Ironisch huhquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:29 schreef Gatenkaas het volgende:
Tof concert, The Incident kwam nu vrij goed tot zijn recht. Ik heb helaas wel Trains moeten missen, omdat ik anders de laatste trein niet haalde.
Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:09 schreef TUFKAL het volgende:
Steve is trouwens gek van treinen als ik het zo zag. In Incident zaten ook weer mooie aftworks met treinen.
Waarom zijn die dingen nooit op een moderne resolutie te krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:31 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Yea hij is vlakbij een station opgegroeid, en daarom associeert hij het geluid van treinen met veiligheid en allerlei herinneringen. (stond ergens in een interview of iets dergelijks)
Er staat ook een mooie wallpaper van op de PT site
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:01 schreef thedeedster het volgende:
Tussen haakjes, Is er nou nog een voorprogramma geweest of niet? Ik kwam pas tegen 8 uur binnen, maar heb geen muziek gehoord...
Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:33 schreef Misstique het volgende:
Tof concert, heb weer van ze genoten.
[..]
Steven was ineens heel spraakzaam gisteraaf, leuk..
In eerste instantie vond ik het maar vaag, maar na een tijdje viel het kwartje wel. Daar moet je echt even voor gaan zitten (in mijn geval letterlijk) en geconcentreerd naar luisteren. Uiteindelijk vond ik best leuk!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Jaaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Vooral die reactie op de verschillende song titels die door het publiek werden geroepen...
*Steven pakt de setlist* "Ooit hiervan gehoord...?"
Was ook uitverkocht en ander volk erbij dan anders.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Robert Fripp speelde maar een half uurtje. Het duurde volgens het publiek zelfs te lang. Wat dat betreft heb ik me flink staan ergeren aan m'n mede-concertgangers.
Maaike?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 10:34 schreef Aotearoa het volgende:
Porcupine fan sinds geboorte meldt zich![]()
Ik snap gewoon niet dat er iemand zoals Steven Wilson bestaat, hoeveel talent kun je hebben?![]()
Het was weer mooi in Amsterdam.
PS Heel weinig mensen riepen verzoeknummers. Het was meer een battle van wie het origineelste kon schreeuwen.![]()
PS2 Russia On Ice/Anesthetize medley![]()
Kijkend naar je user icon, kan ik me dat heel goed voorstellen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Zo verrassend is dat niet, ik heb ooit eens gelezen dat het oorspronkelijk één nummer was. Maar ten tijde van In Absentia wilden ze wat commercieler worden, dus is .3 er uit gehaald om Strip the Soul onder de tien minuten te houdenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:43 schreef Bot13 het volgende:
Om het ontopic te houden:
Wat gek genoeg als een verrassing kwam is dat .3 en Split the Soul zo goed gecombineerd werden (en dat ze ook zo veel op elkaar lijken!)
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Het was weer mooi!![]()
Moet wel zeggen dat ik met Robert Fripp ook weinig kon, hoewel ik dan wel m'n mond heb gehouden omdat er waarschijnlijk nog mensen waren die het wel konden waarderen. Niet dat dat verder veel effect had als ik zo eens luisterde.
Gefriebel?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:49 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Had niet het idee dat veel mensen dat gefriebel van Fripp konden waarderen.
Lazarusquote:Op zondag 8 november 2009 12:27 schreef Chaos-Zero het volgende:
Men, ik weet niet meer hoe dat nummer heet waar je op het eind die trein hoort? Het is geen Trains wat ik dacht
LOL! Ik dacht nog zo, het is geen Lazarus, omdat ik die best vaak luister, maar die ik luister is vaak de radio editionquote:
Ik zie liever eindelijk eens die DVDquote:Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef crossover het volgende:
Kerst is weer geweest, en ik heb inmiddels een aardige collectie verzameld
[ afbeelding ]
Laat maar komen!quote:Op dinsdag 16 februari 2010 00:01 schreef J0ttem het volgende:
Ff een bumpje
Heb van verschillende bronnen vernomen dat de DVD "Anesthetize" gaat heten 19 April verwacht wordt![]()
quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:39 schreef crossover het volgende:
Nieuws!
3/2/2010
PT Live in Tilburg Blu-Ray/DVD
[ afbeelding ]
Porcupine Tree's new live film is approaching completion and a special edition will be available in April, with a regular version to follow in May. Anesthetize was filmed live over 2 nights in Tilburg, The Netherlands in October 2008, at the end of the Fear of a Blank Planet tour. The 130 minute live film includes a complete performance of the Blank Planet album and 11 other tracks, and was directed and edited by Lasse Hoile on high definition cameras, with the soundtrack mixed into stereo and 5.1 sound.
The special edition will take the form of a cloth bound hard back 120 page book (as per The Incident and Insurgentes deluxe versions) featuring live photography of the band taken over the last 5 years. The book will house both a DVD and a much higher quality Blu-Ray disc version of the film, as well as 2 audio CDs of the soundtrack including one bonus track not featured in the film. The book and audio CDs will not be included with the standard retail versions of the Blu-Ray/DVD.
quote:PT Play Rock Werchter
PT will be appearing at this year’s Rock Werchter festival in Belgium. The festival boasts an eclectic line-up that includes acts as diverse as Faithless, Muse Rammstein and The Ting Tings. The festival runs from the 1st - 4th July with PT appearing on July 3rd. We don’t have the precise running order yet but will update the information when we have it. Meanwhile ticketing information can be found over at the festival website.
quote:Podiuminfo.nl
Op 15 en 16 oktober 2008 gaf Porcupine Tree twee uitverkochte optredens in 013. Lees hier onze review van het tweede concert. Beide shows werden opgenomen voor een uit te brengen DVD. Na lang monteren (en tussendoor nog de release van album The Incident) worden de opnamens nu dan toch eindelijk beschikbaar voor het publiek. Een trailer vind je hier.
Voor de liefhebbers: de Limited Edition DVD is vanaf heden te bestellen in de webshop van de band voor 50 of 55 Pond. De uitgaves bevat een DVD, een Blu-Ray schijf en twee audio cd's.
Beetje te duur? Vanaf mei is de DVD ook verkrijgbaar in normale uitgave voor een wat lagere prijzen: circa 17 euro voor de versie met 1 DVD en 20 euro voor eentje met 2 DVD's.
Weet ik, die blu-ray zit er als extra bij. Maar heeft voor mij geen meerwaarde. Denk ook niet dat ik de audio van dat concert vaak zal afspelen. Dus dan is de 2DVD voor mij een uitkomst.quote:Op donderdag 8 april 2010 20:25 schreef TUFKAL het volgende:
Ja is zo maar was er 2 avonden bij en er zit ook audio cd en gewone dvd bij. Collectors item.
Mazzelaarquote:Op maandag 24 mei 2010 22:20 schreef crossover het volgende:
Ik had 'm bij Sounds in Tilburg gekocht, 15 of 16 euro
Ja maar daarna moet je nog een keer in een hal hoor, dat is stukken beter qua geluid...quote:Op maandag 24 mei 2010 22:53 schreef Vatta het volgende:
Ik wil deze band al een hele tijd live zien, krijg er alleen nooit de kans voor.
Maar straks is het zover.
ROCK WERCHTER 2010 jaaaaaaaaaaa!
Volgens het PT forum is de shipping day the 1st of june. Duurt nog even dusquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:27 schreef Aotearoa het volgende:
Porcupine is echt niet zo geweldig op festivals idd, in kleinere zaaltjes komen ze het best tot hun recht.
Ik heb de DVD ook nog niet
Welke versie?quote:Op woensdag 26 mei 2010 23:02 schreef J0ttem het volgende:
De mijne valt als het goed is morgen op de mat
De standaard DVD versiequote:
Das de Blu-ray editionquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:16 schreef MrData het volgende:
Ik zie bij Play.com:
Porcupine Tree: Anesthetize (2DVD & Blu-Ray Dual Format Disc) (Blu-ray)
voor 20 euro, is dat nou de special edition?
Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.quote:Op donderdag 3 juni 2010 01:38 schreef Bot13 het volgende:
Steven Wilson werkte mee aan een plaat voor Pendulum, en voilá, op nummer 1 in de UK:
Daar ben ik het niet mee eens. Deze stijl vind ik geheel anders dan wat hij zelf ooit zou produceren. En anders maakt hij maar een plaat met alleen dit soort nummers. Het past wel bij Wilson.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:27 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.
welke dvd? ik wacht nog steedsquote:Op donderdag 3 juni 2010 01:01 schreef DeZwabber het volgende:
Heb de dvd net gekeken, geweldigen nummers van Signify live
![]()
[ afbeelding ]
whehehe
oke dus (gelukkig voor mij) nog geen special edition.quote:Op donderdag 3 juni 2010 18:45 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
de lokale cdboer (ook pt-fan) had 'em voor me apart gelegd
gewoon de normale dvd jaquote:Op donderdag 3 juni 2010 18:47 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
oke dus (gelukkig voor mij) nog geen special edition.
Ja ik ook.quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:48 schreef Tackleberry het volgende:
Burning Shed heeft 'm verzonden las ik vandaag. Alleen jammer dat ze proberen een verzekering af te sluiten, aangezien Nederland bij de landen staat waar af en toe bestellingen zoekraken of gejat worden. Zending kwijt is pech gehad zonder verzekering. Vond het zonde van mijn geld, dus heb maar gegokt dat hij netjes bezorgd wordt.
Het is inderdaad wel anders, maar ik vond het wel passen naast een uptempo track als Harmony Komine. Van mij mag hij trouwens best wel wat meer van dit soort nummers maken, best tof.quote:Op donderdag 3 juni 2010 16:18 schreef RichCalibier het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Deze stijl vind ik geheel anders dan wat hij zelf ooit zou produceren. En anders maakt hij maar een plaat met alleen dit soort nummers. Het past wel bij Wilson.
mwah vind t meer iets voor Blackfield.quote:Op donderdag 3 juni 2010 12:27 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Een nummer die niet zou misstaan op zijn solo-plaat.
Je bedoelt "Drown With Me"?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:16 schreef thedeedster het volgende:
Ben nu naar de dvd aan het kijken. Het is echt top, maar mij is iets onduidelijk. Het nummer "drown again" is toch gewoon "prodigal"? Hoe zit dat nu, waarom die andere naam?
Die bedoel ik ja, excuses. Maar waar staat dat nummer op dan? Ik heb niet alles, dus ben benieuwd.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:22 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Je bedoelt "Drown With Me"?
"Prodigal" is wel gespeeld op de 2e avond, maar niet op de DVD gezet (het is echter wel een bonus track op de Audio CD's van de Special Edition). Enneh, 't zijn wel 2 totaal verschillende nummers hoor
Drown With Me was oorspronkelijk voor In Absentia bedoeld, maar werd uiteindelijk vervangen door Wedding Nails (Hoewel Drown With Me wel bij de special/DVA-A edities van het album zit). Ironisch genoeg staan ze nu beiden op de DVDquote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:31 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die bedoel ik ja, excuses. Maar waar staat dat nummer op dan? Ik heb niet alles, dus ben benieuwd.
Thanks.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:13 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Drown With Me was oorspronkelijk voor In Absentia bedoeld, maar werd uiteindelijk vervangen door Wedding Nails (Hoewel Drown With Me wel bij de special/DVA-A edities van het album zit). Ironisch genoeg staan ze nu beiden op de DVD
Interessantquote:Op maandag 5 juli 2010 15:43 schreef thedeedster het volgende:
In de Aardschok stond nog een bericht over een supergroep met Steven Wilson, Mikael Akerfeldt (Opeth) en Mike Portnoy (Dream Theater). Dat belooft wat.
Stond trouwens ook nog een interview met drummer Gavin Harrison.
Erg goed! Was mijn eerste keer PT ooit en ze waren ver boven mijn verwachting. Veel van het nieuwe album gespeeld maar ook enkele nummers van oudere zoals Lazarus en Blackest Eyes. Heerlijke sfeer. Het uur vloog voorbij!quote:
Ja, was inderdaad veel te kort.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:56 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Erg goed! Was mijn eerste keer PT ooit en ze waren ver boven mijn verwachting. Veel van het nieuwe album gespeeld maar ook enkele nummers van oudere zoals Lazarus en Blackest Eyes. Heerlijke sfeer. Het uur vloog voorbij!
Dat had ie toch op het podium gegooid gekregen?quote:
Vanwaar de "quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:07 schreef bazbo het volgende:
'Up The Downstair' en 'The Sky Moves Sideways' waren de albums die mij PT-liefhebber maakten toen ze uitkwamen. Mijn absolute favoriet is nog altijd 'Signify'.
Veel luisterplezier!
Bedankt voor de tip! De kaarten zijn gekocht!quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:23 schreef Chaos-Zero het volgende:
Voor de liefhebbers. Vandaag is de kaartverkoop van Blackfield in de voorverkoop gegaan. Kaarten zijn 25euro (excl service kosten). Ze spelen 10 april in Paradiso, dus lidmaatschap moet ook gekocht worden.
Ik heb er in ieder geval al 2
De samples klinken als een 'typisch' Blackfield album, ik mis een beetje de dynamiek die bijvoorbeeld Porcupine Tree wel heeft. Als Wilson (of Geffen) iets meer de grenzen zouden opzoeken, of andere stijlen zouden verkennen binnen de Blackfield sound..quote:Op vrijdag 21 januari 2011 21:24 schreef kuifkrullen het volgende:
hmmm, ik weet niet... het is natuurlijk lastig beoordelen aan de hand van die sampletjes... maar ik sta nog niet te jubelen...
Herfstquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:23 schreef TUFKAL het volgende:
Nieuwe solo cd van Steve deze winter: https://twitter.com/porcupinetreef/status/78542109841428480
Precies hetzelfde hier, ik nog altijd de pracht van de laatste plaat niet inzien en dat stelde me toch wel teleur.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zit meer te wachten op nieuw werk van PT. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje op uit ben gekeken. Heb het ook ontzettend veel geluisterd de afgelopen jaren, laatste 1,5 al helemaal niet meer. Hopelijk komt het terug, of komen zij met nieuw werk
Ja oke, dat sowieso.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:55 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik zit meer te wachten op nieuw werk van PT. Ik moet zeggen dat ik er nu een beetje op uit ben gekeken. Heb het ook ontzettend veel geluisterd de afgelopen jaren, laatste 1,5 al helemaal niet meer. Hopelijk komt het terug, of komen zij met nieuw werk
Dat is gewoon plagen, zo'n korte preview!quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:50 schreef TUFKAL het volgende:
Album preview: http://www.gracefordrowning.com/
quote:Steven Wilson, de leadzanger en gitarist van Porcupine Tree, speelt tijdens de herfstperiode in Paradiso. In april dit jaar was hij ook al te gast in de Amsterdamse poptempel, toen met zijn muzikale nevenproject Blackfield.
Op dinsdag 25 oktober geeft Wilson een solo-optreden in petto. Aan de kaarten, waarvan de voorverkoop begint op zaterdag 9 juli, hangt een prijskaartje van 30 euro exclusief service- en lidmaatschapskosten.
twitter:kscopemusic twitterde op dinsdag 19-07-2011 om 14:04:33RT @PorcupineTree: The full Steven Wilson www.gracefordrowning.com website is now online complete with audio samples. reageer retweet
Hmm.. Enige audio samples die ik heb gevonden zijn de twee filmpjes, maar daar ben ik niet zo weg van. Sample #1 is laag gebrom en ambient sounds, zoals we al heeeel vaak hebben gehoord, en Sample #2 is Wilson's gitaar+"lala, dududu, lalalala" wat we nog wel váker hebben gehoord.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:55 schreef TUFKAL het volgende:
twitter:kscopemusic twitterde op dinsdag 19-07-2011 om 14:04:33RT @PorcupineTree: The full Steven Wilson www.gracefordrowning.com website is now online complete with audio samples. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |