abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67343842
Ja ik gebruik gewoon basis kleuren.

Ik wacht af dank voor je hulp.

Gr
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:22:25 #202
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67349330
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:40 schreef DaFan het volgende:
BOEM!
Toffe macro vraag, Hoek.

Je gebruikt alleen de 'basis' 56 kleuren uit Excel neem ik aan?
Meer kleuren kan toch niet, heb ik hier pas geleerd?

@McGilles, dit is veel makkelijker met een macro'tje op te lossen, als ik straks op mijn werk ben zal ik een stukje code plaatsen, want een vergelijkbaar probleem heb ik laatst ook gehad en opgelost.
pi_67349786
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
For i = 1 To 30
    Range("B" & i).Value = Range("B" & i).Interior.ColorIndex
Next i

Columns("B:B").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
        
Columns("B:B").ClearContents


Bij mij staat in B1:B30 een lijst met kleuren, random aangemaakt. Hiermee sorteer je ze van Colorindex 1 t/m 56.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:23:47 #204
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67353235
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.

Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.

Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.

Het gaat om de volgende formule:

=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")

De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
Te lang argument voor de functie HYPERLINK wellicht??

Wat gebeurt er als je dit doet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
RANGE("A1").VALUE = _    'of een andere cell die je kan gebruiken...
"mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: " _
&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11) _
&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: " _
&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9& _
TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)& _
"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy") _ 
&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe _ 
afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)& _
"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke _ 
groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@"

HYPERLINK(RANGE("A1").VALUE)

'eventueel 
'RANGE("A1").VALUE = ""


Zo kun je in ieder geval controleren wat je genereert aan hyperlink...
pi_67355597
Ik zou in excel de hele subject al samenvoegen en vervolgens afronden op het aantal characters dat nog wel goed gaat.
Je zou evt. de hoeveelheid tekst in overig kunnen beperken tot een beperkt aantal characters met de "validate" optie.
Kan de "overig" ook niet in de body van de mail?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67357957
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:26:36 #207
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_67359354
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.
pi_67360126
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:26 schreef ralfie het volgende:

[..]

dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.
!
pi_67360479
Het is mij nog niet duidelijk wat je precies wilt. Wat wil je precies als eindresultaat.

Wil je in de eerste lijst (totaallijst) bij de werknemers een aantekening ofzo dat ze ook BHV'er zijn?

verder zou ik dat idd ook in excel doen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:28:52 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67361678
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.

Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.

Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.

Het gaat om de volgende formule:

=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")

De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
Plaats gewoon een button en laat die verwijzen naar onderstaande sub. (Niet helemaal van mezelf). De body moet je dan zelf even aanpassen, maar dat zal wel lukken.

In plaats van .send kan je ook .Display gebruiken, dan kan je het mailtje nog een keer controleren voordat je 'em handmatig verstuurt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Sub SendMail(location)
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim strbody As String
    Dim FilenameStr As String
    Dim address As String
    Dim name As String
    
    name = Range("D5")
    address = Range("D5")
    'MsgBox address
        Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
        OutApp.Session.Logon
        Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
 
        strbody = "Hi technician," & vbNewLine & vbNewLine & _
            "Can you do an Aster run as described in " & location & vbNewLine & _
            vbNewLine & "Regards " & name
 
        On Error Resume Next
        With OutMail
            .to = address
            .CC = "iemand1@uu.nl"
            .BCC = "iemand2@uu.nl"
            .Subject = "Wijziging afspraak"
            .Body = strbody
            .Send 
        End With
        On Error GoTo 0
        MsgBox "Email sent to iemand1, iemand2 and " & name & "!"

        Set OutMail = Nothing
        Set OutApp = Nothing

End Sub
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:32:12 #211
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67369562
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
Als ik je goed begrijp wil je de BHV'ers tussen het overige personeel zetten?

Niet moeilijk denken:
Selecteer de 2 kolommen met BHV en pers.nummer in doc. 2
Dan kopieren
Ga naar doc. 1 en plak ze onder de andere 2500
Nu de truc: selecteer de hele kolom (2500 + 700 ?) en klik op SORTEREN!

Dan heb je ze ertussen en op volgorde

Maar het was misschien niet wat je bedoelde?
heitieh
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:52 #212
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_67386006
ff een vraagje,

ik heb een pivot, en daarin zeg ik dat velden met de waarde -1 een kleur moeten krijgen, en dat deze kleur toegepast moet worden op .zowel de tekst als de achtergrond. Op het scherm wordt het als een grijs blok weergegeven, dus dan is de -1 waarde dezelfde kleur als de achtergrond. Nu is het echter zo dat als ik ga printen, de tekst zwart kleurt en de achtergrond wel de juiste kleur krijgt, maar ze moeten dus allebei dezelfde kleur hebben, zodat de getallen niet zichtbaar zijn.

Is dit op te lossen, en zo ja hoe??

groet
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:52 #213
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_67386007
dubbelpost

[ Bericht 96% gewijzigd door PsychoBoB op 25-03-2009 11:12:01 ]
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
pi_67386443
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:01 schreef DaFan het volgende:
Jaheur als je nou ff een nep variable aanmaakt, zeg i = 1 en deze plaatst aan het begin van je macro. Ga dan in de Editor en doe rechtermuisknop -> Add watch (Controle toevoegen) -> Break when value changes (Onderbreken indien waarde is gewijzigd).

Dan ga je de code ín en kan je met F8 naar de volgende stap. Je kan dan zien waar het evt fout gaat. Ik kan zo niks vinden.
Het gaat fout vanaf deze code:

1
2
3
4
        ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "Bevindingen!R1K1:R111K16", Version:=xlPivotTableVersion10).CreatePivotTable _
        TableDestination:="Data!R16K13", TableName:="Draaitabel1", DefaultVersion _
        :=xlPivotTableVersion10
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:39:00 #215
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67389020
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Het gaat fout vanaf deze code:
[ code verwijderd ]


Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.

Misschien dat dat wel werkt?

1
2
3
ActiveWorkbook.PivotCaches.Add(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "Bevindingen!R1K1:R111K16").CreatePivotTable TableDestination:="Data!R16K13", TableName:= _
        "Draaitabel1", DefaultVersion:=xlPivotTableVersion10


ps/ TableDestination stond bij mij op "". Mocht het bovenstaande nog fout gaan verander dat dan eerst ff in ""
pi_67389901
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:39 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.

Misschien dat dat wel werkt?
[ code verwijderd ]

ps/ TableDestination stond bij mij op "". Mocht het bovenstaande nog fout gaan verander dat dan eerst ff in ""

Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/
pi_67394781
PivotCaches heeft geen method 'Create'.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:43:17 #218
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67402321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:06 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/
Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")
pi_67404583
Wederom een vraagje, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb sheet1 en in de cellen A1 t/m A10 staat de naam van een voetbalspeler. In de cellen B1 t/m B10 staat de club waar die voetbalspeler op dit moment speelt. In kolom B kunnen dus verschillende clubs staan.

Nu heb ik bijvoorbeeld sheet2 en ik wil daar een overzicht maken van alle spelers van één bepaalde club (zeg Ajax). De informatie moet gehaald worden uit sheet1. Ik wil dus dat sheet1 gecontroleerd wordt op een bepaalde club en als er een speler van bijvoorbeeld Ajax tussen staat, moet dat getransfert worden naar sheet2 (waar alle Ajacieden komen te staan). Hoe doe ik dat?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:41:04 #220
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67406877
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:43 schreef RayMania het volgende:
Wederom een vraagje, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb sheet1 en in de cellen A1 t/m A10 staat de naam van een voetbalspeler. In de cellen B1 t/m B10 staat de club waar die voetbalspeler op dit moment speelt. In kolom B kunnen dus verschillende clubs staan.

Nu heb ik bijvoorbeeld sheet2 en ik wil daar een overzicht maken van alle spelers van één bepaalde club (zeg Ajax). De informatie moet gehaald worden uit sheet1. Ik wil dus dat sheet1 gecontroleerd wordt op een bepaalde club en als er een speler van bijvoorbeeld Ajax tussen staat, moet dat getransfert worden naar sheet2 (waar alle Ajacieden komen te staan). Hoe doe ik dat?
Ik hou wel van simpele macro'tjes:

Op blad2 heb ik een knop (CommandButton1) geplaatst en in A1 typ je de club. Zet achter de knop de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Private Sub CommandButton1_Click()
Columns("B:B").Clear
  
Club = Range("A1").Value

i = 0
j = 0

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets("Blad1").Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets("Blad2").Cells(j, 2).Value = Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value
    End If

Loop Until Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value = ""


End Sub


heitieh
pi_67411263
Jopi kan je er niet nog zoiets om heen bouwen, dan hoeft RM alleen nog maar 18 Worksheets aan te maken met de naam van de clubs (neem aan Eredivisie :P )

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim ws as Worksheet

For each ws in Worksheets

Club = ws.Name

<jouw code>

Next

Hoef je ten eerste A1 niet te 'vervuilen' met de clubnaam, ten tweede hoef je geen 18 buttons te maken en de macro aan te passen qua worksheetnaam (Blad2 in jouw voorbeeld).
pi_67421450
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:43 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")
Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:35:48 #223
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67425833
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:13 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument
Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?

Ik heb het nl. geprobeerd en het werkte bij mij wel...
pi_67426832
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:35 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?

Ik heb het nl. geprobeerd en het werkte bij mij wel...
Ik benader de sheet en range op een andere manier en dan werkt het wel:

TableDestination:=Sheets("DATA").Range("A1")
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:26:10 #225
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67427698
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:22 schreef DaFan het volgende:
Jopi kan je er niet nog zoiets om heen bouwen, dan hoeft RM alleen nog maar 18 Worksheets aan te maken met de naam van de clubs (neem aan Eredivisie )
[ code verwijderd ]

Hoef je ten eerste A1 niet te 'vervuilen' met de clubnaam, ten tweede hoef je geen 18 buttons te maken en de macro aan te passen qua worksheetnaam (Blad2 in jouw voorbeeld).
Ha, je hebt gelijk. Ik had blijkbaar de post niet helemaal goed gelezen, want ik dacht dat hij het zo wou hebben. Maar ik heb je voorstel er even in verwerkt. Nu met 1 knop op de eerste sheet om de gegevens te verwerken. Dit zou nog in een EventChange kunnen, maar goed.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Private Sub CommandButton1_Click()

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Columns("A:A").Clear
  
i = 0
j = 0

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets(Club).Cells(j, 1).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value
    End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = ""
 
End If
 
Next

End Sub




[ Bericht 3% gewijzigd door Joooo-pi op 26-03-2009 20:23:16 ]
heitieh
pi_67441292
Ik heb het precies gedaan zoals je uitgelegd heb. In A:A (blad1) heb ik de lijst met spelers en in B:B de clubnaam. Op blad2 heb ik in A1 een club ingevoerd en op dezelfde sheet staat de commandbutton naar de code, maar ik krijg resultaat. Het enige wat ik krijg is dat de clubnaam verwijderd wordt?

Edit; nu test ik de eerste code, maar die werkt wel . Maar inderdaad wat DaFan zegt; ik wil 18 bladen maken en dat automatisch alle spelers uit blad1 worden verdeeld over de clubbladen (2 t/m 19, zeg maar).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:10:13 #227
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67441774
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:57 schreef RayMania het volgende:
Ik heb het precies gedaan zoals je uitgelegd heb. In A:A (blad1) heb ik de lijst met spelers en in B:B de clubnaam. Op blad2 heb ik in A1 een club ingevoerd en op dezelfde sheet staat de commandbutton naar de code, maar ik krijg resultaat. Het enige wat ik krijg is dat de clubnaam verwijderd wordt?

Edit; nu test ik de eerste code, maar die werkt wel . Maar inderdaad wat DaFan zegt; ik wil 18 bladen maken en dat automatisch alle spelers uit blad1 worden verdeeld over de clubbladen (2 t/m 19, zeg maar).
Ja ik weet het. Bij de 2e code moet je de commandbutton op de eerste(!) sheet (bij de gegevens) zetten. Dat was de aanpassing.

Dan maakt ie wel de lijstjes per sheet.
heitieh
pi_67442020
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:10 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ja ik weet het. Bij de 2e code moet je de commandbutton op de eerste(!) sheet (bij de gegevens) zetten. Dat was de aanpassing.

Dan maakt ie wel de lijstjes per sheet.
Geweldig ! Hartstikke bedankt.

Nu je toch zo goed bezig bent voor mij; hoe zou ik eenvoudig een extra kolom kunnen meenemen? Dus stel ik heb meerdere kolommen (A = Speler, B = Club, C = Positie, D = Rugnummer), hoe kopieer ik dan kolom A, C en D naar de desbetreffende bladen? Sorry als hierdoor de code flink anders is, maar kwam er helaas net pas achter.

En is er een mogelijkheid dat de spelers niet A:A worden gezet, maar bijvoorbeeld in een bepaald gedeelte van de sheet (bijvoorbeeld vanaf B2 t/m B50)?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:21:58 #229
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67442170
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:17 schreef RayMania het volgende:

[..]

Geweldig ! Hartstikke bedankt.

Nu je toch zo goed bezig bent voor mij; hoe zou ik eenvoudig een extra kolom kunnen meenemen? Dus stel ik heb meerdere kolommen (A = Speler, B = Club, C = Positie, D = Rugnummer), hoe kopieer ik dan kolom A, C en D naar de desbetreffende bladen? Sorry als hierdoor de code flink anders is, maar kwam er helaas net pas achter.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Private Sub CommandButton1_Click()

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Columns("A:C").Clear
  
i = 0
j = 0

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets(Club).Cells(j, 1).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value
        Worksheets(Club).Cells(j, 2).Value = Worksheets(1).Cells(i, 3).Value
        Worksheets(Club).Cells(j, 3).Value = Worksheets(1).Cells(i, 4).Value
    End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = ""
 
End If
 
Next

End Sub


Dit lijkt me wat je bedoelt..



[ Bericht 2% gewijzigd door Joooo-pi op 26-03-2009 20:25:42 (KOLOMMEN LEGEN VERGETEN (2)) ]
heitieh
pi_67442270
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:21 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Dit lijkt me wat je bedoelt..

Top, werkt ook weer .

Ik had m'n post nog geëdit, maar je was sneller dan het licht.
quote:
En is er een mogelijkheid dat de spelers niet A:A worden gezet, maar bijvoorbeeld in een bepaald gedeelte van de sheet (bijvoorbeeld vanaf B2 t/m B50)?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:26:56 #231
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67442341
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:25 schreef RayMania het volgende:

[..]

Top, werkt ook weer .

Ik had m'n post nog geëdit, maar je was sneller dan het licht.
[..]
Heb je mijn edit ook gezien dan? Eerste post was ik vergeten de kolommen leeg te halen.

Ik ga nog ff kijken naar je laatste vraag dan.
heitieh
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:28:13 #232
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67442387
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:25 schreef RayMania het volgende:

[..]

Top, werkt ook weer .

Ik had m'n post nog geëdit, maar je was sneller dan het licht.
[..]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Private Sub CommandButton1_Click()

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Range("B2:D50").Clear
  
i = 0
j = 1

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets(Club).Cells(j, 2).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value
        Worksheets(Club).Cells(j, 3).Value = Worksheets(1).Cells(i, 3).Value
        Worksheets(Club).Cells(j, 4).Value = Worksheets(1).Cells(i, 4).Value
    End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = ""
 
End If
 
Next

End Sub


[ Bericht 2% gewijzigd door Joooo-pi op 26-03-2009 20:29:12 (shit weer het legen vergeten :P) ]
heitieh
pi_67453529
Ja, daar was ik weer
Ik heb een lijst met onderdelen, waarbij in kolom L een jaartal van vervanging staat. Nu is de bedoeling dat er per jaar een werkblad komt met daarin alle onderdelen die dat jaar vervangen moeten worden.
Dat is natuurlijk makkelijk door een filter te gebruiken en de gegevens te kopieren, maar het mooiste zou zijn als de gegevens in de aparte werkbladen meeveranderen door wijzigingen in het hoofdblad (dus ook de jaartallen kunnen veranderen)

Is dit te doen (in Excel 2000 ! ), of is met filter toch de enige mogelijkheid?
pi_67455050
waarom geen pivot table?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67455131
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:28 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
Hartstikke bedankt. Ik kan weer even verder. Dit maakt alles veel makkelijker .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_67455387
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:41 schreef Deetch het volgende:
waarom geen pivot table?
Maar als dan in het hoofdblad een jaartal veranderd wordt, dan veranderen de gegevens in de jaarbladen niet mee toch?
pi_67458439
In een pivottable kun je alle vervangen onderdelen per jaartal tonen. In de pivottable komt dan een kuezelijst met jaartallen en als je die veranderd veranderd de data in de tabel mee.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67458496
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 12:00 schreef Deetch het volgende:
In een pivottable kun je alle vervangen onderdelen per jaartal tonen. In de pivottable komt dan een kuezelijst met jaartallen en als je die veranderd veranderd de data in de tabel mee.
Dan ga ik dat zo eens bekijken
pi_67496789
ik moet een internationaal telefoonnummer invoeren in Excel. Ik moet hiervoor een "+" schrijven voor het nummer, het probleem is dat dat telkens verdwijnt.

Hoe kan ik dit verhelpen?
pi_67499688
' ervoor.
pi_67517365
Een vraag:

Ik heb per week bepaalde data, die wordt samengevat in een draaitabel.
De data uit de draaitabel wordt weergegeven in een grafiek.

Om de weken in verschillende jaren niet te salderen in de draaitabel, maak ik gebruik van de notatie jaar+week, bijvoorbeeld 0914. In de grafiek staat deze notatie nu op de x-as.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om alleen de weeknotatie, in dit geval 14, op de x-as te zetten? Ik heb al een extra kolom in de draaitabel staan, met alleen de weeknummers, wat misschien niet eens nodig is.
Of ontkom ik er niet aan gebruik te maken van een hulpkolom, buiten de draaitabel?

Alvast bedankt voor de hulp.
pi_67542497
Hoe zet ik een kop in een grafiek? Ik heb de grafiek al helemaal zoals ik wil. Alleen wil ik erboven, maar wel in de grafiek nog een tekst zetten.
pi_67542806
Rechtermuisknop -> Grafiekopties -> Titel invullen.

Hendrik:
Volgens mij kan dit niet.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:27:51 #244
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67542815
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:15 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zet ik een kop in een grafiek? Ik heb de grafiek al helemaal zoals ik wil. Alleen wil ik erboven, maar wel in de grafiek nog een tekst zetten.
Klik met rechts op je grafiek (witte gedeelte) en selecteer "grafiekopties". Vul daar grafiektitel in.

heitieh
  maandag 30 maart 2009 @ 12:28:50 #245
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67542840
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:27 schreef DaFan het volgende:
Rechtermuisknop -> Grafiekopties -> Titel invullen.

Hendrik:
Volgens mij kan dit niet.
Je was me voor precies zelfde antwoord
heitieh
pi_67544038
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:28 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je was me voor precies zelfde antwoord
Er is in principe ook maar 1 juist antwoord
pi_67544297
En hoe doe je dat bij de nederlanse versie van de nieuwste excel?
pi_67546572
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:20 schreef Stansfield het volgende:
En hoe doe je dat bij de nederlanse versie van de nieuwste excel?
Ha, daar kunnen we een heel extra topic wel aan gaan wijden:

"Waar zit die-en-die functie in de nieuwste versie van excel want ik kan hem niet vinden"
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 30 maart 2009 @ 15:47:25 #249
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67549064
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:20 schreef Stansfield het volgende:
En hoe doe je dat bij de nederlanse versie van de nieuwste excel?
Grafiekopties en grafiektitel... is dat geen Nederlands dan?

Ik mag toch aannemen dat het in de nieuwste versie echt niet anders is...
heitieh
pi_67558012
Ik heb weer eens een vraagje. Hoe kan ik tekst en nummers uit 1 cel verdelen over 2 cellen? Ik heb dus bv in een cel staan (Drum 157 kg) Nu wil ik dus in een cel het woord ¨drum¨ hebben en in een andere ¨157¨. Ik weet dat het kan, maar hoe zat het ook alweer?

Al iemand het weet dan is hulp welkom

Dank alvast

GR
pi_67558307
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef hoek21 het volgende:
Ik heb weer eens een vraagje. Hoe kan ik tekst en nummers uit 1 cel verdelen over 2 cellen? Ik heb dus bv in een cel staan (Drum 157 kg) Nu wil ik dus in een cel het woord ¨drum¨ hebben en in een andere ¨157¨. Ik weet dat het kan, maar hoe zat het ook alweer?

Al iemand het weet dan is hulp welkom

Dank alvast

GR
Wordt het door spaties aangegeven waar het gesplitst wordt? Dus alles voor de eerste spatie en tussen de eerste spatie en de 2e?
Alles voor de eerste spatie:
1=LEFT(A1,LEN(A1)-FIND(" ",A1)-2)


Tussen 1e en 2e spatie:
1=MID(A1,FIND(" ",A1),D2-FIND(" ",A1))
pi_67558650
Het ziet er zo uit. Dit is de info uit een cel en ik wil die 157 eruit filteren. (is in het spaans vandaar)

TAMBOR A CAMBIO DE 157KG

Ik ga even proberen of je oplossing wekt

dank alvast

Gr
pi_67558740
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:03 schreef hoek21 het volgende:
Het ziet er zo uit. Dit is de info uit een cel en ik wil die 157 eruit filteren. (is in het spaans vandaar)

TAMBOR A CAMBIO DE 157KG

Ik ga even proberen of je oplossing wekt

dank alvast

Gr
Nee dat werkt niet. Wil je altijd hetgene hebben dat voor KG staat misschien?
pi_67558984
Ja dat is wat ik nodig heb. Ik heb dus alleen de 157 nodig uit die cel.
pi_67559224
Ik heb het idee dat het een beetje omslachtig is maar akkoord:
1=TRIM(MID(A11,FIND(CHAR(160),SUBSTITUTE(A11," ",CHAR(160),LEN(A11)-LEN(SUBSTITUTE(A11," ","")))),FIND(CHAR(160),SUBSTITUTE(A11,"KG",CHAR(160)))-FIND(CHAR(160),SUBSTITUTE(A11," ",CHAR(160),LEN(A11)-LEN(SUBSTITUTE(A11," ",""))))))


Bleh en ik test het nou maar werkt alleen als 157 en KG aan elkaar staat en 157 een spatie voorstaat.
Waardeloos dit :P
pi_67559678
Volgens mij kan je beter een UDF gebruiken zoals:
http://www.ozgrid.com/VBA/ExtractNum.htm
pi_67560739
tja.....die link geeft een foutmelding (kan dit komen door het Spaans?) is dus niet zo eenvoudig mmmmmmmmmmmmmm
  maandag 30 maart 2009 @ 22:09:48 #258
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67561092
Hoe kan je HYPERLINK() laten linken naar een bestand in dezelfde map als mn sheet?
=hyperlink("\map.xlsx";"test") werkt niet iig.. Ik wil dingen als C:\blaba\blabla\blabla\blabla\map.xlsx voorkomen omdat het a) ook op andere pc's komt en b) ik dat gewoon niet wil
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67561768
Via =CEL("Bestandsnaam") kan je achterhalen in welke map het huidige bestand staat
Ik denk dat je genoeg van Excel weet om daar wat mee te kunnen.

Edit: Wel eerst een keer opslaan.
  maandag 30 maart 2009 @ 22:37:15 #260
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67562072
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:29 schreef DaFan het volgende:
Via =CEL("Bestandsnaam") kan je achterhalen in welke map het huidige bestand staat
Ik denk dat je genoeg van Excel weet om daar wat mee te kunnen.

Edit: Wel eerst een keer opslaan.
Mja, leuk spelen met LINKS() en RECHTS()
Ik moet dus de bestandsnaam en sheet er af slopen

-edit- Niet met LINKS() en RECHTS() dus.. Ff zoeken
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67562086
Zo dus:
=LEFT(CELL("filename"),FIND("[",CELL("filename"))-1)
  maandag 30 maart 2009 @ 22:45:43 #262
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67562415
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:37 schreef DaFan het volgende:
Zo dus:
=LEFT(CELL("filename"),FIND("[",CELL("filename"))-1)
Niet bij mij

"=LINKS(CEL("bestandsnaam");ZOEKEN("[";CEL("bestandsnaam"))-1)" Geeft #WAARDE!
"=ZOEKEN("[";CEL("bestandsnaam"))" Geeft ook #WAARDE!
"=ZOEKEN("[";H13)" Geeft #N/B (In H13 staat "=CEL("bestandsnaam")")
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67562621
Wat is je output van CEL("bestandsnaam") ?
  maandag 30 maart 2009 @ 22:52:39 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67562684
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:51 schreef DaFan het volgende:
Wat is je output van CEL("bestandsnaam") ?
C:\Users\Sven\School\Portfolio\06 P-Project\Kwaliteitshandboek\[Inhoud.xlsx]Blad1
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 30 maart 2009 @ 22:57:10 #265
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67562856
http://office.microsoft.com/en-us/excel/HP052091161033.aspx

Daar staat ook niks in over relatieve verwijzingen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67563141
FIND = VIND.ALLES

Niet ZOEKEN. ZOEKEN = LOOKUP.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:09:47 #267
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67563295
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:05 schreef DaFan het volgende:
FIND = VIND.ALLES

Niet ZOEKEN. ZOEKEN = LOOKUP.
hey, daar zit wat in
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 30 maart 2009 @ 23:20:33 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67563635
Ok, uiteindelijke functie:
=HYPERLINK(LINKS(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&$B$7&" - "&$C$7&"\"&RECHTS($B$8;1)&" - "&$C$8&"\"&RECHTS(B9;2)&" - "&C9&".docx";"Link")

Wordt:
C:\Users\Sven\School\Portfolio\06 P-Project\Kwaliteitshandboek\01 - Kwaliteitsbeleid\0 - Beleid\01 - Intentieverklaring.docx



Thanks DaFan
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67567256
Goed werk

Weet je zeker dat je met .docx wil gaan werken? Of 2007 bestandstype in het algemeen? In bedrijven gebruikt nog bijna niemand het. Wij gebruiken zelfs nog 2002 (al heb ik stiekem 2003 Engelse versie opgezet, ik kon godverdomme geen functie vinden in het Nederlands )
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:39:06 #270
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67568977
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:33 schreef DaFan het volgende:
Goed werk

Weet je zeker dat je met .docx wil gaan werken? Of 2007 bestandstype in het algemeen? In bedrijven gebruikt nog bijna niemand het. Wij gebruiken zelfs nog 2002 (al heb ik stiekem 2003 Engelse versie opgezet, ik kon godverdomme geen functie vinden in het Nederlands )
Het wordt alleen door mij en mn pa gebruikt, en op alle pc's en laptops staat Office2007
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:47:29 #271
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67575236
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:20 schreef qu63 het volgende:
Ok, uiteindelijke functie:
=HYPERLINK(LINKS(CEL("bestandsnaam");VIND.ALLES("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&$B$7&" - "&$C$7&"\"&RECHTS($B$8;1)&" - "&$C$8&"\"&RECHTS(B9;2)&" - "&C9&".docx";"Link")

Wordt:
C:\Users\Sven\School\Portfolio\06 P-Project\Kwaliteitshandboek\01 - Kwaliteitsbeleid\0 - Beleid\01 - Intentieverklaring.docx



Thanks DaFan
werkt dit niet gewoon: =hyperlink("bestandsnaam"; "link") ??

ik bedoel: =HYPERLINK("01 - Intentieverklaring.docx"; "link")

Ik heb het ff geprobeerd en werkte wel
heitieh
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:33:59 #272
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67580565
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

werkt dit niet gewoon: =hyperlink("bestandsnaam"; "link") ??

ik bedoel: =HYPERLINK("01 - Intentieverklaring.docx"; "link")

Ik heb het ff geprobeerd en werkte wel
Kan wel, alleen ik heb er dus een hele mappenstructuur in zitten, dan moet ik iedere link handmatig aanpassen. Dit is gewoon copy-pasten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67594819
Hoi, ik ben bezig met een sheet om stop tijden in kaart te brengen en nu ben ik al wel zover dat in een ander lijstje een top 5 komt te staan. maar nu wil ik ook graag de bijhorende text er automatisch bij hebben.. kan iemand me helpen? ik kom er niet meer uit!
groetjes Stimpy
zie voorbeeld:
http://i261.photobucket.com/albums/ii43/Tinuske2008/voorbeeld.jpg
pi_67595406
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:21 schreef Stimpy2009 het volgende:
Hoi, ik ben bezig met een sheet om stop tijden in kaart te brengen en nu ben ik al wel zover dat in een ander lijstje een top 5 komt te staan. maar nu wil ik ook graag de bijhorende text er automatisch bij hebben.. kan iemand me helpen? ik kom er niet meer uit!
groetjes Stimpy
zie voorbeeld:
http://i261.photobucket.com/albums/ii43/Tinuske2008/voorbeeld.jpg
=E11
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:48:05 #275
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67595986
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:35 schreef henkway het volgende:

[..]

=E11
En wat als er een andere nummer 1 is?

Je kan het doen dmv de functie horiz.zoeken of vert.zoeken (ik gok altijd wel ke ik moet gebruiken, en meestal doen ze niet precies wat ik moet hebben ), alleen is het dan lastig om te doen als er 2 singen zijn met dezelfde waarde..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67596667
Jezus Henkway

Nee VERT.ZOEKEN werkt hier niet, dat kan alleen als de op te zoeken waarde LINKS van de te vinden waarde staat. (Dus 20 links, andere rechts). Dit gaat met INDEX en MATCH (ken de NL termen niet). Welke versie heb je?

Morgen op werk kan ik wel even voor je klussen.
Is er een kans dat er 2x dezelfde waarde in de top 5 staat?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:11:46 #277
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67596946
Je kan toch ook -1 doen? Ik geloof dat ik het zo een keer werkend heb gekregen..

En anders ben ik benieuwd naar je INDEX/MATCH script
Ik doe soms gewoon in rij G (ofzo) =A1, dan kan ik daar mee verder
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67598532
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:11 schreef qu63 het volgende:
Je kan toch ook -1 doen? Ik geloof dat ik het zo een keer werkend heb gekregen..

En anders ben ik benieuwd naar je INDEX/MATCH script
Ik doe soms gewoon in rij G (ofzo) =A1, dan kan ik daar mee verder
VLOOKUP met -1 als kolom verwijzing om rechts in de array te zoeken en de waarde links van de gevonden waarde weer te geven? Als dat kan staat hier morgen een youtube linkje waarin ik mijn schoen op eet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 31 maart 2009 @ 23:58:55 #279
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67598704
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 23:54 schreef Deetch het volgende:

[..]

VLOOKUP met -1 als kolom verwijzing om rechts in de array te zoeken en de waarde links van de gevonden waarde weer te geven? Als dat kan staat hier morgen een youtube linkje waarin ik mijn schoen op eet.
*prutsen gaat*
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67601676
J29 ofzo is het komt de volgende formule, deze kan je doortrekken naar beneden.

=INDEX($E$10:$E$15,MATCH(Q29,$Q$10:$Q$15,0))

Vertalen kan je zelf, zie OP.

Edit het lijkt erop dat je voor de gehele rechterkolom (de gele zeg maar) je LARGE gebruikt om de top 5 te maken. Verander de 10:15 range in 10:25.

[ Bericht 21% gewijzigd door DaFan op 01-04-2009 08:30:20 ]
pi_67601787
En nee, -1 werkt niet Was het maar waar, geeft een stuk makkelijkere formule.
VLOOKUP zoekt simpelweg alleen in de eerste kolom van de table_array die je opgeeft. MATCH niet.
pi_67608526
Een vraagje:

Ik heb 5 waardes (1 t/m 5) en nou zit aan elk van deze waardes een tekst

mijn vraag is nou:

Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer in cel x "1" staat dan de bijbehorende tekst verschijnt?

vb


  • A B
  • 1 DA 1
  • 2 DB 2
  • 3 DC 3
  • 4 DD 4
  • 5 DE 5
  • Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
    pi_67608567
    Hoi,

    Ik ben bezig met een spreadsheet dat een overzicht bevat van gegevens van verschillende bedrijven waar ik mee samenwerk. Elk bedrijf is bezig met een verschillend project waar ik graag afbeeldingen van wil laten zien in mijn spreadsheet. Ik zit niet zo te wachten op grote rijen aan afbeeldingen maar wil eigenlijk een knop hebben waarmee je afbeeldingen als pop-up te zien krijgt, idealiter met een mooi kader er omheen (vergelijkbaar met hoe je hier op het forum een YouTube video kunt bekijken).

    Iemand enig idee hoe dit te doen (als het uberhaupt al mogelijk is)?

    P.S.: Ik gebruik de Engelse versie van Excel 2003

    Alvast bedankt!
    pi_67609849
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 12:33 schreef Swennus het volgende:
    Een vraagje:

    Ik heb 5 waardes (1 t/m 5) en nou zit aan elk van deze waardes een tekst

    mijn vraag is nou:

    Hoe kan ik er voor zorgen dat wanneer in cel x "1" staat dan de bijbehorende tekst verschijnt?

    vb


  • A B
  • 1 DA 1
  • 2 DB 2
  • 3 DC 3
  • 4 DD 4
  • 5 DE 5
  • Waar vul je deze waardes in en waar heb je deze opgeslagen?
    pi_67610276
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 12:34 schreef G-Mart het volgende:
    Hoi,

    Ik ben bezig met een spreadsheet dat een overzicht bevat van gegevens van verschillende bedrijven waar ik mee samenwerk. Elk bedrijf is bezig met een verschillend project waar ik graag afbeeldingen van wil laten zien in mijn spreadsheet. Ik zit niet zo te wachten op grote rijen aan afbeeldingen maar wil eigenlijk een knop hebben waarmee je afbeeldingen als pop-up te zien krijgt, idealiter met een mooi kader er omheen (vergelijkbaar met hoe je hier op het forum een YouTube video kunt bekijken).

    Iemand enig idee hoe dit te doen (als het uberhaupt al mogelijk is)?

    P.S.: Ik gebruik de Engelse versie van Excel 2003

    Alvast bedankt!
    Ik heb het als volgt opgelost (2003 Engelse versie):

    Ik heb een knop toegevoegd en een Userform in Visual Basic.
    De knop heet btnBedrijfA en de Userform heet frmPlaatje.

    In het Userform heb ik, ter grootte van het volledige Userform (maar dat maakt verder niet uit) een Image toegevoegd (een lege, je kan de bron aanpassen). Deze heb ik imgUserform genoemd.

    In de code van de knop heb ik het volgende staan:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    Private Sub btnBedrijfA_Click()

    With frmPlaatje
        .imgUserform.Picture = LoadPicture("path", 240, 162)
        .Caption = "Bedrijf A"
        .Show
    End With

    End Sub


    Als je nu op de knop klikt verschijnt het Userform met het plaatje wat in "path" staat (zelf aanpassen dus, het liefst op een netwerklocatie waar iedereen bij komt.

    Dit zelfde trucje kan je ook doen bij een knop B, knop C etc. Namen zelf aanpassen naar wat je makkelijk en overzichtelijk vindt.

    De plaatjes haal ik zelf lokaal weg (sneller, makkelijker) maar je kan daar volgens mij ook een netwerklocatie bij doen. Je kan ook evt deze plaatjes meeleveren in een map bij het bestand. Dan moet je het path dus dynamisch maken, maar als je daar vragen over hebt hoor ik het wel.
    Ook kan je ze evt op een apart werkblad zetten, een naam geven, en dan aanroepen. Het blad zelf kan je dan hiden.

    Succes.
    pi_67611987
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 13:16 schreef DaFan het volgende:

    [..]

    Waar vul je deze waardes in en waar heb je deze opgeslagen?
    bedankt voor de snelle reactie maar heb het reeds gevonden!

    Maar nu loop ik tegen een ander "probleem"

    Hoe kan ik er voor zorgen dat er alleen nog maar in een 2tal cellen iets kan worden gewijzigd en dat men de rest van de cellen niet meer kan selecteren?

    [ Bericht 18% gewijzigd door Swennus op 01-04-2009 16:18:37 ]
    Hattrick: Atletico Mineiro S.C. (816058)
    pi_67621887
    aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh ik heb iets gedaan denk ik maar ik weet niet wat en weet ook niet hoe ik het weer tergu kan krijgen. Op de een of andere manier kan ik opeens geen formules meer copieren. Als ik knip en plak of sleep dan kopieert hij alleen de waarde maar niet de formule. Hij geeft wel de formule weer in de cel maar houd de waarde van de andere cel. aaaaaaaa wat heb ik gedaan????


    Please help!!!

    Dank
    pi_67621965
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 14:25 schreef Swennus het volgende:

    [..]

    bedankt voor de snelle reactie maar heb het reeds gevonden!

    Maar nu loop ik tegen een ander "probleem"

    Hoe kan ik er voor zorgen dat er alleen nog maar in een 2tal cellen iets kan worden gewijzigd en dat men de rest van de cellen niet meer kan selecteren?
    http://spreadsheets.about(...)/080428_lockcell.htm
      woensdag 1 april 2009 @ 21:51:27 #289
    158136 Joooo-pi
    Do you want a balloon...
    pi_67627718
    quote:
    Op woensdag 1 april 2009 19:10 schreef hoek21 het volgende:
    aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh ik heb iets gedaan denk ik maar ik weet niet wat en weet ook niet hoe ik het weer tergu kan krijgen. Op de een of andere manier kan ik opeens geen formules meer copieren. Als ik knip en plak of sleep dan kopieert hij alleen de waarde maar niet de formule. Hij geeft wel de formule weer in de cel maar houd de waarde van de andere cel. aaaaaaaa wat heb ik gedaan????


    Please help!!!

    Dank
    Heb je misschien "automatisch berekenen" uitgezet. Dat staat in "opties" --> "berekenen".
    heitieh
    pi_67642355
    Hieronder een afbeelding van m'n spreadsheet:



    In de eerste kolom zie je vinkboxjes. In rij 5 en 6 zie je dat ik 'stippeltjes' heb gebruikt voor als ze uitgevinkt staan. Dit doe ik handmatig, maar is er een manier dat Excel ziet dat als ik ze uitvink dat er automatisch stippeltjes verschijnen? (en vice versa)

    Ik gebruik de Engelstalige versie van Excel 2003.

    Alvast bedankt!
      donderdag 2 april 2009 @ 13:02:37 #291
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_67642621
    Geen idee of er in Excel 2003 ook automatische opmaak zit (in 2007NL iig), daar moet het mee kunnen!
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_67642760
    Je kan toch een _change event maken voor de boxes?
    pi_67642970
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:07 schreef DaFan het volgende:
    Je kan toch een _change event maken voor de boxes?
    Euh, zo goed ben ik niet met Excel :-/
      donderdag 2 april 2009 @ 13:17:29 #294
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_67643060
    Ik heb nu trouwens zo'n zelfde soort lijst gemaakt, maar dan met Automatische opmaak. Als ik in rij A een x zet wordt ie groen (met groene tekst), zo niet dan is ie rood. Alle datums krijgen een kleur naarmate ze dichter bij komen. Alles wat binnen een week van nu ligt is rood, binnen 2 weken oranje en alles daarna is groen. De kleur veranderd dus iedere keer mee
    Iedere persoon heeft ook een eigen kleur (en veranderd automatisch als de naam veranderd) en als er een opdracht klaar is komt de link naar het document!
    It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
    pi_67643519
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:14 schreef G-Mart het volgende:

    [..]

    Euh, zo goed ben ik niet met Excel :-/
    Waar heb je die checkboxes vandaan gehaald?
    En zou je er evt mee akkoord gaan om het met kruisjes (x) te doen in de cellen ipv boxjes? Scheelt je een hoop werk.
    pi_67646115
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 13:31 schreef DaFan het volgende:

    [..]

    Waar heb je die checkboxes vandaan gehaald?
    En zou je er evt mee akkoord gaan om het met kruisjes (x) te doen in de cellen ipv boxjes? Scheelt je een hoop werk.
    Ik heb gewoon geGoogled naar een optie om checkboxes toe te voegen. x-jes zijn ook okay, alhoewel ik liever checkboxjes heb.
    pi_67646749
    quote:
    Op donderdag 2 april 2009 14:53 schreef G-Mart het volgende:

    [..]

    Ik heb gewoon geGoogled naar een optie om checkboxes toe te voegen. x-jes zijn ook okay, alhoewel ik liever checkboxjes heb.
    Hoe heb je het gedaan dan Via Developer dus?

    Ik dacht dat ik wel even tijd zou hebben maar ben nu best druk, damn you work!
    Stomme nieuwe telefooncentrale
    pi_67648970
    Ok G-mart ik heb het als volgt gedaan, ik heb 4 checkboxes in A1:A4 geplaatst en daar de volgende codes aangehangen (op dubbelklikken in Design mode), of via Alt-F11 naar de VBA omgeving gaan en dan dubbelklikken links op de sheet waarin ze staan:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    If CheckBox1.Value = True Then
        Range("A1").Value = 1
    Else
        Range("A1").Value = -1
    End If

    End Sub

    Private Sub CheckBox2_Click()

    If CheckBox2.Value = True Then
        Range("A2").Value = 1
    Else
        Range("A2").Value = -1
    End If

    End Sub

    Dit zijn er slechts twee maar je kan raden wat er in de events van checkbox 3 en 4 staan, vrij simpel aan te passen.

    Daaronder heb ik deze code geplaatst:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

    If Not Intersect(Target, Range("A1:A4")) Is Nothing Then
        Rij = Target.Row
        
        If Range("A" & Rij).Value < 0 Then
            Rows(Rij).Interior.ColorIndex = 0
        Else
            Rows(Rij).Interior.ColorIndex = 1
        End If
    End If

    End Sub

    Nu wordt de inhoud van de rij zwart als de checkbox is aangevinkt, anders wordt ie wit :s)

    Ik weet niet of je er zelf uit kan komen qua stippeltjes enzo, maar dan hoor ik het wel.
      donderdag 2 april 2009 @ 22:52:56 #299
    84430 kanovinnie
    Wie dit leest is gek!
    pi_67661038
    Excel, Text van cijfers scheiden

    Dat is mijn probleem, kan iemand helpen aub?
    Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
    de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
    pi_67661529
    In jouw voorbeeld, staat 12.9 in dan in A1 oid? Ik kan makkelijk een macro schrijven dat je na het plakken even op een knopje drukt en voila. Moet ik wel weten in welke kolom het staat (als het altijd in dezelfde kolom komt). Je kan ook krijgen dat je een pop-up box krijgt waarin je moet aangeven waar je de lijst hebt geplakt.

    Zeg het maar, ga ik morgen op werk even naar kijken

    Edit: Hier verder
    [EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #12

    [ Bericht 12% gewijzigd door DaFan op 02-04-2009 23:25:17 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')