abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66315485
quote:
UTRECHT/DEN HAAG - De VVD stelt Kamervragen aan minister Van der Laan (Integratie) over de opening door de gemeente Utrecht van twee gescheiden 'loketten' voor mannen en vrouwen bij een moskee.

VVD: Overheid bevordert scheiding tussen mannen en vrouwen. De gemeente zegt dat ze de 'loketten' bij de moskee Omar Al Farouk in de wijk Overvecht alleen sponsort.

Ze benadrukt dat de aparte 'loketten' een initiatief zijn van de stichtingen Stiza en Ward, drijvende krachten achter de twee moskeeën in Overvecht. De twee bemande 'loketten' worden deels betaald van de zogeheten Vogelaargelden voor de aanpak van de achterstandswijken.

Volgens de gemeente zijn het slechts 'doorverwijsloketten'. Wel liggen er gemeentelijke folders. De 'loketten' zijn bedoeld om de bezoekers van de moskee (lees: allochtonen) beter te kunnen voorlichten en op de hoogte te brengen van gemeentelijke voorzieningen. Ze zijn, zeggen de initiatiefnemers, bedoeld voor alle bewoners van de wijk.

Een van de 'loketten' zit (tijdelijk) in de moskee. De andere (voor de vrouwen) staat ernaast. De VVD vindt het niet kunnen dat de overheid segregatie, scheiding tussen mannen en vrouwen, bevordert. De liberalen vinden bovendien dat kerk en staat gescheiden moeten blijven.

Kamerlid Paul de Krom: ,,Ik vind het goed dat de gemeente probeert mensen beter te bereiken, maar doe het dan voor alle groepen. En zeker niet in een religieuze instelling. Dit kan dus echt niet. Je discrimineert niet alleen de autochtone, maar ook de allochtone bewoners, door voor hen speciaal loketten in te richten. Hierdoor behandel je ze als aparte groep.''

Ook op de website van het AD zijn veel afkeurende reacties op de twee gescheiden 'loketten' binnengekomen. Veel lezers zijn het erover eens dat een dergelijk initiatief de integratie niet bevordert.
Bron: AD

Kan iemand achter loketten even een N zetten in de TT?
pi_66315849
Goede zaak dat aparte loketten voor mannen en vrouwen, en nog wel in een moskee.

Na aparte zwemuurtjes, ziekenverpleging, geloofsbelijdenis, sporten, geen handjes geven mag ik toch hopen dat er ook snel apart openbaar vervoer komt voor mannen en vrouwen.

Als de vermoeide moslim niet naar ons toe komt gaan we gewoon naar de moslim.
pi_66315867
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Goede zaak dat aparte loketten voor mannen en vrouwen, en nog wel in een moskee.

Na aparte zwemuurtjes, ziekenverpleging, geloofsbelijdenis, sporten, geen handjes geven mag ik toch hopen dat er ook snel apart openbaar vervoer komt voor mannen en vrouwen.

Nu nog aparte loketten, ziekenhuizen, zwembaden, sporten en winkelcentra voor Moslims en niet-Moslims
pi_66315960
werden de oude nederlanders maar eens zo goed voorgelicht besparingtip 1 , is maar één loket.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_66315969
Links theedrinkend Nederland hoor je altijd over discriminatie, maar je hoort ze nooit over de vrouwen die binnen de islam zwaar gediscrimineerd worden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66316043
Gemeente Utrecht = PvdA.
pi_66316132
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Links theedrinkend Nederland hoor je altijd over discriminatie, maar je hoort ze nooit over de vrouwen die binnen de islam zwaar gediscrimineerd worden.
Dat zie je verkeerd, vrouwen worden niet gediscrimineerd binnen de islam, het is hun vrije keuze om de man te behagen.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 17:22:30 ]
pi_66316227
Ze hoeven maar iets te vragen.en er is atijd subsidiegeld om ze hun zin te geven.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66316317
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:-edit-.

Maar ontopic:
Nederland he. Nederland zet haar eigen land in de uitverkoop. Steeds maar weer wordt er meer toegezegd aan de Islam...

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 17:23:08 ]
pi_66316333
quote:
Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die niet hetzelfde doen .
pi_66316343
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die wel zo gesteld zijn op vrouwen .
open er een topic over..
pi_66316344
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:53 schreef knowall het volgende:
Gemeente Utrecht = PvdA.
En GL en CDA en CU.
pi_66316367
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

En GL en CDA en CU.
En hiermee is het plaatje compleet om Nederland steeds meer te laten verpauperen
pi_66316397
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

En GL en CDA en CU.
Oud-links + Gristenen.
pi_66316410
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die niet hetzelfde doen .
In synagogen worden vrouwen en mannen ook gescheiden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66316441
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ja dus?
Als zij subsidiegeld gebruiken om loketten apart voor mannen en vrouwen te maken, is dat ook kwalijk.
pi_66316459
quote:

[..]

Op kantoor worden de vrouwen en de mannen ook gescheiden bij de wc.
-edit- Nee

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 17:25:27 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_66316479
quote:

[..]

In kerken niet.
pi_66316536
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja dus?
Als zij subsidiegeld gebruiken om loketten apart voor mannen en vrouwen te maken, is dat ook kwalijk.
Waarom is een apart loket kwalijk ? Als man zijnde vind ik het een goed idee, vrouwen zijn vaak wat trager met hun handtas enzo, dus ben ik als man eerder aan de beurt , ik zou het goed vinden dit bij supermarkten en pinautomaten etc. ook in te voeren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_66316598
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom is een apart loket kwalijk ? Als man zijnde vind ik het een goed idee, vrouwen zijn vaak wat trager met hun handtas enzo, dus ben ik als man eerder aan de beurt , ik zou het goed vinden dit bij supermarkten en pinautomaten etc. ook in te voeren.
Ik vind ze in de bus ook altijd wat trager. En nu?
pi_66316629
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:15 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik vind ze in de bus ook altijd wat trager. En nu?
Speciale roze vrouwen bussen dan maar invoeren .
pi_66316691
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nu ga je me wel iets te ver...
Maar ontopic:
Nederland he. Nederland zet haar eigen land in de uitverkoop. Steeds maar weer wordt er meer toegezegd aan de Islam...
Blijf van mijn lijf huizen denken daar anders over.
pi_66316702
Geertje kopt 'm weer in:
quote:
Utrecht opent loketten in moskee - Kamervragen
vrijdag 20 februari 2009
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het bericht dat de gemeente Utrecht loketten opent in een moskee.

1.)
Bent u bekend met het bericht “Utrecht opent loket in moskee”? *

2.)
Deelt u de mening dat het, gelet op de Nederland geldende scheiding tussen kerk en staat, volkomen onacceptabel is dat de gemeente Utrecht loketten opent in een moskee? Zo neen, waarom niet?

3.)
Bent u tevens met mij van mening dat segregatie in de hand wordt gewerkt door het openen van aparte loketten voor allochtonen in een moskee? Zo neen, waarom niet?

4.)
Bent u bereid van de gemeente Utrecht te eisen dat onmiddellijk een eind wordt gemaakt op de schandalige sexe-apartheid in de vorm van aparte loketten voor mannen en vrouwen? Zo neen, waarom niet?
pi_66316809
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat denken die huizen dan?
pi_66317020
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:27 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wat denken die huizen dan?
Je weet dondersgoed wat er bedoeld wordt anders ga je maar een cursus begrijpend lezen volgen.
pi_66317242
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je weet dondersgoed wat er bedoeld wordt anders ga je maar een cursus begrijpend lezen volgen.
Ik weet in ieder geval wel dondersgoed dat huizen niet kunnen denken.
pi_66317601
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd, vrouwen worden niet gediscrimineerd binnen de islam, het is hun vrije keuze om de man te behagen.
Net zoals vrouwen binnen de SGP niet gediscrimineerd worden, het is hun vrije keuze om geen broeken te dragen en geen leidinggevende functie te willen vervullen
quote:
Wat mij vaker is opgevallen, als je kijkt naar moslima's van middelbare leeftijd missen ze wel erg vaak de voortanden.
Even vaak als Nederlandse vrouwen die hun gebit slecht verzorgen, en daarvan heb je er weinig op middelbare leeftijd hier in Nederland, die zijn allemaal opgegroeid onder de paraplu van stichting goed gebit, met een gesealed gebit ed
pleased to meet you
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:01:18 #28
203688 Drijfzand
account closed
pi_66317781
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat mij vaker is opgevallen, als je kijkt naar moslima's van middelbare leeftijd missen ze wel erg vaak de voortanden.
quote:
24% van de allochtonen is ooit slachtoffer geweest van huiselijk geweld
Van Dijk et al, 2002). Dit percentage is veel lager dan uit onderzoek
onder autochtonen blijkt (45%). De onderzoekers hebben echter aanwijzingen
voor onderrapportage. Uit het onderzoek blijkt verder dat er grote
verschillen zijn tussen de vier allochtonen groepen. Zo heeft 41% van de
Antilliaanse en Arubaanse ondervraagden aangegeven slachtoffer te zijn
van huiselijk geweld tegen 14% van de Marokkanen. Van de Surinaamse
respondenten geeft 28% aan slachtoffer te zijn van huiselijk geweld,
onder Turkse respondenten is dit percentage 21%
Maw nederlandse vrouwen zijn drie keer vaker slachtoffer van huiselijk geweld dan Marokkaanse.

Zelfs als er sprake is van onderraportage zijn de verschillen opmerkelijk.
Waarom gebruiken Nederlandse mannen zo vaak geweld tegen vrouwen? Alcohol misschien?
too much to do in the real world.
pi_66317831
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:01 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

[..]

Maw nederlandse vrouwen zijn drie keer vaker slachtoffer van huiselijk geweld dan Marokkaanse.

Waarom gebruiken Nederlandse mannen zo vaak geweld tegen vrouwen? Alcohol misschien?
Vergelijk het dan ook met Marokko.
pi_66317836
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Net zoals vrouwen binnen de SGP niet gediscrimineerd worden, het is hun vrije keuze om geen broeken te dragen en geen leidinggevende functie te willen vervullen
[..]
komkom............hoe heet het ook alweer?....................... ohja, incidenten
quote:
Even vaak als Nederlandse vrouwen die hun gebit slecht verzorgen, en daarvan heb je er weinig op middelbare leeftijd hier in Nederland, die zijn allemaal opgegroeid onder de paraplu van stichting goed gebit, met een gesealed gebit ed
Sarcasme is aan jou niet besteed.
pi_66317908
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, ik weet ook wel dat blijf van mijn lijf huizen een heleboel moslima's zitten.
Maar ik doelde op het zinnetje van jou: 'moslima's van middelbare leeftijd missen wel erg vaak hun voortanden.
Dat 'wel erg vaak' is natuurlijk overdreven en dat weet jij ook.
Neemt natuurlijk niet weg dat blijf van mijn lijf huizen een heleboel moslima's telt.
pi_66318381
quote:

[..]

[..]

Ik denk dat mishandeling bij NL-ers veel eerder bespreekbaar is dan bij allochtonen en zeker de moslima's durven er niet eens over te spreken wegens intimidatie.

Een corrigerend tikje valt al vaak onder NL-ers onder mishandeling terwijl onder allochtonen de grens veel hoger ligt om als mishandeling aan te geven.

En dan nog, ik ken zeer veel mensen zowel zakelijk als privé maar ben nog geen enkele vrouw tegengekomen met een blauw oog of waarvan een aanwijzing zou zijn op mishandeling.

Zoals je stelt zouden ook dan de blijf van mijn lijf huizen minstens een vrouwelijke populatie kennen van 50% of meer terwijl dit veel kleiner is.
pi_66318774
Laten we het even over die Loketten hebben. Moest opzoeken waarvoor ze precies zouden dienen.

Ben ik nu de enige die het een worst zal zijn wat ze daar apart zetten? Wanneer er zoiets in het Gemeentehuis zou komen zou me het ergeren, maar wat ze op die plekken doen zal me een zorg zijn. Blijkbaar is er wel behoefte om
quote:
Hier kunnen moskeebezoekers terecht met vragen over werk, onderwijs, zorg, sport en de grootschalige plannen die er voor hun wijk op stapel staan.
apart te houden van de rest van de wijk, en eerlijk gezegd vind ik dat vreemder, dan dat ze aparte loketten voor mannen of vrouwen in een moskee willen.

Is dit loket nu opgezet voor de hele wijk? Of alleen voor moslims? Kan dat zo niet terug vinden

Ik zou dit eerst wel willen weten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66319111
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:36 schreef paddy het volgende:
Laten we het even over die Loketten hebben. Moest opzoeken waarvoor ze precies zouden dienen.

Ben ik nu de enige die het een worst zal zijn wat ze daar apart zetten? Wanneer er zoiets in het Gemeentehuis zou komen zou me het ergeren, maar wat ze op die plekken doen zal me een zorg zijn. Blijkbaar is er wel behoefte om
[..]

apart te houden van de rest van de wijk, en eerlijk gezegd vind ik dat vreemder, dan dat ze aparte loketten voor mannen of vrouwen in een moskee willen.

Is dit loket nu opgezet voor de hele wijk? Of alleen voor moslims? Kan dat zo niet terug vinden

Heel gemakkelijk, probeer maar zonder "passende" kleding en zonder hoofddoek een moskee in te komen.

Dit zie ik zo'n beetje net zoals dat de RIAGG marokkanen achterna reist om in marokko overspannen vakantievierende marokkanen bij te staan.

Als het niet zo triest was zou je je bescheuren van het lachen.
pi_66319180
quote:
Utrecht steunt gescheiden loketten in moskee

(Novum) - Met financiële hulp van de gemeente Utrecht worden volgende week vrijdag twee doorverwijsloketten officieel geopend in moskee Omar Al Farouk in de Vogelaarwijk Overvecht. Volgens de gemeente zijn twee loketten nodig omdat mannen en vrouwen in een moskee van elkaar worden gescheiden. De aanstaande officiële opening heeft vrijdag tot Kamervragen van de PVV en de VVD geleid.

Moskeebezoekers kunnen volgens de gemeente bij de zogenoemde 'wegwijzerloketten' terecht met alle soorten vragen en problemen. Medewerkers van de stichtingen, die aan de moskee zijn verbonden, kunnen de bezoekers dan duidelijk maken bij welk hulploket van de gemeente ze het beste aan kunnen kloppen. "Allochtonen ervaren vaak een drempel om met de gemeente te praten, de loketten moeten duidelijk maken hoe wij kunnen helpen", licht een woordvoerder toe. "Ook hopen we dat ze zo sneller over de streep worden getrokken."

Een informatiezuil met loketten zou niet voldoende zijn. "Dat soort dingen hebben we al geprobeerd, maar op die manier bereiken we de bevolking niet." De loketten worden betaald met geld dat beschikbaar is gesteld voor de Vogelaarwijken. Informeel zijn de loketten enige tijd al in gebruik.

Dat een apart loket voor ieder geslacht nodig is, vormt voor de gemeente geen bezwaar. "Bij een moskee heb je nou eenmaal een gescheiden ingang. Bovendien kan een vrouw met bijvoorbeeld relatieproblemen rustiger praten als ze alleen met andere vrouwen is."

De PVV wijst op de scheiding tussen kerk en staat en noemt de situatie 'onacceptabel'. Ook zou sprake zijn van 'sexe-apartheid'. De VVD spreekt zich ook uit tegen de loketten. De partij wil weten of de opening betekent dat andere loketten worden gesloten en christenen en atheïsten worden gedwongen om naar een moskee te gaan om informatie van de gemeente te krijgen. Volgens de gemeente worden geen andere loketten gesloten.
Bron:Elsevier

Een maatregel speciaal voor Moslims dus. De rest mag naar het gemeentehuis.
pi_66319220
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Heel gemakkelijk, probeer maar zonder "passende" kleding en zonder hoofddoek een moskee in te komen.

Dit zie ik zo'n beetje net zoals dat de RIAGG marokkanen achterna reist om in marokko overspannen vakantievierende marokkanen bij te staan.

Als het niet zo triest was zou je je bescheuren van het lachen.
Ik kan mijn antwoord niet ik je post ontdekken.

Ik wil graag weten of
quote:

Dan heb ik een andere mening nl. Ik vind niet dat het apart hoort te zijn van de wijk op zich.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_66319221
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

..alsof ze de moskee (met de gesubsidieerde loketten) voor anderen gaan openstellen.
Dat kan natuurlijk niet
pi_66319356
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:54 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan sta ik er absoluut niet achter, want dan zouden christenen, homo's, Japanners, Chinezen, Polen, Armenen, Russen, Joden, Atheïsten etc etc ook een apart loket moeten hebben.

Wanneer je begrijpt wat ik bedoel.

Dan zou ik de gemeente daar de vraag wel willen stellen: Waarom perse de moslims apart van de rest van de bevolkingsgroepen uit die wijk?

Ik had niet verwacht het ooit nog eens eens te zijn met de VVD
quote:
Kamerlid Paul de Krom: ,,Ik vind het goed dat de gemeente probeert mensen beter te bereiken, maar doe het dan voor alle groepen. En zeker niet in een religieuze instelling. Dit kan dus echt niet. Je discrimineert niet alleen de autochtone, maar ook de allochtone bewoners, door voor hen speciaal loketten in te richten. Hierdoor behandel je ze als aparte groep.''

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 21-02-2009 18:09:39 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:10:01 #39
203688 Drijfzand
account closed
pi_66319518
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:22 schreef Dr.Nikita het volgende:

En dan nog, ik ken zeer veel mensen zowel zakelijk als privé maar ben nog geen enkele vrouw tegengekomen met een blauw oog of waarvan een aanwijzing zou zijn op mishandeling.
Moet je wat meer naar volkskroegen gaan. Daar zie je het regelmatig.
Op m'n vorig adres was geweld iets alledaags. Tweemaal ziekenwagen en politie langs geweest voor een neger die z'n vriendiin in elkaar ramde. Het moslim koppel boven me had haast elke week slaande ruzie. Hoorde soms iemand met een rotsmak tegen de grond gaan. Geen idee waarmee ze sloeg, effectief was het wel.
pi_66319584
En nu is het mooi geweest. Er zijn vast nog wel topics over huiselijk geweld te vinden ergens. Ik wil het topic over de OP hebben, en niet moslims versus autochtonen, versus allochtonen en vrouwen en huiselijk geweld.

Haal de posts na deze post dan ook gewoon weg, die offtopic zijn.
pi_66319864
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:12 schreef paddy het volgende:
En nu is het mooi geweest. Er zijn vast nog wel topics over huiselijk geweld te vinden ergens. Ik wil het topic over de OP hebben, en niet moslims versus autochtonen, versus allochtonen en vrouwen en huiselijk geweld.

Haal de posts na deze post dan ook gewoon weg, die offtopic zijn.
quote:
Bovendien kan een vrouw met bijvoorbeeld relatieproblemen rustiger praten als ze alleen met andere vrouwen is."
kuch.................

Daar valt huiselijk geweld ook onder.
pi_66320871
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

[..]

kuch.................

Daar valt huiselijk geweld ook onder.
Dus gaan we het alleen maar over huiselijk geweld hebben? Die punten zie je vaak genoeg in andere topics en zijn niet nieuw meer. Ik wil graag eens een discussie over het punt, al dan niet nuttig, over die loketten hebben. Anders gaat het topic alleen over uitgekouwde onderwerpen, die ook in topics over huiselijk geweld kunnen.

Raakt het onderwerp dus erg naar de achtergrond geschoven
pi_66323373
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:03 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

komkom............hoe heet het ook alweer?....................... ohja, incidenten
nou nee, dat is bij de SGP nogal structureel, iets met rangorde zoals vastgesteld in de Bijbel ..
wat incidenteel is is een loket dat tijdelijk in een moskee gevestigd, en dan heb je blijkbaar ergens verderop eentje alleen voor vrouwen ..
en waarom die alleen voor vrouwen is, daar wordt verder niet op in gegaan, wie weet geven die wel voorlichting die specifiek op vrouwen is gericht, stichting Avalon ed ..
quote:
Sarcasme is aan jou niet besteed.
Dat was geen sarcasme, dat was de ander moedwillig in een kwaad daglicht neerzetten, smaad dus
pleased to meet you
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:40:00 #44
203688 Drijfzand
account closed
pi_66325578
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:02 schreef paddy het volgende:

[..]

Dan sta ik er absoluut niet achter, want dan zouden christenen, homo's, Japanners, Chinezen, Polen, Armenen, Russen, Joden, Atheïsten etc etc ook een apart loket moeten hebben.

Wanneer je begrijpt wat ik bedoel.

Dan zou ik de gemeente daar de vraag wel willen stellen: Waarom perse de moslims apart van de rest van de bevolkingsgroepen uit die wijk?

Ik had niet verwacht het ooit nog eens eens te zijn met de VVD
[..]

Maw:
het is niet de taak van de overheid om een optimale dienstverlening te verzorgen, wel om alle burgers gelijk te behandelen.
Trek dit effe consequent door wil je?

gehandicapten, vrouwen, dienstverlening voor ouderen...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:45:30 #45
203688 Drijfzand
account closed
pi_66325737
WTF is dat toch met jullie nederlanders?

Omg zij krijgen iets dat wij niet krijgen en al hebben we het niet nodig en zouden we er geen gebruik van maken, het moet voor iedereen voorzien zijn of anders helemaal niet.

Wel, ik heb schijt aan de voordelen die ouders, vrouwen, buitenlanders, kreupelen, zieken , toeristen en politici krijgen. Afschaffen die handel, ofwel ook voor mij!

Ja, ik wil een tolk bij elk gesprek, een rolstoeloprit voor m'n deur (bestaat dat?), antibiotica tegen resistente bacterien want anderen krijgen het ook.
En een auto met CD nummerplaat.
pi_66325921
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:45 schreef Drijfzand het volgende:

Omg zij krijgen iets dat wij niet krijgen en al hebben we het niet nodig en zouden we er geen gebruik van maken, het moet voor iedereen voorzien zijn of anders helemaal niet.

Wel, ik heb schijt aan de voordelen die ouders, vrouwen, buitenlanders, kreupelen, zieken , toeristen en politici krijgen. Afschaffen die handel, ofwel ook voor mij!

Ja, ik wil een tolk bij elk gesprek, een rolstoeloprit voor m'n deur (bestaat dat?), antibiotica tegen resistente bacterien want anderen krijgen het ook.
Waar heb je het over? Het onderwerp zijn de gescheiden loketten bij de moskee.
pi_66326207
quote:

Het gaat erom dat er voor religieuzen wederom een uitzondering wordt gemaakt omdat zij zogenaamd
niet op de normale wijze informatie kunnen verkrijgen.

Daarmee maak je het bij voorbaat handelsonbekwame debielen, en dat lijkt me nu niet echt een goede
zaak. Niet voor de Moslims, en ook niet voor de acceptatie van deze religie in welk westers land dan ook.
pi_66326266
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:52 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Het onderwerp zijn de gescheiden loketten bij de moskee.
even goed lezen
quote:
Een van de 'loketten' zit (tijdelijk) in de moskee. De andere (voor de vrouwen) staat ernaast.
Er staat nergens wat voor voorlichting bij welk loket gegeven wordt .. ..
pleased to meet you
pi_66326330
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:40 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Maw:
het is niet de taak van de overheid om een optimale dienstverlening te verzorgen, wel om alle burgers gelijk te behandelen.
Trek dit effe consequent door wil je?

gehandicapten, vrouwen, dienstverlening voor ouderen...
Joh! lees je mijn post wel? Of voel jij je bij voorbaat al aangevallen.

Maar dan een vraag voor jou. Waarom moslims aparte dienstverlening? Waarom homo's of christenen of atheïsten een aparte dienstverlening?

Het gaat hier om de dienstverlening voor een wijk. Waarom moet de dienstverlening voor een wijk, apart voor moslims? Zet om mijn part bvoor moslims homo's of christenen of Joden of etc in de plaats.

Waarom moeten moslims apart worden gezet in besluiten die een hele wijk aangaan? En dan heb ik de volgende mening daarover.
quote:
Je discrimineert niet alleen de autochtone, maar ook de allochtone bewoners, door voor hen speciaal loketten in te richten. Hierdoor behandel je ze als aparte groep.''
We hebben het hier niet over eet of drink gebruiken waar rekening mee gehouden moet worden, maar over algemene besluiten, recreatie etc aangaande een wijk. Oh ja, heb het hier trouwens ook voorgelegd aan een moslim. Die zegt letterlijk : Als moslim vraag ik niet om die apartheid, dat doet de regering.
pi_66326346
Dom van de Moskee om die loketten daar toe te staan. Laat de gemeente het lekker ergens anders neer kwakken.
pi_66326537
Eerst krijg je "Ja alle moslims integreren, dit dat" plaatsen ze zo'n loket in een moskee is het weer niet goed

I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_66326598
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:10 schreef Chadi het volgende:
Dom van de Moskee om die loketten daar toe te staan. Laat de gemeente het lekker ergens anders neer kwakken.
En die ook met je eens. Het is trouwens bedoeld voor alle mensen, dus wel een innitiatief voor de gehele wijk, dus niet alleen voor moslims, zoals een eerder bericht deed geloven.

Dus vind ik het apart loket helemaal vreemd.

Ik vind het ook niet thuis horen in een moskee.
pi_66326652
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:17 schreef mudkipzz het volgende:
Eerst krijg je "Ja alle moslims integreren, dit dat" plaatsen ze zo'n loket in een moskee is het weer niet goed

Apart loket voor mannen en vrouwen dus. Dat is het punt

Snap nu dus weer niet waarom zoiets in een moskee moet waar iedereen dan heen gaat. Dus ook de satanist (ja, ik weet dat dit een extreem voorbeeld is)
pi_66326664
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:17 schreef mudkipzz het volgende:

Want dat is een goed voorbeeld van succesvolle integratie?
pi_66326715
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:19 schreef paddy het volgende:

[..]

En die ook met je eens. Het is trouwens bedoeld voor alle mensen, dus wel een innitiatief voor de gehele wijk, dus niet alleen voor moslims, zoals een eerder bericht deed geloven.

Dus vind ik het apart loket helemaal vreemd.

Ik vind het ook niet thuis horen in een moskee.
En sommige mensen voelen zich daar niet op hun gemak.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:39:44 #56
203688 Drijfzand
account closed
pi_66327142
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:10 schreef paddy het volgende:

[..]

Joh! lees je mijn post wel? Of voel jij je bij voorbaat al aangevallen.

Maar dan een vraag voor jou. Waarom moslims aparte dienstverlening? Waarom homo's of christenen of atheïsten een aparte dienstverlening?
quote:
Volgens de gemeente zijn het slechts 'doorverwijsloketten'. Wel liggen er gemeentelijke folders. De 'loketten' zijn bedoeld om de bezoekers van de moskee (lees: allochtonen) beter te kunnen voorlichten en op de hoogte te brengen van gemeentelijke voorzieningen.
BETER TE KUNNEN VOORLICHTEN!
gemeente merkt dat ze een bepaalde groep niet bereikt, dus kiest ze voor een aanpak waarmee dit beter lukt. Waarom? Niet om de moslims een unfair advantage te geven, gewoon om te zorgen dat hun informatie zoveel mogelijk mensen bereikt.

Maar dat mag niet want dan moet het voor elke groep, of het nu nuttig is of niet.

Je zou verdomme eens in een land moeten wonen waar een bevolkingsgroep dankzij de grondwet alles kan blokkeren, zodat telkens er een brug in vlaanderen gebouwd wordt er ook één in wallonie moet komen, ook al is er geen weg naartoe. Dat is wat jullie willen. Het gaat er niet om dat het voor de gemeenschap in z'n geheel positief is, dat maakt voor jullie niet uit, who cares dat ze op die manier misschien sneller informatie zullen ontvangen, en beter integreren. Nee, zij hebben iets gekregen dat anderen niet hebben, dus dat kan niet.
pi_66333381
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:39 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

[..]

gemeente merkt dat ze een bepaalde groep niet bereikt, dus kiest ze voor een aanpak waarmee dit beter lukt. Waarom? Niet om de moslims een unfair advantage te geven, gewoon om te zorgen dat hun informatie zoveel mogelijk mensen bereikt.
quote:
Volgens de gemeente zijn het slechts 'doorverwijsloketten'. Wel liggen er gemeentelijke folders. De 'loketten' zijn bedoeld om de bezoekers van de moskee (lees: allochtonen) beter te kunnen voorlichten en op de hoogte te brengen van gemeentelijke voorzieningen.
Niet iedere allochtoon is moslim hoor.
quote:
Maar dat mag niet want dan moet het voor elke groep, of het nu nuttig is of niet.
Ja, daag! We hebben hier ook polen en Syrische-orthodox geloven. wanneer je dan een groep wil helpen zich te mengen, zou ik me daar meer op toe gaan leggen

De moslims zijn heus niet dom, en weten heus de wegen wel te bewandelen wanneer ze willen hoor. Net als dit met gewone Nederlanders gaat, weten ze misschien niet meteen waar ze moeten zijn, maar ook de pool etc weten dat niet meteen, en zoeken die info al helemaal niet bij een moskee. Dus het is wel degelijk mensen buiten de samenleving plaatsen.
quote:
Je zou verdomme eens in een land moeten wonen waar een bevolkingsgroep dankzij de grondwet alles kan blokkeren, zodat telkens er een brug in vlaanderen gebouwd wordt er ook één in wallonie moet komen, ook al is er geen weg naartoe. Dat is wat jullie willen. Het gaat er niet om dat het voor de gemeenschap in z'n geheel positief is, dat maakt voor jullie niet uit, who cares dat ze op die manier misschien sneller informatie zullen ontvangen, en beter integreren. Nee, zij hebben iets gekregen dat anderen niet hebben, dus dat kan niet.
Geen weg naartoe? Hoezo geen weg naartoe! Je doet net alsof moslims analfabeten zijn en hun kinderen nooit naar school gaan

En wat wij? Hoezo wij? Hoe jullie? Leef je nog in een droomwereld dat alleen mensen die net in Nederland zijn komen wonen moslim zijn? Mên! Kijk eens hier op FOK! Dat zijn de meeste moslims van nu (dus redden zichzelf prima). De enkeling die nauwelijks Nederlands kan spreken en niet weet waar hij zijn rechten vandaan moet halen, is tevens hoogbejaard. De kinderen weten allemaal hun weg. Nee, moslims voor geestelijk gehandicapt uitmaken, dat is lekker

Dit is dus weer zo'n typisch voorbeeld van hoe het juist niet moet. Moslims apart zetten van de gemeenschap (als in, ze kunnen niet voor zichzelf zorgen en hun kinderen zijn ook niet in staat om ze te helpen) zorgt juist voor die apartheid want veel moslims wonen hier al jaren of zijn hier geboren.

En waar blijven de rest van de allochtonen? Niet elke allochtoon is moslim, en weet dan dat hele loket niet eens te vinden. Of heb je het juist alleen over moslims?

Ik heb trouwens niets tegen moslims die hun medemoslim wil helpen de juiste weg te vinden -sturen. Doe ik ook met mijn buurvrouw, maar om met geld van de gemeenschap twee loketten neer te zetten, vind ik werkelijk overdone en doet me eerder denken aan apartheid creëren.

De gemeenschap is hecht genoeg om daar een soort van bijeenkomst in de moskee te organiseren (al dan niet man apart van vrouw) en folders gewoon uit te delen. Doen volgens mij kerken ook met asielzoekers. (helpen met het vinden naar hulpinstanties etc )

Frustrerend trouwens die tegenstrijdige berichtgeving

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 22-02-2009 07:09:00 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 07:35:20 #58
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66333481
quote:
"Jullie Nederlanders"? Wat ben je zelf dan?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66337406
quote:
bedoeld voor alle bewoners van de wijk
Het loket wordt voor moslims geplaatst naar de moskee, omdat die een hoge drempel ervaren in de openbare bibliotheek.
Hoe zit het dan met de hoge drempel van niet-moslims om een gemeenteloket in een moskee te bezoeken?
Simpelweg belachelijke maatregel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_66339309
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

pi_66340241
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:39 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er gewoond, herkenbaar weer, jullie dit jullie dat Maar tegen Nederlanders mag dat he? Die hoeven niet bereikt te worden, die moeten gewoon terug naar Nederland toch?

Het gaat er niet om dat de gemeente een groep niet bereikt; het gaat erom dat de betreffende groep zelf wil uitmaken hoe ze bereikt willen worden en dat de gemeente daar aan toegeeft, waardoor de gemeente meteen die groep buiten de maatschappij plaatst door ze apart te behandelen. Kunnen ze straks weer roepen dat ze geen niet-moslims daar willen hebben omdat anders de vrouwen zich niet prettig voelen of dat de mannen zich verleid voelen als er geen passende kleding gedragen wordt
  zondag 22 februari 2009 @ 18:35:25 #62
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66348135
Wat een dom gedoe weer, die mensen moeten zich gewoon aanpassen !
Dat leren ze nooit als ze op deze manier, waarom zouden ze ? De gemeente past zich wel aan hen en hun cultuur aan....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_66479616
quote:
Moskee-loket krijgt 100.000 euro uit Vogelaarplan
Gepubliceerd: 2009-02-23
door: Stadsredactie WdH

Vrijdag opent wethouder Den Besten voor de verandering geen speeltuin maar een loket in een moskee.

De stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.

Wethouder Den Besten verricht vrijdag de officiële opening van twee moskee-loketten. De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.” Namens Den Besten zegt haar woordvoerder dat de loketten geen gemeentelijke loketten zijn. "De naam is ook De Wegwijzer. Er wordt doorverwezen naar andere loketten. Het gaat ons erom dat zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk worden geholpen want het gaat om moeilijk bereikbare bewoners."

Buurtbewoners kunnen in de moskee er terecht voor veel gemeentelijke informatie, onder meer over de aanpak van de tienhoogflats in Overvecht maar vooral voor vragen op het gebied van werk, zorg en onderwijs. Er is al een loket in de bibliotheek van Overvecht, maar daar zou volgens de initiatiefnemers de drempel voor allochtone bezoekers te hoog zijn.

De gescheiden loketten hebben inmiddels voor veel ophef gezorgd. De VVD heeft inmiddels in de Tweede Kamer vragen over het project. De plek in de moskee en de aparte loketten voor mannen en vrouwen is bij de liberalen in het verkeerde keelgat geschoten.

Recht van de aanrecht.
pi_66480598
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Recht van de aanrecht.
Het.

Edit: blijkbaar kan "de" ook.
quote:
De cluster of het cluster?
--------------------------------------------------------------------------------

Wat is juist: de cluster of het cluster?

--------------------------------------------------------------------------------

Beide lidwoorden zijn correct, maar het cluster is gewoner.

Het Nederlands kent heel veel woorden die zowel met het lidwoord de als met het lidwoord het kunnen voorkomen: commentaar, deksel, folie, matras, tablet, enzovoort. De Algemene Nederlandse Spraakkunst (ANS, 1997) wijdt er tien pagina's aan.

Sommige zelfstandige naamwoorden komen als de- en als het-woord voor met een betekenisverschil (vergelijk bijvoorbeeld de doek en het doek, de blik en het blik, en de idee en het idee). Maar meestal bestaat er geen betekenisverschil en heeft een van de geslachten in de praktijk een lichte voorkeur. Zo zeggen de meeste mensen volgens de ANS bijvoorbeeld liever het aanrecht en de salon dan de aanrecht en het salon.

onzetaal.nl

[ Bericht 24% gewijzigd door Meh7 op 26-02-2009 14:41:12 ]
pi_66480999
Naar mijn idee is voorlichting aan vrouwen sowieso een fout, beperk je als gemeente tot mannen, die nemen uitendelijk de beslissingen, vrouwen hebben nou eenmaal andere plichten.
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:44:49 #66
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_66481031
Niets te zien hier mensen, doorlopen aub.

T'is maar weer een "incidentje".
pi_66481589
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:44 schreef ExTec het volgende:
Niets te zien hier mensen, doorlopen aub.

T'is maar weer een "incidentje".
T'is of 't Is?
pi_66481888
Kan er bij de gemeente net ook een apart loket komen voor de negroïde medemens? Ik sta niet graag met roetmoppen/kaffers in één rij de drempel om informatie aan te vragen over maatschappelijke ontwikkelingen in de wijk is op deze manier wel heel hoog voor me.
pi_66484784
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het.

Edit: blijkbaar kan "de" ook.
[..]
Maar jij vindt het prima dat apartheid geldt voor vrouwen want ik zie je alleen maar mierenneuken over het aanwijzend voornaamwoord?
pi_66485458
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Maar jij vindt het prima dat apartheid geldt voor vrouwen want ik zie je alleen maar mierenneuken over het aanwijzend voornaamwoord?
Lidwoord of aanwijzend voornaamwoord?
pi_66487492
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Lidwoord of aanwijzend voornaamwoord?
Moeilijk he om toe te geven dat je gewoon voorstander bent van apartheid.

Maargoed, dit is nou 1 van de vele redenen waarom er door velen gekotst wordt op de islam.
pi_66487700
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:26 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Moeilijk he om toe te geven dat je gewoon voorstander bent van apartheid.

Maargoed, dit is nou 1 van de vele redenen waarom er door velen gekotst wordt op de islam.
Ik ben geen voorstander van apartheid hoor, dat mag je best weten. Ik vind het als Turk gewoon leuk om racistjes te verbeteren in het Nederlands.
pi_66487931
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:31 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik ben geen voorstander van apartheid hoor, dat mag je best weten. Ik vind het als Turk gewoon leuk om racistjes te verbeteren in het Nederlands.
Ik vind als Hongaarse gewoon dat je je racistenkaartje wel erg snel trekt.
pi_66487959
Kunnen jullie de discussie over aanwijzende voornaamwoorden ergens anders gaan voeren dan in een NWS-topic? Dank voor de medewerking.
pi_66488078
Ik kan met taalvragen alleen bij het damesloket terecht als ik een hoofddoekje omdoe en dat gaat tegen mijn principes in.
pi_66488509
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik kan met taalvragen alleen bij het damesloket terecht als ik een hoofddoekje omdoe en dat gaat tegen mijn principes in.
Kledingvoorschriften die de moskee mag voeren, daar ben jij toch zo voor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66488691
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dan stel je ze mij maar, of je gaat hierheen: Theater, Taal & Kunst
Is ook voor mensen zonder hoofddoekje.
pi_66490839
Het verhaal op GS is te koddig om niet te lezen.
100.000 Euro heeft de gesubsidieerde discriminatie gekost.
pi_66490976
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:09 schreef qonmann het volgende:
Het verhaal op GS is te koddig om niet te lezen.
100.000 Euro heeft de gesubsidieerde discriminatie gekost.
Haha ja had het gelezen, ja alles moet 2 keer worden aangeschaft.
pi_66491034
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Haha ja had het gelezen, ja alles moet 2 keer worden aangeschaft.
Of het design is geworden ?
pi_66491205
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:15 schreef qonmann het volgende:

[..]

Of het design is geworden ?
[ afbeelding ]
Ik wil ook zo een roze muis
pi_66492787
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kledingvoorschriften die de moskee mag voeren, daar ben jij toch zo voor.
Daarom kom ik er niet, heb respect voor hun gebruiken in hun domein. Nu nog respect voor onze gebruiken, dan wordt het misschien nog eens wat.

Alleen dat gesubsidieerde apartheids gesodemieter ben ik op tegen.
pi_66507223
quote:
Je luistert niet goed, blijkbaar!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66507307
quote:

[..]

[..]

Drie keer zo vaak als, in plaats van drie keer vaker dan.
Drie maal 14 % is 42 %, drie keer meer dan 14 % is 14 % + 42% wordt 56 %.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 27-02-2009 02:44:34 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 27 februari 2009 @ 02:03:25 #85
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_66507353
Ik wens je een dolfijne dag
pi_66507569
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 02:03 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_66507852
quote:
Moskee-loket krijgt 100.000 euro uit Vogelaarplan
Gepubliceerd: 2009-02-23
door: Stadsredactie WdH

Vrijdag opent wethouder Den Besten voor de verandering geen speeltuin maar een loket in een moskee.

De stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.

Wethouder Den Besten verricht vrijdag de officiële opening van twee moskee-loketten. De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.” Namens Den Besten zegt haar woordvoerder dat de loketten geen gemeentelijke loketten zijn. "De naam is ook De Wegwijzer. Er wordt doorverwezen naar andere loketten. Het gaat ons erom dat zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk worden geholpen want het gaat om moeilijk bereikbare bewoners."

Buurtbewoners kunnen in de moskee er terecht voor veel gemeentelijke informatie, onder meer over de aanpak van de tienhoogflats in Overvecht maar vooral voor vragen op het gebied van werk, zorg en onderwijs. Er is al een loket in de bibliotheek van Overvecht, maar daar zou volgens de initiatiefnemers de drempel voor allochtone bezoekers te hoog zijn.

De gescheiden loketten hebben inmiddels voor veel ophef gezorgd. De VVD heeft inmiddels in de Tweede Kamer vragen over het project. De plek in de moskee en de aparte loketten voor mannen en vrouwen is bij de liberalen in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik op dit land. Dit land laat het ook nog toe dat er op deze manier met subsidies wordt gestrooid.
Aanpassen of opzouten zou het beleid moeten zijn. op de huidiige Nederlandse 'verwen' politiek.
En weer worden moslims voorgetrokken omwille hun geloof. DIe andere 2 miljoen allochtonen die in Nederland wonen, krijgen echt niet zoveel subsidies omwille hun geloof hoor. Typisch Nederland: hoe minder je integreert, hoe meer subsidies je krijgt

En voor de huilies die gaan zeiken dat ik jaloers ofzo ben. Nee, ik ben niet jaloers. Ze moeten de subsidies voor ALLE allochtonen drastisch verminderen. Aanpassen of opzouten.

Blijkbaar is het voor veel mensen echt moeilijk om je succesvol te maken in een ander land he? Notabene in een welvarend land zonder oorlog waar iedereen iets van 10 duizend kansen krijgt om wat van zijn/haar leven te maken. Besteed die 100.000 euro liever aan onderwijs voor kinderen in derdewereldlanden ofzo. Die kinderen verdienen het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zienswijze op 27-02-2009 03:35:05 ]
pi_66508642
De woordvoerder van de gemeente"

De gemeente Utrecht reageert: "Het initiatief wordt ondersteund omdat het bedoeld is kwetsbare bewoners uit de wijk beter te bereiken", aldus een woordvoerster.

Hoever kan je ven de bevolking afstaan ?
Helaas is er geen gekozen burgemeester (met dank aan de PvdA) om dit soort wangedrag af te straffe.

..vrouwenloket gaat nog een uur eerder dicht ook..
pi_66509373
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan stel je ze mij maar, of je gaat hierheen: Theater, Taal & Kunst
Is ook voor mensen zonder hoofddoekje.
Ik snap niet dat er gemeenschapsgeld voor iets overbodigs moet komen wat ook binnen de gemeenschap opgelost kan worden met een beetje moeite.

Ik zie met de beste wereld niet in hoe je daar de mensen mee bereikt die je moet bereiken. Nl alle allochtonen die nog niet zolang in de wijk wonen. Er wonen daar echt niet alleen moslims, en dan vind ik het raar dat dit niet in een soort clubhuis ofzo is opgezet. Is het alleen voor moslims, vind ik het nog vreemder, omdat daar dan helemaal geen gemeenschapsgeld voor nodig is.
quote:
De gemeenschap is hecht genoeg om daar een soort van bijeenkomst in de moskee te organiseren (al dan niet man apart van vrouw) en folders gewoon uit te delen. Doen volgens mij kerken ook met asielzoekers. (helpen met het vinden naar hulpinstanties etc )
Is dat geld niet voor nodig en kan prima gebeuren onder vrijwilligers. Neem aan dat ze die in de moskee ook wel kennen

Stop het geld liever in een jeugdhonk ofzo.

Ik zie het nut er niet van in, hoe ze hiermee polen etc bereiken. De moslims zijn genoeg vertegenwoordigd en neem aan dat die de voorlichting überhaupt wel geven zonder dat loket aan hun naasten.

Ik zie alweer een boel geneuzel om elkaar de mond te snoeren hier, i.p.v het echt over het onderwerp te hebben.

Voor de voorstanders van dat loket? Waarom is het nuttig? En hoe zouden niet-moslims nu daar heen willen gaan? Zijn er überhaupt kledingvoorschriften, zoals eerder werd benoemd? Lijkt me stug Hoe bereik je dan de nieuwe allochtonen?

Ik woon er niet te ver vanaf, en begin nieuwsgierig te worden
pi_66510256
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 02:03 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]
mooi gedaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')