Ik heb hem net gekopieerd, en het bleken er 102 te zijn....quote:Op maandag 2 maart 2009 21:11 schreef wallofdolls het volgende:
Cafca, mocht je mijn lijst al gekopieerd hebben, ik heb er nog even een paar essentiele wijzigingen in gemaakt, buiten de top 5 om.
Daarom staat die er ook bovenquote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Luister maar naar de vader van Jeff Buckley.
Dan hoor je het verschil.
Yeah, klopt, ik heb t nu even op 100 afgerond en de rest er buiten gezet.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb hem net gekopieerd, en het bleken er 102 te zijn....
Simpele liedjes... En dan zo verfijnd. The Beatles wisten dat je met 3 akkoorden kan toveren en geen professor in de muziektheorie hoeft te zijn. Die verfijndheid is nergens terug te vinden. Die klasse in het maken van unieke simpelheid, terwijl ze toch niet in eenzelfde patroon vervallen ook niet. Bovendien gingen ze in latere fases ook nog heel ver om sferische manipulaties te masteren, zonder dat het wederom echt moeilijk werd. Heel knap allemaal. En het is nog verschrikkelijk mooi ook.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:56 schreef Siniti het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan The Beatles?
Feast of Wire vind ik de beste. Heel jazzy en mexicano en vooral erg divers dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:00 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Godverdomme. Geen Ryan Adams en Radiohead.
edit: En nog meer uit de jaren '90![]()
En wat kan je verder aanraden van Calexico? Ik heb The black Light en die vind ik behoorlijk goed.
Mooie lijst, naar mijn smaak. Vooral Jon Spencer doet mij een deugd, weinig mensen die je daar over hoort terwijl ze met eenzelfde stijl als White Stripes toch veel betere muziek maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:59 schreef Burnett het volgende:
1. The Police
2. Captain Beefheart
3. The Beatles
4. Led Zeppelin
5. The God Machine
6. The Smiths
7. James Brown
8. Talk Talk
9. Prince & The Revolution
10. Joy Division
11. Jeff Buckley
12. Radiohead
13. Soundgarden
14. Wilson Pickett
15. Depeche Mode
16. Faith No More
17. Frank Sinatra
18. Tom Waits
19. Muse
20. The White Stripes
21. Howlin' Wolf
22. Jon Spencer Blues Explosion
23. The Pixies
24. The Doors
25. Elvis Presley
morgen weer ietsje anders..., waarschijnlijk vanmiddag al..., ah..., vanochtend al...
Ik vind Jon Spencer live heel erg goed, maar op plaat erg wisselvallig. Het meeste kan me dan niet echt boeien terwijl op het podium is het gewoon compromisloos doorrocken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:33 schreef wallofdolls het volgende:
Mooie lijst, naar mijn smaak. Vooral Jon Spencer doet mij een deugd,
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wat is er in jezusnaam zo bijzonder aan the police? Misschien kan iemand mij dat uitleggen
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:30 schreef cafca het volgende:
4.Slechts 5 albums uitgebracht, maar feitelijk de beste band ooit. 3 geniale muzikanten die de energie van de punk combineerden met een fantastische muzikaliteit en dit samensmeedden tot heerlijke popsongs.
je moet wat minder tijd besteden aan je gezin en wat meer aan fokquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:00 schreef peaceman het volgende:
Tering... ik zie dit topic nu pas... Tot wanneer heb ik?
Ik was idolaat van ze. Unieke sound. Kapot gedraaid als puber. Maar niet in mijn top 100.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 16:29 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wat is er in jezusnaam zo bijzonder aan the police? Misschien kan iemand mij dat uitleggen
Afhankelijk van het animo......maar nog wel een paar weken, denk ikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 21:00 schreef peaceman het volgende:
Tering... ik zie dit topic nu pas... Tot wanneer heb ik?
Dat had ik zelfs bij mijn top honderd.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 23:45 schreef frame-saw het volgende:
1. David Bowie
2. The Smiths
3. Joy Division
4. The Cure
5. Arctic Monkeys
6. Franz Ferdinand
7. The Beatles
8. TV On The Radio
9. Kraftwerk
10. Sígur Ros
Dit kan echt binnen vijf minuten veranderen ben ik bang
Forum Opties | |