abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:40:46 #151
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67168772
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef dnzl het volgende:
[ afbeelding ]
ehm...
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:43:18 #152
73209 dnzl
Minimalist.
pi_67168850
Foutje!
pi_67182028
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:04 schreef qu63 het volgende:
[..]

Kan je niet beter kijken of er iets in staat als xx:xx ? Want tijd is alleen een opmaak manier, hh:mm is eigenlijk gewoon een getal wat anders is opgemaakt..
Ja dat is dus lastig, omdat je, zodra je de value eruithaalt, hem opslaat als een getal.

Ik zag een post over IsDate maar ik krijg het niet aan de praat Ik zal nog even voor je rondkijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door DaFan op 18-03-2009 20:23:44 ]
pi_67182406
Check, je moet de Text eruit halen, niet Value
1
2
3
4
5
6
7
Waarde = Range("A1").Text

If IsDate(Waarde) Then
    MsgBox "Ja"
Else
    MsgBox "Nee"
End If


Hoop dat dit helpt.
pi_67184539
Ik zit al een tijdje met volgens mij een relatief simpel excel vraagstuk. Ik heb een hele lijst met nummers en die nummers vertegenwoordigen een afdeling. Nu wil ik i.p.v. de nummer de naam van de afdeling weergeven. Ik heb dus b.v. in een cel ¨4¨ staan en dat ik bv de afdeling verkoop. Ik wil dus in die cel of een andere zien wat de naam is.

Wie kan mij helpen?
pi_67184970
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 21:10 schreef hoek21 het volgende:
Ik zit al een tijdje met volgens mij een relatief simpel excel vraagstuk. Ik heb een hele lijst met nummers en die nummers vertegenwoordigen een afdeling. Nu wil ik i.p.v. de nummer de naam van de afdeling weergeven. Ik heb dus b.v. in een cel ¨4¨ staan en dat ik bv de afdeling verkoop. Ik wil dus in die cel of een andere zien wat de naam is.

Wie kan mij helpen?
Eerst een tabel maken, bijvoorbeeld in een ander tabblad, met alle nummers onder elkaar met de afdeling naam erbij (sheet2). Zeg in A1:B10 (10 nummers, 10 afdelingen).

Dan op Sheet1:
- Je nummer staat in cel A1.
- Je wil de afdeling in cel B1 hebben:

=VLOOKUP(A1,Sheet2!A1:B10, 2, 0)
Geeft dan de afdeling naam in B1 aan de hand van cel A1.

Vertaling en versie wijzigingen mag je zelf uitzoeken. Lees de OP maar
pi_67188017
TOOOOOOOOOOOP THANX Dit scheelt me heel veel werk! Groet uit een zonnig Mexico City
pi_67195387
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 22:23 schreef hoek21 het volgende:
TOOOOOOOOOOOP THANX Dit scheelt me heel veel werk! Groet uit een zonnig Mexico City
je moest ons even inwrijven dat je in mexico zat? You bastard!
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67195661
Metal: ik wil nog even bij zeggen dat deze methode ver van waterdicht is. Je kan via string manipulatie nog een eind komen. Zal nog wel wat bijklussen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 10:14:02 #160
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67198418
1Label34.Font.color = RGB(125, 20, 80)


Waarom kan ik de tekstkleur van een textlabel niet veranderen? Het font kan ik wel veranderen, maar de kleur blijkbaar niet

Tevens kent excel 2003 blijkbaar het commando format$ niet:

1TextBox93.Text = Format$(Sheet7.Range("BU2"), "HH:mm")


Ik heb een flink userform gemaakt in excel 2004, bedoeld voor collega's die met excel 2003 werken. Gevolg is dat ze constant errors krijgen

[ Bericht 24% gewijzigd door Hi_flyer op 19-03-2009 10:28:52 ]
pi_67200912
Wat is er verkeerd aan het recorden van mijn macro? Ik record deze macro, maar bij het uitvoeren ervan krijg ik continue een melding Ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument:


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
    ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "Bevindingen!R1K1:R111K16", Version:=xlPivotTableVersion10).CreatePivotTable _
        TableDestination:="Data!R16K13", TableName:="Draaitabel1", DefaultVersion _
        :=xlPivotTableVersion10
    Sheets("Data").Select
    Cells(19, 6).Select
    ActiveWorkbook.ShowPivotTableFieldList = True
    With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Ernst")
        .Orientation = xlColumnField
        .Position = 1
    End With
    With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Functionaliteit")
        .Orientation = xlRowField
        .Position = 1
    End With
    ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Functionaliteit"). _
        Orientation = xlHidden
    With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("Product")
        .Orientation = xlRowField
        .Position = 1
    End With
    Range("F19").Select
    ActiveWorkbook.ShowPivotTableFieldList = False
pi_67200930
Tekstkleur van label doe je met .ForeColor

Ik weet niet wat Format$ doet... sorry.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:06:03 #163
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67202377
Format$ is al opgelost: Bij Tools>References even vinkje weghalen bij een missing library.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:40:24 #164
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67203379
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:54 schreef DaFan het volgende:
Metal: ik wil nog even bij zeggen dat deze methode ver van waterdicht is. Je kan via string manipulatie nog een eind komen. Zal nog wel wat bijklussen.
Bedoel je de IsDate constructie? Werkt dat dan ook bij een tijd?

(of bedoel je mijn eigen probeersel?)
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:44:23 #165
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67203509
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:28 schreef Jaheur het volgende:
Wat is er verkeerd aan het recorden van mijn macro? Ik record deze macro, maar bij het uitvoeren ervan krijg ik continue een melding Ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument:
[ code verwijderd ]

Dit heb je niet in zijn geheel 'opgenomen' toch? (gezien de Cells(.., ..) regel)

Bij welke regel krijg je de foutmelding?
pi_67204357
verkeerd topic...
pi_67205584
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:40 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Bedoel je de IsDate constructie? Werkt dat dan ook bij een tijd?

(of bedoel je mijn eigen probeersel?)
Ja de IsDate constructie werkt ook bij tijd (probeer mijn macro maar).
Maar als je bv een variable als Date declareert, en deze leeg laat, geeft IsDate ook een TRUE.

Zoiets is beter (als je uu:mm:ss of uu:mm gebruikt).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Waarde = Range("A1").Text

If IsDate(Waarde) Then
    If Mid(Waarde, 3, 1) = ":" And IsNumeric(Mid(Waarde, 1, 2)) Then

           MsgBox "Is Tijd"

    End If
End If
pi_67206069
Jaheur als je nou ff een nep variable aanmaakt, zeg i = 1 en deze plaatst aan het begin van je macro. Ga dan in de Editor en doe rechtermuisknop -> Add watch (Controle toevoegen) -> Break when value changes (Onderbreken indien waarde is gewijzigd).

Dan ga je de code ín en kan je met F8 naar de volgende stap. Je kan dan zien waar het evt fout gaat. Ik kan zo niks vinden.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:51:49 #169
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67207554
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ja de IsDate constructie werkt ook bij tijd (probeer mijn macro maar).
Maar als je bv een variable als Date declareert, en deze leeg laat, geeft IsDate ook een TRUE.

Zoiets is beter (als je uu:mm:ss of uu:mm gebruikt).
[ code verwijderd ]


Thanx. Ziet er goed uit.
pi_67209014
Ik heb vanuit de control toolbox een scrollbar gekoppeld aan een cel.

Nu wil ik echter elke keer als ik de worksheet open dat de waarden van de 2 scrollbars weer terug naar 0 gaan, ongeacht waar deze eerst op stond. In cel B2 wil ik de datum van vandaag.

Onderstaande code werkt niet
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Worksheet_Open()

Range("B2").Value = Date

ScrollBar1.Value = 0
ScrollBar2.Value = 0

End Sub
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67210327
Vergeet je m niet in ThisWorkbook te zetten en niet in Blad1.
Daarnaast:

Worksheets("Blad1").ScrollBar1.Value = 0
pi_67211167
nevermind

code stond idd op de verkeerde plek

[ Bericht 78% gewijzigd door Deetch op 19-03-2009 16:56:48 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67214561
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:51 schreef Deetch het volgende:
nevermind

code stond idd op de verkeerde plek
pi_67218958
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 19:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67219348
Goedenavond!

Ik heb een klein vraagje over excel. Wie weet kan een van jullie mij helpen?

Ik ben op zoek naar een functie of macro waarbij het mogelijk is om cellen automatisch te kopieren.

Bijvoorbeeld:
Cel a1 staat "X" en cel b1 staat 10
Cel a2 staat "Y" en cel b2 staat 5

Is het mogelijk om excel op een nieuw werkblad automatisch 10x de X en 5x y onder elkaar te zetten?!
Het werkelijke bestand waarmee ik werk is stukken groter natuurlijk maar het gaat om het principe!

Ik hoor het heel graag!
pi_67219614
Ga naar de Visual Basic Editor via Alt-F11, dubbelklik links op ThisWorkbook:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)

Dim c As Range

For Each c In Sh.Range("A1:A10")
    c.Value = Sheets("Sheet1").Range("A1").Value
Next

End Sub

Deze code plakt in A1:A10 van elke sheet die je invoert, de waarde die in A1 van Sheet1 staat.

Hoop dat je er zo uitkomt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:39:33 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67219841
Ik denk dat het de bedoeling is dat als er in B1 5 staat, er maar 5 regels zijn met de waarde van a1, en meteen daarna 5x de waarde van a2..

Anders had het ook gewoon zo gekund:
A1 = Blad1!a1
A2 = Blad1!a1
A3 = Blad1!a1
A4 = Blad1!a1
A5 = Blad1!a1
A6 = Blad1!a1
A7 = Blad1!a1
A8 = Blad1!a1
A9 = Blad1!a1
A10 = Blad1!a1
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67220092
Hm nou je het zegt.
Even kloten met een handige opbouw dan.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:48:41 #179
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67220253
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:27 schreef Chilley het volgende:
Goedenavond!

Ik heb een klein vraagje over excel. Wie weet kan een van jullie mij helpen?

Ik ben op zoek naar een functie of macro waarbij het mogelijk is om cellen automatisch te kopieren.

Bijvoorbeeld:
Cel a1 staat "X" en cel b1 staat 10
Cel a2 staat "Y" en cel b2 staat 5

Is het mogelijk om excel op een nieuw werkblad automatisch 10x de X en 5x y onder elkaar te zetten?!
Het werkelijke bestand waarmee ik werk is stukken groter natuurlijk maar het gaat om het principe!

Ik hoor het heel graag!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
sub snelinelkaar()
Sheets("Blad1").Activate
i = 0
k = 0
Do
i = i + 1

For j = 1 To Cells(i, 2).Value
 k = k + 1
 
 Sheets("blad2").Cells(k, 1).Value = Cells(i, 1).Value
 
Next

Loop Until Cells(i, 1).Value = ""
End sub

heitieh
pi_67220979
Lol zo sjiek. Goed werk
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Private Sub Workbook_NewSheet(ByVal Sh As Object)

Sheets("Sheet1").Activate

i = 0
k = 0
Do
i = i + 1

For j = 1 To Cells(i, 2).Value
 k = k + 1
 
 Sh.Cells(k, 1).Value = Cells(i, 1).Value
 
Next

Loop Until Cells(i, 1).Value = ""

End Sub

Zou hem dan in een Workbook_Newsheet zetten
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:36:34 #181
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67222388
Is het nou eigenlijk mogelijk om met Excel gegevens van een niet lokale database (SQL) te plukken?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:37:08 #182
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67234220
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub colorchange()
    Dim a, b, c As Long
    a = Sheet2.Range("J32").Value
    b = Sheet2.Range("K32").Value
    c = Sheet2.Range("L32").Value
    'MsgBox a & b & c
    Range("Invulcellen").Interior.Color = RGB(a, b, c)
    'MsgBox Range("E13").Interior.Color
End Sub


Ik heb dus drie cellen waar waardes tussen 0 en 255 ingevuld kunnen worden, om op die manier een kleur te mengen. Ik hoopte op die manier 256^3 kleuren te kunnen maken, maar helaas zoekt Excel een standaardkleur die het dichtst bij de ingegeven waardes ligt. Is het mogelijk om toch uit alle kleuren te kiezen? Uiteindelijk wil ik een soort user profiles maken (tijd over en zinloos natuurlijk, maar gewoon leuk). Gebruikers van mijn workbook kunnen dan bijvoorbeeld hun eigen kleuren instellen :P

Tevens ben ik op zoek naar een functie die bij het aanroepen van een userform Excel zelf verkleint, zodat deze niet meer te zien is achter het userform.

Overigens is het programma al bijna 1 MB groot ;(
pi_67234665
Minimaliseren:
1Application.WindowState = xlMinimized


Werkt niet denderend trouwens.
pi_67234741
qu63; beetje Google kan geen kwaad? Ik heb geen verstand van SQL
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:17:25 #186
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67235670
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:51 schreef DaFan het volgende:
qu63; beetje Google kan geen kwaad? Ik heb geen verstand van SQL
En post werkende resultaten indien mogelijk, want dit heeft ook mijn interesse.

FF een quote uit de help van Excel, met name het voorbeeld werkt verduidelijkend:
quote:
SQLExecQuery, functie
Zie ookSpecificatiesGebruik SQLExecQuery en de andere ODBC-functies niet in de invoegmacro Xlodbc.xla, maar gebruik in plaats daarvan de objecten, methoden en eigenschappen in de ADO-bibliotheek (ActiveX Data Objects) van Microsoft.

Met SQLExecQuery wordt een query uitgevoerd op een gegevensbron met een koppeling die tot stand is gebracht met SQLOpen.

Met SQLExecQuery wordt de query alleen maar uitgevoerd. Het resultaat kan worden opgehaald met SQLRetrieve of SQLRetrieveToFile.

Deze functie maakt deel uit van de invoegmacro Xlodbc.xla. Voordat u de functie kunt gebruiken, moet u een verwijzing naar de invoegmacro instellen met de opdracht Verwijzingen in het menu Extra.

SQLExecQuery(ConnectionNum, QueryText)
ConnectionNum Vereist. De unieke koppelings-id van de gegevensbron (als resultaat gegeven door SQLOpen) waarop u de query wilt uitvoeren.

QueryText Vereist. De query die op de gegevensbron moet worden uitgevoerd. De query moet voldoen aan de SQL-syntaxis voor het betreffende stuurprogramma.

Resultaatwaarde
De waarde die door SQLExecQuery als resultaat wordt gegeven, is afhankelijk van de SQL-instructie, zoals wordt weergegeven in de volgende tabel.

SQL-instructie Resultaatwaarde
SELECT Het aantal kolommen in de resultaatset.
UPDATE, INSERT of DELETE Het aantal rijen dat door de instructie wordt beïnvloed.
Elke andere geldige SQL-instructie 0 (nul)


Als de functie SQLExecQuery de query niet kan uitvoeren op de opgegeven gegevensbron, wordt fout 2042 als resultaat gegeven.

Als ConnectionNum ongeldig is, geeft SQLExecQuery fout 2015 als resultaat.

Aanvullende informatie
Voordat SQLExecQuery kan worden aangeroepen, moet een koppeling met de gegevensbron tot stand worden gebracht met de functie SQLOpen. De unieke koppelings-id die door SQLOpen als resultaat wordt gegeven, wordt door SQLExecQuery gebruikt om query's door te geven aan de gegevensbron.

Als u SQLExecQuery aanroept met een eerder gebruikte koppelings-id, worden alle wachtende resultaten voor die koppeling vervangen door de nieuwe resultaten.

Voorbeeld
In het volgende voorbeeld wordt een query uitgevoerd op de voorbeelddatabase Northwind. Het resultaat van de query wordt weergegeven in Sheet1 en bestaat uit een lijst van alle producten die in bestelling zijn.

databaseName = "Northwind"
queryString = _
"SELECT * FROM product.dbf WHERE (product.ON_ORDER<>0)"
chan = SQLOpen("DSN=" & databaseName)
SQLExecQuery chan, queryString
Set output = Worksheets("Sheet1").Range("A1")
SQLRetrieve chan, output, , , True
SQLClose chan
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:18:57 #187
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67235735
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:51 schreef DaFan het volgende:
qu63; beetje Google kan geen kwaad? Ik heb geen verstand van SQL
Ik dacht misschien een van jullie het wist, dat is meestal wat duidelijker dan dat ik het zelf uit moet gaan zoeken..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:20:17 #188
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67235780
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:17 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

En post werkende resultaten indien mogelijk, want dit heeft ook mijn interesse.

FF een quote uit de help van Excel:
[..]
Dat lijkt meer op een benadering van een lokale niet beveiligde SQl-database..

Ik zoek nog even verder
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67247919
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik dacht misschien een van jullie het wist, dat is meestal wat duidelijker dan dat ik het zelf uit moet gaan zoeken..
Sorry, bedoelde het natuurlijk niet zo, maar via 'excel sql' vond ik al een redelijke uitleg.
pi_67323029
Hoi, ik ben op dit moment bezig met het creëren van een urenregistratie voor mijn werk maar kom er niet helemaal uit.

De tijdregistratie en verdiensten gaan goed, ik wil het alleen iets meer met formules gaan proberen.

Het is namelijk zo dat ik van ma-za 5,84 euro krijg, maar als ik dan op zondag werk, er 0,50 euro bij komt.


Nu heb ik al heel wat lopen klooien met de ALS functie maar ik kom er niet helemaal uit....

Mijn indeling is als volgt (waarbij X onzichtbaar is en enkel dient als tussenstap om de uren als cijfer weer te geven):

C5 = loon voor ma - za (¤ 5,84)
C6= loon voor zondag (¤ 6,24)
B8 is [DAG] en kan dus maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag zaterdag zijn of Zondag

1
2
[DAG]      [DATUM]       [Van]    [Tot]   [Uur per dag]     [x]     [Loon per dag]      [Fooi]    [Verdiensten per dag]
[Vrijdag]  [20-03-2009] [14:30]  [21:00]   [6:30]           [6,5]   [waarde van X * C5]   [¤14,50]     [loonperdag+fooi]


Nu is mijn vraag, is het mogelijk dat als er bij [DAG] bijv. zondag staat, dat dan bij [loon per dag] automatisch met C6 gerekend word?

En dat als er bijvoorbeeld dus bij [DAG] Woensdag staat, dat er dan bij [loon per dag] dus met C5 gerekend word..?
pi_67323984
Niet echt duidelijk. Kan je me toemailen? s punt spraakman at gmail com. Of als iemand anders m weet, kan aan mn telefoon liggen dat het niet te lezen is :p
  maandag 23 maart 2009 @ 14:32:43 #192
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67324373
Vul je je dag handmatig in?
Zo ja, maak er dan een datum van en laat het opmaken door excel. Dan kan je bijvoorbeeld weekdag(CEL) doen en daar mee rekenen.. =ALS(WEEKDAG(A1)=6;wat te doen als het zondag is;wat te doen als het niet zondag is)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67326581
Bedankt! Zo moet het lukken, ben nu even aan het experimenteren, als het niet lukt laat ik het wel weer even weten


  maandag 23 maart 2009 @ 18:55:27 #194
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67332823
Of maak op een ander tabblad een tabel met dagen en tarieven. Dan met verticaal zoeken de juiste dag zoeken en zo het tarief daarbij vinden. Ook handig als je met andere tarieven gaat werken op dagen enzo.
heitieh
pi_67337170
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:55 schreef Joooo-pi het volgende:
Ook handig als je met andere tarieven gaat werken op dagen enzo.
Feestdagen bv..
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67339906
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.

Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.

Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.

Het gaat om de volgende formule:

=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")

De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
  maandag 23 maart 2009 @ 22:19:05 #197
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67340395
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Feestdagen bv..
Dan gebruik je ipv weekdag() werkdag()
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67342907
Hallo,

Ik heb weer eens een vraagje. Is het mogelijk om een kolom op kleur van de cel te ordenen? Ik heb over een hele lange lijst een aantal verschillende kleuren en die zou ik graag onde elkaar zien.

Dank voor de hulp.
pi_67343585
BOEM!
Toffe macro vraag, Hoek.

Je gebruikt alleen de 'basis' 56 kleuren uit Excel neem ik aan?
pi_67343597
Het kan trouwens wel, morgen op mn werk zal ik wel ff kloten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')