quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:16 schreef Nembrionic het volgende:
Helemaal eens..maar daten is van alle leeftijden.
quote:
Ja, ik ben namelijk níet van alle leeftijdenquote:
Maar al wel lang Fok!-user.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja, ik ben namelijk níet van alle leeftijden
Ik heb dus 8 jaar de tijd gehad om op te groeienquote:
Of om 538 te ontgroeien?quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb dus 8 jaar de tijd gehad om op te groeien
Ik heb 538 nooit goed gevondenquote:
Maar vast vaak geluisterd om tot deze stellige conclusie te komen. Je lijkt me namelijk niet iemand die niet zwaar goed onderbouwd conclusies trektquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik heb 538 nooit goed gevonden
Veels te vaak naar moeten luisteren. Het begon in de kas en later op kantoorquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:24 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Maar vast vaak geluisterd om tot deze stellige conclusie te komen. Je lijkt me namelijk niet iemand die niet zwaar goed onderbouwd conclusies trekt
nooit met de een echte date maar wel als je een beetje informeel afspreekt in een kroeg.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:23 schreef heksehiel het volgende:
Zijn er mannen die ooit mee hebben gemaakt dat vrouwen verwachten dat er voor hen betaald wordt?
En zo ja, hoe reageer je dan?
Dus je wil dat vrouwen niet volgens oude regels profiteren..maar je vindt wel (volgens eeuwenoude regels) dat de man moet betalen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:32 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
nooit met de een echte date maar wel als je een beetje informeel afspreekt in een kroeg.
na twee drankjes aangeboden te hebben heb ik het gezien.
en echte dates betaald de man gewoon, de second date de vrouw
heb het niet zo op vrouwen die profiteren op eeuwenoude regels uit de tijd voor de emancipatie.
als we die regels hanteren dan ook in het huishouden en met sex
Damn woman, wie is hier nou gierig en geldbewust als je 'eist' dat de ander de eerste date betaalt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef Ernemmertje het volgende:
Een echte vent betaald de eerste date vind ik, anders issie wel heel erg gierig en geldbewust. bah en van dat soort types hou ik helemaal niet van![]()
Een echte vrouw kijkt verder dan haar neus lang isquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:52 schreef Ernemmertje het volgende:
Een echte vent betaald de eerste date vind ik, anders issie wel heel erg gierig en geldbewust. bah en van dat soort types hou ik helemaal niet van![]()
Hoe durf je dat te zeggen? In de tijd van nu, in een decennium als deze, vrouwen hebben ook het recht om te betalen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:58 schreef Hondenfluitje het volgende:
Als ik in de kroeg als jongen door een meisje een drankje aangeboden krijg, dan zeg ik dat ik dat hoor te doen, scoor je ook gelijk punten mee![]()
Ik vind gewoon dat de man het hoort te betalen, waarom? Waarom niet eigenlijk, in mijn ogen klinkt het nogal logisch dat de man betaalt.
Traditie, dat is al eerder genoemd(in een andere vorm).quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:06 schreef heksehiel het volgende:
Geen enkele man heeft nog kunnen onderbouwen waarom zij 'behoren' te betalen.
Zijn jullie dan echt een kudde schapen die maar doen zoals het hoort, gewoon omdat?
Heaven forbid dat de vrouw initiatief neemtquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:12 schreef Slimke het volgende:
Degene die gevraagd heeft mee uit te gaan, dat is dan natuurlijk de man
Jullie willen dus nog steeds niet erkennen dat wij vrouwen nu ook financieel onafhankelijk (kunnen!) zijn?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:12 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Traditie, dat is al eerder genoemd(in een andere vorm).
En dat gaat echt niet zo ver terug hoor. Slechts 30 jaar geleden behoorde de vrouw ook nog thuis te zitten en kinderen te baren, alsmede getrakteerd te worden bij een date.
Verder vermoed ik dat niemand kan onderbouwen waarom het rationeel gezien zou moeten. Het is een cultureel en gevoelsmatig onderwerp.
1. "jullie"?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:18 schreef heksehiel het volgende:
Jullie willen dus nog steeds niet erkennen dat wij vrouwen nu ook financieel onafhankelijk (kunnen!) zijn?
M.a.w.: zowel mannen als vrouwen blijven in eeuwenoude rolpatronen hangen. Niets mis mee. Waar wil je eigenlijk naartoe?quote:Alhoewel, dus triest genoeg, er nog steeds vrouwen zijn die ook in dit rollenpatroon blijven steken, als het ze uitkomt natuurlijk.
Wat is het doel van een discussiequote:Op donderdag 26 februari 2009 21:26 schreef Nembrionic het volgende:
M.a.w.: zowel mannen als vrouwen blijven in eeuwenoude rolpatronen hangen. Niets mis mee. Waar wil je eigenlijk naartoe?
Ja, dan leer je iemand pas kennen, tijdens het kijken van een filmquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:27 schreef PeoplesFernandez het volgende:
1ste date is altijd film kijken bij 1 van de 2 thuis, je gaat toch niet serieus geld uitgeven aan een persoon als je niet eens weet of je die leuk vind
Ik hou wel een beetje van tradities ja.. En dan zou ik me ongemakkelijk voelen als ik iemand die ik mee uit eten heb gevraagd om een bijdrage zou vragen of zelfs alles zou laten betalen. Meestal betaal ik ook gewoon als ik even naar de WC moet ofzo, kan er ook geen discussie ontstaanquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:06 schreef heksehiel het volgende:
Zijn jullie dan echt een kudde schapen die maar doen zoals het hoort, gewoon omdat?
Damn, wat kortzichtig. Je gaat op een date toch juist bekijken óf je elkaar leuk vindt? Hoe je dat doet maakt toch geen flikker uit? Als dat geld kost, dan is er toch geen man overboord?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:27 schreef PeoplesFernandez het volgende:
1ste date is altijd film kijken bij 1 van de 2 thuis, je gaat toch niet serieus geld uitgeven aan een persoon als je niet eens weet of je die leuk vind
Nou, je stelt steeds vragen, geeft zelf geen antwoorden op je vragen terwijl ik toch het gevoel heb dat je een punt wil maken. Maar misschien zit ik er naastquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:30 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Wat is het doel van een discussie
Ja, je wil toch zelf ook een leuke avond hebben ? En een groot deel daarvan is afhankelijk van het feit of de ander het ook leuk vindt. Dat geldt voor mij althans.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Damn, wat kortzichtig. Je gaat op een date toch juist bekijken óf je elkaar leuk vindt? Hoe je dat doet maakt toch geen flikker uit? Als dat geld kost, dan is er toch geen man overboord?
Dat dus. Overigens vind ik thuis-filmkijk-dates wel leuk, maar ik zet het echt niet bovenaan mijn lijstje als ultieme datequote:Op donderdag 26 februari 2009 21:31 schreef heksehiel het volgende:
Ja, dan leer je iemand pas kennen, tijdens het kijken van een film![]()
Heel verstandigquote:Daarbij komt dat ik niemand in mijn huis laat als ik niet eens weet of ik die persoon leuk vind.
Waarom zou ik antwoord geven op mijn eigen vragen? Dat zou een beetje zinloos van de vraag zijn toch?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, je stelt steeds vragen, geeft zelf geen antwoorden op je vragen terwijl ik toch het gevoel heb dat je een punt wil maken. Maar misschien zit ik er naast
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen een date te lijf gaan met een soort van kosten/baten analyse... In relaties zelfs. Zo van "ja, als we dan gaan samenwonen kost dat minder etc." en houden ze ook nog op de % nauwkeurig bij wie wat moet betalen omdat de man 20% meer dan de vrouw verdient...quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef Nembrionic het volgende:
Eigenlijk vind ik persoonlijk de hele gelddiscussie oninteressant. Ik ga op een date voor de gezelligheid en om met een meisje te zijn. Ik denk echt geen seconde na over de kosten ofzo
Duidelijk verhaal. Dank je.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:36 schreef katerwater het volgende:
Om heksekiel van antwoord te dienen: Ik zou het appreciëren als een vrouw betaald als zij een job heeft en ik niet. Als hij krap bij kas zit (en de date is voor herhaling vatbaar), lijkt me dat een logische stap.
Als de date erg stroef is verlopen, en je weet zeker dat hier niets uit groeit is het splitten natuurlijk, werk of geen werk.
Natuurlijk kan de date die avond geweldig aanvoelen, en toch komt er geen tweede date. Maar da's het risico van een date natuurlijk
Na dit topic ook niet?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:38 schreef Nembrionic het volgende:
Eigenlijk vind ik persoonlijk de hele gelddiscussie oninteressant. Ik ga op een date voor de gezelligheid en om met een meisje te zijn. Ik denk echt geen seconde na over de kosten ofzo
om toch maar op die vraag in te gaan....quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:06 schreef heksehiel het volgende:
TS begint enzoquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:42 schreef heksehiel het volgende:
[..]
Waarom zou ik antwoord geven op mijn eigen vragen? Dat zou een beetje zinloos van de vraag zijn toch?
Nee, ik heb geen eigen mening maar wil wel een punt makenquote:Op donderdag 26 februari 2009 21:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
TS begint enzo(ik weet het, je bent TS niet..maar zelfde principe)
Je hebt toch wel een eigen mening?
ja dat is wel heel ziek idd.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:43 schreef gelly het volgende:
[..]
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen een date te lijf gaan met een soort van kosten/baten analyse... In relaties zelfs. Zo van "ja, als we dan gaan samenwonen kost dat minder etc." en houden ze ook nog op de % nauwkeurig bij wie wat moet betalen omdat de man 20% meer dan de vrouw verdient...
Ik ben dan ook misschien wel een emotionele sufferd, maar je doet dat soort dingen toch in de eerste plaats omdat je van iemand houdt en graag bij haar/hem wil zijn ?
Maar dat gevoel van 'ik probeer het jou zo comfortabel mogelijk te maken" geeft mij juist het gevoel van druk en het voor wat hoort wat principe.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:44 schreef AgLarrr het volgende:
De eerste keer betaal ik. Dat vind ik.. sjah, etiquette enerzijds, maar ook leuk anderzijds. Inderdaad het gevoel van "ik probeer het jou zo comfortabel mogelijk te maken".... half het idee van 'zorgen voor'. Meestal is date twee dan voor haar, of 50/50..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |