Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef dahei het volgende:
Wij hebben één gezamelijke rekening geopend waar we allebei een deel van de gezamelijke lasten op storten. Ik iets meer dan zij, omdat ik iets meer verdien. De hypotheek, verzekeringen (persoonlijke verzekeringen niet), boodschappen, benzine en samen uit (eten) gaan etc betalen we hiervan. De privé kosten betalen we zelf.
In de praktijk betaal je ook wel dingen uit eigen zak, maar over het algemeen werkt het goed zo. We doen het al 7 jaar zo.
Persoonlijke uitgaven zoals een cd, boek, abonnementskosten voor telefoon lijkt mijquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?
Hoe moet ik dat zien?
Zelfde vraag hier.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:35 schreef LordNemephis het volgende:
Snap het probleem niet: Je vriendin wil niet meebetalen aan gezamenlijke lasten?
Als hij aan kan tonen dat hij er meer geld in heeft gestopt dan zij, dan komt het wel goed als ze ooit uit elkaar gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef Re het volgende:
er was idd laatst een topic zoals deze in WGR, maar dit gaat misschien meer over de realtionele kant van het geheel.
Waarom wil ze dat geld niet storten... en ja neem zo snel mogelijk een samenlevingscontract waarin duidelijk staat dat het jouw huis is en de jouwe alleen zodat zij straks geen recht heeft op de meerwaarde van je huis mocht ze er vandoor gaan.
En kun je nu ook antwoorden op de meer relevante vragen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:29 schreef Harry66 het volgende:
mijn nederlands kut? bedankt.. ik kan niet aan doen, ik ben namelijk doof, daardoor ken ik veel minder woorden dan horende mensen... ik probeer mogelijk goede taal gebruiken.
Maar wat is je vraag? Wil ze niet meebetalen? Of heb je het idee dat je gebruikt wordt? Of? Of?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:29 schreef Harry66 het volgende:
mijn nederlands kut? bedankt.. ik kan niet aan doen, ik ben namelijk doof, daardoor ken ik veel minder woorden dan horende mensen... ik probeer mogelijk goede taal gebruiken.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
En kun je nu ook antwoorden op de meer relevante vragen?
Zoveel vragen en dan hier antwoord op gevenquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:29 schreef Harry66 het volgende:
Dat schijnt voor doven juist heel moeilijk te zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:30 schreef rhubarbje het volgende:
dat je niets hoort heeft toch niets te maken met je gramatica
Ik neem aan dat je ook gewoon naar school bent geweest
Je hoeft toch niet meteen alles op 1 rekening te gooien, als je nou gewoon "gedeelde" vaste lasten ook daadwerkelijk gaat delen, dan moet dat toch geen probleem zijn?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:30 schreef Harry66 het volgende:
Beste, ik wil graag je mening horen wat ik eigenlijk moet doen. Mijn vriendin en ik wonen samen sinds juni 2006 in onze koopwoning. En helaas hebben we geen samenlevingscontract, want ik heb mijn eigen geld ingebracht van winst van mijn vorige koopwoning en schenking van mijn moeder. Ik was niet bewust. Tot nu toe betaal ik alle vaste kosten zoals hypotheeklasten, gas, water, enz. Dan is mijn saldo meestal nul. Dus geen zakgeld. Zij betaalt boodschappen en benzine, rookt een pakje sigaretten per dag. We hebben zelfs twee gezamenlijke rekeningen. Dat zijn niet nodig, één is genoeg. Mijn loon stort in één van die twee. De loon van haar stort in haar eigen rekening. Ik heb gevraagd of haar loon in rekening en/of ook kan instorten. Maar zij wilt niet. Wat moet ik eigenlijk doen? geldkraan dichtdoen? Maar hypotheeklasten? Anders kan ik probleem krijgen van een bank. Gr. Harry
dan heb ik niks gezegdquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat schijnt voor doven juist heel moeilijk te zijn.
Ook in gebarentaal wordt heel anders gesproken dan dat horenden doen. Dat zie je bijvoorbeeld aan zijn zinnetje 'ik was niet bewust.'
Jij koopt niks meer voor jezelf, sinds je samenwoont? Als je dat doet, want zo niet, dan snap ik je reaktie wat beter.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:40 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je woont samen en dan heb je nog privé kosten?
Hoe moet ik dat zien?
Ik ben getrouwdquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:38 schreef Semisane het volgende:
[..]
Jij koopt niks meer voor jezelf, sinds je samenwoont? Als je dat doet, want zo niet, dan snap ik je reaktie wat beter.
Hoe moet ik dat zien?
Idd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:34 schreef Rekkie het volgende:
Lekkere relatie zo te horen.
Ah...Nuff said.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:59 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik ben getrouwd
Hoezo privé leven
Roepen heeft geen zin, TS is doof.quote:
quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef Semisane het volgende:
[..]
Roepen heeft geen zin, TS is doof.
vandaar ook dat ik meestal dat soort off-topic posts de prullenbak in flikkerquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Een heel topic vol vragen en nuttige opmerkingen, maar Harry heeft het liever over z'n grammatica
Ik denk het ook, hij kon het gewoon niet meer aanhoren.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:58 schreef Aneurism het volgende:
Denk niet dat we TS nog terug zien na dergelijke lullige opmerkingen.
Dat is eerlijk gezegd precies wat ik dacht.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:51 schreef brienen het volgende:
Het belangrijkste lijkt me hoe het huis gefinancieerd is.
Staat het alleen op jouw naam, dan zou ik haar bij kop en kant pakken en met der troep op de stoep zetten.
lol grappigquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Doet ze dat niet, dan heb je een relatieprobleem
Dit is echt heel slecht.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:59 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik denk het ook, hij kon het gewoon niet meer aanhoren.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:42 schreef Semisane het volgende:
[..]
Roepen heeft geen zin, TS is doof.
misschien is een goed gesprek wel nodig. Want het is een beetje oneerlijk dat jij alles betaald. En heel vreemd vind ik het dat zij haar geld op HAAR rekening gestort krijgt. Praat met elkaar en als zij hier niet mee akkoord gaat, open dan een rekening en stort je geld daarop.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:30 schreef Harry66 het volgende:
Beste, ik wil graag je mening horen wat ik eigenlijk moet doen. Mijn vriendin en ik wonen samen sinds juni 2006 in onze koopwoning. En helaas hebben we geen samenlevingscontract, want ik heb mijn eigen geld ingebracht van winst van mijn vorige koopwoning en schenking van mijn moeder. Ik was niet bewust. Tot nu toe betaal ik alle vaste kosten zoals hypotheeklasten, gas, water, enz. Dan is mijn saldo meestal nul. Dus geen zakgeld. Zij betaalt boodschappen en benzine, rookt een pakje sigaretten per dag. We hebben zelfs twee gezamenlijke rekeningen. Dat zijn niet nodig, één is genoeg. Mijn loon stort in één van die twee. De loon van haar stort in haar eigen rekening. Ik heb gevraagd of haar loon in rekening en/of ook kan instorten. Maar zij wilt niet. Wat moet ik eigenlijk doen? geldkraan dichtdoen? Maar hypotheeklasten? Anders kan ik probleem krijgen van een bank. Gr. Harry
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |