komt, dan de Egyptenaren naar het eiland.
Als ik niet naar Lost keek zou ik dit een hele rare zin gevonden hebben
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Young_David het volgende:

[..]

Op die pagina zijn ook weer goede aanwijzingen voor Horus te vinden: "Solar God of War
and Childbirth!"
Maar Horus heeft een valkenkop, zonder puntige oren.
pi_66732514
quote:

and Childbirth!"
Vroeger werden van die beelden toch gebouwd om goden te aanbidden? Misschien dat op een of andere manier dan dat beeld vernietigd is waardoor het eiland een plaats van 'death' is geworden? Aangezien het toch de god van oorlog en geboorte is?

Ik hoop het overigens van niet
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:40:32 #137
208890 June.
Seriously?
pi_66732908
Wat een gezeik over dat standbeeld. Misschien betekent het wel helemaal niets en vinden ze het gewoon mooi Trouwens, die ketting was toch van Paul? En volgens mij was Paul een Other, dus dan zou dat standbeeld van the others zijn.
Shine bright like a diamond.
pi_66732984
Prima aflevering

Alleen jammer dat ik daardoor juist weer meer benieuwd ben naar de volgende maar dat duurt dus nog 2 weken. Naja in de tussentijd zeker ep 8 nog een keer opnieuw kijken en natuurlijk de vele theorieën van iedereen blijven volgen.

Lost
pi_66733197
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:40 schreef June. het volgende:
Trouwens, die ketting was toch van Paul? En volgens mij was Paul een Other, dus dan zou dat standbeeld van the others zijn.
Paul is van Dharma

Zijn er trouwens nog anderen die van mening zijn dat Rose en Bernhard dezelfde zijn als Adam and Eve uit Seizoen 1?
pi_66733966
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:49 schreef Young_David het volgende:

[..]

Zijn er trouwens nog anderen die van mening zijn dat Rose en Bernhard dezelfde zijn als Adam and Eve uit Seizoen 1?
waar hangen die eigenlijk uit
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:13:24 #141
208890 June.
Seriously?
pi_66734083
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:49 schreef Young_David het volgende:

[..]

Paul is van Dharma

Maar Richard had het over 2 personen die vermist waren. Juliet heeft er 1 doodgeschoten en Sawyer ook, ik neem aan dat dat Paul en nog iemand was?
pi_66734128
quote:

[..]

and Childbirth!"
Maar Horus heeft geen oren.
pi_66734264
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:15 schreef Jonad het volgende:
Over het beeld begin ik ook 'om' te raken. De bewijzen dat het Egyptisch is lijken wel erg dik. Zou het eiland dan toch een soort Atlantis zijn? Heb ik ooit ergens als theorie gelezen. Zou nu maar zo kunnen. Atlantis zou vroeger voor de Egyptische kust in de Middenlandse zee hebben kunnen liggen (bij Cyprus). En Atlantis zou een hogere cultuur zijn geweest.
Atlantis zou in het licht van de serie ergens wel logisch zijn. Dat eiland is volgens de overlevering ook verdwenen. Volgens Plato door een grote overstroming, maar mss denken de makers van Lost daar anders over.

Bovendien noemde Sawyer Daniel tijdens deze ep ook nog eens Plato
pi_66734330
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:13 schreef June. het volgende:

[..]

Maar Richard had het over 2 personen die vermist waren. Juliet heeft er 1 doodgeschoten en Sawyer ook, ik neem aan dat dat Paul en nog iemand was?
Paul was de man van de vrouw die drie jaar later een kind van Horace kreeg, hij was van Dharma, niet een van the others.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:21:54 #145
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66734382
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:13 schreef June. het volgende:

[..]

Die twee Others wilden Amy en Paul doodmaken, Paul hadden ze al doodgeschoten.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:24:24 #146
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_66734469
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:09 schreef planethugo het volgende:

[..]

waar hangen die eigenlijk uit
Dat weet niemand, vandaar dat Jin ook elke dag op zoek gaat en verschillende sectoren uitkamt.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:31:43 #147
208890 June.
Seriously?
pi_66734760
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:21 schreef Merkie het volgende:

[..]

Die twee Others wilden Amy en Paul doodmaken, Paul hadden ze al doodgeschoten.
Hm, dan toch niet zo goed opgelet .
pi_66734892
quote:
En Vincent!
pi_66734922
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:06 schreef Merkie het volgende:
Ben benieuwd hoe Lost nu verder gaat eigenlijk. Op wat mysteries uit vorige seizoen na zie ik niet zo snel een nieuwe verhaallijn.
De 316 overlevenden, Locke-Widmore-Ben, ik denk dat er wel genoeg is om een leuk verhaal te blijven vertellen.
pi_66734980
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:48 schreef Jonad het volgende:

[..]

Ik wel; de kleding, de hondenoren, mogelijk ook de staf die het beeld vastheeft. Het zou ook passen bij de hierogliefen die op het eiland te vinden zijn.
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:43:37 #151
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66735162
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:37 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik wel; de kleding, de hondenoren, mogelijk ook de staf die het beeld vastheeft. Het zou ook passen bij de hierogliefen die op het eiland te vinden zijn.
Al gezegd maar hij heeft dus ook een 'ankh' in zijn hand(en). Dezelfde die Paul dus had. Van wikipedia:
quote:
De ankh, het ankh-teken of het ankh-kruis is een van de bekendste oude Egyptische symbolen en vertegenwoordigt in de Egyptische mythologie het eeuwige leven. De Egyptische goden dragen dit op afbeeldingen als teken van hun onsterfelijk zijn, de sleutel van het eeuwig geluk; wanneer mensen het dragen wordt daarmee aangegeven dat zij deze wereld voor het hiernamaals hebben geruild. Het werd geacht hun bescherming te bieden tegen allerlei gevaren. De hiëroglief in deze vorm betekent 'leven'.
Heeft dus ook alles te maken met onsterfelijkheid en vruchtbaarheid, tevens twee terugkerende thema's in Lost

☥< Dit teken dus
pi_66735252
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:24 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Dat weet niemand, vandaar dat Jin ook elke dag op zoek gaat en verschillende sectoren uitkamt.
Misschien zijn ze bij de Others gegaan, of zijn ze op een gegeven moment toch gevonden en heeft 'LaFleur' Dharma ook kunnen overtuigen dat ze lid waren van de bemanning, maar hebben we ze gewoon nog niet gezien.

Waar in Dharmatijd zullen we ongeveer zitten trouwens? Nog voor dat moment dat Faraday tegen Pierre aanstoot in de Orchid, of is dat tijdens die 3 jaar gebeurd? Of was dat weer een andere tijdlijn?

En hoe oud is Ben nu? Hoever voor de Purge zitten ze?
pi_66735289
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:43 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Al gezegd maar hij heeft dus ook een 'ankh' in zijn hand(en). Dezelfde die Paul dus had. Van wikipedia:
[..]

Heeft dus ook alles te maken met onsterfelijkheid en vruchtbaarheid, tevens twee terugkerende thema's in Lost

☥< Dit teken dus
Ohja, had ik even overheen gelezen, thanks.
pi_66735350
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:46 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Misschien zijn ze bij de Others gegaan, of zijn ze op een gegeven moment toch gevonden en heeft 'LaFleur' Dharma ook kunnen overtuigen dat ze lid waren van de bemanning, maar hebben we ze gewoon nog niet gezien.

Waar in Dharmatijd zullen we ongeveer zitten trouwens? Nog voor dat moment dat Faraday tege Pierre aanstoot in de Orchid, of is dat tijdens die 3 jaar gebeurd? Of was dat weer een andere tijdlijn?

Volgens mij zijn ze terug gegaan naar 1974, dus toen de O6 terug kwamen was het 1977. Ik kan me niet herinneren of er ooit gezegd is wanneer DI naar het eiland is gekomen.
pi_66735357
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:46 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Waar in Dharmatijd zullen we ongeveer zitten trouwens? Nog voor dat moment dat Faraday tege Pierre aanstoot in de Orchid, of is dat tijdens die 3 jaar gebeurd? Of was dat weer een andere tijdlijn?

De tijd bleef stilstaan in 1974, drie jaar zijn sindsdien verstreken, dus het is 1977. De purge was in 1992. Ben is begin jaren zestig geboren, dus hij zal iets van 12zijn of zo, ik weet niet of hij al op het eiland is.
pi_66735724
Gave aflevering, beste van dit seizoen tot nu toe. Sawyer is echt een vet karakter. Vind alleen Farafay echt helemaal niks. Benieuwd na volgende aflevering, dan zal het wel weer meer over jack enzo gaan en hoe ze toch besloten hebben naar het eiland te gaan (Kate, Hurley en Sahid dan). Vorige aflevering hadden we haast alleen scenes van buiten het eiland en deze keer alleen scenes op het eiland. Hoop dat ze vanaf volgende week weer gaan mixen, want alleen scenes van buiten eiland vind ik niet zo leuk.

Maar heel gaaf hoe ze nu na 4 seizoenen het verhaal weer een hele leuke wending hebben gegeven.
pi_66735763
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:50 schreef Ereinion het volgende:

[..]

De tijd bleef stilstaan in 1974, drie jaar zijn sindsdien verstreken, dus het is 1977. De purge was in 1992. Ben is begin jaren zestig geboren, dus hij zal iets van 12zijn of zo, ik weet niet of hij al op het eiland is.
'92 pas? Ik dacht dat dat al veel eerder was gebeurd.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:08:34 #158
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66735870
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:04 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

'92 pas? Ik dacht dat dat al veel eerder was gebeurd.
Ben was al helemaal opgegroeid enzo, '92 kan wel kloppen hoor
pi_66735923
Hoe kan ik dat beeld gemist hebben?
Op welk moment was dat?

Ik vond het een aardige aflevering. Maar misschien had het leuker geweest als ze niet 2 EP's achter elkaar zouden terugblikken.

Wel grappig dat Sawyer opeens strategisch gaat handelen en de leiding op zich neemt. In seizoenen 1, 2, 3 en 4 was het meer een onverschillige loner.
pi_66735925
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:02 schreef northernlight81 het volgende:
Gave aflevering, beste van dit seizoen tot nu toe. Sawyer is echt een vet karakter. Vind alleen Farafay echt helemaal niks. Benieuwd na volgende aflevering, dan zal het wel weer meer over jack enzo gaan en hoe ze toch besloten hebben naar het eiland te gaan (Kate, Hurley en Sahid dan). Vorige aflevering hadden we haast alleen scenes van buiten het eiland en deze keer alleen scenes op het eiland. Hoop dat ze vanaf volgende week weer gaan mixen, want alleen scenes van buiten eiland vind ik niet zo leuk.

Maar heel gaaf hoe ze nu na 4 seizoenen het verhaal weer een hele leuke wending hebben gegeven.
Ik vind Faraday wel een leuk karakter, er was ook echt een wetenschapper nodig met allle onverklaarbare dingen.

Ik ben het wel met je eens dat de afleveringen minder afwisselend zijn, het geeft een beetje de indruk dat ze een heleboel informatie in een paar afleveringen proppen, terwijl ze dit gemakkelijk hadden kunnen rekken. Niet dat me dat leuk lijkt, maar nu voelt het alsof we worden klaargestoomd voor een hele nieuwe verhaallijn. Echter vermaak ik me er prima mee
pi_66735938
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:10 schreef Toad het volgende:
Hoe kan ik dat beeld gemist hebben?
Op welk moment was dat?

Ik vond het een aardige aflevering. Maar misschien had het leuker geweest als ze niet 2 EP's achter elkaar zouden terugblikken.
Helemaal aan het begin, vlak voor de laatste jump.
pi_66736005
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:08 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik dacht dat het de bedoeling was dat ik als toeschouwer zou geloven dat Ben jonger was dan ze de acteur konden laten lijken. Zijn vader leek dan trouwens weer niet oud genoeg op dat moment moet ik zeggen.
pi_66736009
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:11 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Helemaal aan het begin, vlak voor de laatste jump.
Thnx.
Lol.

Ik dacht dat het beginstuk alleen maar HH was. Op dat beeld komen ze zeker nog terug ja.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:01:28 #164
28033 Pek
je moet wat
pi_66737598
Net begonnen met kijken, zit nu op 10 min ofzo, maar wat een goedkope mindfucks zeg. 3 years later, 3 years earlier... ja hallo, zo ken ik er nog een paar
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:12:00 #165
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_66737968
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:08 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Is gewoon zo. http://lostpedia.wikia.com/wiki/Purge
pi_66738287
gave aflevering idd, mooi einde.

ik ben geen homo, maar sawyer vink toch wel een knappe vent

[ Bericht 3% gewijzigd door Wouter2006 op 05-03-2009 21:45:02 ]
pi_66738633
Michelle Dessler cq. Amy
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:31:34 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66738714
Hmm, ik vond het eigenlijk maar een (relatief) matige aflevering. Het enige wat er gebeurd is, is de uitleg hoe Jin in een Dharma-pakje is gekomen. En dan ook niet eens helemaal, aangezien ze over twee weken weg gaan.
Oh ja: en in '74 kunnen baby's nog wel op het eiland geboren worden.
pi_66738743
Wat een aflevering
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_66738973
Goeie aflevering

Sawyer
Mooi einde ook.

Ben benieuwd wie Michelle's kind is... Desmond?
pi_66739055
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:31 schreef pfaf het volgende:
Hmm, ik vond het eigenlijk maar een (relatief) matige aflevering. Het enige wat er gebeurd is, is de uitleg hoe Jin in een Dharma-pakje is gekomen. En dan ook niet eens helemaal, aangezien ze over twee weken weg gaan.
Oh ja: en in '74 kunnen baby's nog wel op het eiland geboren worden.
En Sawyer en Juliet zijn een setje!

Hopelijk gaat Jack ervandoor met Rosie en krijgt die irritante Kate het nakijken.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:42:27 #172
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66739180
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:39 schreef Symer het volgende:

[..]

En Sawyer en Juliet zijn een setje!

Die hikken daar ook al jaren tegenaan. Echt een verrassing vond ik het niet. Die love-affairs zijn sowieso weinig boeiend.
quote:
Hopelijk gaat Jack ervandoor met Rosie en krijgt die irritante Kate het nakijken.
Helemaal mee eens! Kate Rosie had een Geronimo Jackson shirt aan overigens!
pi_66739477
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef pfaf het volgende:

[..]

Die hikken daar ook al jaren tegenaan. Echt een verrassing vond ik het niet. Die love-affairs zijn sowieso weinig boeiend.
Als iets geen verrassing is telt het niet als 'gebeurtenis'? En die love-affairs vind ik normaal ook niet bijster interessant, voornamelijk omdat Kate daar vaak een grote rol in speelt en ik Jack en Juliet niet bij elkaar vind passen.

Maar Sawyer en Juliet samen vind ik wel tof
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:07:00 #174
28033 Pek
je moet wat
pi_66740226
Ksnap er geen fuck meer van
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_66740283
Toffe ep, hoewel het Juliette-Sawyer gebeuren op het einde werd gepresenteerd alsof het een verrassing moest voorstellen terwijl iedere kijker met een IQ ook maar iets hoger dan dat van Bonnie St. Claire dat al wel door had.

Tof dat we een nieuwe teaser van het beeld te zien kregen..ben echt benieuwd nar het verhaal daar achter. Hoop inderdaad op een Egyptische invloed aangezien ik dat sowieso al een erg fascinerende cultuur vind
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66740936
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:42 schreef pfaf het volgende:

[..]

Die hikken daar ook al jaren tegenaan. Echt een verrassing vond ik het niet.
Totaal niet naar mijn indruk, maarja...
pi_66741098
Echt een vette aflevering weer

Ik hoop alleen niet dat we weer van die Sawyer/Juliet/Kate/Jack liefdesverhaallijnen krijgen.

Nu weer 2 weken wachten
pi_66741222
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:27 schreef tralalala het volgende:
Echt een vette aflevering weer

Ik hoop alleen niet dat we weer van die Sawyer/Juliet/Kate/Jack liefdesverhaallijnen krijgen.

Gegarandeerd, er kijken immers ook vrouwen Lost.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:42:26 #179
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66741667
Niiiiiiiiiiiice
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_66741970
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:07 schreef Pek het volgende:
Ksnap er geen fuck meer van
Noem eens een voorbeeld?
pi_66743184

All I can say..

Lag ´t aan mij of was sawyer wat dikker geworden?

Nu weer 2 weken wachten.. ( )
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:29:52 #182
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66743606
Goede aflevering.

Alleen we weten nog steeds niet waarom de Oceanic Six nou terug moesten naar het eiland.

[ Bericht 66% gewijzigd door TC03 op 05-03-2009 21:35:38 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:35:04 #183
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66743866
Dharma Initiative
pi_66743970
Toch wel een van de betere afleveringen van seizoen 5 tot nu toe. Wat ik nu niet begrijp is het volgende:

In de pilot (eerste aflevering dus) zien we Flight 815 op het eiland neerstorten, zijn Jack en co dan eerder op het eiland geweest of waren ze toen Flight 815 neergestort was nog nooit daar geweest en zijn ze pas daarna gaan tijdrijzen en zo eerder op eiland geweest?
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:38:41 #185
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66744061
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:08 schreef Tim86 het volgende:
Toffe ep, hoewel het Juliette-Sawyer gebeuren op het einde werd gepresenteerd alsof het een verrassing moest voorstellen terwijl iedere kijker met een IQ ook maar iets hoger dan dat van Bonnie St. Claire dat al wel door had.

Tof dat we een nieuwe teaser van het beeld te zien kregen..ben echt benieuwd nar het verhaal daar achter. Hoop inderdaad op een Egyptische invloed aangezien ik dat sowieso al een erg fascinerende cultuur vind
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:42:36 #186
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66744252
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:37 schreef magnifor het volgende:
Toch wel een van de betere afleveringen van seizoen 5 tot nu toe. Wat ik nu niet begrijp is het volgende:

In de pilot (eerste aflevering dus) zien we Flight 815 op het eiland neerstorten, zijn Jack en co dan eerder op het eiland geweest of waren ze toen Flight 815 neergestort was nog nooit daar geweest en zijn ze pas daarna gaan tijdrijzen en zo eerder op eiland geweest?
Leuke vraag. Technisch gezien zijn ze in de jaren '70 al op het eiland geweest. Maar voor Jack en consorten is het in 2004 de eerste keer dat ze op het eiland komen. Daarna zijn ze gaan tijdreizen en komen ze eerder (in de tijdslijn van het eiland) op het eiland terecht, maar in hun levenslijn ze er wel al eerder geweest.

Leuk hè, tijdreizen
pi_66744429
Dank voor je uitleg Zoiets dacht ik ook, tijdreizen veroorzaakt koppijn.
pi_66745229
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:29 schreef wolfrolf het volgende:
Michelle Dessler cq. Amy
Michelle

Geweldige aflevering was dit, denk wel voor mij de beste van het seizoen.

Edit:

tijdreizen
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:07:27 #189
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_66745504
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef TC03 het volgende:
Goede aflevering.

Alleen we weten nog steeds niet waarom de Oceanic Six nou terug moesten naar het eiland.
ik wist dat ik je had moeten quoten
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:44:25 #190
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66750383
quote:
think you have a lot of the mythology correct, and I too think you nailed it on the original inhabitants of the island being Egyptian.

However, I think you may have focused on the wrong God and statue.

Look at this picture and comparison to Taueret - the Egyptian Goddess, protector of Pregnant Women. BTW, Taueret is a hippo goddess. Hippos have four toes (as do Taueret amulets).

http://img3.imageshack.us/img3/2366/1236237056832.jpg

Not only does the statue bear striking resemblance, but the fact that it has been destroyed at some point could tie in very neatly with the island's particular dislike of child conception/birth.

Van: http://afrazier.blogspot.com
Latest releases: http://www.dekooker.nl
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:46:43 #191
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_66750466
Wat ik me ineens afvraag, nu we de tijdsreis verhaallijn hebben, of die Dharma voedseldrops in de eerdere seizoenen verklaard konden worden.
When all else fails, you always have delusion.
pi_66750554
quote:
Dat moet hem zijn ja
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66750829
quote:
Bingo!
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:46 schreef Mirel het volgende:
Wat ik me ineens afvraag, nu we de tijdsreis verhaallijn hebben, of die Dharma voedseldrops in de eerdere seizoenen verklaard konden worden.
En de ijsberen?
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:58:51 #194
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_66750865
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:29 schreef TC03 het volgende:
Goede aflevering.

Volgens mij is dat net zoiets als het kompas van Locke & Richard: Richard geeft het aan Locke, die het geeft aan Richard, die het geeft aan Locke, die het geeft aan Richard... enz. Het kompas is nooit gemaakt. Net als het idee dat de O6 terug moeten naar het eiland: Locke hoort dat van Richard, maar wat als Richard het weer van iemand uit de toekomst heeft gehoord? Van Jacob wellicht? Dan is dat een idee zonder oorsprong en zonder doel.
Weet niet of dit wel helemaal hout snijdt, maar ik houd iig de mogelijkheid open dat er helemaal geen "echte" reden is voor de terugkeer van de O6.

Verder ben ik wel heel benieuwd naar de avonturen van Rose, Bernard en de andere survivors (voor zover die nog in leven zijn )

En waar de fuck zijn Sun en Sayid gebleven?!

Ik dacht trouwens bij de naam "Goodspeed" even dat dat de achternaam was van die kerel die de tailies had geïnfiltreerd en door Ana-Lucia was vermoord. Maar die kerel heette Goodwin, en dat was zijn voornaam Het zou ook wel weird zijn geweest als Juliet haar eigen toekomstige lover ter aarde had gebracht
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  donderdag 5 maart 2009 @ 23:58:55 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66750869
Toen was het eiland nog niet aan het reizen dus konden ze toch gewoon voedsel droppen, wat klopt er niet aan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:09:59 #196
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66751221
Fijne aflevering hoor!

Vond Reiko Aylesworth alleen niet erg overtuigend...

[ Bericht 20% gewijzigd door Kleffe_Dop op 06-03-2009 00:16:51 ]
pi_66752088
coole aflevering weer, ik hou hier wel van, jammer dat je maar 1 aflevering per week (of zelfs 2 weken ) hebt
Hoeveel afleveringen krijgt dit seizoen eigenlijk?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:53:07 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_66752203
Iets teveel James wat mij betreft deze aflevering, maar ik snap dat de makers ook bedacht hebben dat de vrouwen aan hun soppen moeten komen.
Jammer dat Michele Dessler zo'n kindvrouwtje speelde in deze aflevering.

En waarom zijn Jack, Hurley en Freggles opeens na hun crash weer terug aanbeland in 1974?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_66752303
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:53 schreef golfer het volgende:
Iets teveel James wat mij betreft deze aflevering, maar ik snap dat de makers ook bedacht hebben dat de vrouwen aan hun soppen moeten komen.

En waarom zijn Jack, Hurley en Freggles opeens na hun crash weer terug aanbeland in 1974?
JAAA Daar kende ik die kop van. Michele Dessler. Bolle kop inneens.
quote:
...

Omdat het kan
pi_66752357
quote:

Ze zijn beland op het eiland van 1974...dat hoeft toch niet uitgelegd te worden lijkt me
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')