Inderdaad. De eurobiljetten zijn net zo lelijk als die van de Dollar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
We hadden het best ontworpen geld ter wereld inderdaad.
Als ik er nu nog een biljet van zie, op tv bijvoorbeeld, dan valt me ook meteen op hoe kleurrijk het was. Briljant.
Die heb ik nooit in mijn portemonaie gehadquote:
Ik ook niet, maar wilde die maar al te graag hebbenquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die heb ik nooit in mijn portemonaie gehad
Juist wel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:28 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik niet zo mooi
Schitterendquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:36 schreef Rosbief het volgende:
Het vernieuwde tientje was kek![]()
[ afbeelding ]
En de legendarische 250![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:36 schreef Rosbief het volgende:
[ afbeelding ]
En de legendarische 250![]()
[ afbeelding ]
Niks meer waardquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:30 schreef golfer het volgende:
Heb deze nog steeds hier liggen:
[ afbeelding ]
Jawel hoor. Nog tot 2025 in te wisselen bij DNB.quote:
Wel voor de verzamelaar.quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:47 schreef Pieter. het volgende:
[..]
Als je er genoeg van verzamelt wel ja.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:30 schreef golfer het volgende:
Heb deze nog steeds hier liggen:
[ afbeelding ]
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:14 schreef elcastel het volgende:
Ik heb niks tegen de euro, maar ik mis de biljetten ook. Uitgezonderd van 'het nieuwe tientje', daar had ik dan weer niks mee (itt de andere nieuwe biljetten).
Kwam toch door onze vriend Holleeder?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef gebrokenglas het volgende:
Het biljet van 250 gulden heb ik niet vaak gezien.
Je plaatje doet het nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:59 schreef Topspin het volgende:
[ afbeelding ]
Een ander betaalmiddel maar dan maar hier omdat een apart topic een beetje overdreven is om te openen en dan ook omdat het alsnog een visueel herkenbaar iets is als papiertje. De euro cheque
Net deed ie het wel, nu ff nieuwe erin gezet. Duitse bank of Nederlandse bank, ze zagen er allemaal hetzelfde uit.quote:
Deze vond ik het mooistquote:
die roeleerde juistquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:28 schreef geelkuikentje het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik niet zo mooi
Nooit in mijn handen gehad, en nu is het te laatquote:
http://www.verzamelaarsma(...)en_1972/1/18/17.aspxquote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nooit in mijn handen gehad, en nu is het te laat
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:08 schreef msnk het volgende:
Ik weet nog toen ik die (oude) 100 en 250 gulden biljetten zag als kind.
Wat leek dat toch als verschrikkelijk veel geld. *Zucht nostalgisch*
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:11 schreef Adfundum het volgende:
Vorige maand nog een briefje van honderd gulden gevonden in een potje.
Die's lelijk Golferquote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:40 schreef golfer het volgende:
Vanuit mijn jeugd kan ik mij deze nog herinneren:
[ afbeelding ]
Omdat je dan 3 reacties had gehad en nu meer dan 50.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En waarom, beste tong, kon dit niet in Guldens?
De meeste van de hier geposte plaatjes stonden daar ook al.
Dat topic heeft 63 replies, waarvan de vijf laatste posts zijn geplaatst nádat tong dit topic opende.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:40 schreef Remzz het volgende:
[..]
Omdat je dan 3 reacties had gehad en nu meer dan 50.
Omdat de TT niet pakkend genoeg was om mijn aandacht te trekken.quote:Op zondag 22 februari 2009 10:29 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
En waarom, beste tong, kon dit niet in Guldens?
De meeste van de hier geposte plaatjes stonden daar ook al.
Ik spaar ze :pquote:Op zondag 22 februari 2009 21:28 schreef Casparovvv het volgende:
Ik had gisteren nog een 500-euro biljet in handen. Stiekem vind ik die ook best mooi
Dan ben je één van de weinigen denk ik.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:03 schreef dotKoen het volgende:
Vind de eurobiljetten over het algemeen ook mooi.
Vijf gulden munten waren heerlijkquote:Op maandag 23 november 2009 20:13 schreef Kontiki het volgende:
Ik vond het vijf gulden muntje altijd erg mooi. Ik verdien tegenwoordig m'n loon in Pound Sterling () en de munt van het pond lijkt heel erg op ons klassieke goudkleurige dikkertje.
quote:Op maandag 23 november 2009 22:10 schreef NekoKoneko het volgende:
[..]
Vijf gulden munten waren heerlijkJe voelde er gewoon aan dat ze veel waard waren (voor mij toen in ieder geval
). Was dol op die dingen. Heb trouwens ook nog die groene 5 gulden briefjes gekend, hoewel die zeldzaam aan het worden waren vanwege de muntjes.
[ afbeelding ]
En dan altijd 25 euro aan het einde van het schooljaar voor een goed rapport, een klein fortuin voor een kind van mijn leeftijd toen
die vond ik erg mooiquote:Op maandag 7 december 2009 10:51 schreef nismos het volgende:
1 keer in de week zakgeld![]()
[ afbeelding ]
Van wie ben jij een kloon?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Sovjet het volgende:
Echter deden wij achteraf meer met bonnen... makkelijker systeem voor ons kameraden.
Ok ze zijn wel mooi maar een beetje robuust.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:40 schreef Sovjet het volgende:
[..]
Ik hoop dat de Tsjeka je weet te vinden...
Nou mooi hoor, van die felle letters er opquote:Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Sovjet het volgende:
Ons CCCP had pas echte bankbiljetten...
[ afbeelding ]
Echter deden wij achteraf meer met bonnen... makkelijker systeem voor ons kameraden.
Was idd een erg mooi biljetquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:36 schreef Rosbief het volgende:
[ afbeelding ]
Deze heb ik volgens mij nog nooit in het echt gezien.quote:
Dan hadden ze de biljetten moeten voorzien van lelijke SPECIMEN-stempels, aangezien die nog tot 2032 kunnen worden omgewisseld voor euro's bij De Nederlandsche Bank. Tikt lekker aan, iedere Nederlander een gratis briefje van f1000.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:01 schreef Sequencial het volgende:
Gulden
Vuurtoren![]()
Ze hadden iedere Nederlander, naast dat euro-startkitje, een afscheid-van-de-guldenkitje moeten geven met alle biljetten en munten
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:22 schreef Fides het volgende:
Ik heb de Zimbabwean dollar nog meegemaakt:
[ afbeelding ]
Zoals je al kan zien aan de afbeelding: Keiweinig waard.
quote:Op maandag 7 december 2009 10:51 schreef nismos het volgende:
1 keer in de week zakgeld![]()
[ afbeelding ]
De 1000 gulden handdoekquote:Op vrijdag 8 januari 2010 00:13 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Geeltje![]()
Ik droog mijn goddelijke lichaam altijd af met die biljetten.Ben nogsteeds blij met die handdoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |