Bron: ADquote:UTRECHT/DEN HAAG - De VVD stelt Kamervragen aan minister Van der Laan (Integratie) over de opening door de gemeente Utrecht van twee gescheiden 'loketten' voor mannen en vrouwen bij een moskee.
VVD: Overheid bevordert scheiding tussen mannen en vrouwen. De gemeente zegt dat ze de 'loketten' bij de moskee Omar Al Farouk in de wijk Overvecht alleen sponsort.
Ze benadrukt dat de aparte 'loketten' een initiatief zijn van de stichtingen Stiza en Ward, drijvende krachten achter de twee moskeeën in Overvecht. De twee bemande 'loketten' worden deels betaald van de zogeheten Vogelaargelden voor de aanpak van de achterstandswijken.
Volgens de gemeente zijn het slechts 'doorverwijsloketten'. Wel liggen er gemeentelijke folders. De 'loketten' zijn bedoeld om de bezoekers van de moskee (lees: allochtonen) beter te kunnen voorlichten en op de hoogte te brengen van gemeentelijke voorzieningen. Ze zijn, zeggen de initiatiefnemers, bedoeld voor alle bewoners van de wijk.
Een van de 'loketten' zit (tijdelijk) in de moskee. De andere (voor de vrouwen) staat ernaast. De VVD vindt het niet kunnen dat de overheid segregatie, scheiding tussen mannen en vrouwen, bevordert. De liberalen vinden bovendien dat kerk en staat gescheiden moeten blijven.
Kamerlid Paul de Krom: ,,Ik vind het goed dat de gemeente probeert mensen beter te bereiken, maar doe het dan voor alle groepen. En zeker niet in een religieuze instelling. Dit kan dus echt niet. Je discrimineert niet alleen de autochtone, maar ook de allochtone bewoners, door voor hen speciaal loketten in te richten. Hierdoor behandel je ze als aparte groep.''
Ook op de website van het AD zijn veel afkeurende reacties op de twee gescheiden 'loketten' binnengekomen. Veel lezers zijn het erover eens dat een dergelijk initiatief de integratie niet bevordert.
Nu nog aparte loketten, ziekenhuizen, zwembaden, sporten en winkelcentra voor Moslims en niet-Moslimsquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
Goede zaak dat aparte loketten voor mannen en vrouwen, en nog wel in een moskee.
Na aparte zwemuurtjes, ziekenverpleging, geloofsbelijdenis, sporten, geen handjes geven mag ik toch hopen dat er ook snel apart openbaar vervoer komt voor mannen en vrouwen.
Als de vermoeide moslim niet naar ons toe komt gaan we gewoon naar de moslim.
Dat zie je verkeerd, vrouwen worden niet gediscrimineerd binnen de islam, het is hun vrije keuze om de man te behagen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Links theedrinkend Nederland hoor je altijd over discriminatie, maar je hoort ze nooit over de vrouwen die binnen de islam zwaar gediscrimineerd worden.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:56 schreef Dr.Nikita het volgende:-edit-.
Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die niet hetzelfde doenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Links theedrinkend Nederland hoor je altijd over discriminatie, maar je hoort ze nooit over de vrouwen die binnen de islam zwaar gediscrimineerd worden.
open er een topic over..quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die wel zo gesteld zijn op vrouwen.
In synagogen worden vrouwen en mannen ook gescheidenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Rechts Israelfappend Nederland hoor je altijd over Moslims, maar de Christenen zijn net zo erg op dat gebied. Alsof die niet hetzelfde doen.
Ja dus?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In synagogen worden vrouwen en mannen ook gescheiden
Op kantoor worden de vrouwen en de mannen ook gescheiden bij de wc.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
In kerken niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom is een apart loket kwalijk ? Als man zijnde vind ik het een goed idee, vrouwen zijn vaak wat trager met hun handtas enzo, dus ben ik als man eerder aan de beurtquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja dus?
Als zij subsidiegeld gebruiken om loketten apart voor mannen en vrouwen te maken, is dat ook kwalijk.
Ik vind ze in de bus ook altijd wat trager. En nu?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom is een apart loket kwalijk ? Als man zijnde vind ik het een goed idee, vrouwen zijn vaak wat trager met hun handtas enzo, dus ben ik als man eerder aan de beurt, ik zou het goed vinden dit bij supermarkten en pinautomaten etc. ook in te voeren.
Speciale roze vrouwen bussen dan maar invoerenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:15 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vind ze in de bus ook altijd wat trager. En nu?
Blijf van mijn lijf huizen denken daar anders over.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nu ga je me wel iets te ver...
Maar ontopic:
Nederland he. Nederland zet haar eigen land in de uitverkoop. Steeds maar weer wordt er meer toegezegd aan de Islam...
quote:Utrecht opent loketten in moskee - Kamervragen
vrijdag 20 februari 2009
Vragen van de leden Fritsma en Wilders (beiden PVV) aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties over het bericht dat de gemeente Utrecht loketten opent in een moskee.
1.)
Bent u bekend met het bericht “Utrecht opent loket in moskee”? *
2.)
Deelt u de mening dat het, gelet op de Nederland geldende scheiding tussen kerk en staat, volkomen onacceptabel is dat de gemeente Utrecht loketten opent in een moskee? Zo neen, waarom niet?
3.)
Bent u tevens met mij van mening dat segregatie in de hand wordt gewerkt door het openen van aparte loketten voor allochtonen in een moskee? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid van de gemeente Utrecht te eisen dat onmiddellijk een eind wordt gemaakt op de schandalige sexe-apartheid in de vorm van aparte loketten voor mannen en vrouwen? Zo neen, waarom niet?
Wat denken die huizen dan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Blijf van mijn lijf huizen denken daar anders over.
Je weet dondersgoed wat er bedoeld wordt anders ga je maar een cursus begrijpend lezen volgen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |