klinkt erg plausibel!quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Me_Wesley het volgende:
Een speculatie van pprune die plausibel klinkt en strookt met de verklaringen van passagiers:
[..]
quote:SCHIPHOL - Een vliegtuig van Air France moest donderdagmiddag een noodlanding maken op Schiphol. Het toestel met tien passagiers aan boord vloog van Parijs naar Bremen toen ineens alle zuurstofmaskers uit het plafond kwamen vallen
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 00:57 schreef Drifter__ het volgende:
Noodlanding?
Volgens mij heet zo iets toch echt een voorzorgslanding
Als die dingen eruit knallen, maar je verder totaal niets merkt, dus je kan gewoon normaal ademen enz, dan is er toch geen noodsituatiequote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.
Hoe weet jij dat? Zeker nu het carnaval is, zou ik niet te gauw "NOOD" roepen als je spontaan maskers ziet opduiken...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een voorzorgslanding maak je als je vermoed dat er iets mis kan gaan. Dit was gewoon een noodlanding aangezien er een noodsituatie aan de hand was. Want immers, die maskers knallen niet zomaar uit het plafond.![]()
http://www.todayszaman.com/tz-web/detaylar.do?load=detay&link=168114&bolum=101quote:The Turkish Civil Aviation Union announced on its Web site on Feb. 18 that THY "is ignoring the most basic function of flight safety, which is plane maintenance services."
"The company administration does not understand the consequences of removing people from their jobs, inviting a disaster," the union said.
http://www.ad.nl/binnenla(...)amptoestel_niet.htmlquote:Justitie krijgt vluchtgegevens ramptoestel niet
Door AXEL VELDHUIJZEN
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid van mr. Pieter van Vollenhoven weigert de vluchtgegevens en de gesprekken uit de cockpit te overleggen. De zwarte dozen worden op dit moment in Parijs onderzocht bij een zusterorganisatie van de onderzoeksraad.
Van Vollenhoven hoopt de resultaten begin volgende week te krijgen. Turkish Airlines bevestigt dat er in de week voor de crash twee keer aan het toestel is gesleuteld, vanwege mankementen.
De onderzoeksraad vindt dat meewerken aan een strafrechtelijk onderzoek de onafhankelijke positie van de raad ondermijnt. Justitie is verbijsterd over die houding. ,,Om een goed beeld te krijgen, hebben wij zo veel mogelijk gegevens nodig,'' zegt officier van justitie M. Vos. Volgens de Raad mag justitie de zwarte doos alleen uitlezen als zij hem eerder te pakken heeft gekregen. ,,En zelfs dan mag zij die informatie niet gebruiken voor haar onderzoek.''
Justitie vindt dat hierover 'afstemming nodig is'. Maar volgens de onderzoeksraad zijn de regels duidelijk: ,,Er is eenrichtingsverkeer. Wij krijgen wel informatie van justitie, technische recherche of andere onderzoekers, maar wij geven geen informatie aan hen.''
Veel later als iedereen 't alweer vergeten is.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:07 schreef JoeThePlumber het volgende:
Later zullen we wel weten wat er echt heeft afgespeeld..
Wel dat gescheld aan het begin. Leuk filmpje, ook al is dit nog een milde vorm van nieuws brengen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terecht. volgens ICAO-normen hoort het onderzoek onafhankelijk te zijn en zich puur en alleen te richten op het ontdekken wat er is gebeurd en het voorkomen van herhaling. Het is per definitie niet bedoeld om een schuldige aan te wijzen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:49 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/binnenla(...)amptoestel_niet.html
quote:Bonje over zwarte doos
AMSTERDAM - Voorzitter Pieter van Vollenhoven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid weigert de zwarte doos van het woensdag gecrashte Turkse toestel aan Justitie te geven.
Volgens het AD wordt het apparaat met de vluchtgegevens momenteel in Parijs onderzocht. De raad vindt dat meewerken aan justitieel onderzoek haar onafhankelijke positie ondermijnt.
Justitie is verbijsterd door de houding. "Om een goed beeld te krijgen hebben wij zoveel mogelijk gegevens nodig", zegt officier van Justitie M. Vos in de krant. Volgens de raad echter mag justitie alleen uitlezen als zij de doos eerder te pakken heeft gekregen.
Lijkt me persoonlijk niet echt het geval.. Het verschil tussen normale aanvliegsnelheid (~145 knopen = 268km/h) en de snelheid waarop er onvoldoende lift meer is (~122 knopen = 226km/h) is dus bijna 40km/h. Als je "even" in een andere luchtlaag terecht komt voor een paar meter verlies je geen 40km/h. Nou gaat het hier wel om relatieve snelheid ten opzichte van de lucht (airspeed), en het zou dus theoretisch kunnen dat er een gebied lucht is waar je door de lagere dichtheid ineens minder airspeed overhoud, of door een plotselinge wind in de rug, maar dat zijn geen verschijnsels die ineens opduiken en 50 meter later weer weg zijn, zeker niet in de condities die er op dat moment golden op Schiphol. Daarvoor worden continue metingen uitgevoerd, zowel door Schiphol als door de piloten, en was er iets dergelijks aan de hand, dan was de Turkish-vlucht daar wel op geattendeerd door de voorgaande kist.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:36 schreef Courage77 het volgende:
Op een of andere manier denk ik aan weersomstandigheden. Ben geen technicus,weet verder niets, maar ja, het weer is hier ook steeds vreemder en doet rare dingen met materiaal als de inwerking heel plotseling is?.
Kunnen bij plotselinge hevige afkoeling op een bepaalde plek (vijftig meter verder kan het misschien weer veel warmer zijn) bijvoorbeeld de motoren even uitvallen met alle noodlottige gevolgen vandien?
Kan het ook zijn dat bepaalde motoren hier niet tegen bestand zijn ? En andere vliegtuigmotoren weer wel?)_
Courage77.
bronquote:WEG KWIJT
Een van de overlevenden van de vliegramp is op eigen houtje totaal verdwaasd uit het vliegtuig geklommen en heeft vervolgens op nog onbekende wijze bebloed en onder de modder het centrum van Amsterdam bereikt.
Hij werd in shock op straat aangetroffen. Omstanders realiseerden zich dat er iets niet in de haak was, waarna de man alsnog naar de opvang in Badhoevedorp is gebracht.
Inderdaad, ik heb de TAF's nog even opgezochtquote:Op vrijdag 27 februari 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Lijkt me persoonlijk niet echt het geval.. Het verschil tussen normale aanvliegsnelheid (~145 knopen = 268km/h) en de snelheid waarop er onvoldoende lift meer is (~122 knopen = 226km/h) is dus bijna 40km/h. Als je "even" in een andere luchtlaag terecht komt voor een paar meter verlies je geen 40km/h. Nou gaat het hier wel om relatieve snelheid ten opzichte van de lucht (airspeed), en het zou dus theoretisch kunnen dat er een gebied lucht is waar je door de lagere dichtheid ineens minder airspeed overhoud, of door een plotselinge wind in de rug, maar dat zijn geen verschijnsels die ineens opduiken en 50 meter later weer weg zijn, zeker niet in de condities die er op dat moment golden op Schiphol. Daarvoor worden continue metingen uitgevoerd, zowel door Schiphol als door de piloten, en was er iets dergelijks aan de hand, dan was de Turkish-vlucht daar wel op geattendeerd door de voorgaande kist.
Wat je ziet is dat het vliegtuig continue hoogte verliest met een vrij constante hoeveelheid, al vanaf het moment vanaf het onderscheppen van de ILS, en gewoon te laag uit lijkt te komen en dus een te grote daalhoek gebruikt heeft op de een of andere manier.. Dat komt niet echt overeen met een plotseling weerfenomeen
Inderdaad niets dat wijst op instabiele lucht.quote:EHAM 250955Z 21010KT 4500 BR BKN007 OVC008 05/04 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03 Q1027 TEMPO 2500
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |