abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66526085
ISTANBUL - De crash met een Turks passagiersvliegtuig op Schiphol is mogelijk veroorzaakt door een ander toestel dat kort ervoor op de luchthaven landde.

De korte afstand tussen de toestellen leidde tot extra turbulentie voor het vliegtuig van Turkish Airlines. Dat meldde de Turkse pilotenvereniging Talpa vrijdag.

Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa. (ANP)


En wie zegt dat er niet gewaarschuwd is? En door turbulentie ansig stort een vliefgtuig toch niet neer?

Anyway de bron is AD.nl
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526115
Heb maar een nieuw topic aangemaakt omdat de andere al een tijdje vol zat. Wil een mod misschien zo vriendelijk zijn om de OP vanuit het andere topic even hier te copy/pasteb? Bedankt.

quote:
Samenvatting:
Toestel Turkish Airlines, vertrokken uit Istanbul, 135 mensen aan boord. Woensdag rond 10.30 uur neergestort nabij de landingsbaan van Schiphol, bij de A9. Trieste balans: 9 doden, 85 gewonden, van wie minimaal 25 zwaar gewond en er nog 6 in levensgevaar zijn
quote:
[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Update 13:35
Negen doden, zeker vijftig gewonden, 25 zwaargewonden, aldus loco-burgemeester Michiel Bezuijen.
Oorzaak niet bekend. Aandacht van de hulpdiensten gaat eerst uit naar opvang van gewonden. Het exacte tijdstip van de crash is 10.31 uur. De persconferentie was kort, alleen Bezuijen voerde het woord. Om 16.30 uur volgt een tweede persconferentie.

Update 15.23
Vanuit Istanbul is een vliegtuig onderweg naar Schiphol met nabestaanden en familieleden van slachtoffers van de vliegcrash die woensdagochtend plaatsvond. De vlucht met het nummer TK5901 arriveert naar verwachting om 18.10 uur op de luchthaven, liet een woordvoerster van Schiphol weten.

Update 16.45
Zes mensen zeer zwaar gewond, niet te voorspellen of zij in leven blijven. Dat zei Ineke van der Zande van de geneeskundige dienst van Kennemerland. 25 mensen zijn "behoorlijk gewond". 24 lichtgewond, van 31 overlevenden is de aard van de verwondingen nog niet vastgesteld. Van der Zande wil niets zeggen over de vraag of de piloten zijn omgekomen.

Update 16.52
Er zijn nog stoffelijke overschotten in het vliegtuig, onder anderen van drie bemanningsleden

Update 18.14
Premier Balkenende heeft het beleidsteam in Schiphol bezocht. Daarna is hij naar het Spaarne-ziekenhuis gegaan om met overlevenden en familieleden te spreken.
VORIGE TOPICS
[BREAKING] Vliegtuigongeluk bij Schiphol
[BREAKING] Vliegtuig neergestort bij Schiphol (deel 2)
[BREAKING] Vliegtuig stort neer bij Schiphol (deel 3)
[BREAKING] Doden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 4)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 5)
Doden, gewonden bij vliegtuigongeluk Schiphol (deel 6)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 7)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 8)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden, 50 gewonden (deel 9)
Vliegtuigcrash Schiphol: 9 doden en 50 gewonden #10
Vliegtuigcrash Schiphol - 9 doden, 85 gewonden #11
Vliegtuigcrash Schiphol - 9 doden, 85 gewonden #12

VERMOEDELIJKE AANVLIEGROUTE


NOS TIJDLIJN - MINUUT VAN MINUUT UPDATE
Tijdlijn

NOS DOSSIER VLIEGRAMP SCHIPHOL - ALLE INFO + AUDIO/VIDEO
Dossier Vliegramp




Foto's: ANP

[ Bericht 79% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2009 18:07:46 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:45 #3
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66526130
Lijkt me wel heel sterk.
Primum non nocere
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:55:46 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66526131
Talpa
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:57:08 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66526184
Die komt uit de zelfde categorie als die bewering van de turkse overheid na de crash dat er geen doden zijn. Hoezo niet? Waren ze op werkbezoek in de Haarlemmermeer polder?
pi_66526209
Van turbulentie valt een vliegtuig toch niet zomaar uit de lucht?
Een beetje schudden en stampen, ok, maar neerstorten door mogelijke wind (turbulentie kan je die hoeveelheid wind niet eens noemen imo) van een ander toestel?

Het lijkt de Iraakse minister van informatie wel
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:30 #7
241639 ReReRaRa
Galatasaray wint UEFA Cup 2009
pi_66526245
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.

pi_66526249
Het is wel zo dat er bij take-off gewacht moet worden i.v.m. turbulentie, dus opzich..
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:58:44 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66526260
onzin. we weten allemaal dat het komt omdat het vliegtuig te zwaar beladen was vanwege die bolle van de meiden van halal.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Moderator / Miss SHO vrijdag 27 februari 2009 @ 16:59:10 #10
22592 crew  Ole
pi_66526283
Het is dacht ik normaal dat op schiphol vliegtuigen binnen 2 minuten na elkaar landen
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_66526316
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.
Huuuuu?
Maar...
ow
Weer wat geleerd
pi_66526489
Wake Turbulence is een gevaarlijk iets. Zeker als je met een light/ultralight vliegtuig achter een grote kist vliegt.

Echter kan het ook gevaar opleveren bij grotere toestellen, zo kan de motor overtrekken (compressor stall), waardoor je al je voorstuwing verliest. Het is vooral merkbaar bij stabiele lucht, zoals het geval was ten tijde van het ongeluk.

Punt is alleen dat er gewoon separatie minima voor zijn. In deze situatie was de minimale separatie voor de wake turbulence 2 minuten. Daar is ruimschoots aan voldaan voor zover ik weet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66526499
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.


Dit wist ik niet. Dank
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Moderator / Miss SHO vrijdag 27 februari 2009 @ 17:05:28 #14
22592 crew  Ole
pi_66526542
maar dat gaat wel over turbulentie bij opstijgen..
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_66526580
Nou dan kruipen we al jaren door het oog van de naald, ze vliegen hier normaliter af en aan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_66526598
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:05 schreef Ole het volgende:
maar dat gaat wel over turbulentie bij opstijgen..
Wake turbulence heb je bij alle vliegtuigen die onder een relatief grote aanvalshoek vliegen met een lage snelheid. Dit is dus zowel als bij take - off, als (zei het in iets mindere mate) bij landing het geval.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66526617
Maar nogmaals, met die 2 minuten separatie zit je meer dan goed.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:08:11 #18
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66526645
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_66526714
Per toeval kwam ik dit filmpje tegen:



Soortgelijk toestel en bij deze crash waren er "slechts" 3 doden. vanuit dat perspectief was die piloot ook weer niet zo'n held als sommigen stellen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526759
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Nee hoor, ze hebben geen gelijk. Het is op de stijg-en landingsbanen op schiphol een komen en gaan van vliegtuigen en het is altijd al zo geweest dat er een korte tijd tussen twee vliegtuigen zit, dat van die turbulentie is flauwekul.
Die Turken hebben lekker makkelijk praten vanuit hun landje.
pi_66526827
Nee die Turken zijn te vertrouwen op hun snor. De Turkse overheid rept eerst dat er geen doden zijn en dat er met het vliegtuig niets aan de hand was en nu dit .

Misschien moeten ze het onderzoek gewoon afwachten.
pi_66526845
En kan dit niet in het algemene topic over het vliegtuigongeluk?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:14:26 #23
244764 zoekjewat
wie zoekt zal vinden
pi_66526885
oorzaak vliegtuigramp:
Turkse piloten leerde nederlands
quote:
Ik land
Jij land
Weiland
quote:
by the way ik ben geen racist, ik ben zelf ook buiterlands
Pics van me nichtje: http://tinyurl.com/y8ufsnp
pi_66526949
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
En kan dit niet in het algemene topic over het vliegtuigongeluk?
Daar lult iedereen gigantisch door elkaar heen. Beetje diversiteit in topics moet kunnen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66526979
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Misschien doe jij dat nu ook wel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:17:12 #26
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66526984
Die fipo
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66527355
Het begint een beetje gênant te worden met eerst geen gewonden, niets aan de handje, geen doden en nu weer dat het aan een ander toestel ligt.
  Moderator vrijdag 27 februari 2009 @ 17:44:56 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66527978
quote:
Secretaris-generaal Savas Sen van Talpa noemde de uitkomst van het onderzoek naar de ramp een nationaal vraagstuk van Turkije. In het buitenland wordt geprobeerd Turkse piloten in een kwaad daglicht te stellen, zei Sen, die voor Turkish Airlines werkt.
bron

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:55:35 #29
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66528293
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:27 schreef Mylene het volgende:
Het begint een beetje gênant te worden met eerst geen gewonden, niets aan de handje, geen doden en nu weer dat het aan een ander toestel ligt.
Inderdaad, in plaats dat men gewoon de resultaten van het Nederlands/Amerikaans/Frans/Turks onderzoek afwacht lijkt ze er daar alles aan gelegen om de Turkse onschuld direct te willen bewijzen.

Het zou mij niet verbazen als men vanuit Den Haag nog een keer wilt spreken met wat regeringsleiders uit Turkije. Echt sjiek is het allemaal niet verlopen afgelopen dagen...
pi_66528306
quote:
Man overleeft twee rampvluchten binnen week

Gepubliceerd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC
Laatst gewijzigd: vrijdag 27 februari 2009 16:03 UTC

Dordrecht - De Nederlander Rob de Knecht heeft twee vliegtuigongelukken in een week overleefd.

De Knecht ontsnapte woensdag aan de dood bij de vliegtuigcrash bij Schiphol. Nog geen week eerder, op 19 februari, was de Nederlander betrokken bij een incident in Istanbul. Toen gleed het toestel waar hij in zat van het talud en kwam met een harde klap tegen een lichtmast tot stilstand.

De Knecht, een 60-jarige zakenman uit Dordrecht, heeft aan de Schipholcrash vier gebroken ribben en een hoofdwond overgehouden. Bij het ongeluk in Istanbul vielen geen gewonden.

In het AD noemt De Knecht het 'een wonder' dat hij nog leeft. De Knecht reisde afgelopen woensdag bijvoorbeeld economy class, terwijl hij meestal business class reist. Juist in de business class vielen woensdag dodelijke slachtoffers.
http://www.wereldomroep.n(...)vluchten-binnen-week
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66528379
Voor de duidelijkheid: een vliegvereniging geeft een MOGELIJKE oorzaak.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:59:39 #32
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66528447
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??

dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.

luchtverkeersleider liep zeker stage daar
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:01:00 #33
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66528498
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:03 schreef Me_Wesley het volgende:


Punt is alleen dat er gewoon separatie minima voor zijn. In deze situatie was de minimale separatie voor de wake turbulence 2 minuten. Daar is ruimschoots aan voldaan voor zover ik weet.
Voor een boeing 757 geldt meer tijd dacht ik..
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66528541
Dus eerst haalt het nieuws er een EX piloot met de naam 'baksteen' bij

en nou bemoeit de turkse vereniging talpa (wat volgens mij latijns voor MOL is) zich er ook al mee??

Is dit een grap ofzo
pi_66528785
Bedankt F04, voor je alertheid om een nieuwe te openen. Ik heb de OP (deels) gekopieerd, ook het één en ander weggehaald, omdat het niet actueel meer is. Aanvullingen/correcties op de OP zijn altijd welkom.

Enne... het grapje over "ik land, wei land" hebben we nu zo'n 20 keer gelezen en kennen we nu wel.
pi_66528806
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.

Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66528885
Aanvullend:
quote:
Een woordvoerder van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) zei dat het bekend is dat grotere vliegtuigen turbulentie kunnen veroorzaken. Maar een marge van 2 minuten tussen twee toestellen die gaan landen noemde hij normaal. „Het hangt een beetje van de grootte van het toestel af, maar dit is gemiddeld een goede marge. En die wordt in de gaten gehouden”, aldus directeur Gelf Jan Wieringa. Hij benadrukte wel dat zolang de feiten niet bekend zijn, heel veel mogelijke oorzaken te noemen zijn.

Door de crash met het toestel met 135 inzittenden kwamen negen mensen om het leven. Er vielen tientallen gewonden.
bron
pi_66528925
Staat er nou tapla in de OP?
pi_66529120
- edit -

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2009 18:21:29 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:20:54 #40
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66529141
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:55 schreef Falco het volgende:
Talpa
+1 voorspelbaar
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66529149
tvp
pi_66529193
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef zoalshetis het volgende:
onzin. we weten allemaal dat het komt omdat het vliegtuig te zwaar beladen was vanwege die bolle van de meiden van halal.
pi_66529211
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:21 schreef Specularium het volgende:
tvp
pi_66529685
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:58 schreef ReReRaRa het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie

Zorgturbulentie is de turbulentie die ontstaat in het zog van een vliegtuig. Hoe groter het vliegtuig, hoe groter de turbulentie.

Verscheidene toestellen zijn al gecrasht doordat ze terechtkwamen in de turbulentie van een toestel dat voor hen opgestegen was. Een van de recentste crashes die voor een deel te wijten was aan zogturbulentie of wake turbulence was de crash van vlucht 587 van American Airlines, boven de wijk Queens te New York op 12 november 2001. Dit toestel zou terechtgekomen zijn in de zogturbulentie van een Boeing 747 van Japan Airways.


Deze wiki haalt een fout voorbeeld aan. Volgens air crash investigataion en volgens deze wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587) is vlucht 587 neergestord door een overactieve piloot

The A300-600, which took off minutes after a Japan Airlines Boeing 747 on the same runway, flew into the larger jet's wake, an area of turbulent air referred to as wake turbulence. The first officer attempted to keep the plane upright with aggressive rudder inputs. The strength of the air flowing against the moving rudder stressed the aircraft's vertical stabilizer and eventually snapped it off entirely, causing the aircraft to lose control and crash. The National Transportation Safety Board (NTSB) concluded that the enormous stress on the rudder was due to the first officer's "unnecessary and excessive" rudder inputs, and not the wake turbulence caused by the 747. The NTSB further stated "if the first officer had stopped making additional inputs, the aircraft would have stabilized".[1]

(meteen maar even het foutieve stuk uit de wiki gehaald)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 18:47:52 #45
132191 -jos-
Money=Power
pi_66529879
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
quote:
Volgens Talpa landde een Boeing 757 slechts twee minuten eerder dan het ramptoestel, een Boeing 737, zou doen. De luchtverkeersleiding op Schiphol had de bemanning voor de extra turbulentie moeten waarschuwen, stelt Talpa. (ANP)
Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_66529982
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:44 schreef Gert het volgende:

[..]

bron

minister van informatie it is
  Donald Duck held vrijdag 27 februari 2009 @ 18:57:33 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66530164
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]

Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
Da's alleen maar een poging de oorzaak van zich af te schuiven. Die Turken kunnen het gewoon niet verkroppen dat hun nationale trots nu zo in het nieuws komt met al die negativiteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66530294
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]

Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
doet me hieraan denken



Namelijk deze snelle berekening:
"2 minutes in trail, normally 160kts to 4DME or the OM, gives 6NM separation. Even categorising the B757 as a heavy, there only need be 5 NM for a medium category aircraft following it."

Oftewel: 2 minutes is ruim voldoende afstand volgens alle regels voor een 737 die een 757 volgt,

Verder info, zie
http://en.wikipedia.org/wiki/Wake_turbulence


Overigens vermeldt de telegraaf als bron voor dit artikel de turkste piloten vereniging.

Propaganda tot zover
- het ligt niet aan de piloten, ze zijn allemaal erg ervaren (feit: we wachten nog op de reden van de 3de pilot, informatie over zijn aanwezigheid en het gerucht dat het om een opleidingsvlucht gaat)
- het lag aan de 757 (zie hierboven: volgens de regels moet dit gewoon kunnen)


Laten we ff lekker het onderzoek afwachten voordat we dit soort zaken gaan roepen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:08:34 #49
192928 BananaSplitje
Met slagroom enzo...
pi_66530461
Zie nog net op SBS staan: "Exclusieve beelden vanuit vliegtuig" of iets in die richting.
Iemand het wel gezien?
Een B. is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de B.plant. Een B.plant of B.boom is in werkelijkheid `s werelds grootste kruid. Volgens de tuinbouwkundige is de B. een groente, volgens de culinaire is het een vrucht.
pi_66530493
en de Turkse vakbond heeft ook al een mening er over:
quote:
An airline workers union mired in an ugly labor dispute with Turkish Airlines called Friday for the resignation of the company's top management, as well as the sacking of top government ministers.

Atilay Aycin, the chairman of Hava-Is which claims to represent 12,000 workers, denounced Turkish Airlines executives at a news conference Friday, accusing them of "failing to manage a crisis" and calling Wednesday's plane crash "work-related murder."


A week before the accident, Hava-Is published a statement that accused Turkish Airlines management of "inviting a disaster" by "ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."
http://www.cnn.com/2009/W(...)line.crash.vertical/
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_66530599
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:08 schreef BananaSplitje het volgende:
Zie nog net op SBS staan: "Exclusieve beelden vanuit vliegtuig" of iets in die richting.
Iemand het wel gezien?
Waren beelden gemaakt met telefoon van net na de crash van in het vliegtuig en van even buiten het vliegtuig.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:20:41 #52
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66530834
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.
Zoals?
Ik heb hier nog geen ministers, regerings functionarissen of woordvoerders van Schiphol horen zeggen dat de fout toch zeker niet bij hun ligt.

In plaats daarvan krijg je hier 300 keer per dag te horen dat men in kader van het nog lopende onderzoek geen uitspraken doet.
quote:
Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
Oh?
pi_66530851
tvp
............................
pi_66531204
Mijn god, wat een gezeik over nazorg voor de slachtoffers. En dan dat opruiende gedrag van die journalisten! Tsssk. Die mensen kunnen toch zelf ook wel naar de huisarts? Echt hoor, er stort een vliegtuig neer, hulp komt heel goed op gang, ja niet alles loopt op rolletjes en sommige mensen moeten een paar uur wachten met hun gebroken pols, so fucking what?! Zeikerds man.

Echt, kots op de journalistiek in NL.
pi_66531238
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:10 schreef Pacmaniac het volgende:
Per toeval kwam ik dit filmpje tegen:



Soortgelijk toestel en bij deze crash waren er "slechts" 3 doden. vanuit dat perspectief was die piloot ook weer niet zo'n held als sommigen stellen.
3 doden? WTF gek, dat hele vliegtuig vliegt finaal in de hens in 1 grote ontploffing
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 19:37:03 #56
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66531334
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:47 schreef -jos- het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)k_oorzaak_crash.html
[..]

Dat in combinatie met mogelijk haperende flappen zou de oorzaak kunnen zijn ook al doen de motoren het nog dan kun je op honderd meter hoogte toch niet meer corrigeren(wat wel geprobeerd werd blijkbaar).
Leuke speculaties, maar die twee minuten zijn gebaseerd op internationale regels.
Zie hier voor een overzichtje:
http://www.nederlandseluc(...)zogturbulentie-5693/

Beide waren zware toestellen, dus is twee minuten afstand heel normaal. Zeker op drukke luchthavens als Schiphol. De kans lijkt me dan ook klein dat dit de oorzaak was. De flaps worden ook al eerder uitgezet, dus de piloten hadden zo vlak voor de landing ook moeten weten dat er iets was met de flaps. En dan klinkt het mij niet logisch in de oren om juist langzaam te gaan vliegen. Ooggetuigen melden n.l. dat het vliegtuig erg laag en erg langzaam vloog.
pi_66531357
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Oh?
Ik neem aan dat het vooral om deze gaat?

http://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster
There was disagreement between the various investigative bodies, with the Dutch investigators suggesting that during the incident the Spanish control tower crew had been listening to a football game on the radio and that the American crew was at fault for staying on the runway. Both the Spanish and Pan American investigations pointed the finger primarily at the KLM crew
pi_66531495
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:33 schreef vosss het volgende:

[..]

3 doden? WTF gek, dat hele vliegtuig vliegt finaal in de hens in 1 grote ontploffing
er waren maar 3 personen aan boord. Het gaat om deze crash in dit filmpje

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296

Air France Flight 296 was a chartered flight of a newly-delivered fly-by-wire Airbus A320-111 operated by Air France. On June 26, 1988, as part of an air show it was scheduled to fly over Mulhouse-Habsheim Airport (ICAO code LFGB) at a low speed with landing gear down at an altitude of 100 feet, but instead slowly descended to 30 feet before crashing into the tops of trees beyond the runway. Three passengers died. The cause of the accident is disputed, as many irregularities were later revealed by the accident investigation. This was the first ever crash involving an Airbus A320.
pi_66531517
edit, dubbel
pi_66532121
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:37 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Leuke speculaties, maar die twee minuten zijn gebaseerd op internationale regels.
Zie hier voor een overzichtje:
http://www.nederlandseluc(...)zogturbulentie-5693/

Beide waren zware toestellen, dus is twee minuten afstand heel normaal. Zeker op drukke luchthavens als Schiphol. De kans lijkt me dan ook klein dat dit de oorzaak was. De flaps worden ook al eerder uitgezet, dus de piloten hadden zo vlak voor de landing ook moeten weten dat er iets was met de flaps. En dan klinkt het mij niet logisch in de oren om juist langzaam te gaan vliegen. Ooggetuigen melden n.l. dat het vliegtuig erg laag en erg langzaam vloog.
Niet dat het invloed heeft op de minimale tijd, maar de 737-800 is echt geen heavy.. de 777 die ervoor kwam wel..
De 737-800 heeft een maximum startgewicht (MTOW) van 79,010 kg, voor een heavy is de MTOW 136,000 kg of meer.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 20:10:18 #61
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_66532311
Turkije

En dat wil bij de EU horen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_66532326
Jajaja, lekker sterk Frits.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:42:42 #63
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66538469
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hebben geen gelijk. Het is op de stijg-en landingsbanen op schiphol een komen en gaan van vliegtuigen en het is altijd al zo geweest dat er een korte tijd tussen twee vliegtuigen zit, dat van die turbulentie is flauwekul.
Die Turken hebben lekker makkelijk praten vanuit hun landje.
Dat weet ik want ik kijk vanuit mijn woonkamer tegen de aanvliegroutes van de Zwanenburgbaan en de Polderbaan aan. Maar het zou inderdaad kunnen dat ie toch per ongeluk te dicht op z'n voorganger zat, je weet het niet.
Maar ik vind het grappig dat ze hier de oorzaak nog niet weten en dat ze het daarwel even vanuit hun luie stoel zullen vertellen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:44:14 #64
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66538526
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien doe jij dat nu ook wel.
O ja, vertel.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:47:52 #65
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66538663
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie in dit land ook allemaal mensen dingen roepen over de mogelijke oorzaak, net als die Turkse club. En daarbij wordt wel heel nadrukkelijk gekeken naar de Turken.

Dat het met drugsgeld overeind werd gehouden bedoel je? Dat is gewoon een feit.
quote:
Overigens staat Nederland er heel slecht op wanneer het gaat om de schuld van hele grote vliegrampen anderen in de schoenen proberen te schuiven.
Ga een vliegramp van 35+ jaar geleden er bij halen.

[ Bericht 5% gewijzigd door cheqy op 28-02-2009 08:05:24 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:47:59 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66538667
anyhow. té dicht op een ander vliegtuig zitten wordt gedaan door imbecielen, mensen die ook denken dat je op de snelweg gewoon kan kleven.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:06:05 #67
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66539303
Die beelden van die telefoon, the horror. Maar waarom zeggen ze dat die beelden kunnen helpen om de oorzaak te achterhalen. Het kwaad is al geschied...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_66539526
Staat het al op internet? Net SBS gemist dus
Noot noot.
pi_66539723
Die ene meid van Halal ging terug het vliegtuig in om een boek, bril, laptop, Ipod en een cadeau voor d'r man te halen.

Die andere man ging terug om z'n gsm en bril te halen.

Hij had vervolgens tegen zijn vrouw gezegd 'er is niets aan de hand, maar we zijn wel gecrashed'.

  Donald Duck held vrijdag 27 februari 2009 @ 23:22:15 #70
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66539815
Die Turken kunnen het gewoon niet hebben dat hun zogenaamde nationale trots zo in het nieuws komt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66539887
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:12 schreef Jojoortje het volgende:
Staat het al op internet? Net SBS gemist dus
http://www.hartvannederla(...)_beelden_na_de_crash
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:26:15 #72
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66539931
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:19 schreef Mylene het volgende:

Hij had vervolgens tegen zijn vrouw gezegd 'er is niets aan de hand, maar we zijn wel gecrashed'.

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:27:01 #73
28033 Pek
je moet wat
pi_66539955
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:02 schreef Robin__ het volgende:
Dus eerst haalt het nieuws er een EX piloot met de naam 'baksteen' bij
Ah, hebben ze Benno weer van stal gehaald? Daar moest ik tijdens de Bijlmerramp ook al zo om lachen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:31:58 #74
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66540117
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Dat zit in hun cultuur. Ik heb een turkse buurman (al jaren getrouwd met een Nederlandse), turkse klasgenoten en vrienden gehad en ook turkse collega's gehad.
Zodra er stront aan de knikker is, gaan ze lopen wijzen. Een ander heeft het gedaan en ze gaan liever over tot het kwetsen van mensen dan hun fout (hoe klein en onschuldig soms ook) toe te geven.
Je moet dus echt niet heel direct en confronterend te werk gaan zoals je bij een Nederlander zou doen, want daar bereik je niets mee.
pi_66540176
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 19:41 schreef winterapfel het volgende:

[..]

er waren maar 3 personen aan boord. Het gaat om deze crash in dit filmpje

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_296

Air France Flight 296 was a chartered flight of a newly-delivered fly-by-wire Airbus A320-111 operated by Air France. On June 26, 1988, as part of an air show it was scheduled to fly over Mulhouse-Habsheim Airport (ICAO code LFGB) at a low speed with landing gear down at an altitude of 100 feet, but instead slowly descended to 30 feet before crashing into the tops of trees beyond the runway. Three passengers died. The cause of the accident is disputed, as many irregularities were later revealed by the accident investigation. This was the first ever crash involving an Airbus A320.
Heb je de infobox ook gelezen?

Passengers 130
Crew 6
Injuries ?
Fatalities 3
Survivors 133
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:42:40 #76
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_66540462
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 18:40 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Deze wiki haalt een fout voorbeeld aan. Volgens air crash investigataion en volgens deze wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_587) is vlucht 587 neergestord door een overactieve piloot

The A300-600, which took off minutes after a Japan Airlines Boeing 747 on the same runway, flew into the larger jet's wake, an area of turbulent air referred to as wake turbulence. The first officer attempted to keep the plane upright with aggressive rudder inputs. The strength of the air flowing against the moving rudder stressed the aircraft's vertical stabilizer and eventually snapped it off entirely, causing the aircraft to lose control and crash. The National Transportation Safety Board (NTSB) concluded that the enormous stress on the rudder was due to the first officer's "unnecessary and excessive" rudder inputs, and not the wake turbulence caused by the 747. The NTSB further stated "if the first officer had stopped making additional inputs, the aircraft would have stabilized".[1]

(meteen maar even het foutieve stuk uit de wiki gehaald)
Wat is er fout aan? Wake Turbulence was een van de oorzaken. De piloot reageerde er verkeerd op met desastreuze gevolgen.
pi_66540930
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:59 schreef TeenWolf het volgende:
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??

dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.

luchtverkeersleider liep zeker stage daar
Hier word ik zo moe van he.
Als je er nou geen verstand van hebt, maakt niks uit. Maar ga dan niet doen alsof je alles zo goed weet.

Separatie tussen een medium en heavy toestel (in dit geval dus een 73 en 77, en geen 75 zoals jij beweert) is vastgesteld op 2 minuten. Daar zit dus al een safe margin in, en word wereldwijd toegepast.

zie ook: http://www.aip.net.nz/pdf/AD_1.6.pdf tabel 1.6-2

Natuurlijk is er kans dat of de ATC of piloot er minder dan 2 minuten opzat, maar die kans acht ik zeer onwaarschijnlijk.

Mijn speculatie gaat nog steeds uit naar een te langzame approach in combinatie met autoland, gevolgd door een stallwarning, piloot die uit schrik full throttle geeft, daardoor een pitch up creeërd gevolgd door een onvermijdelijke stall...

[ Bericht 8% gewijzigd door Me_Wesley op 28-02-2009 00:01:15 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:12:18 #78
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66541502
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hier word ik zo moe van he.
Als je er nou geen verstand van hebt, maakt niks uit. Maar ga dan niet doen alsof je alles zo goed weet.

Separatie tussen een medium en heavy toestel (in dit geval dus een 73 en 77, en geen 75 zoals jij beweert) is vastgesteld op 2 minuten. Daar zit dus al een safe margin in, en word wereldwijd toegepast.

zie ook: http://www.aip.net.nz/pdf/AD_1.6.pdf tabel 1.6-2

Natuurlijk is er kans dat of de ATC of piloot er minder dan 2 minuten opzat, maar die kans acht ik zeer onwaarschijnlijk.

Mijn speculatie gaat nog steeds uit naar een te langzame approach in combinatie met autoland, gevolgd door een stallwarning, piloot die uit schrik full throttle geeft, daardoor een pitch up creeërd gevolgd door een onvermijdelijke stall...

al uitgerust van je moeheid?

aha thx 4thalink, ik wist wel van die 2 minuten, maar dacht dat het voor 757's langer was.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:22:35 #79
28033 Pek
je moet wat
pi_66541817
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Mijn speculatie gaat nog steeds uit naar een te langzame approach in combinatie met autoland, gevolgd door een stallwarning, piloot die uit schrik full throttle geeft, daardoor een pitch up creeërd gevolgd door een onvermijdelijke stall...
Ik hoorde dit vandaag ook van iemand die er verstand van heeft, en dat heb jij duidelijk ook.
Dus ik ga voor deze
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_66542322
Laat ze nou het onderzoek afwachten voordat ze de schuld ergens neerleggen
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:42:12 #81
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66542323
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:55 schreef Me_Wesley het volgende:


Of jij speelt Flightsimlator of je hebt een heeel dure opleiding gevolgd
Hier de meningen van de ' ingewijden' http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=9466
pi_66542501
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:08 schreef cheqy het volgende:
Valt me op dat als er wat met Turken gebeurt ze altijd de schuld bij een ander zoeken.
Het ligt nooit aan hun zelf.
Misschien hebben ze dit keer wel gelijk maar ze oordelen weer erg voor hun beurt.
Er vallen mij ook wel meerdere dingen op. De eerste dag dat ik in de trein zat na het ongeluk heb ik meerdere malen dingen moeten aanhoren wat me irriteerde. Voor diegenen die het niet weten Turkije is geen Arabisch land en niet alle Turken zijn gelovig moslim zoals ook niet alle Nederlanders gelovig Christelijk zijn. Niet alle Turken hebben zwart haar, heel veel zelfs niet.

In de trein wisten de mede passagiers niet dat ik Turks was anders zouden ze deze gesprekken niet voeren. Ik noem er slechts een paar al moet ik zeggen dat de gemiddelde onderontwikkelde Nederlander op gebied van algemene kennis zeer ontwikkeld is als het om de Turken gaat.

" Een oude stel die tegenover me zit die op vakantie is geweest en met de trein richting Den Bosch gaat. De dame belt haar zoon op om te vragen of hij hen kan ophalen in Den Bosch.. Ja ja ja, nee we hebben niks gezien. Dat weet ik niet. Maar ach het is toch altijd wat met die turken, allemaal een pot nat."

" Een jongeman rond de 26 praat met een vriend aan de telefoon. Heb je nog wat Turken kunnen redden? Ha ha ha ha Dode Turken ja is beter. "

Ik heb me moeten inhouden en heb niks gezegd. Weet je waarom, want dan zijn we wel weer licht ontvlambaar! Al die turken! Heb ik er spijt van? JA. Het gaat om mensen levens! Het gaat er niet om Turk, Nederlander of wat dan ook. Hier komt er dan een van mij: Ach Nederlanders zouden het niet erg vinden als er Nederlanders om zouden komen tijdens een vliegtuig ongeluk, wat ze wel erg zouden vinden is dat als er honden in zouden zitten, die zijn hun meer dierbaar.

Hoe voelt dat en dan al jaren niks anders aanhoren van oude dames die maar zeuren dat al die buitenlanders vieze mensen zijn terwijl je zelf ook een buitenlander bent. OH ben jij Turks, maar wel hier geboren he en modern, dat is wat anders ik heb het over de anderen. Noem ze dan niet bij ras . Bedankt.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 00:51:53 #83
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66542544
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:49 schreef zomaar83 het volgende:
"

Ja erg is dat. Ik schaam me ervoor als Nederlander.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 01:00:09 #84
28033 Pek
je moet wat
pi_66542700
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:42 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Flightsimlator
Je kan zeggen wat je wil, maar daardoor weet ik wel waar hij het over heeft, ik heb zo'n stall maar al te vaak meegemaakt
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator zaterdag 28 februari 2009 @ 01:46:05 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_66543313
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:49 schreef zomaar83 het volgende:


Hoe voelt dat en dan al jaren niks anders aanhoren van oude dames die maar zeuren dat al die buitenlanders vieze mensen zijn terwijl je zelf ook een buitenlander bent. OH ben jij Turks, maar wel hier geboren he en modern, dat is wat anders ik heb het over de anderen. Noem ze dan niet bij ras . Bedankt.
Stuitend. Maar dat is niet hoe "de Nederlander" er over denkt hè. .Als ik in mijn omgeving kijk, hebben mensen niets tegen Turken of Turkije.
Wel tegen Marrokanen, maar ja die zijn zó dom, die kunnen niet eens een vliegtuig in de lúcht krijgen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_66545139
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 01:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Stuitend. Maar dat is niet hoe "de Nederlander" er over denkt hè. .Als ik in mijn omgeving kijk, hebben mensen niets tegen Turken of Turkije.
Wel tegen Marrokanen, maar ja die zijn zó dom, die kunnen niet eens een vliegtuig in de lúcht krijgen.
Wel uit de lucht halen?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66545171
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ja erg is dat. Ik schaam me ervoor als Nederlander.
Ik sluit me daar graag bij aan.
pi_66545180
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 01:46 schreef Gert het volgende:
Wel tegen Marrokanen, maar ja die zijn zó dom, die kunnen niet eens een vliegtuig in de lúcht krijgen.
Toch pretenderen ze dat wel: http://www.royalairmaroc.com/Marchand/Nl/Home.jsp
pi_66545208
Wat me wel opviel is dat in 2003 een hoop Turkse en buitenlandse gasten liepen te lachen en er geintjes over maakten dat Pim dood was.
Heb dat toen aan moeten horen en idd ook me moeten verbijten. Nu is er een ongeluk gebeurt waarbij Turken het slachtoffer zijn en mogen wij opeens geen grapjes maken?
Trouwens ten tijde van de Bijlmer ramp waren ook moppen . Tsunami idem. 9/11 zelfde. Het gebeurt in Nederland altijd dat er grapjes over gemaakt worden (hoe misplaatst ook)

Er is trouwens ook een topic met moppen/grappen over het ongeval die inmiddels reeds aan deeltje 2 toe is.
Wat ik dan niet snap is dat Elfletterig zich blijkbaar druk maakt om "ongepaste" opmerkingen maar vervolgens zelf een dergelijk topic niet dichtgooit .

Anyway het is een vorm van relativeren die in Nederland ten tijde van een grote ramp vaker de kop opsteekt. Met de vuurwerk ramp (waarbij alleen Nederlandse slachtoffers zijn gevallen) doken ook na een paar uur de eerste grappen de kop op. Moet kunnen gewoon.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66545252
Wat zomaar83 omschrijft, vind ik echt niet onder grappen vallen. Het riekt eerder naar racisme. Een grapje als "ik land, jij landt, wei land..." is leuk gevonden en is van een heel andere orde dan "liever dode Turken dan geredde Turken"... - Maar als jij dat niet begrijpt, heb ik niet de illusie dat dat door deze post anders wordt.
pi_66545257
Opmerkelijk dat zij zichzelf Talpa aka Mol noemen, een mol kan immers niet vliegen.
pi_66545284
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 04:53 schreef Elfletterig het volgende:
Wat zomaar83 omschrijft, vind ik echt niet onder grappen vallen. Het riekt eerder naar racisme. Een grapje als "ik land, jij landt, wei land..." is leuk gevonden en is van een heel andere orde dan "liever dode Turken dan geredde Turken"... - Maar als jij dat niet begrijpt, heb ik niet de illusie dat dat door deze post anders wordt.
Aghossie.

Probleem met de buitenlanders hier is dat ze zich per definitie gediscrimineerd voelen. Er kan niks gezegd of gedaan worden of ze beroepen zich op " discriminatie" .
Wat ook aardig meegewerkt heeft aan de beeldvorming was de reacties van enkele overlevenden op tv waarin e.e.a. aan vooroordelen wederom bevestigd werd. Fucking Nederlandse mensen hebben hun eigen leven geriskeerd om hulp te bieden . De internationale pers is uitermate lovend over de snelheid en inzet van onze hulpdiensten maar het enigste dat je hoort van de Turkse mensen hier is dat er een paar mongolen zijn die domme uitspraken doen en dat ze zich weer eens niet begrepen voelen.

Dat grapje wat je trouwens aanhaalt zou trouwens ook aardig als discriminatie kunnen gelden maar dat geheel terzijde.

Daarnaast is er in Nederland ook gewoon een kleine onderlaag van ca 10 % (denk aan de Wilders stemmers) die die gasten liever zien komen dan gaan . Tel daar nog de " stoere" grappen van wat pauper pubers bij op et voila.

Hoeveel telefoongesprekken heeft deze klagert opgevangen van mensen die hun afschuw en verdriet hebben geuit voor het vreselijke dat gebeurt is?

Je zou als volwassene ook je schouders kunnen ophalen voor het debiele gedrag van een eenling en er de nadruk kunnen leggen op de overwegend positieve steun in de media en ook hier op FOK!
Door dergelijke uitspraken doe je die mensen namelijk tekort.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66545285
dubbel
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66545288
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Aghossie.

Probleem met de buitenlanders hier is dat ze zich per definitie gediscrimineerd voelen. Er kan niks gezegd of gedaan worden of ze beroepen zich op " discriminatie" .
Wat ook aardig meegewerkt heeft aan de beeldvorming was de reacties van enkele overlevenden op tv waarin e.e.a. aan vooroordelen wederom bevestigd werd. Fucking Nederlandse mensen hebben hun eigen leven geriskeerd om hulp te bieden . De internationale pers is uitermate lovend over de snelheid en inzet van onze hulpdiensten maar het enigste dat je hoort van de Turkse mensen hier is dat er een paar mongolen zijn die domme uitspraken doen en dat ze zich weer eens niet begrepen voelen.

Dat grapje wat je trouwens aanhaalt zou trouwens ook aardig als discriminatie kunnen gelden maar dat geheel terzijde.

Daarnaast is er in Nederland ook gewoon een kleine onderlaag van ca 10 % (denk aan de Wilders stemmers) die die gasten liever zien komen dan gaan . Tel daar nog de " stoere" grappen van wat pauper pubers bij op et voila.

Hoeveel telefoongesprekken heeft deze klagert opgevangen van mensen die hun afschuw en verdriet hebben geuit voor het vreselijke dat gebeurt is?

Je zou als volwassene ook je schouders kunnen ophalen voor het debiele gedrag van een eenling en er de nadruk kunnen leggen op de overwegend positieve steun in de media en ook hier op FOK!
Door dergelijke uitspraken doe je die mensen namelijk tekort.
Dat gezeur over de hulpverlening (ook die trollen van Halal) is helemaal lachwekkend als je je bedenkt hoe de diverse diensten op gang zouden komen (en wat voor een geweldig geschoold personeel je treft) als er in bijv. Zuid-Turkije ergens een vliegtuigje neerstort in een boerenlandschap.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66545316
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:18 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je dan zo'n filmpje plaatst en klaagt over onzorgvuldigheid en onvolledigheid, wees dat dan zelf ook. Het gaat over drie verschillende programma's (Journaal, NOVA en Dichtbij Nederland) die op één bult worden geveegd. Sensatiejournalistiek is verwerpelijk, maar per ongeluk een microfoon open laten staan, kan iedereen overkomen.
De beschrijving is vrij duidelijk dunkt me en geeft aan dat het om drie bronnen gaat.
Juist omdat die mic open blijft staan wordt mij duidelijk dat tijdens deze twee momenten de drang naar nieuws groter is dan de situatie/mensen zelf. En dat hekelt.. Zo'n mic open laten staan vind ik onzorgvuldig. Het gaat hier om nationale tv, niet om een een of ander lokale zender.

In de uren en minuten dat ik gekeken heb heb ik overigens veelvuldig van dit soort foutjes gezien. Dit is maar een selectie..
  zaterdag 28 februari 2009 @ 08:20:30 #96
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66545677
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:49 schreef zomaar83 het volgende:

blaat
Wat is dit nu weer voor een jankverhaal.
Ik geef alleen aan dat ik vind dat als er wat fout gaat ze vaak meteen naar een ander wijzen, en dat is gewoon een feit.
Ik heb met Turken geleefd, buiten gespeeld, gevoetbalt, enz, enz en het is me opgevallen dat die gasten zo gigantisch chauvinistisch zijn dat ze elke vorm van realiteit uit het oog verliezen en geen spattje kritiek kunnen hebben.
Dat huilverhaaltje van je bevestigd dat ik gelijk heb.
Ik plaats een kritische post over de uitspraken van een paar Turken en jij begint te janken over racistische oude mensen in de trein. Ongelofelijk.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 08:32:27 #97
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66545706
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 00:51 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ja erg is dat. Ik schaam me ervoor als Nederlander.
Omdat een enkeling wat roept?

Dramaqueen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_66546029
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 05:11 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat gezeur over de hulpverlening (ook die trollen van Halal) is helemaal lachwekkend als je je bedenkt hoe de diverse diensten op gang zouden komen (en wat voor een geweldig geschoold personeel je treft) als er in bijv. Zuid-Turkije ergens een vliegtuigje neerstort in een boerenlandschap.
Precies.

En die 2 jokers meiden van halal is écht een perfect reclamespotje van integratie. De één afgebeeld als een zieke kraai ineengedoken schichtig van onder haar poetslap glurend en de ander met een smoel of ze een week lang accuzuur heeft gezopen wartaal uitslaand.
pi_66546194
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 17:59 schreef TeenWolf het volgende:
2 minuten na een Boeing 757 laten landen op hetzelfde stuk WTF??

dat is veels te weinig als dat waar is, zo heb je teveel last van luchtverschuivingen van het vorige vliegtuig.

luchtverkeersleider liep zeker stage daar
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar 2 minuten is geen probleem. Vooral niet op die hoogte en afstand nog van de baan.

Het zou me gewoon niks verbazen als ze gewoon zonder brandstof zaten ofzo. Turkish Airlines Het zou makkelijker zijn als een overlevende met een beetje verstand ervan nou eens zou zeggen wat er is gebeurd.
pi_66546262
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 05:07 schreef Pacmaniac het volgende:
Daarnaast is er in Nederland ook gewoon een kleine onderlaag van ca 10 % (denk aan de Wilders stemmers) die die gasten liever zien komen dan gaan . Tel daar nog de " stoere" grappen van wat pauper pubers bij op et voila.
Ik neem aan dat je "liever ziet gaan dan komen" bedoelt? Want Wilders-stemmers zien Turken liever gaan.
Boo-fucking-hoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')