Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:23 schreef TUFKAL het volgende:
En hoppa nog een interview voor de liefhebbers: http://www.dprp.net/specials/2009_porcupinetree/
En crossover: gun het album de tijd, ik luister het nu keer op keer en het wordt echt steeds beter. Gaat voor mij weer één van de beste albums van het jaar worden.
Dat is dus bewust, zie dat interview:quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).
quote:The reason Time Flies is different is because it's supposed to be about me, my childhood, what formed me and also what formed me as a musician. The musical reference in it relate more to the music I grew up with. So you hear a very deliberate reference to Pink Floyd for example
En hij zegt het zelf in het interview.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Om de een of andere reden moet ik de plaat gewoon draaien, twee keer achter elkaar. Zo'n Time Flies heeft gewoon een gitaarsolo die zo van Pink Floyd zou kunnen zijn (Sheep).
Nog bedankt daarvoor. Toch altijd weer interessant om het verhaal achter de plaat te lezen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat is dus bewust, zie dat interview:
[..]
Absoluut!quote:Op zondag 13 september 2009 12:29 schreef crossover het volgende:
Gaaf om terug te zien!!
Meesterlijke video
Alles behalve;quote:Op woensdag 16 september 2009 18:10 schreef TUFKAL het volgende:
Wat is die track van 55 minuten nu op de CD?
misschien stomme vraag![]()
quote:Op vrijdag 11 september 2009 13:04 schreef crossover het volgende:
55 minuten later en de eerste cd geluisterd: het laat niet zo'n diepe indruk achter als FOABP, dat toch een krachtiger geluid neerzet.
De eerste cd dus zeg maar. Dacht al zoiets.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alles behalve;
Flicker, Bonnie The Cat, Black Dahlia en Remember Me Lover
Kijk anders even hier;
http://www.amazon.com/Incident-Porcupine-Tree/dp/B002GZQY6Q/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1253119782&sr=8-1
Helemaal mee eens. Ben dan ook erg benieuwd naar de integrale uitvoering van het gehele nummer volgende maand in de HMH.quote:Op woensdag 16 september 2009 19:05 schreef kriele het volgende:
[..]
Is mijn eerste reactie ook, maar ik denk dat je dit album veel vaker moet beluisteren.
I'm there!quote:Op woensdag 16 september 2009 19:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ben dan ook erg benieuwd naar de integrale uitvoering van het gehele nummer volgende maand in de HMH.
En nog zo'n 5.000 anderen.quote:
quote:Op woensdag 16 september 2009 19:48 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En nog zo'n 5.000 anderen.Is het eigenlijk uitverkocht?
Als je me herkent, krijg je een biertje van me.quote:
Same here! Ik vind vooral Time Flies, The Seance en Remember me Lover erg vet!quote:Op vrijdag 18 september 2009 14:40 schreef J0ttem het volgende:
Heheh, na 'm een paar keer (illegaal) te hebben beluisterd, moet ik zeggen dat het zeker en toffe plaat is en het 'ie bij mij ook wat tijd nodig heeft, ik ga 'm vandaag eens netjes in de winkel halen
Volgend jaar volgens mij, stond ook iets over op de site toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef crossover het volgende:
Ik zit eigenlijk op de DVD uit Tilburg te wachten..iemand daar nieuws van?
De versie van Way Out Of Here die op de site staat belooft veel goeds
Ohjaquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:23 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Volgend jaar volgens mij, stond ook iets over op de site toch?
quote:The next PT DVD
A question increasingly asked is; what happened to the planned Porcupine Tree DVD for which 2 shows in Tilburg in The Netherlands were filmed last October? The answer is that work did commence on editing and mixing the concert footage, but everything was put on hold while the band recorded The Incident. Now the project is once again moving forward, and the DVD is tentatively scheduled for release in the Spring. The completed footage, which was filmed in high definition, looks and sounds fantastic, and is a step up in quality from the band's previous "Arriving Somewhere" DVD. There are also plans for a deluxe multi disk edition to include not only audio CDs of the Tilburg performance, but also CDs containing at least one other memorable show recorded earlier during the Fear of a Blank Planet touring period.
In the meantime an audio only version of Way Out of Here from the work in progress DVD is currently available as a free download if you buy The Incident from play.com in the UK.
Waarschijnlijk pas ergens in de lentequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef crossover het volgende:
Ik zit eigenlijk op de DVD uit Tilburg te wachten..iemand daar nieuws van?
De versie van Way Out Of Here die op de site staat belooft veel goeds
Nouja het wordt waarschijnlijk wel t wachten waard, maar waarom zo lang?quote:9/4/2009
The next PT DVD
A question increasingly asked is; what happened to the planned Porcupine Tree DVD for which 2 shows in Tilburg in The Netherlands were filmed last October? The answer is that work did commence on editing and mixing the concert footage, but everything was put on hold while the band recorded The Incident. Now the project is once again moving forward, and the DVD is tentatively scheduled for release in the Spring. The completed footage, which was filmed in high definition, looks and sounds fantastic, and is a step up in quality from the band's previous "Arriving Somewhere" DVD. There are also plans for a deluxe multi disk edition to include not only audio CDs of the Tilburg performance, but also CDs containing at least one other memorable show recorded earlier during the Fear of a Blank Planet touring period.
In the meantime an audio only version of Way Out of Here from the work in progress DVD is currently available as a free download if you buy The Incident from play.com in the UK.
More news as we have it....
Dat zeker!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pas ergens in de lente
[..]
Nouja het wordt waarschijnlijk wel t wachten waard, maar waarom zo lang?
quote:Door Mojo Concerts is ons de volgende wijziging meegedeeld:
Wegens productionele redenen zal de special guest van Porcupine Tree eerder beginnen dan aangekondigd.
De show van Robert Fripp begint derhalve om 19:30 uur en niet om 20:00 uur zoals op het kaartje staat.
De aanvangstijd van Porcupine Tree is 20.30 uur.
We benaderen je maar eenmalig met deze concertinformatie.
Meer informatie over het concert van Porcupine Tree is te vinden op www.livenation.nl.
Met vriendelijke groet,
Eventim NL
Klantenservice
=============================================================================
=========
Actuele datumverschuivingen en afzeggingen kunt u op ieder moment hier controleren:
http://www.eventim.nl
Belangrijke informatie: Alle gegevens onder voorbehoud. Bij onduidelijkheden neemt u contact op met de organisator, die in de regel op uw toegangskaarten is vermeld.
Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Vragen aan dit e-mailadres worden niet beantwoord.
Voor vragen kunt u direct contact opnemen met onze klantenservice via: klantenservice@eventim.nl
Nee dit is het voor nuquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:08 schreef Mindstate het volgende:
Dat nieuwe album is zwaar tof, beetje jammer dat ik morgen niet kan. Iemand een idee of ze binnenkort verder nog in NL spelen?
quote:Op maandag 12 oktober 2009 00:10 schreef Mindstate het volgende:
Jij bent je kaartjes zeker al kwijt?
Ironisch huhquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef Gatenkaas het volgende:
Tof concert, The Incident kwam nu vrij goed tot zijn recht. Ik heb helaas wel Trains moeten missen, omdat ik anders de laatste trein niet haalde.
Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:09 schreef TUFKAL het volgende:
Steve is trouwens gek van treinen als ik het zo zag. In Incident zaten ook weer mooie aftworks met treinen.
Waarom zijn die dingen nooit op een moderne resolutie te krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:31 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)
Er staat ook een mooie wallpaper van op de PT site
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:01 schreef thedeedster het volgende:
Tussen haakjes, Is er nou nog een voorprogramma geweest of niet? Ik kwam pas tegen 8 uur binnen, maar heb geen muziek gehoord...
Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:33 schreef Misstique het volgende:
Tof concert, heb weer van ze genoten.
[..]
Steven was ineens heel spraakzaam gisteraaf, leuk..
In eerste instantie vond ik het maar vaag, maar na een tijdje viel het kwartje wel. Daar moet je echt even voor gaan zitten (in mijn geval letterlijk) en geconcentreerd naar luisteren. Uiteindelijk vond ik best leuk!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Jaaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...
*Steven pakt de setlist* "Ooit hiervan gehoord...?"
Was ook uitverkocht en ander volk erbij dan anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Maaike?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef Aotearoa het volgende:
Porcupine fan sinds geboorte meldt zich![]()
Ik snap gewoon niet dat er iemand zoals Steven Wilson bestaat, hoeveel talent kun je hebben?![]()
Het was weer mooi in Amsterdam.
PS Heel weinig mensen riepen verzoeknummers. Het was meer een battle van wie het origineelste kon schreeuwen.![]()
PS2 Russia On Ice/Anesthetize medley![]()
Kijkend naar je user icon, kan ik me dat heel goed voorstellen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Zo verrassend is dat niet, ik heb ooit eens gelezen dat het oorspronkelijk één nummer was. Maar ten tijde van In Absentia wilden ze wat commercieler worden, dus is .3 er uit gehaald om Strip the Soul onder de tien minuten te houdenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:43 schreef Bot13 het volgende:
Om het ontopic te houden:
Wat gek genoeg als een verrassing kwam is dat .3 en Split the Soul zo goed gecombineerd werden (en dat ze ook zo veel op elkaar lijken!)
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Het was weer mooi!![]()
Moet wel zeggen dat ik met Robert Fripp ook weinig kon, hoewel ik dan wel m'n mond heb gehouden omdat er waarschijnlijk nog mensen waren die het wel konden waarderen. Niet dat dat verder veel effect had als ik zo eens luisterde.
Gefriebel?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Had niet het idee dat veel mensen dat gefriebel van Fripp konden waarderen.
Lazarusquote:Op zondag 8 november 2009 12:27 schreef Chaos-Zero het volgende:
Men, ik weet niet meer hoe dat nummer heet waar je op het eind die trein hoort? Het is geen Trains wat ik dacht
LOL! Ik dacht nog zo, het is geen Lazarus, omdat ik die best vaak luister, maar die ik luister is vaak de radio editionquote:
Ik zie liever eindelijk eens die DVDquote:Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef crossover het volgende:
Kerst is weer geweest, en ik heb inmiddels een aardige collectie verzameld
[ afbeelding ]
Laat maar komen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:01 schreef J0ttem het volgende:
Ff een bumpje
Heb van verschillende bronnen vernomen dat de DVD "Anesthetize" gaat heten 19 April verwacht wordt![]()
quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef crossover het volgende:
Nieuws!
3/2/2010
PT Live in Tilburg Blu-Ray/DVD
[ afbeelding ]
Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.
The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.
quote:PT Play Rock Werchter
PT will be appearing at this year’s Rock Werchter festival in Belgium. The festival boasts an eclectic line-up that includes acts as diverse as Faithless, Muse Rammstein and The Ting Tings. The festival runs from the 1st - 4th July with PT appearing on July 3rd. We don’t have the precise running order yet but will update the information when we have it. Meanwhile ticketing information can be found over at the festival website.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |