abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 15:04:54 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_66481763
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:55 schreef DonPerignon het volgende:

[..]

Man, man, man, wanneer duiken die gasten weer onder de 3eu. Dan wil ik er wel instappen
eergisteren?
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:39:11 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66485582
Dat extreem volatiele koersverloop slaat toch helemaal nergens meer op. Nu weer ruim boven de vier euro, net als aan het begin van de week. Ik vraag me nu af: Wie verkoopt er dan op 2,80? En is het mogelijk om over 1 maandje weer op zes euro te verkopen? Gelukkig was ik carnaval aan het vieren afgelopen dinsdag en is het allemaal langs me heen gegaan.
The End Times are wild
pi_66485682
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:39 schreef LXIV het volgende:
Dat extreem volatiele koersverloop slaat toch helemaal nergens meer op. Nu weer ruim boven de vier euro, net als aan het begin van de week. Ik vraag me nu af: Wie verkoopt er dan op 2,80? En is het mogelijk om over 1 maandje weer op zes euro te verkopen? Gelukkig was ik carnaval aan het vieren afgelopen dinsdag en is het allemaal langs me heen gegaan.
Dat is toch wel vaker met die 'penny'-achtige aandelen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:43:26 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66488112
Een pennystock is het pas onder de euro. Maar daar wordt de volatiliteit veroorzaakt omdat een stijging van 5ct naar 6ct al snel 20% is.
The End Times are wild
pi_66490626
ING is net citigroup, zit vol met daytraders.
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:32:27 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66491611
Er valt dan ook heel veel te verdienen. Maar ook heel veel te verliezen!
The End Times are wild
pi_66506491
Met ING calls kopen op 3 euro en verkopen op 4
pi_66524165
Ben aan het twijfelen of ik een aantal aandelen ING koop. En ze gewoon een jaar of 5 vast laten staan.

Jullie mening?
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_66524388
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:10 schreef deepart het volgende:
Ben aan het twijfelen of ik een aantal aandelen ING koop. En ze gewoon een jaar of 5 vast laten staan.

Jullie mening?
Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.
zeker de eerste vijf jaar zonder dividend
pi_66524490
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:15 schreef henkway het volgende:

[..]

Goeie kans dat ING als systeembank een saai overheidsinstituut gaat worden, met vaste normen omtrent het aangaan van risico's en aangestuurd vanuit Brussel.
zeker de eerste vijf jaar zonder dividend
Dat klinkt niet erg aantrekkelijk
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:18:25 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66524510
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:10 schreef deepart het volgende:

Jullie mening?
Over vijf jaar zijn ze of minder dan 30 cent waard, of meer dan 10 euro. En ik denk dat er meer kans is op 10 euro dan op 30 cent. Ik zou dus kopen, op de plank leggen en verder niet naar omkijken.

Iedere keer nog was er op de bodem van de markt (is dit de bodem?) totale paniek en vertwijfeling of het nog ooit, ooit, ooit goed zou komen met de koersen. Logisch ook, want anders zou er op dat punt niemand verkopen. En wat gebeurde tot nu toe iedere keer? Na drie jaar stonden de koersen hoger dan ooit tevoren.
The End Times are wild
pi_66525447
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Over vijf jaar zijn ze of minder dan 30 cent waard, of meer dan 10 euro. En ik denk dat er meer kans is op 10 euro dan op 30 cent. Ik zou dus kopen, op de plank leggen en verder niet naar omkijken.

Iedere keer nog was er op de bodem van de markt (is dit de bodem?) totale paniek en vertwijfeling of het nog ooit, ooit, ooit goed zou komen met de koersen. Logisch ook, want anders zou er op dat punt niemand verkopen. En wat gebeurde tot nu toe iedere keer? Na drie jaar stonden de koersen hoger dan ooit tevoren.
ik deel je mening dat het alles of niks is.
Wat de komende twee jaar overleeft, zal daarna goed renderen.

Ik denk alleen niet dat ING bij de overlevenden hoort. Ze zijn nog steeds waanzinnig overleveraged, ze staan onder curatele van de overheid, ze hebben nog waanzinnige exposure t.a.v. commercieel vastgoed (wat ik denk dat de volgende klap gaat worden). Als gevolg zullen ze meer geld van de overheid krijgen, en ik zie niet hoe de politiek haar nek nog verder kan uitsteken, zonder dat direct ten kosten van de aandeelhouders te doen. ING zal niet verdwijnen, maar ik denk niet dat de huidige aandeelhouders nog iets gaan beuren. Ik zie ING meer als sterfhuis, waar na technisch failliet de gezonde delen zelfstandig worden voortgezet.

Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Maar wie overleeft is denk ik onderhand wel een koopje.
pi_66526082
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Ik zie meer in goed in China ingevoerde westerse bedrijven met veel patenten en technologie, waaronder zeker DSM, en mede vanwege haar constant dividendpercentage

http://www.fd.nl/artikel/10824160/dsm-opent-dsm-china-campus
quote:
DSM en Crucell bereiken mijlpaal met PER.C6®-technologie

DSM Biologics, een businessunit van DSM Pharmaceutical Products, en Crucell N.V. (Euronext, NASDAQ: CRXL; Swiss Exchange: CRX) hebben vandaag bekendgemaakt dat wederom een belangrijke mijlpaal is bereikt met het PER.C6® technologieplatform voor de productie van monoklonale antistoffen en recombinante eiwitten. Onderzoekers in het PERCIVIA-onderzoekscentrum hebben een recordopbrengst van 15 g/L bereikt voor een antistofproduct. PERCIVIA is het in Cambridge (Massachusetts, VS) gevestigde PER.C6® Development Center, een joint venture tussen DSM en Crucell.

Marco Cacciuttolo, CEO van PERCIVIA, gaf als toelichting, “Het bereiken van deze hoge opbrengst voor PER.C6®, de hoogste tot nu toe, is een belangrijke gebeurtenis voor de biofarmaceutische industrie. Het demonstreert de kracht en de robuustheid van het PER.C6®-productieplatform en toont duidelijk aan dat het PER.C6®-productieplatform van grote invloed zal zijn op het totale economische rendement van de productie van biofarmaceutica. Bij de opstart van de PERCIVIA joint venture iets meer dan een jaar geleden onderkenden DSM en Crucell het enorme potentieel van de PER.C6®-technologie. De doorbraken die in slechts een jaar zijn bereikt onderstrepen de bijzondere eigenschappen en mogelijkheden van het PER.C6®-productieplatform. Op basis van de laatste wetenschappelijke gegevens zijn we vol vertrouwen dat we de productiviteit nog verder kunnen opvoeren.”
quote:
pi_66538591
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 19:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ING alsnog genationaliseerd gaat worden mag Bos zijn biezen pakken natuurlijk. Er zijn enorme risico's. Ik zorg er gewoon voor dat ik minder dan een ton op mn spaarrekening heb staan, dan zie ik het verder wel. Ik denk dat Bos verder wacht tot het echt niet anders meer kan en hij voor een relatief klein bedrag kan overgaan tot nationalisatie. (zoals inderdaad die 50 cent per aandeel) Nu is het nog relatief duur.
er zijn inderdad enorme risico's.
ing is de op een na grootste spaarbank ter wereld.
met assets groter dan ons bnp, ing overnemen zonder dat we precies weten wat de inhoud is kan nog een hele nare zure appel blijken voor de belastingbetalers.
pi_66538657
ik denk dat ING de eerste Europees genationaliseerde bank wordt.

- bronnen vermelden, anders niet dit soort info posten, veroorzaakt nergens op gebaseerde paniek. -

[ Bericht 20% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:44:59 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:32:05 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66540119
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik deel je mening dat het alles of niks is.
Wat de komende twee jaar overleeft, zal daarna goed renderen.

Ik denk alleen niet dat ING bij de overlevenden hoort. Ze zijn nog steeds waanzinnig overleveraged, ze staan onder curatele van de overheid, ze hebben nog waanzinnige exposure t.a.v. commercieel vastgoed (wat ik denk dat de volgende klap gaat worden). Als gevolg zullen ze meer geld van de overheid krijgen, en ik zie niet hoe de politiek haar nek nog verder kan uitsteken, zonder dat direct ten kosten van de aandeelhouders te doen. ING zal niet verdwijnen, maar ik denk niet dat de huidige aandeelhouders nog iets gaan beuren. Ik zie ING meer als sterfhuis, waar na technisch failliet de gezonde delen zelfstandig worden voortgezet.

Ik zie dan meer in Aziatische banken, die niet zo'n waanzinnige leverage en balast meerdragen.

Die sub-prime, waar eerst zoveel over te doen was, is afgestoten. Nu dan weer de exposure naar commercieel vastgoed. Hoe groot is deze exposure? En in welke landen? En hoelang lopen de huidige contracten? Of er nu wat herwaarderingen voor dat vastgoed moeten plaatsvinden is mi niet zo zeer relevant, er is voldoende eigen vermogen. Het gaat om de cashflow, ofwel komen de huurpenningen nog binnen.
The End Times are wild
pi_66542773
Er gaan (mogelijk) zeer ernstige problemen komen met o.a. de Oekraïne en de ING is dan zwaar de sjaak.

En wij als land gaan dan hele zure jaren krijgen als de ING is genationaliseerd ( Geldt ook voor o.a. zwitserland , belgië en oostenrijk )
pi_66546544
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66563807

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:46:38 (reactie op edit) ]
  zaterdag 28 februari 2009 @ 21:15:17 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66564328

[ Bericht 100% gewijzigd door PietjePuk007 op 28-02-2009 21:46:49 (reactie op edit) ]
The End Times are wild
pi_66565448
Paniek zaaien zonder bron is niet toegestaan en helpt ook niet om een leuke discussie in gang te zetten . Bronnen vermelden en anders geen 'concrete' info plaatsen, we kunnen 't dan niet waarheidsgetrouwheid checken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 22:11:33 #112
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66566211
Wat voor paniekzaaierij stond er dan?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66567842
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 13:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik twijfel al langer om iets met aandelen te gaan doen voor de fun lijkt met wel leuk om nu voor 200 euro wat aandeeltjes te kopen en kijken wat het opleverd. Gewoon even aftasten dus.
Fortis kopen op 85 cent en verkopen op 1,60 was zondermeer leuk :-)
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:18:52 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66568476
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:11 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat voor paniekzaaierij stond er dan?
Er stond helemaal geen paniekzaaijerij, er stond juist dat die berichten over Oekraine etc. niets dan paniekzaaijerij waren. Als een mod op die manier zijn eigen postjes gaat beschermen!
The End Times are wild
pi_66568654
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 23:18 schreef LXIV het volgende:
Er stond helemaal geen paniekzaaijerij, er stond juist dat die berichten over Oekraine etc. niets dan paniekzaaijerij waren. Als een mod op die manier zijn eigen postjes gaat beschermen!
Er stond concrete aanvullende info over deze post:
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:47 schreef henkway het volgende:
ik denk dat ING de eerste Europees genationaliseerde bank wordt.
die henkway nergens mee kon bewijzen (een fatsoenlijke bron). Deze post heb ik aangepast en alle reacties daarop. In een reactie stond idd wat jij zegt, maar dat sloeg nu nergens meer op aangezien je post die je quotte weg was, vandaar weggehaald. Dat heeft verder niks met 'bescherming' te maken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 23:34:46 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66568943
ok.
The End Times are wild
pi_66571583
Als je die leeuw bij ING nou eens een ander kleurtje geven, bijvoorbeeld goud i.p.v.dat akelig lelijke oranje; dan geeft dat meer vertrouwen denk ik.

Laat die leeuw niet in zijn hempie staan.
pi_66572023
Ik denk dat juist ING één van de weinige banken is die de zaken nog redelijk onder controle heeft.
Het succes van ING DIRECT heeft er voor gezorgd dat er momenteel zorgen zijn omtrent de liquiditeitspositie.
De spaargelden hiervan zijn gestoken in lange termijn beleggingen. Wanneer de spaartegoeden massaal zouden worden opgenomen kan er inderdaad het gevaar ontstaan dat ING hier niet meer aan kan voldoen. Echter wijst niets erop dat er momenteel sprake is van een enorme kapitaalvlucht. Bovendien is de eigen vermogenspositie van ING vergeleken met andere Europese banken gewoon sterk. Op de beurs heerst momenteel paniek en de financials zijn een speelbal geworden van speculanten. Als straks de rust is wedergekeerd zal blijken dat ING niet alleen zal overleven, maar dat ING sterker uit de crisis zal komen.
pi_66573333
quote:
Op zondag 1 maart 2009 02:05 schreef GAULOISES het volgende:
Bovendien is de eigen vermogenspositie van ING vergeleken met andere Europese banken gewoon sterk.
Que?

ING is juist een van de meest fragiele. ING heeft van alle banken, incl. de Amerikaanse, een van de hoogste leverages ter wereld. D.i. verhouding balans tot eigen vermogen.
  zondag 1 maart 2009 @ 09:05:02 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66573650
Dat is ook deels een gevolg van zijn eigen succes, door de snelle groei.

Los van de financiele data vind ik de manier waarop ING hier door sommigen als "boevenbank" of "incompetent" wordt afgeschilderd ronduit belachelijk. Het gebeurt ook meestal door figuren die pas sinds de kredietcrisis eens een keer op de financiele pagina's kijken.
Bijvoorbeeld voor wat betreft duurzaam ondernemen, verantwoord werkgeverschap etc. liep en loopt ING voorop.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')