abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 12:00:26 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66114549
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat het een leuk topic kan worden om hier verhalen op te rakelen van mensen die je ontslagen hebt zien worden (of eventueel zelfs van jezelf)

En het laatste verhaal:
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:30 schreef Kaar68 het volgende:
Jaren geleden liep ik stage bij een conservenfabriek, als kwaliteitscontroleur. Als ik iets tegenkwam wat afweek van de norm, moest ik de schuldige machine laten afstellen op een ander niveau.
Zo ook een keer, produkt was niet goed dus ik liep naar die machine om de operator te vragen de machine direct te veranderen. Dit weigerde hij. Nogmaals gezegd dat hij naar mij te luisteren had, en het gewoon maar moest doen. Opnieuw weigerde hij.
De chef erbij gehaald, en die gaf de man (Turk van een jaar of 60) een uitbrander. De man was erg kwaad, hij weigerde te luisteren naar een vrouw, helemaal eentje van mijn leeftijd (ik was een jaar of 18).
Toen de dienst erop zat, en ik naar mijn auto liep, kwam die man ineens dreigend op mij af, heel eng was het! Gelukkig werd dit gezien door een collega, en samen met de bewaking werd de man overmeesterd, hij bleek een mes op zak te hebben. Uiteraard hoefde hij nooit meer terug te komen, maar ik heb nog weken over mijn schouder gekeken...

Vorige topic: Ontslagverhalen: get the hell outta my office!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_66114637
Dan maar hier!

Zelf 1 keer ontslagen omdat ik almaar te laat kwam (was 16 en vond werk niet echt boeiend).

Wel een leuk verhaal over een ex-collega.

Werkte anderhalf jaar geleden op Schiphol bij Group 4 Securicor (:r) en wij waren belast met de visitatie van pasagiers voor zij het vliegtuig instapten. Suf werk maar met leuke collega's!
Op een gegeven moment werden wij als vast team van 4 man weggeroepen om een vlucht te doen en kregen we er een 5e, voor ons onbekende, persoon bij. Niets mis mee! Gebeurt vaker

Na ongeveer 30 passagiers kwam er een passagier naar de teamleider en mij (stonden naast elkaar) om te melden dat hij 300 dollar kwijt is wat hij door de x-ray machine had gedaan. Dus wij op, onder, in, tussen, voor, achter dat ding zoeken maar niets gevonden en meneer dit verteld. Meneer vond het niet zo erg (was behoorlijk rijk).
Aangezien het redelijk druk was bij de uitpakband besloten wat extra te letten op de spullen die erdoor kwamen. Binnen 5 minuten zagen we onze collega die aan het uitpakken was met snelle korte bewegingen briefgeld weghalen en snel in zijn zak stoppen!
Teamleider heeft toen de kapitein ingelicht zodat die even zou wachten zodat de mensen hun geld terug konden krijgen en vervolgens telefonisch overleg gehad met de supervisor.

2 minuten later komt er 6 man marechaussee aanwandelen. Vragen aan de teamleider wie het was en die kerel ging 30 seconden later met lege zakken, gebukt en geboeid mee!

Nu het mooie! (met paint te verduidelijking.

Wij stonden aan het begin van een pier, het was een paar meter links lopen. Maar wat doen die marechaussee, ze slepen em eerst 200 meter mee naar rechts, gaan om de rolbanden heen en weer 200 meter terug Prachtig!
Hij kreeg een staand voetje en een strafblaadje!

Alle mensen hebben uiteindelijk hun geld terug gehad Het klopte precies met wat hij in zijn zak had!
  maandag 16 februari 2009 @ 12:05:13 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66114702
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66115222
die laatste....
pi_66115364
tvp.
pi_66115387
Een vriend van me woonde net samen met zijn vriendin en vond toen een redelijk goede baan als verkoper bij een bedrijf. Na vier weken vond hij een collega van hem toch wel erg interessant, hij vond haar een milf (ik niet). Na drie weken flirten is er dan de eerste zoen en al snel daarna is er sprake van een (seks)relatie. Zij (36) had overigens 2 kinderen en woonde al jaren samen met haar vriend. Alles ging goed totdat hij erachter kwam dat ze het ook nog met z'n manager deed. Hij belde kwaad op naar mij met het verhaal waarop ik vroeg of hij daadwerkelijk dacht dat hij de enige was. Als ze het met hem deed terwijl ze een vaste relatie had waarom dan niet met een ander toch? Enfin nadat ik hem een waarschuwing had gegeven om of met de relatie te stoppen of te accepteren dat hij haar met andere mannen moest delen ipv 1 andere man de telefoon opgehangen.
Uit pure piknijd is die vriend dus naar die manager gegaan met de woorden: Zal ik je vrouw eens even vertellen wat je hier allemaal doet en met wie. En dan zal ik meteen vertellen aan haar vriend wat zij (de vermeende milf) allemaal uitspookt op het werk.
Resultaat: Hij werd op staande voet ontslagen wegens bedreiging van twee collega's
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 16 februari 2009 @ 13:11:06 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_66116467
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Koekz het volgende:
Dan maar hier!

Zelf 1 keer ontslagen omdat ik almaar te laat kwam (was 16 en vond werk niet echt boeiend).

Wel een leuk verhaal over een ex-collega.

Werkte anderhalf jaar geleden op Schiphol bij Group 4 Securicor (:r) en wij waren belast met de visitatie van pasagiers voor zij het vliegtuig instapten. Suf werk maar met leuke collega's!
Op een gegeven moment werden wij als vast team van 4 man weggeroepen om een vlucht te doen en kregen we er een 5e, voor ons onbekende, persoon bij. Niets mis mee! Gebeurt vaker

Na ongeveer 30 passagiers kwam er een passagier naar de teamleider en mij (stonden naast elkaar) om te melden dat hij 300 dollar kwijt is wat hij door de x-ray machine had gedaan. Dus wij op, onder, in, tussen, voor, achter dat ding zoeken maar niets gevonden en meneer dit verteld. Meneer vond het niet zo erg (was behoorlijk rijk).
Aangezien het redelijk druk was bij de uitpakband besloten wat extra te letten op de spullen die erdoor kwamen. Binnen 5 minuten zagen we onze collega die aan het uitpakken was met snelle korte bewegingen briefgeld weghalen en snel in zijn zak stoppen!
Teamleider heeft toen de kapitein ingelicht zodat die even zou wachten zodat de mensen hun geld terug konden krijgen en vervolgens telefonisch overleg gehad met de supervisor.

2 minuten later komt er 6 man marechaussee aanwandelen. Vragen aan de teamleider wie het was en die kerel ging 30 seconden later met lege zakken, gebukt en geboeid mee!

Nu het mooie! (met paint te verduidelijking.

Wij stonden aan het begin van een pier, het was een paar meter links lopen. Maar wat doen die marechaussee, ze slepen em eerst 200 meter mee naar rechts, gaan om de rolbanden heen en weer 200 meter terug Prachtig!
Hij kreeg een staand voetje en een strafblaadje!

[ afbeelding ]

Alle mensen hebben uiteindelijk hun geld terug gehad Het klopte precies met wat hij in zijn zak had!
Haha, de beste oplossing: aan de schandpaal!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_66116622
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een vriend van me woonde net samen met zijn vriendin en vond toen een redelijk goede baan als verkoper bij een bedrijf. Na vier weken vond hij een collega van hem toch wel erg interessant, hij vond haar een milf (ik niet). Na drie weken flirten is er dan de eerste zoen en al snel daarna is er sprake van een (seks)relatie. Zij (36) had overigens 2 kinderen en woonde al jaren samen met haar vriend. Alles ging goed totdat hij erachter kwam dat ze het ook nog met z'n manager deed. Hij belde kwaad op naar mij met het verhaal waarop ik vroeg of hij daadwerkelijk dacht dat hij de enige was. Als ze het met hem deed terwijl ze een vaste relatie had waarom dan niet met een ander toch? Enfin nadat ik hem een waarschuwing had gegeven om of met de relatie te stoppen of te accepteren dat hij haar met andere mannen moest delen ipv 1 andere man de telefoon opgehangen.
Uit pure piknijd is die vriend dus naar die manager gegaan met de woorden: Zal ik je vrouw eens even vertellen wat je hier allemaal doet en met wie. En dan zal ik meteen vertellen aan haar vriend wat zij (de vermeende milf) allemaal uitspookt op het werk.
Resultaat: Hij werd op staande voet ontslagen wegens bedreiging van twee collega's
Hmm, dat had ik toch wat subtieler aangepakt als ik hem was. Altijd handig om een beetje 'leverage' te hebben op bepaalde momenten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 16 februari 2009 @ 13:16:58 #9
152789 karr-1
pi_66116641
quote:
Het was gewoon de bedrijfshoer of zo?
pi_66116953
tvp
Don't hurry, be crappy!
  maandag 16 februari 2009 @ 13:28:37 #11
238900 Koekz
Der Meister
pi_66116983
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:11 schreef iFries het volgende:

[..]

Haha, de beste oplossing: aan de schandpaal!
Inderdaad
  maandag 16 februari 2009 @ 13:58:27 #12
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_66117878
In mijn schooltijd werkte ik bij een grootwinkelbedrijf. Op een boos moment werd de complete afdeling bij de bedrijfsleider geroepen die met een bedrukt gezicht mededeelde dat de afdelingschef ontslagen was wegens diefstal.

Chef K. was de held van 'zijn' voetbalvereniging, omdat hij altijd leuke prijsjes wist te 'regelen' voor loterijen etc. Dat is dus wel duidelijk gerworden... hij is uiteindelijk de bietenbrug opgegaan met valse retourbonnen en werd aangepakt toen hij bij de 'willekeurige' ( ) uitgangs-visitatie gepakt werd met een onbetaalde CD van Nana Mouskouri in zijn koffertje.

Ietwat schrijnend werd het toen twee maanden later bedrijfsleider B. onder vergelijkbare omstandigheden werd uitgezwaaid... Exacte details ontbreken, maar het was een goede bedrijfsleider dus die zal vermoedelijk niet voor een pakje kauwgom weggestuurd zijn.

Op de afdeling waar ik werkte verdween geld uit de kassa. Steeds vaker en steeds meer. De bedrijfsbeveiliging had 'onzichtbaar' een camera opgehangen in het systeemplafond die de kassa in de gaten hield. Iedereen wist dat het ding er hing, maar de dader is evengoed gepakt. Jongen bleek gokverslaafd te zijn, triest natuurlijk, maar het ging nog niet eens om van die lullige bedragen die verdwenen. Hij is uit beeld verdwenen, nooit meer iets van gehoord.

Zelf ben ik in mijn inmiddels 25-jarige loopbaanhistorie twéé keer ontslagen.
Eerste keer via een uitzendburo. Ik had aangegeven dat ik alles wilde doen, maar NIET in een bloemenkas werken, kan niet tegen de hitte. Ze hadden een baantje: iets in een koelcel. Helaas bleek die koelcel een plantenkas te zijn waar onkruid gewied moest worden. Na een uurtje had ik iets van en werd ik wegens 'werkweigering' ontslagen (dwz: van mij uitzendbaantje weggestuurd). Het is nooit meer goedgekomen tussen het uitzendburo en mij.

Tweede keer bij een slager in een supermarkt. Ros en rósdruk, moesten met 3 man het werk doen waar 6 man nog moeite mee zouden hebben. En dan ontslagen worden omdat ik niet hard genoeg werkte (de klanten klaagden dat het op zaterdag allemaal zo lang duurde voor ze aan de beurt waren...)

[edit]
Ik herinner me nog een soort van half ontslag: vakkenvullen bij een supermarkt, maar de bedrijfsleider hield er niet van om mensen langer dan 2 maanden in dienst te houden. Daarna was iedereen automatisch 'niet geschikt voor de winkel'. Dat kon hij maken omdat er destijds een rij werkwillenden stond te wachten voor elk beschikbaar baantje (dat was in 1984 of 1985)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 februari 2009 @ 14:10:26 #13
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_66118340
Het enige wat in mij op komt is de grootste fout van mn leven. Ik ging na 6 jaar vakkenvullen (zaterdagbaantje) bij de Edah weg, om fulltime bij de concurrent (de appie ja) wat geld te verdienen. De baas is een klootzak en iets wat hij vroeg deed me erg aan dat kaakoperatie-verhaal denken

Een meisje van de bakkerij meldde hem dat ze voortaan niet meer op maandagavond kwam werken, omdat ze aan een avondcursus was begonnen.

Baas: "maar ik heb je op maandagavond nodig!"
Meisje: Sja sorry, je moet maar iemand anders zoeken voor die tijd...
Baas: "Kun je school niet vragen om de cursus te verzetten?"

ik keek hem heel verbaasd aan en lachte hem vervolgens recht in zn lelijke bakkes uit. Hij werd boos, meisje werd ontslagen onder de noemer Werkweigering en een maandje later werd ik eruit getrapt omdat ik niet snel genoeg werkte Alsof iemand een volle container met kleine meuk in exact 36 minuten kan vullen (en daarin zijn klanten helpen en evt. iets opruimen dat op de grond is gevallen meegerekend)

Echt, fuck die winkel.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_66119629
quote:
Die vriend van je heet AnthonyZeus?
  maandag 16 februari 2009 @ 14:45:43 #15
81894 godigita
Trollercoaster
pi_66119770
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik moest er ook aan denken idd.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:58:02 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_66120266
Tof Topic

Helaas ging ik meestal zelf weg van alle uitzendbaantjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_66120805
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef godigita het volgende:

[..]

Ik moest er ook aan denken idd.
En ik moest aan een oud collega denken die geen kinderen had, maar het wel met het hele kantoor deed.
Haar maakte het ook niet uit of iemand en relatie had of niet.

En in die zelfde periode was ik bezig een andere baan te zoeken, omdat de sfeer helemaal verziekt was door een of andere teef die daar de "manager" werd.
Ze had al een paar keer laten merken dat ze meer van me wilde, maar daar trapte ik niet in, omdat ze zelf notabene al jaren getrouwd was.
Op weg naar een beurs greep ze me in de auto bij mijn kloten (letterlijk dus) en zei dat ik beter wat meegaander kon worden, omdat ze het me anders moeilijk ging maken.
Wat was ik toen blij dat ik een klein recordertje bij me had, om haar gesprekken/opmerkingen op te nemen, omdat niemand me wilde geloven.

De dag dat ik daar vertrokken ben, heb ik wat mensen de tape laten horen, zodat ze wisten waarom ik daar weg ging.
Een paar maanden later was ze daar ook weg.

Ze heeft nog een paar keer voor mijn deur gestaan en me in een supermarkt een paar keer lastig gevallen.
Een toevallige vriendin van me was daar een keer bij en die heeft haar toen een flinke dreun verkocht.
Ik heb nooit geweten dat, het in mijn ogen zo lieve meisje, kon slaan als een vent.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 februari 2009 @ 15:16:35 #18
Rawr
pi_66120970
Jesis
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_66121201
TVP
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66121834
Niet geheel OT, maar op mijn oude werk had ik dus een baas (was bijbaantje als student) die al 4 keer een andere functie heeft gehad omdat hij op zijn afdeling vrouwen lastig viel. Ook bij ons werd hij erg handtastelijk met mijn collega's (studentes dus). Bij binnenkomst knuffelen en een kus op het hoofd geven enzo. Heb een van die meiden die toch wel zachtjes begon te klagen nog meegetrokken naar de vertrouwenspersoon, zodat de klacht door zou komen.

Nam het hem niet kwalijk, want lekker waren ze zeker . Maar wanneer wordt zo'n vent er nu echt eens uitgewerkt?
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_66122638
again tvp
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66123275
(crosspost met bizarre werkervaringen topic) Niet ontslagen maar niet meer op komen dagen:
Vakantiebaantje via Manpower ofzo. Een houtsorteerderij in Ijmuiden. Het begon al met de werktijd: Half 7 beginnen in the middle of nowhere, dus half 5 op. Nou, ok.

Als 16 jarig ventje aangekomen in een enorme hal waar lange balken hout van stellingen op een aanhangwagentje geladen moest worden. Om mij heen allemaal beulen van kerels.. het was duidelijk: zwaar fysiek werk. Maar je wilt je niet laten kennen dus; schouders eronder en tempo proberen bij te houden.

Tot de lunch.. toen een of andere geflipte afrikaan met een kapmes (waar kwam die vandaan?!) achter een andere collega aanzat. Niemand reageerde echt heftig "hij flipte namelijk wel vaker" .. ok..

's avonds thuis gekomen, op de bank neergeploft en het uitzendbureau gebeld dat ik niet meer zou gaan. "Maar dat kan niet zomaar", nou "dat kan wel zomaar, want ik ga gewoon niet meer".

Verder nog van een afstandje meegemaakt hoe er een IT'er werd afgevoerd op mijn huidige werk. Bleek een downloadserver te hebben ingericht.

En een beveiliger die werd afgevoerd. Die kwam regelmatig in onze kasten en nam laptops mee.. om ze niet meer terug te brengen. Op een avond (overwerken) kwam ik aanlopen bij mijn werkplek toen mijn manager op zn bureau stond, met zn handen in het systeemplafond. Toen was nog niet bekend dat de bewaker de laptops jatte, dus ik zag de bui al hangen. Hij legde me snel uit dat er een videorecorder stond, en er een miniscuul camera'tje hing, en hij de band moest vervangen. Na een snelle check (zo goedgelovig ben ik niet) bleek dat echt zo te zijn.

Week later, en een laptop lichter werd de beveilger afgevoerd.

Overigens was het in die tijd (8 jaar geleden) ook regelmatig zo dat ik een melding kreeg dat een computer niet werkte. Eenmaal aangekomen de kast opengemaakt: processor, geheugen en HDD weg Is echt iets van 5 keer gebeurd. "Ja, ik snap dat hij niet werkt"
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_66123929
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wie is dat?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 16 februari 2009 @ 16:39:14 #24
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66124166
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:33 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Wie is dat?
Weet je dat niet?
Hier is het e.e.a te vinden... Anthony Zeus staat in de Panorama!
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 16 februari 2009 @ 17:21:56 #25
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66126186
tvp!
Primum non nocere
  maandag 16 februari 2009 @ 17:37:00 #26
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_66126742
Terug Vind ontslagPost
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_66126808
Ik heb ook wel wat verhalen.
Bij deze een tvp.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_66128043
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:21 schreef Florian_ het volgende:
tvp!
............................
  maandag 16 februari 2009 @ 18:31:14 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66128388
tvp, alhoewel mijn verhalen niet zo bijzonder zijn
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66130288
Ik ben een keer ontslagen van vakantiewerk bij een tuinder omdat ik niet meebidde voor de lunch.

Nooit zo gelachen
  Moderator / Redactie FP maandag 16 februari 2009 @ 19:52:51 #31
Rawr
pi_66131795
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ben een keer ontslagen van vakantiewerk bij een tuinder omdat ik niet meebidde voor de lunch.

Nooit zo gelachen
pi_66132235
quote:
Op maandag 16 februari 2009 01:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een jaarcontract wordt tegenwoordig niet meer stilzwijgend verlengd in een doorlopend contract, dus ik weet niet waaruit dit verhaal komt? (tenzij het natuurlijk zo was afgesproken in een CAO of in het contract oid)
Naar mijn weten kan het nog steeds dat een aflopend contract stilzwijgend wordt voortgezet, indien na het verstrijken van de einddatum de ovk zonder tegenspraak door partijen wordt voortgezet (artikel 7:668 lid 1 BW).
pi_66132392
Paar maanden geleden werd er iemand aangenomen op de afdeling verderop die meteen de dames daar inpakte met doosje choco en lief jongetjesgedrag. De mooiste verhalen had ie ook, helaas net te mooi om waar te zijn dus zijn leidinggevende rook lont maar kon er de vinger niet echt op leggen en googlede dus even op zijn naam. Dat leverde tientallen hits op waarin hij met naam en toenaam als notoire oplichter werd genoemd, inclusief een draad op het Radar-forum.
Direct gewipt dus . Als laatste daad haalde ie nog snel even zijn emailbox leeg dus daar was ook iets niet echt fris. Snap nog steeds niet hoe het komt dat P&O zo iemand binnenlaat. Hij bleek trouwens al een aantal overheidsinstellingen op zn CV te hebben, ook lekker om te weten dat zo iemand bij gevoelige privé-informatie kan zonder dat zijn achtergrond even wordt gecheckt
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_66186262
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:19 schreef allsystemshalt het volgende:

Nooit zo gelachen
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66186345
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Paar maanden geleden werd er iemand aangenomen op de afdeling verderop die meteen de dames daar inpakte met doosje choco en lief jongetjesgedrag. De mooiste verhalen had ie ook, helaas net te mooi om waar te zijn dus zijn leidinggevende rook lont maar kon er de vinger niet echt op leggen en googlede dus even op zijn naam. Dat leverde tientallen hits op waarin hij met naam en toenaam als notoire oplichter werd genoemd, inclusief een draad op het Radar-forum.
Direct gewipt dus . Als laatste daad haalde ie nog snel even zijn emailbox leeg dus daar was ook iets niet echt fris. Snap nog steeds niet hoe het komt dat P&O zo iemand binnenlaat. Hij bleek trouwens al een aantal overheidsinstellingen op zn CV te hebben, ook lekker om te weten dat zo iemand bij gevoelige privé-informatie kan zonder dat zijn achtergrond even wordt gecheckt
mwa, daar heb je backups voor
pi_66186565
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:16 schreef Cheiron het volgende:
Eenmaal aangekomen de kast opengemaakt: processor, geheugen en HDD weg Is echt iets van 5 keer gebeurd. "Ja, ik snap dat hij niet werkt"
Owned
  zondag 22 maart 2009 @ 23:31:08 #37
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_67310672
tvp!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 10:10:24 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 3 april 2009 @ 01:41:50 #39
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67664738
Heerlijk topic dit!

Terwijl ik eigenlijk redelijk kort in Dubai zit, al een paar leuke/domme ontslagen meegemaakt:

Ik werkte voor een internationale hotel organisatie, en werkelijk iedereen met een corporate e-mail adres kreeg een mailtje geforward van een Indier die op de accounts department van mijn hotel werkte, in het mailtje stonden foto's van Koran's die werden verbrand verbrand door de locale bevolking in India, met allerlei zeer discriminerende teksten.

5 minuten later kreeg iedereen een reply op datzelfde mailtje, van de CEO en oprichter van de organisatie (Zoals gezegd, redelijk grote hotel organisatie. Meer dan 50 hotels in het Midden-Oosten), hierin stond samengevat iets in als:

"Geachte iedereen;

Dit is dus een perfect voorbeeld hoe je je absoluut niet hoort te gedragen, hoe je geen respect toont voor andere culturen en dus totaal niet in deze organisatie en/of land thuis hoort.

Deze mail kan tevens gezien worden als ontslag op staande voet voor de verantwoordelijke van de voorgaande e-mail, en hij zal per direct uit zijn accommodatie verwijderd worden.

Met vriendelijke groet

bladiebla"

Een halfuur later zagen we hem door de achteruitgang in een politie auto afgevoerd worden, hij zit nog altijd vast voor belediging van de Islam.

Verder waren de domme ontslagen eigenlijk allemaal stumperds die geld gejat hadden, eentje was ontslagen vanwege het stelen van omgerekend 10 euro, eentje voor omgerekend 800 euro, maar de grande finale is wel direct de mooiste:

Hij werd ergens in het midden van zijn dienst op het matje geroepen door zijn manager, waar bleek dat hij bij een money exchange van een gast zeer verkeerd gewisseld had, een buitenlandse valuta waarvan hij dacht (naar eigen zeggen) dat het meer dan 500 euro waard was, bleek in werkelijk maar 50 cent waard te zijn, hij het geld dus gegeven, en de accounts waren hier achter gekomen. Op zich kan dat gebeuren, en hiervoor hebben ze dus de regel dat enkel voor hotel gasten geld gewisseld mocht worden. Hij had zich hier niet aan gehouden en voor een passant het geld gewisseld, en die persoon kon niet meer achterhaald worden.

Hij mocht zijn boeltje pakken en zijn visum zou gecancelled worden. Waar de manager echter geen rekening mee had gehouden was het feit dat die ochtend 2 voetbalclubs uitgechecked waren, en die bij die gast contant omgerekend 30.000 euro hadden afgetikt (Was niet zo heel spannend, gebeurde bijna wekelijks op die manier). Hij heeft zonder dat iemand het in de gaten had zijn spullen gepakt, naar zijn kassalade gelopen en al het geld meegenomen. Naar zijn accomodatie gegaan, koffer gepakt en het eerste vliegtuig naar zijn thuisland genomen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Moderator / Redactie FP vrijdag 3 april 2009 @ 03:07:53 #40
Rawr
pi_67665198
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 01:41 schreef Euc- het volgende:

Een halfuur later zagen we hem door de achteruitgang in een politie auto afgevoerd worden, hij zit nog altijd vast voor belediging van de Islam.
quote:
Verder waren de domme ontslagen eigenlijk allemaal stumperds die geld gejat hadden, eentje was ontslagen vanwege het stelen van omgerekend 10 euro, eentje voor omgerekend 800 euro, maar de grande finale is wel direct de mooiste:

Hij werd ergens in het midden van zijn dienst op het matje geroepen door zijn manager, waar bleek dat hij bij een money exchange van een gast zeer verkeerd gewisseld had, een buitenlandse valuta waarvan hij dacht (naar eigen zeggen) dat het meer dan 500 euro waard was, bleek in werkelijk maar 50 cent waard te zijn, hij het geld dus gegeven, en de accounts waren hier achter gekomen. Op zich kan dat gebeuren, en hiervoor hebben ze dus de regel dat enkel voor hotel gasten geld gewisseld mocht worden. Hij had zich hier niet aan gehouden en voor een passant het geld gewisseld, en die persoon kon niet meer achterhaald worden.

Hij mocht zijn boeltje pakken en zijn visum zou gecancelled worden. Waar de manager echter geen rekening mee had gehouden was het feit dat die ochtend 2 voetbalclubs uitgechecked waren, en die bij die gast contant omgerekend 30.000 euro hadden afgetikt (Was niet zo heel spannend, gebeurde bijna wekelijks op die manier). Hij heeft zonder dat iemand het in de gaten had zijn spullen gepakt, naar zijn kassalade gelopen en al het geld meegenomen. Naar zijn accomodatie gegaan, koffer gepakt en het eerste vliegtuig naar zijn thuisland genomen.
pi_67665466
Gozer werkt in ploegendienst, dus ook regelmatig s nachts. Alleen... als hij op vrijdag of zaterdag nacht moest werken, meldde hij zich altijd ziek.
Bleek dat hij dan werkte als taxi chauffeur. Is daarom ontslagen.

Dat ie ontslagen was, was ie flink gestresst van (het was dan ook een flink salaris dat ie kwijt was). Zat de volgende vijdagavond dronken in de taxi, krijgt ruzie bij een disco, pakt een wapen en lost een schot.

Tweede baan ook kwijt. In één week.

vrijdag 3 april 2009 @ 09:49:34 #42
152789 karr-1
pi_67667929
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 04:48 schreef avonne het volgende:
Gozer werkt in ploegendienst, dus ook regelmatig s nachts. Alleen... als hij op vrijdag of zaterdag nacht moest werken, meldde hij zich altijd ziek.

Dat ie ontslagen was, was ie flink gestresst van (het was dan ook een flink salaris dat ie kwijt was). Zat de volgende vijdagavond dronken in de taxi, krijgt ruzie bij een disco, pakt een wapen en lost een schot.

pi_67672170
Geen ontslag verhalen hier! Wel een tvp! Geweldig topic!
pi_67675267
quote:

das kut
quote:
het feit dat die ochtend 2 voetbalclubs uitgechecked waren, en die bij die gast contant omgerekend 30.000 euro hadden afgetikt (Was niet zo heel spannend, gebeurde bijna wekelijks op die manier). Hij heeft zonder dat iemand het in de gaten had zijn spullen gepakt, naar zijn kassalade gelopen en al het geld meegenomen. Naar zijn accomodatie gegaan, koffer gepakt en het eerste vliegtuig naar zijn thuisland genomen.

penny wise, pound foolish

een goed argument om mensen NIET op staande voet te ontslaan
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:53:35 #45
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67681157
Tvp, staan leuke verhalen bij.
Hallon!
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2009 @ 17:14:07 #46
38148 crew  Innisdemon
pi_67681701
Geldt een bijna-ontslag ook? dan heb ik er nog één

Werkte in een zomervakantie bij een oudpapier handelaar

een grote papiercontainer werd leegeflikkert in de hal, en Innisdemon en z'n collega's mochten het karton eruit scheiden. Dit werd vervolgens door een dronkelap op z'n heftruck weggeschoven. je ging mee als je niet optijd wegsprong.

Omdat ik niet IN de papierbult wachte tot de heftruck voorbij was, maar de veiligheid van de muur had opgezocht 'moest ik harder m'n best doen, anders was het m'n laatste dag'

Heb aan het einde van de week m'n collega's een fijne zomer gewenst, en ben gaan postbezorgen
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:51:06 #47
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67682645
Ik ben ontslagen op mn krantenwijkje die ik vroeger had.

Meneer de verdeler dacht even een flat van zijn eigen wijk (hij bezorgde ze zelf ook) aan mij te kunnen geven zonder overleg. Ik heb die dus lekker laten liggen met de mededeling dat ie dat zelf mocht doen. Even later was meneer boos omdat ik om 5.00 u ofzo bij een klant aanbelde om m te laten weten dat de krant er was. Die klant was bang geworden en heeft per direct de krant opgezegd. Tja, hij/zij vroeg er ook om: de krant was op tijd bezorgd maar toch kon ik met enige regelmaat klachten van hem/haar ontvangen dat de krant niet bezorgd was...

Dat was de druppel kennelijk, want ik hoefde niet meer terug te komen.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_67689997
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:51 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik ben ontslagen op mn krantenwijkje die ik vroeger had.

Meneer de verdeler dacht even een flat van zijn eigen wijk (hij bezorgde ze zelf ook) aan mij te kunnen geven zonder overleg. Ik heb die dus lekker laten liggen met de mededeling dat ie dat zelf mocht doen. Even later was meneer boos omdat ik om 5.00 u ofzo bij een klant aanbelde om m te laten weten dat de krant er was. Die klant was bang geworden en heeft per direct de krant opgezegd. Tja, hij/zij vroeg er ook om: de krant was op tijd bezorgd maar toch kon ik met enige regelmaat klachten van hem/haar ontvangen dat de krant niet bezorgd was...

Dat was de druppel kennelijk, want ik hoefde niet meer terug te komen.
Dus je ging voor de deur staan wachten tot ie de deur opendeed?
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:22:04 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_67693619
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:16 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Hmm, dat had ik toch wat subtieler aangepakt als ik hem was. Altijd handig om een beetje 'leverage' te hebben op bepaalde momenten.
Eens. Als je bepaalde kennis hebt van wat andere mensen uitspoken, is dat altijd handig.

Zo had ik een tijd geleden een collega (Lieke,19, blond, leuke meid) die het naast haar eigen vriend ook met een of andere manager van kantoor deed. Daarnaast was haar eigen vriend de zoon van de personeelsmanager daar en zo heeft ze ook haar baan gekregen Ik was de enige die ze in vertrouwen nam en die het dus wist

Overigens heeft die Lieke mij ook nog geprobeerd te versieren Niet op in gegaan though, ik heb een vriendin.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_67699911
  zondag 5 april 2009 @ 04:11:12 #51
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67720127
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:37 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dus je ging voor de deur staan wachten tot ie de deur opendeed?
Nee, ik belde enkel even aan ter kennisgeving en klepperde nog wat extra met de brievenbus waarschijnlijk.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_68955416
Nog ontslagen met de crisis?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:40:22 #53
152789 karr-1
pi_68955476
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 21:39 schreef Tim2005 het volgende:
Nog ontslagen met de crisis?
Nee wel een andere en betere baan
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:41:14 #54
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_68958742
Ik werk op een kantoor met 20 medewerkers. Het vermoeden ging 2 jaar geleden dat een medewerker van rond de 45 jaar pornosites bezocht, omdat er in de server een soort 'key' was ontdekt voor zulke sites. Vraag me niet wat dat is.

De baas wilde de beste man dus op heterdaad betrappen, dat was moeilijk omdat hij aan het verre eind van de kamer zat met zijn gezicht naar de deur dus kon hij iedereen die binnenkwam zien. Voor de rest zaten er ook 3 anderen op die kamer.

Op een dag kwam de baas plotseling binnen en ging gelijk naar het bureau van die man toe. Het verhaal ging dat de beste man als een gek op zijn muis begon te klikken toen de baas kwam.

Wat bleek nou achteraf, hij was op een pornsite geweest dat tientallen pop ups opende wat hij niet meer weg kon klikken

EXIT!
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 12 mei 2009 @ 22:57:44 #55
152789 karr-1
pi_68959713
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:41 schreef TeenWolf het volgende:

Wat bleek nou achteraf, hij was op een pornsite geweest dat tientallen pop ups opende wat hij niet meer weg kon klikken

EXIT!
Porno kijken op het werk is dan ook wel het domste dat je kunt doen.

Op mijn vorige baan had je wel studenten die foto's en filmpjes van zichzelf in actie lieten zien aan de hele school, maar die deden het er gewoon om.
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:03:58 #56
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68980201
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Porno kijken op het werk is dan ook wel het domste dat je kunt doen.

Op mijn vorige baan had je wel studenten die foto's en filmpjes van zichzelf in actie lieten zien aan de hele school, maar die deden het er gewoon om.
Bij mijn stage kreeg ik juist op mijn flikker als ik niet naar porno keek...

Was dan ook wel een VOD bedrijf waar 70% van onze content 'erotisch getint' materiaal was.
pi_68981208
Ik heb een aantal jaar terug ook een mooie lompe actie uitgehaald. Ik werke bij een telecomprovider op de klantenservice. Leuk mensen klieren met net send berichtjes die er niets van begrepen.

Todat ik op een gegeven moment een wat oudere dame (40+) ook zon popupje stuurde met de tekst dat ze naar de receptie moest komen dat er telefoon voor haar was. Wat ik niet wist is dat haar man op sterven lag en dus brak mevrouw heel luid in tranen uit. KUT

Ik naar huis einde van de dag met de mededeling dat er de dag erna een gesprek zou volgen, wat dus uiteraard ontslag betekent. Leuke is wel dat ik uitzendkracht was en het uitzendbureau toevallig gebeld had in de ochtend dat mijn detacheringscontract klaar lag om te teken.

Ik uiteraard meteen na werk naar het uzb gereden en dat contract getekend . Dag erna ontslagen en men zei bij het uzb dat het contract nu niet geldig was.

Sure, niet geldig, meteen advocaat erbij gehaald en ze bleven volhouden dat het niet geldig was. Uiteindelijk na 6 maanden (duur van het contract) gedreigd met rechtszaak en toen hebben ze me achteraf alsnog 6 maanden uitbetaald om dat te voorkomen yihaa.

Echter wel zielig voor de mevrouw in kwestie, maar ach...
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:42:32 #58
59354 hobbs
Rule the planet!
pi_68981416
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:35 schreef FortunaHome het volgende:
Ik heb een aantal jaar terug ook een mooie lompe actie uitgehaald. Ik werke bij een telecomprovider op de klantenservice. Leuk mensen klieren met net send berichtjes die er niets van begrepen.

Todat ik op een gegeven moment een wat oudere dame (40+) ook zon popupje stuurde met de tekst dat ze naar de receptie moest komen dat er telefoon voor haar was. Wat ik niet wist is dat haar man op sterven lag en dus brak mevrouw heel luid in tranen uit. KUT

Ik naar huis einde van de dag met de mededeling dat er de dag erna een gesprek zou volgen, wat dus uiteraard ontslag betekent. Leuke is wel dat ik uitzendkracht was en het uitzendbureau toevallig gebeld had in de ochtend dat mijn detacheringscontract klaar lag om te teken.

Ik uiteraard meteen na werk naar het uzb gereden en dat contract getekend . Dag erna ontslagen en men zei bij het uzb dat het contract nu niet geldig was.

Sure, niet geldig, meteen advocaat erbij gehaald en ze bleven volhouden dat het niet geldig was. Uiteindelijk na 6 maanden (duur van het contract) gedreigd met rechtszaak en toen hebben ze me achteraf alsnog 6 maanden uitbetaald om dat te voorkomen yihaa.

Echter wel zielig voor de mevrouw in kwestie, maar ach...
De zon verbleekt door jouw stoerheid.
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:01:16 #59
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_68987916
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 15:03 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Bij mijn stage kreeg ik juist op mijn flikker als ik niet naar porno keek...

Was dan ook wel een VOD bedrijf waar 70% van onze content 'erotisch getint' materiaal was.
VOD?
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 19:09:23 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68988225
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:07 schreef Mwanatabu het volgende:
klinkt naar een oudcollega bij KPN bij mij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_68988703
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

klinkt naar een oudcollega bij KPN bij mij

Nope, KPN heb ik nooit voor gewerkt
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:45 #62
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68988794
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nope, KPN heb ik nooit voor gewerkt
die gast heeft echt veel bedrijven versleten en vrouwen opgelicht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 14 mei 2009 @ 04:04:29 #63
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_69003324
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:01 schreef kevin33 het volgende:

[..]

VOD?
Video On Demand
  donderdag 14 mei 2009 @ 07:11:44 #64
152789 karr-1
pi_69003578
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 19:25 schreef Ynske het volgende:

[..]

die gast heeft echt veel bedrijven versleten en vrouwen opgelicht
Vast wel, maar die vrouwen zijn ook dom genoeg om er in te tr appen.
pi_69026773
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 07:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vast wel, maar die vrouwen zijn ook dom genoeg om er in te tr appen.
Dat vind ik altijd een beetje naar, om het bij de slachtoffers neer te leggen. Alsof elke vrouw bij aandacht van een leuke man meteen google overhoop gaat halen of eerst alle mogelijke alarmbelletjes maar even af moet gaan.
Ik heb een aantal keer een vrouw ontmoet bij een kennis die oudere weduwnaren op bleek te lichten achteraf. Dat was iemand waarvan je het nooit zou verwachten. Gewoon een vrouw, niet over dreven mooi, niet nep of opvallend scherp ofzo.
Die bleek tientallen mannen systematisch opgelicht te hebben op zo'n gehaaide manier dat je het zelf niet zou kunnen hebben bedenken. Zijn die mannen dan dom? Nee, die zijn snoeihard op een kwetsbaar punt in hun leven gepakt op een manier die je gewoon niet verwacht van andere mensen.
pi_69037058
Wellicht heb ik binnenkort ook een leuke! Was een nieuwe collega die na 2 maanden de leidinggevende overal ging verbeteren en nu een niveau terug is gezet dan waar hij voor gesolliciteerd had (gerucht gaat dat hij een fals CV had!)
pi_69038944
tvp
I'm not the man you think I am!
pi_69039772
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 22:43 schreef Sport_Life het volgende:
Wellicht heb ik binnenkort ook een leuke! Was een nieuwe collega die na 2 maanden de leidinggevende overal ging verbeteren en nu een niveau terug is gezet dan waar hij voor gesolliciteerd had (gerucht gaat dat hij een fals CV had!)
Maar zijn valse CV was vast wel foutloos geschreven, in tegenstelling tot jouw post.

Zelf ben ik ook een keer ontslagen bij mijn werk als vakkenvuller omdat ik heel vaak te laat kwam. Overigens had ik zelf misschien ook wel een collega kunnen laten ontslaan omdat hij naar porno keek op zijn werk. Ik liep stage bij een computerbedrijf als assistent systeembeheerder. Op een gegeven moment kwam er uit onze printer een foto dat helemaal paginavullend was, met daarop een grote kale doos afgebeeld. De systeembeheerder keek later na welke computer de printopdracht had gegeven en belde zijn collega, die vervolgens met een rood gezicht zijn printje kwam ophalen.
Tok.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 01:20:37 #69
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_69043136
Dat is toch geniaal, wij draaien hier de hele dag rare printjes af.
Het toppunt was toen iemand 'rare' foto's in iemand PPT presentatie had gezet en nog net kon weghalen voor de klant het had gezien.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_69067746
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:22 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Maar zijn valse CV was vast wel foutloos geschreven, in tegenstelling tot jouw post.

tja overgewerkt tot 21u dan krijg je dat, hele dag alleen maar cijfers voorbij zien komen
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:13:23 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_69067865
edit: zwaar verkeerde topic
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:58:17 #72
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_69071641
Tja... al eerder de exit verhalen opgeschreven, dus nu nieuwsgierig naar anderen
pi_69071755
Oh, ik heb ook nog stage gelopen waar een andere stagiaire waar ik samen mee werkte was ontslagen. Nouja, werken kon je het niet noemen. In de serverruimte moesten we vaak klusjes doen maar hij vond het beter om in die ruimte, waar toch niemand kwam, lekker uit zijn neus te vreten. Ook had hij keiharde muziek aan waar collega`s over klaagden, leek hij echt nergens interesse in te tonen, en zat hij de hele dag op internet. Een keer vroeg hij aan de stagebegeleider of hij de volgende dag later mocht komen omdat hij uit wilde slapen, dat werd dus een nee als antwoord. Daarop besloot de beste man dus op de stage zelf maar te gaan slapen, toen werd hij uiteraard ontslagen. Overigens was het ook een doodsaaie stage en waren er echt geen 2 personen voor het werk nodig, ik heb daar zelf ook hele dagen zitten internetten maar voerde wel atijd mijn werkzaamheden uit.

Mijn broertje was in februari dit jaar 15 geworden. Dat betekent dat hij vakken mocht gaan vullen, iets dat 'ie altijd al wilde doen. Na 3 weken is hij niet meer op komen dagen omdat hij het werk doodsaai vond, tsja... Hij had nog wel speciaal een rekening geopend waar nooit iets op is gestort. Daarnaast heeft hij nog steeds zijn werkkleding thuis liggen en durft 'ie zich nu niet meer in de winkel te vertonen.
Tok.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 mei 2009 @ 13:09:03 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_69114856
Schiet me net te binnen naar aanleiding van een ander topic:

Ik werkte bij de gemeente, afdeling incasso. Die afdeling leegde ook de parkeermeters (pre-pintijdperk). Op een gegeven moment begon het op te vallen dat de opbrengst van één van de meters steeds erg laag was. Men vermoedde diefstal.

Er is toen een camera geplaatst bij die meter. En ja hoor, er kwam een mannetje op een brommer aan, hij opende de meter, haalde het geld eruit en deed de meter weer op slot.

Dat was dus een collega, die een sleutel achterover had gedrukt. Hij had ongeveer 10.000 gulden gestolen op die manier.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:41:41 #75
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70786086
Er is nu een "ontslag op staande voet"-topic, maar deze mag ook wel weer bijgewerkt worden
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_70793265
Echt ontslagen ben ik nooit. Wel een "contract niet verlengd" op een beetje rare manier. Afdelingsmanager vertrok en daar kwam een nieuwe voor in de plaats. De assistentafdelingsmanager was op dat moment met zwangerschapsverlof. Nog voor ik mijn nieuwe chef een handje heb kunnen schudden heeft hij de junior-supervisor mij laten bellen met het nieuws dat mijn contract niet verlengd zou worden. Ik kan me overigens niet herinneren ooit ook maar een woord te hebben gewisseld met die nieuwe manager. Ik heb nog tot een maand na dat telefoontje in dat bedrijf gewerkt. Maar werkte alleen op zaterdag en zondag, terwijl meneer vooral doordeweeks werkte.

Bij mijn afscheidsborreltje kreeg ik te horen dat de senior-supervisor me liever nog had gehouden en de assistentafdelingsmanager achteraf enkel is "ingelicht".

Tijdens een stage in een engels hotel een staande voet van een ander meegemaakt. Een collega was regelmatig dronken, ook op de werkvloer. Had graag feestjes in het staffblock (een stuk of 30 medewerkers, voornamelijk stagaires woonden in evenveel piepkleine kamertjes) met harde muziek. Kwam in de hotelbar zeuren om drank. Dat soort acties. Op een gegeven moment was het dus over en heeft hij ontslag gekregen en moest zijn kamer direct verlaten. Blijkt een dag later dat hij 's nachts het staffblock in is gekomen, de deur van zijn oude kamer heeft ingetrapt om daar even lekker op de vloerbedekking te schijten. Ik had daar de kamer naast hem, en heb helemaal niets gemerkt. Totdat de TD en Housekeeping de volgende dag mochten opruimen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:11:25 #77
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_70795038
Toen ik op de LTS zat had ik een bijbaantje als schoonmaker. 5 dagen in de week van 17.00 tot 19.00 in het ziekenhuis. Verdiende goed. Had alleen een schijthekel aan de leiding-gevende. Wat een zeikwijf was dat zeg. Nou op dat moment werkte een klasgenoot ook als schoonmaker bij een metaalbedrijf en daar zochten ze nieuwe mensen. Dus ik telefonisch afgesproken dat ik daar vast een week kon proefdraaien. Dus ik uitzendburo gebeld dat ik niet meer naar het ziekenhuis kwam. Jamaar dat kan niet jongeman zomaar ontslag nemen. Nou volgens mij geen probleem mevrouw heb al nieuw werk. Dus ik die week erop naar dat metaal bedrijf. GVD WAS DATZELFDE KUTWIJF OVERGEPLAATS NAAR DAT METAALBEDRIJF ALS LEIDINGGEVENDE! Nouja terug naar het ziekenhuis ging niet meer. Heb het nog een maand volgehouden en toen maar afgetaaid.
Look who's back in the wrong place at the right time
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:23:21 #78
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_70795511
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:11 schreef tomegel het volgende:
Toen ik op de LTS zat had ik een bijbaantje als schoonmaker. 5 dagen in de week van 17.00 tot 19.00 in het ziekenhuis. Verdiende goed. Had alleen een schijthekel aan de leiding-gevende. Wat een zeikwijf was dat zeg. Nou op dat moment werkte een klasgenoot ook als schoonmaker bij een metaalbedrijf en daar zochten ze nieuwe mensen. Dus ik telefonisch afgesproken dat ik daar vast een week kon proefdraaien. Dus ik uitzendburo gebeld dat ik niet meer naar het ziekenhuis kwam. Jamaar dat kan niet jongeman zomaar ontslag nemen. Nou volgens mij geen probleem mevrouw heb al nieuw werk. Dus ik die week erop naar dat metaal bedrijf. GVD WAS DATZELFDE KUTWIJF OVERGEPLAATS NAAR DAT METAALBEDRIJF ALS LEIDINGGEVENDE! Nouja terug naar het ziekenhuis ging niet meer. Heb het nog een maand volgehouden en toen maar afgetaaid.
Pwnd
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 9 juli 2009 @ 12:22:33 #79
Rawr
pi_70808642
Jesis
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:39:53 #80
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_70811344
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:11 schreef tomegel het volgende:
GVD WAS DATZELFDE KUTWIJF OVERGEPLAATS NAAR DAT METAALBEDRIJF ALS LEIDINGGEVENDE!
Ik ben mijn minst favoriete leidinggevende (hoe minfavoriet? Als ik hem voor mijn bumper krijg dan rem ik vermoedelijk niet voor hem...) ook weer tegengekomen bij een nieuw bedrijf. Gelukkig niet op mijn afdeling...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_70824443
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 04:48 schreef avonne het volgende:

Echt waar? priceless
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_70911396
quote:

Heeft de manager het geld terug gekregen?
pi_70913865
Wij hadden in mijn vakantie weer een gevalletje 'zelfs-een-mongool-zou-het-slimmer-doen'....

Servicedeskker die al paar maandjes werkt ging een laptop installeren (had er meerdere op zijn bureau) maar deze keer was de laptop niet voor een collega maar voor zijn nieuwe neukertje. Dat had hij uiteraard niet gevraagd, en uit zichzelf een nieuwe laptop uit de voorraad gepakt. Braaf alle stickertjes eraf gekrabt, ding geïnstalleerd tijdens werktijd (!!) en toen kwam ie een tas vragen. Die mocht hij uiteraard hebben, we gooien die dingen regelmatig weg. Daarna heeft ie de laptop in de tas gedaan, jas eroverheen en zo het pand uit gewandeld. Toen hij de volgende ochtend kwam was hij heel blij (goed geneukt gok ik), maar uur later was het schluss.

Wat hij niet wist is dat iemand hem AVG had zien installeren (en we gebruiken McAfee). Toen zijn we de camera beelden terug gaan kijken en tadaa.. Je ziet meneer de laptop pakken en er later mee in de tas naar huis gaan. Dat is natuurlijk geen sluitend bewijs, maar hij kon ook niet vertellen waar die laptop was (allerlei smoesjes), maar de manager wist allang welke het was en dat hij die dus niet kon laten zien verder. FAAL.

En het mooiste is nog, hij heeft de camera bewaking zelf mee opgehangen

--
Persoonlijk commentaar: wat een loser. Een laptop van 1000 euro jatten en daarmee in deze tijd op straat komen te staan, dan ben je echt een mongool eerste klas. Hij zat bij ons prima met een goed salaris en leuke collega's (mezelf niet meegerekend ) en hoefde zich nergens zorgen om te maken.
pi_70914050
quote:

Hij heeft zonder dat iemand het in de gaten had zijn spullen gepakt, naar zijn kassalade gelopen en al het geld meegenomen.

Ik ken iemand die jarenlang in het casino heeft gewerkt en op een vrijdagmiddag met meer dan een miljoen gulden in zijn weekendtasje de deur uit is gewandeld.
pi_70914349
Voor een miljoen gulden is het het overwegen nog waard. Ik zeg altijd: als ik 10 miljoen kan jatten en ongemerkt het vliegtuig in kan komen naar een of andere te-warm-en-lekker oord dan doe ik het gelijk. Ze krijgen vervolgens elk jaar een hele mooie kaart van me met de groetjes.

Voor minder moet je niet stelen, dat kost je altijd de kop. Heb ze voor meer en voor minder dan die laptop zien gaan, alhoewel deze wel de domheidsprijs wint
pi_70915180
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:38 schreef Tha_Duck het volgende:
Voor een miljoen gulden is het het overwegen nog waard. Ik zeg altijd: als ik 10 miljoen kan jatten en ongemerkt het vliegtuig in kan komen naar een of andere te-warm-en-lekker oord dan doe ik het gelijk. Ze krijgen vervolgens elk jaar een hele mooie kaart van me met de groetjes.

Voor minder moet je niet stelen, dat kost je altijd de kop. Heb ze voor meer en voor minder dan die laptop zien gaan, alhoewel deze wel de domheidsprijs wint
Persoon in kwestie heeft zichzelf na een paar dagen aangegeven, het geld was zogenaamd van hem gestolen uit de auto (bewijs maar een het tegendeel), heeft iets van 3 maanden vastgezeten en heeft daarna op een tropisch eiland een huis laten bouwen, een dikke auto gekocht en een bedrijf opgestart.
pi_70916210
quote:
Op zondag 12 juli 2009 21:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik ken iemand die jarenlang in het casino heeft gewerkt en op een vrijdagmiddag met meer dan een miljoen gulden in zijn weekendtasje de deur uit is gewandeld.
Mooi verhaal is dat inderdaad .

Eerst een tijd voor de grap zeggen dat ie de kluis mee neemt na zijn dienst, en het dan een keer ook echt doen !
  zondag 12 juli 2009 @ 22:31:01 #88
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_70916272
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Persoon in kwestie heeft zichzelf na een paar dagen aangegeven, het geld was zogenaamd van hem gestolen uit de auto (bewijs maar een het tegendeel), heeft iets van 3 maanden vastgezeten en heeft daarna op een tropisch eiland een huis laten bouwen, een dikke auto gekocht en een bedrijf opgestart.
Whehe eigenlijk best wel 'n slimme actie.

Natuurlijk is dit crimineel gedrag, maar hoeveel schade berokken je er anderen mee? Holland Casino heeft geld zat en niemand zal er echt onder lijden, daarom vind ik dat ik hier stiekem wel 'n beetje respect voor mag hebben.
Hallon!
pi_70916821
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:02 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Haha geweldig.
pi_70919658
quote:
Op zondag 12 juli 2009 22:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Mooi verhaal is dat inderdaad .

Eerst een tijd voor de grap zeggen dat ie de kluis mee neemt na zijn dienst, en het dan een keer ook echt doen !
Dat had hij inderdaad al regelmatig gedaan, op verjaardagen enzo. En plannen om te emigreren lagen al klaar.

Toen hij nog niet zo lang weg was zijn er nog een paar journalisten van de Panorama onverwachts langsgeweest, die hem hebben gechanteerd om mee te werken aan een interview, wat 3 pagina's groot werd uitgemeten. Hij stond zelfs met een hele foute foto op de voorpagina, ergens in '96 of '97, met de tekst 'Casinoripper woont en werkt [lokatie]', als ik het me goed herinner.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:25:27 #91
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_98376861
Jammer dat dit topic dood gegaan is. Zijn er nog nieuwe verhalen ? :)
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_98379865
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2009 15:12 schreef chatter het volgende:

[..]

En ik moest aan een oud collega denken die geen kinderen had, maar het wel met het hele kantoor deed.
Haar maakte het ook niet uit of iemand en relatie had of niet.

En in die zelfde periode was ik bezig een andere baan te zoeken, omdat de sfeer helemaal verziekt was door een of andere teef die daar de "manager" werd.
Ze had al een paar keer laten merken dat ze meer van me wilde, maar daar trapte ik niet in, omdat ze zelf notabene al jaren getrouwd was.
Op weg naar een beurs greep ze me in de auto bij mijn kloten (letterlijk dus) en zei dat ik beter wat meegaander kon worden, omdat ze het me anders moeilijk ging maken.
Wat was ik toen blij dat ik een klein recordertje bij me had, om haar gesprekken/opmerkingen op te nemen, omdat niemand me wilde geloven.

De dag dat ik daar vertrokken ben, heb ik wat mensen de tape laten horen, zodat ze wisten waarom ik daar weg ging.
Een paar maanden later was ze daar ook weg.

Ze heeft nog een paar keer voor mijn deur gestaan en me in een supermarkt een paar keer lastig gevallen.
Een toevallige vriendin van me was daar een keer bij en die heeft haar toen een flinke dreun verkocht.
Ik heb nooit geweten dat, het in mijn ogen zo lieve meisje, kon slaan als een vent. :D
_O- _O- _O- _O- _O-
Je toevallige vriendin kan er wel wat van... ~O> Gelukkig deed ze geen aangifte?
En lol, dan durf je als leidinggevende. Getrouwd nota bene. Het gen dat voor angst zorgt bij mensen miste bij haar of zo? :+

Wat een verhalen hier trouwens. Hoop 't zelf nooit zo bont te maken. :{ :{ :{

Bij m'n studentenbaantje kwam het met regelmaat voor (je begon meestal tussen 4 en 6 in de ochtend, soms al om 3 uur of nog eerder) dat mensen na een stapavond doorgingen naar 't werk, of afbelden omdat ze de avond al doorzakkend door hadden gebracht. Mja boeiend, die werden gewoon niet meer ingepland.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sessy op 19-06-2011 19:07:16 ]
pi_98392349
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2009 21:38 schreef Tha_Duck het volgende:

Voor minder moet je niet stelen, dat kost je altijd de kop. Heb ze voor meer en voor minder dan die laptop zien gaan, alhoewel deze wel de domheidsprijs wint ;)
Ik heb mijn mening bijgesteld. Het moet nu 200 miljoen zijn. Ik ben toch te gehecht aan Nederland :)
pi_98394795
Ik heb ooit bij een productiebedrijf gewerkt toen ik 15 of 16 was. Daar namen ze iedereen aan rond zomermaanden en rond januari werden alle oproepkrachten oid weer ontslagen omdat het dan rustig werd. Je kreeg dan gewoon een brief op je werk dat je de volgende dag niet meer hoefde te komen. :')

Ik heb ook eens in een verzorgingstehuis gewerkt. Ik werkte daar van 8.00 tot 13.00. Eerst was het werk redelijk te doen, maar na een aantal maanden kwam er steeds meer werk bij. Dat betekende dus dat ik daar mijn benen uit mijn lijf liep om op tijd klaar te zijn. Uiteindelijk werd ik ontslagen omdat ik "te langzaam werkte". Heb nog geprobeerd uit te leggen dat er teveel werk was bijgekomen en dat we te weinig tijd hadden. Jammer genoeg niet geholpen. Later hoorde ik dat ze alsnog de werktijd hebben verlengd. :')
pi_98400414
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2009 17:39 schreef mighty_myte het volgende:
Ik heb ook wel wat verhalen.
Bij deze een tvp. :P
Na ruim 2 jaar mag je die verhalen best wel hier posten, hoor ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_98402184
Collega van me dronk altijd blikjes redbull tijdens het werk :') Niet van zichzelf, maar de blikjes van de winkel. Doei :W :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98403407
Een mooie die ik wel eens heb gehoord: er was iemand aangenomen bij een klein bedrijfje dat veel buitendiensten draait en als rayon NL, Duitsland en België heeft. Een onderdeel van het werk is dat er zere dure apparatuur vervoerd moet worden. Sollicitatie goed verlopen, alles in orde, aangenomen. Vervolgens wordt de lease auto in orde gemaakt. Blijkt dat hij geen rijbewijs heeft.

Dezelfde dag nog ontslagen want OV was natuurlijk geen optie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Daboman op 20-06-2011 10:53:55 ]
pi_98403631
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:47 schreef Daboman het volgende:
Een mooie die ik wel eens heb gehoord: er was iemand aangenomen bij een klein bedrijfje dat veel buitendiensten draait en als rayon NL, Duitsland en België heeft. Een onderdeel van het werk is dat er zere dure apparatuur vervoerd moet worden. Sollicitatie goed verlopen, alles in orde, aangenomen. Vervolgens wordt de lease auto in orde gemaakt. Blijkt dat hij geen rijbewijs heeft.

Dezelfde dag nog ontslagen want OV was natuurlijk geen optie.
Het werd ook niet bij de sollicitatie gevraagd?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_98404113
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:45 schreef bijdehand het volgende:
Collega van me dronk altijd blikjes redbull tijdens het werk :') Niet van zichzelf, maar de blikjes van de winkel. Doei :W :')
Zo een heb ik er in het verleden ook gehad, met dat verschil dat het wel zijn eigen blikjes waren. Maar hij dronk de blikjes omdat hij zich, tijdens werktijd, suf blowde. En hij moest natuurlijk ergens energie van krijgen :')
pi_98404413
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:57 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het werd ook niet bij de sollicitatie gevraagd?
Nope. Daar hebben ze natuurlijk wel van geleerd, bij mij vroegen ze het wel. En de sollicitant had misschien geen goed beeld van de baan waardoor hij er vanuit ging dat het ook wel met het OV kon of dat er gecarpooled werd. Tsja, dat gebeurde alleen als je dezelfde kant uit moest.
pi_98409737
Ik werkte bij een meubelmakerij toen ik 14/15/16 was. Samen met 1 andere jongen, ze hadden mij aangenomen om hem te vervangen volgens mij, maar we mochten allebei blijven uiteindelijk. Maar het was echt het kutste werk ever, eigenlijk misschien ook wel wat te zwaar voor 14/15/16 jarigen. We moesten namelijk de hele werkplaats schoonmaken..

We werden echt behandeld als vuil door de oudere werknemers, op een gegeven moment kreeg die jongen waar ik mee werkte ruzie met een oudere werknemer, omdat de oudere werknemer gewoon allemaal shit op de grond gooide waar wij net hadden schoongemaakt..

Toen waren we het dus helemaal beu, omdat wij de schuld kregen, we hadden al het gevoel dat we ontslagen zouden worden. Dat gebeurde ook, de baas zei dat we al weken allerlei dingen niet meer deden, terwijl we dat wel gewoon gedaan hadden.

Wij werden op woensdag ontslagen en op de eerstvolgende zaterdag stonden er al 2 anderen, die hadden ze de baantjes al beloofd en daarom hadden ze ons ontslagen :r

Die baas had dat gewoon moeten zeggen in plaats van allerlei achterlijke redenen verzinnen.. Maar goed, ik ben er niet rouwig om dat ik daar weg ben
pi_98410433
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 06:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Na ruim 2 jaar mag je die verhalen best wel hier posten, hoor ;)
Ik twijfel nog :P
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:51:13 #103
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_98412382
- Ik werkte via een uitzendbureau bij een bananenverpakker ( :') ). Bananen die van de lopende band vielen moest ik oppakken en weer aan het begin van de band aanbieden. Heel de dag dus de tyfus gehold, doodmoe dus en mn poten lagen helemaal open door een bepaald goedje dat aan/in bananenschillen zit. Zegt die gast aan het einde dat ik het niet snel genoeg deed en niet meer terug hoefde te komen. Daar was ik ook niet rouwig om en ben bij de buurman aan de slag gegaan. Ook lopendebandwerk, maar wel een stuk rustiger en leuke collega's (kampioenschapjes schimmelsinaasappels gooien enzo...) :P

- Bij een bekende bouwmarkt: Collega zag dat er vijf dure diamantzagen geleverd waren en er maar twee op de bon stonden. Hij bood ze te koop aan aan andere medewerkers. Twee gingen er op in, de derde stapte naar het management. Drie personen werden op staande voet ontslagen.

- scheepsbouwbedrijf: Nieuwe constructeur aangenomen, manager enthousiast over zijn achtergrond en ervaring. Dat duurde niet lang, want die gast was elke ochtend nog dronken van de avond ervoor, voerde geen barst uit en stuurde 200 privemailtjes in 1 week. Die maakte zijn proeftijd dus niet af.

- zelfde bedrijf: nieuwe tekenaar, type skater, werkte twee weken best aardig, maar begon daarna met het tekenen van een 3D-kasteel met alles erop en eraan (paarden, kantelen, vlaggen etc). Daar besteedde hij iets teveel tijd aan (lees: 7 uur per dag), dus mocht hij elders een creatiever beroep gaan zoeken. Damn, die gast is nog jaren over de tong gegaan, wat een figuur....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')