Gelukkig hebben schoonmakers die bij mensen privé komen schoonmaken nog geen recht op een rookvrije werkplek.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor jouw zaak geldt ook, zodra jij een poetsvrouw in vaste dienst hebt, mag jij niet meer roken in haar buurt.
Anti-rokers willen niet kiezen. Die blijven ook met een rookverbod thuis.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:20 schreef hondjes het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom er geen rokers cafe en een niet -rokers cafe bestaat.
kan iedereen zelf kiezen, net als in Spanje en het werkt prima.
personeel kan dan ook zelf kiezen, waar ze willen werken.
meer dan 90% van de spaanse kroegen is een rookholquote:Op zaterdag 28 februari 2009 22:20 schreef hondjes het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom er geen rokers cafe en een niet -rokers cafe bestaat.
kan iedereen zelf kiezen, net als in Spanje en het werkt prima.
personeel kan dan ook zelf kiezen, waar ze willen werken.
Nou en? Je komt er toch niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
meer dan 90% van de spaanse kroegen is een rookhol
quote:Naam: xander | 28-02-2009 | 19:14
Ik ondersteun de onderstaande aktie om overtredingen te melden.
Mijn vriendin en ik gaan ieder weekend stappen in Den Bosch. Sinds 1 juli vorig jaar kan dat. Mijn vriendin kan absoluut niet tegen tabaksrook en is erg dankbaar voor de nieuwe regelgeving. Nu kunnen we eindelijk eens lekker samen uitgaan, ook veel pop-concerten in W2. Geweldig, rookvrij daar nu! Toen we na afloop nog een paar biertjes wilden gaan halen in een kroeg niet ver van het station ging het mis. Ineens werd er volop gerookt. Ik ben toen naar die tafel toegegaan en heb heel vriendelijk gevraagd of men even naar buiten kon gaan met de sigaretten omdat mijn vriendin alergisch is voor tabaksrook en kreeg meteen commentaar dat we beter konden oprotten. We hebben onze biertjes maar laten staan en we zijn weggegaan.
Uiteraard heb ik dit "incident" gemeld bij de VWA
quote:Naam: Dinie | 28-02-2009 | 19:42
Xander, je bent een vuile teringverrader. Jammer dat jij met je vriendin niet voor me staan want ik blies mijn rook expres in jullie gore rot bekken.
Dit soort problemen heb je niet bij een volledig gesegregeerde rook/niet-rook horeca. De anti-rokers worden nu slachtoffer van hun eigen intolerantie.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:33 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kan jullie het gastenboek van de kachel als leuk leesvoer aanraden:
[..]
[..]
Ach, volgens mij is het niet meer vuiligheid dan hier voorbij komt, alleen dan nog wat asocialer!!quote:Op zondag 1 maart 2009 00:33 schreef MikeyMo het volgende:
Wat een drama toch weer. Het enige wat jij altijd doet met die linkjes is trachten aan te tonen dat rokers de 'slechten' zijn, MM. En die Xander moet niet zo zeiken.quote:Op zondag 1 maart 2009 00:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Nee, daar snap ik niks van.
Parkeren is op sommige plekken verboden, en op andere niet. Roken ook.
Op sommige plekken mag je wel alcohol verkopen, en op andere niet.
Op sommige tijden mag je wel met je auto het centrum in, op andere niet.
Nederland barst van de gedeeltelijke verboden, het rookverbod in de horeca is geen uitzondering.
En zolang je thuis, buiten en in het rookhok nog gewoon mag roken zijn er voor normale rokers en de horeca nog genoeg alternatieven die veel aantrekkelijker zijn dan boetes en sluiting.
[..]
Voorlopig kan je je peuken nog gewoon in de winkel (op sommige plekken dan, weer zo'n gedeeltelijk verbod wat prima werkt) kopen, dat gaat je met coke en xtc niet lukken.
Daaag, vergelijking.
En ik begrijp dat het er bij jullie aan de bar wild aan toe gaat als iedereen vrijelijk zijn lievelingsdrugs zit te gebruiken, maar in de meeste kroegen en alle overige horeca wordt geen coke, xtc of hash gebruikt.
MM zijn probleem is dat hij de Kachel niet kent, rookvrij of niet het is en blijft een kroeg voor een zeer specifiek publiek.quote:Op zondag 1 maart 2009 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat een drama toch weer. Het enige wat jij altijd doet met die linkjes is trachten aan te tonen dat rokers de 'slechten' zijn, MM. En die Xander moet niet zo zeiken.
Dat zijn altijd de ergstequote:Op maandag 2 maart 2009 11:55 schreef Bommenlegger het volgende:
Pinball is net als Gia een ex-roker?
quote:Rookrechtszaak druk bezocht
2 maart 2009, 11:23 uur | FD.nl
Er is veel steun voor de eigenaren van het Groningse café De Kachel. Beide kroegbazen moeten maandagmiddag voor de rechter verschijnen wegens overtreding van het rookverbod.
Kroegbazen uit het hele land hebben aangekondigd naar het noorden af te reizen voor dit 'proefproces'. Café De Kachel is sinds gisteravond 36 uur non-stop open. Vanaf daar lopen de naar verwachting meer dan honderd kasteleins naar het gerechtshof, aldus de site deondernemer.nl
Uitspraak
Vanwege de complexiteit wordt de zaak behandeld door de meervoudige kamer. Er valt niet meteen een uitspraak te verwachten. Deze volgt normaliter twee weken na de behandeling. Overtreding van het rookverbod, dat sinds 1 juli vorig jaar van kracht is, wordt sinds november aangemerkt als economisch delict.
Het Openbaar Ministerie kan een boete eisen van maximaal 18.500 euro al dan niet in combinatie met een voorwaardelijke sluiting. 'Het zal er op neerkomen dat de minister in beroep gaat als wij in het gelijk gesteld worden en andersom', zegt Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca-ondernemer (KHO), dat de Groningse kroegbazen ondersteunt.
Uitstel
'Het eerste wat onze advocaat zal doen tijdens de zitting is vragen om uitstel', zegt Maessen. 'Deze zaak is eerder iets voor de bestuursrechter dan voor de strafrechter omdat de overheid heeft geblunderd bij de invoering van het rookverbod', vindt Maessen. 'Komt het uitstel er niet dan zetten we in op ontslag van rechtsvervolging.'
quote:Op maandag 2 maart 2009 09:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
MM zijn probleem is dat hij de Kachel niet kent, rookvrij of niet het is en blijft een kroeg voor een zeer specifiek publiek.
Judas!quote:
Behalve het roken zelf heb ik nog wel alle trekjes, dus ik hobbel altijd vrolijk mee naar buiten met de rokers.quote:
Ik dacht dat achter rokers aanhobbelen nou typisch een trekje was van de echte niet-rokers?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Behalve het roken zelf heb ik nog wel alle trekjes, dus ik hobbel altijd vrolijk mee naar buiten met de rokers.
Je knabbelt zeker op alles wat je in je handen krijgt.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Behalve het roken zelf heb ik nog wel alle trekjes, dus ik hobbel altijd vrolijk mee naar buiten met de rokers.
Welnee, ben al anderhalf jaar gestopt.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
Je knabbelt zeker op alles wat je in je handen krijgt.
Natuurlijk maakt dat wel verschil.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bravo, wederom een reactie van je waar je bewijst niet te begrijpen dat het voor de handhaving geen verschil maakt of het nu totaal of op sommige plaatsen verboden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |