Kledingvoorschriften die de moskee mag voeren, daar ben jij toch zo voor.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik kan met taalvragen alleen bij het damesloket terecht als ik een hoofddoekje omdoe en dat gaat tegen mijn principes in.
Dan stel je ze mij maar, of je gaat hierheen: Theater, Taal & Kunstquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik kan met taalvragen alleen bij het damesloket terecht als ik een hoofddoekje omdoe en dat gaat tegen mijn principes in.
Haha ja had het gelezen, ja alles moet 2 keer worden aangeschaft.quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:09 schreef qonmann het volgende:
Het verhaal op GS is te koddig om niet te lezen.
100.000 Euro heeft de gesubsidieerde discriminatie gekost.
Of het design is geworden ?quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Haha ja had het gelezen, ja alles moet 2 keer worden aangeschaft.
Ik wil ook zo een roze muisquote:Op donderdag 26 februari 2009 19:15 schreef qonmann het volgende:
[..]
Of het design is geworden ?
[ afbeelding ]
Daarom kom ik er niet, heb respect voor hun gebruiken in hun domein. Nu nog respect voor onze gebruiken, dan wordt het misschien nog eens wat.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kledingvoorschriften die de moskee mag voeren, daar ben jij toch zo voor.
Je luistert niet goed, blijkbaar!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:50 schreef JohnDope het volgende:
Links theedrinkend Nederland hoor je altijd over discriminatie, maar je hoort ze nooit over de vrouwen die binnen de islam zwaar gediscrimineerd worden.
Drie keer zo vaak als, in plaats van drie keer vaker dan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:01 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
[..]
Maw nederlandse vrouwen zijn drie keer vaker slachtoffer van huiselijk geweld dan Marokkaanse.
Zelfs als er sprake is van onderraportage zijn de verschillen opmerkelijk.
Waarom gebruiken Nederlandse mannen zo vaak geweld tegen vrouwen? Alcohol misschien?
Ikquote:Moskee-loket krijgt 100.000 euro uit Vogelaarplan
Gepubliceerd: 2009-02-23
door: Stadsredactie WdH
Vrijdag opent wethouder Den Besten voor de verandering geen speeltuin maar een loket in een moskee.
De stichtingen Ward en Stiva die in de Omar Al Farouk-moskee bij station Overvecht twee informatieloketten bemensen, een voor vrouwen en een voor mannen, ontvangen daarvoor 100.000 euro uit het gemeentelijk actieplan voor de Vogelaarwijk Overvecht. De loketten zijn op proef en worden na een half jaar geëvalueerd.
Wethouder Den Besten verricht vrijdag de officiële opening van twee moskee-loketten. De loketten zijn al in gebruik sinds eind januari. Detail: het vrouwenloket sluit een uur eerder dan het mannenloket. Een direct betrokkene geeft aan dat dit een bewuste keus is: “Dan zijn de vrouwen op tijd thuis om te koken.” Namens Den Besten zegt haar woordvoerder dat de loketten geen gemeentelijke loketten zijn. "De naam is ook De Wegwijzer. Er wordt doorverwezen naar andere loketten. Het gaat ons erom dat zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk worden geholpen want het gaat om moeilijk bereikbare bewoners."
Buurtbewoners kunnen in de moskee er terecht voor veel gemeentelijke informatie, onder meer over de aanpak van de tienhoogflats in Overvecht maar vooral voor vragen op het gebied van werk, zorg en onderwijs. Er is al een loket in de bibliotheek van Overvecht, maar daar zou volgens de initiatiefnemers de drempel voor allochtone bezoekers te hoog zijn.
De gescheiden loketten hebben inmiddels voor veel ophef gezorgd. De VVD heeft inmiddels in de Tweede Kamer vragen over het project. De plek in de moskee en de aparte loketten voor mannen en vrouwen is bij de liberalen in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik snap niet dat er gemeenschapsgeld voor iets overbodigs moet komen wat ook binnen de gemeenschap opgelost kan worden met een beetje moeite.quote:Op donderdag 26 februari 2009 18:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan stel je ze mij maar, of je gaat hierheen: Theater, Taal & Kunst
Is ook voor mensen zonder hoofddoekje.
Is dat geld niet voor nodig en kan prima gebeuren onder vrijwilligers. Neem aan dat ze die in de moskee ook wel kennenquote:De gemeenschap is hecht genoeg om daar een soort van bijeenkomst in de moskee te organiseren (al dan niet man apart van vrouw) en folders gewoon uit te delen. Doen volgens mij kerken ook met asielzoekers. (helpen met het vinden naar hulpinstanties etc )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |