abonnement Unibet Coolblue
pi_67343842
Ja ik gebruik gewoon basis kleuren.

Ik wacht af dank voor je hulp.

Gr
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:22:25 #202
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67349330
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:40 schreef DaFan het volgende:
BOEM!
Toffe macro vraag, Hoek.

Je gebruikt alleen de 'basis' 56 kleuren uit Excel neem ik aan?
Meer kleuren kan toch niet, heb ik hier pas geleerd?

@McGilles, dit is veel makkelijker met een macro'tje op te lossen, als ik straks op mijn werk ben zal ik een stukje code plaatsen, want een vergelijkbaar probleem heb ik laatst ook gehad en opgelost.
pi_67349786
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
For i = 1 To 30
    Range("B" & i).Value = Range("B" & i).Interior.ColorIndex
Next i

Columns("B:B").Select
    Selection.Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
        OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
        DataOption1:=xlSortNormal
        
Columns("B:B").ClearContents


Bij mij staat in B1:B30 een lijst met kleuren, random aangemaakt. Hiermee sorteer je ze van Colorindex 1 t/m 56.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:23:47 #204
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67353235
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.

Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.

Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.

Het gaat om de volgende formule:

=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")

De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
Te lang argument voor de functie HYPERLINK wellicht??

Wat gebeurt er als je dit doet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
RANGE("A1").VALUE = _    'of een andere cell die je kan gebruiken...
"mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: " _
&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11) _
&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: " _
&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9& _
TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)& _
"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy") _ 
&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe _ 
afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)& _
"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke _ 
groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@"

HYPERLINK(RANGE("A1").VALUE)

'eventueel 
'RANGE("A1").VALUE = ""


Zo kun je in ieder geval controleren wat je genereert aan hyperlink...
pi_67355597
Ik zou in excel de hele subject al samenvoegen en vervolgens afronden op het aantal characters dat nog wel goed gaat.
Je zou evt. de hoeveelheid tekst in overig kunnen beperken tot een beperkt aantal characters met de "validate" optie.
Kan de "overig" ook niet in de body van de mail?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67357957
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:26:36 #207
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_67359354
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.
pi_67360126
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 15:26 schreef ralfie het volgende:

[..]

dat doe je het makkelijkste met Microsoft Excel, een onderdeel van de Microsoft Office Suite.
!
pi_67360479
Het is mij nog niet duidelijk wat je precies wilt. Wat wil je precies als eindresultaat.

Wil je in de eerste lijst (totaallijst) bij de werknemers een aantekening ofzo dat ze ook BHV'er zijn?

verder zou ik dat idd ook in excel doen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:28:52 #210
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_67361678
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:06 schreef McGilles het volgende:
Ik zit met het volgende probleem.

Ik ben bezig voor werk een mooi hyperlinkje te maken dat ervoor zorgt dat bepaalde gegevens uit cellen in een automatisch mailtje worden ingevuld.

Nu heb ik alles voor elkaar en alles werkt perfect. Echter als ik teveel tekens in de cellen zet die naar het mailtje worden overgezet, kan excel het allemaal niet meer aan.

Ik heb al geprobeerd de formule op te splitsen vanuit 2 cellen maar om 1 of andere reden pakt hij het dan niet en werkt de formule ook niet.

Het gaat om de volgende formule:

=HYPERLINK("mailto:"&D5&"?subject=Wijziging afspraak&body=Datum: "&TEKST(C6,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd:"&TEKST(C7," hh:mm")&TEKEN(11)&"Geboorte: "&TEKST(C8,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Achternaam: "&C9&TEKEN(11)&"Reden: "&C10&TEKEN(11)&"Nieuwe afspraak: "&TEKST(C11,"d/m/yyyy")&TEKEN(11)&"Tijd nieuwe afspraak: "&TEKST(C12," hh:mm")&TEKEN(11)&"Overig: "&C13&TEKEN(11)&""&TEKEN(11)&"Met vriendelijke groet"&TEKEN(11)&"Afsprakenbalie","@")

De cellen C6 t/m C13 vult iemand dus zelf in en die info wordt dan automatisch in het mailtje netjes neergezet. Echter als ik bijvoorbeeld bij 'overig' een heel verhaal ga typen, werkt de formule al niet meer. Iemand hier een oplossing?
Plaats gewoon een button en laat die verwijzen naar onderstaande sub. (Niet helemaal van mezelf). De body moet je dan zelf even aanpassen, maar dat zal wel lukken.

In plaats van .send kan je ook .Display gebruiken, dan kan je het mailtje nog een keer controleren voordat je 'em handmatig verstuurt.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Sub SendMail(location)
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim strbody As String
    Dim FilenameStr As String
    Dim address As String
    Dim name As String
    
    name = Range("D5")
    address = Range("D5")
    'MsgBox address
        Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
        OutApp.Session.Logon
        Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
 
        strbody = "Hi technician," & vbNewLine & vbNewLine & _
            "Can you do an Aster run as described in " & location & vbNewLine & _
            vbNewLine & "Regards " & name
 
        On Error Resume Next
        With OutMail
            .to = address
            .CC = "iemand1@uu.nl"
            .BCC = "iemand2@uu.nl"
            .Subject = "Wijziging afspraak"
            .Body = strbody
            .Send 
        End With
        On Error GoTo 0
        MsgBox "Email sent to iemand1, iemand2 and " & name & "!"

        Set OutMail = Nothing
        Set OutApp = Nothing

End Sub
  dinsdag 24 maart 2009 @ 20:32:12 #211
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67369562
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef roelmaster18 het volgende:
Ik heb een vraag .

Ik heb 2 Exel documenten

1 met namen en personeelsnummers van alle medewerker zon 2500
1 met namen van alle BHV-ers (ook hier staan de personeelnummers bij.

Nu wil ik graag dat de lijst met BHV-ers geimporteerd worden in de totaallijst, dus iets met find and replace, maar wil geen 700 namen in voeren....Iemand een idee met welk programma en hoe ik dat kan doen.
Als ik je goed begrijp wil je de BHV'ers tussen het overige personeel zetten?

Niet moeilijk denken:
Selecteer de 2 kolommen met BHV en pers.nummer in doc. 2
Dan kopieren
Ga naar doc. 1 en plak ze onder de andere 2500
Nu de truc: selecteer de hele kolom (2500 + 700 ?) en klik op SORTEREN!

Dan heb je ze ertussen en op volgorde

Maar het was misschien niet wat je bedoelde?
heitieh
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:52 #212
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_67386006
ff een vraagje,

ik heb een pivot, en daarin zeg ik dat velden met de waarde -1 een kleur moeten krijgen, en dat deze kleur toegepast moet worden op .zowel de tekst als de achtergrond. Op het scherm wordt het als een grijs blok weergegeven, dus dan is de -1 waarde dezelfde kleur als de achtergrond. Nu is het echter zo dat als ik ga printen, de tekst zwart kleurt en de achtergrond wel de juiste kleur krijgt, maar ze moeten dus allebei dezelfde kleur hebben, zodat de getallen niet zichtbaar zijn.

Is dit op te lossen, en zo ja hoe??

groet
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:52 #213
74185 PsychoBoB
the psycho of them all
pi_67386007
dubbelpost

[ Bericht 96% gewijzigd door PsychoBoB op 25-03-2009 11:12:01 ]
Het uiten van je menig is het allerhoogste goed, dat is juist iets wat haat ontlaad en niet wat woede voedt.... (maassen 2004™)
pi_67386443
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:01 schreef DaFan het volgende:
Jaheur als je nou ff een nep variable aanmaakt, zeg i = 1 en deze plaatst aan het begin van je macro. Ga dan in de Editor en doe rechtermuisknop -> Add watch (Controle toevoegen) -> Break when value changes (Onderbreken indien waarde is gewijzigd).

Dan ga je de code ín en kan je met F8 naar de volgende stap. Je kan dan zien waar het evt fout gaat. Ik kan zo niks vinden.
Het gaat fout vanaf deze code:

1
2
3
4
        ActiveWorkbook.PivotCaches.Create(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "Bevindingen!R1K1:R111K16", Version:=xlPivotTableVersion10).CreatePivotTable _
        TableDestination:="Data!R16K13", TableName:="Draaitabel1", DefaultVersion _
        :=xlPivotTableVersion10
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:39:00 #215
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67389020
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Het gaat fout vanaf deze code:
[ code verwijderd ]


Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.

Misschien dat dat wel werkt?

1
2
3
ActiveWorkbook.PivotCaches.Add(SourceType:=xlDatabase, SourceData:= _
        "Bevindingen!R1K1:R111K16").CreatePivotTable TableDestination:="Data!R16K13", TableName:= _
        "Draaitabel1", DefaultVersion:=xlPivotTableVersion10


ps/ TableDestination stond bij mij op "". Mocht het bovenstaande nog fout gaan verander dat dan eerst ff in ""
pi_67389901
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:39 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Ik heb het ook ff "opgenomen" en bij mij zag het maken van een pivot er anders uit. Hieronder staat het, met jouw ranges erin.

Misschien dat dat wel werkt?
[ code verwijderd ]

ps/ TableDestination stond bij mij op "". Mocht het bovenstaande nog fout gaan verander dat dan eerst ff in ""

Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/
pi_67394781
PivotCaches heeft geen method 'Create'.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:43:17 #218
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67402321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:06 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Die van jou werkt, maar niet op mijn manier. Het moet in een bestaande werkblad en niet in een nieuwe en als ik de code ActiveWorkbook.PivotCaches.Add aanpas naar ActiveWorkbook.PivotCaches.Create werkt het weer niet :/
Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")
pi_67404583
Wederom een vraagje, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb sheet1 en in de cellen A1 t/m A10 staat de naam van een voetbalspeler. In de cellen B1 t/m B10 staat de club waar die voetbalspeler op dit moment speelt. In kolom B kunnen dus verschillende clubs staan.

Nu heb ik bijvoorbeeld sheet2 en ik wil daar een overzicht maken van alle spelers van één bepaalde club (zeg Ajax). De informatie moet gehaald worden uit sheet1. Ik wil dus dat sheet1 gecontroleerd wordt op een bepaalde club en als er een speler van bijvoorbeeld Ajax tussen staat, moet dat getransfert worden naar sheet2 (waar alle Ajacieden komen te staan). Hoe doe ik dat?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:41:04 #220
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67406877
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:43 schreef RayMania het volgende:
Wederom een vraagje, zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb sheet1 en in de cellen A1 t/m A10 staat de naam van een voetbalspeler. In de cellen B1 t/m B10 staat de club waar die voetbalspeler op dit moment speelt. In kolom B kunnen dus verschillende clubs staan.

Nu heb ik bijvoorbeeld sheet2 en ik wil daar een overzicht maken van alle spelers van één bepaalde club (zeg Ajax). De informatie moet gehaald worden uit sheet1. Ik wil dus dat sheet1 gecontroleerd wordt op een bepaalde club en als er een speler van bijvoorbeeld Ajax tussen staat, moet dat getransfert worden naar sheet2 (waar alle Ajacieden komen te staan). Hoe doe ik dat?
Ik hou wel van simpele macro'tjes:

Op blad2 heb ik een knop (CommandButton1) geplaatst en in A1 typ je de club. Zet achter de knop de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Private Sub CommandButton1_Click()
Columns("B:B").Clear
  
Club = Range("A1").Value

i = 0
j = 0

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets("Blad1").Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets("Blad2").Cells(j, 2).Value = Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value
    End If

Loop Until Worksheets("Blad1").Cells(i, 1).Value = ""


End Sub


heitieh
pi_67411263
Jopi kan je er niet nog zoiets om heen bouwen, dan hoeft RM alleen nog maar 18 Worksheets aan te maken met de naam van de clubs (neem aan Eredivisie :P )

1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim ws as Worksheet

For each ws in Worksheets

Club = ws.Name

<jouw code>

Next

Hoef je ten eerste A1 niet te 'vervuilen' met de clubnaam, ten tweede hoef je geen 18 buttons te maken en de macro aan te passen qua worksheetnaam (Blad2 in jouw voorbeeld).
pi_67421450
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:43 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Maar in TableDestination kun je toch aangeven waar je de draaittabel wilt hebben? Als je daar je bestaande werkblad met celverwijzing neerzet, ben je toch klaar? (Precies die code uit mijn vorige post, dus met de TableDestination = "JOUWRANGE")
Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:35:48 #223
234506 Metal_Jag
MMM van metal
pi_67425833
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:13 schreef Jaheur het volgende:

[..]

Dan krijg ik de melding ongeldige procedure aanroep of ongeldig argument
Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?

Ik heb het nl. geprobeerd en het werkte bij mij wel...
pi_67426832
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:35 schreef Metal_Jag het volgende:

[..]

Heb je dan misschien geen passende range? Wat als je het bij 1 cell houdt?

Ik heb het nl. geprobeerd en het werkte bij mij wel...
Ik benader de sheet en range op een andere manier en dan werkt het wel:

TableDestination:=Sheets("DATA").Range("A1")
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:26:10 #225
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67427698
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:22 schreef DaFan het volgende:
Jopi kan je er niet nog zoiets om heen bouwen, dan hoeft RM alleen nog maar 18 Worksheets aan te maken met de naam van de clubs (neem aan Eredivisie )
[ code verwijderd ]

Hoef je ten eerste A1 niet te 'vervuilen' met de clubnaam, ten tweede hoef je geen 18 buttons te maken en de macro aan te passen qua worksheetnaam (Blad2 in jouw voorbeeld).
Ha, je hebt gelijk. Ik had blijkbaar de post niet helemaal goed gelezen, want ik dacht dat hij het zo wou hebben. Maar ik heb je voorstel er even in verwerkt. Nu met 1 knop op de eerste sheet om de gegevens te verwerken. Dit zou nog in een EventChange kunnen, maar goed.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Private Sub CommandButton1_Click()

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Columns("A:A").Clear
  
i = 0
j = 0

Do
    i = i + 1
    
    If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then
        j = j + 1
        Worksheets(Club).Cells(j, 1).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value
    End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = ""
 
End If
 
Next

End Sub




[ Bericht 3% gewijzigd door Joooo-pi op 26-03-2009 20:23:16 ]
heitieh
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')