abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66785301
Afgelopen dag 2 films gezien.

Senior Skip Day

Sinds ik onlangs Not Another Teen Movie, Sex Drive en 18 year old virgin heb gezien. Was deze net niet op het niveau van de 1e twee films. Maar toch vaak genoeg kunnen lachen. Ik ergerde me alleen wat aan de hoofdpersoon al maakt de tara reid, de chick van de hoofdpersoon en die malle Dickwalter veel goed

een 7

Bloodsport

Deze film heb ik op tv gezien. Het verhaal was opzich nog niet eens zo heel slecht al begreep ik niet helemaal waarom die 2 dude's Jean Claude Van Damme wouden terug halen.

Het vechten opzich was wat overdreven nep jammer genoeg. Al zaten er genoeg maffe stukjes in. Zoals die dude die als een aapje rondloopt op de mat

6.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66791048

Dus deze film heb ik gezien.Als in deze film niet zo veel tieten waren geweest dan was de score veel lager.De eerste twintig minuten zijn ronduit slecht maar zodra ze in de stripclub zijn wordt het beter.Ik moet zeggen dat ik best veel heb gelachen.Misschien omdat het zo over the top was of ook omdat Robert Englund een goede rol weet neer te leggen.Ook was de gore slecht en het verhaal zeer dun.Ik heb me wel vermaakt.Alleen wat is Jenna Jameson verandert, ik had haar niet herkent.

Een 7/10.Maar alleen als je een keer kijkt.
pi_66793061
gisteren 3 films gezien:

Role Models
Leuke film, maar niet mega grappig...
6.7/10

The Wrestler
niet helemaal m'n ding maar wel goed gedaan:
7/10

Marley & Me
lekkere feelgood movie over een onhandelbare hond
dat einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
7,6/10
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_66793575
Godzilla '98, zelfs als je hem niet serieus neemt is hij slecht.

Aliens Extended Edition, nog beter dan de normale realease.

Ps. ben nieuw hier
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:48:11 #205
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_66794034
Slumdog Millionaire gezien.Wat een goeie film, echt de beste sinds lange tijd.
Terechte oscarwinnaar
pi_66794069
Gisteravond nog maar eens Silence of the Lambs gekeken. Blijft een toffe film Anthony Hopkins doet het errug goed daar
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_66794075
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:26 schreef Spinoraptorrex het volgende:
Godzilla '98, zelfs als je hem niet serieus neemt is hij slecht.
nee dan is ie vet
pi_66794420
Watchmen(2009)
Gister in de bioscoop deze film gekeken. Het is echt een zeer vage film, verhaal was veel te lang en ging nergens over. Normaal gesproken is dit mijn genre wel maar deze film heeft mij totaal niet overtuigd. Wel mooie special effects verder, mooi gemaakt maar het verhaal was veel te lang en het gaat nergens over.

Cijfer 5/10

[ Bericht 3% gewijzigd door Kerol op 07-03-2009 12:33:26 ]
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66794986
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 12:04 schreef Kerol het volgende:
Watchmen(2009)
Gister in de bioscoop deze film gekeken. Het is echt een zeer vage film, verhaal was veel te lang en ging nergens over. Normaal gesproken is dit mijn genre wel maar deze film heeft mij totaal niet overtuigd. Wel mooie special effects verder, mooi gemaakt maar het verhaal was veel te lang.

Cijfer 5/10
ik ga er vandaag naartoe, maar vrees idd ook dat 164 minuten veels te lang is...
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_66795590
Ga hem volgende week zien, lees ook wel reacties van mensen die niet kunnen wachten op de dvd (DC) die nog een uur langer duurt. Tot nu toe in elk geval erg wisselvallige reacties.
pi_66795639
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Afgelopen dag 2 films gezien.

Senior Skip Day
[ afbeelding ]
Sinds ik onlangs Not Another Teen Movie, Sex Drive en 18 year old virgin heb gezien. Was deze net niet op het niveau van de 1e twee films. Maar toch vaak genoeg kunnen lachen. Ik ergerde me alleen wat aan de hoofdpersoon al maakt de tara reid, de chick van de hoofdpersoon en die malle Dickwalter veel goed

een 7
Die ga ik kijken
pi_66795955
Dirty dancing, Havanna Nights. http://www.imdb.com/title/tt0338096/
pi_66795991
Disaster Movie

Verschrikkelijk slecht, saai en vooral niet grappig. Waar ik Scary Movie, Date Movie en Superhero Movie goed kon waarderen, is dit echt een enorme afrader.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:19:01 #214
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66798928
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:11 schreef diamant het volgende:
Dirty dancing, Havanna Nights. http://www.imdb.com/title/tt0338096/
Jij houdt je wel erg letterlijk aan de topictitel.
My soul is painted like the wings of butterflies
  zaterdag 7 maart 2009 @ 15:40:07 #215
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66799490
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 13:12 schreef Devz het volgende:
Disaster Movie

Verschrikkelijk slecht, saai en vooral niet grappig. Waar ik Scary Movie, Date Movie en Superhero Movie goed kon waarderen, is dit echt een enorme afrader.
Dan heb je Epic Movie nog te gaan...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:03:33 #216
241594 iBolt
Lighting
pi_66800021
twilight gezien eergister... snap ondertussen ook wel wat veel meisjes trekt naar de film. Volgens mij kunnen heel veel van hun zich heel goed verplaatsen in de hoofdpersoon van de film waardoor de film toch wel intrigerend wordt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:03:57 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66800033
(Danger:) Diabolik (1968, It, Mario Bava)
lekkere zo fout dat het goed is cult film
cijfer: 7.5

Madagascar: Escape 2 Africa (2008, VS, Eric Darnell & Tom McGrath)
Ik vond deel 1 maar matig. Maar deel 2 scheen beter te zijn. Dat bleek waar, dit vervolg is leuker. De pinguins waren weer erg grappig. Maar ook de hoofdverhaallijnen waren dit keer een stuk boeiender en leuker. Leuk extraatje was Alec Baldwin als slechterik. Alleen die oude oma, die voor heel even grappig was in 1, was dit keer heel irritant.
cijfer: 7

Zerkalo (The Mirror) (1975, SU, Andrei Tarkovsky)
Gorro noemt Tarkovsky in zijn topic de visuele poëet. Na het zien van Zerkalo snap ik dat helemaal. De film is meer poezie, dan proza. Het bijna compleet ontbreken van een plot zorgde wel voor wat wtf?-momenten tijdens het kijken. Maar net als in poezie gaat het meer om gevoel dat het oproept dan het verhaallijn. Daar slaagt de film meer dan in. Net als bij een goed gedicht is dit een film, waar ik zeker een keer naar terug ga keren.
cijfer: 8.5

Smultronstället (Wild Strawberries) (1957, Zw, Ingmar Bergman)
Deze één van Bergmans meest toegankelijke films blijft imo één van zijn besten. Omdat Isak Borg tijdens het terugkijken op zijn leven ook oog heeft voor zijn eigen gebreken en tekortkomingen en daarbijhorende schuldgevoelens, zorgt ervoor dat ik juist extra ga meeleven met de oude man. Dit zou ook niet mogelijk zonder het geweldige spel van Victor Sjöström.
cijfer: 9

Le Procès (The Trial) (1962, Fr, Orson Welles)
Zoals elke goede surrrealistische film, voelt deze film aan als een nachtmerrie. Orson Welles haalt al zijn kunsten uit de kast om deze boekverfilming te laten slagen. Hoewel ik het boek (nog) niet gelezen heb, is het een pracht film geworden.
Anthony Perkins, die als geen ander kan switchen tussen zachtaardige goedaard en razende bozerik, is een uitstekende keuze geweest voor de hoofdrol.

The Long Weekend (2005, Can, Pat Holden)
Het leukste aan de film zijn de "American Funniest Home video"-achtige tussenfilmpjes, maar verdere is het een mislukte dertien-in-een-dozijn tiener komedie.
cijfer: 4

Old School (2003, VS, Todd Phillips)
Ik was vergeten hoe geniaal die was. Elke keer als ik hem weer zie is die nog leuker dan ik me herinner. Will Ferrell is hier op zijn allerbest.

Maandlijst voor Februari:
20 films gezien, waarvan 3 al eens eerder. Alle 17 voor het eerst geziene films van goed naar slecht.

1. Vals Im Bashir (Waltz with Bashir) (2008, Isr, Ari Folman) 9.5
2. Hong gao liang (Red Sorghum) (1987, Ch, Yimou Zhang) 9
3. Le Procès (The Trial) (1962, Fr, Orson Welles) 8.5
4. Zerkalo (The Mirror) (1975, SU, Andrei Tarkovsky) 8.5
5. Frost/Nixon (2008, VS, Ron Howard) 8
6. Milk (2008, VS, Gus Van Sant) 8
7. Tystnaden (The Silence) (1963, Zw, Ingmar Bergman) 8
8. The Long Goodbye (1973, VS, Robert Altman) 7.5
9. (Danger:) Diabolik (1968, It, Mario Bava) 7.5
10. Body of Lies (2008, VS, Ridley Scott) 7.5
11. Yes Man (2008, VS, Peyton Reed) 7
12. Il Deserto rosso (The Red Desert) (1964, It, Michelangelo Antonioni) 7
13. Madagascar: Escape 2 Africa (2008, VS, Eric Darnell & Tom McGrath) 7
14. Casque d'or (1952, Fr, Jacques Becker) 7
15. Boku no kanojo wa saibôgu (Cyborg Girl) (2008, ZK, Jae-young Kwak) 5.5
16. Sex Drive (2008, VS, Sean Anders) 5
17. The Long Weekend (2005, Can, Pat Holden) 4

De eerste films van maart waren:
Dong (The Hole) (1998, Taiw, Ming-liang Tsai)
Een man leeft in een appartementencomplex boven een die van een vrouw. Omdat zijn verschrikkelijk last heeft van lekkages komt er een loodgieter langs. Die slaat een gat in de vloer van de man, waardoor de twee met elkaar in contact kunnen komen. Beide zijn twee erg eenzame figuren. Omdat het gebouw wegens een bizar virus verder verlaten maakt dat nog erger. Door het contact via het gat in de grond groeit er een een verlangen naar elkaar. Dat is ongeveer het plot van deze bizarre Chinese musical.
De normale scenés zijn heel grauw en traag, waardoor het gevoel van eenzaamheid goed overkomt. Daartegenover staan extravagante musical scenés, waarin juist het gevoel van de hoofdpersonages vorm krijgen. Dit contrast zorgt ervoor dat het die musical scenes iets hilarisch hebben. Terwijl de normale scenés aanvoelen als een Antonioni film.
cijfer: 8

De Vierde man (1983, Nl, Paul Verhoeven)
Imo een van de betere Nederlandse films. Ook deze boekverfilming heeft in vlagen het meest weg van een nachtmerrie, waarin de vraag is of Reve zijn verstand heeft verloren of het bij het rechte eind heeft.
Alleen Krabbé weet ondanks dat hij wel goed acteert niet te overtuigen als Reve. Hij mist dat natuurlijke ironische nonchalante van Reve.

His Girl Friday (1940, VS, Howard Hawks)
Cary Grant is absoluut geniaal als Walter Burns. Er zijn weinig karakters die sneller praten en vlugger denken dan Walter Burns. De film begint dan ook heerlijk als Hildy (Rosalind Russell) haar nieuwe verloving komt vertellen aan haar ex, Burns. Jammer genoeg haalt het middenstuk over een ter dood veroordeelde moordenaar, waarover Hildy moet schrijven, het tempo erg uit de film. Het is constant wachten tot Grant weer ten tonele verschijnt. Als hij dat eindelijk doet, krijgt de film gelukkig weer hetzelfde tempo en niveau van het begin .

Funny Games U.S. (2007, VS, Michael Haneke)
Twee ogenschijnlijke zeer nette jongens terroriseren een familie.
Vanaf het eerste moment zit er doordat ik wist wat er ging komen een enge onderhuidse spanning in de film. Juist doordat Hanneke het geweld niet rechtstreeks laat zien, krijgt de film iets heel benauwends. Want Hanneke laat het geweld dan wel niet zien, maar de reacties en doodsangst die de hoofdpersonen ondergaan blijven ons niet gespaard in allerlei close-ups. Het geweldige spel van Watts en in iets mindere mate Roth zorgen hier extra voor.
Maar daarnaast werkt de film nog op een ander vlak, namelijk als aanklacht tegen geweldfilms. Wat duidelijk wordt op het moment dat één van de jongens ons als kijker direct aanspreekt over ons verlangen voor een goed einde. Of in mijn favoriete moment van de film als hij magisch het moment,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, terugspoelt.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:09:40 #218
154952 spoor4
Spoort niet
pi_66800179
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Funny Games U.S. (2007, VS, Michael Haneke)
Twee ogenschijnlijke zeer nette jongens terroriseren een familie.
Vanaf het eerste moment zit er doordat ik wist wat er ging komen een enge onderhuidse spanning in de film. Juist doordat Hanneke het geweld niet rechtstreeks laat zien, krijgt de film iets heel benauwends. Want Hanneke laat het geweld dan wel niet zien, maar de reacties en doodsangst die de hoofdpersonen ondergaan blijven ons niet gespaard in allerlei close-ups. Het geweldige spel van Watts en in iets mindere mate Roth zorgen hier extra voor.
Maar daarnaast werkt de film nog op een ander vlak, namelijk als aanklacht tegen geweldfilms. Wat duidelijk wordt op het moment dat één van de jongens ons als kijker direct aanspreekt over ons verlangen voor een goed einde. ***spoiler***, terugspoelt en de film eindigt zoals dat ook in het echt zou gebeuren: slecht.
Ik heb alleen het origineel gezien. Is het dan de moeite waard om deze remake te gaan kijken?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:22:09 #219
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66800512
Ik heb het orgineel niet gezien. Maar zover ik weet is het een directe shot voor shot remake. Dus zou ik hem alleen kijken als je de film graag een tweede keer wilt zien, maar dan in het Engels en met andere acteurs.
pi_66801727
Jumper
Goede film, alleen jammer dat je niet te weten komt wat die Jumpers nou eigenlijk zijn.
Leuke sfx etc en goed origineel verhaal.

Cijfer: 8/10
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 7 maart 2009 @ 18:54:52 #221
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66804983
Sex Drive
En dan de ' unrated version ' nogwel...Nou nou, dat betekende alleen een paar TOTAAL zinloze tieten erbij. Wat een slechte humor en voorspelbare shit. Bah. Volgensmij kreeg deze film hier zelfs nog een aantal keer een 7, maar voor mij echt duidelijk onder de 6...
pi_66805271
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 18:54 schreef SnuggLe het volgende:
Sex Drive
En dan de ' unrated version ' nogwel...Nou nou, dat betekende alleen een paar TOTAAL zinloze tieten erbij. Wat een slechte humor en voorspelbare shit. Bah. Volgensmij kreeg deze film hier zelfs nog een aantal keer een 7, maar voor mij echt duidelijk onder de 6...
hij was in veel gevallen wel grappig in mijn ogen..
  zaterdag 7 maart 2009 @ 19:46:18 #223
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66806528
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:09 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik heb alleen het origineel gezien. Is het dan de moeite waard om deze remake te gaan kijken?
Hij geeft een 8.5, dus doe eens een gok
pi_66807427
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:04 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Klopt ik vond het zelf ook 1 van de weinige goede 'typisch amerikaanse' komedies afgelopen jaar. Helemaal in vergelijking met de andere komedies die het jaar uitkwamen! En Sex Drive is nog relatief goed ontvangen ook afgelopen jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_66808056
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:04 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Eensch!

Senior skip day was ook leuk
pi_66808172
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Eensch!

Senior skip day heb je dus ook gezien ? Héhé dat was inderdaad best een oké film. Het enige wat me wat tegenviel van die film was de sullige hoofdrolspeler.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:46:27 #227
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66810700
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt ik vond het zelf ook 1 van de weinige goede 'typisch amerikaanse' komedies afgelopen jaar. Helemaal in vergelijking met de andere komedies die het jaar uitkwamen! En Sex Drive is nog relatief goed ontvangen ook afgelopen jaar.
Nee, echt TE plat voor mij.
Geef mij dan maar 10x liever Ten Inch Hero. Die gaat nog ergens over en is niet zo over the top.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:50:10 #228
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66810808
Milk
Sean Penn kreeg een Oscar in zijn rol in Milk, gebaseerd op het levensverhaal van Harvey Milk , de voorvechter van homorechten in Amerika. Ik vraag me af of hij de oscar meer heeft gekregen voor waar de film Milk over gaat, of voor zijn acteerwerk. Klopt, zijn acteerwerk is goed. Oke. Maar ik heb de laatste tijd toch zeker wel betere acteerprestaties gezien. Misschien heiligschennis hier, maar toch... De film is ok. Het onderwerp waar het over gaat, het opkomen voor je rechten, is natuurlijk zeer goed, maar de film doet het net niet voor me helaas. Toch wel een ruime voldoende.

IMDB: 8.0
Zelf: 7.8
pi_66811664
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:46 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Nee, echt TE plat voor mij.
Geef mij dan maar 10x liever Ten Inch Hero. Die gaat nog ergens over en is niet zo over the top.
Dankje, ik ga die film denk ik vanavond of morgen even proberen. Even vlot een trailer van gezien, nog al een hoog one-tree-hill / goede tijden slechte tijden / vrouwenfilm gehalte. Maar dat zie ik straks wel als ik hem zie
pi_66811764
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Eensch!

Die ga ik vanavond nog zien
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:34:33 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66811966
Wat heeft "pre-code" Hollywood toch heerlijke mooie en goede films opgeleverd. Vandaag weer 2 films uit de Forbidden Hollywood Vol. 2 box gekeken: A Free Soul en Three On A Match. Beide films zijn qua verhaal en vooral qua structuur wel enigzins met elkaar te vergelijken: beide films beginnen met een humoristische toon en veranderen langzaam maar zeker in een drama. Vooral in Three On A Match vond ik dit erg goed gedaan. Visueel gezien is A Free Soul wel beter, het acteerwerk is in beide film ontzettend sterk maar in z`n geheel vond ik Three On A Match de betere van de twee. Beide zijn echter zeer de moeite van het kijken waard.
De box is erg aan te raden. Kijk nu al uit naar Volume 3!

A Free Soul:
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Three On A Match
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_66812410
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Senior skip day heb je dus ook gezien ? Héhé dat was inderdaad best een oké film. Het enige wat me wat tegenviel van die film was de sullige hoofdrolspeler.
Jep, ja heb je wel gelijk in
  zaterdag 7 maart 2009 @ 23:31:33 #233
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_66813607
Heb net Traitor gekeken en vond hem wel tof.
Een beetje langdradig maar zeker mooi.
an urge to help mankind overcomes me
pi_66813687
Net Hannibal gekeken Hij was leuk Nog nooit eerder gezien. Gisteravond Silence of the Lambs. Ik vond dit een waardige opvolger
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 maart 2009 @ 00:24:40 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66814985
Changeling (2008, VS, Clint Eastwood)
Dat Eastwood in staat is om oerdegelijke, goede films te maken was al langer bekend. Changeling is daar geen uitzondering op.
Veel interessanter is de positie die de film inneemt in de carrière van Angelina Jolie. Ooit in de jaren '90 werd Jolie gezien al een veelbelovende actrice. Wat ze waar maakte met een paar awards, waaronder een oscar voor Girl, Interrupted. Eenmaal doorgebroken bestond haar carrière voornamelijk uit actie films als Tomb Raider en missers als Alexander. Changeling (en eerder A Mighty Heart) lijken een terug keer te zijn naar die belofte uit de jaren 90. Maar daarvoor zou ze films als Wanted wel achter zich moeten laten. De tijd zal ons leren wat nou de echte Jolie is.
pi_66816306

Valkyrie, 2008
Valkyrie, het bekende, dus niet echt verrassend aflopende, verhaal van Graf von Stauffenberg, degene die op 22 juli 1944 een aanslag pleegde op Adolf Hitler, in een modern jasje. Met een rol van Clarice van Houten als de echtgenote van Stauffenberg. Tom Cruise speelde overtuigend. Minder overtuigend gecast waren de acteurs die Hitler en nazi-kopstukken speelden trouwens. Dat vond ik een aanfluiting.
Imdb 7,4/10
Sluit me ongeveer wel bij aan.

The Reader, 2008
Verhaal over een analfabete kampbewaakster van Auschwitz, Hannah Schmitz, die steeds als men op het punt staat erachter te komen dat zij analfabeet is een nieuwe carrière of een nieuw leven begint. Alleen de jongen met wie zij op 35-jarige leeftijd in 1958 een zomer lang een affaire heeft, weet dit geheim te ontrafelen. Als ze een levenslange gevangenisstraf voor haar vermeende rol van leidster tijdens de dodenmarsen van Auschwitz uitzit, stuurt hij haar tapes waarop hij boeken voorleest. Zoals hij in 1958 deed, en zoals sommige gevangenen in Auschwitz voor haar deden. Hierdoor leert zij zich in gevangenschap zelf lezen. Op de dag dat Schmitz vrijkomt, pleegt ze zelfmoord. Kate Winslet kreeg er een Oscar voor, beste vrouwelijke bijrol, en terecht. Bij Winslet denk ik nog steeds aan haar filmrol in Titanic, inmiddels is zij een interessante karakterrollen actrice geworden. Af en toe vind ik het verhaal wat hap/snap, vooral het stuk waarin Bruno Ganz speelt. Moest ook steeds denken aan zijn rol als Hitler in de Untergang.
Imdb 7,8/10
Ik 7/10

Aan het eind van de film staat een dedication aan producenten Anthony Minghella en Sydney Pollack. Even opgezocht op wikipedia, maar ik wist dus niet dat zij beiden verleden jaar overleden waren. Ze zijn de regisseurs van twee favoriete films van mij. Minghella: The talented mr. Ripley. Pollack: They shoot horses, don't they... RIP.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 08-03-2009 03:40:37 ]
I´m back.
  zondag 8 maart 2009 @ 02:05:35 #237
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66816430
Is dat niet een beetje te veel info over 'The reader'? Volgens mij heb je het hele verhaal verteld.
pi_66818243
Het is dat ik 'm al gezien heb, beter even spoilertags gebruiken voor eigenlijk je hele stuk.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  zondag 8 maart 2009 @ 07:21:54 #239
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_66818253
Heb gister Yes man met Jim Carrey gezien. Erg leuke film. Heb een aantal keren echt goed gelachen en dat doen films meestal niet zo snel met mij. :-)
Nothing is what it seems
  zondag 8 maart 2009 @ 10:46:21 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66819240
Watchmen

Wat een groots spektakelstuk is dit . Watchmen kun je het best omschrijven als een intelligente comicverfilming, dat ontzettend stilistisch en keihard mooi in beeld gebracht is. Dat soort dingen kun je vanaf nu wel aan Zack Snyder toevertrouwen. Ook grappig hoe de film zonder gene naar een Dr. Strangelove of een Apocalypse Now durft te refereren. Maar het komt er wat mij betreft helemaal mee weg .

Oke, het had ook ietwat zwakke momenten. Akerman is te licht voor haar rol en omdat Watchmen zich zo op het randje van over the top begeeft, fronsde ik toch even met mijn wenkbrauwen tijdens de uitgerekte vrijscene. Die 'Hallelujah'-muziek was toch wel een opmerkelijke muziekkeuze, voor de rest zat het wel helemaal snor met de muziek . Critici die klagen over een te gecompliceerd verhaal hebben last van een korte attentiespanne en/of zijn met de verkeerde insteek de film ingegaan. Cijfer: 8

Lifeboat
Aangename thriller van Hitchcock, dat zich tijdens WO II afspeelt. Overlevenden van een getorpeerde boot, komen bijeen in een klein schuitje en zoeken naar redding. Onder de overlevenden bevindt zich echter ook een Duitser. Opmerkelijk verloop van het verhaal, waarbij de Duitser een best grote rol speelt. Leuke diverse cast met de nodige spanning maken Lifeboat een prima film .Cijfer: 7,5

Code Name: Diamond Head
Suffig spionagethrillertje. Ik dacht bij het begin van de film: dit kan nog wel eens heel aardig uitpakken met goofy karakters enzo. Maar helaas het wordt één lusteloze saaie bende met veel foute besnorde kerels. Zoals gewoonlijk kon ik de 'foute' muziekjes wel weer erg waarderen. Erg funky , maar das ook het enige goede waar deze film het van moet hebben. Cijfer: 3

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 08-03-2009 11:00:25 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 8 maart 2009 @ 11:23:18 #241
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_66819862
Watchmen Ging wel. Het is mij iets te groot, complex en hoogdravend. Ik zie het liever allemaal wat minder minder groots. Op zich wel vermakelijk, maar niet veel meer. Als ik er een cijfer aan vast zou moeten plakken zou dat ergens rond de 5 uit 10 zijn.
  zondag 8 maart 2009 @ 11:53:33 #242
52357 Lambiekje
pi_66820448

Synecdoche, New York (2008)
Een maffe hersenspinsel van Charlie Kaufman.

Ik weet niet Philip Seymour Hoffman speelt goed. Er zitten best aardige vondsten in. Maar de film ansich is saai. Het kon mijn echt niet boeien. Reacties op IDMB "deeply moving". Nou ik weet het niet. vond het maar een leeg iets.

cijfer 6 / imdb 7.8

City of Ember (2008)
Leuke kinderfilm waarbij een stad diep onder de grond leeft. De gehele stad is verlicht met lampjes. Alleen is er een groot probleem de generator gaat het begeven. Na een vondst van een oude map blijkt er een uitgang te zijn. Een jonge meid, the messenger van het dorp, gaat samen met een knul van pijpleidingen op onderzoek uit.
Cameorolletjes is voor Bill Murray als burgemeester en Tim Robbins als de vader van die knul.

cijfer 6.5 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_66821318
quote:
Op zondag 8 maart 2009 07:21 schreef Viper86 het volgende:
Heb gister Yes man met Jim Carrey gezien. Erg leuke film. Heb een aantal keren echt goed gelachen en dat doen films meestal niet zo snel met mij. :-)
Heb ik vorige week ook gezien. Wel grappig maar het concept deed mij teveel denken aan Liar, Liar.

En Ryan, gebruik eens spoilertags... Er zijn mensen, waaronder ik, die de film nog willen zien.
pi_66821342
Valkyrie
Goeie film. Ik vind alleen de duitse versie met Sebastian Koch toch overtuigender op de een of andere manier.
  zondag 8 maart 2009 @ 21:46:21 #245
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66840504
A Prairie Home Companion
We volgen het verhaal van een groep mensen die meewerken aan een radio programma dat, na jaren tegelijkertijd live te horen is geweest op de radio en opgevoerd wordt in een thearter, z`n laatste uitzending beleeft. Men kijkt terug op hun belevenissen van de afgelopen jaren terwijl ze tussendoor hun steentje bijdragen aan de laatste aflevering.
De personages zijn allemaal mensen van vlees en bloed en doen je echt laten meeleven met het verhaal. De sfeer van de film is mooi en melancholisch, ondersteund door prachtige lange shots. Ze laten je meegenieten van de show en van de droevigheid van de mensen die er jarenlang met het grootste plezier aan hebben meegwerkt, terwijl het tegelijkertijd een aanklacht is tegen "het grote geld" waar zoveel moois voor moet wijken.
Robert Altman`s allerlaatste film is een prachtig, ontroerend klein meesterwerkje geworden. Een film die het absoluut verdiend om gezien te worden.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
  zondag 8 maart 2009 @ 22:11:46 #246
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66841671
The Royal Tennenbaums
Hier een aantal keer voorbij zijn komen met redelijk recensies, dus maar eens gaan kijken. Totaal niet overtuigd. Niet grappig, niet onderhoudend...op geen enkele manier. Ook het acteerwerk van Gene Hackman is niet je-van-het en kan de film niet omhoogtrekken.

IMDB 7,6
Zelf 6,1
  zondag 8 maart 2009 @ 22:17:15 #247
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_66841944
Zonet The Benchwarmers gezien.

De film is zo verschrikkelijk waardeloos dat het tot de 1e helft nog grappige momenten heeft ook! Vooral Rob Schneider vond ik wel sterk spelen samen met die dikke biljonair. Het hele honkbal gegeven is ook wel grappig, die dude die continu die dingen weggooit tijdens het slaan Alleen moet ik zeggen dat de film wel écht wat kinder achtig is. Overigens is het babe gehalte wel vrij goed in deze film. Al het vrouwelijk schoon wat rondloopt is prima in orde Salad girl

Maar na de 1e helft en als Rob Schneider zijn 'ontdekking' boven komt wordt de film wat drama en daarna écht poep 3 werf ruk. Niet grappig niet leuk en moeilijk af te kijken.

5. voor de chicks en de grappige momenten in de 1e helft.
pi_66842614
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:11 schreef SnuggLe het volgende:
The Royal Tennenbaums
Hier een aantal keer voorbij zijn komen met redelijk recensies, dus maar eens gaan kijken. Totaal niet overtuigd. Niet grappig, niet onderhoudend...op geen enkele manier. Ook het acteerwerk van Gene Hackman is niet je-van-het en kan de film niet omhoogtrekken.

IMDB 7,6
Zelf 6,1
.
Waarom niet gewoon een zesje?
pi_66845834
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:11 schreef SnuggLe het volgende:
The Royal Tennenbaums

IMDB 7,6
Zelf 6,1
Fan-TAS-tische film. In alle optieken. Ik kan het niet meer oneens met je zijn.
pi_66845932
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 23:34 schreef PdeHoog het volgende:
Net Hannibal gekeken Hij was leuk Nog nooit eerder gezien. Gisteravond Silence of the Lambs. Ik vond dit een waardige opvolger
En vanavond dus Red Dragon gekeken. Op zich een goede film denk ik. Iets minder dan de andere twee films. Ik had meer interactie verwacht met Hannibal.
  maandag 9 maart 2009 @ 00:00:53 #251
52357 Lambiekje
pi_66846231
Space Truckers (1996)
Dennis Hopper is een varkensvervoerder in space. Zijn vracht wordt afgepakt. Op de docking station maakt hij mot. Hij krijgt een opdracht om een speciaal goedje te vervoeren. Maar dat geeft nog al wat problemen.

whahaha wie verzint dit en dat dan ook nog eens in uitvoering brengen. Maar ach het is een duidelijk knipoog naar de idiote space-films uit de jaren 50.

Tjeee wel belabberde graphichs voor een jaren 90 film. Waarom leent Hopper zich voor deze meuk.

cijfer 4.5 / imdb 4.7
pi_66846364
Hostel (2005)
Hele goede film met verschrikkelijk vieze momenten af en toe . Als je geen sterke maag hebt moet je deze film niet kijken Éen van de betere films die ik dit jaar heb bekeken. Uitstekende horror film.

---------------

---------------

Cijfer; 9/10
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_66846449
Nog maar even een film gezien.

She's the man.

In het begin dacht ik echt, sjeeeem wat een wijfen film. DIe amanda bynes vind ik persoonlijk nog niet eens zo interessant. Het hele idee van iemand die zich omturnt van vrouw tot man was echt te flauw voor woorden. Maar er zaten gewoon nog grappige stukjes in dus ik heb hem maar niet uitgezet. En Laura Ramsey is écht heerschend lekker haha. Al zijn de hoofdrol spelers wat te oud voor de 'high school' rollen opzich. En sinds wanneer zijn de nummers van de shirts op de voorkant van een voetbal shirt?

6je.
  maandag 9 maart 2009 @ 00:15:09 #254
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66846639
Ten Inch Hero

Erg leuke romcom die uiteraard zoet afloopt, maar dat verwacht je ook. De acteerprestaties zijn gedegen en het verhaal is enigszins voorspelbaar. Alleen de twist met Julia en Noah verwacht je niet helemaal, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Danneel Harris is sowieso al geen straf om te zien en de rol van Jensen Ackles was ronduit prachtig. Heeft toffe humor, dude met een grote bek en een hart van peperkoek... heerlijk om te kijken, al kan 'ie nog niet tippen aan Love Actually .

Een dikke 8.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_66846702
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Ten Inch Hero

Erg leuke romcom die uiteraard zoet afloopt, maar dat verwacht je ook. De acteerprestaties zijn gedegen en het verhaal is enigszins voorspelbaar. Alleen de twist met Julia en Noah verwacht je niet helemaal, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Danneel Harris is sowieso al geen straf om te zien en de rol van Jensen Ackles was ronduit prachtig. Heeft toffe humor, dude met een grote bek en een hart van peperkoek... heerlijk om te kijken, al kan 'ie nog niet tippen aan Love Actually .

Een dikke 8.
Oef die film wil ik nog zien! Op aanraden van iemand anders hier omdat diegene Sex Drive niet leuk vond. Ik ben alleen wat bevreesd dat deze film een veel te hoog GTST gehalte heeft, waar ik absoluut niet tegen kan
  maandag 9 maart 2009 @ 02:17:31 #256
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66848586
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:15 schreef Mikkie het volgende:
Ten Inch Hero

Een dikke 8.
Door jouw review heb ik de film net ook bekeken. Leuke film inderdaad. Niet helemaal een 8 wat mij betreft, maar vooruit.... een 7,5 krijgt ie wel. De 8 is wat mij betreft voor Love actually.
  Moderator maandag 9 maart 2009 @ 07:51:02 #257
9859 crew  Karina
Woman
pi_66849442
Brideshead Revisited
De jonge Ryder, afkomstig uit een niet al te rijk gezin, gaat naar Oxford en ontmoet daar Sebastian. Sebastian wordt verliefd op hem, maar Ryder beantwoordt deze gevoelens niet, hij wordt verliefd op de zus van Sebastian. Zijn gevoelens worden beantwoord, maar de zus mag van haar moeder niet met Ryder trouwen omdat hij niet katholiek is en trouwt met een ander.

Sebastian ondertussen geraakt aan lager wal en wordt alcoholist. Een paar jaar later is Ryder een bekend schilder, getrouwd en hij komt de zus weer tegen. Ze kunnen hun gevoelens niet meer onderdrukken en willen er samen vandaar gaan. Nadat haar vader is overleden realiseert Ryder zich dat ze toch nooit samen kunnen zijn, weer vanwege het geloof. Ze gaan hun eigen weg.

Weer later komt Ryder voor het laatst terug naar Brideshead, ditmaal als militair, zijn compagnie is gestationeerd in het huis.

Mooie film, goed geacteerd en hij deed naar mijn mening niet veel onder voor de tv-serie.

Valkyrie
Groep Duitse officieren wil Hitler vermoorden en de macht over Duitsland overnemen, helaas mislukt dit en ze worden allemaal geëxecuteerd.

Tegen mijn verwachting in vond ik het toch een goede, spannende film. Omdat iedereen Engels sprak was het ook niet meer dan dat voor mij, een spannende film. Als men Duits had gesproken, was het wat mij betreft allemaal wat authentieker geweest. Ik bedoel, Hitler die Engels spreekt... tja dat kon ik niet echt serieus nemen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 9 maart 2009 @ 08:08:33 #258
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66849569
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oef die film wil ik nog zien! Op aanraden van iemand anders hier omdat diegene Sex Drive niet leuk vond. Ik ben alleen wat bevreesd dat deze film een veel te hoog GTST gehalte heeft, waar ik absoluut niet tegen kan
Dat was ik

Ik zie een thema in jou films sitting_elfling: slechte amerikaanse comedies met veel sex erin

Dan liever nog GTST dan SBS6-hart-van-Nederland-niveau
  maandag 9 maart 2009 @ 08:13:18 #259
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66849617
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:29 schreef Stali het volgende:

[..]

.
Waarom niet gewoon een zesje?
De ,1 is het Hackman-effect!
  maandag 9 maart 2009 @ 10:41:18 #260
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66852671
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:13 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

De ,1 is het Hackman-effect!
Welk effect
quote:
Op maandag 9 maart 2009 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb al jaren geen GTST gezien, maar ik denk dat dat wel meevalt .
quote:
Op maandag 9 maart 2009 02:17 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Door jouw review heb ik de film net ook bekeken. Leuke film inderdaad. Niet helemaal een 8 wat mij betreft, maar vooruit.... een 7,5 krijgt ie wel. De 8 is wat mij betreft voor Love actually.
Bij mij eindigt Love Actually dan ook op een 8,5...dus de verhoudingen zijn hetzelfde .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 9 maart 2009 @ 11:05:51 #261
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66853354
Now, Voyager (1942, VS, Irving Rapper)
Leuk "lelijk eendje wordt mooie zwaan" verhaal.
Charlotte Vale (Bette Davis) gaat gebukt onder de enorme druk van haar strenge moeder. Daarom wordt ze in een inrichting geplaatst. Als ze daaruit komt gaat ze eerst op een cruise schip. Eindelijk los komt van haar moeders invloed en is de transformatie van schuttere nerd naar elegante dame compleet. Op de boot ontmoet ze ook de liefde van haar leven. Eenmaal weer thuis volgt de confrontatie met moeder en de zoektocht naar het eigen geluk.
In het begin was Charlotte erg irritant met haar gejank, maar eenmaal op de boot wordt de film steeds leuker. De moeder deed het bloed in mijn aderen koken, wat dus een geslaagde rol was.
cijfer: 7.5
pi_66867589
Nu ik hier al best veel films heb gepost mag ik wel een vraag stellen vind ik.

Als ik dit leuke films vind:
-ten inch hero
-the go-getter
-the chumscrubber
-juno
-nick & norah's infinite playlist

Heeft iemand dan nog tips voor me? (SnuggLe?)

PS ik zal ze daarna natuurlijk posten, dus de vraag is ook nog geheel ontopic!
  maandag 9 maart 2009 @ 18:26:20 #263
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_66868228
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:07 schreef Guppi het volgende:

-ten inch hero
-the go-getter
-the chumscrubber
-juno

Donnie Darko
Little Miss Sunshine
Flakes
10 Items or Less
c.r.a.z.y.
Smart People
The Nanny Diaries
zijn films die beetje gelijk zijn.
pi_66868578
quote:
Op maandag 9 maart 2009 07:51 schreef Karina het volgende:

Valkyrie
Groep Duitse officieren wil Hitler vermoorden en de macht over Duitsland overnemen, helaas mislukt dit en ze worden allemaal geëxecuteerd.

Tegen mijn verwachting in vond ik het toch een goede, spannende film. Omdat iedereen Engels sprak was het ook niet meer dan dat voor mij, een spannende film. Als men Duits had gesproken, was het wat mij betreft allemaal wat authentieker geweest. Ik bedoel, Hitler die Engels spreekt... tja dat kon ik niet echt serieus nemen.
Eens, de sfeer had beter tot zijn recht gekomen als het in het Duits was geweest, desondanks toch een goede film .
pi_66873529
Lonewolf, thanx!
Flakes
10 Items or Less
c.r.a.z.y.
The Nanny Diaries
heb ik nog niet gezien! Maar daar komt verandering in
  maandag 9 maart 2009 @ 21:25:28 #266
241594 iBolt
Lighting
pi_66874921
quote:
Op maandag 9 maart 2009 07:51 schreef Karina het volgende:
Brideshead Revisited
De jonge Ryder, afkomstig uit een niet al te rijk gezin, gaat naar Oxford en ontmoet daar Sebastian. Sebastian wordt verliefd op hem, maar Ryder beantwoordt deze gevoelens niet, hij wordt verliefd op de zus van Sebastian. Zijn gevoelens worden beantwoord, maar de zus mag van haar moeder niet met Ryder trouwen omdat hij niet katholiek is en trouwt met een ander.

Sebastian ondertussen geraakt aan lager wal en wordt alcoholist. Een paar jaar later is Ryder een bekend schilder, getrouwd en hij komt de zus weer tegen. Ze kunnen hun gevoelens niet meer onderdrukken en willen er samen vandaar gaan. Nadat haar vader is overleden realiseert Ryder zich dat ze toch nooit samen kunnen zijn, weer vanwege het geloof. Ze gaan hun eigen weg.

Weer later komt Ryder voor het laatst terug naar Brideshead, ditmaal als militair, zijn compagnie is gestationeerd in het huis.

Mooie film, goed geacteerd en hij deed naar mijn mening niet veel onder voor de tv-serie.
[ afbeelding ]

Valkyrie

Lijkt me leuke film die eerste... Ik neem aan dat het verhaal zich voor de WOII afspeelt en laatste gedeelte tijdens? En over valkiry tjah hitler die engels spreekt
  maandag 9 maart 2009 @ 22:04:03 #267
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66876817
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:07 schreef Guppi het volgende:

-ten inch hero
-the go-getter
-the chumscrubber
-juno

Ik ken niet alle films die je eerder noemt, maar 10 Items or Less zeer zeker zoals iemand al noemt!
Kijk dan ook Garden State, Bella, Cashback, Adams Aebler en Little Miss Sunshine...of eventueel ook Young People Fucking.

Eerste is een persoonlijke topper, Bella is een pareltje en Cashback is een keer 'lekker wat anders', Adams Aebler is een rare maar geinige komedie en Little Miss Sunshine is 'gewoon leuk' (feel good). De laatste, see for yourself!
pi_66878025
quote:
Op maandag 9 maart 2009 08:08 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Dat was ik

Ik zie een thema in jou films sitting_elfling: slechte amerikaanse comedies met veel sex erin

Dan liever nog GTST dan SBS6-hart-van-Nederland-niveau
Er is niks mis met slechte amerikaanse komedie voor een snelle lach. En het is al weer even geleden dat er ik een amerikaanse tiener komedie met veel sex heb gezien. De laatste was 18 year old virgin en die heb ik niet eens uitgezien, drama klote film :/
pi_66878374
Hostel 2
Goed vervolg op Hostel, die ik gisteren gekeken heb.
Zitten weer geweldige momenten in, zeer bloederig, wel iets minder bloederig dan het vorige deel. Ook omdat de film zich nu meer focused op het leven van de moordenaars zelf. het eind is hilarisch!

---------
Bekijk deze YouTube-video
---------

Cijfer; 8/10
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 9 maart 2009 @ 22:55:19 #270
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_66879079
Tenacious D in the Pick of Destiny
Film over het tot stand komen van de band "Tenacious D", the greatest band in the world.
Met Jack Black kun je altijd lachen, en dat bewijs hij maar weer eens in deze film. Dit project was voor Jack en Kyle (KG, lead-guitar) iets waar ze hun ziel in hebben gestoken en dat proef je. De fun spat van het scherm als je van de ene absurditeit in de andere rolt. Er zitten een hoop nummers van de band in de film. Het is geen musical maar het zit er niet ver vanaf. Ik vind het in ieder geval een van de beste comedy's van de afgelopen jaren, en snap dan ook niet waarom ze zoveel slechte reviews kregen.

Cijfer: 8/10
<hr>
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:29:56 #271
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_66882577
Vanavond de laatste 2 films uit de Forbidden Hollywood vol. 2 collectie gezien:

Female
Zo`n typische pre-code film. Het hoofdpersoon is een sterke en machtige vrouw, directrice van een grote autofabriek (fantastisch gespeeld door Ruth Chatterton). Ze krijgt alles gedaan van haar (bijna) uitsluitend mannelijke medewerkers, die tegen haar op kijken. Ze windt de mannen om haar vingers alsof het niets is en dumpt ze ook weer net zo makkelijk. Toch kan ze hierin, en in haar werk, geen genoegdoening vinden.
Een film waarin het hoofdpersonage een sterke vrouw is, staat of valt natuurlijk bij de acteerprestatie van de leading lady. Die is hier gelukkig dik in orde. Ruth Chatterton acteert met verve en geeft het personage genoeg diepgang mee om de film te kunnen dragen. Ook zit er genoeg humor in de film en lijkt hij langer te duren dan de 60 minuten die hij nu duurt. Wat in dit geval absoluut niet erg is. Een heerlijke film

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Night Nurse
Wat begint als een opleiding tot zuster verandert voor Lora Hart (Barbara Stanwyck) al snel in een drama wanneer ze samen met haar vriendin de zorg krijgt over 2 kleine zusjes die onder wel erg verdachte omstandigheden ziek zijn en heel snel steeds zieker worden.
Ook hier zijn we, vooral in de tweede helft van de film, die sterke vrouwen die de hoofdpersonages zijn.
Barbara Stanwyck is erg sterk in de hoofdrol, al heeft ze soms wel de neiging om over te acteren. Gelukkig is dit nergens irritant. Ik vond het niet de beste film uit de box maar opnieuw een film die zonder meer erg genietbaar is.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_66888308
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:04 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Kijk dan ook Garden State, Bella, Cashback, Adams Aebler en Little Miss Sunshine...of eventueel ook Young People Fucking.
Thanx! Met het nieuwe lijstje kan ik weer even vooruit!
Garden State is ook één van mijn favorietjes, dus ik ben benieuwd naar de andere films! (Little Miss Sunshine heb ik natuurlijk ook al gezien, maar die kijk ik gewoon nog een keer).
pi_66889105
quote:
Op maandag 9 maart 2009 22:38 schreef Kerol het volgende:
Hostel 2
Goed vervolg op Hostel, die ik gisteren gekeken heb.
Zitten weer geweldige momenten in, zeer bloederig, wel iets minder bloederig dan het vorige deel. Ook omdat de film zich nu meer focused op het leven van de moordenaars zelf. het eind is hilarisch!

---------

---------

Cijfer; 8/10
Wat zijn dat voor een gestoorde films, man. .
I´m back.
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 11:00:18 #274
9859 crew  Karina
Woman
pi_66889206
quote:
Op maandag 9 maart 2009 21:25 schreef iBolt het volgende:

[..]

Lijkt me leuke film die eerste... Ik neem aan dat het verhaal zich voor de WOII afspeelt en laatste gedeelte tijdens? En over valkiry tjah hitler die engels spreekt
Het gedeelte van WOII is maar een heel kort stuk op het eind, je ziet alleen dat hij terugkomt als soldaat.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 11:54:03 #275
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66891178
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:28 schreef Guppi het volgende:

[..]

Thanx! Met het nieuwe lijstje kan ik weer even vooruit!
Garden State is ook één van mijn favorietjes, dus ik ben benieuwd naar de andere films! (Little Miss Sunshine heb ik natuurlijk ook al gezien, maar die kijk ik gewoon nog een keer).
Volgensmij houden we wel van dezelfde soort films. The go-getter, the chumscrubber, nick & norah's infinite playlist zijn ook redelijke feelgood-movies die niet te plat zijn?
pi_66892723
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Slaapverwekkende horrorfilms. Dat zijn het.
pi_66893515
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 11:54 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Volgensmij houden we wel van dezelfde soort films. The go-getter, the chumscrubber, nick & norah's infinite playlist zijn ook redelijke feelgood-movies die niet te plat zijn?
Ja, maar ik vind het genre zo moeilijk te benoemen. "redelijke feelgood-movies die niet te plat zijn"
Ik let ook altijd extra goed op bij jouw posts, dat mag je best weten.
(hoewel ik sex-drive best leuk vond zo voor een keertje)
pi_66902985
ik zoek nog een film zoals the notebook. gewoon een lekker romantisch verhaal

en ik heb 10 jaar geleden ongeveer een film gezien over een jongen en een meisje die een relatie hebben.

dat meisje heeft een psychische stoornis en moet onder behandeling omdat ze een gevaar voor zichzelf en anderen is. ze wil niet en smeekt die jongen om samen met haar te vluchten.
wat ze ook doen.
de film eindigd volgensmij dat het meisje die jongen neerschiet en ze dan weer huilend naast hem zit en die jongen dus sterft.

ben de titel kwijt en heb me al rot gezocht.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:51:19 #279
16701 scanman01
Today's a good day
pi_66904077
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geproduceerd door Tarantino, dus zo beroerd zal het niet zijn (althans, volgens de vele fans die de man ook op fok heeft).
pi_66905443
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geproduceerd door Tarantino, dus zo beroerd zal het niet zijn (althans, volgens de vele fans die de man ook op fok heeft).
vind ze te ziek.

ik heb saw deel 1 met tegenzin afgekeken (was in gezelschap en dan druk je het niet ff uit).
hostel 1 heb ik afgezet op het moment dat ze de enkelpezen doorsneden en toen hij opstond van de stoel zo voorover viel en zijn poten er half af lagen...

ik snap niet dat mensen dat voor de lol kijken, walgelijk. (je moet wel een beetje ziek zijn om zoiets te waarderen)
pi_66922094
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:18 schreef Pwoekie het volgende:

en ik heb 10 jaar geleden ongeveer een film gezien over een jongen en een meisje die een relatie hebben.

dat meisje heeft een psychische stoornis en moet onder behandeling omdat ze een gevaar voor zichzelf en anderen is. ze wil niet en smeekt die jongen om samen met haar te vluchten.
wat ze ook doen.
de film eindigd volgensmij dat het meisje die jongen neerschiet en ze dan weer huilend naast hem zit en die jongen dus sterft.

Hmm, verdorie. Dat komt wel erg bekend voor. Ik heb die film waarschijnlijk ook gezien maar kan zo niet meer 1,2,3 herinneren hoe die film heette.

Overigens heb ik Elektra (2005) gezien.

Waardeloze film, waardeloos verhaal. De effecten in de film vond ik eigenlijk ook niet erg goed. Om nog maar over de acteer prestaties van Kirsten Sprout te zwijgen. Wat een drama was dat zeg . Na haar konden die grote zwarte neger en die dude met die tattoo's er ook niet veel van. Enige 2 plusjes deze film was die blinde en het lichaam van Jennifer Garner

Zij was dan ook de enige reden om de film uit te kijken, pfoeij
toch nog een 5.0 voor de moeite dat ze haar wulpse rondingen goed laat zien
  woensdag 11 maart 2009 @ 01:37:59 #282
52357 Lambiekje
pi_66922282

The Eiger Sanction (1975)
Clint Eastwood is een hitman een heeft een klus waarbij hij een van de bergbeklimmers in internationale klim op de Eiger moet vol brengen.

Geweldige shots van de Eiger. Maar ook in Monument Valley en Zion waar Clint traint voor zijn climb-ensignment. Het is toch wel prachtig gebied daar in USA.

Wederom weet Clint toch weer een degelijk film af te leveren. Hij is wel geloofwaardig als doorgewinterde berg beklimmer.

Leuk hoor dat RTL weer 2 films met Clint achter elkaar uitzendt.

cijfer 7 / imdb 6.2
  woensdag 11 maart 2009 @ 02:58:05 #283
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_66922682
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:30 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

vind ze te ziek.

ik heb saw deel 1 met tegenzin afgekeken (was in gezelschap en dan druk je het niet ff uit).
hostel 1 heb ik afgezet op het moment dat ze de enkelpezen doorsneden en toen hij opstond van de stoel zo voorover viel en zijn poten er half af lagen...

ik snap niet dat mensen dat voor de lol kijken, walgelijk. (je moet wel een beetje ziek zijn om zoiets te waarderen)
Nou dank je wel hoor. Moet toch maar wat moorden gaan plegen aan de hand van jouw logica.

Anyway vandaag weer een 70's italiaans cannibalen filmpje gekeken. Hostel is hierbij onschuldig vermaak.

Eaten Alive
Aardige cannibalen film. De cliche's zijn aawezig: tieten, jungle, verkrachting, dieren die onscreen worden geslacht(krokodil, slang, hagedis, etc), en natuurlijk extreme gore.
Het blijft een love it or hate it genre. De films zijn op Cannibal Holocaust na niet goed te noemen maar het blijft een guilty pleasure.
Deze film had een goed tempo, goeie gore, genoeg dierenleed, hilarisch slecht acteerwerk en sleaze voor 90 minuten wansmaak.
Echter zoals eerder gezegt is het geen Cannibal Holocaust maar wel erg vermakelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zeitgeist op 11-03-2009 11:49:36 ]
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 11 maart 2009 @ 03:12:15 #284
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_66922755
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 17:18 schreef Pwoekie het volgende:

wat ze ook doen.

Her Last Chance
Die?:
http://www.imdb.com/title/tt0116519/

Heb die lang geleden gezien en doet me erg aan je beschrijving denken.
The Light Is Leaving Us All
  woensdag 11 maart 2009 @ 03:17:02 #285
130755 Kinga
versier hier
pi_66922777
Of Mad Love ?
  woensdag 11 maart 2009 @ 07:35:39 #286
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_66923426
Zeg sitting_elfling , kan je niet gewoon porno gaan kijken?
Je kijkt allemaal echt TE foute films waar hier en daar een tietje of een blonde dame in voorkomt, die daarvoor allemaal qua cijfers beloond worden met een +0,5 of iets dergelijks, maar verder hier gemiddeld genomen niet verder komen dan een zesje.
pi_66923828
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 03:17 schreef Kinga het volgende:
Of Mad Love ?
dat is hem idd thanx!!!!

ik zat te zoeken op fatal love.

zal die ander met de drugsproblemen ook eens kijken
pi_66929195
Was Drew Barrymore je niet bij gebleven?
pi_66929656
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 07:35 schreef SnuggLe het volgende:
Je kijkt allemaal echt TE foute films waar hier en daar een tietje of een blonde dame in voorkomt, die daarvoor allemaal qua cijfers beloond worden met een +0,5 of iets dergelijks, maar verder hier gemiddeld genomen niet verder komen dan een zesje.
!
pi_66930652
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 01:37 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

The Eiger Sanction (1975)
Clint Eastwood is een hitman een heeft een klus waarbij hij een van de bergbeklimmers in internationale klim op de Eiger moet vol brengen.

Geweldige shots van de Eiger. Maar ook in Monument Valley en Zion waar Clint traint voor zijn climb-ensignment. Het is toch wel prachtig gebied daar in USA.

Wederom weet Clint toch weer een degelijk film af te leveren. Hij is wel geloofwaardig als doorgewinterde berg beklimmer.

Leuk hoor dat RTL weer 2 films met Clint achter elkaar uitzendt.

cijfer 7 / imdb 6.2
Je moet echt Gran Torino zien, weer een heerlijke rol van Eastwood! Ik heb echt genoten.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:30:33 #291
52357 Lambiekje
pi_66930782
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:25 schreef Roi het volgende:

[..]

Je moet echt Gran Torino zien, weer een heerlijke rol van Eastwood! Ik heb echt genoten.
Die heb ik een paar weekjes terug gereviewd hier.
SPOILER
pi_66931327
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 07:35 schreef SnuggLe het volgende:
Oké! Ik zal veranderen qua mn smaak voor films voor een poosje. Heb nog wel wat films liggen die ik nog niet eerder heb gezien. Wou altijd al eens murder by death (1976) eens zien maar ja, geen chicks eh
pi_66931539
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oké! Ik zal veranderen qua mn smaak voor films voor een poosje. Heb nog wel wat films liggen die ik nog niet eerder heb gezien. Wou altijd al eens murder by death (1976) eens zien maar ja, geen chicks eh

woensdag 11 maart 2009 @ 15:02:53 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66936341
The Illusionist
Edward Norton op de automatische piloot in een standaard verhaal met Oostenrijkers die Engels spreken!!1. De hippige illusionistische scenes van eerdergenoemde zorgden ervoor dat dit gelukkig geen diepe ellende werd. Van de 3 goochelfilms uit 2006 (Scoop, The Prestige en deze) vind ik dit toch de minst boeiende. Cijfer: 6,5

Key Largo
Wel een okeeje misdaadfilm. Die Robinson heeft hier wel een erg formidabele rol zeg. Keihard is ie als schurk en zijn acteerwerk komt erg modern over voor die tijd. Bijzonder knap en gedurfd hoor . Bogart en Bacall zijn prima, zoals je kunt verwachten in verder wel een leuke broeierige setting van een orkaan en een aantal mensen die onder schot gehouden worden in een hotel. Jammer dat ik in slaap richting het einde, maar het einde miste ik gelukkig niet. Cijfer: 7

Spellbound

Beetje wisselend tussen goed en matig vond ik dit. Het begin is even stroef, maar toen eenmaal het verhaal liep, vond ik het wel een aangename film over shrinks, psycho-analyse en dat soort dingen. Te uitleggerig soms, maar die fenomenen waren toch ook niet zo heel bekend toenterijd.
De film bevat een droom-sequentie gemaakt door Dali en dat was een verfrissende gave scene in een verder standaard thriller met wel een leuk twistje op het eind. Wat me overigens tegenviel was de muziek. Wel meer films uit de jaren '40 en '50 hebben last van bombastisch getrompetter en zulks, maar hier viel die zeikerige melodie + het overdadige gezwel wel extra op. Cijfer: 7

Slumdog Millionaire
Niet helemaal de topper, waar ik vooraf op gehoopt had. Het Weekend Miljonairs-element is origineel gevonden, maar het omhullende verhaal er heen is toch wel een beetje corny en ook met foutjes (Weekend Miljonairs is natuurlijk nooit live). Het had wel wat mooie momenten, zoals met dat poepgat en die scene, waarbij Salim en Jamal de trein nèt halen, maar Latika niet.
Wat me nog het meest irriteerde was het feit dat een aantal scenes te overdreven flitsend met schuinhangende camera's opgenomen zijn. Was nergens voor nodig in zo'n film als dit. Bij nader inzien ben ik nog erg royaal met mijn cijfer, maar goed. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_66939760
De echte schurken melden zich nu! Op naar ronde 3

6 ] The Joker (Heath Ledger in The Dark Knight) - Predator (Kevin Peter Hall in Predator)
12 ] Jason Voorhees (Friday the 13th) - Amon Goeth (Ralph Fiennes in Schindler's List)
14 ] Daniel Plainview (Daniel Day Lewis in There Will Be Blood) - Dr. Strangelove (Peter Sellers in Dr. Strangelove: or How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb)
15 ] Keyser Söze (The Usual Suspects) - John Doe (Kevin Spacey in Se7en)
16 ] Dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins in The Silence of the Lambs) - John Milton (Al Pacino in The Devil's Advocate)
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:32:27 #296
67089 Gillingham
The horror...
pi_66939872
Leuke film Hulkio.
What's it going to be then, eh?
pi_66945301
Deze week gezien:

- Intolerable Cruelty: met afstand de minst goede Coen film; bij vlagen zeer goed geschreven, maar de combinatie Catherina Zeta-Jones - George Clooney en een ongepast feelgood einde weten de goed geschreven dialogen vakkundig om zeep te helpen: 6.0

- Il Posto: even mooi als eenvoudig, maar met een schitterende cinematografie, innemende personages en een onuitwisbare positieve indruk op mijn gemoedstoestand, waardoor deze film mijns inziens de perfectie benadert. En aangezien de perfecte film niet te maken is en nooit gemaakt zal worden, waardeer ik deze film met een 10 .

- Nobody Knows: na After Life (van dezelfde maker) te hebben gezien, waren mijn verwachtingen voor het bekijken van deze film hooggespannen, maar desondanks werd ik niet teleurgesteld. In tegendeel: deze film vond ik nog net iets beter. Kleine kinderen die tot acteerprestaties in staat zijn waar menig goed betaalde volwassen acteur nog een puntje aan kan zuigen, zijn op zichzelf al bewonderingswaardig, maar ook de cinematografie en de plot wisten mij positief te verrassen. 9.5 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:26:23 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66947562
Il Posto is de beste Italiaanse neo-realistische film . Een must-see voor elke manager (in spé) ook.
pi_66955825
Pas geleden Nick en Norah's Infinite Playlist bekeken. De vele kritiek is grotendeels gegrond, maar voor mij mocht het niet baten. Gewoon een heerlijke film.
Lekker sfeertje, frisse acteurs, leuke humor, erg fijne muziek en een charmante weergave van deze zogenaamde 'Indie-scene' van New York (alhoewel ik vermoed dat die weergave niet heel realistisch is ).

Aanrader voor mensen die van feelgoodmovies houden die vooral een sfeer creëren, een gevoel oproepen en sterk leunen op de soundtrack (a la Garden State, Juno, My Blueberry Nights, High Fidelity).

donderdag 12 maart 2009 @ 00:10:17 #300
52357 Lambiekje
pi_66956004
Defiance (2008)
3 broers(Daniel Craig, Jamie Bell en Liev Schreiber), de Bielski's, vluchten de bossen in als hun dorp aangevallen wordt door de Duitsers gaande weg nemen ze gevluchte Joden op in hun kamp.

Het is wel een goed in elkaar gezette oorlogsfilm.
quote:
wat ik nu nooit snap. je bent jood je wordt door ganze land weggehoond, je wordt opgenomen in een kamp om te overleven. Waarom moeten er altijd van de sneue infantielen bij zijn die vinden dat ze meer recht hebben op eten dan anderen en vervolgens ruzie zoekt. Dat is het laatst wat je moet hebben als je onderduikt voor de vijand.
Maar gelukkig wordt zo'n randdebiel dan en publiek neergeknalt op rotten met dat soort mensen.
cijfer 7.5 / imdb 7.4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')