Zou heel goed kunnen. Ben zelf nu 3/4 maanden aan de Differin/antibiotica (laatste nu mee gekapt) maar dit begon echt super langzaam. Na ongeveer 2 maanden resultaat en heb het idee dat het nog met de dag beter wordt..quote:Op maandag 23 februari 2009 11:39 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Ok, mijn vragen:
Ik ben pas net begonnen en heb hiervoor een antibiotica (minocycline geloof ik) kuur met differin gel geprobeerd, dat haalde niet veel uit. Die gel irriteerde vooral heel erg en daardoor voel je je er ook niet beter op, zelfs al is de acne misschien ietsje minder.. Maar ik heb nu het idee dat die kuur nu nog wat doorwerkt want ik heb echt pas 'n paar dagen Roacutane en dat zou het in het begin juist erger 'moeten' maken, maar het is nu ineens best een beetje verbeterd... Zou het kunnen dat die antibiotica 6 weken niet aanslaat en daarna dan ineens toch (een beetje) ??
Dat staat in de bijwerkingen beschreven: overgevoeligheid voor UV straling; je verbrandt sneller maar wordt dus ook sneller bruin... (er staat natuurlijk vooral dat je er mee op moet passen, medisch gezien is immers weinig begrip voor het niet-tegengaan van invloed van UV straling omdat je daar zo mooi bruin van wordtquote:Op maandag 23 februari 2009 16:24 schreef jOPIUM het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen. Ben zelf nu 3/4 maanden aan de Differin/antibiotica (laatste nu mee gekapt) maar dit begon echt super langzaam. Na ongeveer 2 maanden resultaat en heb het idee dat het nog met de dag beter wordt..
Ik krijg z.g.a geen puistjes meer en als er een kleine is (ook echt kleine..) is deze ook veel sneller verdwenen!
Mijn arts zij ook dat je veel geduld moet hebben en ben uiteindelijk ook echt blij dat ik dit heb gehad want alles ziet er nu perfect uit !
Bijwerkingen die je noemde had ik in het begin ook maar ook dit ging weg. Enigste waar ik "last" van heb is een wat gevoeligere huid. En ik heb het idee dat ik er bruiner van wordt? Iemand hier bekend mee ?![]()
Succes met je ROA! Al had het best goed gekunt dat je het met de vorige combi ook had gered
Hmm, ik gebruik ROA nu 2 weken, het is niet echt zonnig geweest in de tussentijd, en ik heb ook een poepiebruin gezicht haha! Af en toe ook flink rood maar ach.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:14 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Dat staat in de bijwerkingen beschreven: overgevoeligheid voor UV straling; je verbrandt sneller maar wordt dus ook sneller bruin... (er staat natuurlijk vooral dat je er mee op moet passen, medisch gezien is immers weinig begrip voor het niet-tegengaan van invloed van UV straling omdat je daar zo mooi bruin van wordt)
De zon hoeft niet fel te schijnen, of eigenlijk: er hoeven niet geen wolken voor de zon te hangen, om niet toch de aanwezigheid van UV-straling te laten bestaan. Als het wel echt zonnig is is de straling zelfs zo sterk dat je je ertegen zou moeten beschermen met zonnebrandcreme, maar er zit ook straling in 'gewone' lucht, atmosfeer, whatever, overdag.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:06 schreef roaz het volgende:
[..]
Hmm, ik gebruik ROA nu 2 weken, het is niet echt zonnig geweest in de tussentijd, en ik heb ook een poepiebruin gezicht haha! Af en toe ook flink rood maar ach.
Wat doen jullie tegen keelpijn? Met name 's ochtends is het erg
Pijn --> pijnstiller als het echt erg is.. (edit: van paracetamol wordt je bloed nog dunner, dus is misschien minder handig met bloedneuzen, ibuprofen heeft die bijwerking volgens mij niet...)quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:22 schreef Vaganza het volgende:
hallo
ik ben nu 15 dagen bezig.
ik vind het wel behoorlijk zwaar.
hoofdpijn, rugpijn, spierpijn, droge lippen, droge huid, heb de afgelopen week iedere dag een bloedneus(je) gehad, mijn haar lijkt een stuk droger (en het is al zo droog) geen energie, zie het allemaal niet meer zo zitten, en ik baal als een stekker dat ik niet meer onder de zonnebank mag en strax in de zomer niet in de zon mag komen.
bah.
zit me echt af t evragen of het het allemaal wel waard is, maar als ik het niet doe zou ik volgens mijn dokter op mn 30e nog met acne zitten.
Toevallig, ik ben 1 dagje langer bezig dan jij. Heel vervelend dat je even in een dipje zit. Ik kan je adviseren om vooral vast te houden aan je motivatie om roa te gaan gebruiken. Dat einddoel kun je het beste altijd voor ogen houden. Dáár doe je het immers voor, hoe vervelend de bijwerkingen ook allemaal zijn. Vrienden vragen mij ook ''vind je het allemaal wel waard?!'' Ja, dubbel en dwars! Negatieve gedachten komen en gaan, problemen komen en gaan. Het is maar net wat voor waarde je er zélf aan hecht. Baas over eigen gedachten. Lees anders meer over RET therapie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rationeel-Emotieve_Therapiequote:Op woensdag 25 februari 2009 10:22 schreef Vaganza het volgende:
hallo
ik ben nu 15 dagen bezig.
ik vind het wel behoorlijk zwaar.
hoofdpijn, rugpijn, spierpijn, droge lippen, droge huid, heb de afgelopen week iedere dag een bloedneus(je) gehad, mijn haar lijkt een stuk droger (en het is al zo droog) geen energie, zie het allemaal niet meer zo zitten, en ik baal als een stekker dat ik niet meer onder de zonnebank mag en strax in de zomer niet in de zon mag komen.
bah.
zit me echt af t evragen of het het allemaal wel waard is, maar als ik het niet doe zou ik volgens mijn dokter op mn 30e nog met acne zitten.
Het zou gekund hebben dat het pillen waren van 30 mg; als je dan 30 mg in moet nemen, had je dat niet eens over de dag kunnen verdelen. Je moet gewoon elke dag een keer 30 mg innemen, en toevallig is dat in 3 eenheden...quote:Op vrijdag 27 februari 2009 17:07 schreef RianneBoom het volgende:
Hallo mensen!
Ik slik sindskort ook isotretinoine pillen die ik van mijn dermatoloog heb gekregen.
Van mijn dokter moet ik per dag 30mg innemen en elke pil is 10mg, dus ik moet 3 pillen per dag innemen.
Maar moet ik die 30mg in 1x (dus 3 pillen) tegelijk innemen?
Of moet dat verspreid bij ontbijt, lunch en avondmaaltijd?
Hoe doen jullie dat?
Het is een bepaald aantal gram per kilo lichaamsgewicht, dus voor jou een bepaald aantal gram x 60 kg.. wat die constante is staat als het goed is in de bijsluiter of boekje dat je er bij gekregen hebt, en dan kun je het zo uitrekenen. Als ik jou was zou ik wel gewoon afmaken wat voorgeschreven is, want dit is natuurlijk wel ergens op gebaseerd - net als een antibioticakuur, is dit een kuur.quote:Op maandag 9 maart 2009 13:01 schreef PoisionedCherry het volgende:
hey allen,
ik ben alweer 4 maanden bezig met mijn ROA kuur, alles is weg alleen paar rode vlekjes.. en ik word ook heel snel rood.. 2 heel opvallende rode wangen,, waaraan ik me echt irriteer maarja gelukkig bestaat er foundation:P
ik heb 1e maand 30 mg, 2e maand 40 mg, en 3e+4e maand 50 mg geslikt.. (ik weeg 60 kg)..
eigenlijk wil ik stoppen met roa want ik ben wel blij nu met het resultaat.. maar ik vroeg me dus af of dat wel slim is want ej moet toch een bepaals aantal mg ingenomen hebben totaal. ik weet echt nie hoe die berekeningen gaan.. maar betekent dat ik dan al genoieg binnen heb kan iemand dat voor mij berekenen:P
en nog een vraag.. is het wel slim om bij je roa kuur foundation te gebruiken.. ik doe het wel maar vcroeg me laatst af van: je huid wordt dunner daardoor neemt het eerder schadelijke stoffen binnen.. en foundations hebben meestal van die schadelijke stoffen die dan sneller kunnen binnendringen in je huid?
ah anywyz iedereen vel succes met zijn/haar kuur
ps sera_sera hoe gaat het bij jou (hoop dat je me nog herkent:P)
Gemiddeld is het 0,5 gram per kg lichaamsgewicht.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:43 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
[..]
Het is een bepaald aantal gram per kilo lichaamsgewicht, dus voor jou een bepaald aantal gram x 60 kg.. wat die constante is staat als het goed is in de bijsluiter of boekje dat je er bij gekregen hebt, en dan kun je het zo uitrekenen. Als ik jou was zou ik wel gewoon afmaken wat voorgeschreven is, want dit is natuurlijk wel ergens op gebaseerd - net als een antibioticakuur, is dit een kuur.
Als het echt slecht zou zijn om make-up te gebruiken, zouden ze dat er wel bij gezegd hebben of in de bijsluiter of boekje gezet hebben... Ik denk dat het wel meevalt met die schadelijke stoffen in make-up, of je moet spul gebruiken dat 30 jaar oud (= minder genuanceerd in (on)gezondheid van ingredienten) is.
Dat heb ik ook! Als ik met m;n hand over m'n wang ga is het gewoon helemaal glad, maar zodra ik in de spiegel kijk zitten er nog echt zooooveel rode vlekjes waar eerst puistjes zaten. En ik hoef maar een trap op te lopen of ik heb een rode kop inderdaad...de huid wordt natuurlijk dunner en heeft geen kans zich te herstellen omdat er steeds maar nieuwe roa bij komt. Zodra je stopt zal de roodheid wegtrekken volgens mijn dermatoloog..dus daar hopen we dan maar opquote:Op maandag 9 maart 2009 13:01 schreef PoisionedCherry het volgende:
hey allen,
ik ben alweer 4 maanden bezig met mijn ROA kuur, alles is weg alleen paar rode vlekjes.. en ik word ook heel snel rood.. 2 heel opvallende rode wangen,, waaraan ik me echt irriteer maarja gelukkig bestaat er foundation:P
ik heb 1e maand 30 mg, 2e maand 40 mg, en 3e+4e maand 50 mg geslikt.. (ik weeg 60 kg)..
eigenlijk wil ik stoppen met roa want ik ben wel blij nu met het resultaat.. maar ik vroeg me dus af of dat wel slim is want ej moet toch een bepaals aantal mg ingenomen hebben totaal. ik weet echt nie hoe die berekeningen gaan.. maar betekent dat ik dan al genoieg binnen heb kan iemand dat voor mij berekenen:P
en nog een vraag.. is het wel slim om bij je roa kuur foundation te gebruiken.. ik doe het wel maar vcroeg me laatst af van: je huid wordt dunner daardoor neemt het eerder schadelijke stoffen binnen.. en foundations hebben meestal van die schadelijke stoffen die dan sneller kunnen binnendringen in je huid?
ah anywyz iedereen vel succes met zijn/haar kuur
ps sera_sera hoe gaat het bij jou (hoop dat je me nog herkent:P)
Herkenbaarquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:49 schreef GustavFTW het volgende:
Zou wel blij zijn als ik kan stoppen want ik heb echt zin om weer eens flink te gaan drinken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |