Feyenoord is in FM geen uitdaging zoals in het echt. Ik denk dat Bayern Leverkusen bijna gelijk is aan het huidige feyenoord. Het enige voordeel is dat zij betere vleugelspelers hebben, maar een goede uitdaging is het zeker.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:
Zo leuk hè, met een spel kan de TT wel waarheid worden.
Binnenkort maar even een nieuw spel starten wanneer ik m'n extra geheugen erin heb zitten.
Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:04 schreef John_Gotti het volgende:
Ik kreeg zojuist het volgende bericht in mijn FM mailbox:
[ afbeelding ]
De stats van Henri Saivet waren op dat moment:
[ afbeelding ]
Voor mij was het verhaal:
Saivet heb ik gekocht in mijn eerste of tweede seizoen met Ajax. Daarna heeft hij in mijn 2de gespeeld en heb ik hem zo goed mogelijk proberen te trainen. Ook heb ik hem zoveel mogelijk door goede mentoren laten begeleiden. Tot het seizoen van 2014/2015 heeft hij slechts enkele wedstrijden gespeeld, waarvan het meeste als invaller. Het seizoen 2014/2015 zou hij dan eindelijk een basisplaats krijgen en zich mogen bewijzen.
Juventus bood echter ruim 5 miljoen, 100% salaris en een defenitieve aankoop prijs om hem over te nemen. Mijn tegenbod was 1 jaar verhuren voor 5 miljoen en 100% salaris, zonder optie tot koop. Dat accepteerden zij.
Saivet werd in dat jaar 1 van de beste spelers in zowel de Serie A, als de Champions League. Zijn waarde steeg tot 36.5 miljoen en Real madrid deed aan het begin van het seizoen 2015/2016 het bovenstaande bod.
Aangezien Saivet dus nog geen seizoen bij mij had gespeeld, en ik ook net Keirrison (hoe spel je dat ook al weer) had verkocht voor 20 miljoen, heb ik besloten dat ik hem zeker 1 jaar in actie zou willen zien bij mijn Ajax. Het geld had ik niet nodig, zijn contract was net voor het bod opengebroken en verlengt van 2018 tot 2020 en hij was happy.
Ook was het geen 58 miljoen contant. Vond het wel een leuk bod, en verhaal dus dacht ik dat post ik maar even.
Typo's omdat er een zeer luie kat op schoot ligt.
Bij spelerscommunicatie.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
En zonder ook, want Beenhakker zegt dat.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:
Zo leuk hè, met een spel kan de TT wel waarheid worden.
Een top combinatie. Echter staan bij mij nu Babel en Saivet voorin. Ook is dit het eerste seizoen zonder Huntelaar, hij is niet weg maar is pinchhitter geworden. Ook valt hij bij slechte prestaties al in de rust of 55-60ste minuut in.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.
Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even postenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:47 schreef John_Gotti het volgende:
[..]
Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.
Ga wel bij de speler die je als leerling wil linken aan een ander naar het spelerscommunicatie/playerinteraction menu en link hem dan aan de oudere.ervaren speler.
Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even posten![]()
Eerste oefenwedstrijd (tegen amateurclub) met 14-0 gewonnen. De verwachting is een plaatsje in de middenmoot en de financiën gaan ook goed
Doorzettingsvermogen 19 en invloed 10. M'n tweede aanvoerder heeft doorzettingsvermogen 11 en invloed 18.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 01:44 schreef John_Gotti het volgende:
[..]
Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.
Welke club speel je mee?
Excusesquote:
Ik vond het leuk om te lezenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:58 schreef Juk het volgende:
[..]
Excuses![]()
Ik dacht even een beknopt verslagje te doen van 2 seizoenen maar dat liep iets anders ....
1 voordeel, je hóeft het niet te lezen :p
Gefeliciteerd. Spannende laatste wedstrijd?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ajax Eredivisie kampioenen 2011, 2012.
[ afbeelding ]
Als je elk jaar promoveert sta je binnen 2 jaar in de Serie B. Ik ben Noicaratto uit C2/Cquote:Op zondag 15 februari 2009 14:33 schreef J.Herrer het volgende:
Tvptje
Ik ben een game begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B, maar ik snap geen reet van die hele Serie C opzet
Na hoeveel jaar sta je eigenlijk in de Serie B? (Ik ga er maar ff vanuit dat ik elk jaar promoveer)
Serie c is opgedeeld noord/midden/zuid regio a/b/cquote:Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef J.Herrer het volgende:
Dat gaat nog redelijk snel dan![]()
Ik dacht zelf dat ik na de Serie C2 ook nog de C1 moest doorlopen voordat je in de B terecht komt
Dat dacht ik eerst ook, maar dit heeft iets met regio's te maken geloof ik. Je komt gewoon in een van de twee voor je B inkan.quote:Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef J.Herrer het volgende:
Dat gaat nog redelijk snel dan![]()
Ik dacht zelf dat ik na de Serie C2 ook nog de C1 moest doorlopen voordat je in de B terecht komt
Gaan bij jou de spelers ook flink achteruit? Dat vind ik wel een minpunt als je bij een kleine club zit, ik kan niet eens een 7 sterren keeperstrainer vindenquote:Op zondag 15 februari 2009 17:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar dit heeft iets met regio's te maken geloof ik. Je komt gewoon in een van de twee voor je B inkan.
Leuk man. Herkenbaar ook, van mijn Excelsior-game. Ik ben echt begonnen met het heel goedkoop huren van zeker een half elftal aan jonge spelers van topclubs, en inderdaad transfervrij allerlei spelers halen (Leroy Fer etc.).quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:58 schreef Juk het volgende:
[..]
Excuses![]()
Ik dacht even een beknopt verslagje te doen van 2 seizoenen maar dat liep iets anders ....
Staat er al 3 seizoenen.quote:The FC Twente board politely remind you that they have already stated that they are considering the expansion of the Grolsch Veste
met plezier gelezenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:58 schreef Juk het volgende:
[..]
Excuses![]()
Closing down voor je verdedigers wat lager zetten. Own area is voldoende. Hiermee voorkom je dat ze uit positie gaan lopen.quote:Op maandag 16 februari 2009 09:48 schreef xJapser het volgende:
Hoe laat je in godesnaam de defensie beter spelen? Ik heb t gevoel bij de Graafschap dat ze maar wat doen, het lijkt echt nergens op.
Mandekking niet goed uitgevoerd, ondanks redelijke marking en tackel stats.
Ze blijven niet op positie, dus altijd de centrale en vleugelverdediger die naar de hoek trekken als een velugelspeler opkomt, ook al heeft de centrale man de opdracht voor mandekking centraal op de spits .
Iemand wat gouden tips om je defensie beter werk te laten doen op tactisch niveau?
Ow en Roberto, post es een screenie van je team svp
Als je Meijer nog hebt zou ik die VM zettenquote:Op maandag 16 februari 2009 09:48 schreef xJapser het volgende:
Hoe laat je in godesnaam de defensie beter spelen? Ik heb t gevoel bij de Graafschap dat ze maar wat doen, het lijkt echt nergens op.
Mandekking niet goed uitgevoerd, ondanks redelijke marking en tackel stats.
Ze blijven niet op positie, dus altijd de centrale en vleugelverdediger die naar de hoek trekken als een velugelspeler opkomt, ook al heeft de centrale man de opdracht voor mandekking centraal op de spits .
Iemand wat gouden tips om je defensie beter werk te laten doen op tactisch niveau?
Ow en Roberto, post es een screenie van je team svp
Ik had eerst ook dat vooral Buijs constant kaarten pakte, maar die heeft ook 8 voor mandekking dus bij korte mandekking heb ik 'nee' ingesteld en dat gaat dan veel beter.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:01 schreef xJapser het volgende:
Dank voor de tip mbt verdediging, lijkt nu beter te gaan. Nu nog van 5 gele kaarten per wedstrijd af en ik ben voorlopig tevreden
Ik heb dat 7 jaar lang gehad, en toen ineens gingen ze uitbreiden.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:53 schreef GeneraalUli het volgende:
Ben met m'n FC Twente game nu in 2013, maar m'n bestuur gaat niet bouwen aan de faciliteiten.
Aantal keren kampioen geweest, Nederlandse beker enz. Europees nog niet zoveel succes.
Heb nu 82 miljoen op de bank, maar uitbreiden, ho maar.
[..]
Staat er al 3 seizoenen.
Met m'n balans zit het wel goed. 91 miljoen nu. In de CL gaat het aardig goed dit seizoen:quote:Op maandag 16 februari 2009 17:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik heb dat 7 jaar lang gehad, en toen ineens gingen ze uitbreiden.
Mijn balans was ook prima (20-30 miljoen in de plus), en was juist wat minder toen er eindelijk werd overgegaan tot uitbreiding met iets van 4000 stoeltjes.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:48 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Met m'n balans zit het wel goed. 91 miljoen nu. In de CL gaat het aardig goed dit seizoen:
Uit bij AC Milan 4-2 verloren ( Kaka)
[ afbeelding ]
Maar de Grolsch Veste bleek onneembaar voor Milan.
[ afbeelding ]
Die trage Maduro staat er eigenlijk alleen uit nood in, ik wil een topper kopen (genoeg geld), maar niemand wil.
Een tip: houdt goed rekening met de regels voor jongere spelers uit eigen opleiding, en verkoop geen enkele speler die uit de eigen opleiding komt en die redelijk voldoet, anders kom je echt in de problemen, weet ik uit ervaring met mijn Zenit-game in FM 2008. En niet te veel buitenlanders aantrekken natuurlijk, en niet voor allerlei verschillende posities. Die regels zijn echt nasty. Ook de vergoedingen voor transfervrije spelers in Rusland zijn tricky!quote:Op maandag 16 februari 2009 19:35 schreef VonHinten het volgende:
Mooi die 5-0
Ik ga 4-2-3-1 spelen met Krylja Sovetov Samara, met de 35-jarige Jan Koller als targetman in de spits. Met daarachter dus 3 AMC's en 2 MC's. Er is een paar ton extra vrijgekomen doordat ik al mijn vleugelspelers heb verkocht en dat geld heb ik allemaal naar mijn wage budget gesluisd, dus ik kan nu nog ¤10.000 p/w aan spelers op free transfer besteden.
Veel competities geselecteerd?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef GGMM het volgende:
Mijn spel loopt constant vast.Ik denk dat m'n computer het niet meer aankan, savegames worden steeds groter en zit al in 2017.
In beroep gaan en anders 3 jaar in Belgie laten spelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef leotje1992 het volgende:
godverdomme nu krijgt die geen werkvergunning wat kan ik ertegen doen?
ja ik mag hem helemaal niet halen er staat dan hij krijgt geen werkvergunning bij Cristaldo had ik zo van dat ik hem wel uit mocht lenen maar bij deze helemaal niet :squote:Op maandag 16 februari 2009 21:29 schreef Prik0 het volgende:
[..]
In beroep gaan en anders 3 jaar in Belgie laten spelen.
Spitsen heb ik genoeg en lijken voor de Russische competitie oké te zijn. Ook mijn AMC's en MC's lijken er wel mee door te kunnen. Mijn verdediging is zo-zo, daarom speel ik maar alles Long en Quick op mijn targetman. Als die bal maar uit mijn verdediging is. De versterking zoek ik dus vooral daarquote:Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef heiden6 het volgende:
Voor welke positie zoek je nog versterking?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WOS'ser for life.
Ik heb m ook via Steam, en kan gewoon offline spelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:17 schreef PatrickD het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met http://store.steampowered.com/? FM2009 kost daar nog maar $ 29,99, maar men noemt het Worldwide Soccer Manager.
Ook lees ik verhalen dat je alleen maar online zou kunnen spelen?
alvast bedankt voor reacties. Wil het eindelijk wel eens 'echt' gaan spelen, de demo gaat vervelen.....
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:07 schreef fetss het volgende:
en stel ik begin werkeloos, hoe lang duurt het dan ongeveer dat ik bij een "topclub" in nederland aan het werk kan?
Je kunt eens in Oekraine kijken, misschien kun je een leuke jonge speler van Shaktar of Dynamo Kiev huren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef VonHinten het volgende:
Ik selecteer echt maar 1 competitie en nu heb ik zelfs echt alleen de Russische Premier Division gedaan. Anders gaat het hier echt te sloom. En job-hoppen doe ik toch nooit.
Eerste wedstrijd met Krylja Sovetov Samara gewonnen met 8-0tegen een stel amateurs, maar toch
Ook heb ik mijn allerbeste DC aan Newcastle verkocht voor 1,5 miljoen. Hij was bijna 31, dus ik dacht: cashen. Een redelijke vervanger gehaald voor 325.000. Ik zit nu iets ruimer in de duiten, maar zal minimaal 1 seizoen moeten wachten met het halen van pareltjes denk ik. Spelers lenen is ook niet echt een optie, aangezien geen enkele niet-Rus in het verre oosten van Rusland bij Samara wil spellen. En zelfs Russen zijn moeilijk te huren, aangezien de meeste clubs hier hun spelers niet aan een club in dezelfde divisie wil uitlenen
Lenen is dus geen optie dit seizoen
Niemand?quote:Op maandag 16 februari 2009 20:09 schreef Juk het volgende:
Overigens vind ik net een speler waarvan er geen eindedatum is van zijn contract. Hij heeft een maand tot maand contract maar hem een contract aanbieden kan niet, ik moet nog transfergeld betalen. Weet iemand hoe dat kan? En wanneer loopt dat contract af?
Als je 9.0.2 hebt gaat hij altijd voor 20 miljoen in de winterstopquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:14 schreef Buitendam het volgende:
Huntelaar is trouwens weggekocht door Real; 20 miljoen...
Door een assistent aan te nemen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:47 schreef J.Herrer het volgende:
Wil ik spelers gaan zoeken, kan ik geen vinkje zetten voor 'onhaalbare spelers' ... dat is nu helemaal grijs
Iemand een idee hoe ik dat terug krijg?
Probeer Russotto eens.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:49 schreef J.Herrer het volgende:
Ik was begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B
1e seizoen een hele lading spelers gekocht van verschillende clubs uit de Hoofdklasse, plus 2 toppers waar van 1 nu dus voor 2 miljoen naar Bologna is vertrokken. De andere topper is Doudin, inmiddels ook veel belangstelling voor dus ik vrees dat ik die binnenkort ook kwijt ben.
Verder heb ik de helft verkocht/vrije transfer gegeven van het begin-team omdat ze simpelweg te slecht waren.
Met Cisco heb je in het begin trouwens super veel geld (2 miljoen ofzo) dus je kan er een leuk team mee bouwen
Ik heb voor dit seizoen Minkenen kunnen halen![]()
Super speler voor de Serie C, ik ben nog steeds verbaasd dat hij wilde komen![]()
Je speelt met de Graafschap neem ik aan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:30 schreef Roberto258 het volgende:
Ah hier was ie in de zomerstop van 2009 transfervrij. Ik heb hem nu 3 jaar en kan hem verkopen voor minimaal 10 miljoen
Neem ook een Serie C2 club. Ik ben een vreemdenlegioen aan het maken. Geen Nederlanders uiteraard.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:03 schreef Roberto258 het volgende:
Ja ik ben De Graafschap, maar Ik stop denk ik. De financiën zijn zo onrealistisch. In oktober heb ik 700k aan lonen betaald, terwijl ik maar 474k aan lonen heb. Halverwege november zit ik al aan 800ken nee dat zijn geen premies, en nee ik heb niet zoveel trainers in dienst etc... Het is gewoon onmogelijk om als kleine club uit de financiële problemen te blijven.
Hebben allemaal de Italiaanse nationaliteit.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:11 schreef J.Herrer het volgende:
Hoe kom jij aan 3 Argentijnen en een Afrikaan? 2e EU nationaliteit zeker?
Ik mocht niet eens 1 non-EU speler halen
Ik denk dat ik aan het eind van het jaar wel redelijk uitkom met het geld, want ik zal wel aardig wat prijzengeld krijgen. Sta inmiddels in de 4e ronde van de beker en heb uit de eerste 12 wedstrijden 25 punten gehaald en sta 3equote:Op woensdag 18 februari 2009 18:01 schreef J.Herrer het volgende:
Tja bij mij ging het saldo ook elke maand omlaag
Talenten goedkoop halen en voor de hoofdprijs verkopen tot je vanzelf rijk wordt is de enige oplossing denk ik
En veel prijzen winnen
Marquinhos was 9 miljoen waard bij mijn Twente game, interesse van Barça, Real, AC Milan enz. Voor 45 miljoen aangeboden aan die clubs (Z'n contract liep met 1 jaar af en hij wilde absoluut niet verlengen) en dat boden Barça en Real.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Wordt een speler eigenlijk minder waard wanneer je hem aanbiedt? Het lijkt me wel, omdat je blijkbaar van hem af wil. Ik heb een paar goudmijntjes rondlopen, alleen wordt er tot nu toe geen club concreet. Terwijl ik de centen best kan gebruiken. Maar ik hoef er ook verder niet per se vanaf, dus alleen voor de hoofdprijs.
Als ik het geld wél goed kan gebruiken, dan doe ik het wel eens. Gewoon aanbieden voor de prijs die je wilt hebben. Soms lukt het nog ook. Als er al wanted bijstaat, is de kans zelfs redelijk aanwezig.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Wordt een speler eigenlijk minder waard wanneer je hem aanbiedt? Het lijkt me wel, omdat je blijkbaar van hem af wil. Ik heb een paar goudmijntjes rondlopen, alleen wordt er tot nu toe geen club concreet. Terwijl ik de centen best kan gebruiken. Maar ik hoef er ook verder niet per se vanaf, dus alleen voor de hoofdprijs.
Tempo hoger?quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik ben bezig met Feyenoord. Het gaat allemaal erg goed. Afgelopen 3 seizoenen 2x kampioen geweest + goed gespresteerd in de CL. Je zou zeggen dat de tactiek goed is, maar ik denk dat ik er nog meer uit kan halen. Dat concludeer ik uit dit tabelletje:
[ afbeelding ]
Vergeleken met de andere teams uit de competitie is de mij het aantal goede passes extreem hoog. Ik denk dat ik wat meer risico in mijn spel moet gaan leggen. Wat raden jullie mij aan te doen?
Als een speler goede rating heeft voor passen, moet je dan direct of long kiezen? Of is het nou juist andersom.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:03 schreef Wootboon het volgende:
Langer passen.
Net hoe je wil spelen. Snel kort tikken of iets gedurfder spelen met langere ballen. Beide effectief.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:54 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Als een speler goede rating heeft voor passen, moet je dan direct of long kiezen? Of is het nou juist andersom.
Geen idee. Vooral die VC is een talent.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:12 schreef Basje_B het volgende:
Zijn die 2 papa's broers?
Ik raad je aan bij een wat makkelijkere club te beginnen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:02 schreef melluk het volgende:
JEUJ, heb m net gekocht!
Heb superveel zin om te beginnen, maar eerst maar eens goed alle mogelijkheden uitdokteren. Heb 2008 wel gespeeld maar zonder boekje en eigenlijk aan begonnen zonder me er in te verdiepen. Dit keer anders, eerst maar eens goed voorbereiden. Ik vind het wel leuk om zo laag mogelijk te beginnen. Denk aan Engeland en dan de laagst mogelijke divisie. Vanavond maar snel installeren en beginnen!
1-1 in blessuretijd door invaller Kermit Erasmusquote:Op donderdag 19 februari 2009 12:00 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik heb met Feyenoord aan een gelijkspel tegen Leverkusen genoeg om de groepsronde van de UEFA Cup te overleven. Zou ik dikke boost zijn voor de club (en voor mij als faler) als ik dat eens haal
Het is in FM 2009 sowieso niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in mijn ogen. Bij FM2007 en 2008 nooit ontslagen. Nu al drie keer achter elkaar in de winterstop.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik raad je aan bij een wat makkelijkere club te beginnen.
Als ervaren speler is het al niet makkelijk je hoofd boven water te houden in LL's.
Dan wordt het Ajax gok ik hahahaquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:09 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik raad je aan bij een wat makkelijkere club te beginnen.
Als ervaren speler is het al niet makkelijk je hoofd boven water te houden in LL's.
Kermit Erasmus is bij mij nooit ook maar in de buurt gekomen van het eerste elftal. Heeft hij zich bij jou wel goed ontwikkeld?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:16 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
1-1 in blessuretijd door invaller Kermit Erasmus
Ik heb Sporting geloot, pittig. Maar als ik deze wedstrijd doorkom ontvang ik Kopenhagen of Napoli. Niet de meest zware ploegen tussen Valencia, Milan en dat soort volkHopen dat ik het haal!
Hij speelt echt zelden bij mij. Hij is vierde keus. Heb geen idee wat de potentie van die knakker is als ik hem vaker zou opstellenquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kermit Erasmus is bij mij nooit ook maar in de buurt gekomen van het eerste elftal. Heeft hij zich bij jou wel goed ontwikkeld?
CM 01/02 was dan ook echt de shiznitquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:28 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Het is in FM 2009 sowieso niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in mijn ogen. Bij FM2007 en 2008 nooit ontslagen. Nu al drie keer achter elkaar in de winterstop.
Met alleen die naam al verdient hij een basisplaats.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kermit Erasmus is bij mij nooit ook maar in de buurt gekomen van het eerste elftal. Heeft hij zich bij jou wel goed ontwikkeld?
Meervoudig CL winnaar met AEK Athene en Everton de beste club van de wereld gemaaktquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
CM 01/02 was dan ook echt de shiznit![]()
Koop een paar leuke talentjes, verzin een goede tactiek en je kon met elk kutclubje kampioen worden![]()
AEK wat een heldenteam was dat in 00-01, alles gewonnen wat er te winnen viel toendertijd..quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:18 schreef DurQ het volgende:
[..]
Meervoudig CL winnaar met AEK Athene en Everton de beste club van de wereld gemaakt
Wat was de naam van die spits ook alweer? iets met een D......quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef inZanity het volgende:
[..]
AEK wat een heldenteam was dat in 00-01, alles gewonnen wat er te winnen viel toendertijd..
Demis Nikolaidis..?quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:46 schreef DurQ het volgende:
[..]
Wat was de naam van die spits ook alweer? iets met een D......
En aanvallende middenvelder Lakis geloof ik?
Volgens mij pikte ik in het eerste seizoen altijd de talentvolle spits Joao Paiva gratis op. Toppertje was dat zeg.
Ga ik mss ook wel weer ff doen:P Kwam hem laatst tegen in mijn verzameling!quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:19 schreef inZanity het volgende:
[..]
Demis Nikolaidis..?
Tsiartas, Zagorakos en die keeper waren ook toppers!
denk dat k mijn oude CM cd'tje maar weer eens ga opgrave binnenkort..
Je zit in seizoen 2011 en AGOVV, MVV, VVV en Veendam spelen in de Eredivisie?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:37 schreef Roberto258 het volgende:
[ afbeelding ]
Er staat nu trouwens dat de voorzitter wellicht wil terugtreden, wat houdt dat precies in?
Ah mooi zoquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:40 schreef inZanity het volgende:
dat de club waarschijnlijk overgenomen word.
Hehe, ach VVV en MVV hebben best een goede ploeg hoor. Veendam en vooral AGOVV is een lachertje.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je zit in seizoen 2011 en AGOVV, MVV, VVV en Veendam spelen in de Eredivisie?
Maar jij bent Feyenoord en Bojan speelt bij een topclub.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe wordt trouwens de waarde van een speler bepaald? Ik heb een spits (Marquinhos) die even oud als Bojan is, maar zijn statistieken zijn over het algemeen beter. Ook is het salaris nagenoeg gelijk. De waarde van Bojan is bij mij 16 miljoen, maar die van Marquinhos is maar 9,2 miljoen. Daarnaast is zijn contract ook nog eens langer dan dat Bojan bij zijn club heeft.
Het is niet per definitie een overname. Het kan ook zijn dat iemand anders uit het bestuur de positie van voorzitter overneemt (dit gebeurt meestal). Dat resulteert meestal niet in extra budget.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Ah mooi zotenminste ik neem aan dat dat positief is en dat ik wel wat geld binnenkrijg dan.
[..]
Hehe, ach VVV en MVV hebben best een goede ploeg hoor. Veendam en vooral AGOVV is een lachertje.
Haha! Dit is epic failure van de allerhoogste plank, nee wat zeg ik, van boven de kast zelfsquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:15 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn keeper maakt echt de mooiste blunder ooit terwijl ik in de 86e minuut 0-1 voorsta. Fedele geeft een voorzet die op weg is naar de cornervlag en gewoon een doeltrap zou worden aangezien niemand hem aanraakt.. Besluit hij uit te komen en in plaats van hem vast te pakken ikt hij hem zo richting de penaltystip waar de nummer 10 hem zo binnentikt.![]()
Zo stond het er ook, maar nu kreeg ik een vraag tijdens de persconferentie hoe m'n spelers zouden reageren op het feit dat de voorzitter de club wil verkopen. Naja ik wacht het wel afquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Het is niet per definitie een overname. Het kan ook zijn dat iemand anders uit het bestuur de positie van voorzitter overneemt (dit gebeurt meestal). Dat resulteert meestal niet in extra budget.
Bojan speelt bij Benfica die ik in de kwartfinale van de CL verslagen heb.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar jij bent Feyenoord en Bojan speelt bij een topclub.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe wordt trouwens de waarde van een speler bepaald? Ik heb een spits (Marquinhos) die even oud als Bojan is, maar zijn statistieken zijn over het algemeen beter. Ook is het salaris nagenoeg gelijk. De waarde van Bojan is bij mij 16 miljoen, maar die van Marquinhos is maar 9,2 miljoen. Daarnaast is zijn contract ook nog eens langer dan dat Bojan bij zijn club heeft.
Heeft volgens mij met veel dingen te maken. Als je promoveert worden je spelers ook allemaal veel duurder omdat je dan hoger speelt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe kan je met Feyenoord promoveren? Ik ben nu 3 jaar op rij kampioen + 2x kwartfinale CL en 1x kwartfinale UEFA.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Juk het volgende:
[..]
Heeft volgens mij met veel dingen te maken. Als je promoveert worden je spelers ook allemaal veel duurder omdat je dan hoger speelt.
Ik kan me ook zo voorstellen dat het te maken heeft met contractduur en of hij als "indispensible" of "back-up" te boek staat.
Misschien kan het in FM 2009-2010?quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe kan je met Feyenoord promoveren? Ik ben nu 3 jaar op rij kampioen + 2x kwartfinale CL en 1x kwartfinale UEFA.
Kan het ook niet te maken hebben met bekendheid van een speler en dat dan weer op verkoop van shirtjes e.d.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Juk het volgende:
[..]
Heeft volgens mij met veel dingen te maken. Als je promoveert worden je spelers ook allemaal veel duurder omdat je dan hoger speelt.
Ik kan me ook zo voorstellen dat het te maken heeft met contractduur en of hij als "indispensible" of "back-up" te boek staat.
Tamerus heeft natuurlijk een hogere reputatie dan Mascio wat gewoon een onbekend talent is. Mocht Cambuur nu een nieuwe Arjen Robben in de hoofdklasse oppikken dan is hij ook niet meteen 20 miljoen waard.quote:Op donderdag 19 februari 2009 19:37 schreef Juk het volgende:
[..]
Misschien kan het in FM 2009-2010?![]()
Maar dat was gewoon een voorbeeld. Mascio van mijn Cambuur elftal is nu bijna elke week beslissend maar is maar 400k waard. De 30 jarige Tamerus die af en toe eens een goaltje meepikt staat op 1.1 miljoen.
Soms is het gewoon niet logisch.
Verschillen in mentality kleiner makenquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef xJapser het volgende:
Vraagje he over hoe ik iets moet instellen. Mijn assistent geeft aan dat de ruimte tussen de defensie en het middenveld te groot is, terwijl mijn defensive lijn op Push Up staat, dus naar voren schuiven omdat gat kleiner te maken.
Echter nog steeds elke keer die comment. Hoe pas ik dit aan in mn tactiek verder?
Welke formatie speel je?quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef xJapser het volgende:
Vraagje he over hoe ik iets moet instellen. Mijn assistent geeft aan dat de ruimte tussen de defensie en het middenveld te groot is, terwijl mijn defensive lijn op Push Up staat, dus naar voren schuiven omdat gat kleiner te maken.
Echter nog steeds elke keer die comment. Hoe pas ik dit aan in mn tactiek verder?
Inderdaad, ws. staan de middenvelders te aanvallend ingesteld ten opzichte van de verdedigers en moet dit verschil verkleind worden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Verschillen in mentality kleiner maken
Heb ik ook meestal. Hoeft niet altijd slecht te zijn volgens mij als je met een verdedigende middenvelder speelt en bv. opkomende backs.quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef xJapser het volgende:
Monopoliquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:56 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]
Tegen alle verwachtingen in een goede start. De eerste drie wedstrijden werden nog gelijkgespeeld maar daarna is het echt gaan lopen. Alleen verloren van Vigor Lamezia wat eigenlijk onnodig was.
quote:
wat heeft ie gekost en wat is ze salariseis?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef Rahl het volgende:
Eto'o weten te contracteren in seizoen 2 met Udinese
Hij wilde meteen weg bij Barca omdat ie wissel was
EDIT:
Bij z'n debuut tegen AC Milan meteen een hattrick
* Rahl voelt zich best goed nu
Kostte maar 13 miljoen, heb wel alles uit de kast moeten halen qua premies enzo, hij krijgt nu 83k per week, 15k per wedstrijd en 15k per doelpunt. Eigenlijk hoop ik dat ie niet meer scoort.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Basje_B het volgende:
[..]
wat heeft ie gekost en wat is ze salariseis?
Proficiat met mooie aankoop
Ja het loont best wel om bij een gelijke stand de laatste 20 minuutjes op de aanval te spelen. Dan verlies je maar es een keer, maar voor hetzelfde geld pak je wel 3 punten. Altijd zo frustrerend om 15 gelijke *gaap* spelen te hebben in een seizoen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:11 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]
We zijn nu een stukje over de helft en ik heb inmiddels voor de 2e keer tegen Monopoli gespeeld welke ik met 1-0 heb verloren. Gelukkig is het gat maar 3 punten en is nog alles nodig. We moeten alleen wat minder gelijk spelen.
Ik domineer wel maar de bal wil er gewoon niet in.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:21 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja het loont best wel om bij een gelijke stand de laatste 20 minuutjes op de aanval te spelen. Dan verlies je maar es een keer, maar voor hetzelfde geld pak je wel 3 punten. Altijd zo frustrerend om 15 gelijke *gaap* spelen te hebben in een seizoen.
HamKam.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:36 schreef leotje1992 het volgende:
Na dit seizoen ga ik maar is opstappen bij Arsenal begint een beetje te vervelen kan zo'n beetje alles winnen weet iemand nog een leuk team voor me?
Een club in Noorwegen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:48 schreef leotje1992 het volgende:
En wat is HamKam??
Ik dacht dat je je een beetje aan het vervelen was.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:03 schreef leotje1992 het volgende:
ja maar heb geen zin om het op te zoeken ben bezig men Arsenal seizoen af te maken
Een leuke uitdaging in je hoofd ja. Ik denk niet dat FM er rekening mee houdt dat het een schaatsbolwerk isquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
HamKam is wel een mooie uitdaging. Hamar is toch een schaatsbolwerk, om er een voetbalbolwerk van te maken zal je er flink wat moeite in moeten stoppen denk ik.
Je kunt daar weinig aandoen. Ik zit ook dik onder mijn budget, maar krijg ook schulden. FM heeft gefaald wat betreft de financiën van kleine clubs.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:11 schreef DurQ het volgende:
ik speel nu voor het eerst met cambuur (FM2008), maar mijn verliezen beginnen erg op te lopen....
Ik zit net een paar honderd Euro onder mijn salaris budget. Wat nu doen? Of zou ik strax een dikke banklening krijgen?
Meer mensen hier die met Cambuur hebben gespeeld?
Nee, tuurlijk niet. Dat is alleen maar het verhaal eromheen. Van HamKam een Noorse topploeg maken zal al moeilijk genoeg zijn, laat staan een Europese.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:19 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Een leuke uitdaging in je hoofd ja. Ik denk niet dat FM er rekening mee houdt dat het een schaatsbolwerk is
Mja inderdaadquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:35 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Je kunt daar weinig aandoen. Ik zit ook dik onder mijn budget, maar krijg ook schulden. FM heeft gefaald wat betreft de financiën van kleine clubs.
Dat is best netjes. Ik zit helaas niet bij zo'n hele rijke club dus elke gratis speler is welkom. En als je dan je elftal eromheen bouwt is het natuurlijk hartstikke kut als ze allemaal 4 wedstrijden(hopelijk) voor het einde vertrekken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:15 schreef J.Herrer het volgende:
Balen
Maar zonder huurlingen moet je het ook wel kunnen redden
Ik promoveerde vorig seizoen met maar 2 huurlingen en ik sta nu zonder huurlingen 1e in de C1
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:22 schreef Prik0 het volgende:
Met nog 1 wedstrijd te gaan sta ik 1 punt voor. Forza Val di Sangro!
GELUKT!
[ afbeelding ]
Het was nog best spannend ondanks dat wij al snel op 2-0 voorkwamen en Monopoli 1-0 achterkwam. In de 75e minuut scoorde Monopoli echter 2 keer en kregen wij er een tegen waardoor het toch nog even spannend was.
Kampioenen!![]()
Tsja...het is wel leuk om met de Graafschap te spelen, maarja dat is natuurlijk ook omdat ik supporter ben van die club en het allemaal beter weet dan van Stee.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef inZanity het volgende:
@ xJapser is de Graafschap aan te raden..?
zit nog een beetje te twijfelen welke club ik ga spelen..
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef Gabbylicious het volgende:
Alex Maranhao, meer zeg ik nietIemand deze diamantjes al geprobeerd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WOS'ser for life.
Die linksback kan mij wel eens van pas komenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef Gabbylicious het volgende:
[..]
Iemand deze diamantjes al geprobeerd?
Succes met de club van San Marco!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:04 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Zo, ben opnieuw begonnen
Itala, Serie C2/A
Misschien moet je wat agressiever aan de wedstrijd beginnen. Tempo wat hoger, iets meer closing down, beetje meet D-line push op, tackelen op hard... En dan na een minuut of 20 normaal spelen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:24 schreef BertMaalderink het volgende:
Godverdomme![]()
Voor de zoveelste keer staat m'n hele team in de eerste helft te slapen. Nota bene in de UEFA Cup tegen Sporting al binnen 5 minuten met 2-0 achter. In de rust moet ik weer kwaad worden, en jawel, in de tweede helft kom ik nog terug tot 2-2. In de blessuretijd maken zij 3-2 en lig ik er uit.
Ik word daar zo moe van. Elke wedstrijd hetzelfde gedoe. Terwijl ik ze ook niet overdreven ophemel ofzo. Het is gewoon standaard eerste helft zwaar droevig en de tweede helft is het nog even puinruimen, voor zover dat nog mogelijk is.
Backs tackelen op hard.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Misschien moet je wat agressiever aan de wedstrijd beginnen. Tempo wat hoger, iets meer closing down, beetje meet D-line push op, tackelen op hard... En dan na een minuut of 20 normaal spelen.
Wat ik altijd doe als ik een speler huur, is hem huren voor twaalf maanden, en als het dan in de winterstop nog goed bevalt, dan verleng ik alvast voor weer twaalf maanden, en in de zomer weer, etc.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:27 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Dat is best netjes. Ik zit helaas niet bij zo'n hele rijke club dus elke gratis speler is welkom. En als je dan je elftal eromheen bouwt is het natuurlijk hartstikke kut als ze allemaal 4 wedstrijden(hopelijk) voor het einde vertrekken.
Misschien over van vorig seizoen, of veel geld uit CL, tv, etc.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef Rahl het volgende:
[ link | afbeelding ]
Wtf, hoezo geeft milan bijna 200 miljoen aan transfers uit zonder noemenswaardige inkomsten?
haha jah dat is ook wel zo..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef xJapser het volgende:
[..]
Tsja...het is wel leuk om met de Graafschap te spelen, maarja dat is natuurlijk ook omdat ik supporter ben van die club en het allemaal beter weet dan van Stee.
volgens mij kunnen ze wel beter worden jah..quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:49 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag, worden trainers door de jaren heen beter? Ik weet dat trainers ook een eigen CA en PA hebben maar is het ook echt zo dat hoe meer ervaring ze hebben hoe hoger de CA wordt? En zo ja, is er een manier om dit te beïnvloeden dmv ze bepaalde taken/werkdruk toe te kennen? Ik heb overal 7 sterren training en dan zou het wel handig zijn om nog wat jonge trainers te halen die dat later kunnen overnemen, heb niet voor niets plek voor 26 trainers..
Als het bestuur de banden met de moederclub verbreekt worden alle lopende huurcontracten automatisch verbroken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe als ik een speler huur, is hem huren voor twaalf maanden, en als het dan in de winterstop nog goed bevalt, dan verleng ik alvast voor weer twaalf maanden, en in de zomer weer, etc.
Screentje van je transfers?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:44 schreef Dein_Gesicht het volgende:
De oefenwedstrijden met Itala goed doorgekomen, alles winst.
Mooi is het niet, heb er een stinkende counterploeg van gemaakt (3-2-3-1-1...3 CB's, 2 WB's, 3 CM's, 1 AMF, 1 Spits :p)
Mooi voetbal? Nee.
Italiaans voetbal? Check
Effectief? Check
O, sorry, niet helemaal goed gelezen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:36 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Als het bestuur de banden met de moederclub verbreekt worden alle lopende huurcontracten automatisch verbroken.
Zal ik doen zodra ik thuis ben. Niks spannends echter, een paar free transfers. Waaronder een 42-jarige CBquote:
Die Bulgaar?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:57 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Zal ik doen zodra ik thuis ben. Niks spannends echter, een paar free transfers. Waaronder een 42-jarige CB
Had niet echt slagkracht op de transfermarkt, ik heb succesvollere eerste transferperiodes gehad. Begin zodra ik thuis ben ook aan het seizoen. Dan pas weet ik hoe ik er voor sta
Dat is echt een dramatische speler/quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:05 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Kan heul goed kloppen ja
*edit* Nog erger: Het is meteen een basisklant
Ik heb -alleen maar- rampzalige spelersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:09 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Dat is echt een dramatische speler/![]()
Succes
Dat had ik ook met mijn Liverpool game, maar uiteindelijk gebeurde de overname en mocht ik na wat gejengel blijven, omdat de spelersgroep achter me stond.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:12 schreef Roberto258 het volgende:
Nou, als m'n ploeg wordt overgenomen mag ik oprotten als manager, lekker dan. M'n linksback is weggekocht en ik mag nu geen transfers doen, lekker dan.
Duurde dat lang voordat het overgenomen was?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:21 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Dat had ik ook met mijn Liverpool game, maar uiteindelijk gebeurde de overname en mocht ik na wat gejengel blijven, omdat de spelersgroep achter me stond.
Hier ookquote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:24 schreef Prik0 het volgende:
Youri Mulder is hier trouwens de manager van Schalke.
Tip: Haal Ivano Rizzoquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:57 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Zal ik doen zodra ik thuis ben. Niks spannends echter, een paar free transfers. Waaronder een 42-jarige CB
Had niet echt slagkracht op de transfermarkt, ik heb succesvollere eerste transferperiodes gehad. Begin zodra ik thuis ben ook aan het seizoen. Dan pas weet ik hoe ik er voor sta
Ja...best wel...eerst 3/4 maanden gejengel van 'Liverpool misschien doelwit van overname'quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef Roberto258 het volgende:
[..]
Duurde dat lang voordat het overgenomen was?
[..]
Hier ookwel bijna ontslagen...
Bij Leeds United stapt de voorzitter na ongeveer een jaar altijd op. Maar dat resulteert meestal niet in een overname.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:15 schreef bn37 het volgende:
welke club word altijd overgenomen, ik heb nog geen eenclub gwvonden die altijd word overgenomen
bij jullie wel?
Newcastle word vaak overgenomen volgens mij!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:15 schreef bn37 het volgende:
welke club word altijd overgenomen, ik heb nog geen eenclub gwvonden die altijd word overgenomen
bij jullie wel?
Normaal gesproken kan je jeugdtrainers wel een baan aanbieden bij het eerste elftal tegen een hoger salaris maar een éénjarig contract. De opzegpremie zal dan een stuk minder hoog zijn. Nu je ze echter al de deur hebt gewezen ben ik bang dat ze geen nieuw contract tekenen. Je kan alleen maar wachten op financieel goede tijden zodat je bestuur ze wel de vergoeding wilt geven.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef Silver_Shark het volgende:
Goed , ik speel nog FM2008 met ajax maar die hebben 12 youth coachs, en 8 first coachs die wil ik allemaal ontslaan of wegsturen met een fee maar de board weigert wat moet ik doen
het zijn kudt trainersquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:40 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Normaal gesproken kan je jeugdtrainers wel een baan aanbieden bij het eerste elftal tegen een hoger salaris maar een éénjarig contract. De opzegpremie zal dan een stuk minder hoog zijn. Nu je ze echter al de deur hebt gewezen ben ik bang dat ze geen nieuw contract tekenen. Je kan alleen maar wachten op financieel goede tijden zodat je bestuur ze wel de vergoeding wilt geven.
Probeer meer te huren. Ben bang dat je het met dit niet gaat redden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:52 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Op verzoek, aanschouw mijn triestheid
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:52 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Op verzoek, aanschouw mijn triestheid
[ afbeelding ]
Geloof me, ik heb het geprobeerd - de spelers gingen telkens naar een ander teamquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:00 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Probeer meer te huren. Ben bang dat je het met dit niet gaat redden.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:04 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb het geprobeerd - de spelers gingen telkens naar een ander team
Screentje selectie + screentje sterren?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:44 schreef J.Herrer het volgende:
Die spelers kunnen de t***** krijgen, hoe verspeel je een koppositie in 4 wedstrijden en is de kans groot dat je niet eens bij de eerste 5 gaat eindigen?![]()
Zit eraan te denken om de halve selectie weg te tiefen en een nieuw team op te bouwen, stelletje lamzakken
Met sterren bedoel je potentie van die spelers of sterspelers?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:48 schreef Prik0 het volgende:
[..]
Screentje selectie + screentje sterren?
Sterren ja. Je selectie is wel erg dun dat je iemand met 3 sterren in de basis moet zetten. Ik zou gewoon wat huren voor de breedte.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:00 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Met sterren bedoel je potentie van die spelers of sterspelers?
[ afbeelding ]
Screen sterspelers op verzoek
De spelers met minder dan 4 sterren mogen wat mij betreft per direct op zoek naar een andere club, dat zijn eigenlijk nog de spelers waar ik vorig seizoen op teerde waarvan ik dacht dat ze een niveau hoger nog wel aan konden, nou.. niet dus![]()
Net weer een wedstrijd gespeeld en motherf.... ik denk dat ik maar weer ff verder ga met m'n Saint Etienne game voordat ik iets sloop waar ik later spijt van ga krijgen![]()
Kijk dat ziet er al beter uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:22 schreef J.Herrer het volgende:
Ach ik besluit toch maar om het seizoen af te maken met Cisco, en de < 4* spelers mogen per direct op zoek naar een andere club of degraderen naar de reserves
Ik speel het seizoen uit met de beste 18 spelers, en als er dan iemand geblesseerd raakt en ik heb geen vervanger zet ik desnoods een keeper in de spits
Zo doen we dat![]()
[ afbeelding ]
Nu maar hopen dat ik nog play-offs haal, kampioenschap reken ik niet meer op
Seghi heeft geluk dat ie momenteel geblesseerd is, want ik zit nog te twijfelen of hij ook zn koffers kan pakken of nog mag blijven
Ik mag er al 9.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef J.Herrer het volgende:
Ik hoop wel dat ik in de Serie B wat meer trainers mag aantrekken
7 sterren training is misschien nog wat te hoog gegrepen, maar alles beter dan die 3 paupertrainers met hun 2 sterren trainingen
quote:Op zondag 22 februari 2009 12:21 schreef BaDaZz het volgende:
Als jullie naar 7 sterren training op zoek zijn, zoek je dan alleen naar bijvoorbeeld aanvallen 20 of kijken jullie ook nog naar andere vaardigheden?
En als dat je vraag niet was, wat ik denk dat hij niet was. Ik probeer Omgang met personeel en omgang met jeugd altijd zo hoog mogelijk te hebben. Soms lever ik daar nog wel wat punten voor in. Als ik dan echt helemaal aan de top sta ga ik ook proberen doorzettingsvermogen, discipline en tactische kennis zo hoog mogelijk te krijgen. Geen idee eigenlijk of het wat extra's doet.quote:Duelkracht
Conditie 18
Fitheid
Conditie 18
Doelman
Trainen doelmannen 18
Tactiek
Tactiek 18
Verdedigen
Verdedigen 20 en tactiek 10
Verdedigen 19 en tactiek 14
Verdedigen 18 en tactiek 18
Balaanname
Techniek 20 en mentaal 10
Techniek 19 en mentaal 14
Techniek 18 en mentaal 18
Aanvallen
Aanvallen 20 en tactiek 10
Aanvallen 19 en tactiek 14
Aanvallen 18 en tactiek 18
Afwerken
Techniek 20 en aanvallen 10
Techniek 19 en aanvallen 14
Techniek 18 en aanvallen 18
Vrije trappen
Techniek 20 en mentaal + aanvallen = 30
Techniek 19 en mentaal + aanvallen = 33
Techniek 18 en mentaal + aanvallen = 37
Techniek 17 en mentaal + aanvallen = 39
Bij mij zijn ze niet veel beter.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:31 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is m'n beste jeugdspeler, die ik nu noodgedwongen in de spits moet zetten
Kun je nagaan hoe slecht de rest is
heb je ook de engelse versie voor FM08quote:Op zondag 22 februari 2009 12:22 schreef Prik0 het volgende:
[..]
[..]
En als dat je vraag niet was, wat ik denk dat hij niet was. Ik probeer Omgang met personeel en omgang met jeugd altijd zo hoog mogelijk te hebben. Soms lever ik daar nog wel wat punten voor in. Als ik dan echt helemaal aan de top sta ga ik ook proberen doorzettingsvermogen, discipline en tactische kennis zo hoog mogelijk te krijgen. Geen idee eigenlijk of het wat extra's doet.
Succes J.Herrer. Je hebt toch wel goede jeugdspelers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |