abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 februari 2009 @ 07:05:24 #221
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66363484
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:51 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Okee, de filmpjes zijn idd triest .
vind je? Het zou me werkelijk verbazen als ze niet een of 2 gouden kalveren binnen sleept...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 23 februari 2009 @ 07:25:08 #222
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66363569
quote:
Alles mag, behalve roken in 't café
Door LUUK KORTEKAAS

EINDHOVEN - Carnaval mag het feest zijn dat lak heeft aan alle regels, dat lijkt niet op te gaan voor het rookverbod. Een kleine steekproef in Eindhoven leert dat vrijwel alle cafés zich ook tijdens het feest der zotten zich er aan houden.
afbeelding vergroten

Van twintig bezochte kroegen was er welgeteld eentje waar werd gerookt. De steekproef werd gedaan aan het einde van de zaterdagmiddag, in de drukte na de optocht in de bekende uitgaansstraat Stratumseind.

,,We moeten wel,’’ zegt Lisan Kleijnen van café Thomas. ,,De boetes zijn hoog, dat willen we natuurlijk niet. We houden ons al aan het rookverbod sinds het is ingevoerd. Natuurlijk is wel ter sprake gekomen of het met carnaval anders moest, omdat dit nu eenmaal een feest is dat voor ons zuiderlingen los staat van alle andere evenementen. Maar dat gaat niet, al moet ik wel zeggen dat het hier met carnaval zo druk is, dat het nauwelijks te controleren valt wie waar een sigaret op steekt. Maar wij rekenen erop dat de mensen zich netjes gedragen, we zorgen dat ze buiten afgescheiden kunnen staan roken en wijzen op de regels. Bovendien werkt het weer mee. Meer kunnen we niet doen, het houdt ergens op.’’

Vorige week kondigde de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) aan gewoon te controleren tijdens de carnavalsdagen. Wel gaan de opsporingsambtenaren niet in normaal kostuum, maar verkleed, om niet op te vallen tussen het feestende publiek. Resultaten van hun acties zijn nog niet bekend: ,,We controleren alle dagen van het feest,’’ vertelt Annemieke Herberigs van de VWA. ,,Pas aan het einde van de carnavalsperiode hebben we een compleet overzicht.’’

Wel benadrukt ze dat de ambtenaren niet per se het carnavalsfeest op de korrel hebben. ,,Net als altijd controleren we door het hele land, en we hebben ook geen uitgebreidere inzet dan normaal. Het is niet zo dat we ons juist op het carnaval richten.’’

Vooraf had VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra gevraagd om eenmalige versoepeling van het rookverbod tijdens carnaval, omdat controle onmogelijk zou zijn. Minister Klink voelde daar echter niets voor. Ook horecabazen in Eindhoven vertelden dat ze controle vrijwel onmogelijk achtten, maar wel geschrokken waren van het vonnis tegen het Groningse café De Kachel. Dat café werd vrijdag als eerste door de rechter veroordeeld wegens overtreding van het rookverbod, met een boete van 1200 euro. Bovendien moet De Kachel een maand dicht, als het verbod binnen een jaar nog eens wordt overtreden.

Binnen in de Eindhovense kroegen werd daarom door het publiek, druk bezig met polonaise en drinken, niet gerookt. Carnavalsbezoekers stonden in Eindhoven gewoon buiten, en stil protest tegen het rookverbod was er eigenlijk alleen in de optocht. Helen Jansen van carnavalsvereniging Wilhelmina liep met een bord met de tekst ‘Wij zijn uitgerookt’ mee in de stoet. Ze was gekleed in Volendammerkostuum, beide benen behangen met een zak met honderden lege sigarettenpakjes. Helen: ,,Het lijkt er misschien op, maar helemaal gestopt ben ik niet. Wel ben ik gaan minderen. Het is gewoon niet leuk meer. Ik merk dat mijn cafébezoek steeds korter wordt. Een voordeel: mijn kleren stinken minder. Vroeger kon ik na carnaval mijn goed wel weggooien. Maar het nadeel is weer, dat het in de kroeg veel meer naar zweet stinkt.’’

En het rookverbod, ook tijdens carnaval? ,, Ik vind het jammer, want iedereen zou vrij moeten zijn in wat hij doet.’’

De enige eigenaar die wel het rookverbod overtrad, uitbater van een wat kleiner café aan het einde van Stratumseind, vertelde zich sowieso niet aan het verbod te houden.

Uit angst voor boetes wil hij niet herkenbaar in de krant, omdat volgens hem de VWA zich juist wel concentreert op mensen die in het openbaar zeggen het verbod te overtreden. ,,Het kost mij klanten als ik het verbod handhaaf en daar pas ik voor. Wat dat betreft maakt het mij niet uit of het carnaval is, of niet.’’
quote:
Tijdens carnaval wordt weer volop gerookt

TILBURG/DEN BOSCH - In kroegen in Tilburg en Den Bosch kan tijdens de carnavalsdagen naar hartenlust gepaft worden.
Niet dat overal de asbakken op tafel gaan. Maar nergens lijken kroegbazen in te grijpen wanneer gasten naar de sigaret grijpen.

Vooraf hadden café-eigenaren al geklaagd het rookverbod tijdens de carnavaldagen niet te kúnnen handhaven. En dat blijkt zondagmiddag in Tilburg niet overdreven. Neem het café 't Vaticaan aan de Heuvel in Tilburg waar de gasten als haringen in een ton zitten. Terwijl buiten de optocht langstrekt, neemt Sylvia een flinke hijs van haar sigaret. "Officieel mag het niet, dat weet ik. Maar ik ken de kroegbaas hier en die heeft er geen moeite mee. Nou ben ik wel zo dat als het echt niet mag, ik gewoon buiten ga roken."

Sylvia vertelt over haar zus die werkt voor de Voedsel- en Warenautoriteit. "Vrijdagavond hebben ze nog een kroegentocht door Tilburg gemaakt en zijn er overtredingen geconstateerd. Maar in Nederland werkt dat niet. Je moet met minimaal drieduizend man controleren voordat het wat uithaalt."

Naast haar staat Chris. "Ik rook niet, maar ik moet zeggen dat het hier niet anders is dan andere jaren. Het rookverbod werkt niet omdat er altijd weer dames zijn zoals Sylvia die daar schijt aan hebben."

Ook in Den Bosch wordt paffende carnavallers geen strobreed in de weg gelegd. Zo zwaaien en hossen in de cafés aan De Parade de rokende carnavalvierders er vrolijk in het rond.

Ook in café 't Pumpke aan de Bossche Parade kunnen rokers rustig hun gang gaan. Als het hen in het mudvolle café tenminste lukt om er eentje aan te steken.

Boukje Cnossen en Ewoud Aaij uit Amsterdam verlaten wél de kroeg om buiten een sigaretje te roken. "Dat vinden wij wel zo beschaafd", aldus Boukje.

Bij de uitgang twijfelen ze. Inmiddels staat er een flinke rij voor de deur. Ewoud vraagt om een stempel om later weer sneller naar binnen te kunnen. "Maar je mag ook binnen roken", zegt de portier het verbaasde tweetal.

Uiteindelijk besluiten ze toch buiten voor de kroeg te paffen. Boukje: "Er zijn vast nog wel leukere kroegen." Ewoud: "Hier draaien ze alleen maar Amsterdamse muziek."
[..]
pi_66363656
Mikey, dit was toch te verwachten? Ik bedoel, je moet wel een plaat voor je kop hebben om te geloven dat er niet gerookt zou worden tijdens carnaval in de kroegen. Het is gewoon niet te controleren, word je gecontroleerd, dan ben je gewoon een pechvogel.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  maandag 23 februari 2009 @ 09:01:39 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66364443
quote:
Op maandag 23 februari 2009 07:44 schreef _Qmars_ het volgende:
Mikey, dit was toch te verwachten? Ik bedoel, je moet wel een plaat voor je kop hebben om te geloven dat er niet gerookt zou worden tijdens carnaval in de kroegen. Het is gewoon niet te controleren, word je gecontroleerd, dan ben je gewoon een pechvogel.
ik vind het frappant hoe 2 verschillende regio's 2 totaal verschillende berichten hebben...
[..]
  maandag 23 februari 2009 @ 09:28:42 #225
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66364857
Ik heb vrijdag de kroegentocht gedaan in Tilburg, ben daarbij volop kleine kroegjes langsgegaan, en de enige sigaretten die ik zelf binnen heb gezien, waren mensen verkleed als sigaret. Een groot deel van het carnaval speelde zich ook buiten af op de Korte Heuvel en naast de Heikese Kerk, dus daar rookten de mensen.

Dat nieuwsbericht is voor mij niet echt herkenbaar dus, maar misschien dat er op zondag tijdens de optocht dan meer gepaft is in de kroegen.
pi_66365126
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:28 schreef Pool het volgende:
Ik heb vrijdag de kroegentocht gedaan in Tilburg, ben daarbij volop kleine kroegjes langsgegaan, en de enige sigaretten die ik zelf binnen heb gezien, waren mensen verkleed als sigaret. Een groot deel van het carnaval speelde zich ook buiten af op de Korte Heuvel en naast de Heikese Kerk, dus daar rookten de mensen.

Dat nieuwsbericht is voor mij niet echt herkenbaar dus, maar misschien dat er op zondag tijdens de optocht dan meer gepaft is in de kroegen.
Was ook in Tilburg en er werd inderdaad niet of nauwelijks gerookt binnen de kroegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66365276
Toch raar dat het in Eindhoven wel kan en in Tilburg / Den Bosch niet. Jankjosti's die menen dat het rookverbod niet te handhaven is zijn dus gewoon vuile leugenaars. Keihard aanpakken die huilies!

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2009 09:50:51 ]
  maandag 23 februari 2009 @ 10:27:47 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66366071
Omdat het aan de rokers over het algemeen niet ligt, die passen zich aan aan de huisregele, uitzonderingen daargelaten... Dus als een uitbater aangeeft dat er bij hem niet gerookt mag worden dan wordt er over het algemeen niet gerookt.

En mede daarom krijgen zij ook de boetes op hun dak...
[..]
  maandag 23 februari 2009 @ 12:11:58 #229
3542 Gia
User under construction
pi_66369230
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik vind het frappant hoe 2 verschillende regio's 2 totaal verschillende berichten hebben...
Hier in Helmond is het echt een verschil van kroeg tot kroeg.
Bij de ene kroeg staan de asbakken op tafen en bij de andere is een feesttent waar zelfs niet eens wordt gerookt. Weer een andere kroeg heeft een grote rookruimte gebouwd. En op zich vind ik deze oplossingen prima. Die rookkroeg heeft een hele sterke afzuiging en als dat niet voldoende is, ga je naar één van de andere kroegen.

Waar ik meer problemen mee heb en altijd gehad heb, zijn restaurants die het rookverbod aan hun laars lappen. Zo is er hier een restaurant die de gehele bovenverdieping tot rookhol heeft omgebouwd en waar de mensen dus zelf hun eten moeten gaan bestellen, afhalen en weer op een dienbladenrek zetten.
En dan nog moet er personeel de tafeltjes afpoetsen, uiteraard. Dus het blijft tegen de regels.
Maar frappant is wel dat het beneden altijd vol zit en boven niet. Dus schijnbaar willen mensen toch liever niet in in zoveel rook zitten. Wat eerst verdeeld was tussen beneden en boven, blijft daar nu boven hangen. De concentratie rook is echt niet normaal. Zelfs rokers willen daar niet meer tussen zitten.
Ze komen er dus ook nog wel van terug, verwacht ik, maar ik ga daar niet meer naartoe. Ook niet beneden. Restaurants zat die zich wel eraan houden.
pi_66369311
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in Helmond is het echt een verschil van kroeg tot kroeg.
Bij de ene kroeg staan de asbakken op tafen en bij de andere is een feesttent waar zelfs niet eens wordt gerookt. Weer een andere kroeg heeft een grote rookruimte gebouwd. En op zich vind ik deze oplossingen prima. Die rookkroeg heeft een hele sterke afzuiging en als dat niet voldoende is, ga je naar één van de andere kroegen.

Waar ik meer problemen mee heb en altijd gehad heb, zijn restaurants die het rookverbod aan hun laars lappen. Zo is er hier een restaurant die de gehele bovenverdieping tot rookhol heeft omgebouwd en waar de mensen dus zelf hun eten moeten gaan bestellen, afhalen en weer op een dienbladenrek zetten.
En dan nog moet er personeel de tafeltjes afpoetsen, uiteraard. Dus het blijft tegen de regels.
Maar frappant is wel dat het beneden altijd vol zit en boven niet. Dus schijnbaar willen mensen toch liever niet in in zoveel rook zitten. Wat eerst verdeeld was tussen beneden en boven, blijft daar nu boven hangen. De concentratie rook is echt niet normaal. Zelfs rokers willen daar niet meer tussen zitten.
Ze komen er dus ook nog wel van terug, verwacht ik, maar ik ga daar niet meer naartoe. Ook niet beneden. Restaurants zat die zich wel eraan houden.
Restaurants? Vreemd, dat heb ik in Groningen nog niet meegemaakt. Elk restaurant waar ik ben geweest houdt zich keurig aan het rookverbod en ik heb nog geen rookruimte gezien.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 23 februari 2009 @ 12:55:43 #231
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66370539
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:14 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Restaurants? Vreemd, dat heb ik in Groningen nog niet meegemaakt. Elk restaurant waar ik ben geweest houdt zich keurig aan het rookverbod en ik heb nog geen rookruimte gezien.
precies, wel grappig hoe rokers zich "verzetten" tegen dit verbod terwijl ook hier uiteindelijk het enkel over de kleine kroegjes gaat. Over de Ho en de Re hoor je niemand meer...
[..]
pi_66370770
quote:
Op maandag 23 februari 2009 12:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

precies, wel grappig hoe rokers zich "verzetten" tegen dit verbod terwijl ook hier uiteindelijk het enkel over de kleine kroegjes gaat. Over de Ho en de Re hoor je niemand meer...
Ik weet dat het uitgaansleven jou vreemd is, MM. Maar een restaurant is heel anders 'stappen' dan naar een kroeg gaan. Hoewel ik een sigaret na het eten ook erg lekker vind. Overigens ga ik maar een paar keer per jaar uit eten, dus zoveel last heb ik niet van het rookverbod.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 februari 2009 @ 13:25:45 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66371391
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet dat het uitgaansleven jou vreemd is, MM. Maar een restaurant is heel anders 'stappen' dan naar een kroeg gaan. Hoewel ik een sigaret na het eten ook erg lekker vind. Overigens ga ik maar een paar keer per jaar uit eten, dus zoveel last heb ik niet van het rookverbod.
Nou ja, er zijn genoeg geluiden te horen van rokers die zeggen niet meer uit eten te gaan omdat ze niet meer mogen roken aan tafel... Je zou dan toch ook iets verwachten van restauranteigenaren. Maar de discussie draait daar al helemaal niet eens om... Het enige waar het nog over lijkt te gaan is roken in de (kleine) kroeg
[..]
  maandag 23 februari 2009 @ 13:48:55 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66372225
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn genoeg geluiden te horen van rokers die zeggen niet meer uit eten te gaan omdat ze niet meer mogen roken aan tafel... Je zou dan toch ook iets verwachten van restauranteigenaren. Maar de discussie draait daar al helemaal niet eens om... Het enige waar het nog over lijkt te gaan is roken in de (kleine) kroeg

Roken & restauranttafel
http://www.echo.nl/ge-hi/(...)ars.mag.je.nu.roken/
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66372371
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:25 schreef MikeyMo het volgende:
Het is nooit gegaan over dat gedeelte wat zich langs langs lijnen van vraag en aanbod zelf ongeveer zo regelt. Je kunt nou wel proberen een schijnoverwinning te claimen op een strijdpunt dat er nooit is geweest, feit is dat het nog steeds gaat over het rookverbod in de kroeg tegen de wil van eigenaren en publiek. En dat is alle voorspellingen ten spijt, nog steeds niet geaccepteerd en gehoorzaamd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 februari 2009 @ 14:00:50 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66372657
quote:
1 artikel op talloze artikelen over kroegen
[..]
  maandag 23 februari 2009 @ 14:01:14 #237
185261 Scaurus
Memento mori
pi_66372669
Eergisteren in een cafe geweest. Heerlijk om voor het slapengaan nog even aan je kleren te ruiken zonder bedwelmd te worden door de tabakgassen
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  maandag 23 februari 2009 @ 14:01:55 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66372696
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is nooit gegaan over dat gedeelte wat zich langs langs lijnen van vraag en aanbod zelf ongeveer zo regelt. Je kunt nou wel proberen een schijnoverwinning te claimen op een strijdpunt dat er nooit is geweest, feit is dat het nog steeds gaat over het rookverbod in de kroeg tegen de wil van eigenaren en publiek. En dat is alle voorspellingen ten spijt, nog steeds niet geaccepteerd en gehoorzaamd.
Het gaat toch pover het rookverbod in de horeca of ben ik nou gek?

Voor 1 juli kon je vaak gewoon aan tafel roken en was er geen afscheiding vaak tussen wel en niet roken...
[..]
  maandag 23 februari 2009 @ 14:04:43 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66372791
quote:
Op maandag 23 februari 2009 14:01 schreef Scaurus het volgende:
Eergisteren in een cafe geweest. Heerlijk om voor het slapengaan nog even aan je kleren te ruiken zonder bedwelmd te worden door de tabakgassen
Jij ruikt aan je kleren voordat je gaat slapen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66372826

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')