Vergeet patat niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Dit is geen slimme zet Henk![]()
Er zijn een paar dingen op Fok! die je niet moet doen, dat is over de Holocaust beginnen, lil Wayne, HBO, of Friesland... Dit staat allemaal gelijk aan virtuele zelfmoord.
Veel plezier in de hel
*Zoekt drentse vlagquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:16 schreef Kriegel het volgende:
Van die zogenaamd 'trotse' kutfriezen met een avatar van de Friese vlag en undersign in het Fries, zo ontzettend kansloos.Ik loop toch ook niet met de Veluwe te smijten?
Verplicht Frysk op school zou niet een slecht idee zijn nu je het zo voorstelt. Verder is Fryslân een van de beste provinciën in des Lands. Menig randstedeling is verkocht wanneer deze een bezoekje heeft gebracht aan dit prachtig stukje land. Leuke mensen, mooi landschap en een levenstijl die je daar kan aantreffen die de rest van Nederland niet kan overtreffen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:08 schreef Ugjerke het volgende:
Wees blij dat jullie het lekker Fryslân mogen noemen in jullie eigen taaltje en dring het niet aan ons op. Wat volgt? Verplicht Fries op school in heel Nederland? Limburgers lopen toch ook niet te zaniken dat we het met een zachte g uit moeten spreken?
Waarom zou je kinderen een taal leren die slechts in een provincie van een klein landje als Nederland gesproken word? Voeg dan Spaans of Mandarijn toe.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Verplicht Frysk op school zou niet een slecht idee zijn nu je het zo voorstelt. Verder is Fryslân een van de beste provinciën in des Lands. Menig randstedeling is verkocht wanneer deze een bezoekje heeft gebracht aan dit prachtig stukje land. Leuke mensen, mooi landschap en een levenstijl die je daar kan aantreffen die de rest van Nederland niet kan overtreffen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:10 schreef DutchErrorist het volgende:
Dit is geen slimme zet Henk![]()
Er zijn een paar dingen op Fok! die je niet moet doen, dat is over de Holocaust beginnen, lil Wayne, HBO, of Friesland... Dit staat allemaal gelijk aan virtuele zelfmoord.
Veel plezier in de hel
Erfgoed?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen een taal leren die slechts in een provincie van een klein landje als Nederland gesproken word? Voeg dan Spaans of Mandarijn toe.
Maar we hebben de oorlog gewonnen..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef Rubber_Johnny het volgende:
De Friezen zijn mijn vrienden niet, maar ze hebben een punt.
Het is gewoonweg belachelijk dat dorpen officieel nog ' Oude Pekela' of ' Nieuw-Dordrecht' heten terwijl de inwoners van die dorpen zelf allemaal van ' oal pekel' of ' nei deurdt' spreken.
Als Nederland officieel ' Niederlande' zou heten, zouden we dat toch ook allemaal van de pot gerukt vinden?![]()
Kom op zeg, dat stukje tekst kun je in elke willekeurige provinciepromotiefolder vinden. Dat overdreven gedoe van die Friezen met hun taal. Leuk allemaal, maar ik hoef daar niks mee te maken te hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Verplicht Frysk op school zou niet een slecht idee zijn nu je het zo voorstelt. Verder is Fryslân een van de beste provinciën in des Lands. Menig randstedeling is verkocht wanneer deze een bezoekje heeft gebracht aan dit prachtig stukje land. Leuke mensen, mooi landschap en een levenstijl die je daar kan aantreffen die de rest van Nederland niet kan overtreffen.
Daarom is het prima dat er in Friesland Friese lessen zijn, maar dat is niet interessant voor iemand uit bijv. Noord-Brabant.quote:
- Omdat het de tweede taal van Nederland is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom zou je kinderen een taal leren die slechts in een provincie van een klein landje als Nederland gesproken word? Voeg dan Spaans of Mandarijn toe.
Ok slecht voorbeeld. Le Pays-Bas danquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:26 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar we hebben de oorlog gewonnen..![]()
(Of nou ja.. we hebben anderen de oorlog voor ons laten winnen)
Zeker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:27 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Daarom is het prima dat er in Friesland Friese lessen zijn, maar dat is niet interessant voor iemand uit bijv. Noord-Brabant.
- Is dat ondertussen niet Engels?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Heathen. het volgende:
[..]
- Omdat het de tweede taal van Nederland is.
- omdat het cultureel verantwoord is
- omdat het een goede overstap is naar een angelsaksische taal
- omdat het een mooiere taal dan Nederlands is
- omdat het leuk is
-Je hebt er weinig aan in het dagelijks leven, ik ben eerder voor een tweetalige opvoeding met Engels.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Heathen. het volgende:
[..]
- omdat het leuk is
Nee ik houd me gewoon bij de feiten. Ben jij wel eens in Fryslân geweest? Zo nee, dan kan je er ook niet over oordelen. Zo ja, dan zit je nu een potje te liegen. Fryslân heeft nu eenmaal alles.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:27 schreef Handar het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat stukje tekst kun je in elke willekeurige provinciepromotiefolder vinden. Dat overdreven gedoe van die Friezen met hun taal. Leuk allemaal, maar ik hoef daar niks mee te maken te hebben.
Ook voor die oorlog hebben we mensen gevonden die het voor ons konden winnen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:29 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ok slecht voorbeeld. Le Pays-Bas dan![]()
Het belachelijke zit hem erin dat een plek een naam krijgt van mensen die daar niet vandaan komen en er ook niet wonen.
In het Nederlands is het Friesland, in het friese DIALECT is het fryslan. Ik ben een een Nederlander die Nederlands spreekt dus zeg ik friesland.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:58 schreef 2cv het volgende:
Echt, ik word er strontziek van. Al die idioten noemen Fryslân nog steeds 'Friesland'. Terwijl die prachtige provincie al sinds 1997 (dus al meer dan 12 jaar ! ! !) Fryslân heet. Echt, de mensen zijn dom tegenwoordig en geografie is ook niet meer wat het ooit was.
Ja, en twee van mijn beste vrienden komen uit Friesland dus ga niet zeggen dat ik er niet over kan oordelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee ik houd me gewoon bij de feiten. Ben jij wel eens in Fryslân geweest? Zo nee, dan kan je er ook niet over oordelen. Zo ja, dan zit je nu een potje te liegen. Fryslân heeft nu eenmaal alles.
Het volkslied is mooi, maar dat ligt meer aan het Wilhelmus, wat echt baggerslecht is...quote:
Dat hadden de Duitsers ook van ons gezegd als ze gewonnen hadden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:31 schreef Ugjerke het volgende:
En alle Friezen komen ook uit Nederland en wonen ook in Nederland.
Nee, dat is Frysk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:30 schreef Ugjerke het volgende:
- Is dat ondertussen niet Engels?
Ja.quote:- Cultureel verantwoord?
Ik heb het over de kinders. Als je als kind Frysk leert is de overstap naar Engels ontzettend makkelijk.quote:- Je bedoelt dat het dan makkelijker word om Engels te praten? Maar dat is al een eitje voor de meesten onder ons.
Omdat die niet de feiten onder ogen durven te zienquote:- Dat is een mening die veel niet-Friezen niet met je delen.
Omdat die niet de feiten onder ogen durven te zienquote:- Dat is een mening die veel niet-Friezen niet met je delen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Heathen. het volgende:
[..]
- omdat het leuk is
Jij hebt er duidelijk geen verstand vanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:32 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
In het Nederlands is het Friesland, in het friese DIALECT is het fryslan. Ik ben een een Nederlander die Nederlands spreekt dus zeg ik friesland.
quote:ps. Ik ben er één keer geweest en kom er nooit meer. Inteeltbende daar.
Ben je er zelf wel eens geweest? Ik vraag toch niet of je mensen uit Fryslân kent.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:32 schreef Handar het volgende:
[..]
Ja, en twee van mijn beste vrienden komen uit Friesland dus ga niet zeggen dat ik er niet over kan oordelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |