abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 12:00:26 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_66114549
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 08:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat het een leuk topic kan worden om hier verhalen op te rakelen van mensen die je ontslagen hebt zien worden (of eventueel zelfs van jezelf)

En het laatste verhaal:
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:30 schreef Kaar68 het volgende:
Jaren geleden liep ik stage bij een conservenfabriek, als kwaliteitscontroleur. Als ik iets tegenkwam wat afweek van de norm, moest ik de schuldige machine laten afstellen op een ander niveau.
Zo ook een keer, produkt was niet goed dus ik liep naar die machine om de operator te vragen de machine direct te veranderen. Dit weigerde hij. Nogmaals gezegd dat hij naar mij te luisteren had, en het gewoon maar moest doen. Opnieuw weigerde hij.
De chef erbij gehaald, en die gaf de man (Turk van een jaar of 60) een uitbrander. De man was erg kwaad, hij weigerde te luisteren naar een vrouw, helemaal eentje van mijn leeftijd (ik was een jaar of 18).
Toen de dienst erop zat, en ik naar mijn auto liep, kwam die man ineens dreigend op mij af, heel eng was het! Gelukkig werd dit gezien door een collega, en samen met de bewaking werd de man overmeesterd, hij bleek een mes op zak te hebben. Uiteraard hoefde hij nooit meer terug te komen, maar ik heb nog weken over mijn schouder gekeken...

Vorige topic: Ontslagverhalen: get the hell outta my office!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_66114637
Dan maar hier!

Zelf 1 keer ontslagen omdat ik almaar te laat kwam (was 16 en vond werk niet echt boeiend).

Wel een leuk verhaal over een ex-collega.

Werkte anderhalf jaar geleden op Schiphol bij Group 4 Securicor (:r) en wij waren belast met de visitatie van pasagiers voor zij het vliegtuig instapten. Suf werk maar met leuke collega's!
Op een gegeven moment werden wij als vast team van 4 man weggeroepen om een vlucht te doen en kregen we er een 5e, voor ons onbekende, persoon bij. Niets mis mee! Gebeurt vaker

Na ongeveer 30 passagiers kwam er een passagier naar de teamleider en mij (stonden naast elkaar) om te melden dat hij 300 dollar kwijt is wat hij door de x-ray machine had gedaan. Dus wij op, onder, in, tussen, voor, achter dat ding zoeken maar niets gevonden en meneer dit verteld. Meneer vond het niet zo erg (was behoorlijk rijk).
Aangezien het redelijk druk was bij de uitpakband besloten wat extra te letten op de spullen die erdoor kwamen. Binnen 5 minuten zagen we onze collega die aan het uitpakken was met snelle korte bewegingen briefgeld weghalen en snel in zijn zak stoppen!
Teamleider heeft toen de kapitein ingelicht zodat die even zou wachten zodat de mensen hun geld terug konden krijgen en vervolgens telefonisch overleg gehad met de supervisor.

2 minuten later komt er 6 man marechaussee aanwandelen. Vragen aan de teamleider wie het was en die kerel ging 30 seconden later met lege zakken, gebukt en geboeid mee!

Nu het mooie! (met paint te verduidelijking.

Wij stonden aan het begin van een pier, het was een paar meter links lopen. Maar wat doen die marechaussee, ze slepen em eerst 200 meter mee naar rechts, gaan om de rolbanden heen en weer 200 meter terug Prachtig!
Hij kreeg een staand voetje en een strafblaadje!

Alle mensen hebben uiteindelijk hun geld terug gehad Het klopte precies met wat hij in zijn zak had!
  maandag 16 februari 2009 @ 12:05:13 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66114702
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66115222
die laatste....
pi_66115364
tvp.
pi_66115387
Een vriend van me woonde net samen met zijn vriendin en vond toen een redelijk goede baan als verkoper bij een bedrijf. Na vier weken vond hij een collega van hem toch wel erg interessant, hij vond haar een milf (ik niet). Na drie weken flirten is er dan de eerste zoen en al snel daarna is er sprake van een (seks)relatie. Zij (36) had overigens 2 kinderen en woonde al jaren samen met haar vriend. Alles ging goed totdat hij erachter kwam dat ze het ook nog met z'n manager deed. Hij belde kwaad op naar mij met het verhaal waarop ik vroeg of hij daadwerkelijk dacht dat hij de enige was. Als ze het met hem deed terwijl ze een vaste relatie had waarom dan niet met een ander toch? Enfin nadat ik hem een waarschuwing had gegeven om of met de relatie te stoppen of te accepteren dat hij haar met andere mannen moest delen ipv 1 andere man de telefoon opgehangen.
Uit pure piknijd is die vriend dus naar die manager gegaan met de woorden: Zal ik je vrouw eens even vertellen wat je hier allemaal doet en met wie. En dan zal ik meteen vertellen aan haar vriend wat zij (de vermeende milf) allemaal uitspookt op het werk.
Resultaat: Hij werd op staande voet ontslagen wegens bedreiging van twee collega's
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 16 februari 2009 @ 13:11:06 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_66116467
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Koekz het volgende:
Dan maar hier!

Zelf 1 keer ontslagen omdat ik almaar te laat kwam (was 16 en vond werk niet echt boeiend).

Wel een leuk verhaal over een ex-collega.

Werkte anderhalf jaar geleden op Schiphol bij Group 4 Securicor (:r) en wij waren belast met de visitatie van pasagiers voor zij het vliegtuig instapten. Suf werk maar met leuke collega's!
Op een gegeven moment werden wij als vast team van 4 man weggeroepen om een vlucht te doen en kregen we er een 5e, voor ons onbekende, persoon bij. Niets mis mee! Gebeurt vaker

Na ongeveer 30 passagiers kwam er een passagier naar de teamleider en mij (stonden naast elkaar) om te melden dat hij 300 dollar kwijt is wat hij door de x-ray machine had gedaan. Dus wij op, onder, in, tussen, voor, achter dat ding zoeken maar niets gevonden en meneer dit verteld. Meneer vond het niet zo erg (was behoorlijk rijk).
Aangezien het redelijk druk was bij de uitpakband besloten wat extra te letten op de spullen die erdoor kwamen. Binnen 5 minuten zagen we onze collega die aan het uitpakken was met snelle korte bewegingen briefgeld weghalen en snel in zijn zak stoppen!
Teamleider heeft toen de kapitein ingelicht zodat die even zou wachten zodat de mensen hun geld terug konden krijgen en vervolgens telefonisch overleg gehad met de supervisor.

2 minuten later komt er 6 man marechaussee aanwandelen. Vragen aan de teamleider wie het was en die kerel ging 30 seconden later met lege zakken, gebukt en geboeid mee!

Nu het mooie! (met paint te verduidelijking.

Wij stonden aan het begin van een pier, het was een paar meter links lopen. Maar wat doen die marechaussee, ze slepen em eerst 200 meter mee naar rechts, gaan om de rolbanden heen en weer 200 meter terug Prachtig!
Hij kreeg een staand voetje en een strafblaadje!

[ afbeelding ]

Alle mensen hebben uiteindelijk hun geld terug gehad Het klopte precies met wat hij in zijn zak had!
Haha, de beste oplossing: aan de schandpaal!
Frysk bloed tsjoch op!
pi_66116622
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Een vriend van me woonde net samen met zijn vriendin en vond toen een redelijk goede baan als verkoper bij een bedrijf. Na vier weken vond hij een collega van hem toch wel erg interessant, hij vond haar een milf (ik niet). Na drie weken flirten is er dan de eerste zoen en al snel daarna is er sprake van een (seks)relatie. Zij (36) had overigens 2 kinderen en woonde al jaren samen met haar vriend. Alles ging goed totdat hij erachter kwam dat ze het ook nog met z'n manager deed. Hij belde kwaad op naar mij met het verhaal waarop ik vroeg of hij daadwerkelijk dacht dat hij de enige was. Als ze het met hem deed terwijl ze een vaste relatie had waarom dan niet met een ander toch? Enfin nadat ik hem een waarschuwing had gegeven om of met de relatie te stoppen of te accepteren dat hij haar met andere mannen moest delen ipv 1 andere man de telefoon opgehangen.
Uit pure piknijd is die vriend dus naar die manager gegaan met de woorden: Zal ik je vrouw eens even vertellen wat je hier allemaal doet en met wie. En dan zal ik meteen vertellen aan haar vriend wat zij (de vermeende milf) allemaal uitspookt op het werk.
Resultaat: Hij werd op staande voet ontslagen wegens bedreiging van twee collega's
Hmm, dat had ik toch wat subtieler aangepakt als ik hem was. Altijd handig om een beetje 'leverage' te hebben op bepaalde momenten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 16 februari 2009 @ 13:16:58 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_66116641
quote:
Het was gewoon de bedrijfshoer of zo?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_66116953
tvp
Don't hurry, be crappy!
  maandag 16 februari 2009 @ 13:28:37 #11
238900 Koekz
Der Meister
pi_66116983
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:11 schreef iFries het volgende:

[..]

Haha, de beste oplossing: aan de schandpaal!
Inderdaad
  maandag 16 februari 2009 @ 13:58:27 #12
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_66117878
In mijn schooltijd werkte ik bij een grootwinkelbedrijf. Op een boos moment werd de complete afdeling bij de bedrijfsleider geroepen die met een bedrukt gezicht mededeelde dat de afdelingschef ontslagen was wegens diefstal.

Chef K. was de held van 'zijn' voetbalvereniging, omdat hij altijd leuke prijsjes wist te 'regelen' voor loterijen etc. Dat is dus wel duidelijk gerworden... hij is uiteindelijk de bietenbrug opgegaan met valse retourbonnen en werd aangepakt toen hij bij de 'willekeurige' ( ) uitgangs-visitatie gepakt werd met een onbetaalde CD van Nana Mouskouri in zijn koffertje.

Ietwat schrijnend werd het toen twee maanden later bedrijfsleider B. onder vergelijkbare omstandigheden werd uitgezwaaid... Exacte details ontbreken, maar het was een goede bedrijfsleider dus die zal vermoedelijk niet voor een pakje kauwgom weggestuurd zijn.

Op de afdeling waar ik werkte verdween geld uit de kassa. Steeds vaker en steeds meer. De bedrijfsbeveiliging had 'onzichtbaar' een camera opgehangen in het systeemplafond die de kassa in de gaten hield. Iedereen wist dat het ding er hing, maar de dader is evengoed gepakt. Jongen bleek gokverslaafd te zijn, triest natuurlijk, maar het ging nog niet eens om van die lullige bedragen die verdwenen. Hij is uit beeld verdwenen, nooit meer iets van gehoord.

Zelf ben ik in mijn inmiddels 25-jarige loopbaanhistorie twéé keer ontslagen.
Eerste keer via een uitzendburo. Ik had aangegeven dat ik alles wilde doen, maar NIET in een bloemenkas werken, kan niet tegen de hitte. Ze hadden een baantje: iets in een koelcel. Helaas bleek die koelcel een plantenkas te zijn waar onkruid gewied moest worden. Na een uurtje had ik iets van en werd ik wegens 'werkweigering' ontslagen (dwz: van mij uitzendbaantje weggestuurd). Het is nooit meer goedgekomen tussen het uitzendburo en mij.

Tweede keer bij een slager in een supermarkt. Ros en rķsdruk, moesten met 3 man het werk doen waar 6 man nog moeite mee zouden hebben. En dan ontslagen worden omdat ik niet hard genoeg werkte (de klanten klaagden dat het op zaterdag allemaal zo lang duurde voor ze aan de beurt waren...)

[edit]
Ik herinner me nog een soort van half ontslag: vakkenvullen bij een supermarkt, maar de bedrijfsleider hield er niet van om mensen langer dan 2 maanden in dienst te houden. Daarna was iedereen automatisch 'niet geschikt voor de winkel'. Dat kon hij maken omdat er destijds een rij werkwillenden stond te wachten voor elk beschikbaar baantje (dat was in 1984 of 1985)
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 februari 2009 @ 14:10:26 #13
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_66118340
Het enige wat in mij op komt is de grootste fout van mn leven. Ik ging na 6 jaar vakkenvullen (zaterdagbaantje) bij de Edah weg, om fulltime bij de concurrent (de appie ja) wat geld te verdienen. De baas is een klootzak en iets wat hij vroeg deed me erg aan dat kaakoperatie-verhaal denken

Een meisje van de bakkerij meldde hem dat ze voortaan niet meer op maandagavond kwam werken, omdat ze aan een avondcursus was begonnen.

Baas: "maar ik heb je op maandagavond nodig!"
Meisje: Sja sorry, je moet maar iemand anders zoeken voor die tijd...
Baas: "Kun je school niet vragen om de cursus te verzetten?"

ik keek hem heel verbaasd aan en lachte hem vervolgens recht in zn lelijke bakkes uit. Hij werd boos, meisje werd ontslagen onder de noemer Werkweigering en een maandje later werd ik eruit getrapt omdat ik niet snel genoeg werkte Alsof iemand een volle container met kleine meuk in exact 36 minuten kan vullen (en daarin zijn klanten helpen en evt. iets opruimen dat op de grond is gevallen meegerekend)

Echt, fuck die winkel.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_66119629
quote:
Die vriend van je heet AnthonyZeus?
  maandag 16 februari 2009 @ 14:45:43 #15
81894 godigita
Trollercoaster
pi_66119770
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef PDOA het volgende:

[..]

Ik moest er ook aan denken idd.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:58:02 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_66120266
Tof Topic

Helaas ging ik meestal zelf weg van alle uitzendbaantjes
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_66120805
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:45 schreef godigita het volgende:

[..]

Ik moest er ook aan denken idd.
En ik moest aan een oud collega denken die geen kinderen had, maar het wel met het hele kantoor deed.
Haar maakte het ook niet uit of iemand en relatie had of niet.

En in die zelfde periode was ik bezig een andere baan te zoeken, omdat de sfeer helemaal verziekt was door een of andere teef die daar de "manager" werd.
Ze had al een paar keer laten merken dat ze meer van me wilde, maar daar trapte ik niet in, omdat ze zelf notabene al jaren getrouwd was.
Op weg naar een beurs greep ze me in de auto bij mijn kloten (letterlijk dus) en zei dat ik beter wat meegaander kon worden, omdat ze het me anders moeilijk ging maken.
Wat was ik toen blij dat ik een klein recordertje bij me had, om haar gesprekken/opmerkingen op te nemen, omdat niemand me wilde geloven.

De dag dat ik daar vertrokken ben, heb ik wat mensen de tape laten horen, zodat ze wisten waarom ik daar weg ging.
Een paar maanden later was ze daar ook weg.

Ze heeft nog een paar keer voor mijn deur gestaan en me in een supermarkt een paar keer lastig gevallen.
Een toevallige vriendin van me was daar een keer bij en die heeft haar toen een flinke dreun verkocht.
Ik heb nooit geweten dat, het in mijn ogen zo lieve meisje, kon slaan als een vent.
  Moderator / Redactie FP maandag 16 februari 2009 @ 15:16:35 #18
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_66120970
Jesis
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_66121201
TVP
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_66121834
Niet geheel OT, maar op mijn oude werk had ik dus een baas (was bijbaantje als student) die al 4 keer een andere functie heeft gehad omdat hij op zijn afdeling vrouwen lastig viel. Ook bij ons werd hij erg handtastelijk met mijn collega's (studentes dus). Bij binnenkomst knuffelen en een kus op het hoofd geven enzo. Heb een van die meiden die toch wel zachtjes begon te klagen nog meegetrokken naar de vertrouwenspersoon, zodat de klacht door zou komen.

Nam het hem niet kwalijk, want lekker waren ze zeker . Maar wanneer wordt zo'n vent er nu echt eens uitgewerkt?
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_66122638
again tvp
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_66123275
(crosspost met bizarre werkervaringen topic) Niet ontslagen maar niet meer op komen dagen:
Vakantiebaantje via Manpower ofzo. Een houtsorteerderij in Ijmuiden. Het begon al met de werktijd: Half 7 beginnen in the middle of nowhere, dus half 5 op. Nou, ok.

Als 16 jarig ventje aangekomen in een enorme hal waar lange balken hout van stellingen op een aanhangwagentje geladen moest worden. Om mij heen allemaal beulen van kerels.. het was duidelijk: zwaar fysiek werk. Maar je wilt je niet laten kennen dus; schouders eronder en tempo proberen bij te houden.

Tot de lunch.. toen een of andere geflipte afrikaan met een kapmes (waar kwam die vandaan?!) achter een andere collega aanzat. Niemand reageerde echt heftig "hij flipte namelijk wel vaker" .. ok..

's avonds thuis gekomen, op de bank neergeploft en het uitzendbureau gebeld dat ik niet meer zou gaan. "Maar dat kan niet zomaar", nou "dat kan wel zomaar, want ik ga gewoon niet meer".

Verder nog van een afstandje meegemaakt hoe er een IT'er werd afgevoerd op mijn huidige werk. Bleek een downloadserver te hebben ingericht.

En een beveiliger die werd afgevoerd. Die kwam regelmatig in onze kasten en nam laptops mee.. om ze niet meer terug te brengen. Op een avond (overwerken) kwam ik aanlopen bij mijn werkplek toen mijn manager op zn bureau stond, met zn handen in het systeemplafond. Toen was nog niet bekend dat de bewaker de laptops jatte, dus ik zag de bui al hangen. Hij legde me snel uit dat er een videorecorder stond, en er een miniscuul camera'tje hing, en hij de band moest vervangen. Na een snelle check (zo goedgelovig ben ik niet) bleek dat echt zo te zijn.

Week later, en een laptop lichter werd de beveilger afgevoerd.

Overigens was het in die tijd (8 jaar geleden) ook regelmatig zo dat ik een melding kreeg dat een computer niet werkte. Eenmaal aangekomen de kast opengemaakt: processor, geheugen en HDD weg Is echt iets van 5 keer gebeurd. "Ja, ik snap dat hij niet werkt"
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_66123929
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:42 schreef PDOA het volgende:

[..]

Wie is dat?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 16 februari 2009 @ 16:39:14 #24
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_66124166
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:33 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Wie is dat?
Weet je dat niet?
Hier is het e.e.a te vinden... Anthony Zeus staat in de Panorama!
* I intend to live forever, so far so good! *
  maandag 16 februari 2009 @ 17:21:56 #25
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66126186
tvp!
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')