Bron: spitsnieuws.nlquote:Een Zweedse arts heeft aan de alarmbel getrokken nadat een vrouw tweemaal abortus liet plegen. De vrouw was twee keer zwanger van een meisje, maar liet doorschemeren toch graag een jongen te willen.
Dochters
De voorkeur van de moeder zal vooral fijn zijn geweest voor de huidige kinderen van de moeder, ze had namelijk al twee dochters, en die weten nu ook dat ze liever een jongetje zou hebben.Ze werd twee keer binnen een jaar zwanger van een meisje, en liet twee keer abortus plegen.
Geslacht
Een arts rook onraad, omdat de Zweedse vrouw per se wilde weten wat het geslacht van het ongeboren kind was. "We hebben een sterk vermoeden dat de patiënt twee abortussen liet uitvoeren wegens het geslacht", aldus het hoofd van de abortuskliniek
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:40 schreef Virus3000 het volgende:
Erg ja...
en zeker als je weet hoe knap die zweedse meisjes zijn...
zonde!
Omdat er een verschil is tussen helemaal geen kinderen willen of puur omdat je weet wat het zal zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom wordt hierop gereageerd alsof dit erger is dan iemand die om andere redenen abortus wil?
Voorbehoedsmiddelen vergeten o.i.d. als reden is toch niet beter?
Ze heeft je nu twee blonde jonge Zweedse chicks door de neus geboord Chriz. Als je straks 40 bent, zul je beseffen wat je mist.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:03 schreef Chriz2k het volgende:
Ik zou het erger vinden als ze het tegen haar zin in zou houden.
Tegen die tijd is mijn harem al lang compleetquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:06 schreef Pool het volgende:
[..]
Ze heeft je nu twee blonde jonge Zweedse chicks door de neus geboord Chriz. Als je straks 40 bent, zul je beseffen wat je mist.
Gelukkig is het wel geaccepteerd om gehandicapte foetussen te aborteren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen helemaal geen kinderen willen of puur omdat je weet wat het zal zijn.
Soms ben je die harem even zat en vlucht je toch de kroeg in. Kijk dan maar eens goed naar die twee lege IKEA-krukken aan de bar. Daar hadden twee deernes met een gebrek aan moederwarmte kunnen zitten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Tegen die tijd is mijn harem al lang compleet!
Ja, want dat valt niet onder 'omdat je weet wat je krijgt'.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig is het wel geaccepteerd om gehandicapte foetussen te aborteren.
Daar ben ik ook bang voor ja...quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:14 schreef Megumi het volgende:
Iets zegt me dat dit veel vaker voorkomt.
Je komt zeer intelligent overquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waar bemoeit iedereen zich mee? Zolang het monster niet geboren is is het onderdeel van de moeder. Zij is de enige die beslist wat er met haar eigen lichaam gebeurd.
Psst.. KLB is een deurtje verder.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:19 schreef Registratiedienst het volgende:
In kutgebieden in India heb je nu eenmaal niks aan een meisje. Maar goed, Zweden. Jeetje.
Ik vind het zo'n ruktopic. Excuses voor mijn vervuiling.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Psst.. KLB is een deurtje verder.
Het krijgen ervan valt denk ik meer onder: "What You See Is What You Get". wysiwyg.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want dat valt niet onder 'omdat je weet wat je krijgt'.
Nou hoezeequote:Op donderdag 19 februari 2009 16:27 schreef mark2012 het volgende:
Misschien kunnen we in de toekomst precies uitzoeken wat voor kind we willen. Blauwe ogen, blond haar en de perfecte lichaamsbouw.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:40 schreef Virus3000 het volgende:
Erg ja...
en zeker als je weet hoe knap die zweedse meisjes zijn...
zonde!
Dus als je het wel weet mag je niet meer aborteren?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, want dat valt niet onder 'omdat je weet wat je krijgt'.
Dank je.quote:
Verantwoordelijkheid van iemand die over haar eigen lichaam beslist.quote:Maar er worden ook al abortussen gepleegd wegens klompvoeten, dat vind ik net zo erg.
Al is geslacht ook een ongelofelijke non-reden natuurlijk...
Als ik het voor het zeggen had niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus als je het wel weet mag je niet meer aborteren?
Al lang.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Tegen die tijd is mijn harem al lang compleet!
De wijsheid in dat geval zou volgens mij zijn om die moeder naar een psycholoog te sturen en d'r te laten behandelen. Hetzelfde geldt voor die Zweedse vrouw.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:40 schreef Watuntrik het volgende:
Vroeger woonde bij ons in de straat een stel met 3 zonen.. Bij de vierde had de vrouw zich mentaal helemaal voorbereid op het krijgen van een meisje. Echt zeilig alles was voor de geboorte reeds op een meisje ingericht, toch kreeg ze een jongen, Ronnie.. Die vrouw was daar zo ondersteboven van dat ze helemaal doorsloeg en Ronnie echt als een meisje zag en ook zo heeft opgevoed. Hij had roze babykleertjes, kreeg later Barbies en een poppenhuisje enz. enz. Het ging gelukkig nog net niet zo ver dat hij met jurkjes aan naar school moest, daar zal de vader destijds wel een stokje voor gestoken hebben.
Maar Ronnie was op latere leeftijd wel een heel apart geval, speelde alleen maar met meisjes nooit met jongens en gedroeg zich ook als een meisje en zijn hele leven was ook zo ingericht. Het laatste wat ik van Ronnie vernomen heb is dat hij in zijn studententijd wel met jongens is gaan spelen en ergens in Arnhem is gaan samenwonen met 'n vriendje.In dit geval kan je wel oprecht stellen "Hoezo, je wordt als homo's geboren?" Afijn homo of niet doet niet ter zake is ook niet het onderwerp.
Maar bedoel, we hebben dan misschien wel controle over het wel of niet toestaan van een abortus.
Waar ligt de moraal van het verhaal als een afwijzing voor abortus resulteert in een gelijksoortig verhaal als bovenstaand?. In het geval van Ronnie is er misschien geen schade aangericht.. Het kan ook anders aflopen, van verwaarlozing tot mishandeling van een ongewenst kind en noem maar op, waar misschien het gehele gezin onder komt te lijden..
Wat is hier dan wijsheid? Hoe vang je dit op als buitenstaand moraalridder.
En als je een jongen wilt, dan is een meisje toch best een handicapquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig is het wel geaccepteerd om gehandicapte foetussen te aborteren.
Je mag toch ook voor abortus kiezen als het kind bijv. een genetische afwijking heeft / een handicap krijgt?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen helemaal geen kinderen willen of puur omdat je weet wat het zal zijn.
Dus we doen maar wat, totdat er wat uit op de aardbodem gezet kan worden, wat ons écht bevalt?quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:16 schreef Metatron het volgende:
[..]
En als je een jongen wilt, dan is een meisje toch best een handicap.
Verder: Non-discussie. Zolang de foetus niet ouder is dan de wettelijke termijn waarbinnen abortus is toegestaan kan de moeder de beslissing nemen tot abortus. De reden is volkomen irrelevant. Sommige mensen willen geen kinderen, willen op dat moment geen kinderen, willen geen kinderen met een genetische aanleg voor bepaalde ziekten of willen geen kinderen met een geestelijke of lichamelijke handicap. En sommige mensen willen als x-de kind geen jongen of geen meisje.
Zou ik persoonlijk om die keuze een abortus overwegen? Nee. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik iemand anders die keuze om die reden zou moeten ontzeggen.
Wát een afgrijselijk weerzinwekkende blik op het leven heb jij zeg hey.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:52 schreef Aaargh! het volgende:
Deze reden is net zo geldig als elke andere reden, ik zie hier totaal geen probleem mee.
Sterker nog: ik ben van mening dat de standaard behandeling voor een zwangerschap een abortus zou moeten zijn. Pas als een vrouw zelf, uit eigen beweging, aangeeft dat ze het kind wil houden, en hier na een gesprek met een psycholoog en een paar weken bedenktijd nog steeds zo over denk dan wordt de abortus afgeblazen.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:27 schreef mark2012 het volgende:
Misschien kunnen we in de toekomst precies uitzoeken wat voor kind we willen. Blauwe ogen, blond haar en de perfecte lichaamsbouw.
Ik vraag me dit inderdaad ook een beetje af.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom wordt hierop gereageerd alsof dit erger is dan iemand die om andere redenen abortus wil?
Voorbehoedsmiddelen vergeten o.i.d. als reden is toch niet beter?
Alleen God mag daar over oordelen, nietwaar?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:06 schreef Jovatov het volgende:
Degene die dit oké vinden, aborteren omdat het geslacht je niet aan staat: Stel dat de dokter zegt dat het een jongetje is en de vrouw houdt het dus. Maar stel nu dat de dokter het verkeerd gezien heeft en het is toch een meisje (foutje, kan gebeuren). Vinden jullie het dan oké om het babytje te vermoorden en het opnieuw te proberen?
Zo nee, wat is het verschil tussen een ongeboren en geboren baby?
Zo ja, jullie hebben zieke gedachtes
Hoezo ? Al die kinderen die 'opgevoed' worden door ouders die het niet aankunnen of niet op kinderen zaten te wachten, en alle ellende die daarbij komt kijken, da's fijn joh!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:56 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wát een afgrijselijk weerzinwekkende blik op het leven heb jij zeg hey.
In dat geval zou ik nooit bestaan hebben en had ik er dus ook geen last van. Precies hetzelfde als wanneer jij de hand aan jezelf slaat en een ouwe sok volkwakt, ook een hoop niet-geboren babies. Of wanneer een vrouw ongesteld is, ook een ongeboren baby die 'verloren' gaat.quote:Hoe zou jij het vinden om niet geboren te zijn omdat je 'een ongelukje' was of als het je moeder even niet uitkwam?
Er is een verschil tussen doodgaan en nooit bestaan hebben.quote:Zou je liever dood zijn dan een meisje (om even terug te grijpen naar de OP)?
Ja, geen probleem. Btw, een foetus is geen baby.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:06 schreef Jovatov het volgende:
Degene die dit oké vinden, aborteren omdat het geslacht je niet aan staat: Stel dat de dokter zegt dat het een jongetje is en de vrouw houdt het dus. Maar stel nu dat de dokter het verkeerd gezien heeft en het is toch een meisje (foutje, kan gebeuren). Vinden jullie het dan oké om het babytje te vermoorden en het opnieuw te proberen?
Ongeboren babies bestaan niet. Het is pas een baby na geboorte.quote:Zo nee, wat is het verschil tussen een ongeboren en geboren baby?
Geen zieke gedachten, ik laat me leiden door ratio in plaats van emoties. Dat wil niet zeggen dat als ik ooit zo'n keuze zou moeten maken (wat niet erg waarschijnlijk is aangezien ik man ben) dat ik kies voor abortus, dat wil alleen zeggen dat ik vind dat mensen het recht hebben die keuze te maken.quote:Zo ja, jullie hebben zieke gedachtes
Ik vind abortus om het geslacht moreel verwerpelijk en zou het zelf nooit of te nimmer bij mijn kind laten doen of als arts de ingreep uitvoeren. Maar wat de vrouw in kwestie doet, moet ze helemaal zelf weten. Al laat ze abortus plegen omdat de baby op haar verjaardag geboren wordt. Hoe kan iemand die daarbuiten staat daarover oordelen? Hoe kan JIJ daarover oordelen? Zij en de vader zijn de enigen die de keuze kunnen maken en de mogelijkheid tot abortus moet dus ook gewoon bestaan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:06 schreef Jovatov het volgende:
Zo nee, wat is het verschil tussen een ongeboren en geboren baby?
Zo ja, jullie hebben zieke gedachtes
Liever een kind dat zijn mindere tijden kent dan geen kind. Ik persoonlijk heb een hazenlip, en ook dat zien sommigen als een handicap waar voor men zou kunnen aborteren. Natuurlijk is het niet altijd leuk geweest (gepest, operaties, enz.) maar ik ben er wel sterk door geworden en het maakt mij tot wie ik ben. Naast mijn hazenlip kan ik ontzettend gelukkig zijn.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:06 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoezo ? Al die kinderen die 'opgevoed' worden door ouders die het niet aankunnen of niet op kinderen zaten te wachten, en alle ellende die daarbij komt kijken, da's fijn joh!
[..]
Maar een foetus bestáát. Het groeit, het heeft een hartslag, het leeft. En als iets levend niet meer leeft, dan heet dat doodgaan.quote:In dat geval zou ik nooit bestaan hebben en had ik er dus ook geen last van. Precies hetzelfde als wanneer jij de hand aan jezelf slaat en een ouwe sok volkwakt, ook een hoop niet-geboren babies. Of wanneer een vrouw ongesteld is, ook een ongeboren baby die 'verloren' gaat.
[..]
Er is een verschil tussen doodgaan en nooit bestaan hebben.
Er zijn genoeg dingen die we mogen veroordelen, stelen bijvoorbeeld, of liegen en ja ook moorden of aborteren kunnen in mijn ogen dus ook gewoon veroordeeld worden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:21 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ik vind abortus om het geslacht moreel verwerpelijk en zou het zelf nooit of te nimmer bij mijn kind laten doen of als arts de ingreep uitvoeren. Maar wat de vrouw in kwestie doet, moet ze helemaal zelf weten. Al laat ze abortus plegen omdat de baby op haar verjaardag geboren wordt. Hoe kan iemand die daarbuiten staat daarover oordelen? Hoe kan JIJ daarover oordelen? Zij en de vader zijn de enigen die de keuze kunnen maken en de mogelijkheid tot abortus moet dus ook gewoon bestaan.
Dus een moord op een baby van twee maanden moet kunnen? Als de moeder dat wil?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ongeboren babies bestaan niet. Het is pas een baby na geboorte.
Ikzelf leg de grens bij zelfbewustzijn, vanaf het moment dat een kind doorheeft dat het zelf bestaat en dus een 'ik' heeft is het een mens, daarvoor niet. Zelfbewustzijn ontstaat ongeveer 3 tot 6 maanden na geboorte.
[..]
Wat doen ze dan nog moeilijk met abortusklinieken? Al die foetussen gewoon het levenslicht laten zien, het 2,5 maand aankijken om ze vervolgens te droppen als de betreffende baby je niet aanstaat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:11 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ikzelf leg de grens bij zelfbewustzijn, vanaf het moment dat een kind doorheeft dat het zelf bestaat en dus een 'ik' heeft is het een mens, daarvoor niet. Zelfbewustzijn ontstaat ongeveer 3 tot 6 maanden na geboorte.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |