Betaalbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:06 schreef Bankfurt het volgende:
Misschien neemt de vraag naar huizen onder de 250K juist toe, en dus stijgen de prijzen van dat soort huizen, omdat die nog betaalbaar zijn.
Hier in de buurt staan huizen boven de 150k ook al heel lang te koop, mijn overbuurman heeft zijn twee-onder-een-kap te koop gehad voor 200k. Na 2 jaar te koop gestaan heeft hij maar besloten te blijven zitten waar hij zit.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:13 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
We zullen zien..... hier in de omgeving blijft het 150-250k segment goed op peil of stijgt de prijs zelfs nog . Alles boven de 350k is problematische.
Nog niet kopen mensen. de prijzen gaan binnenkort halveren!quote:
Nothing wrong, House prices are only going up. Right now the housing market is booming! More transaction than ever are taking place.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:08 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Godver had ik dit topic nou maar nooit gevonden
Maarre wie heeft er stiekem gelijk.......??
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon tijdens de kredietcrisis tijdens mijn proeftijd een huis kunnen kopen van ¤ 312.000. Vriendin werkte 6 maanden. Geen enkel probleem gehad met banken
Op een gegeven moment willen mensen het misschien wel niet, maar moeten ze wel omdat ze het niet kunnen betalen, bijvoorbeeld door werkeloosheid.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Het KAN allemaal, maar willen mensen het ook? Zolang ze het kunnen betalen zal jouw scenario niet snel realiteit worden.
Dankquote:
Hehehe, maar serieus zulke percentages ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:51 schreef xenobinol het volgende:
10% er af zou een 'belediging' zijn voor de verkoper![]()
20% er af zou een goed begin zijn voor de koper.
30% er af om de bubble leeg te laten lopen
40% er af omdat het recessie is, mensen weinig te besteden hebben.
50% er af zie ik er nog wel eens van komen, want de baby-boomers gaan allemaal naar Spanje
Zo gek is dat toch niet als openingsbod? Dan kom je misschien in het midden uit, op 165k ofzo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:56 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Hehehe, maar serieus zulke percentages ja.
Ik ben zelf niet zo'n held met dit soort dingen![]()
Concreet (mijn) voorbeeld:
Appartement met tuin, 6+maanden te koop, vraagprijs 182.500 k.k
Jij zou met een pokerfacte gewoon 150k bieden?!?!?
Aan de andere kant die niet waagt die niet wint, maar zoveel
OK, en dan nu graag de momenten van al deze dalingen. Wanneer zitten we op de 30%. Eind 2010?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:51 schreef xenobinol het volgende:
10% er af zou een 'belediging' zijn voor de verkoper![]()
20% er af zou een goed begin zijn voor de koper.
30% er af om de bubble leeg te laten lopen
40% er af omdat het recessie is, mensen weinig te besteden hebben.
50% er af zie ik er nog wel eens van komen, want de baby-boomers gaan allemaal naar Spanje
Waarom niet 130 a 140 bieden? Als ze zeggen "bekijk het maar" dan toch lekker niet...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:56 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Hehehe, maar serieus zulke percentages ja.
Ik ben zelf niet zo'n held met dit soort dingen![]()
Concreet (mijn) voorbeeld:
Appartement met tuin, 6+maanden te koop, vraagprijs 182.500 k.k
Jij zou met een pokerfacte gewoon 150k bieden?!?!?
Aan de andere kant die niet waagt die niet wint, maar zoveel
Je vergeet iets wat van essentieel belang zal kunnen zijn de komende tijd. Het is hier al een paar keer langs gekomen. In de meeste hypotheekcontracten schijnt te staan dat de bank eenzijdig een nieuwe taxatie (uiteraard op kosten van de "klant") eisen en de klant verplichten om bij te storten. Wanneer je dat niet kan, kan de bank beslissen je eruit te zetten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:36 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
[..]
Dank
Een paar dingen die ik zo bedenk, zonder echte kennis van de woningmarkt....
Als de prijzen echt knetters hard gaan dalen, zal iedereen in eerste instantie natuurlijk blijven zitten waar hij zit. Aangezien de waarde van het huis dan waarschijnlijk niet de hypotheek dekt, omdat veel mensen 100% aflossingsvrij zitten toch?
Pas als ze werkloos worden oid en ze de hypotheek niet meer kunnen betalen zullen deze huizen vrij komen? Op dat moment gaan de prijzen voor kopers toch pas merkbaar dalen?
De huizen kunnen in eerste instantie wel minder waard worden, maar als iedereen blijft zitten dan komen ze niet op de markt.
Ben je nu koper en zit je in principe goed, in mijn geval in een huurhuis, dan kan je te koop staande huizen dus benaderen met een veel lager bod dan normaal. 10% voor huizen onder de 2ton, en nog meer eraf voor huizen erboven?
Als je bij mij hier in het dorp kijkt zijn er heel veel die al een paar maanden te koop staan.
De vraagprijs zal dan bepaald zijn, maar indien niet aangepast niet meer realistisch?
Dus een substantieel lager bod lijkt dan gerechtvaardigd, vraag wordt dan alleen of de verkoper er echt uit moet.
Dus ik ga in maart gewoon maar eens rustig rond kijken denk ik
Als je maandelijks je hypotheek bedrag netjes betaald gaat de bank dit echt niet van je vragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je vergeet iets wat van essentieel belang zal kunnen zijn de komende tijd. Het is hier al een paar keer langs gekomen. In de meeste hypotheekcontracten schijnt te staan dat de bank eenzijdig een nieuwe taxatie (uiteraard op kosten van de "klant") eisen en de klant verplichten om bij te storten. Wanneer je dat niet kan, kan de bank beslissen je eruit te zetten.
& @ TT:
[ afbeelding ]
Mee eens, maar de hypotheek is een lening met onderpand. Wanneer de waarde van het onderpand op de lening significant lager is dan het geleende bedrag, moet daar op afgeschreven worden. Dat is ook niet goed voor de balansen van banken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je maandelijks je hypotheek bedrag netjes betaald gaat de bank dit echt niet van je vragen.
Stel dat iemand dit niet kan opbrengen? Dan gaat het huis dus in de executie verkoop waar huizen vaak onder de marktprijs worden verkocht.
Banken zitten hier echt niet op te wachten
Je plaatje doet het niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je vergeet iets wat van essentieel belang zal kunnen zijn de komende tijd. Het is hier al een paar keer langs gekomen. In de meeste hypotheekcontracten schijnt te staan dat de bank eenzijdig een nieuwe taxatie (uiteraard op kosten van de "klant") eisen en de klant verplichten om bij te storten. Wanneer je dat niet kan, kan de bank beslissen je eruit te zetten.
& @ TT:
[ afbeelding ]
Niets als je er 30 jaar wil wonen.quote:
nee er gaan hele rare dingen gebeurenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Niets als je er 30 jaar wil wonen.
Als je het idiote idee hebt dat je er met 5 jaar met winst weg kan, dan wel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |