Ik schijn nogal motorisch gehandicapt te zijn en dit leid vaak tot aardige blunders.......
Zijn er meer mensen met mooie werk blunders?
Ik begin wel.....
Eerste werkdag in de bediening........We hadden een bruiloft. Of ik even een dienblad met drank naar ze toe wou brengen. Tuurlijk zei ik, maar het was voor het eerst dat ik met een dienblad liep. Uiteraard kwam ik bij de tafel aan en bonjourde ik het hele dienblad over het nette pak van de vader van de bruid heen. Ik heb nog nooit iemand zo kwaad zien worden......
Daarvoor werkte ik in een supermarkt.
Daar hadden we een laadperron van ongeveer anderhalve meter hoog. De dweilmachine leegden we daar altijd. Dan rij je dat ding tot aan het randje van het perron, gooi je de slangen over de rand en leeg je de machine. Helaas lette ik niet echt goed op en voor ik het wist zag ik die dweilmachine heel langzaam kantelen om vervolgens anderhalve meter naar beneden te vallen! Later kreeg ik te horen dat zo'n ding 20.000 gulden kostte........
Ook in de supermarkt. We maakten een koeling schoon. Platen onhoog en we kwamen bij de leidingen aan. Ik en een collega merkten op dat er ijs om de koelleidingen was gekomen. Mijn collega (verschef) wist daar wel wat op! Binnen 5 minuten kwam hij met een hamer terug. Ik kreeg al een voorgevoel maar ik dacht, dat kan nog leuk worden. En ja hoor, na 4 voorzichtige tikken werd de volgende tik iets minder voorzichtig. Resultaat, een koelvloeistof fontijntje! Scheen ook erg duur te zijn......
Ik werkte inmiddels in een bioscoop als operateur (films draaien)
Zoals velen weten (en waarschijnlijk ook velen niet weten) zijn die films nog echt banden van ongeveer 3 kilometer lang. Deze films moeten wel eens naar een andere zaal verplaatst worden, dit doe je met de hand. Sommige films zijn niet zo strak op gespoeld. Op een zekere dag merkte ik niet dat de film niet zo stevig op was gespoeld en de film gleed uit mijn handen. Resultaat 3 km film op de vloer...... Dit gebeurde net voor het poortje waar de mensen voor die betreffende film stonden te wachten.......Oprollen (en uit de knoop halen) van zo'n film duurde denk ik zo'n 3,5 uur. Ik hoefde de mensen gelukkig niet meer te vertellen dat hun voorstelling gecanseld was......
Inmiddels was ik werkzaam in een catering bedrijf...... Ik met een vrachtwagen vol met gehuurde zooi naar amsterdam om een BBQ op te halen bij een partyboot. Er was geen plek maar voor 5 min kon ik hem wel even dubbel parkeren. Hup, deur op slot, sleutels in mijn zak. Ik loop op die loopplank met een BBQ in mijn handen, merk ik dat die BBQ weg begint te glijden. Dus ik vertil die BBQ even maar terwijl ik dat doe duwde ik met het wieletje van de BBQ de auto sleutel uit mijn broekzak want die zat er maar half in........ PLONS, sleutel in het IJ. KUUUUUTTTTTT!!!!!
Er bleek geen reserve sleutel van die bus te zijn....Mijn mobiel en portomonee lagen nog binnen en de deur was op slot.
De wagen heeft 2 weken dubbel geparkeerd In een industriewijk van Amsterdam gestaan met gehuurde shit achterin. De huur van die spullen ging maar door. Ook moest hij een nieuwe wagen huren 2 weken lang en heeft een ruit moeten laten vervangen om mijn mobiel terug te krijgen. De relatie tussen mijn werkgever en mij was opeens behoorlijk bekoeld.......
Nu jullie, game on!
[ Bericht 0% gewijzigd door maffemaniak op 23-02-2009 19:49:06 ]