abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:46:16 #81
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66460921
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ING alsnog genationaliseerd gaat worden mag Bos zijn biezen pakken natuurlijk. Er zijn enorme risico's. Ik zorg er gewoon voor dat ik minder dan een ton op mn spaarrekening heb staan, dan zie ik het verder wel. Ik denk dat Bos verder wacht tot het echt niet anders meer kan en hij voor een relatief klein bedrag kan overgaan tot nationalisatie. (zoals inderdaad die 50 cent per aandeel) Nu is het nog relatief duur.
Dat gaat mij weinig moeite kosten
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66461884
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Dat gaat mij weinig moeite kosten
En velen hier (op Fok!) met ons .
pi_66465521
Ik ga denk ik morgen 1500euro mezelf inkopen in ING. Het is erop of eronder Hopen dat het morgen onder de drie euro duikt.
pi_66469279
Zijn ze nog niet genationaliserd? Ooh, het is nog geen zondag he..
pi_66469301
Zolang het commercieel vastgoed nog niet ontplofd is, en ING dat blijkt te overleven, blijf ik er ver van weg

Nu zijn het alleen nog de subprime kredieten, maar de de echte klap (bedrijfskredieten, en dan vooral de financiering van commercieel vastgoed) moet nog komen. Als ze dat overleven, is er toekomst, zij het dat de magische jaren '90 en '00 niet meer terugkomen. ING zal moeten krimpen, en veel ook.

Er valt best op te traden, met al die koersbewegingen, maar met beleggen heeft het niet veel te maken.
pi_66471951
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 06:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zolang het commercieel vastgoed nog niet ontplofd is, en ING dat blijkt te overleven, blijf ik er ver van weg

Nu zijn het alleen nog de subprime kredieten, maar de de echte klap (bedrijfskredieten, en dan vooral de financiering van commercieel vastgoed) moet nog komen. Als ze dat overleven, is er toekomst, zij het dat de magische jaren '90 en '00 niet meer terugkomen. ING zal moeten krimpen, en veel ook.

Er valt best op te traden, met al die koersbewegingen, maar met beleggen heeft het niet veel te maken.
pi_66472474
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 06:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Het voornaamste probleem dat Fortis had was dat de spaarders miljarden uit de bank haalden in een paar weken.
Dat lijkt mij ook voor ING de voornaamste zorg. Daarom roepen alle banken ook dat ze zich weer meer met primaire bankzaken zoals sparen gaan bezig houden. Alleen maar om de spaarders niet weg te jagen.
pi_66478572
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:29 schreef HarryP het volgende:

[..]

Het voornaamste probleem dat Fortis had was dat de spaarders miljarden uit de bank haalden in een paar weken.
Dat lijkt mij ook voor ING de voornaamste zorg. Daarom roepen alle banken ook dat ze zich weer meer met primaire bankzaken zoals sparen gaan bezig houden. Alleen maar om de spaarders niet weg te jagen.
Ben echt benieuwd naar de cijfers van komende en vertrekkende spaarders bij ING.

En bij Fortis gingen idd veel mensen weg, maar de koers daalde enkel op het gerucht dat ze misschien een kleine kans hadden dat ze eventueel de financiering voor de koop van ABN niet rond zouden krijgen. Die daling was echt nergens op gebaseerd en heeft veel veroorzaakt.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66481304
ING alweer 4 euro.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66481442
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:52 schreef capricia het volgende:
ING alweer 4 euro.
Man, man, man, wanneer duiken die gasten weer onder de 3eu. Dan wil ik er wel instappen
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:04:54 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66481763
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:55 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Man, man, man, wanneer duiken die gasten weer onder de 3eu. Dan wil ik er wel instappen
eergisteren?
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:39:11 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66485582
Dat extreem volatiele koersverloop slaat toch helemaal nergens meer op. Nu weer ruim boven de vier euro, net als aan het begin van de week. Ik vraag me nu af: Wie verkoopt er dan op 2,80? En is het mogelijk om over 1 maandje weer op zes euro te verkopen? Gelukkig was ik carnaval aan het vieren afgelopen dinsdag en is het allemaal langs me heen gegaan.
The End Times are wild
pi_66485682
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef LXIV het volgende:
Dat extreem volatiele koersverloop slaat toch helemaal nergens meer op. Nu weer ruim boven de vier euro, net als aan het begin van de week. Ik vraag me nu af: Wie verkoopt er dan op 2,80? En is het mogelijk om over 1 maandje weer op zes euro te verkopen? Gelukkig was ik carnaval aan het vieren afgelopen dinsdag en is het allemaal langs me heen gegaan.
Dat is toch wel vaker met die 'penny'-achtige aandelen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:26 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66488112
Een pennystock is het pas onder de euro. Maar daar wordt de volatiliteit veroorzaakt omdat een stijging van 5ct naar 6ct al snel 20% is.
The End Times are wild
pi_66490626
ING is net citigroup, zit vol met daytraders.
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:32:27 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66491611
Er valt dan ook heel veel te verdienen. Maar ook heel veel te verliezen!
The End Times are wild
pi_66506491
Met ING calls kopen op 3 euro en verkopen op 4
pi_66524165
Ben aan het twijfelen of ik een aantal aandelen ING koop. En ze gewoon een jaar of 5 vast laten staan.

Jullie mening?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_66524388
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:10 schreef deepart het volgende:
Ben aan het twijfelen of ik een aantal aandelen ING koop. En ze gewoon een jaar of 5 vast laten staan.

Jullie mening?
Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.
zeker de eerste vijf jaar zonder dividend
pi_66524490
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.
zeker de eerste vijf jaar zonder dividend
Dat klinkt niet erg aantrekkelijk
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:18:25 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66524510
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:10 schreef deepart het volgende:

Jullie mening?
Over vijf jaar zijn ze of minder dan 30 cent waard, of meer dan 10 euro. En ik denk dat er meer kans is op 10 euro dan op 30 cent. Ik zou dus kopen, op de plank leggen en verder niet naar omkijken.

Iedere keer nog was er op de bodem van de markt (is dit de bodem?) totale paniek en vertwijfeling of het nog ooit, ooit, ooit goed zou komen met de koersen. Logisch ook, want anders zou er op dat punt niemand verkopen. En wat gebeurde tot nu toe iedere keer? Na drie jaar stonden de koersen hoger dan ooit tevoren.
The End Times are wild
pi_66525447
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over vijf jaar zijn ze of minder dan 30 cent waard, of meer dan 10 euro. En ik denk dat er meer kans is op 10 euro dan op 30 cent. Ik zou dus kopen, op de plank leggen en verder niet naar omkijken.

Iedere keer nog was er op de bodem van de markt (is dit de bodem?) totale paniek en vertwijfeling of het nog ooit, ooit, ooit goed zou komen met de koersen. Logisch ook, want anders zou er op dat punt niemand verkopen. En wat gebeurde tot nu toe iedere keer? Na drie jaar stonden de koersen hoger dan ooit tevoren.
ik deel je mening dat het alles of niks is.
Wat de komende twee jaar overleeft, zal daarna goed renderen.

Ik denk alleen niet dat ING bij de overlevenden hoort. Ze zijn nog steeds waanzinnig overleveraged, ze staan onder curatele van de overheid, ze hebben nog waanzinnige exposure t.a.v. commercieel vastgoed (wat ik denk dat de volgende klap gaat worden). Als gevolg zullen ze meer geld van de overheid krijgen, en ik zie niet hoe de politiek haar nek nog verder kan uitsteken, zonder dat direct ten kosten van de aandeelhouders te doen. ING zal niet verdwijnen, maar ik denk niet dat de huidige aandeelhouders nog iets gaan beuren. Ik zie ING meer als sterfhuis, waar na technisch failliet de gezonde delen zelfstandig worden voortgezet.

Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Maar wie overleeft is denk ik onderhand wel een koopje.
pi_66526082
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Ik zie meer in goed in China ingevoerde westerse bedrijven met veel patenten en technologie, waaronder zeker DSM, en mede vanwege haar constant dividendpercentage

http://www.fd.nl/artikel/10824160/dsm-opent-dsm-china-campus
quote:
DSM en Crucell bereiken mijlpaal met PER.C6®-technologie

DSM Biologics, een businessunit van DSM Pharmaceutical Products, en Crucell N.V. (Euronext, NASDAQ: CRXL; Swiss Exchange: CRX) hebben vandaag bekendgemaakt dat wederom een belangrijke mijlpaal is bereikt met het PER.C6® technologieplatform voor de productie van monoklonale antistoffen en recombinante eiwitten. Onderzoekers in het PERCIVIA-onderzoekscentrum hebben een recordopbrengst van 15 g/L bereikt voor een antistofproduct. PERCIVIA is het in Cambridge (Massachusetts, VS) gevestigde PER.C6® Development Center, een joint venture tussen DSM en Crucell.

Marco Cacciuttolo, CEO van PERCIVIA, gaf als toelichting, “Het bereiken van deze hoge opbrengst voor PER.C6®, de hoogste tot nu toe, is een belangrijke gebeurtenis voor de biofarmaceutische industrie. Het demonstreert de kracht en de robuustheid van het PER.C6®-productieplatform en toont duidelijk aan dat het PER.C6®-productieplatform van grote invloed zal zijn op het totale economische rendement van de productie van biofarmaceutica. Bij de opstart van de PERCIVIA joint venture iets meer dan een jaar geleden onderkenden DSM en Crucell het enorme potentieel van de PER.C6®-technologie. De doorbraken die in slechts een jaar zijn bereikt onderstrepen de bijzondere eigenschappen en mogelijkheden van het PER.C6®-productieplatform. Op basis van de laatste wetenschappelijke gegevens zijn we vol vertrouwen dat we de productiviteit nog verder kunnen opvoeren.”
quote:
pi_66538591
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ING alsnog genationaliseerd gaat worden mag Bos zijn biezen pakken natuurlijk. Er zijn enorme risico's. Ik zorg er gewoon voor dat ik minder dan een ton op mn spaarrekening heb staan, dan zie ik het verder wel. Ik denk dat Bos verder wacht tot het echt niet anders meer kan en hij voor een relatief klein bedrag kan overgaan tot nationalisatie. (zoals inderdaad die 50 cent per aandeel) Nu is het nog relatief duur.
er zijn inderdad enorme risico's.
ing is de op een na grootste spaarbank ter wereld.
met assets groter dan ons bnp, ing overnemen zonder dat we precies weten wat de inhoud is kan nog een hele nare zure appel blijken voor de belastingbetalers.
pi_66538657
ik denk dat ING de eerste Europees genationaliseerde bank wordt.

- bronnen vermelden, anders niet dit soort info posten, veroorzaakt nergens op gebaseerde paniek. -

[ Bericht 20% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:44:59 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:32:05 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66540119
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik deel je mening dat het alles of niks is.
Wat de komende twee jaar overleeft, zal daarna goed renderen.

Ik denk alleen niet dat ING bij de overlevenden hoort. Ze zijn nog steeds waanzinnig overleveraged, ze staan onder curatele van de overheid, ze hebben nog waanzinnige exposure t.a.v. commercieel vastgoed (wat ik denk dat de volgende klap gaat worden). Als gevolg zullen ze meer geld van de overheid krijgen, en ik zie niet hoe de politiek haar nek nog verder kan uitsteken, zonder dat direct ten kosten van de aandeelhouders te doen. ING zal niet verdwijnen, maar ik denk niet dat de huidige aandeelhouders nog iets gaan beuren. Ik zie ING meer als sterfhuis, waar na technisch failliet de gezonde delen zelfstandig worden voortgezet.

Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Die sub-prime, waar eerst zoveel over te doen was, is afgestoten. Nu dan weer de exposure naar commercieel vastgoed. Hoe groot is deze exposure? En in welke landen? En hoelang lopen de huidige contracten? Of er nu wat herwaarderingen voor dat vastgoed moeten plaatsvinden is mi niet zo zeer relevant, er is voldoende eigen vermogen. Het gaat om de cashflow, ofwel komen de huurpenningen nog binnen.
The End Times are wild
pi_66542773
Er gaan (mogelijk) zeer ernstige problemen komen met o.a. de Oekraïne en de ING is dan zwaar de sjaak.

En wij als land gaan dan hele zure jaren krijgen als de ING is genationaliseerd ( Geldt ook voor o.a. zwitserland , belgië en oostenrijk )
pi_66546544
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66563807

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:46:38 (reactie op edit) ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:15:17 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66564328

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:46:49 (reactie op edit) ]
The End Times are wild
pi_66565448
Paniek zaaien zonder bron is niet toegestaan en helpt ook niet om een leuke discussie in gang te zetten . Bronnen vermelden en anders geen 'concrete' info plaatsen, we kunnen 't dan niet waarheidsgetrouwheid checken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:11:33 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66566211
Wat voor paniekzaaierij stond er dan?
---
pi_66567842
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik twijfel al langer om iets met aandelen te gaan doen voor de fun lijkt met wel leuk om nu voor 200 euro wat aandeeltjes te kopen en kijken wat het opleverd. Gewoon even aftasten dus.
Fortis kopen op 85 cent en verkopen op 1,60 was zondermeer leuk :-)
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:18:52 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66568476
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:11 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat voor paniekzaaierij stond er dan?
Er stond helemaal geen paniekzaaijerij, er stond juist dat die berichten over Oekraine etc. niets dan paniekzaaijerij waren. Als een mod op die manier zijn eigen postjes gaat beschermen!
The End Times are wild
pi_66568654
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:
Er stond helemaal geen paniekzaaijerij, er stond juist dat die berichten over Oekraine etc. niets dan paniekzaaijerij waren. Als een mod op die manier zijn eigen postjes gaat beschermen!
Er stond concrete aanvullende info over deze post:
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
ik denk dat ING de eerste Europees genationaliseerde bank wordt.
die henkway nergens mee kon bewijzen (een fatsoenlijke bron). Deze post heb ik aangepast en alle reacties daarop. In een reactie stond idd wat jij zegt, maar dat sloeg nu nergens meer op aangezien je post die je quotte weg was, vandaar weggehaald. Dat heeft verder niks met 'bescherming' te maken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:34:46 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66568943
ok.
The End Times are wild
pi_66571583
Als je die leeuw bij ING nou eens een ander kleurtje geven, bijvoorbeeld goud i.p.v.dat akelig lelijke oranje; dan geeft dat meer vertrouwen denk ik.

Laat die leeuw niet in zijn hempie staan.
pi_66572023
Ik denk dat juist ING één van de weinige banken is die de zaken nog redelijk onder controle heeft.
Het succes van ING DIRECT heeft er voor gezorgd dat er momenteel zorgen zijn omtrent de liquiditeitspositie.
De spaargelden hiervan zijn gestoken in lange termijn beleggingen. Wanneer de spaartegoeden massaal zouden worden opgenomen kan er inderdaad het gevaar ontstaan dat ING hier niet meer aan kan voldoen. Echter wijst niets erop dat er momenteel sprake is van een enorme kapitaalvlucht. Bovendien is de eigen vermogenspositie van ING vergeleken met andere Europese banken gewoon sterk. Op de beurs heerst momenteel paniek en de financials zijn een speelbal geworden van speculanten. Als straks de rust is wedergekeerd zal blijken dat ING niet alleen zal overleven, maar dat ING sterker uit de crisis zal komen.
pi_66573333
quote:
Op zondag 1 maart 2009 02:05 schreef GAULOISES het volgende:
Bovendien is de eigen vermogenspositie van ING vergeleken met andere Europese banken gewoon sterk.
Que?

ING is juist een van de meest fragiele. ING heeft van alle banken, incl. de Amerikaanse, een van de hoogste leverages ter wereld. D.i. verhouding balans tot eigen vermogen.
  zondag 1 maart 2009 @ 09:05:02 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66573650
Dat is ook deels een gevolg van zijn eigen succes, door de snelle groei.

Los van de financiele data vind ik de manier waarop ING hier door sommigen als "boevenbank" of "incompetent" wordt afgeschilderd ronduit belachelijk. Het gebeurt ook meestal door figuren die pas sinds de kredietcrisis eens een keer op de financiele pagina's kijken.
Bijvoorbeeld voor wat betreft duurzaam ondernemen, verantwoord werkgeverschap etc. liep en loopt ING voorop.
The End Times are wild
  zondag 1 maart 2009 @ 10:40:53 #121
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66574457
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

als jij op die manier je eigen aandelen gaat beschermen...
je oogst wat je zaait
  zondag 1 maart 2009 @ 11:36:44 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66575581
Net alsof hetgeen hier op FOK! geschreven wordt dan ook maar enige invloed heeft op beurskoersen danwel bedrijfsresultaten!!
The End Times are wild
pi_66575726
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:36 schreef LXIV het volgende:
Net alsof hetgeen hier op FOK! geschreven wordt dan ook maar enige invloed heeft op beurskoersen danwel bedrijfsresultaten!!
Lijkt mij vrij sterk inderdaad
Diepzinnige deepart.
pi_66575882
quote:
Op zondag 1 maart 2009 09:05 schreef LXIV het volgende:
Bijvoorbeeld voor wat betreft duurzaam ondernemen, verantwoord werkgeverschap etc. liep en loopt ING voorop.
Dat is ook allemaal socialistisch gelul, een bedrijf moet zijn continuïteit waarborgen en een bedrijf moet zorgen dat ze zoveel mogelijk winst maken, meer niet want daarmee vervult het zijn maatschappelijke plicht al volledig. Op punt 1 is ING zeer te kort geschoten, men heeft onaanvaardbare risico's genomen en daarmee de continuïteit van de onderneming in gevaar gebracht en wel op een dusdanige manier dat de overheid ING overeind moest houden.
  zondag 1 maart 2009 @ 11:50:17 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_66575890
het zal mij benieuwen wat de 7 miljoen postbankklanten gaan doen als ze bekomen zijn van de schok. Als deze klanten massaal gaan overstappen, zal dit een probleem zijn voor ING??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_66575934
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het zal mij benieuwen wat de 7 miljoen postbankklanten gaan doen als ze bekomen zijn van de schok. Als deze klanten massaal gaan overstappen, zal dit een probleem zijn voor ING??
Nou het bevalt mij niets die gedwongen winkelnering, ben aan het kijken naar een andere bank, mogelijk zal dat de Ohra worden

http://www.ohra.nl/bankieren-bij-ohra/actuele-rentes.jsp
  zondag 1 maart 2009 @ 11:53:31 #127
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66575973
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is ook allemaal socialistisch gelul, een bedrijf moet zijn continuïteit waarborgen en een bedrijf moet zorgen dat ze zoveel mogelijk winst maken, meer niet want daarmee vervult het zijn maatschappelijke plicht al volledig. Op punt 1 is ING zeer te kort geschoten, men heeft onaanvaardbare risico's genomen en daarmee de continuïteit van de onderneming in gevaar gebracht en wel op een dusdanige manier dat de overheid ING overeind moest houden.
In het streven naar die maximale winst zijn juist die onaanvaardbare risico's genomen.
---
  zondag 1 maart 2009 @ 11:53:40 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66575978
Dat de ING, net zoals de meeste banken, de zeer uitzonderlijke situatie waarin wij ons nu bevinden niet voorzien heeft klopt. Natuurlijk heeft de Rabobank, aka boerenleenbank, hier minder last van. Maar die deden dan ook weinig anders dan spaarcentjes van boeren weer uitlenen aan mensen die een huis kochten. Bovendien moet ik nog zien dat zij geheel ongeschonden de kredietcrisis doorkomen als de huizenprijzen in Nederland flink kelderen. Want hun exposure daar naar toe is veel groter dan die van de andere Nederlandse banken.

Waar het om gaat is dat de ING wordt voorgesteld als een of andere corrupte maffiabank, net als Goldman Sachs, Lehmann of Fortis. En dat is gewoon pertinente onzin. Het is hyena-gedrag, op een zwak moment massaal erop duiken en doen alsof het altijd een grote beerput geweest is. En dat is beslist niet waar, volslagen onzin. Qua integriteit is er helemaal niks mis met die bank, integendeel juist.
The End Times are wild
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:23:52 #129
236264 crew  capricia
pi_66576649
Amen!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66576740
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:53 schreef LXIV het volgende:
Dat de ING, net zoals de meeste banken, de zeer uitzonderlijke situatie waarin wij ons nu bevinden niet voorzien heeft klopt. Natuurlijk heeft de Rabobank, aka boerenleenbank, hier minder last van. Maar die deden dan ook weinig anders dan spaarcentjes van boeren weer uitlenen aan mensen die een huis kochten. Bovendien moet ik nog zien dat zij geheel ongeschonden de kredietcrisis doorkomen als de huizenprijzen in Nederland flink kelderen. Want hun exposure daar naar toe is veel groter dan die van de andere Nederlandse banken.
Rabo heeft exact hetzelfde gedaan als ING, sterker nog als het gaat om structured produkten liep Rabo een mijl voor op ING. Het grote verschil is dat Rabo minder ruchtbaarheid eraan kan geven omdat het geen beursfonds is, dat Rabo het veel minder ver heeft doorgedreven (lagere leverage) en dat Rabo helemaal in het begin van deze crisis de omvang wel doorhad, en werd uitgelachen in de bancaire wereld omdat ze 20 mld liquide maakten, toen andere banken nog heftig aan het ontkennen waren. Rabo is simpelweg veel voorzichtiger, en dat kunnen ze zijn omdat ze niet opgezweepd worden door aandeelhouders, en bovendien een extreem stabiell retailbedrijf hebben (de 'lokale' banken).
quote:
Waar het om gaat is dat de ING wordt voorgesteld als een of andere corrupte maffiabank, net als Goldman Sachs, Lehmann of Fortis. En dat is gewoon pertinente onzin. Het is hyena-gedrag, op een zwak moment massaal erop duiken en doen alsof het altijd een grote beerput geweest is. En dat is beslist niet waar, volslagen onzin. Qua integriteit is er helemaal niks mis met die bank, integendeel juist.
Integriteit is juist het grote probleem voor ING. Onder leiding van Tilmant is te lang gedaan alsof er niks aan de hand is. Pas de afgelopen kwartalen zie je druppelsgewijs wat terugkomen in de cijfers, waarbij nog steeds niet duidelijk is wat er allemaal aan off balance gein staat. Van het ene moment gaat het van 'ING is een stabiele bank' naar 'ING ontvangt 10 mld staatssteun'. Onder Jan Hommen (niet toevallig geen bankier) zal er wat meer realisme, en vooral wat minder arrogantie zijn.

Het had inderdaad erger gekund: ze hadden zich kunnen mengen in het gewoel om ABN AMRO. Dat hebben ze dan weer goed gezien.
  zondag 1 maart 2009 @ 12:29:46 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66576785
Maar wat vind je nu van het algemene beleid van de bank (want weinig andere grote banken zijn over). Je bent het toch wel met me eens dat de manier waarop zij wordt afgeschilderd als een boevenbende extreem overtrokken is?
The End Times are wild
pi_66577359
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:29 schreef LXIV het volgende:
Maar wat vind je nu van het algemene beleid van de bank (want weinig andere grote banken zijn over). Je bent het toch wel met me eens dat de manier waarop zij wordt afgeschilderd als een boevenbende extreem overtrokken is?
Een boevenbende is misschien wel de goede kwalificatie. Ligt eraan wat je mening is over de risico's die de bank heeft genomen met haar investeringen.

Persoonlijk ben ik van mening dat alle banken crimineel bezig zijn met het uitleenbeleid (10 keer meer uitlenen als het kapitaal toelaat), maar dit is niet de schuld van de banken. Zij maken immers enkel gebruik van de mogelijkheden die hun geboden worden binnen de regelgeving en het financiële systeem dat sinds 1913 bestaat.
pi_66578124
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:29 schreef LXIV het volgende:
Het zijn geen boeven. Een boef zou iemand zijn die willens en wetens een onverantwoord risico neemt.

Ik denk oprecht dat ze dat nooit gedacht hebben, en ze waren daar bepaald niet alleen in.
  zondag 1 maart 2009 @ 16:02:26 #134
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_66584158
Ze schofferen de postbankrekeninghouders meteen de eerste dag, door ze op hogere kosten en lagere rentes te tracteren,terwijl ze juist vertrouwen moeten winnen!!

Dat zal goed helpen de trouwe postbankklanten voor de iNG te behouden maar-niet-heus. Mijn vertrouwen heeft in ieder geval wederom een flinke deuk opgelopen. Ik ben nu voor het eerst serieus aan het kijken al mijn bankzaken naar elders over te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_66624580

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 02-03-2009 19:14:11 (ONZ is verderop) ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 2 maart 2009 @ 18:17:08 #136
39237 crew  H_T
2733
pi_66625087
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:01 schreef Bankfurt het volgende:
Mensen die nu aandelen ING kopen krijgen er een gratis revolver bij (met 1 kogel).

In 1930 was er een dergelijke aanbieding bij aandelen Goldman Sachs.
Heeft Goldman Sachs niet dikke winst gemaakt daarna?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:59:42 #137
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_66626356
probleem met de banken is dat ze veel te weinig eigen vermogen aanhouden waardoor ze te kwetsbaar zijn. Hier zou de overheid meer realistische eisen moeten stellen aan elke bank.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_66627016
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
probleem met de banken is dat ze veel te weinig eigen vermogen aanhouden waardoor ze te kwetsbaar zijn. Hier zou de overheid meer realistische eisen moeten stellen aan elke bank.
inderdaad

pi_66627556
De overheid had en heeft toch helemaal geen baat bij minder investeringen. Waar is ze nu dan mee bezig, niet realistisch steunen? Makkelijke praat in barre tijden. Als er toezicht is in Amerika, is er al wat gewonnen.
  maandag 2 maart 2009 @ 20:45:44 #140
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_66630392
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zijn toch gewoon regels voor?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 2 maart 2009 @ 20:52:20 #141
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66630680
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:45 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Zijn toch gewoon regels voor?
Ja er zijn wel regels maar simpelweg door het systeem van fractioneel bankieren lenen ze een veelvoud uit van wat ze hebben. Binnen het systeem zijn er wel varianten maar het principe blijft (veel) meer uitlenen dan je bezit.
---
pi_66639952
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:52 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja er zijn wel regels maar simpelweg door het systeem van fractioneel bankieren lenen ze een veelvoud uit van wat ze hebben. Binnen het systeem zijn er wel varianten maar het principe blijft (veel) meer uitlenen dan je bezit.
Dat is nog geen probleem, als je maar niet teveel in slechte leningen op een markt zonder toezicht investeert. In Nederland zijn we dan nog Rooms in fractioneel bankieren. We hebben ook pech dat financials zwaar wegen in ons doorvoerlandje. ING zit vrijwel overal in en krijgt het sentiment op z'n brood.
pi_66640248
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 00:59 schreef okee6 het volgende:
Dat is nog geen probleem, als je maar niet teveel in slechte leningen op een markt zonder toezicht investeert.
In het huidige financiele stelsel is er de mogelijkheid om een enorme hoeveelheid leningen te verstrekken. Fractioneel bankieren, centrale banken die er lustig op los lenen aan een handvol commerciële banken, als klap op de vuurpijl zijn krediet ook nog een fiscaal aantrekkelijk, er heerst dus een gigantische druk in de markt om veel geld uit te lenen en veel geld te lenen. Dat men over de grens is gegaan door ook leningen te verstrekken aan partijen waarbij de kans niet zo groot was dat het terugbetaald zou worden is daar dan ook een direct gevolg van.

De aanpak die jij voorstaat is dat je een hond een bot in een bloemperk voor legt maar vervolgens met een riem wil voorkomen dat de hond het bloemperk in rent. Je kan natuurlijk ook gewoon het bot weg halen, dan heb je ook geen riemen meer nodig voor al die honden die dat bot willen bemachtigen.
pi_66640339
Niet correct. De Amerikaanse overheid is wat trots dat zij over de grootste schuldklok ter wereld beschikt. Fractional banking made it possible! Ik vind het sowieso een zot gegeven; IJsland wel blaren, Amerika (nog) niet.

Enfin, achter de huidige waarde van het aandeel ING zit ook weinig realiteit.
pi_66640685
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ze schofferen de postbankrekeninghouders meteen de eerste dag, door ze op hogere kosten en lagere rentes te tracteren,terwijl ze juist vertrouwen moeten winnen!!
Waar baseer je dat nou op? Naar ik begreep uit alle folders waarmee ik de afgelopen maanden door ING en Postbank bedolven ben (heb prive en zakelijke rekeningen bij beide) zou de overgang geen consequenties hebben voor huidige PB-rekeninghouders; rente op spaarrekeningen e.d. blijft hetzelfde. Is daar dan toch aan getornd?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:59:18 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66655530
Zojuist ontvangen:
quote:
Geachte heer SeLang,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Ewout Irrgang. Hij vroeg mij uw e-mail te beantwoorden. Ten eerste mijn excuses voor de late beantwoording van uw e-mail. Door de vele e-mails die wij naar aanleiding van de huidige crisis krijgen, ben ik niet eerder aan de beantwoording toegekomen. Ik hoop dat ik op uw begrip kan rekenen.

Wij hebben ook kritiek op de makkelijke manier waarop Bos geld uitdeelt aan de banken. De steunoperaties zijn weliswaar noodzakelijk, maar uiteindelijk draait de belastingbetaler wel op voor de kosten. Van belang is daarom dat de belastingbetaler ook wat terugziet van zijn of haar investering. Om die reden vinden we dan ook dat de overheid niet kan participeren in een bank zonder daar aandelen en dus zeggenschap voor terug te krijgen. De zojuist gekozen oplossing bij ING waarbij de overheid de slechte risico’s op zich neemt vindt de SP onverstandig en veel te duur.

U kunt op onze website (http://www.sp.nl/nieuwsberichten/6387/090126-irrgang_belastingbetaler_draait_op_voor_risicobeleggingen_ing.html) een reactie vinden van Ewout Irrgang op de plannen van de minister. U vindt daar ook links naar zijn optreden in de media.

Nogmaals bedankt voor uw e-mail en ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Joost van Dijke

Fractiemedewerker financiën

SP Tweede Kamerfractie

Zie ook www.sp.nl/geld
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:05:40 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66655798
Tijdens mijn vakantie heb ik ook nog een paar mailtjes gehad naar aanleiding van mijn mails naar kamerleden over de schandalige ING bailout.

Ontvangen op 5 februari:
quote:
Geachte heer SeLang,

Hartelijk dank voor uw mail. Agnes Kant heeft mij gevraagd deze te beantwoorden. Wij hebben ook kritiek op de makkelijke manier waarop Bos geld uitdeelt aan de banken. De steunoperaties zijn weliswaar noodzakelijk, maar uiteindelijk draait de belastingbetaler wel op voor de kosten. Van belang is daarom dat de belastingbetaler ook wat terugziet van zijn of haar investering. Om die reden vinden we dan ook dat de overheid niet kan participeren in een bank zonder daar aandelen en dus zeggenschap voor terug te krijgen. De zojuist gekozen oplossing bij ING waarbij de overheid de slechte risico’s op zich neemt vindt de SP onverstandig en veel te duur. Wij hebben daarom dan ook een debat hierover aangevraagd in de Tweede Kamer. Dit debat heeft eergisteren plaatsgevonden. Er komt nog een vervolg op.

U kunt op onze website (http://www.sp.nl/nieuwsberichten/6387/090126-irrgang_belastingbetaler_draait_op_voor_risicobeleggingen_ing.html) een reactie vinden van Ewout Irrgang op de plannen van de minister. U vindt daar ook links naar zijn optreden in de media.

Met vriendelijke groet, Arnold Merkies

Beleidsmedewerker Financiën SP
quote:
Geachte heer SeLang,

Dank voor uw reactie waarin u stelt dat de deal tussen de Staat en ING zeer nadelig is voor de belastingbetaler. Wij maken ons hier ook zorgen over. Er is op 4 februari een debat geweest over de kwestie, waarin de CDA fractie heeft aangegeven zeer kritisch te staan tegenover deze constructie. Wij hebben hierbij nadrukkelijk gewezen op de mogelijke risico’s voor de Staat die er kleven aan een dergelijke deal. Vanwege de centrale positie die ING inneemt binnen het Nederlandse financiële stelsel en de Nederlandse economie, was een dergelijke ingreep echter onvermijdelijk. Als ING failliet zou gaan, zou de belastingbetaler uiteindelijk nog meer de dupe zijn geweest. Die zijn immers vooral gebaat bij een gezond en goed functionerende bank.

U schrijft dat er nu geen beroep op de aandeelhouders en de obligatiehouders wordt gedaan. In de huidige onrustige omstandigheden op de financiële markten is het erg lastig om extra kapitaal aan te trekken bij marktpartijen. Bovendien neemt door dergelijke kapitaalinjecties het kernkapitaal van ING niet of onvoldoende toe. Door deze constructie met de Staat was dit wel het geval. Door deze constructie wordt het voor ING bovendien makkelijker om geld uit te lenen aan bedrijven en particulieren. Er kleven dus ook voordelen aan de constructie. Dit neemt niet weg dat de CDA fractie de Minister van Financien zeer kritisch blijft volgen ten aanzien van deze en mogelijke (toekomstige) ingrepen in de financiële sector.

Met vriendelijke groet,

mr F.J.F.M. (Frans) de Nerée tot Babberich

Lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

CDA fractie

Postbus 20018
2500 EA 's Gravenhage
Mijn reisverslagen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:16:16 #148
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_66656226
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:05 schreef SeLang het volgende:
Tijdens mijn vakantie heb ik ook nog een paar mailtjes gehad naar aanleiding van mijn mails naar kamerleden over de schandalige ING bailout.

Ontvangen op 5 februari:
[..]

[..]
leuk om te lezen
je oogst wat je zaait
pi_66700991
Volgens RTL-Z zou bestuurder CEO Jan Hommen van ING aandelen ING kopen ?

Met welk doel ?
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 19:28:45 #150
236264 crew  capricia
pi_66701959
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
Volgens RTL-Z zou bestuurder CEO Jan Hommen van ING aandelen ING kopen ?

Met welk doel ?
Om de prijs op te drijven..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66718240
quote:
Bliksemverkoop Welke onderdelen eruit?
ING van plan bezem door bedrijf te halen
Analisten houden er rekening mee dat ING onderdelen gaat verkopen. Vraag is of ING Direct en Nationale Nederlanden daarbij uiteindelijk gespaard blijven.

ING-topman Jan Hommen was er enkele weken geleden helder over: de bankverzekeraar moet terug naar de basis van het bankieren. De verkoop van enkele onderdelen is daardoor vrijwel onvermijdelijk geworden.

Analisten houden er in ieder geval rekening mee dat ING activiteiten gaat afstoten. De bankverzekeraar zelf heeft al gezegd dat de mogelijke verkoop van ‘niet kern’-activiteiten zo’n 2 tot 3 miljard euro moet opleveren.

Grote vraag is nu hoe ver ING bereid is te gaan bij de verkoop van onderdelen. Zo wijst analist Ton Gietman van Petercam erop dat ING wil verkopen op een van de slechtst denkbare momenten. ‘Het is geen verkopersmarkt. Het gevaar bestaat daardoor dat ING onderdelen gaat verkopen onder de boekwaarde. En dat terwijl de verkoop bedoeld is om de balans op te poetsen. Daardoor kun je je afvragen of het wel zo verstandig is om nu onderdelen de deur uit te doen,’ zegt Gietman.

Toch sluit Gietman niet uit dat zelfs de verkoop van ING Direct – 10 jaar lang de melkkoe van ING – of Nationale Nederlanden bespreekbaar wordt als de marktomstandigheden nog verder verslechteren. ‘Maar dan heb je het wel over het slechtst denkbare scenario,’ zegt hij.

Paul Beijssens, analist bij Theodoor Gilissen Bankiers, denkt niet dat dat zo’n vaart zal lopen, maar ook hij houdt rekening met de verkoop van enkele onderdelen. ‘Maar dan moet je denken aan enkele schadeverzekeringsactiviteiten. Die heeft ING nog in Oost-Europa en in Brazilië.’

Ook zou ING kunnen overwegen zich volledig terug te trekken uit Oost- en Midden-Europa, denkt Beijssens. Verder zijn Australië en Nieuw-Zeeland volgens hem geen markten waar ING nog iets te zoeken heeft. ‘Ze zouden ING Direct Australië eruit kunnen gooien.’

Een woordvoerder van ING zegt dat de bankverzekereaar nog enkele maanden nodig heeft om te beslissen welke onderdelen eruit gaan.
Bron
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:16:00 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66718408
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Dat zou echt dramatisch zijn als ze ING-Direct wegdoen.
Dat was de aanjager van de bubble in ING in de jaren 2005-2007!
Mijn reisverslagen
pi_66718596
Ik zou 't wel een opluchting vinden (mits ze er een 'redelijke' prijs voor krijgen). Hoe kleiner de bankensector, hoe kleiner de schade als 't echt fout gaat.
pi_66722048
Even boven de 4 euro gestaan, nu weer een low van 2,67. Hier wordt met grof geld gesmeten .
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:35:10 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66722419
Toch is het jammer als ING zou verdwijnen. De bank voor alle Nederlanders.

Dit nog los van het feit dat ik een substantieel bedrag heb staan bij zowel de Postbank als ING-Direct in de UK
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:39:18 #156
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66722569
Nationalisatie is niet hetzelfde als verdwijnen. Maar het zou wel een epic fail van ING zijn als het zover komt.
---
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:15:06 #157
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66723815
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:39 schreef Zero2Nine het volgende:
Nationalisatie is niet hetzelfde als verdwijnen. Maar het zou wel een epic fail van ING zijn als het zover komt.
Ja maar als ze grote delen gaan verkopen dan is er toch wel sprake van een (gedeeltelijk) verdwijnen van ING
Mijn reisverslagen
pi_66723964
Intraday-low is nu 2,52... Bij RTL-Z spraken ze er met verbazing over... Iemand enig idee waarom Aegon & ING weer de afgrond ingaan?

Volgens Kees de Kort komt het door de uitspraken van Bos over onteigenen van gisteren...
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:27:02 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66724208
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:19 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Intraday-low is nu 2,52... Bij RTL-Z spraken ze er met verbazing over... Iemand enig idee waarom Aegon & ING weer de afgrond ingaan?

Volgens Kees de Kort komt het door de uitspraken van Bos over onteigenen van gisteren...
Ja vorige keren heeft ING belachelijk gunstige deals gekregen, maar wat als er straks nog een keer 10 miljard bij moet? Op een bepaald moment accepteert het volk ook niet meer dat de banken maar kadootjes blijven krijgen zonder dat daar iets concreets tegenover staat terwijl dit jaar de pijn in de 'echte' economie en bij individuele mensen veel erger gaat worden. Volgens mij komt het moment steeds dichterbij dat de overheden wereldwijd gewoon 70-99% equity gaan eisen in te betreffende banken in ruil voor kapitaalinjecties.
Mijn reisverslagen
pi_66724553
Ik vind het eigenlijk moeilijk voor te stellen wat de schade zal zijn voor Nederland als ING valt. Pensioenen, verzekeringen hypotheken waarvan grote delen zullen worden onder gebracht in de restanten van ING of bij potentiële overname kandidaten van delen van ING.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')