abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66508271
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 02:07 schreef JoeThePlumber het volgende:


Later zullen we wel weten wat er echt heeft afgespeeld..


Veel later als iedereen 't alweer vergeten is.
pi_66508287
quote:
Wel dat gescheld aan het begin. Leuk filmpje, ook al is dit nog een milde vorm van nieuws brengen.
Ook wel grappig dat die Turk zijn initialen duidelijk maakt met "Cornelis Eduard".
pi_66508326
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 02:05 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66510391
quote:
En terecht. volgens ICAO-normen hoort het onderzoek onafhankelijk te zijn en zich puur en alleen te richten op het ontdekken wat er is gebeurd en het voorkomen van herhaling. Het is per definitie niet bedoeld om een schuldige aan te wijzen.
En dat zou justitie moeten weten.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_66510408
quote:
Bonje over zwarte doos

AMSTERDAM - Voorzitter Pieter van Vollenhoven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid weigert de zwarte doos van het woensdag gecrashte Turkse toestel aan Justitie te geven.


Volgens het AD wordt het apparaat met de vluchtgegevens momenteel in Parijs onderzocht. De raad vindt dat meewerken aan justitieel onderzoek haar onafhankelijke positie ondermijnt.

Justitie is verbijsterd door de houding. "Om een goed beeld te krijgen hebben wij zoveel mogelijk gegevens nodig", zegt officier van Justitie M. Vos in de krant. Volgens de raad echter mag justitie alleen uitlezen als zij de doos eerder te pakken heeft gekregen.
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_66510532
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:36 schreef Courage77 het volgende:
Op een of andere manier denk ik aan weersomstandigheden. Ben geen technicus,weet verder niets, maar ja, het weer is hier ook steeds vreemder en doet rare dingen met materiaal als de inwerking heel plotseling is?.

Kunnen bij plotselinge hevige afkoeling op een bepaalde plek (vijftig meter verder kan het misschien weer veel warmer zijn) bijvoorbeeld de motoren even uitvallen met alle noodlottige gevolgen vandien?

Kan het ook zijn dat bepaalde motoren hier niet tegen bestand zijn ? En andere vliegtuigmotoren weer wel?)_

Courage77.
Lijkt me persoonlijk niet echt het geval.. Het verschil tussen normale aanvliegsnelheid (~145 knopen = 268km/h) en de snelheid waarop er onvoldoende lift meer is (~122 knopen = 226km/h) is dus bijna 40km/h. Als je "even" in een andere luchtlaag terecht komt voor een paar meter verlies je geen 40km/h. Nou gaat het hier wel om relatieve snelheid ten opzichte van de lucht (airspeed), en het zou dus theoretisch kunnen dat er een gebied lucht is waar je door de lagere dichtheid ineens minder airspeed overhoud, of door een plotselinge wind in de rug, maar dat zijn geen verschijnsels die ineens opduiken en 50 meter later weer weg zijn, zeker niet in de condities die er op dat moment golden op Schiphol. Daarvoor worden continue metingen uitgevoerd, zowel door Schiphol als door de piloten, en was er iets dergelijks aan de hand, dan was de Turkish-vlucht daar wel op geattendeerd door de voorgaande kist.

Wat je ziet is dat het vliegtuig continue hoogte verliest met een vrij constante hoeveelheid, al vanaf het moment vanaf het onderscheppen van de ILS, en gewoon te laag uit lijkt te komen en dus een te grote daalhoek gebruikt heeft op de een of andere manier.. Dat komt niet echt overeen met een plotseling weerfenomeen
pi_66510979
quote:
WEG KWIJT

Een van de overlevenden van de vliegramp is op eigen houtje totaal verdwaasd uit het vliegtuig geklommen en heeft vervolgens op nog onbekende wijze bebloed en onder de modder het centrum van Amsterdam bereikt.
Hij werd in shock op straat aangetroffen. Omstanders realiseerden zich dat er iets niet in de haak was, waarna de man alsnog naar de opvang in Badhoevedorp is gebracht.
bron

pi_66511717
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Lijkt me persoonlijk niet echt het geval.. Het verschil tussen normale aanvliegsnelheid (~145 knopen = 268km/h) en de snelheid waarop er onvoldoende lift meer is (~122 knopen = 226km/h) is dus bijna 40km/h. Als je "even" in een andere luchtlaag terecht komt voor een paar meter verlies je geen 40km/h. Nou gaat het hier wel om relatieve snelheid ten opzichte van de lucht (airspeed), en het zou dus theoretisch kunnen dat er een gebied lucht is waar je door de lagere dichtheid ineens minder airspeed overhoud, of door een plotselinge wind in de rug, maar dat zijn geen verschijnsels die ineens opduiken en 50 meter later weer weg zijn, zeker niet in de condities die er op dat moment golden op Schiphol. Daarvoor worden continue metingen uitgevoerd, zowel door Schiphol als door de piloten, en was er iets dergelijks aan de hand, dan was de Turkish-vlucht daar wel op geattendeerd door de voorgaande kist.

Wat je ziet is dat het vliegtuig continue hoogte verliest met een vrij constante hoeveelheid, al vanaf het moment vanaf het onderscheppen van de ILS, en gewoon te laag uit lijkt te komen en dus een te grote daalhoek gebruikt heeft op de een of andere manier.. Dat komt niet echt overeen met een plotseling weerfenomeen
Inderdaad, ik heb de TAF's nog even opgezocht
quote:
EHAM 250955Z 21010KT 4500 BR BKN007 OVC008 05/04 Q1027 TEMPO 2500
EHAM 250925Z 20010KT 4500 BR SCT007 BKN008 OVC010 04/03 Q1027 TEMPO 2500
Inderdaad niets dat wijst op instabiele lucht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:36:23 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66511791
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron


dan heeft tie een flink eindje moeten lopen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:55:13 #250
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_66512310
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:07:11 #251
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66512640
Foto van net na de crash:

Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_66512826
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
pi_66512937
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

lol bizar
pi_66512968
quote:
Als je dan zo'n filmpje plaatst en klaagt over onzorgvuldigheid en onvolledigheid, wees dat dan zelf ook. Het gaat over drie verschillende programma's (Journaal, NOVA en Dichtbij Nederland) die op één bult worden geveegd. Sensatiejournalistiek is verwerpelijk, maar per ongeluk een microfoon open laten staan, kan iedereen overkomen.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 februari 2009 @ 11:19:37 #255
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66513006
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Dat is gewoon zand ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:21:12 #256
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_66513062
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:13 schreef Intrepidity het volgende:
Dat moet wel heel kort na de crash zijn ja Vreemd, die 2 kleuren 'rook'.. Het bruinere soort zal wel gewoon zand wezen ofzo..
Dat bruine is idd zand. Waarbij het voorste deel afkomstig is van de motor die afgebroken, en doorgeschoten is.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:25:29 #257
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_66513176
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron


Telegraaf ..... yeah, right.
Smell the flowers while you can....
pi_66513324
Ik vraag me af of de motoren het werkelijk niet meer deden.... Een inzittende meldde dat het vliegtuig hard optrok met veel kabaal en toen neerstortte. Kort daarvoor zou het toestel om zijn lengte-as hebben geslingerd....

Dat doet mij denken aan de mogelijkheid van een defect aan de flaps aan een van de vleugels, waardoor het toestel mogelijk instabiel is geworden en te hard afremde.

Het lijk mij overduidelijk dat het toestel te langzaam vloog en stalde en daardoor neerstortte.

Er gaat een gerucht dat het toestel kort voor de crash problemen had met de flaps....

Het zou mijn dus niet verbazen dat de een van de flaps de oorzaak van de ramp is en niet de motoren of een brandstofgebrek.

Benieuwd waar van Vollenhoven volgende week mee kmt.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:31:12 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513353
lengte-as... is het vliegtuig verkeerd om neergestort?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66513447
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:31 schreef Re het volgende:
lengte-as... is het vliegtuig verkeerd om neergestort?
Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)

Dat werd gemeld op woensdag in Pauw en Witteman. Daar deed een overlevende zijn verhaal.
pi_66513453
Flaps dienen niet om af te remmen, maar om meer lift te geven aan het vliegtuig bij het dalen en stijgen. Natuurlijk zorgt het uitklappen van flaps ook voor wat drag, maar niet schrikbarend veel, misschien ben je in de war met de spoilers. Bij een flaps configuratie die links anders is dan rechts krijg je een vliegtuig wat naar 1 kant overhelt, wat niet gebeurd is voor zover ik gehoord heb, dus of de flaps zijn netjes symetrisch gefaald (onwaarschijnlijk), of het heeft daar niet zoveel mee te maken. Bij het niet uitklappen van de flaps gaan er allerlei waarschuwingslampen branden, dus ik neem aan dat dat opgevallen was. Het zou kunnen dat de spoilers gek deden en daardoor het toestel afremden, maar dat valt op, en dat is niks wat een flinke dot gas niet kan verhelpen..
pi_66513503
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me af of de motoren het werkelijk niet meer deden.... Een inzittende meldde dat het vliegtuig hard optrok met veel kabaal en toen neerstortte. Kort daarvoor zou het toestel om zijn lengte-as hebben geslingerd....

Dat doet mij denken aan de mogelijkheid van een defect aan de flaps aan een van de vleugels, waardoor het toestel mogelijk instabiel is geworden en te hard afremde.

Het lijk mij overduidelijk dat het toestel te langzaam vloog en stalde en daardoor neerstortte.

Er gaat een gerucht dat het toestel kort voor de crash problemen had met de flaps....

Het zou mijn dus niet verbazen dat de een van de flaps de oorzaak van de ramp is en niet de motoren of een brandstofgebrek.

Benieuwd waar van Vollenhoven volgende week mee kmt.


Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...

We wachten gewoon de feiten af, en dan weten we het als het goed is wel.
Every war is different, every war is the same.
pi_66513613
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:36 schreef dekkered het volgende:

[..]

Niet te veel met geruchten speculeren, zijn er al genoeg in de wereld over puur dit onderwerp...

We wachten gewoon de feiten af, en dan weten we het als het goed is wel.
Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vliegtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken..die de piloot op zijn beurt handmatig kan corrigeren.....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 27-02-2009 11:45:04 ]
pi_66513625
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken.
dat klopt
Every war is different, every war is the same.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:42:11 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513673
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kort voor de crash zou het toestel heen en weer hebben geslingerd om zijn lengte-as. (heeft dus niet getold om zijn lengte-as)

Dat werd gemeld op woensdag in Pauw en Witteman. Daar deed een overlevende zijn verhaal.
ik las over het geslingerd heen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66513708
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef dekkered het volgende:

[..]

dat klopt
Die speculaties voorkom je niet. Als er geen enkele speculatie zou zijn, dan zou ik het ook niet doen.

Niettemin vind ik het wel interessant dat een overlevende meldde dat het toestel kort voor de crash ineens hard optrok met veel kabaal. Dan lijkt het mij dat de motoren het toen nog deden, maar dat het toestel in een stall terecht kwam...

Vreemd dat je dan van alle kanten hoort dat de motoren het dan niet deden, want dat vind ik erg voorbarig.
pi_66513751
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

ik las over het geslingerd heen
Geeft niet. Als iets niet duidelijk is ,mag je er altijd om vragen , hoor
pi_66513791
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ach dan kan er deze ook wel bij.....

@Re: de beweging om de lengte as heet ook wel "rollen" in vleigtuigtermen. Maar dan heen en weer rollen waar ik op doelde.
Als kort voor de landing de een van de vleugelkleppen niet goed uitkomen, kan ik mij alles voorstellen dat het toestel een rolbeweging wil maken..die de piloot op zijn beurt handmatig kan corrigeren.....
Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..
pi_66513841
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:42 schreef Re het volgende:

[..]

ik las over het geslingerd heen




Een slingerende rolbeweging.
pi_66514016
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:45 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Meestal wordt de flapsconfiguratie voor het landen al geselecteerd rond het intercepten op de localizer geloof ik, flaps 1-2-5, etc, gebeurt nog een stuk eerder, en ik denk dus dat dat probleem eerder opgevallen zou zijn, en niet slechts een paar km voor de polderbaan. Daarnaast is het uiteraard procedure om in het geval van falen van 1 van de flaps het hele zooitje weer recht te trekken en dus met minder flaps te landen, niet om handmatig gecorrigeerd door te vliegen, dat hou je niet vol..

Ja, das waar ook, hij was nog maar een paar 100 meter van de starbaan...

Tjsa vraag ik mij toch af hoe het vliegtuig instabiel werd rond z'n lengte -as kort voor de crash.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')