abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:07:11 #251
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66512640
Foto van net na de crash:

Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66512826
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
pi_66512937
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

lol bizar
pi_66512968
quote:
Als je dan zo'n filmpje plaatst en klaagt over onzorgvuldigheid en onvolledigheid, wees dat dan zelf ook. Het gaat over drie verschillende programma's (Journaal, NOVA en Dichtbij Nederland) die op één bult worden geveegd. Sensatiejournalistiek is verwerpelijk, maar per ongeluk een microfoon open laten staan, kan iedereen overkomen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 februari 2009 @ 11:19:37 #255
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66513006
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Dat is gewoon zand ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:21:12 #256
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66513062
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Dat bruine is idd zand. Waarbij het voorste deel afkomstig is van de motor die afgebroken, en doorgeschoten is.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:25:29 #257
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_66513176
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron


Telegraaf ..... yeah, right.
Smell the flowers while you can....
pi_66513324
Ik vraag me af of de motoren het werkelijk niet meer deden.... Een inzittende meldde dat het vliegtuig hard optrok met veel kabaal en toen neerstortte. Kort daarvoor zou het toestel om zijn lengte-as hebben geslingerd....

Dat doet mij denken aan de mogelijkheid van een defect aan de flaps aan een van de vleugels, waardoor het toestel mogelijk instabiel is geworden en te hard afremde.

Het lijk mij overduidelijk dat het toestel te langzaam vloog en stalde en daardoor neerstortte.

Er gaat een gerucht dat het toestel kort voor de crash problemen had met de flaps....

Het zou mijn dus niet verbazen dat de een van de flaps de oorzaak van de ramp is en niet de motoren of een brandstofgebrek.

Benieuwd waar van Vollenhoven volgende week mee kmt.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:31:12 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513353
lengte-as... is het vliegtuig verkeerd om neergestort?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66513447
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:31 schreef Re het volgende:
lengte-as... is het vliegtuig verkeerd om neergestort?
Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)

Dat werd gemeld op woensdag in Pauw en Witteman. Daar deed een overlevende zijn verhaal.
pi_66513453
Flaps dienen niet om af te remmen, maar om meer lift te geven aan het vliegtuig bij het dalen en stijgen. Natuurlijk zorgt het uitklappen van flaps ook voor wat drag, maar niet schrikbarend veel, misschien ben je in de war met de spoilers. Bij een flaps configuratie die links anders is dan rechts krijg je een vliegtuig wat naar 1 kant overhelt, wat niet gebeurd is voor zover ik gehoord heb, dus of de flaps zijn netjes symetrisch gefaald (onwaarschijnlijk), of het heeft daar niet zoveel mee te maken. Bij het niet uitklappen van de flaps gaan er allerlei waarschuwingslampen branden, dus ik neem aan dat dat opgevallen was. Het zou kunnen dat de spoilers gek deden en daardoor het toestel afremden, maar dat valt op, en dat is niks wat een flinke dot gas niet kan verhelpen..
pi_66513503
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me af of de motoren het werkelijk niet meer deden.... Een inzittende meldde dat het vliegtuig hard optrok met veel kabaal en toen neerstortte. Kort daarvoor zou het toestel om zijn lengte-as hebben geslingerd....

Dat doet mij denken aan de mogelijkheid van een defect aan de flaps aan een van de vleugels, waardoor het toestel mogelijk instabiel is geworden en te hard afremde.

Het lijk mij overduidelijk dat het toestel te langzaam vloog en stalde en daardoor neerstortte.

Er gaat een gerucht dat het toestel kort voor de crash problemen had met de flaps....

Het zou mijn dus niet verbazen dat de een van de flaps de oorzaak van de ramp is en niet de motoren of een brandstofgebrek.

Benieuwd waar van Vollenhoven volgende week mee kmt.


Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...

We wachten gewoon de feiten af, en dan weten we het als het goed is wel.
Every war is different, every war is the same.
pi_66513613
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:36 schreef dekkered het volgende:

[..]

Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...

We wachten gewoon de feiten af, en dan weten we het als het goed is wel.
Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vliegtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken..die de piloot op zijn beurt handmatig kan corrigeren.....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 27-02-2009 11:45:04 ]
pi_66513625
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken.
dat klopt
Every war is different, every war is the same.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:42:11 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513673
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)

Dat werd gemeld op woensdag in Pauw en Witteman. Daar deed een overlevende zijn verhaal.
ik las over het geslingerd heen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66513708
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef dekkered het volgende:

[..]

dat klopt
Die speculaties voorkom je niet. Als er geen enkele speculatie zou zijn, dan zou ik het ook niet doen.

Niettemin vind ik het wel interessant dat een overlevende meldde dat het toestel kort voor de crash ineens hard optrok met veel kabaal. Dan lijkt het mij dat de motoren het toen nog deden, maar dat het toestel in een stall terecht kwam...

Vreemd dat je dan van alle kanten hoort dat de motoren het dan niet deden, want dat vind ik erg voorbarig.
pi_66513751
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

ik las over het geslingerd heen
Geeft niet. Als iets niet duidelijk is ,mag je er altijd om vragen , hoor
pi_66513791
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken..die de piloot op zijn beurt handmatig kan corrigeren.....
Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..
pi_66513841
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

ik las over het geslingerd heen




Een slingerende rolbeweging.
pi_66514016
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..

Ja, das waar ook, hij was nog maar een paar 100 meter van de starbaan...

Tjsa vraag ik mij toch af hoe het vliegtuig instabiel werd rond z'n lengte -as kort voor de crash.....
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:55:13 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66514160
en de tilt naar achteren is dan gekomen door de poging hard op te trekken neem ik aan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66514286
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:55 schreef Re het volgende:
en de tilt naar achteren is dan gekomen door de poging hard op te trekken neem ik aan?
Lijkt me wel handig ja.. Hoewel dat natuurlijk averechts werkt in een stall.. Stall+zo laag bij de grond doe je vaak weinig meer aan gok ik.. Procedure bij een stall is om de neus naar beneden te richten om zo snelheid te winnen, maarja, dat doe je ook niet een paar honderd voet boven de grond
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:02:19 #273
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66514416
Ik weet niet hoe hoog het toestel vloog op het moment dat het echt uit de lucht viel, maar op die plek had hij op ongeveer 100 meter hoogte moeten zitten (2 km bij de baan vandaan, 3 graden dalingshoek). Dan kan je al niet erg veel meer corrigeren als er iets mis gaat.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:08:58 #274
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_66514634
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:36 schreef Courage77 het volgende:
Op een of andere manier denk ik aan weersomstandigheden. Ben geen technicus,weet verder niets, maar ja, het weer is hier ook steeds vreemder en doet rare dingen met materiaal als de inwerking heel plotseling is?.

Kunnen bij plotselinge hevige afkoeling op een bepaalde plek (vijftig meter verder kan het misschien weer veel warmer zijn) bijvoorbeeld de motoren even uitvallen met alle noodlottige gevolgen vandien?

Kan het ook zijn dat bepaalde motoren hier niet tegen bestand zijn ? En andere vliegtuigmotoren weer wel?)_

Courage77.
Een vliegtuig vliegt door weer en wind.. zowel op 10km hoogte als op 100m hoogte... de temperatuursverschillen in zo'n vlucht zijn enorm... Verschillen over een kilometer zijn misschien 1/2 graden in het horizontale vlak en +/- 10 graden (droog adiabatische afkoeling) in het verticale vlak.. maw: Meer dan 12 graden zal het niet gescheeld hebben en dat is volkomen normaal, gebeurt iedere dag
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:10:14 #275
241639 ReReRaRa
Galatasaray wint UEFA Cup 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')