Dat stoort mij dus zo.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:10 schreef NanKing het volgende:
Ketchup.
Ik zeg het er altijd bij trouwens omdat het standaard met curry geleverd wordt overal.
De sauzen zijn doorslaggevend voor de kwaliteit van het eindproduct héquote:
Vanzelfsprekend. Maar ook dat ze (in mijn ogen) de grootvader van alle snack-sauzen zo discrimineren vind ik van zo weinig respect getuigen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
De sauzen zijn doorslaggevend voor de kwaliteit van het eindproduct hé
Voor de liefhebster:quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:17 schreef liesje1979 het volgende:
Uiteraard ketchup!![]()
Ik erger mij ook aan de vanzelfsprekendheid van curry.
Ik denk dat ketchup ouder is?
Het is idd gruwelijk oud.quote:A brief history of ketchup
A look at the history of ketchup, America's favorite condiment. From its beginning as a fish sauce in China, to the sweet tomato version we love today
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:25 schreef Pacmaniac het volgende:
Het wordt er dan ook met de paplepel ingeslagen!
[ afbeelding ]
Speciaal = curry óf ketchup en niet per definitie curryquote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 06:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Speciaal = curry óf ketchup en niet per definitie curry
Precies. Even topickaapquote:Op zaterdag 21 februari 2009 06:03 schreef Twerk het volgende:
[..]
![]()
Dat was nou juist het grote probleem. We worden meteen weer met de neus op de feiten gedrukt.
Idd van die smakeloze, bijna plastic aandoende uitjes. Kunnen echt een spelbreker zijn en zelfs de meest geniale sauzen te niet doen. Onverantwoord.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 06:09 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Precies. Even topickaapMensen die een patatje oorlog standaard met uitjes doen. Volgens mij moeten de uitjes optioneel zijn en niet bij het basispakket horen. Slechte (lees niet zoete) goedkope uien verneuken zelfs de kwalitatief meest briljante sauzen.
Zelfde, ketchup is veel lekkerder, geeft het zo'n fijn zoet-zuur effect. Met curry is het alleen maar zoet met uitjes.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 05:10 schreef NanKing het volgende:
Ketchup.
Ik zeg het er altijd bij trouwens omdat het standaard met curry geleverd wordt overal.
Nee hoor, in den beginne was er geen curry, alleen ketchup..quote:
Ik rij tegenwoordig ook auto en niet meer op een paard... tijden veranderen en onze normen en waarden veranderen mee.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:58 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee hoor, in den beginne was er geen curry, alleen ketchup..
Later toen de wereld wat complexer werd kwam de Hela invasie.
En nu lijkt het of die Helanistische onderwerping compleet is, maar er is nog een kleine groep die standhoudt tegen die barbarij.
Dan kun je best een eindje omrijden voor een patatzaak waar men nog ketchup gebruikt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:10 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik rij tegenwoordig ook auto en niet meer op een paard... tijden veranderen en onze normen en waarden veranderen mee.
Wat weet een Viking daar nou vanaf....quote:
Voor friet ga ik naar de friettent. Patat lust ik niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:13 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Dan kun je best een eindje omrijden voor een patatzaak waar men nog ketchup gebruikt.
U is een cultuurbarbaar.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Voor friet ga ik naar de friettent. Patat lust ik niet.
Ketchup of Curry, dat is de keuze die ik sowieso krijg..weer een van die ontwikkelingen in de mensheid..vrije keuze voor het individu.
Die dus. Maar gezien menig snackbar die niet heeft, zou ik eerder voor ketchup kiezen. Ik bestel overigens bijna altijd oorlog en geen speciaal en daar gaat geen druppel rode saus bij.quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 09:15 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wat weet een Viking daar nou vanaf....
Vikingen eten stokvis en kabeljauw en rendier en mammoetvlees (mits voorhanden).
Dan ben je ook een Viking van niks,quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:20 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Deze Viking houdt niet van vis.
Ik zeg het er altijd bij, maar vaak blijkt het bij thuiskomst dan toch met curry te zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 07:16 schreef Isabeau het volgende:
Speciaal gaarne metketchup
en ik vergeet het wel eens te zeggen en dan is het dus altijd curry
Zo'n man doet gewoon wat goed voor je is, niks mis mee.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zeg het er altijd bij, maar vaak blijkt het bij thuiskomst dan toch met curry te zijn.![]()
Ketchup.
Oplossing: zeggen dat je hem met curry wilt, dan krijg je hem met ketchupquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:14 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zeg het er altijd bij, maar vaak blijkt het bij thuiskomst dan toch met curry te zijn.![]()
Ketchup.
Ik weet pas sinds kort dat er ook uitjes kunnen bij een patatje oorlog, dus het is zéker niet standaardquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
uitjes horen overal bij, anders is 't geen oorlog/speciaal
ik zie een toekomst voor onsquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:34 schreef HostiMeister het volgende:
Curry van de Hela
(Ketchup van de Heinz, maar niet over een speciaal)
Toen ik nog shopte bij de aldi haalde ik de sauzen altijd bij een gewone super, op sauzen bezuinig je nietquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zie een toekomst voor ons
amenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Toen ik nog shopte bij de aldi haalde ik de sauzen altijd bij een gewone super, op sauzen bezuinig je niet
ik vreet je mam met sambalquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef TJDoornbos het volgende:
Sambal? Nee nou gaan jullie te ver!
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
ik had al zo'n vermoeden toen je dat postte
maar ik eet mn patat niet met sambal hoor, dus yo momma ook nie
Een beetje jammer altijd weer die boeren die daarover 'discussiëren'. Je hoopt dan altijd nog maar dat ze in het algemeen ook zo kritisch naar hun eigen taalgebruik kijken. (Dat helaas bol staat van de spelfouten en kromme formuleringenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:42 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
wat een kut titel het is friet
Zo te lezen zijn uw smaakpappillen naar de galemiezen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:32 schreef RoW_0 het volgende:
aah kom op zeg, sambal is gewoon fucking lekker en kan overal wel op! vooral op patat. taste it.
Enkel sambal lijkt me ook een beetje 'too much', maar in de mix met mayo + ketchup/curry is een beetje sambal niet onaardig.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:20 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Zo te lezen zijn uw smaakpappillen naar de galemiezen.
Het probleem is juist dat de meeste snackbars al standaard uit lijken te gaan van curry, terwijl ketchup ook een uitstekende optie is.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:14 schreef kawotski het volgende:
Curry, en die snackbars die toch ketchup serveren terwijl je nadrukkelijk om curry vraagt moeten verboden worden of permanent worden gesloten of vermeden (whatever comes first). Hoe moeilijk kan het zijn om 1 ding te onthouden.. lijkt de mcdonalds wel..
Ligt aan waar je woont. In België is een "Friet oorlog" friet met stoofvleessaus, mayonaise en ketchup.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:24 schreef Schenkstroop het volgende:
Speciaaltje met curry is dus mayo en curry. Speciaaltje is standaard mayo en ketchup enof uitjes.
Prangendere vraag is wat "oorlog" precies inhoudt. sate-mayo met of zonder ketchup? Hele ruzie over gehad gister met een vriend.
Je kunt toch altijd kiezen?quote:Op zondag 22 februari 2009 02:47 schreef PhysTick het volgende:
blijkbaar is het in elke streek anders. in overijssel is het meer met curry. Althans... in Hardenberg is het curry, in Zwolle kun je soms kiezen wat je wilt
Wat is het nou?quote:Op zondag 22 februari 2009 02:46 schreef ShinobizWinter het volgende:
Er is niks mis met curry, maaaarrrr een patatje speciaal is gewoon simpelweg met ketchup!!! Ik weet niet waar jullie wonen, in adam krijg ik altijd ketchup. Je had m'n gezicht moeten zien toen ik in leiden een keer een patat speciaal bestelde en curry kreeg.
Volgens is het idd zo dat speciaal in het zuiden met curry is en in het noorden met ketchup.
(al vind ik een patatje oorlog toch lekkerder)
Leiden ligt niet in het Zuidenquote:Op zondag 22 februari 2009 02:46 schreef ShinobizWinter het volgende:
Er is niks mis met curry, maaaarrrr een patatje speciaal is gewoon simpelweg met ketchup!!! Ik weet niet waar jullie wonen, in adam krijg ik altijd ketchup. Je had m'n gezicht moeten zien toen ik in leiden een keer een patat speciaal bestelde en curry kreeg.
Volgens is het idd zo dat speciaal in het zuiden met curry is en in het noorden met ketchup.
(al vind ik een patatje oorlog toch lekkerder)
dat niet, maar meestal doen ze er gewoon of ketchup op of curry. in zwolle vragen ze meestal wat je erop wilt, dat heb ik meestal.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:49 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je kunt toch altijd kiezen?
Of wil je soms zeggen dat er snackbars zijn die geen ketchup hebben?
Hulde dan voor de snackbars in Zwolle.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:50 schreef PhysTick het volgende:
[..]
dat niet, maar meestal doen ze er gewoon of ketchup op of curry. ik zwolle vragen ze meestal wat je erop wilt, dat heb ik meestal
Twerk als dé man van de sauzen is vindt je dit misschien wel mooiquote:Op zondag 22 februari 2009 00:32 schreef Twerk het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat de meeste snackbars al standaard uit lijken te gaan van curry, terwijl ketchup ook een uitstekende optie is.
heeft waarschijnlijk met dit te makenquote:Op zondag 22 februari 2009 02:54 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Twerk als dé man van de sauzen is vindt je dit misschien wel mooi![]()
http://www.heinz.nl/Default.aspx?pid=6
Historie van Heinz met filmpjes.![]()
Waarop slaat eigelijk dat 57 dat op elke fles staat?
Dat is een afkorting van "57 varities" .. Een slogan die ze hanteerden omdat ze precies 57 verschillende producten in het assortiment haddenquote:Op zondag 22 februari 2009 02:54 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Twerk als dé man van de sauzen is vindt je dit misschien wel mooi![]()
http://www.heinz.nl/Default.aspx?pid=6
Historie van Heinz met filmpjes.![]()
Waarop slaat eigelijk dat 57 dat op elke fles staat?
Lol, ik bedoelde dat het ketchup is, maar dat je het in Zuid-Holland (volgens mij) met curry kan verwachten. Laat mij duidelijk zijn, speciaal is met ketchup!quote:Op zondag 22 februari 2009 02:49 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat is het nou?Eerst zeg je dat een patatje speciaal alleen met ketchup is.Een zin later zeg je dat het afhankelijk is van waar je woont .
ik bedoelde ook meer Zuid-Holland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuid-Holland#Steden) en Noord-Hollandquote:Op zondag 22 februari 2009 02:49 schreef Morwen het volgende:
Leiden ligt niet in het ZuidenEn toch doen ze er curry op
Zelfs als je vráágt om ketchup
Ik moet zeggen bij tenten als Febo is het regel dat werknemers vragen curry of ketchup (ook bij je frikandel spec) Dat is gewoon instructie voor het personeel. Ook bij Bram Ladage vragen ze het echt altijd gewoon.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:00 schreef ShinobizWinter het volgende:
[..]
Lol, ik bedoelde dat het ketchup is, maar dat je het in Zuid-Holland (volgens mij) met curry kan verwachten. Laat mij duidelijk zijn, speciaal is met ketchup!
[..]
ik bedoelde ook meer Zuid-Holland (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zuid-Holland#Steden) en Noord-Holland.
Idd. Dat is het probleem.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik moet zeggen bij tenten als Febo is het regel dat werknemers vragen curry of ketchup (ook bij je frikandel spec) Dat is gewoon instructie voor het personeel. Ook bij Bram Ladage vragen ze het echt altijd gewoon.
Misschien kleinere onbekende toko's niet maar het hoort óf te zijn . Nooit vanzelfsprekend curry of ketchup.
Laatste keer dat ik een speciaal bij de Febo bestelde, was toen ze nog in zakjes serveerde ipv bakjes. Dus ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten. Ik zal er de volgende keer op letten.quote:Op zondag 22 februari 2009 03:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik moet zeggen bij tenten als Febo is het regel dat werknemers vragen curry of ketchup (ook bij je frikandel spec) Dat is gewoon instructie voor het personeel. Ook bij Bram Ladage vragen ze het echt altijd gewoon.
Misschien kleinere onbekende toko's niet maar het hoort óf te zijn . Nooit vanzelfsprekend curry of ketchup.
Ik vind het niet leuk om in de keuken te staan. Daar gaat dit topic ook niet over.. Wij luie snackbarbezoekers willen enkel dat ketchup niet gediscrimeerd wordt. Thats all.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:13 schreef -0- het volgende:
Wat een topic,
Veel leuker, en lekkerder is om het gewoon zelf te maken.
Gewoon zelf van verse aardappelen friet snijden en in verse olie frituren.
Daarbij kun je dan ook perfect je eigen sauzen kiezen die je zelf gaat maken.
Zeg nou zelf dat is toch veel beter/lekkerder/gezonder/leuker dan die plastic flessen en snackbar meuk.
![]()
Ketchup ftw
speciaal met pindasaus noemt men elders vaak troep of rotzooiquote:Op woensdag 25 februari 2009 00:15 schreef PKfotografie het volgende:
Friet speciaal
Friet speciaal is friet met mayonaise, (curry)ketchup en uien. In Nederland wordt de curry soms vervangen door tomatenketchup maar meestal kan er gekozen worden tussen beide soorten. De term friet speciaal is ook in België bekend. In Bergen op Zoom wijkt men hiervan af door aan het "frietje speciaal" ook nog pindasaus toe te voegen, wat elders bekend staat als "oorlog".
bron wiki.
maar heb het zelf niet zo op speciaal, geef mij maar pinda en eventueel wat ui en mayo er bij.
Gaat om centen. Hella en andere boeven betalen snackbars bedragen om een patatje speciaal met (hun) curry te serveren.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 04:45 schreef Twerk het volgende:
Oproep
Bij deze wil ik iedereen oproepen om dit topic (of een x-aantal posts ervan) uit te printen en bij enkele lokale snackbars in de brievenbus te deponeren om hun er bewust van te maken hoe slecht en ondoordacht hun sausbeleid is. Eventueel met een link naar dit topic
Bij voorbaat dank.
Dat geldt niet voor alle. Bij sommige is het gewoon onnozelheid en daar moeten we ze van bewust maken. Ik reken op je!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 04:48 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gaat om centen. Hella en andere boeven betalen snackbars bedragen om een patatje speciaal met (hun) curry te serveren.
quote:Op zaterdag 28 februari 2009 04:50 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat geldt niet voor alle. Bij sommige is het gewoon onnozelheid en daar moeten we ze van bewust maken. Ik reken op je!
Ok relax!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 04:52 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Problematisch is alleen dat de meeste snackbars geen brievenbus hebben omdat er geen woonhuis bij zit![]()
Anyway ik koop wel een of andere zwerver om voor een tray LIDL bier om de hele dag petities in/rond snackbars uit te delen
Ik ben absoluut niet in de war.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:25 schreef SiGNe het volgende:
Twerk, je bent gewoon in de war met een patatje ziekenhuis, die is wel met ketchup.
En waarom geen Ketchup? Ff paar extra bakjes.. Klaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:53 schreef SiGNe het volgende:
Gister wel 160 frikandellen gebakken en geserveerd met fritessaus en curry, maar dat was in een studentencafé
Slap excuus. Als je 160 frikandellen kunt bakken en er curry bij kunt serveren moet een paar schaaltjes ketchup server ook geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 05:53 schreef SiGNe het volgende:
Gister wel 160 frikandellen gebakken en geserveerd met fritessaus en curry, maar dat was in een studentencafé
Het ergste is misschien nog wel dat hij geen seconde lijkt te hebben afgewogen of ketchup wellicht ook een optie zou zijn. Met een ongelofelijke vanzelfsprekendheid wordt er enkel naar curry en mayo gegrepen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:05 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Slap excuus. Als je 160 frikandellen kunt bakken en er curry bij kunt serveren moet een paar schaaltjes ketchup server ook geen probleem zijn.
Een puike gastheer dus.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:08 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik heb zowaar alle belangrijke sausen in mij n koelkast.
Ik heb zelfs vandaag het frituurvet verwisseld.Ik ben op alles voorbereid en heb een mondiaal sausangebod.quote:
Dan kan er al weinig meer misgaan. Het voedsel zelf wordt zo belangrijk gemaakt (merk aardappelen, vlees half doorbakken of niet etc. etc.), maar daar gaat het allemaal niet om.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:19 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs vandaag het frituurvet verwisseld.Ik ben op alles voorbereid en heb een mondiaal sausangebod.
Helaas, weer mis, er stond ook een fles ketchup (Heinz uiteraard) op de bar maar die is verder door niemand gebruikt, men kon zelf pakken. (we hielden een frikandellen eet-wedstrijd)quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:07 schreef Twerk het volgende:
[..]
Het ergste is misschien nog wel dat hij geen seconde lijkt te hebben afgewogen of ketchup wellicht ook een optie zou zijn. Met een ongelofelijke vanzelfsprekendheid wordt er enkel naar curry en mayo gegrepen.
Anderzijds lijkt alleen een bakje mayonaise je een aanlokkelijke gedachte?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk niet eens dat ik een patatje zonder saus lustDan lijkt het me al direct stukken minder lekker
Goeie merken.Vooral de ketchup en curry.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas, weer mis, er stond ook een fles ketchup (Heinz uiteraard) op de bar maar die is verder door niemand gebruikt, men kon zelf pakken. (we hielden een frikandellen eet-wedstrijd)
Qua sauzen staat mijn koelkast ook altijd vol, Mayonaise (Remia), Fritessaus (Calvé), Curry (Hela), Ketchup (Heinz), Satésaus (Wijco), Barbecuesaus (Heinz en Calvé), whisky cocktaisaus (Calvé), Chilisaus (Go-Tan) staan er standaard in en daarnaast heb ik vaak nog zat andere sauzen in huis en altijd alleen de goede merken.
Ik ga er alleen wel vanuit dat speciaal met curry is en niet met ketchup, wil je ketchup..prima, geen probleem maar daar moet je bij mij dan wel speciaalom vragen
Verrekquote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:37 schreef Pacmaniac het volgende:
Anderzijds lijkt alleen een bakje mayonaise je een aanlokkelijke gedachte?
De saus bestaat bij gratie van de patat
Laat Twerk het maar niet horenquote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
VerrekZe zijn niets zonder elkaar
![]()
Wat een mooie filosofische gedachte voor de vroege zaterdagochtend
Deze gedachtengang is dus tenenkrommend en volkomen onterecht.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:36 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Helaas, weer mis, er stond ook een fles ketchup (Heinz uiteraard) op de bar maar die is verder door niemand gebruikt, men kon zelf pakken. (we hielden een frikandellen eet-wedstrijd)
Qua sauzen staat mijn koelkast ook altijd vol, Mayonaise (Remia), Fritessaus (Calvé), Curry (Hela), Ketchup (Heinz), Satésaus (Wijco), Barbecuesaus (Heinz en Calvé), whisky cocktaisaus (Calvé), Chilisaus (Go-Tan) staan er standaard in en daarnaast heb ik vaak nog zat andere sauzen in huis en altijd alleen de goede merken.
Ik ga er alleen wel vanuit dat speciaal met curry is en niet met ketchup, wil je ketchup..prima, geen probleem maar daar moet je bij mij dan wel speciaalom vragen
Eigenlijk heb ik alleen nooit knoflooksaus in huis maar dat is omdat ik die zelf maak als ik die nodig heb (paar teentjes knoflook, vers gesneden peterselie, 125ml creme fraiche, paar eetlepels Remia mayonaise, mixen naar smaak)
Patat is leuk zodat ,men zich kan uitleven met de diverse sauzen.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:39 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Laat Twerk het maar niet horen
Tegelijkertijd welke supermarkt zou het in zijn hoofd halen om fritesaus op de planken te installeren als toch niemand patat eet?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:44 schreef Twerk het volgende:
[..]
Patat is leuk zodat ,men zich kan uitleven met de diverse sauzen.
De enige juiste vraag is eigenlijk: Hoe ongelofelijk veel lekkerder smaakt een patatje met de gewenste saus ten opzichte van enkel patat. Zonder de saus zouden alle snackbars de deuren kunnen sluiten.
Met andere woorden.. Mensen eten vooral patat om een excuus te hebben om van veel saus te kunnen genieten.
Zo is het gewoon in de provincie utrecht en eigenlijk zo'n beetje in de hele randstad.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:41 schreef Twerk het volgende:
[..]
Deze gedachtengang is dus tenenkrommend en volkomen onterecht.
Dat is slechts een namenkwestie. In de essentie is frietsaus bijzonder bruikbaar.. Door de sla, bij bitterballen.. Je kunt het als basis gebruiken voor een zelfgemaakte dipsaus etc.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:48 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Tegelijkertijd welke supermarkt zou het in zijn hoofd halen om frietsaus op de planken te installeren als toch niemand patat eet?
Dat denk jij dus en blijkbaar veel snackbareigenaren ook. Maar dat is dus een misvatting.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo is het gewoon in de provincie utrecht en eigenlijk zo'n beetje in de hele randstad.
Zelfde als dat het hier patat heet ipv. friet.
Er is reeds een extreme diversiteit aan slasauzen, dipsauzen etcquote:Op zaterdag 28 februari 2009 06:56 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat is slechts een namenkwestie. In de essentie is frietsaus bijzonder bruikbaar.. Door de sla, bij bitterballen.. Je kunt het als basis gebruiken voor een zelfgemaakte dipsaus etc.
De meerderheid bepaalt helemaal niets. Iets is zo of niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 07:01 schreef SiGNe het volgende:
tja, als iedereen het denkt dan zal het wel zo zijn he..
De meerderheid bepaalt tenslotte
Als je hier bij een snackbar komt en je wil een patat met fritesaus en ketchup dan kan je beter een patatje ziekenhuis bestellen dan een patatje speciaal.
Persoonlijk heb ik overigens liever een patatje zonder waar ik dan een varkenshaas- of kipsaté bij neem, thuis die ik er dan weer mayonaise bij, die vind ik minder zuur dan fritessaus.
Failquote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier is curry standaard, ik wist niet eens dat er ook plekken waren waar je ketchup kreeg.
Dit is werkelijk ongelofelijk. Geeneens de optie kennen. Nooit in al die jaren, al is het maar toevallig, weleens hebben opgepikt dat een patat speciaal ook met ketchup kan. Helemaal nooit.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 17:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Hier is curry standaard, ik wist niet eens dat er ook plekken waren waar je ketchup kreeg.
Ooit weleens gedacht, maar zoals je weet zijn er 2 opties. Curry OF ketchup. Er is geen enkele argumentatie om perse curry overal erbij te doen. Sommige users uit bijvoorbeeld Amsterdam kennen het weer alleen met ketchup.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:07 schreef SiGNe het volgende:
Twerk, heb je in al die jaren dat je dit concludeert nog nooit gedacht "goh, misschien zit ik wel verkeerd met mijn gedachten als het op zo enorm veel plekken met curry geserveerd wordt en niet met ketchup"?
Jij hebt er nooit over nagedacht dat als je frikandellen serveert ervoor moet zorgen dat ketchup even beschikbaar is als curry?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:07 schreef SiGNe het volgende:
Twerk, heb je in al die jaren dat je dit concludeert nog nooit gedacht "goh, misschien zit ik wel verkeerd met mijn gedachten als het op zo enorm veel plekken met curry geserveerd wordt en niet met ketchup"?
Het gaat meer om het principe dat het gewoon beide een optie is. Het is verder helemaal niet relevant wat de meeste mensen willen of wat de snackbars in een bepaalde regio logischer vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:37 schreef SiGNe het volgende:
Curry is ketchup trouwens: kruidenketchup.
En natuurlijk moet er ook tomatenketchup zijn in een patatzaak, oa voor gerechten als hotdogs en hamburgers, maar niet voor een patat of frikandel speciaal, daar heb je weer curry voor, maar wel weer voor patat of frikandel ziekenhuis..hier in de regio tenminste..
Maar dat is slechts naamgeving gelukkig en je kan natuurlijk voor de zekerheid met curry of met ketchup vragen, dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil hebben.
Om één en ander te bevestigen: nóóit van gehoord, echt niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 18:45 schreef Twerk het volgende:
En een "patatje ziekenhuis" wordt denk ik bijna nergens begrepen.
Ik vermoed dat curry-mensen uit de steden aan de landsgrens komen.. Belgie bijvoorbeeld.quote:
In welke achtergebleven uithoek woon jij?quote:Op zondag 1 maart 2009 01:35 schreef dvr het volgende:
Een patatje speciaal is met mayo, ketchup en uitjes. Belachelijk dat daar een discussie over gevoerd wordt. Mensen vreten dat al minimaal sinds de 70er jaren, terwijl 'curry' pas zo'n twee decennia later zijn intrede maakte in de diverse snackpaleizen.
quote:Op zondag 1 maart 2009 14:06 schreef nerd4sale het volgende:
In welke achtergebleven uithoek woon jij?
In Twente was [..]
quote:[..] curry eind jaren 70 heel normaal in de snackbar.
Lul niet zo dom.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:23 schreef Snarf het volgende:
Het is friet, geen patat, speciaal is met curry en saus hoort erover.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |