abonnement Unibet Coolblue
pi_66296844
quote:
De Engelse progressieve rockband Porcupine Tree komt in december voor een eenmalig concert naar Amsterdam. Op woensdag 5 december is de Heineken Music Hall het toneel voor het altijd innovatieve Porcupine Tree en special guest Anathema. De voorverkoop voor het concert van Porcupine Tree begint aanstaande zaterdag 25 augustus.

Porcupine Tree is in 1992 opgericht als creatieve uitlaatklep voor frontman Steve Wilson, bekend door zijn producties voor onder andere Opeth, No-Man en Blackfield. De muziek van Porcupine Tree laat zich door voortdurende ontwikkelingen moeilijk categoriseren, maar varieert van psychedelische trip-hop tot progressieve metal. De enige constante factor van Porcupine Tree is de continue ontwikkeling van de band en de manier waarop de vier bandleden hun trouwe fanbase bij elke release en show weer weten te verrassen.

Op 16 april 2007 is het meest recente meesterwerk Fear of A Blank Planet uitgekomen. De plaat is het meest ambitieuze en samenhangende exemplaar tot nu toe en kwam binnen op nummer 13 in de Album Top 100 Charts. Op 26 (Effenaar) en 28 juni jl. (Melkweg) heeft Porcupine Tree het Nederlandse publiek al kennis laten maken met Fear of A Blank Planet en op 5 december komt de band terug voor een concert in de Heineken Music Hall. De Engelse unieke doommetalformatie Anathema verzorgt voorafgaand aan de show van Porcupine Tree een optreden als special guest.



Vorig topic: Porcupine Tree #3 - Op naar 013 Tilburg!

[ Bericht 3% gewijzigd door crossover op 22-02-2009 13:36:28 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_66297184
Dat duurt nog wel even, 21 mei... Maar aan de andere kant had ik ook wel verwacht dat ze goed de tijd zouden nemen voor de bewerking.
.
pi_66297430
21 mei houden we dan maar aan. Er komt ook weer een CD dit jaar en het najaar een optreden in NL. Dat forum zegt dat tenminste.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:14:23 #4
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_66299148
tvp
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_66300027
*mee wacht.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_66300450
tvp, zit wel chille muziek tussen
pi_66304033
tvp
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_66308415
tvp. Met toch een beetje pijn in m'n hart dat ik de kaartverkoop van 013 toendestijds net misliep (En dat ik niet tóch 70 euro voor dat tweedehands kaartje betaalde.)
pi_66469886
tvp
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_66472644
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:07 schreef Bot13 het volgende:
tvp. Met toch een beetje pijn in m'n hart dat ik de kaartverkoop van 013 toendestijds net misliep (En dat ik niet tóch 70 euro voor dat tweedehands kaartje betaalde.)
Kan er over mee praten, maar niemand wilde ook mee. Niemand die ik ken vind het echt leuk..
pi_66473901
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 10:35 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Kan er over mee praten, maar niemand wilde ook mee. Niemand die ik ken vind het echt leuk..
Dat maakt toch niet uit!! Vrienden leiden je toch alleen maar af. Ik ga liever alleen naar concerten, lekker je eigen gang gaan en op niemand hoeven te letten.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_66522580
Heb je een punt, maar vind het nogal saai als ik vanuit Purmerend naar Tilburg moet reizen en lang alleen in de wachtrij te staan. Daarna wil ik er nog over na kunnen praten met een vriend of vrienden. Misschien volgende keer een kans.
pi_67271719
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 schreef http://www.porcupinetree.com het volgende:
Two more shows have been added to PT's European tour to promote the September release of their new album:

12th October: Amsterdam – Heineken Hall
14th October: Brussels – Ancienne Belgique

Tickets for both shows will be available to members of Residents of a Blank Planet from 25th March. After that tickets will be on general sale from 27th March, for Amsterdam from www.livenation.nl or by phone 0900-10102020 (Netherlands only), and for Belgium from www.abconcerts.be.

In the meantime the Residents of a Blank Planet live CD should start to ship to members shortly.
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_67273714
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:06 schreef Chinjirusu het volgende:

[..]


Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 18:59:28 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_67274253
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:06 schreef Chinjirusu het volgende:

[..]


Idem
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_67280847
juuuuuist daar ga ik echt wel heen !
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_67294479
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:06 schreef Chinjirusu het volgende:

[..]

Daar moet ik bij zijn.
.
pi_67294975
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:06 schreef Chinjirusu het volgende:

[..]


!!!
Daar MOET ik heen!
pi_67320995
Ik wil ook heen! Nu maar hopen dat ik dus wel iemand mee kan sleuren
pi_67325191
Ze doen wel veel shows zeg laatste tijd in Nederland
Kijken of ik hier heen kan/ga...
  maandag 23 maart 2009 @ 15:49:14 #21
133873 Pink_Floyd
FOK! ReviewER
pi_67327000
Nice

en enigzins gerelateerde content :
CD: Steven Wilson - Insurgentes:-Steven-Wilson--Insurgentes.html
pi_67332821
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:49 schreef Pink_Floyd het volgende:
Nice

en enigzins gerelateerde content :
CD: Steven Wilson - Insurgentes:-Steven-Wilson--Insurgentes.html
Deze link werkt wel.

Meteen even lezen.
.
  donderdag 26 maart 2009 @ 18:19:39 #23
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_67438152
Hoeveel gaat een ticket kosten?
Zie verschilende bedragen op het net namelijk...

35 euro toch?
pi_67454678
van livenation.nl
Porcupine Tree and special guests

Maandag 12 Oktober 2009
Heineken Music Hall
Aanvang: 20:00

Start voorverkoop vr, 27/3 om 11:00

Rang 1 (exclusief servicekosten): ¤35.00

vanmiddag/avond als ik thuis ben gelijk even kaartje kopen
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_67457219
Kaart besteld

Wat een superband is het toch he. Laat die 013 DVD nu maar komen, dan hou ik het wel vol tot aan oktober
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_67458072
Ticket is besteld!
pi_67468961
Ook tickets besteld.
Burning bridges gives you so much more
pi_67470115
Hier zijn ook de tickets besteld. Leuk zeg, die 10% servicekosten...
.
  vrijdag 27 maart 2009 @ 19:08:14 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_67471608
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 11:45 schreef kriele het volgende:
Ticket is besteld!
Besteld? Binnen, zul je bedoelen!

Redelijke prijs voor HMH trouwens...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_67473341
Jaaaah! Kaartjes zijn besteld!

Ooooh zo'n zin in !
pi_67482263
HMH
Dan kom ik niet meer thuis
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_67482572
TVP
Oh, and that's a bad miss!
pi_67490089
Kaart binnen
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_67872522
jeeeeuj
kaertjes binnuhhh
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_67872933
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:53 schreef Gubbe85 het volgende:
jeeeeuj
kaertjes binnuhhh
Hier zijn ze ook (vorige week of zo) binnen.
.
pi_68205481
Kaartjes al een poosje binnen.

Hebben jullie de nieuwe live-uitgave van Porcupine Tree al geluisterd(Ilosaarirock)? Het is best een goed optreden.
Burning bridges gives you so much more
pi_68205626
In de Trouw van zaterdag stond een leuk interview met Steve Wilson:

http://www.trouw.nl/cultu(...)t_voor_de_iPod_.html
quote:
Niet geschikt voor de iPod

Technologie verwoest muziek als kunstvorm, zegt zanger Steven Wilson. „Ik heb kids ontmoet die niet eens weten wat een cd is.”


Op internet circuleert een grappig filmpje waarin de zanger en gitarist van de Britse progressieve rockformatie Porcupine Tree op verschillende manieren de populaire mp3-speler vernietigt. Zijn favoriete methode? „Met de stoomwals dat hele ding aan gort rijden”, lacht Steven Wilson.

Als een van de weinige muzikanten durft Wilson zich openlijk tegen ’het ding’ uit te spreken. „Muziek klinkt niet meer zoals muziek hoort te klinken op dat apparaat. Ik denk dat geen enkele muzikant of producer de slechte kwaliteit van mp3 kan waarderen. Er gaan zoveel details verloren. Bovendien vind ik het erg zorgelijk dat er een hele generatie is die vertrouwd is geraakt met die slechte kwaliteit. Ik heb kids ontmoet die niet eens meer weten wat een cd is. De iPod vernietigt muziek als kunstvorm en het haalt alle romantiek eraf.”

Wilson vindt dat zijn eerste solo-plaat ’Insurgentes’ totaal niet geschikt is om op je iPod te luisteren. „Het is een muzikale reis die je moet maken met deze plaat. Als je de shuffle-functie hebt ingesteld en een nummer van mij komt na de hitjes van Britney Spears en Coldplay voorbij, dan begrijp ik goed dat je afhaakt. Ik kan me voorstellen dat mensen de muziek totaal niet begrijpen. Je moet je volle aandacht erbij houden om de finesse in de muziek te horen. Het is de verwarring die het spannend maakt.”

Steven Wilson wordt wel de man van de 1000 projecten genoemd. Niet alleen zijn vaste band Porcupine Tree slokt veel van zijn tijd op. Ook hangt hij zijn talent tegen tal van projecten aan. Als producer, songschrijver en gitarist is hij betrokken bij Blackfield, No-Man, I.E.M., Opeth en de Israëlische band Orphaned Land.

Op een commercieel succes zit de zanger niet te wachten. „Ik ben juist blij dat ik nooit een hit heb gehad. Ik denk dat ik geen platen zou kunnen maken als een geldbeluste platenmaatschappij in mijn nek stond te hijgen. Bovendien kun je toch nooit aan die verwachtingen voldoen. Van jezelf, je fans en de andere bandleden. Daarom ben ik erg gelukkig met de status die wij met Porcupine Tree nu hebben. Dat we muziek kunnen maken die wij echt mooi vinden.”

’Insurgentes’ klinkt een stuk donkerder en avant-gardistischer dan het bekende en meer toegankelijke progrock-geluid van zijn band Porcupine Tree. Het doet sterk denken aan het industrial geluid van Nine Inch Nails, de cinematografische elementen van Mogwai en de bezwerende gelaagdheid van Joy Division.

„Ik ben altijd op zoek naar de grenzen van mijn kunnen. Dat donkere geluid is een onderdeel van mij. Ja, ik was ook wel verrast dat het erin zat. Komt waarschijnlijk door mijn jeugd. Ik woonde met mijn gelukkig getrouwde ouders in een degelijk en saai dorp. Er viel niks te beleven en dus ontwikkelde ik een fascinatie voor het bizarre. Zowel in films als muziek. En tja, dat moet op een gegeven moment toch gestalte krijgen.”

Wilson benadrukt dat het slechts een deel van zijn persoonlijkheid is, dat hij gelukkig alleen uit in zijn muziek. „Mensen krijgen vaak de indruk dat ik een heel duister persoon ben.”

Lachend zegt de zanger dat hij precies het tegenovergestelde is. „Ik vind mezelf een heel positief en ook wel grappig persoon. Ik neem het allemaal niet zo serieus. Dat ik nu duistere muziek maak met een fucked up sound. Ik hou daar gewoon van. Bovendien krijg ik van fans te horen dat ze toch gelukkig worden van mijn muziek. Hoeveel mensen houden wel niet van countrymuziek? Heb je wel eens goed geluisterd? Dat is pas duister en fucked up.”

Tijd om te toeren met zijn solo-werk heeft Wilson niet. „Het zou fantastisch zijn, maar ik kan geen geschikte muzikanten vinden. Ook is de muziek niet geschreven om live te spelen. En ik heb het erg druk met de voorbereidingen van de opnames van de nieuwe plaat van Porcupine Tree. Ik verwacht dat die in september gaat uitkomen. Dan kan ik weer het podium op! Ik kan niet wachten.”
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_68205830
Blijft toch een fenomeen die man. Wel hoop ik dat hij Porcupine Tree wat nieuws mee kan geven, want anders ben ik bang dat de nieuwe plaat teveel een herhaling wordt.
pi_68211349
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:49 schreef Gatenkaas het volgende:
Hebben jullie de nieuwe live-uitgave van Porcupine Tree al geluisterd(Ilosaarirock)? Het is best een goed optreden.
thx, klinkt goed. Herrineringen aan de dubbele 013 sessie.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_68437404
Goeie band.
pi_68575890
Porcupine Tree is geweldig <3333
pi_68588007
Is Opeth vergelijkbaar? Ik begon daarbij ooit met Blackwater Park en dat voelde alsof ik met open armen werd ontvangen, fijn dus. Welk album van Porcupine Tree moet ik als eerste horen?
pi_68589269
In Absentia en daarna Nil Recurring
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:25:25 #44
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_68589704
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:54 schreef emokid het volgende:
Is Opeth vergelijkbaar? Ik begon daarbij ooit met Blackwater Park en dat voelde alsof ik met open armen werd ontvangen, fijn dus. Welk album van Porcupine Tree moet ik als eerste horen?
Blackwater Park is door Steven Wilson geproduceerd. Ik wil niet zeggen dat Opeth en Porcupine Tree op elkaar lijken, maar ik denk dat je deze muziek wel zeker zult waarderen als je Opeth ook leuk vindt; uitdagend en niet al te standaard.

Tenminste als je Opeth goed vind omwille van de muziek en niet puur om de death grunts.

Aanraders; begin maar met Fear of a Blank Planet (de laatste en album v/h jaar in de Aardschok), In Absentia (volgens velen, waaronder ook Steven Wilson zelf met de beste nummers ) en Deadwing (zelfde stijl als deze 2 albums).
De oudere albums, zoals bv the sky moves sideways hebben meer een Pink Floyd feel, nummers van 15+ minuten etc..

Veel plezier ermee.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_68591970
Het totaalpakket van Opeth staat mij inderdaad aan, de deathgrunt is enkel slagroom op de taart. Dat het album geproduceerd was door Wilson wist ik, vandaar dat dit mij een interessante band leek. Wel heb ik Insurgentes opgehad vorig jaar, dat was zonder voorkennis van Porcupine Tree moeilijk te verteren.

Ik begin dan bij het begin, een modern progressive album is nooit mis. Bedankt!
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:13:49 #46
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_68592177
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:05 schreef emokid het volgende:
Het totaalpakket van Opeth staat mij inderdaad aan, de deathgrunt is enkel slagroom op de taart. Dat het album geproduceerd was door Wilson wist ik, vandaar dat dit mij een interessante band leek. Wel heb ik Insurgentes opgehad vorig jaar, dat was zonder voorkennis van Porcupine Tree moeilijk te verteren.

Ik begin dan bij het begin, een modern progressive album is nooit mis. Bedankt!
Ikzelf draai Insurgentes nauwelijks en vind dit niet representatief voor PT. Dus waarschijnlijk wordt je positief verrast.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_68701050
Ik las op de porcupine tree hyves dat de dvd pas in 2010 uit zou komen. Nu weet ik het ook niet meer, ik hoop van niet
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_70116385
tijd voor wat nieuws (en de dvd)
quote:
Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year for the third year running in the highly respected Modern Drummer magazine reader's poll, full results in the current issue.
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
  woensdag 17 juni 2009 @ 23:32:17 #49
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_70116476
Oeh ik was dit topic bijna vergeten
quote:
The Incident
06-12-2009

Porcupine Tree are happy to announce the forthcoming release of their tenth studio album "The Incident". The record is set to be released via Roadrunner Records worldwide on 21st September, as a double CD.

The centre-piece is the title track, which takes up the whole of the first disc. The 55-minute work is described as “a slightly surreal song cycle about beginnings and endings and the sense that ‘after this, things will never be the same again’.”

The self-produced album is completed by four standalone compositions that developed out of band writing sessions last December - Flicker, Bonnie The Cat, Black Dahlia, and Remember Me Lover feature on a separate EP length disc to stress their independence from the song cycle.

Video footage of the band in the studio working on The Incident, as well as audio previews, will be available online soon. The band will tour extensively to promote the album from mid September onwards.
Nieuw album
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_70120424
zin zin zin
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_70121062
pi_70125375
Ik wil de Tilburg DVD
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_70140962
Één 'track' van 55 minuten! Wow!

Laat maar komen die dubbelaar!
.
pi_70193142
WOW Ik ben echt helemaal blij en hyper
Die naam, die track, de achterliggende gedachte.. DIE BEHIND THE SCENES!!

En voor de mensen die de behind the scenes nog niet hebben gezien:
http://www.roadrunnerrecords.co.uk/page/News?news_id=78705

edit: Nou huppa ook maar de tracklist er bij:
quote:
THE INCIDENT
i occam’s razor (1.55)
ii the blind house (5.47)
iii great expectations (1.26)
iv kneel and disconnect (2.03)
v drawing the line (4.43)
vi the incident (5.20)
vii your unpleasant family (1.48)
viii the yellow windows of the evening train (2.00)
ix time flies (11.40)
x degree zero of liberty (1.45)
xi octane twisted (5.03)
xii the séance (2.39)
xiii circle of manias (2.18)
xiv i drive the hearse (6.41)
pi_70198331
Leuke track voor de toegift...
.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 17:09:53 #56
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_70198807
OMG!!!11

Colin zonder hoedje!
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_70198951
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:09 schreef J0ttem het volgende:
OMG!!!11

Colin zonder hoedje!
Dat was inderdaad nog het meest 'bizarre' van het filmpje.
.
pi_70209668
wel korte nummers zeg, gelukkig nog wel wat van 11 minuten ertussen
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_70217590
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 16:48 schreef Tackleberry het volgende:
Leuke track voor de toegift...
Misschien spelen ze hem live een keer volledig voor een DVD opname
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:41:57 #60
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_70309147
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:31 schreef Bot13 het volgende:
WOW Ik ben echt helemaal blij en hyper
Die naam, die track, de achterliggende gedachte.. DIE BEHIND THE SCENES!!

En voor de mensen die de behind the scenes nog niet hebben gezien:
http://www.roadrunnerrecords.co.uk/page/News?news_id=78705

edit: Nou huppa ook maar de tracklist er bij:
[..]


Leuk die behind the scenes
Heb zin in het nieuwe album en het concert in oktober
pi_70466679
Zodra de vinyl uitkomt bestel ik hem meteen. Met vijf briljante meesterwerken op een rij en deze keer zelfs een conceptalbum van 55 minuten kan dit niet misgaan.
Wat een zomer zeg, ook nog eens de nieuwe Muse binnenkort
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_70932498
Nu te beluisteren, de preview van The Incident!

Klinkt ontzettend goed! Vooral het laatste nummer uit de compilatie. Het is wat harder, en wat meer zoals ik ze ken. Ik hoor een wannabe Trains-rifje, en wat meer geëxperimenteer met zang.

http://www.myspace.com/porcupinetree
pi_70936953
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:47 schreef Bot13 het volgende:
Nu te beluisteren, de preview van The Incident!

Klinkt ontzettend goed! Vooral het laatste nummer uit de compilatie. Het is wat harder, en wat meer zoals ik ze ken. Ik hoor een wannabe Trains-rifje, en wat meer geëxperimenteer met zang.

http://www.myspace.com/porcupinetree
vind het tot nu toe niet echt bijzonder
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
  maandag 13 juli 2009 @ 18:45:37 #64
15807 Wokker
...leeg...
pi_70941120
Zo wel even wat stevigere stukken als voorheen maar echt vet. Dikke metal riffs Ben benieuwd naar het gehele album!!!
Omdat jij jij bent.
pi_70948825
Ik vind zo'n previews echt nutteloos eigenlijk, snap niet wat de meerwaarde daarvan is, behalve interesse opwekken voor nieuwe fans.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_70953302
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:15 schreef Chinjirusu het volgende:

[..]

vind het tot nu toe niet echt bijzonder
Licht toe.

En hierboven: De functie is natuurlijk een inzicht werpen op wat er komen gaat. Een preview dus. Als je de preview van FOABP beluistert dan hoor je ook de algemene sfeer van het hele album wel terug komen.
pi_70963092
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 00:17 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Licht toe.

En hierboven: De functie is natuurlijk een inzicht werpen op wat er komen gaat. Een preview dus. Als je de preview van FOABP beluistert dan hoor je ook de algemene sfeer van het hele album wel terug komen.
Als ik naar FOABP luister raakt me dat op de een of andere manier, het is wat steviger, voller, warmer. Het nummer op 5:54 komt daar al een beetje in de buurt, maar de rest is me wat te soft. Ik mis de gitaren.
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_70966195
Kijk het is natuurlijk goed dat je kritisch blijft. En ik kan mensen niet uitstaan die altijd maar zeggen "Ja het album moet een beetje naar je toe groeien. Je moet er aan wennen". Op die manier kun je de grootste bagger goed vinden, dmv een soort van placebo-effect.
Toch denk ik, om maar even dwars te doen .. dat dit album wel echt potentie heeft. En volgens mij zit in de preview ook niets van de 55-minute track (iemand die dit kan bevestigen?), wat toch wel het pareltje van het album is geloof ik. De reviews daar van zijn in ieder geval behoorlijk positief.
pi_70966738
De preview is niet een preview van het hele album, maar alleen van de 55 minuten track dacht ik.

Hier is een beschrijving van iemand op PTF die naar de listening party is geweest. Deze onderdelen van de track zijn dus te horen in de preview.
0:00 Occam's Razor
0:14 The Blind House
1:12 Drawing The Line
2:00 Kneel and Disconnect
2:23 The Incident
2:59 The Incident
3:12 Time Flies
4:05 The Yellow Windows of the Evening Train
4:30 Octane Twisted
4:45 Time Flies
5:36 Octane Twisted / The Seance (both songs feature the same lyric here)
5:54 Circle of manias
6:25 I drive the hearse
6:47 The Incident

nieuwe promo pic:
led nie op de spelvaudten!
pi_70973501
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 14:28 schreef shakaboem het volgende:
De preview is niet een preview van het hele album, maar alleen van de 55 minuten track dacht ik.

Hier is een beschrijving van iemand op PTF die naar de listening party is geweest. Deze onderdelen van de track zijn dus te horen in de preview.
0:00 Occam's Razor
0:14 The Blind House
1:12 Drawing The Line
2:00 Kneel and Disconnect
2:23 The Incident
2:59 The Incident
3:12 Time Flies
4:05 The Yellow Windows of the Evening Train
4:30 Octane Twisted
4:45 Time Flies
5:36 Octane Twisted / The Seance (both songs feature the same lyric here)
5:54 Circle of manias
6:25 I drive the hearse
6:47 The Incident

nieuwe promo pic:
[ afbeelding ]
Wat is het nu dus? Het hele album of de 55 min track? Jij zegt beide...
pi_70979172
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:32 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Wat is het nu dus? Het hele album of de 55 min track? Jij zegt beide...
Nee. De track is opgedeeld in verschillende secties. Net als Anesthetize. De secties van The Incident hebben ze namen gegeven.
led nie op de spelvaudten!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 20:36:24 #72
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_70979754
Houden we weer even in de gaten.
pi_71726274
http://www.roadrunnerrecords.co.uk/porcupinetree/incident/
Mr Wilson over de deluxe edition van The Incident. $106

Overigens: tip: The Pineapple Thief.

[ Bericht 7% gewijzigd door crossover op 09-08-2009 17:56:59 ]
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_71741435
Oh en nog een tip, het volledige nummer Time Flies is al te vinden
Ik vind 'm wel aardig, lekker toegankelijk, niet denderend.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_71765142
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:20 schreef crossover het volgende:
http://www.roadrunnerrecords.co.uk/porcupinetree/incident/
Mr Wilson over de deluxe edition van The Incident. $106

Overigens: tip: The Pineapple Thief.
Wat een bult geld zeg....
.
pi_71825169
Zo zeg. Kon tot voor kort niks meer van PT dan Stupid Dream/Lightbulb Sun en de latere periode. Ben sinds kort ook aan de oudere periode begonnen met de verzameling Stars Die: The Delerium Years.

De grieptyfus wat is Stars Die een mooi nummer...hebben ze meer nummers tussen het oudere werk zitten met zo'n GENIALE sfeer?

OT: Ik zit nu op mn werk, kan niks van t nieuwe album luisteren...ik blijf stiekem hopen dat ze eens terugkeren naar het wat rustigere werk. Ik vind pakweg Stupid Dream veel leuker dan FOABP.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:26:51 #77
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_71825540
"Up The Downstair" heeft ook wel van die mooie, rustige nummers, zoals "Always Never", "Burning Sky", "Fadeaway" en het titelnummer. Prachtig!
.
pi_71826038
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:26 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Up The Downstair" heeft ook wel van die mooie, rustige nummers, zoals "Always Never", "Burning Sky", "Fadeaway" en het titelnummer. Prachtig!
Fadeaway! En dan vooral de versie John Wesley als zanger (op album XM II)


Ik ben ook al een tijdje aan het sparen. Bij winkels als Free Record Shop / Van Lees hoef je niet binnen te lopen denkend dat ze er veel van PT hebben liggen Online kan je wel het eea van ze vinden. Mijn collectie:
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:51:16 #79
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_71826123
Probeer ook "The Sky Moves Sideways", geweldig album met spacy soundscapes en coole riffjes

Mijn (geleel legale ) collectie:

The Sky Moves Sideways
Signify
Stupid Dream
Lightbulb Sun
In Absentia
Deadwing
Fear of a Blank Planet
Nil Recurring
Arriving Somewhere

Nil Recurring heb ik bij Free Record Shop gevonden btw

Bij Musicstore hebben ze meestal redelijk wat keus wat PT betreft
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_71826156
Oh en de eerste van Voyage 34, simpelweg genaamd 'I'.
Trippen op muziek met dat album
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_71826276
quote:
An unreleased song from the In Absentia sessions called "Meantime" is now available to buy as a download (full lossless audio only) from the
Porcupine Tree store.
en hier is Time Flies te vinden:
http://porcupinetree.bandcamp.com/track/time-flies-edit
☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:59:40 #82
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_71826329
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:47 schreef crossover het volgende:
Online kan je wel het eea van ze vinden.
Bol.com heeft een hoop Porcupine Tree-CD's.
.
pi_71838506
Legaal heb ik atm

Stupid Dream
Lighbulb Sun
In Absentia
Deadwing
Fear of a blank planet
Arriving Somewhere (die dvd)
pi_71929344
"Time Flies" is te downloaden, van het nieuwe album. bv via iTunes.
  maandag 17 augustus 2009 @ 19:59:29 #85
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_71959500
Ennn de Time Flies video is uit

http://www.roadrunnerrecords.co.uk/porcupinetree/Time_Flies/

Niet super bijzonder, maar het past goed bij het nummer.
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 21:41:16 #86
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_72055262
Ahh.. mooi.. kaartjes binnen voor 12 oktober
The remedy is the experience.
pi_72110045
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:41 schreef Klonterpot het volgende:
Ahh.. mooi.. kaartjes binnen voor 12 oktober
Als iemand nog tickets over heeft, laat me weten. Ik had bij de start van de vvk geen geld en nu wel
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:00:12 #88
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_72124351
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 13:20 schreef crossover het volgende:

[..]

Als iemand nog tickets over heeft, laat me weten. Ik had bij de start van de vvk geen geld en nu wel
http://www.livenation.nl/event/1758/Porcupine-Tree-tickets
The remedy is the experience.
pi_72405540
quote:
verdomme ik zie dit nu pas.. Misschien even snel een slaapplaats regelen. Of komt er iemand langs/door Tilburg?
Ik zag dat het album al te downloaden is. Voor deze keer wacht ik gewoon braaf op de release, heb 'm toch al betaald. Deuren op slot, boekje doorbladeren en genieten maar
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_72408339
Ik vind t album tegenvallen
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  donderdag 3 september 2009 @ 20:54:07 #91
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72411243
Plaat gehoord. Het lijkt net een lang nummer vanwege de (redelijk) vloeiende overgangen. Erg veel sfeer, sterke momenten gehoord, maar nog weinig echte liedjes kunnen ontdekken. Het is geen plaat om elk moment van de dag te draaien.
De herfstsfeer van vadaag past prima bij deze plaat. Laten we zeggen dat het een groeiplaat is.

Benieuwd hoe ik er over een paar weken (of na het concert) tegenaan kijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72421924
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:16 schreef crossover het volgende:

[..]

verdomme ik zie dit nu pas.. Misschien even snel een slaapplaats regelen. Of komt er iemand langs/door Tilburg?
Ik zag dat het album al te downloaden is. Voor deze keer wacht ik gewoon braaf op de release, heb 'm toch al betaald. Deuren op slot, boekje doorbladeren en genieten maar
Als het concert is afgelopen gaat er volgens mij weer een trein terug naar Tilburg.
Burning bridges gives you so much more
pi_72523723
Het nieuwe album is via de bekendere weg te vinden
pi_72541038
Kleine review van de 55minute track? Ik verveel me. Voor de mensen die 'm evt nog niet hebben beluisterd.

Occam's Razor
Intro die een goede toon neerzet. Schelle gitaarsound, met later donkere ondertonen die subtiel een aankondiging geven voor het volgende nummer.
The Blind House
Een van de nummers die zich prima volgens de lijnen van PT gedraagt. Een FOABP-esk liedje, met regelmatig een wat groter contrast tussen rustgevend Wilson en brullende gitaren.
Great Expectations
Al snel een favoriet van mij geworden op dit album eigenlijk! Leuk speels melodietje van Wilson, en Colin komt in dit nummer ook het meest tot z'n recht, want de baslijn is zeer tof.
Kneel and Disconnect
Rustige ballad, zonder al te veel verrassingen. Halverwege een vrij vals pianostuk, waar Wilson misschien iets te ver mee heeft doorgeëxperimenteerd..
Drawing the Line
Een refrein die ik zo absurt en greenday-esk vind dat ik het nummer maar uit m'n lijst heb gegooit. Niet goed.
The Incident
Heerlijk donker donker nummer, richting Nine Inch Nails. Richard slooft zich ontzettend uit met freaky sounds, en een distortion op de gitaar die dwars door je heen trilt. Ongekend heftig geluid, super voor live!!
Your Unpleasant Family
Vrolijk-cynisch, denk Lazarus, maar minder down. Niet vernieuwend, wel erg tof. De betere gitaarsolo van dit album zit in dit nummer, dat wel.
The Yellow Windows of the Evening Train
Tussenstuk dat me net zoveel wist te overtuigen als "message from a Self-destructing Turnip" op The Sunday of Life. Niet.
Time Flies
Hebben de meeste al eerder online kunnen beluisteren. Verslavend melodietje, met een Trains-achtige begeleiding.
Degree Zero of Liberty
Eigenlijk een herhaling van de eerste track, met wat sfeerbevorderende noten en geluiden.
Octane Twisted
Redelijk droevig lied, wat wel weer écht PT is zoals ik ze ken. Deze zal live ook super klinken!
The Seance
Staat ook bovenaan het lijstje met favorieten. Deed me op de een of andere manier aan 'Even Less' denken. Filmische muziek, niks geen ruige tonen, en canon-zang-Wilson stukjes, yay!
Circle of Manias
Open Car. Het lijkt er in ieder geval erg op. Echter, wat minder dynamiek en veel van hetzelfde. Geen zang, wat ook wel lekker is soms.
I Drive the Hearse
Een beetje te traag voor mijn doen. Meerstemmig refrein, gitaarpingeltje en een rondhuppelende baslijn moet dit bij elkaar brengen, maar ik twijfel nog.
pi_72541256
Verdomd, na het nieuwe album twijfel ik of ik ze niet alsnog live wil zien, dit jaar. Ik ga wel al naar Anathema ( .), Wilson heeft een hand gehad in de maak van hun nieuwste cd.
pi_72545172
Komt Anathema binnenkort trouwens nog met hun nieuwe album uit ? Dat album staat nu al zolang in de steigers.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_72545238
Jaja, die komen ze over een week of wat promoten in oa Nijmegen.
pi_72557180
Hm aardig wat ik zo hoor bij een 1e luisterbeurt. Doet me denken aan de solo cd van Steve.
pi_72639163
Net m'n cd opgehaald, dacht dat ie pas de 21ste uit zou komen maar goed. Nu maar eens luisteren!
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_72640562
55 minuten later en de eerste cd geluisterd: het laat niet zo'n diepe indruk achter als FOABP, dat toch een krachtiger geluid neerzet.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_72673955
En hoppa nog een interview voor de liefhebbers: http://www.dprp.net/specials/2009_porcupinetree/

En crossover: gun het album de tijd, ik luister het nu keer op keer en het wordt echt steeds beter. Gaat voor mij weer één van de beste albums van het jaar worden.
pi_72674146
Dat zie ik ook goed gebeuren hoor
Hij staat weer op
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:37:27 #104
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72674241
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:23 schreef TUFKAL het volgende:
En hoppa nog een interview voor de liefhebbers: http://www.dprp.net/specials/2009_porcupinetree/

En crossover: gun het album de tijd, ik luister het nu keer op keer en het wordt echt steeds beter. Gaat voor mij weer één van de beste albums van het jaar worden.
Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72674264
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).
Dat is dus bewust, zie dat interview:
quote:
The reason Time Flies is different is because it's supposed to be about me, my childhood, what formed me and also what formed me as a musician. The musical reference in it relate more to the music I grew up with. So you hear a very deliberate reference to Pink Floyd for example


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2009 15:38:50 ]
pi_72674372
Trouwens, de overgang tussen The Incident en Your Unpleasent Family is geweldig subtiel gedaan
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:44:56 #107
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72674409
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).
En hij zegt het zelf in het interview.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72674436
"Circle of Manias" is wel 2 minuten stevig de beuk erin.
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:46:58 #109
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72674449
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:38 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Dat is dus bewust, zie dat interview:
[..]


Nog bedankt daarvoor. Toch altijd weer interessant om het verhaal achter de plaat te lezen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72682019
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2009 20:26:43 ]
  zondag 13 september 2009 @ 00:35:07 #111
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_72688838
Whiej, ze hebben een nieuwe site

Er staat ook een video op van Way Out of Here live @ Tilburg, die komt waarschijnljk dus op de DVD, erg tof
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_72695086
Gaaf om terug te zien!!
Meesterlijke video
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_72708766
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:29 schreef crossover het volgende:
Gaaf om terug te zien!!
Meesterlijke video
Absoluut!
.
pi_72811805
Wat is die track van 55 minuten nu op de CD?

misschien stomme vraag
  woensdag 16 september 2009 @ 18:51:21 #115
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72813533
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:10 schreef TUFKAL het volgende:
Wat is die track van 55 minuten nu op de CD?

misschien stomme vraag
Alles behalve;
Flicker, Bonnie The Cat, Black Dahlia en Remember Me Lover
Kijk anders even hier;

http://www.amazon.com/Incident-Porcupine-Tree/dp/B002GZQY6Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1253119782&sr=8-1
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72814113
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 13:04 schreef crossover het volgende:
55 minuten later en de eerste cd geluisterd: het laat niet zo'n diepe indruk achter als FOABP, dat toch een krachtiger geluid neerzet.

Is mijn eerste reactie ook, maar ik denk dat je dit album veel vaker moet beluisteren.
pi_72814333
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Alles behalve;
Flicker, Bonnie The Cat, Black Dahlia en Remember Me Lover
Kijk anders even hier;

http://www.amazon.com/Incident-Porcupine-Tree/dp/B002GZQY6Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1253119782&sr=8-1

De eerste cd dus zeg maar. Dacht al zoiets.
  woensdag 16 september 2009 @ 19:36:34 #118
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72815335
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:05 schreef kriele het volgende:

[..]

Is mijn eerste reactie ook, maar ik denk dat je dit album veel vaker moet beluisteren.
Helemaal mee eens. Ben dan ook erg benieuwd naar de integrale uitvoering van het gehele nummer volgende maand in de HMH.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72815544
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:36 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ben dan ook erg benieuwd naar de integrale uitvoering van het gehele nummer volgende maand in de HMH.
I'm there!
  woensdag 16 september 2009 @ 19:48:49 #120
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72815843
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:41 schreef kriele het volgende:

[..]

I'm there!
En nog zo'n 5.000 anderen. Is het eigenlijk uitverkocht?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72817209
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:48 schreef thedeedster het volgende:

[..]

En nog zo'n 5.000 anderen. Is het eigenlijk uitverkocht?

Volgens mij wel.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:26:28 #122
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_72817547
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:18 schreef kriele het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
Als je me herkent, krijg je een biertje van me.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_72856765
Straks nog een keer luisteren met koptelefoon op en het licht uit, maar nu door de belabberde laptop boxjes hoor ik al dat Time Flies briljant is.

't is zeker geen achtergrondmuziek, echt een ouderwetse luisterplaat (CD1 iig, CD2 ben ik nog niet)
pi_72869211
Na de plaat vaker te beluisteren groeit ie ook zeker!
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:40:51 #125
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_72875307
Heheh, na 'm een paar keer (illegaal ) te hebben beluisterd, moet ik zeggen dat het zeker en toffe plaat is en het 'ie bij mij ook wat tijd nodig heeft, ik ga 'm vandaag eens netjes in de winkel halen
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_72876304
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:40 schreef J0ttem het volgende:
Heheh, na 'm een paar keer (illegaal ) te hebben beluisterd, moet ik zeggen dat het zeker en toffe plaat is en het 'ie bij mij ook wat tijd nodig heeft, ik ga 'm vandaag eens netjes in de winkel halen
Same here! Ik vind vooral Time Flies, The Seance en Remember me Lover erg vet!
pi_73332763
Nog ruim een week en dan in de HMH.
pi_73332914
Ik zit eigenlijk op de DVD uit Tilburg te wachten..iemand daar nieuws van?
De versie van Way Out Of Here die op de site staat belooft veel goeds
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_73332985
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef crossover het volgende:
Ik zit eigenlijk op de DVD uit Tilburg te wachten..iemand daar nieuws van?
De versie van Way Out Of Here die op de site staat belooft veel goeds
Volgend jaar volgens mij, stond ook iets over op de site toch?
pi_73333086
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:23 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Volgend jaar volgens mij, stond ook iets over op de site toch?
Ohja
quote:
The next PT DVD
A question increasingly asked is; what happened to the planned Porcupine Tree DVD for which 2 shows in Tilburg in The Netherlands were filmed last October? The answer is that work did commence on editing and mixing the concert footage, but everything was put on hold while the band recorded The Incident. Now the project is once again moving forward, and the DVD is tentatively scheduled for release in the Spring. The completed footage, which was filmed in high definition, looks and sounds fantastic, and is a step up in quality from the band's previous "Arriving Somewhere" DVD. There are also plans for a deluxe multi disk edition to include not only audio CDs of the Tilburg performance, but also CDs containing at least one other memorable show recorded earlier during the Fear of a Blank Planet touring period.

In the meantime an audio only version of Way Out of Here from the work in progress DVD is currently available as a free download if you buy The Incident from play.com in the UK.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:30:35 #131
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_73333109
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef crossover het volgende:
Ik zit eigenlijk op de DVD uit Tilburg te wachten..iemand daar nieuws van?
De versie van Way Out Of Here die op de site staat belooft veel goeds
Waarschijnlijk pas ergens in de lente
quote:
9/4/2009
The next PT DVD
A question increasingly asked is; what happened to the planned Porcupine Tree DVD for which 2 shows in Tilburg in The Netherlands were filmed last October? The answer is that work did commence on editing and mixing the concert footage, but everything was put on hold while the band recorded The Incident. Now the project is once again moving forward, and the DVD is tentatively scheduled for release in the Spring. The completed footage, which was filmed in high definition, looks and sounds fantastic, and is a step up in quality from the band's previous "Arriving Somewhere" DVD. There are also plans for a deluxe multi disk edition to include not only audio CDs of the Tilburg performance, but also CDs containing at least one other memorable show recorded earlier during the Fear of a Blank Planet touring period.

In the meantime an audio only version of Way Out of Here from the work in progress DVD is currently available as a free download if you buy The Incident from play.com in the UK.

More news as we have it....
Nouja het wordt waarschijnlijk wel t wachten waard, maar waarom zo lang?

EDIT: net iets te laat ¬¬"
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_73333154
Nou ja ik kijk uit naar HMH. Ben benieuwd hoe the incident live klinkt. Het album wordt i.i.g. steeds beter.
pi_73333217
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef J0ttem het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pas ergens in de lente
[..]

Nouja het wordt waarschijnlijk wel t wachten waard, maar waarom zo lang?
Dat zeker!!
Ik ben naar beide concerten geweest, het was ook echt geweldig
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_73399630
Ik heb 3 kaartjes over voor 12 oktober. Iemand interesse?
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_73402781
Jullie kennen hem vast al maar op Steve's 1e cd On the Sunday of Life staan ook leuke werkjes.
pi_73459165
quote:
Door Mojo Concerts is ons de volgende wijziging meegedeeld:

Wegens productionele redenen zal de special guest van Porcupine Tree eerder beginnen dan aangekondigd.

De show van Robert Fripp begint derhalve om 19:30 uur en niet om 20:00 uur zoals op het kaartje staat.

De aanvangstijd van Porcupine Tree is 20.30 uur.

We benaderen je maar eenmalig met deze concertinformatie.

Meer informatie over het concert van Porcupine Tree is te vinden op www.livenation.nl.

Met vriendelijke groet,

Eventim NL
Klantenservice

=============================================================================
=========

Actuele datumverschuivingen en afzeggingen kunt u op ieder moment hier controleren:
http://www.eventim.nl

Belangrijke informatie: Alle gegevens onder voorbehoud. Bij onduidelijkheden neemt u contact op met de organisator, die in de regel op uw toegangskaarten is vermeld.

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Vragen aan dit e-mailadres worden niet beantwoord.

Voor vragen kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice via: klantenservice@eventim.nl
pi_73462784
Ja, kreeg de mail ook al. Wel beter dat het vroeger begint trouwens, kan ik nog de trein naar Tilburg halen.
Burning bridges gives you so much more
  zondag 11 oktober 2009 @ 23:43:06 #138
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_73598596
Dat nieuwe album is zwaar tof, beetje jammer dat ik morgen niet kan. Iemand een idee of ze binnenkort verder nog in NL spelen?
pi_73598652
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:08 schreef Mindstate het volgende:
Dat nieuwe album is zwaar tof, beetje jammer dat ik morgen niet kan. Iemand een idee of ze binnenkort verder nog in NL spelen?
Nee dit is het voor nu
pi_73598665
Jij bent je kaartjes zeker al kwijt?
pi_73610878
Nog een paar uurtjes en dat met de trein richting A'dam. Robert Fripp lijkt me trouwens ook heel erg tof.
Burning bridges gives you so much more
pi_73611778
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 00:10 schreef Mindstate het volgende:
Jij bent je kaartjes zeker al kwijt?
  maandag 12 oktober 2009 @ 16:03:41 #144
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_73613567
Over anderhalf uur richting Amsterdam
The remedy is the experience.
pi_73614200
Veel plezier en geniet er van
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  maandag 12 oktober 2009 @ 17:48:05 #146
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_73617012
Veel plezier luitjes
Doe de groeten aan Colin (hij is awesome)
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:15:34 #147
201020 OutOfThisWorld
Fuori dal Mondo
pi_73634566
WOW! Wat een fantastisch optreden was dat vanavond

Bij het laatste nummer van het nieuwe album kregen ze me nog aan het snotteren ook
"Silence is another way of saying what I wanna say"
pi_73635359
Geweldig optreden!
The Incident klinkt live niet verbazingwekkend anders dan het album, maar het blijft een happening om het voor je ogen geproduceert te zien worden.
Publiek was niet al te actief - hoewel het geen Slipknot concert is natuurlijk. Maar dat kan met de diversiteit in leeftijden te maken hebben.
Sta je daar los te gaan op Sound of Muzak, staat er een 60-jarige kale vent in z'n oude kloffie mee te neuriën. Blijft gaaf.
pi_73635873
Vette gig!

Bonnie the cat
Russia on ice
anestethize

2e deel vond ik wel stuk beter dan 1e deel.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 01:13:55 #150
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_73635891
Wat een topper vanavond! Het publiek ging inderdaad niet los maar dat was ook geen probleem. Live klonk The Incident (bijna) precies als de CD-versie maar het blijft geweldig om meegemaakt te hebben. Geweldige avond
The remedy is the experience.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 02:00:53 #151
248738 Fragile.
Lekker aanwezig!
pi_73636391
Wat een SUPER optreden was dit!
pi_73639226
Ja je merkte een wat rustig publiek bij the incident, maar dat kwam na de pauze helemaal goed.
Anesthesize ingekort

Setist van het PT forum:

The Incident
--
TSOSB
ROI
The Pills I'm Taking
Lazarus
Strip The Soul/.3
Normal
Bonnie the Cat

-----
Muzak
Lasse Hoile takes Audience Pics ->
Trains

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 11:19:45 ]
pi_73639236
edit

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2009 11:19:33 ]
pi_73640803
Het was echt gaaf, en de setlist zo mogelijk nog beter. Geluid was ook subliem!

Porcupine Tree is gewoon een hele goede band.
pi_73641713
Mijn favoriete nummer is gespeeld (Trains), dus tevreden

The Incident zal niet m'n favoriete album worden, maar toch goed gedaan. Viel me wel op dat (over het hele concert) sommige gitaar en baspartijen gesampled waren, maar dat is wel te begrijpen.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_73643807
Tof concert, The Incident kwam nu vrij goed tot zijn recht. Ik heb helaas wel Trains moeten missen, omdat ik anders de laatste trein niet haalde.
Burning bridges gives you so much more
pi_73644578
Trains hebben ze al zo vaak gespeeld, wel mooi maar had liever een andere gehad
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:55:26 #158
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_73644603
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef Gatenkaas het volgende:
Tof concert, The Incident kwam nu vrij goed tot zijn recht. Ik heb helaas wel Trains moeten missen, omdat ik anders de laatste trein niet haalde.
Ironisch huh

Nja mijn broertje kon deze keer niet mee, en heb geen zin om alleen naar t concert te gaan
Maar ach, volgende keer als ze in NL zijn ga ik er zeker heen (heb nu in ieder geval een oud-schoolgenoot die ook PT fan is)
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_73645042
Steve is trouwens gek van treinen als ik het zo zag. In Incident zaten ook weer mooie aftworks met treinen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:31:46 #160
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_73645659
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:09 schreef TUFKAL het volgende:
Steve is trouwens gek van treinen als ik het zo zag. In Incident zaten ook weer mooie aftworks met treinen.
Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)

Er staat ook een mooie wallpaper van op de PT site
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_73653292
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:31 schreef J0ttem het volgende:

[..]

Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)

Er staat ook een mooie wallpaper van op de PT site
Waarom zijn die dingen nooit op een moderne resolutie te krijgen.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_73655193
Het was weer een erg goed optreden. Het blijft me ook verbazen hoe goed elk van de bandleden is.

Had overigens niet verwacht dat er nog iets van FOABP gespeeld zou worden, Steven zei dat geloof ik tijdens het vorige concert, dat het voorlopig niet meer gespeeld zou worden omdat het een conceptalbum is.

Nu maar hopen dat er weer een EP komt en dan ook maar weer een tour...

[ Bericht 0% gewijzigd door Tackleberry op 13-10-2009 20:33:36 ]
.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:01:47 #163
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_73656046
Was geweldig, the incident heerscht. Indrukwekkend.
Als ik eerlijk ben vond ik de eerste helft het best.
Tussen haakjes, Is er nou nog een voorprogramma geweest of niet? Ik kwam pas tegen 8 uur binnen, maar heb geen muziek gehoord...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_73657086
Tof concert, heb weer van ze genoten.
Heb ze inmiddels tig keer live gezien, maar die mannen blijven het elke keer weer flikken. .

Steven was ineens heel spraakzaam gisteraaf, leuk. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_73657554
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:01 schreef thedeedster het volgende:
Tussen haakjes, Is er nou nog een voorprogramma geweest of niet? Ik kwam pas tegen 8 uur binnen, maar heb geen muziek gehoord...
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Burning bridges gives you so much more
pi_73659380
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:33 schreef Misstique het volgende:
Tof concert, heb weer van ze genoten.
[..]

Steven was ineens heel spraakzaam gisteraaf, leuk. .
Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...

*Steven pakt de setlist* "Ooit hiervan gehoord...?"

.
pi_73659446
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
In eerste instantie vond ik het maar vaag, maar na een tijdje viel het kwartje wel. Daar moet je echt even voor gaan zitten (in mijn geval letterlijk) en geconcentreerd naar luisteren. Uiteindelijk vond ik best leuk!
.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:54:45 #168
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_73660196
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...

*Steven pakt de setlist* "Ooit hiervan gehoord...?"


Jaa 'Do you know how a rock concert works?'
Iemand enig idee waar de The Incident publiekfoto eventueel online komt?
The remedy is the experience.
pi_73660485
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Was ook uitverkocht en ander volk erbij dan anders.
pi_73673834
Porcupine fan sinds geboorte meldt zich

Ik snap gewoon niet dat er iemand zoals Steven Wilson bestaat, hoeveel talent kun je hebben?

Het was weer mooi in Amsterdam.

PS Heel weinig mensen riepen verzoeknummers. Het was meer een battle van wie het origineelste kon schreeuwen.

PS2 Russia On Ice/Anesthetize medley
pi_73674358
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef Aotearoa het volgende:
Porcupine fan sinds geboorte meldt zich

Ik snap gewoon niet dat er iemand zoals Steven Wilson bestaat, hoeveel talent kun je hebben?

Het was weer mooi in Amsterdam.

PS Heel weinig mensen riepen verzoeknummers. Het was meer een battle van wie het origineelste kon schreeuwen.

PS2 Russia On Ice/Anesthetize medley
Maaike?
pi_73675015


Eeeehh ik zou niet weten wie jij bent, maar hoi!
pi_73676185
Ik stond met Jeroen achterin de zaal. Dan zal je nu wel weten wie ik ben
Waar stond jij/stonden jullie dan? Ik heb na afloop nog gezocht.

Om het ontopic te houden:
Wat gek genoeg als een verrassing kwam is dat .3 en Split the Soul zo goed gecombineerd werden (en dat ze ook zo veel op elkaar lijken!)
Nu maar hopen dat de Incident-photo van Hoile snel online komt
pi_73680588
Heuj Peter

Wij stonden vooraan, de wipkippen die we zijn
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:30:00 #175
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_73690705
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Kijkend naar je user icon, kan ik me dat heel goed voorstellen.
Jammer dat ik het gemist heb, ik heb King Crimson nog nooit live gezien en was wel benieuwd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_73691843
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:43 schreef Bot13 het volgende:
Om het ontopic te houden:
Wat gek genoeg als een verrassing kwam is dat .3 en Split the Soul zo goed gecombineerd werden (en dat ze ook zo veel op elkaar lijken!)
Zo verrassend is dat niet, ik heb ooit eens gelezen dat het oorspronkelijk één nummer was. Maar ten tijde van In Absentia wilden ze wat commercieler worden, dus is .3 er uit gehaald om Strip the Soul onder de tien minuten te houden

Ik vond het dus echt super om eens het geheel te horen, al weet ik nog steeds niet zeker of dit nou de oorspronkelijke versie is, of een nieuw arrangement.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:55:21 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_73693673
Het was weer mooi!

Moet wel zeggen dat ik met Robert Fripp ook weinig kon, hoewel ik dan wel m'n mond heb gehouden omdat er waarschijnlijk nog mensen waren die het wel konden waarderen. Niet dat dat verder veel effect had als ik zo eens luisterde.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_73719068
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Het was weer mooi!

Moet wel zeggen dat ik met Robert Fripp ook weinig kon, hoewel ik dan wel m'n mond heb gehouden omdat er waarschijnlijk nog mensen waren die het wel konden waarderen. Niet dat dat verder veel effect had als ik zo eens luisterde.

Had niet het idee dat veel mensen dat gefriebel van Fripp konden waarderen.
pi_73719262
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Had niet het idee dat veel mensen dat gefriebel van Fripp konden waarderen.
Gefriebel?
Burning bridges gives you so much more
pi_74503060
Men, ik weet niet meer hoe dat nummer heet waar je op het eind die trein hoort? Het is geen Trains wat ik dacht
pi_74505608
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:27 schreef Chaos-Zero het volgende:
Men, ik weet niet meer hoe dat nummer heet waar je op het eind die trein hoort? Het is geen Trains wat ik dacht
Lazarus
pi_74508043
quote:
Op zondag 8 november 2009 14:03 schreef Aotearoa het volgende:

[..]

Lazarus
LOL! Ik dacht nog zo, het is geen Lazarus, omdat ik die best vaak luister, maar die ik luister is vaak de radio edition
Thanks anyway!
pi_76099288
Kerst is weer geweest, en ik heb inmiddels een aardige collectie verzameld
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_76136666
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef crossover het volgende:
Kerst is weer geweest, en ik heb inmiddels een aardige collectie verzameld
[ afbeelding ]
Ik zie liever eindelijk eens die DVD
pi_76140672
Ja ik ook Duurt lang zeg.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  maandag 28 december 2009 @ 16:06:01 #187
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_76144601
In een redelijk recent interview met Colin wordt gezegd dat de DVD waarschijnlijk in april uitkomt
Ze wouden m niet meteen/tegelijk na The Incident uitbrengen omdat dat een andere periode was oid
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_76145490
Dan blijft mijn kerstcadeau van het werk (FRS giftcard met 30 euro erop) nog lekker een paar maandjes liggen

Ik ben trouwens wel benieuwd of ik gefilmd ben
Ben alle twee de dagen geweest, de tweede dag stond ik best ver vooraan.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  dinsdag 16 februari 2010 @ 00:01:28 #189
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_78040771
Ff een bumpje

Heb van verschillende bronnen vernomen dat de DVD "Anesthetize" gaat heten 19 April verwacht wordt
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_78064185
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 00:01 schreef J0ttem het volgende:
Ff een bumpje

Heb van verschillende bronnen vernomen dat de DVD "Anesthetize" gaat heten 19 April verwacht wordt
Laat maar komen!
.
pi_78144267
Hier staat dat de dvd in mei uitkomt:
http://www.grooves-inc.com/porcupine-tree-anesthetize-scope-dvd-video-album-p-688190413.html?language=en¤cy=USD

(link gevonden via forum)

Laten we dus niet te hard hopen op april
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_78150106
Ik geloof het pas als het echt zover is.
pi_78230234
Mei is ook goed, weet ik alvast een verjaardagscadeau...
.
pi_78719355
Nieuws!

3/2/2010
PT Live in Tilburg Blu-Ray/DVD


Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.

The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_78719764
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef crossover het volgende:
Nieuws!

3/2/2010
PT Live in Tilburg Blu-Ray/DVD
[ afbeelding ]

Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.

The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.

Eindelijk
pi_78744823
Die special edition klinkt erg goed, maar als die net zo prijzig wordt als met The Incident wacht ik wel op de reguliere uitgave...
.
pi_79449321
Ik ben benieuwd wat het gaat worden met de DVD.
Ik was bij de opnames in Tilburg - de eerste avond - en vond het het minste PT-optreden wat ik zag.
De drums stonden echt veel te hard in de mix en Barbieri heb ik nauwelijks gehoord. Ook Steven Wilson kwam nogal schreeuwerig op mij over.

wmb is PT zo bijzonder door alle details, de mooie contrasten, de sfeer. En uiteraard het technische spel. (Is Gavin Harrison 's werelds beste drummer? Ik vermoed van wel.) Tijdens eerdere concerten kwam dat mooi over. Nu vond ik dat er voornamelijk (bombastisch) gebeukt werd. Nogal mainstream.
In mijn optiek is PT veel te goed voor de mainstream. Wie goed luistert naar FOABP - daar ging het die avond over - begrijpt toch dat dit niet als stadionkraker gespeeld moet worden...

Ik hoorde dat het de tweede avond beter was.

Desalniettemin ben ik wel weer erg benieuwd naar de DVD. Ik neem aan dat Lasse er wel weer iets heel moois van heeft gemaakt.
Qua muziek, ben ik erg benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Blijft het zoals het die avond was? Of wordt hij flink gedubd? Ik weet niet met welke ik blijer ben.
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  maandag 22 maart 2010 @ 16:29:52 #198
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_79452300
Mm, ik heb dan nog niet zo heel veel concerten van PT gezien, maar was er ook die eerste avond en vond het wel heel tof. Al begrijp ik denk ik wel wat je bedoelde met het het gebrek aan contrasten. FOABP is natuurlijk ook een wat 'hardere' cd dan de cd's daarvoor, maar idd, ook de zachtere nummers klonken redelijk hard in Tilburg.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_79452830
Ja. Bijzonder. Ik hoorde van een aantal mensen dat ze het heel gaaf vonden. Recensies waren ook goed. Maar toch vond ik het in vergelijking tot eerdere tours echt niet sterk.
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
pi_79457434
quote:
PT Play Rock Werchter
PT will be appearing at this year’s Rock Werchter festival in Belgium. The festival boasts an eclectic line-up that includes acts as diverse as Faithless, Muse Rammstein and The Ting Tings. The festival runs from the 1st - 4th July with PT appearing on July 3rd. We don’t have the precise running order yet but will update the information when we have it. Meanwhile ticketing information can be found over at the festival website.
pi_80072893
quote:
Podiuminfo.nl

Op 15 en 16 oktober 2008 gaf Porcupine Tree twee uitverkochte optredens in 013. Lees hier onze review van het tweede concert. Beide shows werden opgenomen voor een uit te brengen DVD. Na lang monteren (en tussendoor nog de release van album The Incident) worden de opnamens nu dan toch eindelijk beschikbaar voor het publiek. Een trailer vind je hier.

Voor de liefhebbers: de Limited Edition DVD is vanaf heden te bestellen in de webshop van de band voor 50 of 55 Pond. De uitgaves bevat een DVD, een Blu-Ray schijf en twee audio cd's.

Beetje te duur? Vanaf mei is de DVD ook verkrijgbaar in normale uitgave voor een wat lagere prijzen: circa 17 euro voor de versie met 1 DVD en 20 euro voor eentje met 2 DVD's.


☑Golden Earring 20-02 ☑Airbourne 25-03 ☐GMM 25/26/27-06
pi_80093513
De grijze is besteld
pi_80096043
Ga toch maar gewoon voor de 2DVD denk ik. Vind 35 euro extra een beetje teveel van het goede, zeker als je geen blu-ray speler hebt.
.
pi_80097300
Ja is zo maar was er 2 avonden bij en er zit ook audio cd en gewone dvd bij. Collectors item.
pi_80097515
quote:
Op donderdag 8 april 2010 20:25 schreef TUFKAL het volgende:
Ja is zo maar was er 2 avonden bij en er zit ook audio cd en gewone dvd bij. Collectors item.
Weet ik, die blu-ray zit er als extra bij. Maar heeft voor mij geen meerwaarde. Denk ook niet dat ik de audio van dat concert vaak zal afspelen. Dus dan is de 2DVD voor mij een uitkomst.

Hoewel het jeukt om hem toch te bestellen...
.
pi_80102714
Radioactive Toy weer herontdekt
pi_81849098
DAMN

De DVD is super! Gavin in Dark Matter:
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_81849285
Is de DVD onderweg dan? Heb m nog niet, maar wel besteld
pi_81850182
Ik had 'm bij Sounds in Tilburg gekocht, 15 of 16 euro
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_81851087
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:20 schreef crossover het volgende:
Ik had 'm bij Sounds in Tilburg gekocht, 15 of 16 euro
Mazzelaar
pi_81851962
Ik wil deze band al een hele tijd live zien, krijg er alleen nooit de kans voor.
Maar straks is het zover.
ROCK WERCHTER 2010 jaaaaaaaaaaa!
pi_81858002
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:53 schreef Vatta het volgende:
Ik wil deze band al een hele tijd live zien, krijg er alleen nooit de kans voor.
Maar straks is het zover.
ROCK WERCHTER 2010 jaaaaaaaaaaa!
Ja maar daarna moet je nog een keer in een hal hoor, dat is stukken beter qua geluid...
pi_81859558
Porcupine is echt niet zo geweldig op festivals idd, in kleinere zaaltjes komen ze het best tot hun recht.

Ik heb de DVD ook nog niet
pi_81860415
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:27 schreef Aotearoa het volgende:
Porcupine is echt niet zo geweldig op festivals idd, in kleinere zaaltjes komen ze het best tot hun recht.

Ik heb de DVD ook nog niet
Volgens het PT forum is de shipping day the 1st of june. Duurt nog even dus
pi_81860836
Nooo, en the Pineapple Thief is ook nog niet binnen (is allebei KScope als ik het me goed herinner?).
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:36:29 #216
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_81863679
Wachten dan maar. De laatste tijd draai ik continu Signify. Toch echt een wereldplaat.

Trouwens, oud voorprogramma Anathema heeft nog een geweldige nieuwe plaat uit. PT fans en eigenlijk met name Blackfield fans, zouden deze een keertje moeten beluisteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_81864025
Klopt, geproduceerd door onze eigen Steven Wilson (wat ook echt duidelijk te horen is). Geweldige plaat
pi_81864078
Ja Anathema is goed ja...

Nog een mail gehad van Burning shed over de dvd:

Unfortunately there have been some manufacturing delays with this and we hope to be able to begin shipping at the very end of this week/start of next week.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 15:58:35 #219
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_81873649
De mijne is ook op bestelling (de gewone DVD zonder Bluray bullshit )
Maarja, het zal vast wel ergens in de winkel liggen hier

Vind 't trouwens jammer dat PT dit jaar niet naar Nederland komt, hoewel, er worden op de site nog steeds nieuwe optredens aangekondigd, dus er is nog hoop
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  Redactie Frontpage woensdag 26 mei 2010 @ 23:01:13 #220
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_81948692







'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 26 mei 2010 @ 23:02:12 #221
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_81948768
De mijne valt als het goed is morgen op de mat
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_81956519
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 23:02 schreef J0ttem het volgende:
De mijne valt als het goed is morgen op de mat
Welke versie?
pi_81957259
Ik zie bij Play.com:

Porcupine Tree: Anesthetize (2DVD & Blu-Ray Dual Format Disc) (Blu-ray)

voor 20 euro, is dat nou de special edition?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:50:12 #224
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_81980840
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:38 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Welke versie?
De standaard DVD versie
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:16 schreef MrData het volgende:
Ik zie bij Play.com:

Porcupine Tree: Anesthetize (2DVD & Blu-Ray Dual Format Disc) (Blu-ray)

voor 20 euro, is dat nou de special edition?
Das de Blu-ray edition

Standaard = 1x DVD
Blu-ray = 1x DVD + 1x Blu-ray met wat extra visualisatie van een aantal nummers
Special = 1x DVD + 1x Blue-ray + 2x Audio CD's en een boekje

Vanmiddag ff de DVD bekeken, moet zeggen dat het erg goed in elkaar is gezet, mooi geluid en een strakke performance
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
pi_82009077
Gave camera effecten ook, vooral bij Way Out of Here
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_82038139
Heb de standard versie maar even besteld bij Burning Shed.
.
  Designer donderdag 3 juni 2010 @ 01:01:02 #227
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_82266975
Heb de dvd net gekeken, geweldig en nummers van Signify live



whehehe
🐙
pi_82267827
Steven Wilson werkte mee aan een plaat voor Pendulum, en voilá, op nummer 1 in de UK:
pi_82270664
Hij zingt daar ook, toch? Heb het al gevonden
Leuk nr. SUPER! Duidelijk z'n invloed te horen in de melodie, piano en stem. Vette shit dit!

[ Bericht 42% gewijzigd door crossover op 03-06-2010 09:31:30 ]
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_82277804
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:38 schreef Bot13 het volgende:
Steven Wilson werkte mee aan een plaat voor Pendulum, en voilá, op nummer 1 in de UK:

Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.
Burning bridges gives you so much more
pi_82287707
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:27 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.
Daar ben ik het niet mee eens. Deze stijl vind ik geheel anders dan wat hij zelf ooit zou produceren. En anders maakt hij maar een plaat met alleen dit soort nummers. Het past wel bij Wilson.

Ik heb net trouwens de nieuwe DVD bekeken, en ik vind hem zeker erg goed!

Alleen jammer dat 'Halo' de afsluiter is, ..vond dat toch een beetje 'open einde' hebben. Niettemin toch wel een heel goed nummer natuurlijk!
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_82293979
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 01:01 schreef DeZwabber het volgende:
Heb de dvd net gekeken, geweldig en nummers van Signify live

[ afbeelding ]

whehehe
welke dvd? ik wacht nog steeds
  Designer donderdag 3 juni 2010 @ 18:45:13 #233
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_82294069
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:42 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

welke dvd? ik wacht nog steeds
de lokale cdboer (ook pt-fan) had 'em voor me apart gelegd
🐙
pi_82294177
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:45 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

de lokale cdboer (ook pt-fan) had 'em voor me apart gelegd
oke dus (gelukkig voor mij) nog geen special edition.
  Designer donderdag 3 juni 2010 @ 18:55:39 #235
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_82294571
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:47 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

oke dus (gelukkig voor mij) nog geen special edition.
gewoon de normale dvd ja
🐙
pi_82297180
Burning Shed heeft 'm verzonden las ik vandaag. Alleen jammer dat ze proberen een verzekering af te sluiten, aangezien Nederland bij de landen staat waar af en toe bestellingen zoekraken of gejat worden. Zending kwijt is pech gehad zonder verzekering. Vond het zonde van mijn geld, dus heb maar gegokt dat hij netjes bezorgd wordt.
.
pi_82298200
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
Burning Shed heeft 'm verzonden las ik vandaag. Alleen jammer dat ze proberen een verzekering af te sluiten, aangezien Nederland bij de landen staat waar af en toe bestellingen zoekraken of gejat worden. Zending kwijt is pech gehad zonder verzekering. Vond het zonde van mijn geld, dus heb maar gegokt dat hij netjes bezorgd wordt.
Ja ik ook.
pi_82304259
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:18 schreef RichCalibier het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Deze stijl vind ik geheel anders dan wat hij zelf ooit zou produceren. En anders maakt hij maar een plaat met alleen dit soort nummers. Het past wel bij Wilson.
Het is inderdaad wel anders, maar ik vond het wel passen naast een uptempo track als Harmony Komine. Van mij mag hij trouwens best wel wat meer van dit soort nummers maken, best tof.
Burning bridges gives you so much more
pi_82304839
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 12:27 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.
mwah vind t meer iets voor Blackfield.
pi_82337680
Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo'n sterk en bijzonder nummer. Als Wilson niet mee had gedaan was het denk ik helemaal niet opvallend geweest. (Al weet ik niet hoe groot Pendulum eigenlijk is.)

Ik krijg een beetje het gevoel tegenwoordig dat alles wat Steven aanraakt per definitie goed en geniaal genoemd wordt.
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
pi_82341741
Nee hoor, hij heeft ook genoeg matige nummers gemaakt met No-Man en Incredible Expanding Mindfuck.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage vrijdag 4 juni 2010 @ 23:11:35 #242
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_82350747
Dat werk vind ik juist ook weer erg gaaf. De No-Man plaat 'Wild Opera' is opnieuw uitgebracht in een schitterende versie met de 'Dry Cleaning Ray'-ep als extra met bonusnummers. Zeer mooi.

Ik zit nu trouwens de 'Haze Shrapnel' en 'Headwind/Tailwind' 3"-cd's weer eens te beluisteren... ook waanzinnig absurd en abstract spul. Het moet je ding zijn, het moet je ding zijn.




[ Bericht 11% gewijzigd door bazbo op 04-06-2010 23:19:08 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_82504102
DVD komt er nu geloof ik eindelijk aan, meldt Burning shed.
pi_82734488
Special edition is vrijdag eindelijk binnengekomen, wat een DVD.
Sever
pi_82750265
Absurd gewoon dat ik de DVD nog niet in huis gehaald heb. Wie gaat er overigens ook naar London toe? Royal Albert Music Hall .. Gaat zo ziek worden.
pi_82759355
Eindelijk de (regular versie van de) dvd binnen. Wat een goed concert was het ook zeg. Puur genieten.
.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:16:25 #247
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_82850018
Ben nu naar de dvd aan het kijken. Het is echt top, maar mij is iets onduidelijk. Het nummer "drown again" is toch gewoon "prodigal"? Hoe zit dat nu, waarom die andere naam?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:22:29 #248
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_82850309
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:16 schreef thedeedster het volgende:
Ben nu naar de dvd aan het kijken. Het is echt top, maar mij is iets onduidelijk. Het nummer "drown again" is toch gewoon "prodigal"? Hoe zit dat nu, waarom die andere naam?
Je bedoelt "Drown With Me"?
"Prodigal" is wel gespeeld op de 2e avond, maar niet op de DVD gezet (het is echter wel een bonus track op de Audio CD's van de Special Edition). Enneh, 't zijn wel 2 totaal verschillende nummers hoor
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:31:43 #249
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_82850890
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:22 schreef J0ttem het volgende:

[..]

Je bedoelt "Drown With Me"?
"Prodigal" is wel gespeeld op de 2e avond, maar niet op de DVD gezet (het is echter wel een bonus track op de Audio CD's van de Special Edition). Enneh, 't zijn wel 2 totaal verschillende nummers hoor
Die bedoel ik ja, excuses. Maar waar staat dat nummer op dan? Ik heb niet alles, dus ben benieuwd.

Edit; ben er al uit.

[ Bericht 7% gewijzigd door thedeedster op 15-06-2010 22:14:52 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:13:57 #250
214544 J0ttem
speciale jongen
pi_82857399
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Die bedoel ik ja, excuses. Maar waar staat dat nummer op dan? Ik heb niet alles, dus ben benieuwd.
Drown With Me was oorspronkelijk voor In Absentia bedoeld, maar werd uiteindelijk vervangen door Wedding Nails (Hoewel Drown With Me wel bij de special/DVA-A edities van het album zit). Ironisch genoeg staan ze nu beiden op de DVD
Swiggity swooty, I'm coming for that booty.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:15:55 #251
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_82857676
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:13 schreef J0ttem het volgende:

[..]

Drown With Me was oorspronkelijk voor In Absentia bedoeld, maar werd uiteindelijk vervangen door Wedding Nails (Hoewel Drown With Me wel bij de special/DVA-A edities van het album zit). Ironisch genoeg staan ze nu beiden op de DVD
Thanks.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Redactie Frontpage donderdag 24 juni 2010 @ 22:26:10 #252
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_83263415
Zo. De I.E.M.-doos is een mooie aanvulling op mijn verzameling.
Wat een prachtige uitgave. Ik had al twee van de vier cd's, maar voor veertig ballen heb ik een mooie box en alles bij elkaar. Het artwork is verbijsterend en intrigerend. De muziek hypnotiserend en verbluffend.
Zeg dat ik het gezegd heb. Mooi, hoor.






[ Bericht 7% gewijzigd door bazbo op 24-06-2010 22:33:02 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_83653368
Hoe waren ze op Werchter, iemand geweest?
  maandag 5 juli 2010 @ 15:43:03 #254
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_83683876
In de Aardschok stond nog een bericht over een supergroep met Steven Wilson, Mikael Akerfeldt (Opeth) en Mike Portnoy (Dream Theater). Dat belooft wat.

Stond trouwens ook nog een interview met drummer Gavin Harrison.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_83695506
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:43 schreef thedeedster het volgende:
In de Aardschok stond nog een bericht over een supergroep met Steven Wilson, Mikael Akerfeldt (Opeth) en Mike Portnoy (Dream Theater). Dat belooft wat.

Stond trouwens ook nog een interview met drummer Gavin Harrison.
Interessant

http://www.metalinjection(...)son-finally-launched
pi_83713724
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:22 schreef TUFKAL het volgende:
Hoe waren ze op Werchter, iemand geweest?
Erg goed! Was mijn eerste keer PT ooit en ze waren ver boven mijn verwachting. Veel van het nieuwe album gespeeld maar ook enkele nummers van oudere zoals Lazarus en Blackest Eyes. Heerlijke sfeer. Het uur vloog voorbij!
pi_83730427
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 10:56 schreef Chaos-Zero het volgende:

[..]

Erg goed! Was mijn eerste keer PT ooit en ze waren ver boven mijn verwachting. Veel van het nieuwe album gespeeld maar ook enkele nummers van oudere zoals Lazarus en Blackest Eyes. Heerlijke sfeer. Het uur vloog voorbij!
Ja, was inderdaad veel te kort.
Baal nu wel nog meer dat ik niet naar de HMH ben geweest. Had beter moeten weten na de 013 concerten.
pi_83734789
T was vooral te kort omdat ze eigenlijk alleen maar lange nummers gespeeld hebben. Met een normaal concert kan dat wel, maar als ze maar een uur de tijd hebben lijkt het mij beter dat ze 1 of 2 lange nummers doen en de rest wat kortere.
Maar goed, wat klinken ze goed live!
pi_84506658
Helemaal eens met Steve :P

pi_84507214
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:26 schreef TUFKAL het volgende:
Helemaal eens met Steve :P

[ afbeelding ]
Dat had ie toch op het podium gegooid gekregen?
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_85195516
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:26 schreef TUFKAL het volgende:
Helemaal eens met Steve :P

[ afbeelding ]
_O-

Sinds Wechter helemaal verliefd geworden op PT O+
pi_85752404
Gister eindelijk de DVD met Bluray gekocht. Ik kwam m gister pas tegen. Super mooi! Heb het eerste gedeelte gekeken. Baal nu nog harder dat ik er niet bij was.
Overigens kwam ik ook Fear of a Blank Planet tegen voor een tientje, ook meteen maar meegenomen. Dit was de eerste keer dat ik een cd tegen kwam van ze in een winkel. Collectie is dus eindelijk begonnen :P
pi_85840021
Afgelopen vrijdag ook nog in Antwerpen de volgende cds gevonden:

The Sky Moves Sideways
Stupid Dream
The Incident
Up the Downstair
Nil Recurring
  Redactie Frontpage zondag 29 augustus 2010 @ 19:07:21 #264
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_85842325
'Up The Downstair' en 'The Sky Moves Sideways' waren de albums die mij PT-liefhebber maakten toen ze uitkwamen. Mijn absolute favoriet is nog altijd 'Signify'.
Veel luisterplezier!

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_85843490
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 19:07 schreef bazbo het volgende:
'Up The Downstair' en 'The Sky Moves Sideways' waren de albums die mij PT-liefhebber maakten toen ze uitkwamen. Mijn absolute favoriet is nog altijd 'Signify'.
Veel luisterplezier!

:X
Vanwaar de " :X " ?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2010 19:42:38 ]
  Redactie Frontpage zondag 29 augustus 2010 @ 20:42:02 #266
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_85846307
Hehe, mijn eerste album was 'Up the Downstair' en mijn tweede 'The Sky Moves Sideways'. Sindsdien heb ik alles bijgehouden. Ik was niet zo'n fan van de 'hardere' albums 'In Absentia' en 'Deadwing', maar 'Fear of a Blank Planet' en 'The Incident' hebben me wederom overtuigd! PT is misschien wel de allerbeste band van dit moment.

:X
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_85893853
Van dit moment? PT is altijd al meesterlijk geweest. :P
pi_89516431
Voor de liefhebbers. Vandaag is de kaartverkoop van Blackfield in de voorverkoop gegaan. Kaarten zijn 25euro (excl service kosten). Ze spelen 10 april in Paradiso, dus lidmaatschap moet ook gekocht worden.

Ik heb er in ieder geval al 2 :D
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:33:27 #269
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_89518757
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Voor de liefhebbers. Vandaag is de kaartverkoop van Blackfield in de voorverkoop gegaan. Kaarten zijn 25euro (excl service kosten). Ze spelen 10 april in Paradiso, dus lidmaatschap moet ook gekocht worden.

Ik heb er in ieder geval al 2 :D
Bedankt voor de tip! De kaarten zijn gekocht! ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_91674326
Een preview van het 3e Blackfield album 'Welcome to my DNA': http://vimeo.com/channels/blackfield#18648464
pi_91678720
hmmm, ik weet niet... het is natuurlijk lastig beoordelen aan de hand van die sampletjes... maar ik sta nog niet te jubelen...
"Sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast."
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:11:23 #272
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_91953206
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:24 schreef kuifkrullen het volgende:
hmmm, ik weet niet... het is natuurlijk lastig beoordelen aan de hand van die sampletjes... maar ik sta nog niet te jubelen...
De samples klinken als een 'typisch' Blackfield album, ik mis een beetje de dynamiek die bijvoorbeeld Porcupine Tree wel heeft. Als Wilson (of Geffen) iets meer de grenzen zouden opzoeken, of andere stijlen zouden verkennen binnen de Blackfield sound..
De Blackfield albums lijken (afgaande op de preview van dit album) allemaal sterk op elkaar, en dat vind ik jammer. Fuckit Steven, doe eens gek en schrijf een vrolijk nummer ofzo.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:40:24 #273
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_91984889
Het klinkt zeer vertrouwd. Dus kom maar op met die nieuwe plaat.

Laatst nog de live dvd "Blackfield NYC" aangeschaft. Aanrader. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_92081082
Steve komt in september met z'n tweede solo album. Lekker bezig weer :)
pi_92085198
Ik vind Blackfield 2 tot nu toe het beste album van ze, maar als ik dit zo hoor ben ik ook bang dat het daar bij blijft. Maar goed aan de andere kant zijn de samples te kort om te oordelen natuurlijk dus het is even afwachten. Maart komt het nieuwe album uit.

Over solo Steve.. Ik loop er niet warm van, tenminste, uiteraard ga ik het checken, alleen vond ik het eerste album nou niet zo heel vet. PT en Blackfield vond ik zeker erg vet, No-Man zo op zijn tijd ook, maar solo vond ik het niet zo veel.
pi_92136394
Ik blijf er bij. Na 2 nummers geluisterd te hebben: Waves en Glass House .. vind ik zelf dat Steven goede ideeën erop nahoudt, maar ze vaak op een verkeerde of misplaatste manier uitwerkt. Ik heb steeds vaker het idee dat Steven op een manische manier cd's probeert te maken, en dat het naar kwantiteit gaat neigen. Dat vind ik jammer, want deze man hoort gewoon niets fouts bij mij te kunnen doen, en helaas gebeurt datgene de laatste tijd wel steeds vaker.

Het ''lalalalaalaaaiii' gejengel bij Waves is erg eentonig, en ik ken dit truukje onderhand wel. Ik wil wat nieuws horen, experimenteels, want ik hoor wel dat er veel meer uitgehaald kan worden. Ook bij Glass House gaat dat herhalende melodietje me snel vervelen. :{ Je wacht op een bepaalde climax, maar die blijft uit om vervolgens een fade-out te krijgen of meteen af te kappen.

Dit op basis van de 2 nummers die ik gehoord heb.
Beatles schreef het volgende: Hey gaaf! Lief! :$
Beach schreef het volgende:
RC, Eigenlijk vond ik je altijd al een kwalletje, maargoed..
Ik begin je te waarderen en ik vind nu de beste user ooit! =)
pi_93194160
Even wat anders, ik ben op zoek naar XM en XMII. Nu kwam ik XM alleen op eBay tegen voor ruim 300 dollar. Waarom is deze zo moeilijk te krijgen en zo duur? XMII heb ik nog niet voor rond gekeken.
  woensdag 23 maart 2011 @ 15:37:00 #279
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_94513324
Voorprogramma van Blackfield is bekend. Het is The Pineapple Thief! *O* *O* *O*

Blackfield Announce The Pineapple Thief as Special Guests

Blackfield are pleased to announce the first of their special guests on the forthcoming DNA tour.

The Pineapple Thief, also a Kscope band, released their second album ‘Someone Here Is Missing’ in May 2010. The album has received much critical acclaim including Classic Rock Presents Prog #3 Album in the Critic’s Choice section who said of the record, ‘a brooding electronic thrum bubbles away…both stirring and unsettling’.

The Pineapple Thief are confirmed to play:
6th April Leamington Assembly
7th April Manchester Academy 2
8th April London Shepherd’s Bush Empire
10th April Amsterdam Paradiso

http://www.blackfield.org/news
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_94685716
Goed album hoor van Blackfield, nummer 11 DNA is de beste m.i.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2011 20:33:55 ]
pi_97907523
Nieuwe solo cd van Steve deze winter: https://twitter.com/porcupinetreef/status/78542109841428480
pi_97908567
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef TUFKAL het volgende:
Nieuwe solo cd van Steve deze winter: https://twitter.com/porcupinetreef/status/78542109841428480
Herfst :P Wil echt niet cru overkomen, maar hoop dat ie flink wat inspiratie heeft na het overlijden van z'n vader.
pi_97914874
Ik zit meer te wachten op nieuw werk van PT. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje op uit ben gekeken. Heb het ook ontzettend veel geluisterd de afgelopen jaren, laatste 1,5 al helemaal niet meer. Hopelijk komt het terug, of komen zij met nieuw werk :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:00:42 #284
206322 Seam
Pillz-E
pi_97915203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zit meer te wachten op nieuw werk van PT. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje op uit ben gekeken. Heb het ook ontzettend veel geluisterd de afgelopen jaren, laatste 1,5 al helemaal niet meer. Hopelijk komt het terug, of komen zij met nieuw werk :P
Precies hetzelfde hier, ik nog altijd de pracht van de laatste plaat niet inzien en dat stelde me toch wel teleur.
Prachtig nieuws dat TPT in het voorprogramma staat, hopelijk krijgt die band eindelijk wat meer fans want het is een erg sterke prog band.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_97925326
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zit meer te wachten op nieuw werk van PT. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje op uit ben gekeken. Heb het ook ontzettend veel geluisterd de afgelopen jaren, laatste 1,5 al helemaal niet meer. Hopelijk komt het terug, of komen zij met nieuw werk :P
Ja oke, dat sowieso.
pi_98877546
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Album preview: http://www.gracefordrowning.com/
Dat is gewoon plagen, zo'n korte preview!
Leuk melodietje, ben benieuwd naar de rest.
Edit: oh er staat er nog een onder :o
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_99148748
quote:
Steven Wilson, de leadzanger en gitarist van Porcupine Tree, speelt tijdens de herfstperiode in Paradiso. In april dit jaar was hij ook al te gast in de Amsterdamse poptempel, toen met zijn muzikale nevenproject Blackfield.

Op dinsdag 25 oktober geeft Wilson een solo-optreden in petto. Aan de kaarten, waarvan de voorverkoop begint op zaterdag 9 juli, hangt een prijskaartje van 30 euro exclusief service- en lidmaatschapskosten.
pi_99162752
Niet helemaal mijn ding, maar als drummer vind ik 'm geweldig O+
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_99180587
Steven Wilson speelt in Oktober in Paradiso.
pi_99181130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:28 schreef On het volgende:
Steven Wilson speelt in Oktober in Paradiso.
Kijk eens 2 posts boven je :{
  Designer vrijdag 8 juli 2011 @ 01:07:27 #293
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_99181985
Liep vandaag in de mediamarkt in rotterdam, en liep toevallig langs het vinyl.

Daar lagen gewoon twee Anesthetize vinyl boxsets, heb ik em net via internet besteld. _O-
🐙
pi_99190415
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Kijk eens 2 posts boven je :{
Ok, sorry, zal het nooit meer doen.
pi_99663779
kscopemusic twitterde op dinsdag 19-07-2011 om 14:04:33 RT @PorcupineTree: The full Steven Wilson www.gracefordrowning.com website is now online complete with audio samples. reageer retweet
pi_99670668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 14:55 schreef TUFKAL het volgende:
kscopemusic twitterde op dinsdag 19-07-2011 om 14:04:33 RT @PorcupineTree: The full Steven Wilson www.gracefordrowning.com website is now online complete with audio samples. reageer retweet
Hmm.. Enige audio samples die ik heb gevonden zijn de twee filmpjes, maar daar ben ik niet zo weg van. Sample #1 is laag gebrom en ambient sounds, zoals we al heeeel vaak hebben gehoord, en Sample #2 is Wilson's gitaar+"lala, dududu, lalalala" wat we nog wel váker hebben gehoord.
pi_99671674
Ik moet nog even luisteren ;)
pi_99671808
Tijd voor nieuw PT materiaal
pi_99696644
Track 7 is gratis legaal te downloaden. Klinkt best goed.
pi_99699898
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 18:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Tijd voor nieuw PT materiaal
Burning bridges gives you so much more
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')