Het beeld heeft volgens mij in allebei de handen zo'n hangerquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou dan wel knullig zijn van de Lost-makers aangezien Horace de Ankh ketting in zn linkerhand houdt en het beeld op het eiland in zn rechterhand. Als jij een serie maakt dan denk je wel na over dergelijke zaken, neem ik aan.
Het bewijs dat Egypetenaren zover zijn gekomen is niet zodanig dat we dat voor zeker kunnen aannemen. Maar goed aangezien het eiland beweegt hoeven de Egyptenaren niet zover te zijn gekomen toch?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Misschien staat het portaal dat mensen in Tunisië dropt tweerichtingsverkeer toe?
Daarnaast is er bewijs dat Egyptenaren tot Australië gevaren zijn. En gezien de fascinatie van de Maya's met astronomie en piramides zou het me niks verbazen als ze ook in Zuid-Amerika geweest zijn.
Hiëroglyphen waren ook niet zo consistent, op het ene moment heeft Horus de Ankh in z'n linkerhand, op het andere in z'n rechter.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het beeld heeft volgens mij in allebei de handen zo'n hanger
Verder hoeft het natuurlijk niet een replica te zijn van Horcae () maar de link is er duidelijk wel.
Hoeft ook niet voor een tv-serie. Het bewijs dat Atlantis ooit bestaan heeft is ook niet zodanig dat we het voor zeker aan kunnen nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:15 schreef Jonad het volgende:
[..]
Het bewijs dat Egypetenaren zover zijn gekomen is niet zodanig dat we dat voor zeker kunnen aannemen.
Er zijn ook afbeeldingen van Horus te vinden met de Ankh in zijn rechterhand.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zou dan wel knullig zijn van de Lost-makers aangezien Horace de Ankh ketting in zn linkerhand houdt en het beeld op het eiland in zn rechterhand. Als jij een serie maakt dan denk je wel na over dergelijke zaken, neem ik aan.
Nee weet ik ook wel, bedoelde meer dat het waarschijnlijker is dat het eiland(dat toch beweegt) naar Egypte toe komt, dan de Egyptenaren naar het eiland.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:18 schreef Symer het volgende:
[..]
Hoeft ook niet voor een tv-serie. Het bewijs dat Atlantis ooit bestaan heeft is ook niet zodanig dat we het voor zeker aan kunnen nemen.
Op die pagina zijn ook weer goede aanwijzingen voor Horus te vinden: "Solar God of Warquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:16 schreef Symer het volgende:
Kijkend naar de oren vind ik het beeld trouwens meer op Seth lijken.
Als ik niet naar Lost keek zou ik dit een hele rare zin gevonden hebbenquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Jonad het volgende:
[..]
Nee weet ik ook wel, bedoelde meer dat het waarschijnlijker is dat het eiland naar Egypte toe komt, dan de Egyptenaren naar het eiland.
Maar Horus heeft een valkenkop, zonder puntige oren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Young_David het volgende:
[..]
Op die pagina zijn ook weer goede aanwijzingen voor Horus te vinden: "Solar God of War
and Childbirth!"
Vroeger werden van die beelden toch gebouwd om goden te aanbidden? Misschien dat op een of andere manier dan dat beeld vernietigd is waardoor het eiland een plaats van 'death' is geworden? Aangezien het toch de god van oorlog en geboorte is?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Young_David het volgende:
Op die pagina zijn ook weer goede aanwijzingen voor Horus te vinden: "Solar God of War
and Childbirth!"
Paul is van Dharmaquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:40 schreef June. het volgende:
Trouwens, die ketting was toch van Paul? En volgens mij was Paul een Other, dus dan zou dat standbeeld van the others zijn.
waar hangen die eigenlijk uitquote:Op donderdag 5 maart 2009 16:49 schreef Young_David het volgende:
[..]
Zijn er trouwens nog anderen die van mening zijn dat Rose en Bernhard dezelfde zijn als Adam and Eve uit Seizoen 1?
Maar Richard had het over 2 personen die vermist waren. Juliet heeft er 1 doodgeschoten en Sawyer ook, ik neem aan dat dat Paul en nog iemand was?quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:49 schreef Young_David het volgende:
[..]
Paul is van Dharma
Zijn er trouwens nog anderen die van mening zijn dat Rose en Bernhard dezelfde zijn als Adam and Eve uit Seizoen 1?
Maar Horus heeft geen oren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:22 schreef Young_David het volgende:
[..]
and Childbirth!"
Atlantis zou in het licht van de serie ergens wel logisch zijn. Dat eiland is volgens de overlevering ook verdwenen. Volgens Plato door een grote overstroming, maar mss denken de makers van Lost daar anders over.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:15 schreef Jonad het volgende:
Over het beeld begin ik ook 'om' te raken. De bewijzen dat het Egyptisch is lijken wel erg dik. Zou het eiland dan toch een soort Atlantis zijn? Heb ik ooit ergens als theorie gelezen. Zou nu maar zo kunnen. Atlantis zou vroeger voor de Egyptische kust in de Middenlandse zee hebben kunnen liggen (bij Cyprus). En Atlantis zou een hogere cultuur zijn geweest.
Paul was de man van de vrouw die drie jaar later een kind van Horace kreeg, hij was van Dharma, niet een van the others.quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:13 schreef June. het volgende:
[..]
Maar Richard had het over 2 personen die vermist waren. Juliet heeft er 1 doodgeschoten en Sawyer ook, ik neem aan dat dat Paul en nog iemand was?
Die twee Others wilden Amy en Paul doodmaken, Paul hadden ze al doodgeschoten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 17:13 schreef June. het volgende:
[..]
Maar Richard had het over 2 personen die vermist waren. Juliet heeft er 1 doodgeschoten en Sawyer ook, ik neem aan dat dat Paul en nog iemand was?
Dat weet niemand, vandaar dat Jin ook elke dag op zoek gaat en verschillende sectoren uitkamt.quote:
Hm, dan toch niet zo goed opgeletquote:Op donderdag 5 maart 2009 17:21 schreef Merkie het volgende:
[..]
Die twee Others wilden Amy en Paul doodmaken, Paul hadden ze al doodgeschoten.
En Vincent!quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:41 schreef Ereinion het volgende:
De enige echte vraag die is overgebleven is: waar zijn Rose en Bernard in vredesnaam de afgelopen drie jaar geweest
De 316 overlevenden, Locke-Widmore-Ben, ik denk dat er wel genoeg is om een leuk verhaal te blijven vertellen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:06 schreef Merkie het volgende:
Ben benieuwd hoe Lost nu verder gaat eigenlijk. Op wat mysteries uit vorige seizoen na zie ik niet zo snel een nieuwe verhaallijn.
Ik wel; de kleding, de hondenoren, mogelijk ook de staf die het beeld vastheeft. Het zou ook passen bij de hierogliefen die op het eiland te vinden zijn.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:48 schreef Jonad het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik kan daar nou niet echt uit opmaken dat het een Egyptische god is. Het kan, zoals ik al las een soort van Kolos van Rhodos zijn. Maar evengoed 'iets' anders hoor, je ziet toch alleen maar de achterkant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |