quote:Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Woensdag rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Trieste balans: 9 doden, 85 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond en er nog 6 in levensgevaar zijn
VORIGE TOPICSquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.
Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.
Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.
Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden
Update 18.14
Premier Balkenende heeft het beleidsteam in Schiphol bezocht. Daarna is hij naar het Spaarne-ziekenhuis gegaan om met overlevenden en familieleden te spreken.
Huuuuu?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.
Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.
Dit wist ik niet. Dankquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.
Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.
Wake turbulence heb je bij alle vliegtuigen die onder een relatief grote aanvalshoek vliegen met een lage snelheid. Dit is dus zowel als bij take - off, als (zei het in iets mindere mate) bij landing het geval.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:05 schreef Ole het volgende:
maar dat gaat wel over turbulentie bij opstijgen..
Nee hoor, ze hebben geen gelijk. Het is op de stijg-en landingsbanen op schiphol een komen en gaan van vliegtuigen en het is altijd al zo geweest dat er een korte tijd tussen twee vliegtuigen zit, dat van die turbulentie is flauwekul.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Ik landquote:
quote:
Daar lult iedereen gigantisch door elkaar heen. Beetje diversiteit in topics moet kunnenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En kan dit niet in het algemene topic over het vliegtuigongeluk?
Misschien doe jij dat nu ook wel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
bronquote:Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een nationaal vraagstuk van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.
Inderdaad, in plaats dat men gewoon de resultaten van het Nederlands/Amerikaans/Frans/Turks onderzoek afwacht lijkt ze er daar alles aan gelegen om de Turkse onschuld direct te willen bewijzen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
Het begint een beetje gênant te worden met eerst geen gewonden, niets aan de handje, geen doden en nu weer dat het aan een ander toestel ligt.
http://www.wereldomroep.n(...)vluchten-binnen-weekquote:Man overleeft twee rampvluchten binnen week
Gepubliceerd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC
Dordrecht - De Nederlander Rob de Knecht heeft twee vliegtuigongelukken in een week overleefd.
De Knecht ontsnapte woensdag aan de dood bij de vliegtuigcrash bij Schiphol. Nog geen week eerder, op 19 februari, was de Nederlander betrokken bij een incident in Istanbul. Toen gleed het toestel waar hij in zat van het talud en kwam met een harde klap tegen een lichtmast tot stilstand.
De Knecht, een 60-jarige zakenman uit Dordrecht, heeft aan de Schipholcrash vier gebroken ribben en een hoofdwond overgehouden. Bij het ongeluk in Istanbul vielen geen gewonden.
In het AD noemt De Knecht het 'een wonder' dat hij nog leeft. De Knecht reisde afgelopen woensdag bijvoorbeeld economy class, terwijl hij meestal business class reist. Juist in de business class vielen woensdag dodelijke slachtoffers.
Voor een boeing 757 geldt meer tijd dacht ik..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:03 schreef Me_Wesley het volgende:
Punt is alleen dat er gewoon separatie minima voor zijn. In deze situatie was de minimale separatie voor de wake turbulence 2 minuten. Daar is ruimschoots aan voldaan voor zover ik weet.
Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
bronquote:Een woordvoerder van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) zei dat het bekend is dat grotere vliegtuigen turbulentie kunnen veroorzaken. Maar een marge van 2 minuten tussen twee toestellen die gaan landen noemde hij normaal. „Het hangt een beetje van de grootte van het toestel af, maar dit is gemiddeld een goede marge. En die wordt in de gaten gehouden”, aldus directeur Gelf Jan Wieringa. Hij benadrukte wel dat zolang de feiten niet bekend zijn, heel veel mogelijke oorzaken te noemen zijn.
Door de crash met het toestel met 135 inzittenden kwamen negen mensen om het leven. Er vielen tientallen gewonden.
+1 voorspelbaarquote:
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef zoalshetis het volgende:
onzin. we weten allemaal dat het komt omdat het vliegtuig te zwaar beladen was vanwege die bolle van de meiden van halal.
Deze wiki haalt een fout voorbeeld aan. Volgens air crash investigataion en volgens deze wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587) is vlucht 587 neergestord door een overactieve pilootquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie
Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.
Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).quote:Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa. (ANP)
Da's alleen maar een poging de oorzaak van zich af te schuiven. Die Turken kunnen het gewoon niet verkroppen dat hun nationale trots nu zo in het nieuws komt met al die negativiteit.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
doet me hieraan denkenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
http://www.cnn.com/2009/W(...)line.crash.vertical/quote:An airline workers union mired in an ugly labor dispute with Turkish Airlines called Friday for the resignation of the company's top management, as well as the sacking of top government ministers.
Atilay Aycin, the chairman of Hava-Is which claims to represent 12,000 workers, denounced Turkish Airlines executives at a news conference Friday, accusing them of "failing to manage a crisis" and calling Wednesday's plane crash "work-related murder."
A week before the accident, Hava-Is published a statement that accused Turkish Airlines management of "inviting a disaster" by "ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."
Waren beelden gemaakt met telefoon van net na de crash van in het vliegtuig en van even buiten het vliegtuig.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:08 schreef BananaSplitje het volgende:
Zie nog net op SBS staan: "Exclusieve beelden vanuit vliegtuig" of iets in die richting.
Iemand het wel gezien?
Zoals?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.
Oh?quote:Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
3 doden? WTF gek, dat hele vliegtuig vliegt finaal in de hens in 1 grote ontploffingquote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:10 schreef Pacmaniac het volgende:
Per toeval kwam ik dit filmpje tegen:
Soortgelijk toestel en bij deze crash waren er "slechts" 3 doden. vanuit dat perspectief was die piloot ook weer niet zo'n held als sommigen stellen.
Leuke speculaties, maar die twee minuten zijn gebaseerd op internationale regels.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
Ik neem aan dat het vooral om deze gaat?quote:
er waren maar 3 personen aan boord. Het gaat om deze crash in dit filmpjequote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:33 schreef vosss het volgende:
[..]
3 doden? WTF gek, dat hele vliegtuig vliegt finaal in de hens in 1 grote ontploffing
Niet dat het invloed heeft op de minimale tijd, maar de 737-800 is echt geen heavy.. de 777 die ervoor kwam wel..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:37 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Leuke speculaties, maar die twee minuten zijn gebaseerd op internationale regels.
Zie hier voor een overzichtje:
http://www.nederlandseluc(...)zogturbulentie-5693/
Beide waren zware toestellen, dus is twee minuten afstand heel normaal. Zeker op drukke luchthavens als Schiphol. De kans lijkt me dan ook klein dat dit de oorzaak was. De flaps worden ook al eerder uitgezet, dus de piloten hadden zo vlak voor de landing ook moeten weten dat er iets was met de flaps. En dan klinkt het mij niet logisch in de oren om juist langzaam te gaan vliegen. Ooggetuigen melden n.l. dat het vliegtuig erg laag en erg langzaam vloog.
Dat weet ik want ik kijk vanuit mijn woonkamer tegen de aanvliegroutes van de Zwanenburgbaan en de Polderbaan aan. Maar het zou inderdaad kunnen dat ie toch per ongeluk te dicht op z'n voorganger zat, je weet het niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor, ze hebben geen gelijk. Het is op de stijg-en landingsbanen op schiphol een komen en gaan van vliegtuigen en het is altijd al zo geweest dat er een korte tijd tussen twee vliegtuigen zit, dat van die turbulentie is flauwekul.
Die Turken hebben lekker makkelijk praten vanuit hun landje.
O ja, vertel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:17 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien doe jij dat nu ook wel.
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.
Ga een vliegramp van 35+ jaar geleden er bij halen.quote:Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
http://www.hartvannederla(...)_beelden_na_de_crashquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:12 schreef Jojoortje het volgende:
Staat het al op internet? Net SBS gemist dus
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:19 schreef Mylene het volgende:
Hij had vervolgens tegen zijn vrouw gezegd 'er is niets aan de hand, maar we zijn wel gecrashed'.
Ah, hebben ze Benno weer van stal gehaald? Daar moest ik tijdens de Bijlmerramp ook al zo om lachenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:02 schreef Robin__ het volgende:
Dus eerst haalt het nieuws er een EX piloot met de naam 'baksteen' bij
Dat zit in hun cultuur. Ik heb een turkse buurman (al jaren getrouwd met een Nederlandse), turkse klasgenoten en vrienden gehad en ook turkse collega's gehad.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Heb je de infobox ook gelezen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 19:41 schreef winterapfel het volgende:
[..]
er waren maar 3 personen aan boord. Het gaat om deze crash in dit filmpje
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296
Air France Flight 296 was a chartered flight of a newly-delivered fly-by-wire Airbus A320-111 operated by Air France. On June 26, 1988, as part of an air show it was scheduled to fly over Mulhouse-Habsheim Airport (ICAO code LFGB) at a low speed with landing gear down at an altitude of 100 feet, but instead slowly descended to 30 feet before crashing into the tops of trees beyond the runway. Three passengers died. The cause of the accident is disputed, as many irregularities were later revealed by the accident investigation. This was the first ever crash involving an Airbus A320.
Wat is er fout aan? Wake Turbulence was een van de oorzaken. De piloot reageerde er verkeerd op met desastreuze gevolgen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 18:40 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Deze wiki haalt een fout voorbeeld aan. Volgens air crash investigataion en volgens deze wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587) is vlucht 587 neergestord door een overactieve piloot
The A300-600, which took off minutes after a Japan Airlines Boeing 747 on the same runway, flew into the larger jet's wake, an area of turbulent air referred to as wake turbulence. The first officer attempted to keep the plane upright with aggressive rudder inputs. The strength of the air flowing against the moving rudder stressed the aircraft's vertical stabilizer and eventually snapped it off entirely, causing the aircraft to lose control and crash. The National Transportation Safety Board (NTSB) concluded that the enormous stress on the rudder was due to the first officer's "unnecessary and excessive" rudder inputs, and not the wake turbulence caused by the 747. The NTSB further stated "if the first officer had stopped making additional inputs, the aircraft would have stabilized".[1]
(meteen maar even het foutieve stuk uit de wiki gehaald)
Hier word ik zo moe van he.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:59 schreef TeenWolf het volgende:
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??![]()
dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.
luchtverkeersleider liep zeker stage daar
al uitgerust van je moeheid?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hier word ik zo moe van he.
Als je er nou geen verstand van hebt, maakt niks uit. Maar ga dan niet doen alsof je alles zo goed weet.
Separatie tussen een medium en heavy toestel (in dit geval dus een 73 en 77, en geen 75 zoals jij beweert) is vastgesteld op 2 minuten. Daar zit dus al een safe margin in, en word wereldwijd toegepast.
zie ook: http://www.aip.net.nz/pdf/AD_1.6.pdf tabel 1.6-2
Natuurlijk is er kans dat of de ATC of piloot er minder dan 2 minuten opzat, maar die kans acht ik zeer onwaarschijnlijk.
Mijn speculatie gaat nog steeds uit naar een te langzame approach in combinatie met autoland, gevolgd door een stallwarning, piloot die uit schrik full throttle geeft, daardoor een pitch up creeërd gevolgd door een onvermijdelijke stall...
Ik hoorde dit vandaag ook van iemand die er verstand van heeft, en dat heb jij duidelijk ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mijn speculatie gaat nog steeds uit naar een te langzame approach in combinatie met autoland, gevolgd door een stallwarning, piloot die uit schrik full throttle geeft, daardoor een pitch up creeërd gevolgd door een onvermijdelijke stall...
Of jij speelt Flightsimlator of je hebt een heeel dure opleiding gevolgdquote:
Er vallen mij ook wel meerdere dingen op. De eerste dag dat ik in de trein zat na het ongeluk heb ik meerdere malen dingen moeten aanhoren wat me irriteerde. Voor diegenen die het niet weten Turkije is geen Arabisch land en niet alle Turken zijn gelovig moslim zoals ook niet alle Nederlanders gelovig Christelijk zijn. Niet alle Turken hebben zwart haar, heel veel zelfs niet.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Je kan zeggen wat je wil, maar daardoor weet ik wel waar hij het over heeft, ik heb zo'n stall maar al te vaak meegemaaktquote:
Stuitend. Maar dat is niet hoe "de Nederlander" er over denkt hè. .Als ik in mijn omgeving kijk, hebben mensen niets tegen Turken of Turkije.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:49 schreef zomaar83 het volgende:
Hoe voelt dat en dan al jaren niks anders aanhoren van oude dames die maar zeuren dat al die buitenlanders vieze mensen zijn terwijl je zelf ook een buitenlander bent. OH ben jij Turks, maar wel hier geboren he en modern, dat is wat anders ik heb het over de anderen. Noem ze dan niet bij ras. Bedankt.
Wel uit de lucht halen?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Stuitend. Maar dat is niet hoe "de Nederlander" er over denkt hè. .Als ik in mijn omgeving kijk, hebben mensen niets tegen Turken of Turkije.
Wel tegen Marrokanen, maar ja die zijn zó dom, die kunnen niet eens een vliegtuig in de lúcht krijgen.
Ik sluit me daar graag bij aan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ja erg is dat. Ik schaam me ervoor als Nederlander.![]()
Toch pretenderen ze dat wel: http://www.royalairmaroc.com/Marchand/Nl/Home.jspquote:Op zaterdag 28 februari 2009 01:46 schreef Gert het volgende:
Wel tegen Marrokanen, maar ja die zijn zó dom, die kunnen niet eens een vliegtuig in de lúcht krijgen.
Aghossie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 04:53 schreef Elfletterig het volgende:
Wat zomaar83 omschrijft, vind ik echt niet onder grappen vallen. Het riekt eerder naar racisme. Een grapje als "ik land, jij landt, wei land..." is leuk gevonden en is van een heel andere orde dan "liever dode Turken dan geredde Turken"... - Maar als jij dat niet begrijpt, heb ik niet de illusie dat dat door deze post anders wordt.
Dat gezeur over de hulpverlening (ook die trollen van Halal) is helemaal lachwekkend als je je bedenkt hoe de diverse diensten op gang zouden komen (en wat voor een geweldig geschoold personeel je treft) als er in bijv. Zuid-Turkije ergens een vliegtuigje neerstort in een boerenlandschap.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Aghossie.
Probleem met de buitenlanders hier is dat ze zich per definitie gediscrimineerd voelen. Er kan niks gezegd of gedaan worden of ze beroepen zich op " discriminatie" .
Wat ook aardig meegewerkt heeft aan de beeldvorming was de reacties van enkele overlevenden op tv waarin e.e.a. aan vooroordelen wederom bevestigd werd. Fucking Nederlandse mensen hebben hun eigen leven geriskeerd om hulp te bieden . De internationale pers is uitermate lovend over de snelheid en inzet van onze hulpdiensten maar het enigste dat je hoort van de Turkse mensen hier is dat er een paar mongolen zijn die domme uitspraken doen en dat ze zich weer eens niet begrepen voelen.
Dat grapje wat je trouwens aanhaalt zou trouwens ook aardig als discriminatie kunnen gelden maar dat geheel terzijde.
Daarnaast is er in Nederland ook gewoon een kleine onderlaag van ca 10 % (denk aan de Wilders stemmers) die die gasten liever zien komen dan gaan . Tel daar nog de " stoere" grappen van wat pauper pubers bij op et voila.
Hoeveel telefoongesprekken heeft deze klagert opgevangen van mensen die hun afschuw en verdriet hebben geuit voor het vreselijke dat gebeurt is?
Je zou als volwassene ook je schouders kunnen ophalen voor het debiele gedrag van een eenling en er de nadruk kunnen leggen op de overwegend positieve steun in de media en ook hier op FOK!
Door dergelijke uitspraken doe je die mensen namelijk tekort.
De beschrijving is vrij duidelijk dunkt me en geeft aan dat het om drie bronnen gaat.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je dan zo'n filmpje plaatst en klaagt over onzorgvuldigheid en onvolledigheid, wees dat dan zelf ook. Het gaat over drie verschillende programma's (Journaal, NOVA en Dichtbij Nederland) die op één bult worden geveegd. Sensatiejournalistiek is verwerpelijk, maar per ongeluk een microfoon open laten staan, kan iedereen overkomen.
Wat is dit nu weer voor een jankverhaal.quote:
Omdat een enkeling wat roept?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ja erg is dat. Ik schaam me ervoor als Nederlander.
Precies.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:11 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat gezeur over de hulpverlening (ook die trollen van Halal) is helemaal lachwekkend als je je bedenkt hoe de diverse diensten op gang zouden komen (en wat voor een geweldig geschoold personeel je treft) als er in bijv. Zuid-Turkije ergens een vliegtuigje neerstort in een boerenlandschap.
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar 2 minuten is geen probleem. Vooral niet op die hoogte en afstand nog van de baan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:59 schreef TeenWolf het volgende:
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??![]()
dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.
luchtverkeersleider liep zeker stage daar
Ik neem aan dat je "liever ziet gaan dan komen" bedoelt? Want Wilders-stemmers zien Turken liever gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:
Daarnaast is er in Nederland ook gewoon een kleine onderlaag van ca 10 % (denk aan de Wilders stemmers) die die gasten liever zien komen dan gaan . Tel daar nog de " stoere" grappen van wat pauper pubers bij op et voila.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |