Als je dan zo'n filmpje plaatst en klaagt over onzorgvuldigheid en onvolledigheid, wees dat dan zelf ook. Het gaat over drie verschillende programma's (Journaal, NOVA en Dichtbij Nederland) die op één bult worden geveegd. Sensatiejournalistiek is verwerpelijk, maar per ongeluk een microfoon open laten staan, kan iedereen overkomen.quote:
Dat is gewoon zand jaquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn jaVreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Dat bruine is idd zand. Waarbij het voorste deel afkomstig is van de motor die afgebroken, en doorgeschoten is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn jaVreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:31 schreef Re het volgende:
lengte-as... is het vliegtuig verkeerd om neergestort?
Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me af of de motoren het werkelijk niet meer deden.... Een inzittende meldde dat het vliegtuig hard optrok met veel kabaal en toen neerstortte. Kort daarvoor zou het toestel om zijn lengte-as hebben geslingerd....
Dat doet mij denken aan de mogelijkheid van een defect aan de flaps aan een van de vleugels, waardoor het toestel mogelijk instabiel is geworden en te hard afremde.
Het lijk mij overduidelijk dat het toestel te langzaam vloog en stalde en daardoor neerstortte.
Er gaat een gerucht dat het toestel kort voor de crash problemen had met de flaps....
Het zou mijn dus niet verbazen dat de een van de flaps de oorzaak van de ramp is en niet de motoren of een brandstofgebrek.
Benieuwd waar van Vollenhoven volgende week mee kmt.
Ach dan kan er deze ook wel bij.....quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:36 schreef dekkered het volgende:
[..]
Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...
We wachten gewoon de feiten af, en dan weten we het als het goed is wel.
dat kloptquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach dan kan er deze ook wel bij.....
@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken.
ik las over het geslingerd heenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)
Dat werd gemeld op woensdag in Pauw en Witteman. Daar deed een overlevende zijn verhaal.
Die speculaties voorkom je niet. Als er geen enkele speculatie zou zijn, dan zou ik het ook niet doen.quote:
Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach dan kan er deze ook wel bij.....
@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken..die de piloot op zijn beurt handmatig kan corrigeren.....
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..
Lijkt me wel handig ja.. Hoewel dat natuurlijk averechts werkt in een stall.. Stall+zo laag bij de grond doe je vaak weinig meer aan gok ik.. Procedure bij een stall is om de neus naar beneden te richten om zo snelheid te winnen, maarja, dat doe je ook niet een paar honderd voet boven de grondquote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:55 schreef Re het volgende:
en de tilt naar achteren is dan gekomen door de poging hard op te trekken neem ik aan?
Een vliegtuig vliegt door weer en wind.. zowel op 10km hoogte als op 100m hoogte... de temperatuursverschillen in zo'n vlucht zijn enorm... Verschillen over een kilometer zijn misschien 1/2 graden in het horizontale vlak en +/- 10 graden (droog adiabatische afkoeling) in het verticale vlak.. maw: Meer dan 12 graden zal het niet gescheeld hebben en dat is volkomen normaal, gebeurt iedere dagquote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:36 schreef Courage77 het volgende:
Op een of andere manier denk ik aan weersomstandigheden. Ben geen technicus,weet verder niets, maar ja, het weer is hier ook steeds vreemder en doet rare dingen met materiaal als de inwerking heel plotseling is?.
Kunnen bij plotselinge hevige afkoeling op een bepaalde plek (vijftig meter verder kan het misschien weer veel warmer zijn) bijvoorbeeld de motoren even uitvallen met alle noodlottige gevolgen vandien?
Kan het ook zijn dat bepaalde motoren hier niet tegen bestand zijn ? En andere vliegtuigmotoren weer wel?)_
Courage77.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |