Tuurlijk, maar dat lijkt me toch de bedoeling van dat gebeuren, dat ze er geld aan gaan verdienenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of ze denken dat als ze erg geld voor gaan vragen er weinig mensen meer in handelen.
Met 10 euro aankoopkosten is traden voor de gein met 100euro natuurlijk niet zon succes.
Herstelt zich al gauw. Wat punten, maar toch. Bij zulke cijfers blijkt dat de koopbereidheid nog steeds aanwezig is.quote:
Bemoedigende username heb je trouwensquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:33 schreef PlungeStock het volgende:
[..]
Herstelt zich al gauw. Wat punten, maar toch. Bij zulke cijfers blijkt dat de koopbereidheid nog steeds aanwezig is.
Ze verdienen natuurlijk nog steeds aan sprinters. En zolang het gratis is hopen ze dat daardoor de volumes hoog blijven en ze daar zo geld verdienen en waarschijnlijk denken dat ze daar meer geld aan verdienen dan vice versa. Immers als je een sprinter hebt op de aex, en de aex blijft een week op de exact dezelfde koers zal je sprinter dalen, terwijl de 'onderliggende waarde' niet veranderd is. Ze verdienen er dus heus wel geld op.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:31 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat lijkt me toch de bedoeling van dat gebeuren, dat ze er geld aan gaan verdienen![]()
En dit is net een drukke periode (lijkt me) waar je aardig wat zou kunnen verdienen![]()
Maar ja als je miljarden moet afschrijven maak je je misschien ook vanzelf wat minder zorgen over een miljoentje meer of minder![]()
Nou ja ze zijn natuurlijk sowieso veel te laat met die sprinters gekomen... het enige wat kan helpen is dat ze gewoon goedkoper zijn en blijven dan turbo's en speeders...
Je hebt iig iets geleerd voor volgende keer, gespreid inkopen, elke week of maand een beetje zodat je je indekt tegen 'sentimenten' ipv al het spul op 1 moment kopen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:04 schreef Falco het volgende:
Spannend dat van Citigroup! Ik weet wel dat ik beter wat had kunnen spreiden met de momenten om aandelen in te slaan (dank voor de tip Sitting Elfling!) Wellicht dat ik dan het Randstad-debacle (~-20% in vier dagen) gemist had
. Aan de andere kant is dit natuurlijk wel weer nuttig leergeld geweest.
ja?quote:
Tja, t'is en blijft een bearmarketquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:39 schreef elcastel het volgende:
Nou die Dow nog even door de 7000, dan is de beer los.
quote:
Ja iddquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze verdienen natuurlijk nog steeds sprinters. En zolang het gratis is hopen ze dat daardoor de volumes hoog blijven en ze daar zo geld verdienen en waarschijnlijk denken dat ze daar meer geld aan verdienen dan vice versa. Immers als je een sprinter hebt op de aex, en de aex blijft een week op de exact dezelfde koers zal je sprinter dalen, terwijl de 'onderliggende waarde' niet veranderd is. Ze verdienen er dus heus wel geld op.
[..]
Je hebt iig iets geleerd voor volgende keer, gespreid inkopen, elke week of maand een beetje zodat je je indekt tegen 'sentimenten' ipv al het spul op 1 moment kopen.
http://www.google.com/finance?q=INDEXSP:.INXquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:43 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat zijn voor de S&P de historische bodems?
Die zijn allemaal kapot gemaakt vandaagquote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:44 schreef lammegiraf het volgende:
er zijn uberhaupt al bijna geen SL's meer te koop!
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:44 schreef lammegiraf het volgende:
er zijn uberhaupt al bijna geen SL's meer te koop!
Je kunt het laten afhangen van de AEX of van de aandelen opzich zelf! Voor de AEX wacht ik nog even tot dat ik het idee heb dat we een flinke rebound krijgen. Dan koop ik een gedeelte aandelen in, om waarschijnlijk bij de volgende daling bij te kopen. Ik zorg alleen altijd wel dat er een poosje tijd tussen zit om enig sentiment in mn aandelen te voorkomen. Met kopen om de week bedoelde ik dus niet letterlijk elke week een klein percentage inkopen, maar kijken hoe de beurs het doet. Staat hij lager? bijkopen Staat hij hoger? eventueel winst nemen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja idd. Wat ik me afvroeg: Hoe verstandig is het de instapmomenten te laten bepalen op basis van de AEX ipv dat het tijdsgebonden is? Stel dat de AEX rond de 180 gaat staan, dan weer wat inkopen doen bijvoorbeeld. Of maakt zoiets niet zo heel veel uit.
Aandelen zonder dividend of zicht daarop zijn gewoon speelballen van de dag. Heel simpel.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is er mis met ING op dit moment? Wat een verlies weer.....
Olieprijs is weer gedaald..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:01 schreef BlaZ het volgende:
Wat is de reden achter grote daling shell overigens?
Ja olieprijs gedaald, echter vorige week stond de olieprijs stukken lager ($10 per vat) en shell ook hoger...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Olieprijs is weer gedaald..
Wall street stijgt weer lekker
Citi gaat meestal minder hard mee als er een PPT actie is. Je kunt het proberen hoor.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:12 schreef star_gazer het volgende:
Hmm... Long gaan op citigroup na de plunge? Wellicht dat het PPT inkopen gaat doen.
als we om wat voor reden boven de bodem gaan sluiten, sluit ik niet uit dat we maandag weer zon +0.5 - 1.5% dagje krijgen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:08 schreef lammegiraf het volgende:
denk dat we gerust shorts bij kunnen kopen...volgende week dalen we vrolijk nog ff verder als ik het allemaal zo hoor
Nah, dat weet ik niet, want de broker verdient er zo niets aan. Misschien wel minder omdat mensen in sprinters gaan handelen ipv turbo's. De broker zal ook wel compensatie ontvangen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ze verdienen natuurlijk nog steeds aan sprinters.
Vertrouwen in een rebound?quote:
quote:Consumentenvertrouwen VS daalt iets minder dan verwacht
27-2-2009 16:04:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het Amerikaanse consumentenvertrouwen is in februari iets minder hard gedaald dan verwacht. Dit blijkt vrijdag uit definitieve cijfers van de Universiteit van Michigan die het sentiment onder de Amerikaanse consument op geregelde basis meet.
De index voor het vertrouwen kwam over de gehele maand uit op 56,3, tegen 61,2 in januari. Eerder werd een voorlopige daling tot 56,2 gemeld.
Door Dow Jones geraadpleegde economen voorspelden gemiddeld een daling tot 56,0.
Verder bleek uit de cijfers dat Amerikaanse consumenten een beperkte inflatie verwachten in de komende 12 maanden.
De Universiteit van Michigan benadert 300 huishoudens voor de berekening van het consumentenvertrouwen. Het onderzoeksinstituut Conference Board, dat ook maandelijks het consumentenvertrouwen meet, benadert 5000 huishoudens.
Het consumentenvertrouwen geldt als een belangrijke barometer voor de consumentenbestedingen, die goed zijn voor tweederde van de omvang van de Amerikaanse economie.
Precies, je koopt laag in, gaat het nog lager koop je bij. Zo doen professionals het. Gaat het toch omhoog, mooi heb je winst, kan je misschien tijdelijk winst nemen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 15:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kunt het laten afhangen van de AEX of van de aandelen opzich zelf! Voor de AEX wacht ik nog even tot dat ik het idee heb dat we een flinke rebound krijgen. Dan koop ik een gedeelte aandelen in, om waarschijnlijk bij de volgende daling bij te kopen. Ik zorg alleen altijd wel dat er een poosje tijd tussen zit om enig sentiment in mn aandelen te voorkomen. Met kopen om de week bedoelde ik dus niet letterlijk elke week een klein percentage inkopen, maar kijken hoe de beurs het doet. Staat hij lager? bijkopen Staat hij hoger? eventueel winst nemen.
Maar zo heb ik bijv. ook Arcelor en Fugro op het oog maar zijn bij de huidige koersen naar mijn mening nog te duur. Dus of de AEX nou daalt tot 210 en die aandelen zijn nog niet veel gedaald koop ik ze nog niet.
Inderdaad. Net alsof de reele Nederlandse economie nog enigzins van invloed is op de winstverwachtingen van onze bedrijven en dus de koersen. Nee, de inflatie-index over de maand februari van de staat Ohio, daar gaat het allemaal om. Daarop kan de koers zo 3% omhoogquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:13 schreef pberends het volgende:
Die 217,80 grens is weer waardeloos gebleken. Iedereen zei dat we dan in 1 streep naar de 200 gingen ofzo. Das ook niet gebleken; we zaten op 215 vooralsnog. We volgen gewoon Wall Straat zoals gewoonlijk.
Die barslechte cijfers kunnen weer uitgelegd worden als een (tijdelijke) bodem, en maandag weer een nieuwe week en maand, dan kan er weer veel geld in de markt stromen.quote:
Toledo, Ohio : death cityquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Net alsof de reele Nederlandse economie nog enigzins van invloed is op de winstverwachtingen van onze bedrijven en dus de koersen. Nee, de inflatie-index over de maand februari van de staat Ohio, daar gaat het allemaal om. Daarop kan de koers zo 3% omhoog
Ligt eraan hoe je het neerlegt héquote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
![]()
vergrootglaseconomie, hoeveel punten is dat bij scrabble?
gelukkig heb ik evenmin verstand van verzekeren noch beleggen.quote:
Oliegerelateerd...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gelukkig heb ik evenmin verstand van verzekeren noch beleggen.
ik ga trouwens langzaam posities opbouwen, het kaf scheidt zich van het koren. Ik geloof dat de bedrijven die overblijven op langere termijn aardig kunnen renderen. Dus ik ga eens kijken wie veel cash op de bank heeft staan, en een uniek product heeft, het liefst met terugkerende fees.
Bijvoorbeeld ABB, Nokia (twijfelgevalletje), Exact, Microsoft, IBM, Schneider Electrics.
Nog andere suggesties?
Gaap. Commodities man!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
gelukkig heb ik evenmin verstand van verzekeren noch beleggen.
ik ga trouwens langzaam posities opbouwen, het kaf scheidt zich van het koren. Ik geloof dat de bedrijven die overblijven op langere termijn aardig kunnen renderen. Dus ik ga eens kijken wie veel cash op de bank heeft staan, en een uniek product heeft, het liefst met terugkerende fees.
Bijvoorbeeld ABB, Nokia (twijfelgevalletje), Exact, Microsoft, IBM, Schneider Electrics.
Nog andere suggesties?
RDS is ook een zwaargewicht in de AEX, als mensen mandjes van de hand doen, gaat RDS snel mee. Dat is het enige wat ik kan verzinnen, er is geen nieuws en inderdaad de olieprijs is niet extrem laag (voor deze tijd).quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:04 schreef BlaZ het volgende:
Ja olieprijs gedaald, echter vorige week stond de olieprijs stukken lager ($10 per vat) en shell ook hoger...
Misschien ben ik niet op de hoogte, maar Nyrstar is een zinksmelterij, ze delven zelf toch geen erts?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Gaap. Commodities man!
Fugro en Nyrstar worden de pareltjes van de beurzen de komende jaren (na en final selloff overigens).
Fugro heb ik ook op mijn lijstje staan.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:45 schreef pberends het volgende:
Gaap. Commodities man!
Fugro en Nyrstar worden de pareltjes van de beurzen de komende jaren (na en final selloff overigens).
Waarom Nyrstar niet?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Fugro heb ik ook op mijn lijstje staan.
Ik heb Nyrstar ook gepland voor eind 2010. Het blijft een cyclische industrie waar je mee te maken krijgt. Dan cash ik liever op andere aandelen tot die tijd.quote:
soft commodities zelfs... Katoen, Graan etc... maar niet Cacao!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Gaap. Commodities man!
Nyrstar is met name afhankelijk van de zinkprijs, er zullen snel tekorten ontstaan, dat was tijdens de depressie ook zo met commodities.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:53 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik heb Nyrstar ook gepland voor eind 2010. Het blijft een cyclische industrie waar je mee te maken krijgt. Dan cash ik liever op andere aandelen tot die tijd.
Volgens experts zou het dit jaar een goed graanjaar kunnen worden. Heb jij nog specifieke redenen om long te gaan op graan?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
soft commodities zelfs... Katoen, Graan etc... maar niet Cacao!
Omdat ik het bedrijf niet ken ? Ik beleg sowieso voornamelijk AEX, dus ben enigzins beperkt bezig. Ik orienteer me nog op welke commodities en waar ik ga beleggen, voorlopig zit ik alleen in RDS. Al een tijdje en het bevalt nogsteeds.quote:
Maak je een grap?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Alleen is mijn vermogen wel met 20 euro gezakt. Hoe kan dat nou
Dacht dat die kosten lager waren...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:02 schreef Gremen het volgende:
2x 10 euro transactie kosten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |