Is inderdaad een hele goede serie, maar het geheim van de schatkaart is ook geniaal, mede door de muziek (Oude versie..)quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:52 schreef Mip1988 het volgende:
wat is jullie favoriete serie eigenlijk? en waarom?
ik de verzonken stad
deze serie had iets mysterieus, veel humor (met name B2, echt elke scene met hem is hierin hilarisch), goed verhaal veel gereis enzo. alleen het einde vind ik persoonlijk wat minder
Die staat bij mij ook op 1quote:Op zondag 22 februari 2009 12:24 schreef berrie20 het volgende:
Mijn favo B&A serie is natuurlijk: De Verdwenen Kroon. Maar dan wel met de originele achtergrond muziek.
dit nummer kreeg ik een week geleden ook in mijn hoofd. na even flink zoeken op youtube had ik hem gevonden. Geweldig nummer dit, 'jeugdsentiment'quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:48 schreef Falco het volgende:
Ik ben nu bezig met Op Reis door Europa. Erg onderhoudend met een aantal briljante scenes, zoals die in Llanfairpwlglxthrgogogogoch en B100 + de boeven op dat vliegveld in Italië. En dit liedje is helemaal de bom:
Gemeen!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:39 schreef wonderer het volgende:
http://starlounge.celebs.nl.msn.com/index.cfm?objectid=48311
Ja, wanneer komt die autobiografie nou es?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:48 schreef kiafie het volgende:
als iemand die dvd gekocht heeft wil die dan even foto's plaatsen en zeggen wat er allemaal op staat ? alleen de films of ook extra's zoals karaokeliedjes ?
ik ga trouwens in mei naar aad van toor ( adriaan ) toe . heeft iemand nog vragen voor hem ?
Om antwoord op mezelf te geven: ja, ook online te bestellen op www.vd.nlquote:
Als wat?/Waarom?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:48 schreef kiafie het volgende:
als iemand die dvd gekocht heeft wil die dan even foto's plaatsen en zeggen wat er allemaal op staat ? alleen de films of ook extra's zoals karaokeliedjes ?
ik ga trouwens in mei naar aad van toor ( adriaan ) toe . heeft iemand nog vragen voor hem ?
hoe bedoel je precies ?quote:
Zojuist gekochtquote:Op donderdag 2 april 2009 12:17 schreef Franktastic het volgende:
Ik wilde zondag de box bij V&D kopen. Niet te vinden en de reclameplaat was omgedraaid.
Nu kijk ik al dagen op de site, DVD-box niet op voorraad![]()
Goede actie hoor
Gaat het dan om ingekorte speelfilms of om echt de uitgebreide serie?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:08 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Zojuist gekocht![]()
Beetje jammer dat de reis door USA en Europa ontbreken.
Allememaggies! Waarom lees ik dit nu pas?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:34 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf zaterdag 28 maart.
Vooral leuk voor de fans die er nog niks van hebben.
Bedoel je dan inclusief de oude muziek??quote:Op dinsdag 14 april 2009 04:05 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Ik heb de klassieke films/ tv series gedownload, uit pure nostalgie.
Ehh dat weet ik niet, het is iig wel dezelfde muziek die ze gebruiken in de films als die ik vroeger al hoorde ( 15 jaar geleden op tv).quote:Op dinsdag 14 april 2009 12:39 schreef Zapper het volgende:
[..]
Bedoel je dan inclusief de oude muziek??
Ik had zelf de Verzonken Stad gedownload in 2 delen via Utorrent met de oude muziek nogquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:39 schreef Zapper het volgende:
[..]
Bedoel je dan inclusief de oude muziek??
quote:Op donderdag 30 april 2009 12:31 schreef denthemen het volgende:
Is dat nou Adjudant Van de Steen die meespeelt in de reclame van Ziggo?
Ja. Ze kregen ruzie met de oorspronkelijke componist over de rechten en de vergoeding daarvan en toen hebben ze alle (bijna alle) muziek van zijn hand geschrapt en nieuwe laten maken door een andere componist.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:16 schreef Camarazweetdoor het volgende:
wat is er nou met oude muziek? hebben ze soms nieuwe muziek laten maken voor de series?
ach. zo zijn er zoveel. Bonanza o.a. ook. Heel jammer.quote:Op woensdag 20 mei 2009 16:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja. Ze kregen ruzie met de oorspronkelijke componist over de rechten en de vergoeding daarvan en toen hebben ze alle (bijna alle) muziek van zijn hand geschrapt en nieuwe laten maken door een andere componist.
Is Bonanza eigenlijk wel op dvd? zou graag ondanks dat het al wat verouderd is Bonanza een keer op dvd hebben voor bij mijn Michael Landon verzameling.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ach. zo zijn er zoveel. Bonanza o.a. ook. Heel jammer.
Ik denk dat ie hun gezichten zwart wilde maken zodat ze op buitenlanders gingen lijken ... en zo het land uit zouden worden gezetquote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:03 schreef DrDentz het volgende:
Wat wil de baron nou eigenlijk met die bommen van Handige Harrie. Het enige wat ze aanrichten is wat roet op je gezicht. Het ultieme doel van hem is dus wat roet op de gezichten van Bassie en Adriaan krijgen.
Dan hadden we een serie met maar een aflevering gehad. Ook niet erg leuk.quote:Op zondag 21 juni 2009 14:16 schreef DrDentz het volgende:
Dan nog is zijn handelswijze ronduit omslachtig te noemen! Hij stuurt Bassie en Adriaan een soort rebus, die ze naar Curacao moet leiden, om daar ergens een pakje (bom) te vinden. Stuur dan gewoon die bom. En zet er op dat er een slagroomtaart in zit. Dan opent die domme clown het wel.
Adriaan komt terug. In Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot. Ik hoop stiekem op een reünie van de broers.
Bij nader inzien (hoewel een paar leuke boevenmomenten) was dat misschien wel beter geweest...quote:Op zondag 21 juni 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan hadden we een serie met maar een aflevering gehad. Ook niet erg leuk.
Ze betaalden het zelf, het was hun eigen productie, volgens mij. Ze maakten het wel voor de Tros, maar onder hun eigen vlag, zodat ze de rechten bleven behouden voor video's enzo.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:29 schreef DrDentz het volgende:
Betaalt de TROS die reisjes?Adriaan schrijft het script. Hmm, waar zal de Baron me nu heensturen? Curaçao? Dan wordt het al duidelijker.
Death valley was draaglijker dan washington DC, waar het wel iets koeler was, maar veel vochtiger.quote:Op zondag 21 juni 2009 18:47 schreef DrDentz het volgende:
Wel respect voor Bassie dat hij in een clownspak Death Valley trotseert.
Door Bert Smorenburg.quote:Op woensdag 20 mei 2009 14:16 schreef Camarazweetdoor het volgende:
wat is er nou met oude muziek? hebben ze soms nieuwe muziek laten maken voor de series?
Allememaggies hoe weet je dat allemaal Adriaan?quote:Op zondag 21 juni 2009 19:34 schreef wonderer het volgende:
[..]
Death valley was draaglijker dan washington DC, waar het wel iets koeler was, maar veel vochtiger.
Met Adriaan praten, Bassiequote:Op zondag 21 juni 2009 20:01 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Allememaggies hoe weet je dat allemaal Adriaan?
Bij Bol.com maar ¤17,99quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:34 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf zaterdag 28 maart.
stond gister weer een stukje over in de ADquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:09 schreef Frey het volgende:
Op de site van Bassie staat weer een en ander over die nieuwe digitale zender die in het najaar gaat komen. Bassie & Adriaan zullen meerdere malen per dag te zijn en zelfs weer 's avonds en 's nachts.
Een zender op tv, net als Nederland 1, wat dacht je anders?quote:Op zondag 25 oktober 2009 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Digitale zender? Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Als je digitale televisie hebt, wel.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:21 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Een zender op tv, net als Nederland 1, wat dacht je anders?
Mooi nieuws.
Ik heb 'mquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:16 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Bij Bol.com maar ¤17,99
http://www.bol.com/nl/p/d(...)006564190/index.html
Deze box bevat 7 speelfilms
-Plaaggeest
-Het Geheim van de Sleutel
-Het Geheim van de Schatkaart
-De Verzonken Stad
-Diamant
-De Huilende Professor
-De Verdwenen Kroon
Ze hebben gekozen voor ongeveer een aflevering per hoofdstuk. Wel een logische gedachte, maar misschien wat onhandig als je iets snel op wil zoeken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 13:05 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik heb 'mLeuke verzameling, het enige nadeel vind ik de onderverdeling in scenes op de DVDs. Ze hebben imo voor te weinig scenes gekozen waardoor je lange stukken opnieuw moet kijken. (een DVD van twee uur verdeeld in 4 scenes).
Alfred J Kwakquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:56 schreef Frey het volgende:
http://www.pebbletv.nl/series
Kijk die programma's!![]()
![]()
Niet alleen dat hoorspel, maar ook die website komt volgens mij uit 1983quote:Op maandag 21 december 2009 13:06 schreef Frey het volgende:
http://www.adriaan-homepage.nl/pages/hoorspel/hoorspel_index.html
Het hele hoorspel van "Op Schattenjacht" komt online. Elke week een deel.
wow ja, die is echt engquote:Op maandag 21 december 2009 15:14 schreef DrDentz het volgende:
Wat klinkt die Robin verneukt aan het begin
Toch had hij beter Adriaan achterna kunnen gaan, lekker van de centen genieten in Spanje. Dit begint genant te wordenquote:Op zondag 17 januari 2010 14:13 schreef Zapper het volgende:
Dat sfeertje zal hij ook vast hebben proberen te creëren, dit neem je toch niet serieus?
Het is allang genant.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toch had hij beter Adriaan achterna kunnen gaan, lekker van de centen genieten in Spanje. Dit begint genant te worden
Ik denk het niet hoorquote:Op zondag 17 januari 2010 14:13 schreef Zapper het volgende:
Dat sfeertje zal hij ook vast hebben proberen te creëren, dit neem je toch niet serieus?
Volgens mij heeft het meer met zijn clownschap te maken. Hij heeft eens gezegd dat clowns nooit stoppen, die sterven in het harnas. We zijn voorlopig nog niet van Bassie af dus.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:25 schreef alors het volgende:
Volgens mij heeft Adriaan er veel meer centjes aan overgehouden, omdat die al die zooi zelf schreef en produceerde
Hij ging destijds door omdat zijn kinderen er ook van leefden, ze werken allemaal in zijn productiebedrijf. Maar dat argument gaat niet meer op, lijkt me. Ze kunnen generaties vooruit qua poen, dus stoppen ermee ajb.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toch had hij beter Adriaan achterna kunnen gaan, lekker van de centen genieten in Spanje. Dit begint genant te worden
Vraag me af of zijn bedrijf inmiddels uit de rode cijfers is...quote:Op maandag 18 januari 2010 01:22 schreef Klummie het volgende:
[..]
Hij ging destijds door omdat zijn kinderen er ook van leefden, ze werken allemaal in zijn productiebedrijf. Maar dat argument gaat niet meer op, lijkt me. Ze kunnen generaties vooruit qua poen, dus stoppen ermee ajb.
Bassie heeft een hekel aan Nederlanders in Spanje.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:23 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 januari 2010 01:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bassie heeft een hekel aan Nederlanders in Spanje.![]()
"Dat klit maar aan elkaar. Net als Turken in Nederland."
Dan weer moet ie naar de een z'n prostaat verhaal gaan luisteren....enzquote:Op maandag 18 januari 2010 01:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Bassie heeft een hekel aan Nederlanders in Spanje.![]()
"Dat klit maar aan elkaar. Net als Turken in Nederland."
Dat hier staat hier niet expliciet bij, wel veel andere stemmen:quote:Op woensdag 20 januari 2010 01:53 schreef DrDentz het volgende:
Weet jij of de baron (Van Gorcum) ook de stem heeft ingesproken van de Nederlandse versie van het spel Uncharted? Toen ik dat speelde kreeg ik een beetje het Bassie en Adriaan gevoel door de stem van de 'boefjesbaas' en zijn snode geniale plannen.
Jezus Christus zegquote:Op maandag 21 december 2009 15:14 schreef DrDentz het volgende:
Wat klinkt die Robin verneukt aan het begin
Laat B&A het maar niet horen, dan heb je zo een advocaat op je dakquote:Op maandag 15 februari 2010 20:25 schreef GSMboy het volgende:
Inmiddels ben ik alle episodes van B&A aan het downloaden.
Oeh, dat wordt echt genieten...
Je bedoelt Adjudant van der Steenquote:Op maandag 15 februari 2010 20:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Laat B&A het maar niet horen, dan heb je zo een advocaat op je dakMaar veel kijkplezier
Nee, die loopt geen inkomsten mis, die krijgt toch niks voor de DVD'squote:Op maandag 15 februari 2010 21:09 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Je bedoelt Adjudant van der Steen?
Toch denk ik vooral dat het de B is en niet de A, die verdient volgens mij genoeg aan zijn series, wellicht laat ie zich weleens overhalen.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Laat B&A het maar niet horen, dan heb je zo een advocaat op je dakMaar veel kijkplezier
Mja, als je downloadt, krijgt A dus geen geldquote:Op maandag 15 februari 2010 23:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Toch denk ik vooral dat het de B is en niet de A, die verdient volgens mij genoeg aan zijn series, wellicht laat ie zich weleens overhalen.
Klopt, ik zeg alleen dat dat hem volgens mij minder boeit dan B, ik snap sowieso niet dat die laatste daar altijd zo moeilijk over doet. Alle rechten zijn in handen van Aquote:Op maandag 15 februari 2010 23:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mja, als je downloadt, krijgt A dus geen geld
Yeah... Ik denk dat A een wat ander perspectief op het leven heeft gekregen sinds die ziekte of zo... Niet dat ik B dat toewens of zo, maar goedquote:Op maandag 15 februari 2010 23:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt, ik zeg alleen dat dat hem volgens mij minder boeit dan B, ik snap sowieso niet dat die laatste daar altijd zo moeilijk over doet. Alle rechten zijn in handen van A
't Is net The Penguinquote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:14 schreef Hondenbrok het volgende:
[..]
Jezus, wat is die gast dik geworden zeg! Vooral op 0:45 hoe hij loopt!
Godvoemmeth, ik zou me kapot schamen als ik Bas was.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 23:55 schreef Hondenbrok het volgende:
Bassie gaat de carnavals-hit van 2010 krijgen voorspel ik! Geweldig!![]()
![]()
Tering, wat is er met de oude Bassie gebeurt :'9quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:14 schreef Hondenbrok het volgende:
[..]
Jezus, wat is die gast dik geworden zeg! Vooral op 0:45 hoe hij loopt!
Had Bas laatst verteld op radio 538.quote:
http://media.radio538.nl/(...)20100322-adriaan.mp3quote:
Volgens mij botsende schema's, had ie voor iets anders opnames.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:41 schreef Waalwijker het volgende:
Waarom was HH niet bij de locatieopnames in Florida en Sint Maarten?
Ah, oke! Vond het al zo vreemd, aangezien hij wel gewoon in de rest van Amerika te zien was.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:48 schreef wonderer het volgende:
[..]
Volgens mij botsende schema's, had ie voor iets anders opnames.
Ik zou het niet weten, sorryquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zat ie toen in de knoei met toen was geluk heel gewoon ?
En dat gebeurt jou niet vaak wat dit betreftquote:Op maandag 11 oktober 2010 20:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, sorryMijn kennis schiet te kort
Ik heb het ook wel geweten, geloof ik. Volgens mij had zijn eigen bedrijfje een productie of zo.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En dat gebeurt jou niet vaak wat dit betreft![]()
Ze hebben het ook op zich wel handig weggewerkt, als je die serie voor de eerste keer ziet valt het niet eens zo op. Hij is er wel in binnenscene's en in een andere scene gaat ie de batterijen van het vliegtuig verwisselen en dan zie je hem toch even buiten (uiteraard niet de VS). Ik vond het destijds wel opvallend dat de Baron er zoveel met B100 op uittrok, daarvoor leek zijn voorkeur toch meer uit te gaan naar Harry als zijn rechterhand.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel geweten, geloof ik. Volgens mij had zijn eigen bedrijfje een productie of zo.
Nu ik er over nadenk valt het me ook pas op. Maar ik heb er serieus tot nu toe nog nooit bij stilgestaanquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 12:54 schreef Waalwijker het volgende:
Inderdaad, sterker nog, toen ik hier ergens las dat hij er niet bij was tijdens die opnames ben ik de serie nog eens gaan terugkijken en viel het me toen pas op dat hij er echt niet was. Is vroeger totaal langs me heengegaan.
Ze hebben het wel mooi oplost met Harry die dan in het hotel moet blijven om dat vliegtuigje te besturen of een boem te maken. En een paar teksten als 'hij is waarschijnlijk even de auto wegzetten', en je bent klaar.
Ja, o.a. Las Vegas en San Fransisco was hij er sowieso wel bij.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Harry was er niet bij van af Florida maar daarvoor wel toch ?
Klopt Harry was er niet in deel 1 (Curacao), wel in deel 2 (Nederland, New York, Washington, LA, yosemite park, death valley, las vegas en the grand canyon), toen ze daarna richting Florida en St. Maarten gingen was hij er niet meer bij. (Althans hij was er dus wel in binnenopnamen en soms wel buiten, maar dit was geen VS of de toenmalige Antillen)quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
Harry was er niet bij van af Florida maar daarvoor wel toch ?
Da's wel vetquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 14:13 schreef jorienvdherik het volgende:
Kijken jullie alles nog weleens terug?
Zou al die dvd's nog weleens willen hebben.
Waar is die goedkoop te krijgen?
http://www.bol.com/nl/p/d(...)#product_description
is dit echt alles?![]()
Hoe laat zenden ze dit normaal uit?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 08:49 schreef GSMboy het volgende:
Ik heb net B&A gekeken op Telekids. Ze begonnen met de aflevering van de Reis door Europa. Echter ze hebben flink lopen knippen bij RTL zodat er van de 25 minuten maar 15 minuten overblijft.
Dus de hele scene waarbij B&A hun circusfeestje opruimen is nergens te vinden, en ze komen direct bij hun vrachtwagen aan....
Sneu![]()
RTL 8
En ik mis Carlo & Irene op Telekids .....
Harry was wel op Curaçao, je ziet ze alledrie op het vliegveld, en op de parkeerplaats ervan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 13:42 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt Harry was er niet in deel 1 (Curacao), wel in deel 2 (Nederland, New York, Washington, LA, yosemite park, death valley, las vegas en the grand canyon), toen ze daarna richting Florida en St. Maarten gingen was hij er niet meer bij. (Althans hij was er dus wel in binnenopnamen en soms wel buiten, maar dit was geen VS of de toenmalige Antillen)
Zijn het niet gewoon halve afleveringen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:15 schreef Waalwijker het volgende:
De afleveringen bij RTL duren nu nog maar 13 (!!) minuten. Wat zonde.
En moet die geldwolf niet verbieden dat het nu gratis is terug te kijken op internet? http://bit.ly/bdCUff
Klopt, ik was aan het twijfelen omdat iemand hierboven zei dat er in geknipt was, maar het is inderdaad gewoon de complete aflevering, maar verdeeld in verschillende delen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zijn het niet gewoon halve afleveringen?
Nee dus, je ziet ze lopen in een gebouw op het vliegveld, voor de rest zie je op die parkeerplaats alleen B100.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:42 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Harry was wel op Curaçao, je ziet ze alledrie op het vliegveld, en op de parkeerplaats ervan.
Misschien is er op tv wel ingeknipt, maar ik zit nu te kijken en ik mis niks, voor zover ik weet (Europa is niet bepaald mijn favoriete serie dus die heb ik niet zo vaak gezien als andere).quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:32 schreef Waalwijker het volgende:
[..]
Klopt, ik was aan het twijfelen omdat iemand hierboven zei dat er in geknipt was, maar het is inderdaad gewoon de complete aflevering, maar verdeeld in verschillende delen.
Ik heb de twee uitzendingen nu vergeleken en er mist tot nu toe iig geen enkele scene. Alleen bij de RTL-versie is de aflevering afgelopen bij de scene met Bassie in de kas.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien is er op tv wel ingeknipt, maar ik zit nu te kijken en ik mis niks, voor zover ik weet (Europa is niet bepaald mijn favoriete serie dus die heb ik niet zo vaak gezien als andere).
Ik kan me vergissen, maar zegt de Baron niet tegen B100 op de parkeerplaats dat hij moet wachten tot Bassie en Adriaan aankomen op het vliegveld? Dan staan ze toch met hun drieën op de parkeerplaats?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 17:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nee dus, je ziet ze lopen in een gebouw op het vliegveld, voor de rest zie je op die parkeerplaats alleen B100.
Harry is niet te zien op die parkeerplaats.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:38 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar zegt de Baron niet tegen B100 op de parkeerplaats dat hij moet wachten tot Bassie en Adriaan aankomen op het vliegveld? Dan staan ze toch met hun drieën op de parkeerplaats?
Lijkt me niet dat dit een terminal op Curacao is, vooral omdat ie tijdens de rest van hun verblijf daar buiten totaal niet voorkomt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 19:00 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het opgezocht: Harry is zichtbaar in een terminal... maar dat hoeft niet curacao te zijn. En dan zijn ze buiten en dan is Harry "even een auto aan het halen".
Gelukkig leest de beheerder van die site hier ook zo nu en danquote:Op maandag 8 november 2010 08:44 schreef GSMboy het volgende:
Wordt http://info.nietoverdrijven.com/index.php?page=3000 nog wel eens up2date gehouden?
En door wie? Ik heb al wat mailtjes gestuurd met fouten (moet even zoeken welke dat waren; is alweer een tijd geleden) maar ik krijg geen reactie....
Niet echt.quote:Op maandag 8 november 2010 08:44 schreef GSMboy het volgende:
Wordt http://info.nietoverdrijven.com/index.php?page=3000 nog wel eens up2date gehouden?
En door wie? Ik heb al wat mailtjes gestuurd met fouten (moet even zoeken welke dat waren; is alweer een tijd geleden) maar ik krijg geen reactie....
Als je hulp nodig hebt en tijd te kort komt.quote:Op maandag 8 november 2010 12:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet echt.Tenminste, ik neem het me altijd voor maar het komt er steeds niet echt van (vooral omdat ik denk dat er toch niemand kijkt
)
Overigens zit ik nu wel even te kijken, maar ik heb van niemand meerdere reacties gekregen... Ik weet niet wat jouw naam is verder, maar misschien zijn ze echt niet aangekomen. Ik heb nog een goof liggen en de rest is locaties.
Het invoeren kost niet zoveel tijd, maar ik moet de dingen ook checken voor ik het op de site zet (voor zover mogelijk). Maar mail me anders nog even, dan weet ik in ieder geval wie jij bent, heheh.quote:Op maandag 8 november 2010 19:05 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Als je hulp nodig hebt en tijd te kort komt.
Houd ik mij aanbevolen
die heb ikquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:34 schreef Frey het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf zaterdag 28 maart.
Ik heb hem cadeau gekregen, wel jammer dat het Smorenburg muziek is en het zijn officieel niet 'alle speelfilms' aangezien 'de Geheimzinnige Opdracht' en 'de Reis vol Verrasingen' er niet bij zit.quote:
Klopt. Maarja, 20 euroquote:Op maandag 15 november 2010 17:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb hem cadeau gekregen, wel jammer dat het Smorenburg muziek is en het zijn officieel niet 'alle speelfilms' aangezien 'de Geheimzinnige Opdracht' en 'de Reis vol Verrasingen' er niet bij zit.
Aflevering en DVD-timestamp?quote:
Die interviewer heeft nog wel wat te leren zeg, zoals Paul van Soest op z'n minst bedanken voor het interview op het einde, ipv direct zijn kanaal te propagerenquote:Op woensdag 17 november 2010 01:12 schreef kaiai het volgende:
Ik las laatst dat de serie in amerika in 2 delen is opgenomen , het deel van curacao sintmaarten florida was harry niet bij vanwege theatervoorstellingen.. hier een interview
Wat een niveau...quote:Op woensdag 17 november 2010 01:12 schreef kaiai het volgende:
Ik las laatst dat de serie in amerika in 2 delen is opgenomen , het deel van curacao sintmaarten florida was harry niet bij vanwege theatervoorstellingen.. hier een interview
Ik ga eens op zoek straksquote:Op vrijdag 19 november 2010 15:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Aflevering en DVD-timestamp?
Kijk, DAAROM duurt het dus om dingen toe te voegen aan de site... dat moet ik eerst allemaal gaan opzoeken en daar heb ik niet altijd zin in of tijd voor en dan blijft het liggen.
Whehequote:Op dinsdag 30 november 2010 11:09 schreef Sirolf het volgende:
Op RTL8 hebben ze de reis door Europa afgerond en gaan ze nu verder met Amerika... maar in de eerste aflevering daarvan hebben ze de TV in de caravan aangepast zodat deze het Telekids-filmpje afspeelt...
divX'jes met dank aan Bittorrentquote:Op dinsdag 30 november 2010 18:32 schreef wonderer het volgende:
Kijk, da's al bruikbaarderWelke DVD's heb jij trouwens? Aflevering 3 op een nieuwe disc?
Die zat er nog in, alleen de stukjes van het TROS-kinderprogramma (hoe heette dat ook weer? Mini Stars geloof ik?) zijn vervangen door de videoclip van RTL Telekids.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
Edit: Naah, nevermind. Ik ga er geen gezeik van maken.
Dat ze nu Telekids in die televisie gemonteerd hebben is echt heel ergHoe hebben ze dat dan met Gallyon van Vessem (De omroepster) opgelost?
Okee, dus weer een staaltje vakwerk door de montageleiding van RTL8.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:12 schreef nomar83 het volgende:
[..]
Die zat er nog in, alleen de stukjes van het TROS-kinderprogramma (hoe heette dat ook weer? Mini Stars geloof ik?) zijn vervangen door de videoclip van RTL Telekids.
Iemand daar beelden van?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Okee, dus weer een staaltje vakwerk door de montageleiding van RTL8.
Dat vind ik echt nog steeds een van de mooiste stukjes!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:38 schreef DrDentz het volgende:
'Meneer, heeft u misschien een clown gezien?'
'U bedoelt zo'n clown met een rode neus?'
'Ja, met een rode neus!'
'En met rode haren?'
'Ja, met rode haren!'
'En met van die grote schoenen?'
'Ja, met van die grote schoenen aan!'
'... Nee.. die heb ik niet gezien.'
Mooi manquote:
Wat is dit voor een gare reklamequote:
Adjudant van der Steen werd vorige maand 70, trouwens, hehe. Maar inderdaad.quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:54 schreef Adelante het volgende:
De Baron is jarig vandaag he mensen±!!!
Ja, De baron is maar een jaar ouder dan Bassie, geloof ik. Wel grappigquote:
Italie.quote:Op maandag 7 maart 2011 23:41 schreef GSMboy het volgende:
http://info.nietoverdrijven.com/index.php?page=3008&serie=europa
Die bakker, welke aflevering was dat?
Ik kan me in deze hele episode geen bakker herinneren
Die is gewoon op dvd uitgekomen:quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zou die wel graag willen zien, niet te bemachtigen buiten wat verloren videobanden waarschijnlijk
Ehm... kut, deze videoband heb ik bij mijn oma echt kapot gedraait, Op Stap Met?, Op Bezoek Bij?.... iets in die richting..quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef Chaos-Zero het volgende:
Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen vraag ik me af hoe die ene videoband heet die ik vroeger had. Het was een oranje voorkant en het was niet uit de serie, maar zo een videoband met kleine stukjes. Ik weet niet alles meer maar volgens mij gingen ze naar een studio toe en zetten ze stuk voor stuk een nieuw instrument er bij.
Weet iemand hoe deze videoband heet en/of deze ook op dvd is te krijgen of in ieder geval hoe ik m zonder videorecorder kan kijken?
Ik weet niet hoe de band zelf heet, maar op DVD zijn het de drie Leren en Lachen met B&A geworden, de shorties.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:00 schreef Chaos-Zero het volgende:
Elke keer als ik dit topic omhoog zie komen vraag ik me af hoe die ene videoband heet die ik vroeger had. Het was een oranje voorkant en het was niet uit de serie, maar zo een videoband met kleine stukjes. Ik weet niet alles meer maar volgens mij gingen ze naar een studio toe en zetten ze stuk voor stuk een nieuw instrument er bij.
Weet iemand hoe deze videoband heet en/of deze ook op dvd is te krijgen of in ieder geval hoe ik m zonder videorecorder kan kijken?
Op Bezoek Bij komt mij wel bekend voor ja, maar ik kan op Google niks vinden.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:06 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ehm... kut, deze videoband heb ik bij mijn oma echt kapot gedraait, Op Stap Met?, Op Bezoek Bij?.... iets in die richting..
Staan ze daar allemaal op, ook die dat ze naar de studio gaan?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de band zelf heet, maar op DVD zijn het de drie Leren en Lachen met B&A geworden, de shorties.
Allemaalquote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:05 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Staan ze daar allemaal op, ook die dat ze naar de studio gaan?
Dèjá vu hier. moet beeldmateriaal.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ik nog altijd mooi vind is wanneer Bassie en Adriaan een liedje zingen met een stel Amerikaanse clowns die geen idee hebben wat ze aan het zingen zijn.
En nog mooier de hele tijd praten ze in het engels tegen die clowns behalve op 1 moment dan praat Adriaan er opeens in het Nederlands tegen .
Reis door Amerikaquote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat ik nog altijd mooi vind is wanneer Bassie en Adriaan een liedje zingen met een stel Amerikaanse clowns die geen idee hebben wat ze aan het zingen zijn.
En nog mooier de hele tijd praten ze in het engels tegen die clowns behalve op 1 moment dan praat Adriaan er opeens in het Nederlands tegen .
Later:quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:38 schreef DrDentz het volgende:
'Meneer, heeft u misschien een clown gezien?'
'U bedoelt zo'n clown met een rode neus?'
'Ja, met een rode neus!'
'En met rode haren?'
'Ja, met rode haren!'
'En met van die grote schoenen?'
'Ja, met van die grote schoenen aan!'
'... Nee.. die heb ik niet gezien.'
quote:> 'U was opzoek naar een clown?'
< 'Ja..!'
>'Met een rode neus?'
< 'Ja!'
> 'En met rode haren?'
<'Ja, met rode haren!'
>'En met van die grote schoenen?'
<'Ja, met van die grote schoenen aan!'
< 'Nu komt u zeker vertellen dat u die niet gezien heeft :/'
> 'Nou, dat wel, daar gaat hij...'
* Wijst naar een bagage karretje buiten met Bassie erop.
Wegens gezeik met de auteursrechten heeft Adriaan later onder de oude series nieuwe muziek geplaktquote:Op dinsdag 14 april 2009 16:54 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
[..]
Ehh dat weet ik niet, het is iig wel dezelfde muziek die ze gebruiken in de films als die ik vroeger al hoorde ( 15 jaar geleden op tv).
Denk dat ik het binnenkort zelfs op dvd ga kopen. Zulke serie's maken ze tegenwoordig niet meer
helaas zijn b en a een beetje anti youtube.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 03:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dèjá vu hier. moet beeldmateriaal.
hoe eindigde het ook al weer?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 09:35 schreef chansadres het volgende:
[..]
Reis door Amerika![]()
Samen met Geheimzinnige opdrachtgever de beste twee series. Jammer van die anticlimax bij die laatsteIk weet nog goed dat ik die hele serie heb bekeken toen ik klein was en helemaal teleurgesteld was door het einde.
Baron en B100 werden gepakt op Sint-Maarten, en volgens mij gingen Bassie & Adriaan het allemaal nog even nabespreken aan de rand van het zwembad van het hotel. En dan volgens mij nog een klein stukje van de boeven die door de regen in Nederland naar de gevangenis worden afgevoerd (?)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hoe eindigde het ook al weer?
en europa en amerika zijn toch allebij met geheimzinnige opdrachtgever
das wel klote ja, laatst nog deze docu gezien van toen B&A nog soort van ruzie hadden, goeie film en interessant verhaal over hun levensgevaarlijke acrobatenshow back in the days.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
helaas zijn b en a een beetje anti youtube.
Amerika was meer een grote D-reizen special waar ze alle pretparken bezoeken en de boeven met een vliegtuigje ze volgen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 juli 2011 12:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hoe eindigde het ook al weer?
en europa en amerika zijn toch allebij met geheimzinnige opdrachtgever
[/quote
Nee
Amerika heeft achteraf nog al een duf verhaal met Bassie die een reis wint door Amerika en de boefjes die ze achtervolgen uit wraak. Als kind vond ik het geweldig maar de oudere series zaten beter in elkaar.
Is dat niet De Verdwenen Kroon? Mooi einde is dat ja.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:33 schreef DrDentz het volgende:
Het beste eind van een verhaal vind ik die wanneer Adriaan een geniaal plan bedenkt door een groot doek op te hangen waarop de weg geschilderd is zodat de boeven daar dan tegenaan rijden.
Vimeo? En met name Bassie is het die het niet op Youtube wilt...quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:46 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
helaas zijn b en a een beetje anti youtube.
erg mooi en interresant bedankt .quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
das wel klote ja, laatst nog deze docu gezien van toen B&A nog soort van ruzie hadden, goeie film en interessant verhaal over hun levensgevaarlijke acrobatenshow back in the days.
dude, koop gewoon de complete serie in een boxquote:Op vrijdag 29 juli 2011 18:07 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Vimeo? En met name Bassie is het die het niet op Youtube wilt...
Waaom?
Alles is voor Bassie.
Oneens als je een keer een liedje wil luisteren koop je toch niet gelijk heel de dvd.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:03 schreef Je-zus het volgende:
[..]
dude, koop gewoon de complete serie in een box
Of downloadenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:03 schreef Je-zus het volgende:
[..]
dude, koop gewoon de complete serie in een box
war komt dit op tv danquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:40 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Of downloaden
Trouwens, wat is die Bassie-serie met Charlie de Pop een gare kut serie.
Twee vrienden die zeer slecht acteren.
Bassie die veel slimmer is dan de vorige series.
Een slechte boef die wel nagesynchroniseerd is,
Waar is Robin, en waarom een mislukte pop?![]()
Bijna geen referenties naar de vorige B&A series
Een zeer slecht 'ontknoping'.
Ook mis ik hier de Bassie en Adriaan muziek (zal wel met rechten te maken hebben), en het verhaal is echt 3-werf ruk.
Kan dit niet blijvend van TV blijven??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En kom niet aan dat het een kinderserie is, want de vorige bassie & adriaan series waren echt tig keer beter.
Wel heule oude aflevering. Gaan ze een grammofoonplaat opnemen..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:48 schreef Nina-Sanders het volgende:
Pebble TV, digitaal zendertje. Nu op kanaal 13 van ziggo voor een proefperiode van een week.
Goede documentaire van de publieke omroep zonder al dat sensatie-beluste gerommel van de commerciëlen, ik heb hem destijds opgenomen. Deze documentaire is opgenomen in 2006, toen was die ruzie - die nauwelijks meer dan een week of 3 duurde- allang helemaal goedgemaakt, wat ook in diezelfde documentaire is te zien:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
das wel klote ja, laatst nog deze docu gezien van toen B&A nog soort van ruzie hadden, goeie film en interessant verhaal over hun levensgevaarlijke acrobatenshow back in the days.
Bassie: "Wij clowns spreken de taal van de humor".quote:Op vrijdag 29 juli 2011 02:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
quote:Bassie en Adriaan komen terug
AMSTERDAM - Bassie en Adriaan maken binnenkort hun rentree als personages in een 3D-animatie. Dat hebben producenten Sjef Scholte en Daniëlle Raaphorst, die de rechten van het duo beheren, dinsdag bekendgemaakt.
In november wordt een speciale game-app gelanceerd met de beroemde clown en acrobaat in de hoofdrollen. In het spel voor onder meer de iPad moeten Bassie en Adriaan allerlei opdrachten vervullen. Het is de bedoeling dat de 3D-animaties van het spel ook de basis gaan vormen voor een tekenfilmserie rond het tweetal. De animaties zijn ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf Creative Graphics.
Bas en Aad van Toor, die een kwart eeuw in het circus en in televisieseries hebben opgetreden als Bassie en Adriaan, zijn bij de creatieve ontwikkeling van de game en serie betrokken. Ook andere karakters uit de series zullen terugkeren in het spel. „We willen een hele nieuwe generatie kennis laten maken met Bassie en Adriaan en de tijdloze personages veiligstellen voor de toekomst”, stelt producent Scholte, die met de animaties van het duo de internationale markt wil veroveren.
De broers Bas (1935) en Aad (1942) van Toor maakten eind jaren '70 hun eerste televisieserie als Bassie & Adriaan. Miljoenen kinderen groeiden op met verhaallijnen als De plaaggeest, De huilende professor en De verdwenen kroon. Deze reeksen worden nog steeds regelmatig herhaald op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ook traden zij met veel succes op in diverse circus- en theatervoorstellingen. In 2003 kondigde het tweetal een afscheidstournee aan, maar deze moest worden afgelast nadat bij Adriaan een tumor werd ontdekt. Hij is hier inmiddels van genezen.
Leuk, jeugdsentiment!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 19:41 schreef Urquhart het volgende:
Ik begreep dat RTL8 vanaf 1 september nu ook start met het uitzenden van de Kroon, Schatkaart en Verzonken Stad series in de ochtenden
Die uitleg van 'de neger'quote:Op zondag 16 oktober 2011 04:41 schreef DrDentz het volgende:
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1113580
Vanaf 13:00: Bassie & Adriaan en de Schat van Ibiza!
Met Vlugge Japie.
Nooit geweten dat die site van jou wasquote:Op woensdag 31 augustus 2011 03:37 schreef Frey het volgende:
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Ik heb eindelijk mijn oude site weer hersteld. Die had ik na februari 2005 niet meer bijgewerkt.
Alleen nog geen foto's van de spullen.
http://www.benafan.tk/
Dat vonden de makers van Chitty Chitty bang bang ook heel wat jaartjes eerderquote:Op vrijdag 29 juli 2011 15:33 schreef DrDentz het volgende:
Het beste eind van een verhaal vind ik die wanneer Adriaan een geniaal plan bedenkt door een groot doek op te hangen waarop de weg geschilderd is zodat de boeven daar dan tegenaan rijden.
En maar zeggen dat ie hem nooit aantrekt, en dan toch weer... voor een commercial...quote:
Mooie documentaire. Had hem nog niet gezien, dus bedankt voor het linkenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 12:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
die was ook wel heeeel erg nepquote:Op zondag 6 november 2011 18:16 schreef Writersright het volgende:
Keek vandaag de serie uit Griekenland. Hebben ze blijkbaar die scene waarin ze over het water lopen er uit geknipt
Juist daarom wilde ik het zien. Bassie als Koning Midas is ook errug nepquote:Op woensdag 9 november 2011 01:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
die was ook wel heeeel erg nep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |