abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66518440
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom sla je nou weer zo'n toon aan? Egoistische asocialen? Wet overtreden? Jezus christus man, het gaat om een fucking peukie roken. Dat jij roken beschouwt als het grootste onrecht dat de mensheid ooit is aangedaan, dat is jouw probleem.
Dat is ook niet tegen jou die inhoudelijk met argumenten discussiëert, maar tegen papier die vindt dat zijn mening de norm is voor iedereen; en dat hij geen rekening hoeft te houden met mensen die het niet met hem eens zijn; want die krijgen van hem het recht om zich uit de voeten te maken.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:22:45 #162
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66519307
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:16 schreef mgerben het volgende:

Ja, want jij weet wel wat goed is voor anderen.
Nogmaals, wat je zegt ben je zelf
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:32:37 #163
pi_66519713
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:03 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat is ook niet tegen jou die inhoudelijk met argumenten discussiëert, maar tegen papier die vindt dat zijn mening de norm is voor iedereen;
Mijn mening is de norm voor gelijkgestemden die in een kroeg komen en daar roken. En daar hoef ik idd geen rekening te houden met mensen die er niet (willen) komen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:06:35 #164
242 Pinball
Electric Monk
pi_66521211
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat een vertrouwen in de overheid

Kun je mij eens aangeven waar de overheid succesvol is gebleken in handhaven van verboden en dan vooral op genotsmiddelen?
Wat een beperkt leesvermogen.

Ik zal het NOG een keer herhalen voor je doorrookte hersentjes, sufferdje:

roken is NIET verboden

Ja?
Snap je wat ik zeg?
Moet ik streepjes tussen de moeilijke woorden zetten zodat je ze beter kan lezen?

ro-ken is NIET ver-bo-den

Misschien moet je tussendoor even een peukie opsteken om je snappertje even op te laten warmen.

En om je stupide vergelijking dan toch maar door te trekken: hash, coke en xtc zijn wel verboden, en worden ook niet in de kroeg gebruikt, althans niet in het openbaar.

In de marge zullen er vast wel wat uitzonderingen zijn waar alle rookhelden uit dit topic wekelijks komen (as if), maar in normale horeca wordt het echt niet getolereerd als je aan de bar even een lijntje legt of een spuit in je arm steekt, net zomin als ze het op prijs stellen als je in een normale kroeg gaat blowen.

Met roken heb je dan ook nog eens de pech dat het echt niet even snel stiekem op het toilet kan, dus heel misschien snap je dan hoe dat in de toekomst gaat met roken?

Buiten, of in het rookhok.
Samen komen we er wel uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinball op 27-02-2009 17:33:48 (typo :{w) ]
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_66546335
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:06 schreef Pinball het volgende:

[..]

Wat een beperkt leesvermogen.

Ik zal het NOG een keer herhalen voor je doorrookte hersentjes, sufferdje:

roken is NIET verboden

Ja?
Snap je wat ik zeg?
Moet ik streepjes tussen de moeilijke woorden zetten zodat je ze beter kan lezen?

ro-ken is NIET ver-bo-den

Misschien moet je tussendoor even een peukie opsteken om je snappertje even op te laten warmen.

En om je stupide vergelijking dan toch maar door te trekken: hash, coke en xtc zijn wel verboden, en worden ook niet in de kroeg gebruikt, althans niet in het openbaar.

In de marge zullen er vast wel wat uitzonderingen zijn waar alle rookhelden uit dit topic wekelijks komen (as if), maar in normale horeca wordt het echt niet getolereerd als je aan de bar even een lijntje legt of een spuit in je arm steekt, net zomin als ze het op prijs stellen als je in een normale kroeg gaat blowen.

Met roken heb je dan ook nog eens de pech dat het echt niet even snel stiekem op het toilet kan, dus heel misschien snap je dan hoe dat in de toekomst gaat met roken?

Buiten, of in het rookhok.
Samen komen we er wel uit
Als je een beetje de moeite had genomen om deze discussie te volgen dan had je wellicht gesnapt dat het weinig uitmaakt of de overheid het nu op sommige plaatsen verbied of totaal.

Dus nogmaals de vraag of je voorbeelden hebt waar de overheid succesvol is gebleken in het handhaven van dit soort wetten. En hoe succesvol is de aanpak van hash (waar ik genoeg kroegen van kan noemen waar je dit mag nuttigen), coke en xtc door de overheid?

Zo stupide is die vergelijking dus blijkbaar niet sufferdje

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2009 10:05:51 ]
pi_66546673
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als je een beetje de moeite had genomen om deze discussie te volgen dan had je wellicht gesnapt dat het weinig uitmaakt of de overheid het nu op sommige plaatsen verbied of totaal.
Ik hoef in mijn dagelijks werk niet in de rook te zitten, terwijl ik toch twee rokende collega's heb. De norm is: Niet roken op het werk. Dat maakt het uit. En vergeet dat schijnheilige 'we komen er samen wel uit' beleid, want dan heb ik nog wel een paar trieste voorbeeldjes. Zoals een directeur die zichzelf 'beperkt' tot 15 sigaretten per dag vanwege de zwangerschap van een medewerkster.
quote:
Dus nogmaals de vraag of je voorbeelden hebt waar de overheid succesvol is gebleken in het handhaven van dit soort wetten.
Het is een groot succes. Bijvoorbeeld in alle kantoren, fabrieken, overheidsgebouwen, ziekenhuizen, treinen en vliegtuigen. Die zijn rookvrij. Dat kan omdat rokers gewoon even een stapje naar buiten doen, waar roken prima is toegestaan.
Er is een heel groot verschil tussen niet roken op een paar specifieke plekjes, en een totaalverbod. Rokers doen nu graag dramatisch zielig, maar ze mogen gewoon roken hoor.
quote:
En hoe succesvol is de aanpak van hash (waar ik genoeg kroegen van kan noemen waar je dit mag nuttigen), coke en xtc door de overheid?
Totaal andere zaken. Die zijn nl totaal verboden en dan krijg je illegaliteit.
Juist omdat de drempel om te kunnen roken heel laag is (buiten mag het wel) leidt dat niet tot groot verzet.
pi_66547161
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:27 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ik hoef in mijn dagelijks werk niet in de rook te zitten, terwijl ik toch twee rokende collega's heb. De norm is: Niet roken op het werk. Dat maakt het uit. En vergeet dat schijnheilige 'we komen er samen wel uit' beleid, want dan heb ik nog wel een paar trieste voorbeeldjes. Zoals een directeur die zichzelf 'beperkt' tot 15 sigaretten per dag vanwege de zwangerschap van een medewerkster.
[..]

Het is een groot succes. Bijvoorbeeld in alle kantoren, fabrieken, overheidsgebouwen, ziekenhuizen, treinen en vliegtuigen. Die zijn rookvrij. Dat kan omdat rokers gewoon even een stapje naar buiten doen, waar roken prima is toegestaan.
Er is een heel groot verschil tussen niet roken op een paar specifieke plekjes, en een totaalverbod. Rokers doen nu graag dramatisch zielig, maar ze mogen gewoon roken hoor.
[..]

Totaal andere zaken. Die zijn nl totaal verboden en dan krijg je illegaliteit.
Juist omdat de drempel om te kunnen roken heel laag is (buiten mag het wel) leidt dat niet tot groot verzet.
Er is geen verschil tussen een totaal verbod en een gedeeltelijk verbod wat betreft handhaving, is dat nu zo moeilijk te begrijpen? Illegaliteit wat betreft het rookverbod zie je nu toch ook al, steeds meer kroegen die tegen deze wet ingaan?
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:58:19 #168
242 Pinball
Electric Monk
pi_66548082
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, daar snap ik niks van.
Parkeren is op sommige plekken verboden, en op andere niet. Roken ook.
Op sommige plekken mag je wel alcohol verkopen, en op andere niet.
Op sommige tijden mag je wel met je auto het centrum in, op andere niet.

Nederland barst van de gedeeltelijke verboden, het rookverbod in de horeca is geen uitzondering.

En zolang je thuis, buiten en in het rookhok nog gewoon mag roken zijn er voor normale rokers en de horeca nog genoeg alternatieven die veel aantrekkelijker zijn dan boetes en sluiting.
quote:
Dus nogmaals de vraag of je voorbeelden hebt waar de overheid succesvol is gebleken in het handhaven van dit soort wetten. En hoe succesvol is de aanpak van hash (waar ik genoeg kroegen van kan noemen waar je dit mag nuttigen), coke en xtc door de overheid?

Zo stupide is die vergelijking dus blijkbaar niet sufferdje
Voorlopig kan je je peuken nog gewoon in de winkel (op sommige plekken dan, weer zo'n gedeeltelijk verbod wat prima werkt ) kopen, dat gaat je met coke en xtc niet lukken.
Daaag, vergelijking.

En ik begrijp dat het er bij jullie aan de bar wild aan toe gaat als iedereen vrijelijk zijn lievelingsdrugs zit te gebruiken, maar in de meeste kroegen en alle overige horeca wordt geen coke, xtc of hash gebruikt.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:02:36 #169
242 Pinball
Electric Monk
pi_66548166
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Er is geen verschil tussen een totaal verbod en een gedeeltelijk verbod wat betreft handhaving, is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Dat is vooral moeilijk te begrijpen omdat het niet waar is.
pi_66554700
Mensen die het verschil niet zien tussen roken in kantoren, overheidsgebouwen, openbaar vervoer of in de kroeg zijn echt van een andere soort.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:20:00 #171
242 Pinball
Electric Monk
pi_66557010
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:07 schreef bloodymary het volgende:
Mensen die het verschil niet zien tussen roken in kantoren, overheidsgebouwen, openbaar vervoer of in de kroeg zijn echt van een andere soort.
Voor deze wet is het allemaal gewoon een werkplek, daar valt weinig onderscheid in te maken.
En blijkbaar zien mensen het verschil in beleving wel, daarom heeft de horeca lang een uitzonderingspositie gehad.

Maar roken is overal even ongezond, dus wat dat betreft is het mooi dat aan die uitzonderingspositie een eind komt.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 17:32:52 #172
pi_66557322
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:20 schreef Pinball het volgende:

[..]

Voor deze wet is het allemaal gewoon een werkplek, daar valt weinig onderscheid in te maken.
En blijkbaar zien mensen het verschil in beleving wel, daarom heeft de horeca lang een uitzonderingspositie gehad.

Maar roken is overal even ongezond, dus wat dat betreft is het mooi dat aan die uitzonderingspositie een eind komt.
Het gaat hier over meeroken en de wet is nog steeds geen argument in een discussie over de wet.
pi_66558400
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:20 schreef Pinball het volgende:

[..]

Mijn kantoor aan huis is ook een werkplek, en al zitten hier 100 klanten binnen mag ik daar nog steeds roken.

En die uitzonderingspositie kan gewoon blijven dan.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:14:09 #174
3542 Gia
User under construction
pi_66566302
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:11 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Mijn kantoor aan huis is ook een werkplek, en al zitten hier 100 klanten binnen mag ik daar nog steeds roken.

En die uitzonderingspositie kan gewoon blijven dan.
Het gaat dan ook niet om de bescherming van de eigenaar, maar van het personeel. Ieder personeelslid heeft recht op een rookvrije werkplek.
Aangezien de meeste kroegen wel een of meerdere personeelsleden heeft, zelfs de kleinste kroegjes, geldt dit verbod voor de hele horeca.
Als ze een uitzondering zouden gaan maken voor horecagelegenheden zonder personeel, dan krijg je al gauw constructies als het mede-eigenaar maken van personeel, voor een x-percentage, om onder het verbod uit te komen.

Voor jouw zaak geldt ook, zodra jij een poetsvrouw in vaste dienst hebt, mag jij niet meer roken in haar buurt.
pi_66566502
Begrijp nog steeds niet waarom er geen rokers cafe en een niet -rokers cafe bestaat.
kan iedereen zelf kiezen, net als in Spanje en het werkt prima.
personeel kan dan ook zelf kiezen, waar ze willen werken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:23:33 #176
pi_66566591
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor jouw zaak geldt ook, zodra jij een poetsvrouw in vaste dienst hebt, mag jij niet meer roken in haar buurt.
Gelukkig hebben schoonmakers die bij mensen privé komen schoonmaken nog geen recht op een rookvrije werkplek.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:24:10 #177
pi_66566607
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:20 schreef hondjes het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom er geen rokers cafe en een niet -rokers cafe bestaat.
Anti-rokers willen niet kiezen. Die blijven ook met een rookverbod thuis.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:14:24 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66568338
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:20 schreef hondjes het volgende:
meer dan 90% van de spaanse kroegen is een rookhol
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:40:05 #179
pi_66569095
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:14 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

meer dan 90% van de spaanse kroegen is een rookhol
Nou en? Je komt er toch niet.
  zondag 1 maart 2009 @ 00:33:37 #180
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66570423
Ik kan jullie het gastenboek van de kachel als leuk leesvoer aanraden:
quote:
Naam: xander | 28-02-2009 | 19:14
Ik ondersteun de onderstaande aktie om overtredingen te melden.

Mijn vriendin en ik gaan ieder weekend stappen in Den Bosch. Sinds 1 juli vorig jaar kan dat. Mijn vriendin kan absoluut niet tegen tabaksrook en is erg dankbaar voor de nieuwe regelgeving. Nu kunnen we eindelijk eens lekker samen uitgaan, ook veel pop-concerten in W2. Geweldig, rookvrij daar nu! Toen we na afloop nog een paar biertjes wilden gaan halen in een kroeg niet ver van het station ging het mis. Ineens werd er volop gerookt. Ik ben toen naar die tafel toegegaan en heb heel vriendelijk gevraagd of men even naar buiten kon gaan met de sigaretten omdat mijn vriendin alergisch is voor tabaksrook en kreeg meteen commentaar dat we beter konden oprotten. We hebben onze biertjes maar laten staan en we zijn weggegaan.

Uiteraard heb ik dit "incident" gemeld bij de VWA
quote:
Naam: Dinie | 28-02-2009 | 19:42
Xander, je bent een vuile teringverrader. Jammer dat jij met je vriendin niet voor me staan want ik blies mijn rook expres in jullie gore rot bekken.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')