abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66033781

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_66033862
tvp
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:42:21 #3
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66034309
TVP
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:47:24 #4
62489 SimK
Thonbroeder
pi_66034524
Aansluitend op TT, ga ik maar eens even verder met Feyenoord. Nog altijd in het tweede seizoen
pi_66038108
Ik kreeg zojuist het volgende bericht in mijn FM mailbox:

De stats van Henri Saivet waren op dat moment:

Voor mij was het verhaal:

Saivet heb ik gekocht in mijn eerste of tweede seizoen met Ajax. Daarna heeft hij in mijn 2de gespeeld en heb ik hem zo goed mogelijk proberen te trainen. Ook heb ik hem zoveel mogelijk door goede mentoren laten begeleiden. Tot het seizoen van 2014/2015 heeft hij slechts enkele wedstrijden gespeeld, waarvan het meeste als invaller. Het seizoen 2014/2015 zou hij dan eindelijk een basisplaats krijgen en zich mogen bewijzen.
Juventus bood echter ruim 5 miljoen, 100% salaris en een defenitieve aankoop prijs om hem over te nemen. Mijn tegenbod was 1 jaar verhuren voor 5 miljoen en 100% salaris, zonder optie tot koop. Dat accepteerden zij.

Saivet werd in dat jaar 1 van de beste spelers in zowel de Serie A, als de Champions League. Zijn waarde steeg tot 36.5 miljoen en Real madrid deed aan het begin van het seizoen 2015/2016 het bovenstaande bod.

Aangezien Saivet dus nog geen seizoen bij mij had gespeeld, en ik ook net Keirrison (hoe spel je dat ook al weer) had verkocht voor 20 miljoen, heb ik besloten dat ik hem zeker 1 jaar in actie zou willen zien bij mijn Ajax. Het geld had ik niet nodig, zijn contract was net voor het bod opengebroken en verlengt van 2018 tot 2020 en hij was happy.
Ook was het geen 58 miljoen contant. Vond het wel een leuk bod, en verhaal dus dacht ik dat post ik maar even.

Typo's omdat er een zeer luie kat op schoot ligt.
pi_66039660
Eindelijk weer een topic.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66039664
Zo leuk hè, met een spel kan de TT wel waarheid worden.

Binnenkort maar even een nieuw spel starten wanneer ik m'n extra geheugen erin heb zitten .
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_66040004
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_66040079
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:

Binnenkort maar even een nieuw spel starten wanneer ik m'n extra geheugen erin heb zitten .
Feyenoord is in FM geen uitdaging zoals in het echt. Ik denk dat Bayern Leverkusen bijna gelijk is aan het huidige feyenoord. Het enige voordeel is dat zij betere vleugelspelers hebben, maar een goede uitdaging is het zeker.
Ik ben er ook ik bezsig met een game, nog niet al te lang, maar zeker leuke club.
  Forum Admin vrijdag 13 februari 2009 @ 23:44:33 #10
35723 crew  GGMM
pi_66042537
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:04 schreef John_Gotti het volgende:
Ik kreeg zojuist het volgende bericht in mijn FM mailbox:

[ afbeelding ]

De stats van Henri Saivet waren op dat moment:

[ afbeelding ]

Voor mij was het verhaal:

Saivet heb ik gekocht in mijn eerste of tweede seizoen met Ajax. Daarna heeft hij in mijn 2de gespeeld en heb ik hem zo goed mogelijk proberen te trainen. Ook heb ik hem zoveel mogelijk door goede mentoren laten begeleiden. Tot het seizoen van 2014/2015 heeft hij slechts enkele wedstrijden gespeeld, waarvan het meeste als invaller. Het seizoen 2014/2015 zou hij dan eindelijk een basisplaats krijgen en zich mogen bewijzen.
Juventus bood echter ruim 5 miljoen, 100% salaris en een defenitieve aankoop prijs om hem over te nemen. Mijn tegenbod was 1 jaar verhuren voor 5 miljoen en 100% salaris, zonder optie tot koop. Dat accepteerden zij.

Saivet werd in dat jaar 1 van de beste spelers in zowel de Serie A, als de Champions League. Zijn waarde steeg tot 36.5 miljoen en Real madrid deed aan het begin van het seizoen 2015/2016 het bovenstaande bod.

Aangezien Saivet dus nog geen seizoen bij mij had gespeeld, en ik ook net Keirrison (hoe spel je dat ook al weer) had verkocht voor 20 miljoen, heb ik besloten dat ik hem zeker 1 jaar in actie zou willen zien bij mijn Ajax. Het geld had ik niet nodig, zijn contract was net voor het bod opengebroken en verlengt van 2018 tot 2020 en hij was happy.
Ook was het geen 58 miljoen contant. Vond het wel een leuk bod, en verhaal dus dacht ik dat post ik maar even.

Typo's omdat er een zeer luie kat op schoot ligt.
Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 13 februari 2009 @ 23:45:13 #11
35723 crew  GGMM
pi_66042563
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
Bij spelerscommunicatie.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66042670
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.
Ga wel bij de speler die je als leerling wil linken aan een ander naar het spelerscommunicatie/playerinteraction menu en link hem dan aan de oudere.ervaren speler.
pi_66042784
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:
En zonder ook, want Beenhakker zegt dat.
Elite
Tegen TTIP
pi_66042904
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.
Een top combinatie. Echter staan bij mij nu Babel en Saivet voorin. Ook is dit het eerste seizoen zonder Huntelaar, hij is niet weg maar is pinchhitter geworden. Ook valt hij bij slechte prestaties al in de rust of 55-60ste minuut in.

Daarnaast heb ik nog een aantal talenten, en om Keirrison om de weer om de bank te houden (en dan ook 20 miljoen mis te lopen vond ik te slecht).

Echter na 3 jaar op rij de competie, 4 jaar op rij de beker, en 4 jaar op rij de champions league heb ik nu misschien te veel gewijzigd. Na 9 wedstrijden sta ik 4de in de competie, dat ben ik niet gewend
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:13:49 #15
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_66043536
Zo speel je AZ van de mat met Ajax met 4-1 om daarna tegen RKC blij te mogen zijn met een 0-0, om vervolgens weer gewoon met 3-0 te winnen van Dortmund in de CL.
pi_66044040
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:47 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.
Ga wel bij de speler die je als leerling wil linken aan een ander naar het spelerscommunicatie/playerinteraction menu en link hem dan aan de oudere.ervaren speler.
Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even posten
Eerste oefenwedstrijd (tegen amateurclub) met 14-0 gewonnen. De verwachting is een plaatsje in de middenmoot en de financiën gaan ook goed
pi_66045153
Moet nog een keer verder gaan met Leeds united.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_66045821
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even posten
Eerste oefenwedstrijd (tegen amateurclub) met 14-0 gewonnen. De verwachting is een plaatsje in de middenmoot en de financiën gaan ook goed
Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.

Welke club speel je mee?
pi_66048757
Achja wat is het spel toch raar

Zo scoor je de ene wedstrijd met pijn en moeite 1 goal als je 5 tot 6 uitgelezen kansen heb

Nu speel ik tegen Villarreal in de Champions League en ik win met 5 - 0 met 4 uitgelezen kansen:D

Met 2 afgekeurde doelpunten weet niet of het terecht was

[ Bericht 12% gewijzigd door leotje1992 op 14-02-2009 10:39:42 (toevoeging) ]
pi_66049475
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:44 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.

Welke club speel je mee?
Doorzettingsvermogen 19 en invloed 10. M'n tweede aanvoerder heeft doorzettingsvermogen 11 en invloed 18.
Ik speel met De Graafschap, voorbereiding 4e seizoen.
pi_66049571
Invloed is het belangrijkste voor een aanvoerder;)
pi_66049861
Naja de kwaliteit van de speler zal ook wel belangrijk zijn neem ik aan, en hij is de absolute ster van het team. Iedereen heeft hem als favoriet personeel
pi_66059092
ben ook begonnen met feyenoord:P
eerste oefenwedstrijd 20-0 gewonnen van sc feijenoord
Gattuso 8
pi_66059796
Nadat ik met Leeds Europees voetbal had gehaald was voor mij de challenge wel klaar. Kampioenschap en bekers winnen is een kwestie van tijd maar ik had er niet zo'n zin meer in. Het meeste plezier haal ik altijd uit een carrière spel waarbij ik begin bij een eerste divisieclub. Dit keer is dat SC Cambuur-Leeuwarden geworden.

Bij mijn aanstelling was mij 1 ding gelijk duidelijk, geld is er niet. Zelfs als ik mijn doelstelling naar kampioenschap schuif krijg ik er geen geld bij dus die liet ik staan op mid table finish. Ik zat al bijna aan mijn salarisbudget dus mocht ik spelers willen halen moest ik eerst al de nutteloze aanhangsels verkopen.
Na een inventarisatie gemaakt te hebben vielen mij 2 dingen op: Mijn assistent is niet goed bij zijn hoofd en Brandon Bonifacio heeft een verschrikkelijke rotkop.

Om maar met dat 2de te beginnen. Hij trekt een kop waar de gemiddelde bontkraagmarokkaan op het Zuidplein jaloers op is. Ondanks dat is hij een goede speler en bovendien er jong dus speelt hij in de voorbereiding zijn minuten mee. Maar op een gegeven moment ben ik die foto van hem zo zat dat ik hem voor een prikkie te koop zet en ik hem voor 40k op de trein zet naar Beerschot in België.
Dan mijn assistent. Hij roemt mijn slechtste verdedigers om hun aanvallende kwaliteiten en beloofd mij dat mijn 3de spits een sterspeler kan worden in de Eredivisie. Geen idee of het een bug is maar hij bakt er niks van.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt mijn assistent altijd te raadplegen bij mijn teammotivatie maar in een oefenwedstrijd tegen Feyenoord eist hij een overwinning. Nogal logisch dus dat ik hem maar gelijk ontsla en verder ga met mijn 2de assistent, Alfons Arts, die wel normale dingen roept (ik blijf het raar vinden dat je aan het begin soms wel 3 assistenten hebt maar later er maar maximaal 1 tegelijk kan hebben).

Nadat alle overbodige spelers gedumpt zijn, soms voor nog best leuke bedragen, heb ik een klein transferbudgetje en wat meer ruimte voor salarissen. Omdat ik die Bonifacio heb weggedaan moet ik opzoek naar een centrale middenvelder, het liefst een talent. Na wat zoeken kom ik onder andere Mascio tegen. Hoewel ik niet van de lijstjes ben maar ik hem wel regelmatig voorbij heb zien komen in deze topicreeks wist ik wat hij huis heeft. Ondanks enige aarzeling kies ik van de 3 serieuze kandidaten voor de zekerheid van Mascio en dan is de transfer gauw rond.
Omdat ik niet zo breed in mijn aanvallers zit ga ik opzoek naar een gratis spitsje, desnoods voor de bank. Houssain Ouhsaine Ouichou voldoet aan alle eisen van een basisspeler (onder andere zijn niet aanwezige hoge salaris is belangrijk) en komt dus mijn elftal versterken. Mijn supporters zijn helemaal door het dolle dat ik zo'n wereldspeler voor een prikkie heb kunnen aantrekken dat de shirtverkoop de pan uit rijst, ik kon hem niet (en ik twijfel nog steeds aan de uitspraak van zijn naam).
Verder komen er 2 bankzitters van amateurclubs en leen ik Anita van Ajax.

Na een weinig bijzondere voorbereiding begin ik goed aan de competitie. Van de eerste 8 wedstrijden win ik er 4 en speel ik er 3 gelijk. Mijn eerste bekerwedstrijd is een kansloze nederlaag tegen Roda JC: 1-3.
Zo kabbelt het seizoen voort terwijl ik vecht voor mijn plekkie vooraan. Na een goede eerste periode win ik de tweede en sta ik op schotsafstand van de nummer 1 positie. Helaas komt dan de FM-dip. Iedereen kent hem, wat je ook doet, je verliest ineens wedstrijden die je normaal zou winnen en elke bal schiet je naast. Maar gelukkig, zoals het "hoort", komt ineens weer alles bij elkaar en wordt er na 7 wedstrijden weer eens gewonnen. Doordat ik mijn periode al heb hoef ik me verder geen zorgen te maken en ik eindig als 6de.

Bang als ik ben voor de nacompetitie, ik heb er geen goede ervaringen mee, gooi ik mijn tactiek drastisch om. Tegen de top van de eerste divisie won ik zelden, laat staan tegen eredivisie ploegen. Een 4-5-1 op de counter is geboren. Onder het motto "scoren hunnie niet speel je minstens gelijk" begin ik tegen RBC.
De eerste wedstrijd wordt uit verloren met 2-1. In de return moet ik na een 0-0 ruststand mijn oude spel gaan spelen om nog kans te maken. Gelukkig doet Mascio waar hij het hele seizoen al mee bezig is, namelijk vrije trappen scoren. Met de 1-0 in de tas switch ik gelijk naar een 6-4-0 opstelling en weet ik de overwinning over de streep te trekken.
Volgende tegenstander... Sparta...
Weer met die 4-5-1 begin ik dramatisch. Binnen 5 minuten is het me duidelijk, dit wordt niks zo. Ik verander dus weer naar de 4-1-3-2 waar ik altijd mee speel en na een half uur kom ik 1-0 achter. Ik legde me al neer bij het feit dat Sparta gewoon een paar maten te groot is als ik vlak voor rust ineens 1-1 maak. Na rust hetzelfde spelbeeld. Sparta aan de bal, al combinerend mijn hele verdediging uit positie spelend. Gelukkig blijft het daarbij en komen ze zelden aan schieten toe en als ze dat al doen is het een homerun; hard en heel hoog.
In de return toch maar weer terug gegrepen naar de laffe counter opstelling. Nu blijft het heel lang 0-0 en komt Sparta niet echt aan voetballen toe. Tot mijn grote geluk mag ik dan in de 73ste minuut een vrije trap nemen net buiten hun zestien. Mascio uiteraard achter de bal... Maar ook die mist weleens en dus blijft het spannend. Met mijn uitdoelpunt in de pocket ben ik dus door als het zo blijft. Maar het bleef niet bij 0-0. Ik maak zelfs vlak voor tijd uit een heerlijk uitgevoerde counter 0-1 en dat maakte aan alle Sparta hoop een einde.
Nadat alle felicitaties uit de bestuurskamer zijn ontvangen zie ik mijn volgende tegenstander: Go Ahead Eagles.
Tot mijn grote verbazing hebben ze het gered tegen De Graafschap, wat een 0-2 overwinning thuis moest verdedigen. De Eagles werden in de competitie 2 keer glansrijk verslagen dus vol goede moed, maar met de 4-5-1, gingen we naar Deventer.
De eerste wedstrijd kan ik kort over zijn: 0-0.
De thuiswedstrijd besloot ik alle schroom van me af te zetten en er vol voor te gaan. Na 10 minuten schoot Mascio zijn 12de vrije trap binnen en nog 10 minuten later stond het 3-0. Ik kon eigenlijk niet geloven dat ik met Cambuur gelijk zou promoveren en dus dat FM het in de 2de helft nog wel zou recht zetten.
Maar de 2de helft vloog om en de ruststand van 3-0 bleef staan.

SC Cambuur-Leeuwarden was gewoon gepromoveerd . Ondanks een negatief banksaldo van 2 miljoen (en dat terwijl er voor 1.4 miljoen aan spelers was verkocht) speelde ik Eredivisie.
Mascio was de grote man. Ondanks dat hij net 17 was toen hij zijn eerste wedstrijd speelde was hij topscoorder met 17 goals, waarvan 12 vrije trappen en 3 penalty's.

Seizoen 2

Na mijn zeer onverwachte promotie kwam ik er tijdens de transfer periode pas achter hoe slecht ik er eigenlijk voor stond. Ondanks TV geld en mijn seizoenskaart verkoop stond ik nog dik 2 miljoen in de schuld.
In een poging daar wat aan te doen regelde ik oefenwedstrijden tegen Feyenoord, Ajax, AZ, Heerenveen, Twente en Groningen. Na meer dan 20 topclubs uit het buitenland had ik met HSV eindelijk ook daar raak. Ondanks het veel te drukke programma, 5 wedstrijden in 1 week, was ik tevreden. En de supporters schijnbaar ook. Elke wedstrijd was zo goed als uitverkocht. Zeker de 2-1 overwinning op Heerenveen viel in de smaak. Maar ondanks dat ik hiermee best wat centjes had verdient was er amper transfer budget. Ook gingen er wat spelers weg dus was er wat ruimte in de salarispot.

Op zoek naar transfer vrije spelers bleek half NAC geen lopend contract meer te hebben. Nadat ik 7 spelers een aanbieding had gedaan accepteerden Tamerus, Mtiliga en Zwaanswijk. Ook gratis kwam Obodai van RKC.
Helaas hadden andere clubs het voorzien op Mascio. Ondanks dat hij nog happy was besloot ik hem een nieuw contract aan te bieden. Ook vroeg ik hem om een versterking van zijn oude club. Hij rade aan om Cascio te halen, dat is tenslotte ook zijn favoured personnel. Voor 30k kwam Cascio op de bank zitten. Een kleine prijs om Mascio tevreden te houden.

Het seizoen begon zoals ik verwacht had. Slecht.
Ik won zelden en stond halverwege dan ook onderaan met 9 punten. Dat Mascio bij niet heeft kunnen spelen was ook niet zo positief denk ik. In de winterstop 2 oefenwedstrijden geregeld en wat met mijn tactiek geëxperimenteerd. Toen ik wat solider was achterin ging het ook ineens voorin beter (misschien op conto te schrijven van Mascio die weer meedoet). Ondanks dat ik nu regelmatiger won stond ik nog steeds laatste. Gelukkig won ik wel meer dan de rest van de degradatiekandidaten en kwam ik dus steeds dichterbij. Met nog 3 wedstrijden te gaan stond ik 14de. Gelijk met de nr 15 en 16 en 3 punten voor op nr 17 en 18.

De eerste wedstrijd van de 3 was gelijk bevrijdend. Ik won en de concurrentie niet. Daardoor stond ik stevig op de 14de plek en was directe degradatie afgewend. Maar nu wilde ik ook de nacompetitie ontlopen maar met Willem II (de nummer 6) en Feyenoord voor de boeg zou dat moeilijk worden. Wonder boven wonder was Willem II een makkie, 2-0. Het enige wat mij te doen stond was mijn voordelige doelsaldo van 16 ten opzicht van VVV niet meer weg te geven en ik was minimaal 15de. Gelukkig verloor ik maar met 0-3 en VVV verloor zelfs dus de 15de plek was van mij.

Nu gaat zometeen het 3de seizoen beginnen en begint er al gelazer. Verschillende spelers wilden hun contract niet verlengen omdat ze "hun opties open willen houden". Ouichou gaat al weg en en Michael Jansen staat overal in de belangstelling. Ook Peter van der Vlag heeft nog niet verlengd.

Ik hoop dat het financieel nu wat beter is want ik denk niet dat ik weer een blik gratis spelers kan opentrekken, maar ik vrees voor het ergste.

Edit - Jezus wat een verhaal... Overigens zijn screenshots op aanvraag te maken.
The only thing I fear is my MoM
pi_66059842
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:07 schreef Juk het volgende:
-knip-
Poeh lang verhaal!

tvp
It Never Hurts To Help!
pi_66060315
Ben weer opnieuw begonnen met Feyenoord. Hele trainings- en scoutingstaf eruit gegooid en betere aangetrokken. Nu het eerste seizoen doorkomen met de spelers die ik heb en in het tweede seizoen gaan bouwen aan een volwaardige selectie.
Elite
Tegen TTIP
pi_66065562
Da's toevallig, ik ben ook met Feyenoord. 3x derde geworden. Wel steeds iets meer punten, in 2011 op 1 punt minder dan PSV de kampioen en gelijk aan AZ de nr 2
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:58:33 #28
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66067653
ben(met Feyenoord) respectievelijk 2e,3e en 2e geworden, hoop nu eindelijk de titel binnen te halen dit seizoen gezien m'n selectie moet het lukken al zeg k t zelf..:P
pi_66067656
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:09 schreef -Willempie- het volgende:

[..]

Poeh lang verhaal!

tvp
Excuses

Ik dacht even een beknopt verslagje te doen van 2 seizoenen maar dat liep iets anders ....

1 voordeel, je hóeft het niet te lezen :p
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:09:52 #30
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_66069687
Ajax Eredivisie kampioenen 2011, 2012.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_66070270
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:58 schreef Juk het volgende:

[..]

Excuses

Ik dacht even een beknopt verslagje te doen van 2 seizoenen maar dat liep iets anders ....

Ik vond het leuk om te lezen
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  Forum Admin zondag 15 februari 2009 @ 11:31:14 #32
35723 crew  GGMM
pi_66077435
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ajax Eredivisie kampioenen 2011, 2012.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd. Spannende laatste wedstrijd?
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66080793
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:28 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik vond het leuk om te lezen
Zulke dingen vind ik dus ook leuk om te lezen
  zondag 15 februari 2009 @ 14:33:06 #34
168255 J.Herrer
pi_66083949
Tvptje

Ik ben een game begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B, maar ik snap geen reet van die hele Serie C opzet
Na hoeveel jaar sta je eigenlijk in de Serie B? (Ik ga er maar ff vanuit dat ik elk jaar promoveer)
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
  Forum Admin zondag 15 februari 2009 @ 15:03:17 #35
35723 crew  GGMM
pi_66084947
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:33 schreef J.Herrer het volgende:
Tvptje

Ik ben een game begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B, maar ik snap geen reet van die hele Serie C opzet
Na hoeveel jaar sta je eigenlijk in de Serie B? (Ik ga er maar ff vanuit dat ik elk jaar promoveer)
Als je elk jaar promoveert sta je binnen 2 jaar in de Serie B. Ik ben Noicaratto uit C2/C
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66085423
ik heb 64 mb videokaart (heel slecht weet ik) maar dan kan ik deze game zeker ook niet spelen?
  zondag 15 februari 2009 @ 15:20:42 #37
168255 J.Herrer
pi_66085492
Dat gaat nog redelijk snel dan

Ik dacht zelf dat ik na de Serie C2 ook nog de C1 moest doorlopen voordat je in de B terecht komt
pi_66085541
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef J.Herrer het volgende:

Ik dacht zelf dat ik na de Serie C2 ook nog de C1 moest doorlopen voordat je in de B terecht komt
Serie c is opgedeeld noord/midden/zuid regio a/b/c
Dus als je speelt in C2b ga je eerst naar C1b en dan serie B

Ja, schrok je toch even he!
  zondag 15 februari 2009 @ 15:51:45 #39
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66086452
Ik vind dat er een nieuwe FOK! Challenge moet komen.
Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
pi_66086468
Hehe ik ben op de goede weg

Als er staat dat de voorzitter graag wil blijven, bestaat dan de kans dat er iemand anders komt met veel geld?
pi_66087353
Ben een nieuwe game begonnen met PSV, en iedere wedstrijd 3 a 4 geblesseerde spelers 5 wedstrijden gespeeld, ben door me 2e elftal spelers heen
  zondag 15 februari 2009 @ 17:42:43 #42
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66090067
Was begonnen met Feyenoord en MU winter update.

Ging wel goed. in Januari ruim bovenaan, nu in maart 3 punten achter op nr 1 utrecht
Mede door de vele blessures nu

Zelfde team gehouden als wat er nu is, maar toch in de winter Janko gekocht, maar die valt tegen met zijn 18 voor afwerken
  Forum Admin zondag 15 februari 2009 @ 17:44:25 #43
35723 crew  GGMM
pi_66090129
quote:
Op zondag 15 februari 2009 15:20 schreef J.Herrer het volgende:

Dat dacht ik eerst ook, maar dit heeft iets met regio's te maken geloof ik. Je komt gewoon in een van de twee voor je B inkan.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66092220
Mijn game is echt te traag na 6 seizoenen. De Wolves staan momenteel op een plek voor Europees voetbal in de PRM League en ik ben de 20e club wat betreft omzet in de wereld. Jammer maar helaas, ik neem afscheid van mijn spelers en start een nieuwe game. Ik heb wel zin in een Duitse middenmoter, of Hoffenheim ofzo
  zondag 15 februari 2009 @ 18:59:55 #45
168255 J.Herrer
pi_66092699
quote:
Op zondag 15 februari 2009 17:44 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook, maar dit heeft iets met regio's te maken geloof ik. Je komt gewoon in een van de twee voor je B inkan.
Gaan bij jou de spelers ook flink achteruit? Dat vind ik wel een minpunt als je bij een kleine club zit, ik kan niet eens een 7 sterren keeperstrainer vinden
  zondag 15 februari 2009 @ 23:04:25 #46
229690 Spougle
pi_66103158
Moeilijk, moeilijk. Wat zal ik eens gaan spelen. C&C Red Alert 3, FIFA 09 of Rainbow Six Vegas 2
Geen van alle dacht ik toen ik het logo van FM op me desktop zag.

Football Manager
pi_66105709
Ik ben begonnen met Krylja Sovetov Samara in de hoogste divisie van Rusland. Ik heb bijna ¤197.500 te besteden voor nieuwe spelers en zit ¤115 onder mijn wekelijkse wage budget

In Rusland mogen maximaal 7 spelers buitenlands zijn, en elke wedstrijd moet ik minimaal 1 speler van onder de 21 opstellen die uit mijn eigen jeugd komt. Ik heb enorm (echt enórm!) veel jeugd, sommige spelers zijn net 14 (!) jaar oud geworden en zitten nu al in mijn U18. Ik hoop dat ik op korte termijn een stel goede trainers kan aantrekken, dan ben ik verzekerd van een stel topspelers in de toekomst.

Krylja Sovetov Samara wordt verwacht 10e van de 16 te worden. Teams als Zenit, CSKA Moscow,, Spartak Moscow en Saturn zal ik dit seizoen niet verslaan, maar ik doe mijn best, ik heb er in ieder geval zin in

@ Spougle hierboven, vergeet RA3, RA2 is dá bombáh
pi_66107861
tvp met mijn Sevilla game.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  maandag 16 februari 2009 @ 02:55:21 #49
245480 Erdinc
Wat staat is resultaat
pi_66108373
Ik ben benieuwd wat ik met Feyenoord kan presteren.
pi_66108486
quote:

[..]

Excuses

Leuk man. Herkenbaar ook, van mijn Excelsior-game. Ik ben echt begonnen met het heel goedkoop huren van zeker een half elftal aan jonge spelers van topclubs, en inderdaad transfervrij allerlei spelers halen (Leroy Fer etc.).

Heerlijk als je dan na verloop van tijd stapje voor stapje vooruitgang hebt geboekt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66108542
Trouwens, lekker verhaal op de vorige pagina, mag je zeker vaker doen
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_66108588
In mijn game is het nu september 2016, echt schitterend om sommige ontwikkelingen te zien, maar ook sommige niet-ontwikkelingen. Zo heb ik onlangs het contract verlengd van Stefano Tacconi. Ik hoop hem aan het einde van het seizoen, wanneer de titel al binnen is, te laten invallen en daarmee het record voor oudste speler in de eredivisie te verbreken. Hij zal dan op zestigjarige leeftijd, na acht jaar in dienst te zijn, zijn debuut maken in de hoofdmacht van Feyenoord.

Ajax heeft tot mijn verbazing nog steeds Emanuelson, Cvitanich, Sarpong, Maduro, Stekelenburg, Schilder, Manucharyan, en Suárez in dienst, maar ook onder andere Medunjanin, Viktor Elm, Daryl Janmaat en (tot mijn grote ergernis) Dirk Kuijt.

En Roberto Carlos rent op 43-jarige leeftijd nog steeds over de linkerkant vna het veld namens Fenerbahçe.
  maandag 16 februari 2009 @ 08:58:13 #53
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_66109878
Wat vinden jullie van Janko?
  maandag 16 februari 2009 @ 09:48:37 #54
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66110860
Hoe laat je in godesnaam de defensie beter spelen? Ik heb t gevoel bij de Graafschap dat ze maar wat doen, het lijkt echt nergens op.

Mandekking niet goed uitgevoerd, ondanks redelijke marking en tackel stats.

Ze blijven niet op positie, dus altijd de centrale en vleugelverdediger die naar de hoek trekken als een velugelspeler opkomt, ook al heeft de centrale man de opdracht voor mandekking centraal op de spits .

Iemand wat gouden tips om je defensie beter werk te laten doen op tactisch niveau?

Ow en Roberto, post es een screenie van je team svp

[ Bericht 12% gewijzigd door xJapser op 16-02-2009 10:00:59 ]
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
pi_66112461
Ben in oktober van het eerste seizoen begonnen bij Alaves in de Liga Adelante, was werkloos begonnen. De ploeg stond toen 18de, inmiddels heb ik de ploeg opgewerkt naar de 8ste plaats. Transferbudget is 178.00, er komen wel een aantal spelers aan het einde van het seizoen waar het contract van af liep. Zou wel leuk zijn als in in het tweede seizoen kan promoveren.
pi_66114317
Ben met m'n FC Twente game nu in 2013, maar m'n bestuur gaat niet bouwen aan de faciliteiten .
Aantal keren kampioen geweest, Nederlandse beker enz. Europees nog niet zoveel succes.
Heb nu 82 miljoen op de bank, maar uitbreiden, ho maar.
quote:
The FC Twente board politely remind you that they have already stated that they are considering the expansion of the Grolsch Veste
Staat er al 3 seizoenen.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_66115519
quote:

[..]

Excuses

met plezier gelezen herkenbaar, herkenbaar maar je doet het errug goed
pi_66116193
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:48 schreef xJapser het volgende:
Hoe laat je in godesnaam de defensie beter spelen? Ik heb t gevoel bij de Graafschap dat ze maar wat doen, het lijkt echt nergens op.

Ze blijven niet op positie, dus altijd de centrale en vleugelverdediger die naar de hoek trekken als een velugelspeler opkomt, ook al heeft de centrale man de opdracht voor mandekking centraal op de spits .

Iemand wat gouden tips om je defensie beter werk te laten doen op tactisch niveau?

Closing down voor je verdedigers wat lager zetten. Own area is voldoende. Hiermee voorkom je dat ze uit positie gaan lopen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_66116832
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:48 schreef xJapser het volgende:

Als je Meijer nog hebt zou ik die VM zetten

maandag 16 februari 2009 @ 15:18:57 #60
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66121070
Ben een game begonnen met Val di Sangro uit de Serie C2
  maandag 16 februari 2009 @ 15:20:37 #61
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_66121134
tvP:)
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  maandag 16 februari 2009 @ 17:01:24 #62
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66125237
Dank voor de tip mbt verdediging, lijkt nu beter te gaan. Nu nog van 5 gele kaarten per wedstrijd af en ik ben voorlopig tevreden
pi_66125358
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:01 schreef xJapser het volgende:
Dank voor de tip mbt verdediging, lijkt nu beter te gaan. Nu nog van 5 gele kaarten per wedstrijd af en ik ben voorlopig tevreden
Ik had eerst ook dat vooral Buijs constant kaarten pakte, maar die heeft ook 8 voor mandekking dus bij korte mandekking heb ik 'nee' ingesteld en dat gaat dan veel beter.

Eerste 4 wedstrijden (VVV uit, NAC thuis, Feyenoord uit en Heerenveen thuis) 10 punten
pi_66125804
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:53 schreef GeneraalUli het volgende:
Ben met m'n FC Twente game nu in 2013, maar m'n bestuur gaat niet bouwen aan de faciliteiten .
Aantal keren kampioen geweest, Nederlandse beker enz. Europees nog niet zoveel succes.
Heb nu 82 miljoen op de bank, maar uitbreiden, ho maar.
[..]

Staat er al 3 seizoenen.
Ik heb dat 7 jaar lang gehad, en toen ineens gingen ze uitbreiden.
pi_66125897
Kwam er maar eens een rijke voorzitter. M'n uitgaven heb ik wel onder controle maar m'n inkomsten zijn zo wisselvallig.
pi_66127138
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:13 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik heb dat 7 jaar lang gehad, en toen ineens gingen ze uitbreiden.
Met m'n balans zit het wel goed. 91 miljoen nu. In de CL gaat het aardig goed dit seizoen:
Uit bij AC Milan 4-2 verloren ( Kaka )

Maar de Grolsch Veste bleek onneembaar voor Milan.

Die trage Maduro staat er eigenlijk alleen uit nood in, ik wil een topper kopen (genoeg geld), maar niemand wil.
pi_66127723
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:48 schreef GeneraalUli het volgende:

[..]

Met m'n balans zit het wel goed. 91 miljoen nu. In de CL gaat het aardig goed dit seizoen:
Uit bij AC Milan 4-2 verloren ( Kaka )

[ afbeelding ]

Maar de Grolsch Veste bleek onneembaar voor Milan.

[ afbeelding ]

Die trage Maduro staat er eigenlijk alleen uit nood in, ik wil een topper kopen (genoeg geld), maar niemand wil.
Mijn balans was ook prima (20-30 miljoen in de plus), en was juist wat minder toen er eindelijk werd overgegaan tot uitbreiding met iets van 4000 stoeltjes.

Mooi man, die 5-0.
pi_66129296
Onlogisch dom kutspel, De Graafschap - PSV (nummers 1 en 2) wordt niet op TV uitgezonden, maar Veendam - Excelsior wel Mis ik weer inkomsten....
pi_66131038
Mooi die 5-0

Ik ga 4-2-3-1 spelen met Krylja Sovetov Samara, met de 35-jarige Jan Koller als targetman in de spits. Met daarachter dus 3 AMC's en 2 MC's. Er is een paar ton extra vrijgekomen doordat ik al mijn vleugelspelers heb verkocht en dat geld heb ik allemaal naar mijn wage budget gesluisd, dus ik kan nu nog ¤10.000 p/w aan spelers op free transfer besteden.
pi_66132065
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:35 schreef VonHinten het volgende:
Mooi die 5-0

Ik ga 4-2-3-1 spelen met Krylja Sovetov Samara, met de 35-jarige Jan Koller als targetman in de spits. Met daarachter dus 3 AMC's en 2 MC's. Er is een paar ton extra vrijgekomen doordat ik al mijn vleugelspelers heb verkocht en dat geld heb ik allemaal naar mijn wage budget gesluisd, dus ik kan nu nog ¤10.000 p/w aan spelers op free transfer besteden.
Een tip: houdt goed rekening met de regels voor jongere spelers uit eigen opleiding, en verkoop geen enkele speler die uit de eigen opleiding komt en die redelijk voldoet, anders kom je echt in de problemen, weet ik uit ervaring met mijn Zenit-game in FM 2008. En niet te veel buitenlanders aantrekken natuurlijk, en niet voor allerlei verschillende posities. Die regels zijn echt nasty. Ook de vergoedingen voor transfervrije spelers in Rusland zijn tricky!

Jan Koller is en blijft een held.

Voor welke positie zoek je nog versterking?

[ Bericht 20% gewijzigd door heiden6 op 16-02-2009 20:06:23 ]
pi_66132502
Bedankt voor de positieve reacties op m'n verhaal

Ternet weer even FM opgestart. Helaas kan ik vanwege de financiële situatie geen kant op qua nieuwe spelers. Het enige wat er gebeurd is, is dat er wisselspelers zijn weggegaan omdat ze geen speelminuten kregen of omdat ze oud waren en die zijn vervangen voor nieuwe. De basisopstelling blijft voorlopig nog hetzelfde hoewel ik misschien Jeroen Verhoeven nog kan aantrekken voor de concurrentie met van der Vlag.

Overigens vind ik net een speler waarvan er geen eindedatum is van zijn contract. Hij heeft een maand tot maand contract maar een contract aanbieden kan niet, ik moet hem nog betalen. Weet iemand hoe dat kan?

[ Bericht 16% gewijzigd door Juk op 16-02-2009 20:21:14 ]
pi_66133832
lol laurito speler van udinese waarde 7 mil ik bied 12.5 mil krijg ik een tegenbod van 20 mil + 10% doorverkoopgeld ofzo

Ik bied 12.5 mil + 12.5 mil als die 20 competitiedoelpunten scoort accepteren ze:D

En hij wil een 4 jarig contract van 5.750 per jaar en 6k tekengeld

Hij had een contract van 450 k per jaar bij Udinese
pi_66134706
Ik heb een paar spelers aangetrokken waar de clubs 15-20 miljoen voor wilde hebben, voor 0 euro en 50 miljoen na 50 wedstrijden. Na maximaal 49 wedstrijden in de competitie verkoop ik ze, dus dat betekent dat ze best twee jaar mee kunnen (blessures, schorsingen, beetje rouleren) en sowieso alles kunnen spelen in de CL/UEFA Cup en de Super Cup/KNVB Beker.
pi_66134739
aah shit was een bug ofzo nu wil die 2.9 mil per jaar en 1.4 mil tekengeld hij had het contract geweigerd:(
pi_66135048
godverdomme nu krijgt die geen werkvergunning wat kan ik ertegen doen?
  Forum Admin maandag 16 februari 2009 @ 20:58:20 #76
35723 crew  GGMM
pi_66135064
Mijn spel loopt constant vast. Ik denk dat m'n computer het niet meer aankan, savegames worden steeds groter en zit al in 2017.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:28:49 #77
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66136892
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef GGMM het volgende:
Mijn spel loopt constant vast. Ik denk dat m'n computer het niet meer aankan, savegames worden steeds groter en zit al in 2017.
Veel competities geselecteerd?
  maandag 16 februari 2009 @ 21:29:57 #78
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66136975
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:58 schreef leotje1992 het volgende:
godverdomme nu krijgt die geen werkvergunning wat kan ik ertegen doen?
In beroep gaan en anders 3 jaar in Belgie laten spelen.
pi_66139242
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:29 schreef Prik0 het volgende:

[..]

In beroep gaan en anders 3 jaar in Belgie laten spelen.
ja ik mag hem helemaal niet halen er staat dan hij krijgt geen werkvergunning bij Cristaldo had ik zo van dat ik hem wel uit mocht lenen maar bij deze helemaal niet :s
pi_66143024
tvp
  maandag 16 februari 2009 @ 23:41:30 #81
229690 Spougle
pi_66144007
Dan koop je Witsel voor een hoop geld weg bij Standard en dan is hij bijna het hele seizoen geblesseerd
pi_66144299
Doelman Steve Mandanda heeft al 1324 minuten geen treffer hoeven te incasseren namens Arsenal

Wedstrijden waren :
Arsenal vs Man Utd 1 - 0
Arsenal vs Portsmouth 2 - 0
Arsenal vs Fulham 3 - 0
Arsenal vs Sheffield Wednesday 3 - 0
Arsenal vs Everton 1 - 0
Arsenal vs Chelsea 3 - 0
Arsenal vs Blackburn 3 - 0
Arsenal vs Man City 2 - 0
Arsenal vs Aston Villa 2 - 0
Arsenal vs Reading 3 - 0
Arsenal vs VFB Stuttgart 2 - 0

[ Bericht 8% gewijzigd door leotje1992 op 17-02-2009 00:23:57 (2 meer wedstrijden) ]
pi_66145628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef heiden6 het volgende:

Voor welke positie zoek je nog versterking?
Spitsen heb ik genoeg en lijken voor de Russische competitie oké te zijn. Ook mijn AMC's en MC's lijken er wel mee door te kunnen. Mijn verdediging is zo-zo, daarom speel ik maar alles Long en Quick op mijn targetman. Als die bal maar uit mijn verdediging is. De versterking zoek ik dus vooral daar
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:53:39 #84
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66145921
Alex Maranhao, meer zeg ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOS'ser for life.
  Forum Admin dinsdag 17 februari 2009 @ 03:32:59 #85
35723 crew  GGMM
pi_66147064
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:28 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Veel competities geselecteerd?
Redelijk veel ja. Rond de 25 gok ik.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66151605
Ik heb ooit eens de fout gemaakt alle beschikbare competities te selecteren 'want dan kan ik altijd competitie-hoppen in midgame'
pi_66152207
Ik selecteer echt maar 1 competitie en nu heb ik zelfs echt alleen de Russische Premier Division gedaan. Anders gaat het hier echt te sloom. En job-hoppen doe ik toch nooit.

Eerste wedstrijd met Krylja Sovetov Samara gewonnen met 8-0 tegen een stel amateurs, maar toch Ook heb ik mijn allerbeste DC aan Newcastle verkocht voor 1,5 miljoen. Hij was bijna 31, dus ik dacht: cashen. Een redelijke vervanger gehaald voor 325.000. Ik zit nu iets ruimer in de duiten, maar zal minimaal 1 seizoen moeten wachten met het halen van pareltjes denk ik. Spelers lenen is ook niet echt een optie, aangezien geen enkele niet-Rus in het verre oosten van Rusland bij Samara wil spellen. En zelfs Russen zijn moeilijk te huren, aangezien de meeste clubs hier hun spelers niet aan een club in dezelfde divisie wil uitlenen Lenen is dus geen optie dit seizoen

[ Bericht 22% gewijzigd door VonHinten op 17-02-2009 11:13:33 ]
pi_66152574
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met http://store.steampowered.com/? FM2009 kost daar nog maar $ 29,99, maar men noemt het Worldwide Soccer Manager.
Ook lees ik verhalen dat je alleen maar online zou kunnen spelen?

alvast bedankt voor reacties. Wil het eindelijk wel eens 'echt' gaan spelen, de demo gaat vervelen.....
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_66152847
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:17 schreef PatrickD het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met http://store.steampowered.com/? FM2009 kost daar nog maar $ 29,99, maar men noemt het Worldwide Soccer Manager.
Ook lees ik verhalen dat je alleen maar online zou kunnen spelen?

alvast bedankt voor reacties. Wil het eindelijk wel eens 'echt' gaan spelen, de demo gaat vervelen.....
Ik heb m ook via Steam, en kan gewoon offline spelen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:28 #90
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_66153822
Een game begonnen met Vitesse.
Totaal geen oonbudget en een hoop gehuurde spelers.
Eerst de dure Molhoek en Jenner terug gestuurd naar AZ. En reserve keeper verhuurd aan Standaard zodat die salrispost ook weer kwijt was.
3 transfer vrije spelers voor terug gehaald.
Competie begon dramatisch maar de laatset 8 wedstrijden gewonnen zodat 5de werd. Dus ik dacht mooi play-offs voor CL. Maar mooi niet. Moest tegen plaats 8 en daarna tegen de winnaar van 6 en 7. (alle wedstrijden gewonnen) maar nu speel ik dus Uefa cup volgend seizoen.
Sprockel en Junker aan Ajax verkocht voor 11 miljoen samen. (junker was topscoorder) en Sprockel wilde niet verlenen. Net als Verhaegd en Van Wolfswinkel die de duurste speler wil worden.
Nu bezig met Bojan binnen te halen. (niet echt reeel maar oke)
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_66154365
vanavond maar weer eens FM gaan doen..
weet iemand een leuk clubbie waarmee ik kan beginnen van onderaf aan?
en klopt het ook dat je gevraagd kan worden om het bondscoachschap erbij te doen als het goed gaat?
en stel ik begin werkeloos, hoe lang duurt het dan ongeveer dat ik bij een "topclub" in nederland aan het werk kan?
pi_66155430
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:07 schreef fetss het volgende:
en stel ik begin werkeloos, hoe lang duurt het dan ongeveer dat ik bij een "topclub" in nederland aan het werk kan?

Ligt ook aan de reputatie die je in t begin kiest (international footballer - sunday footballer etc)

En ligt erg aan je prestaties uiteraard
pi_66157624
Hehe al 12 wedstrijden ongeslagen met De Graafschap. 6 in het oude seizoen en 6 in het nieuwe. Nu AGOVV thuis en als ik die win heb ik 15 punten uit de eerste 7 wedstrijden. Dan mag ik misschien zelfs wel naar het linkerrijtje gaan kijken.
pi_66161128
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef VonHinten het volgende:
Ik selecteer echt maar 1 competitie en nu heb ik zelfs echt alleen de Russische Premier Division gedaan. Anders gaat het hier echt te sloom. En job-hoppen doe ik toch nooit.

Eerste wedstrijd met Krylja Sovetov Samara gewonnen met 8-0 tegen een stel amateurs, maar toch Ook heb ik mijn allerbeste DC aan Newcastle verkocht voor 1,5 miljoen. Hij was bijna 31, dus ik dacht: cashen. Een redelijke vervanger gehaald voor 325.000. Ik zit nu iets ruimer in de duiten, maar zal minimaal 1 seizoen moeten wachten met het halen van pareltjes denk ik. Spelers lenen is ook niet echt een optie, aangezien geen enkele niet-Rus in het verre oosten van Rusland bij Samara wil spellen. En zelfs Russen zijn moeilijk te huren, aangezien de meeste clubs hier hun spelers niet aan een club in dezelfde divisie wil uitlenen Lenen is dus geen optie dit seizoen
Je kunt eens in Oekraine kijken, misschien kun je een leuke jonge speler van Shaktar of Dynamo Kiev huren.

Ook spelers uit Servië en Kroatië zijn een optie, en daar zitten vaak leuke en goedkope talentjes.
pi_66162130
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:09 schreef Juk het volgende:

Overigens vind ik net een speler waarvan er geen eindedatum is van zijn contract. Hij heeft een maand tot maand contract maar hem een contract aanbieden kan niet, ik moet nog transfergeld betalen. Weet iemand hoe dat kan? En wanneer loopt dat contract af?

Niemand?
pi_66163463
Ja dat heb je hier in Rusland ook, heel apart..
pi_66172974
Komt omdat het landen zijn buiten de EU. Daar geldt Bosman niet.
pi_66174716
Nou ik ben met PSV inmiddels bij de winterstop aanbeland.
Ik sta 3e. Twee punten achter op Vitesse (snap ik ook niet) en 5 op de nummer 1; Ajax.
Twente heeft me uit het niets Hersi aangeboden voor 2.1 miljoen, beetje veel, maar wel geaccepteerd; beetje concurrentie voor Bakkal.

Huntelaar is trouwens weggekocht door Real; 20 miljoen...
Dit, dus.
pi_66176892

Who the man

*edit* FA Cup dus

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2009 22:05:50 ]
pi_66186890
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:14 schreef Buitendam het volgende:

Huntelaar is trouwens weggekocht door Real; 20 miljoen...
Als je 9.0.2 hebt gaat hij altijd voor 20 miljoen in de winterstop Is niks meer aan te doen.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:33:37 #101
168255 J.Herrer
pi_66191994
Kampioen + promotie naar de Serie C1/B
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:00:59 #102
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_66193011
Even nog vlug een TVP plaatsen. Heb helaas al een tijdje niet meer kunnen spelen.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:47:52 #103
168255 J.Herrer
pi_66196448
Wil ik spelers gaan zoeken, kan ik geen vinkje zetten voor 'onhaalbare spelers' ... dat is nu helemaal grijs
Iemand een idee hoe ik dat terug krijg?
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:48:36 #104
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_66196476
Dan heb je geen assistent manager. Die doet dat voor je. Dus eerst eentje halen, dan kun je het weer aanzetten...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:13:02 #105
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_66197430
Weet iemand waar je dit spel het goedkoopst kan kopen, zonder een creditcard?
Graag hoor ik het van jullie want ik wil het graag spelen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:35:04 #106
168255 J.Herrer
pi_66198353
FF flink kunnen cashen daarnet

Vorig seizoen Lehtovaraa gehaald voor 10k, en voor 2 miljoen + 50% doorverkocht
Dat is wel zo'n beetje de jackpot voor een serie C clubje
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:15:57 #107
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66200081
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:47 schreef J.Herrer het volgende:
Wil ik spelers gaan zoeken, kan ik geen vinkje zetten voor 'onhaalbare spelers' ... dat is nu helemaal grijs
Iemand een idee hoe ik dat terug krijg?
Door een assistent aan te nemen.
Kan je wat meer vertellen over je eerste seizoen trouwens. Ik ben zelf net begonnen met Val di Sangro in de Serie C2C.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:49:54 #108
168255 J.Herrer
pi_66201525
Ik was begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B
1e seizoen een hele lading spelers gekocht van verschillende clubs uit de Hoofdklasse, plus 2 toppers waar van 1 nu dus voor 2 miljoen naar Bologna is vertrokken. De andere topper is Doudin, inmiddels ook veel belangstelling voor dus ik vrees dat ik die binnenkort ook kwijt ben.
Verder heb ik de helft verkocht/vrije transfer gegeven van het begin-team omdat ze simpelweg te slecht waren.

Met Cisco heb je in het begin trouwens super veel geld (2 miljoen ofzo) dus je kan er een leuk team mee bouwen

Ik heb voor dit seizoen Minkenen kunnen halen
Super speler voor de Serie C, ik ben nog steeds verbaasd dat hij wilde komen
pi_66202460
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:49 schreef J.Herrer het volgende:
Ik was begonnen met Cisco Roma in de Serie C2/B
1e seizoen een hele lading spelers gekocht van verschillende clubs uit de Hoofdklasse, plus 2 toppers waar van 1 nu dus voor 2 miljoen naar Bologna is vertrokken. De andere topper is Doudin, inmiddels ook veel belangstelling voor dus ik vrees dat ik die binnenkort ook kwijt ben.
Verder heb ik de helft verkocht/vrije transfer gegeven van het begin-team omdat ze simpelweg te slecht waren.

Met Cisco heb je in het begin trouwens super veel geld (2 miljoen ofzo) dus je kan er een leuk team mee bouwen

Ik heb voor dit seizoen Minkenen kunnen halen
Super speler voor de Serie C, ik ben nog steeds verbaasd dat hij wilde komen
Probeer Russotto eens.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:23:26 #110
168255 J.Herrer
pi_66203034
Dat is wel een topper ja
Hij is alleen te duur Ik heb nog maar 400k te besteden
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:30:02 #111
168255 J.Herrer
pi_66203290
Ik heb al een andere spelert gevonden, international van Estland, voor 40k met dodelijke stats voor de Serie C
pi_66203319
Ah hier was ie in de zomerstop van 2009 transfervrij. Ik heb hem nu 3 jaar en kan hem verkopen voor minimaal 10 miljoen
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:01:54 #113
168255 J.Herrer
pi_66204544
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:30 schreef Roberto258 het volgende:
Ah hier was ie in de zomerstop van 2009 transfervrij. Ik heb hem nu 3 jaar en kan hem verkopen voor minimaal 10 miljoen
Je speelt met de Graafschap neem ik aan?

Inmiddels is Doudin ook voor 2 miljoen de deur uit gelopen
4 miljoen gecashed voor 2 spelers die ik voor in totaal 60k heb gehaald En ik krijg voor beiden ook nog de helft bij doorverkoop
pi_66204583
Ja ik ben De Graafschap, maar Ik stop denk ik. De financiën zijn zo onrealistisch. In oktober heb ik 700k aan lonen betaald, terwijl ik maar 474k aan lonen heb. Halverwege november zit ik al aan 800k en nee dat zijn geen premies, en nee ik heb niet zoveel trainers in dienst etc... Het is gewoon onmogelijk om als kleine club uit de financiële problemen te blijven.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:01:20 #115
168255 J.Herrer
pi_66206312
Tja bij mij ging het saldo ook elke maand omlaag
Talenten goedkoop halen en voor de hoofdprijs verkopen tot je vanzelf rijk wordt is de enige oplossing denk ik
En veel prijzen winnen
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:17:32 #116
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66206784
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:03 schreef Roberto258 het volgende:
Ja ik ben De Graafschap, maar Ik stop denk ik. De financiën zijn zo onrealistisch. In oktober heb ik 700k aan lonen betaald, terwijl ik maar 474k aan lonen heb. Halverwege november zit ik al aan 800k en nee dat zijn geen premies, en nee ik heb niet zoveel trainers in dienst etc... Het is gewoon onmogelijk om als kleine club uit de financiële problemen te blijven.
Neem ook een Serie C2 club. Ik ben een vreemdenlegioen aan het maken. Geen Nederlanders uiteraard.
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:44:30 #117
168255 J.Herrer
pi_66207628
Lol ik heb ook wel een vreemdelingenlegioen intussen
Ik ga in de winterstop of volgend seizoen maar eens naar een Europese selectie toe werken. Als ik dan een keer per ongeluk Europees haal wil ik niet ineens 4 of 5 pauperspelers uit de jeugd (die er niks van bakken) in het eerste gooien
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:55:04 #118
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66207979

Mijn selectie. Nouri komt van Marseille en ik heb Barca B afgetroefd met Goni.
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:11:22 #119
168255 J.Herrer
pi_66208541
Hoe kom jij aan 3 Argentijnen en een Afrikaan? 2e EU nationaliteit zeker?

Ik mocht niet eens 1 non-EU speler halen
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:18:16 #120
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66208846
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:11 schreef J.Herrer het volgende:
Hoe kom jij aan 3 Argentijnen en een Afrikaan? 2e EU nationaliteit zeker?

Ik mocht niet eens 1 non-EU speler halen
Hebben allemaal de Italiaanse nationaliteit.
pi_66209311
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:01 schreef J.Herrer het volgende:
Tja bij mij ging het saldo ook elke maand omlaag
Talenten goedkoop halen en voor de hoofdprijs verkopen tot je vanzelf rijk wordt is de enige oplossing denk ik
En veel prijzen winnen
Ik denk dat ik aan het eind van het jaar wel redelijk uitkom met het geld, want ik zal wel aardig wat prijzengeld krijgen. Sta inmiddels in de 4e ronde van de beker en heb uit de eerste 12 wedstrijden 25 punten gehaald en sta 3e

Verder heb ik een paar pareltjes in het team die ik voor miljoenen kan verkopen.
pi_66218269
Wordt een speler eigenlijk minder waard wanneer je hem aanbiedt? Het lijkt me wel, omdat je blijkbaar van hem af wil. Ik heb een paar goudmijntjes rondlopen, alleen wordt er tot nu toe geen club concreet. Terwijl ik de centen best kan gebruiken. Maar ik hoef er ook verder niet per se vanaf, dus alleen voor de hoofdprijs.
pi_66226826
Op de transferlijst zetten, maar wel 'important to the club' of zo:P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2009 10:02:29 ]
pi_66228601
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Wordt een speler eigenlijk minder waard wanneer je hem aanbiedt? Het lijkt me wel, omdat je blijkbaar van hem af wil. Ik heb een paar goudmijntjes rondlopen, alleen wordt er tot nu toe geen club concreet. Terwijl ik de centen best kan gebruiken. Maar ik hoef er ook verder niet per se vanaf, dus alleen voor de hoofdprijs.
Marquinhos was 9 miljoen waard bij mijn Twente game, interesse van Barça, Real, AC Milan enz. Voor 45 miljoen aangeboden aan die clubs (Z'n contract liep met 1 jaar af en hij wilde absoluut niet verlengen) en dat boden Barça en Real.

Ben nu een carrière-game begonnen. Sunday-league footballer en nou maar hopen.
Eerste keer dat ik dit doe trouwens, speel normaal altijd met 1 club en wil dan de top halen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:48:12 #125
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_66228644
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Als ik het geld wél goed kan gebruiken, dan doe ik het wel eens. Gewoon aanbieden voor de prijs die je wilt hebben. Soms lukt het nog ook. Als er al wanted bijstaat, is de kans zelfs redelijk aanwezig.
Enige probleem is dat je speler het vaak niet leuk vindt dat je hem zomaar ineens aanbiedt...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_66228677
Een scheids die 10x geel trekt en de tegenstander twee penalties geeft
pi_66228752
Eindelijk, het is gelukt.

Selectie:

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:34:34 #128
168255 J.Herrer
pi_66230531
Serie C cup
Man, ik zit al 20 minuten ofzo te wachten tot alle wedstrijden zijn verwerkt en het is nog steeds bezig
pi_66231587
Ik heb met Feyenoord aan een gelijkspel tegen Leverkusen genoeg om de groepsronde van de UEFA Cup te overleven. Zou ik dikke boost zijn voor de club (en voor mij als faler) als ik dat eens haal

Vorig jaar speelde ik niet eens Europees en het jaar daarvoor vloog ik er in de groep kansloos uit.
pi_66233698
Ik ben bezig met Feyenoord. Het gaat allemaal erg goed. Afgelopen 3 seizoenen 2x kampioen geweest + goed gespresteerd in de CL. Je zou zeggen dat de tactiek goed is, maar ik denk dat ik er nog meer uit kan halen. Dat concludeer ik uit dit tabelletje:

Vergeleken met de andere teams uit de competitie is de mij het aantal goede passes extreem hoog. Ik denk dat ik wat meer risico in mijn spel moet gaan leggen. Wat raden jullie mij aan te doen?
pi_66233960
Langer passen.
pi_66234665
iemand een idee wat je met een speler kan doen die ongelukkig omdat er teveel concurentie is terwijl hij basisspeler is?
Wether you think you can, ore can't youre right.
pi_66234690
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik ben bezig met Feyenoord. Het gaat allemaal erg goed. Afgelopen 3 seizoenen 2x kampioen geweest + goed gespresteerd in de CL. Je zou zeggen dat de tactiek goed is, maar ik denk dat ik er nog meer uit kan halen. Dat concludeer ik uit dit tabelletje:

[ afbeelding ]

Vergeleken met de andere teams uit de competitie is de mij het aantal goede passes extreem hoog. Ik denk dat ik wat meer risico in mijn spel moet gaan leggen. Wat raden jullie mij aan te doen?
Tempo hoger?
pi_66236026
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:03 schreef Wootboon het volgende:
Langer passen.
Als een speler goede rating heeft voor passen, moet je dan direct of long kiezen? Of is het nou juist andersom.
pi_66236567
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:22 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Tempo hoger?
Ik vind mijn tempo al redelijk hoog. Dit zijn mijn teaminstellingen.

pi_66236880
Zijn die 2 papa's broers?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_66236945
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:54 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Als een speler goede rating heeft voor passen, moet je dan direct of long kiezen? Of is het nou juist andersom.
Net hoe je wil spelen. Snel kort tikken of iets gedurfder spelen met langere ballen. Beide effectief.
pi_66238667
Iemand nog een leuke club? Feyenoord heb ik al 2x gedaan, Leeds ben ik ook klaar mee. Verder wil ik niet in de Serie C beginnen ofzoiets, been there done that.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:02:25 #139
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_66238827
JEUJ, heb m net gekocht!
Heb superveel zin om te beginnen, maar eerst maar eens goed alle mogelijkheden uitdokteren. Heb 2008 wel gespeeld maar zonder boekje en eigenlijk aan begonnen zonder me er in te verdiepen. Dit keer anders, eerst maar eens goed voorbereiden. Ik vind het wel leuk om zo laag mogelijk te beginnen. Denk aan Engeland en dan de laagst mogelijke divisie. Vanavond maar snel installeren en beginnen!
pi_66239031
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:12 schreef Basje_B het volgende:
Zijn die 2 papa's broers?
Geen idee. Vooral die VC is een talent.
pi_66239106
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:02 schreef melluk het volgende:
JEUJ, heb m net gekocht!
Heb superveel zin om te beginnen, maar eerst maar eens goed alle mogelijkheden uitdokteren. Heb 2008 wel gespeeld maar zonder boekje en eigenlijk aan begonnen zonder me er in te verdiepen. Dit keer anders, eerst maar eens goed voorbereiden. Ik vind het wel leuk om zo laag mogelijk te beginnen. Denk aan Engeland en dan de laagst mogelijke divisie. Vanavond maar snel installeren en beginnen!
Ik raad je aan bij een wat makkelijkere club te beginnen.

Als ervaren speler is het al niet makkelijk je hoofd boven water te houden in LL's.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:14:21 #142
203638 DurQ
pi_66239288
Na lang te hebben doorgespeeld met FM2007, ben ik gister toch maar begonnen met FM2008. En wel met Cambuur Leeuwarden!

Nou viel het me op dat ik bijna elke wedstrijd wel een doelpunt krijg afgekeurd....al dan niet terecht.
Is dat standaard voor dit spel?

Ik speel nu met versie 8.0 (ff uit mn hoofd) en volgens de update manager van SI is er wel een updat beschikbaar. Maar kon niet door hun website worden gelokaliseerd.....
pi_66239387
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:00 schreef BertMaalderink het volgende:
Ik heb met Feyenoord aan een gelijkspel tegen Leverkusen genoeg om de groepsronde van de UEFA Cup te overleven. Zou ik dikke boost zijn voor de club (en voor mij als faler) als ik dat eens haal
1-1 in blessuretijd door invaller Kermit Erasmus

Ik heb Sporting geloot, pittig. Maar als ik deze wedstrijd doorkom ontvang ik Kopenhagen of Napoli. Niet de meest zware ploegen tussen Valencia, Milan en dat soort volk Hopen dat ik het haal!

[ Bericht 17% gewijzigd door BertMaalderink op 19-02-2009 15:27:54 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:28:32 #144
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66239907
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als ervaren speler is het al niet makkelijk je hoofd boven water te houden in LL's.
Het is in FM 2009 sowieso niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in mijn ogen. Bij FM2007 en 2008 nooit ontslagen. Nu al drie keer achter elkaar in de winterstop.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:28:56 #145
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_66239924
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dan wordt het Ajax gok ik hahaha
thnx. Nog andere tips voor een beginnenr?
pi_66239984
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:16 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

1-1 in blessuretijd door invaller Kermit Erasmus

Ik heb Sporting geloot, pittig. Maar als ik deze wedstrijd doorkom ontvang ik Kopenhagen of Napoli. Niet de meest zware ploegen tussen Valencia, Milan en dat soort volk Hopen dat ik het haal!
Kermit Erasmus is bij mij nooit ook maar in de buurt gekomen van het eerste elftal. Heeft hij zich bij jou wel goed ontwikkeld?
pi_66240577
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kermit Erasmus is bij mij nooit ook maar in de buurt gekomen van het eerste elftal. Heeft hij zich bij jou wel goed ontwikkeld?
Hij speelt echt zelden bij mij. Hij is vierde keus. Heb geen idee wat de potentie van die knakker is als ik hem vaker zou opstellen

Hij scoort trouwens wel regelmatig als hij eens mag invallen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 15:45:48 #148
168255 J.Herrer
pi_66240596
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:28 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Het is in FM 2009 sowieso niet makkelijk om je hoofd boven water te houden in mijn ogen. Bij FM2007 en 2008 nooit ontslagen. Nu al drie keer achter elkaar in de winterstop.
CM 01/02 was dan ook echt de shiznit
Koop een paar leuke talentjes, verzin een goede tactiek en je kon met elk kutclubje kampioen worden
pi_66240612
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met alleen die naam al verdient hij een basisplaats.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:18:14 #150
203638 DurQ
pi_66241857
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:45 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

CM 01/02 was dan ook echt de shiznit
Koop een paar leuke talentjes, verzin een goede tactiek en je kon met elk kutclubje kampioen worden
Meervoudig CL winnaar met AEK Athene en Everton de beste club van de wereld gemaakt
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:29:20 #151
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66242293
Geheel tegen de verwachting in ga ik misschien de groepsfase overleven van de Serie C Cup. Met een 3-0 overwinning op een non-league team, een 1-0 overwinning en 0-0 gelijkspel tegen C2 teams moet ik nu de beslissende wedstrijd spelen tegen Sambedenetesse(C1) die tot nu toe alles hebben gewonnen.

Edit:
Helaas ondanks dat we beter waren (8-4 vs 2-2) is het 0-0 gebleven. Mijn spits mistte nog een 100% kans toen de keeper te ver uitkwam en hij de rebound vanaf de zijkant kreeg.

Edit 2:
Als beste nummer 2 toch nog door!

[ Bericht 13% gewijzigd door Prik0 op 19-02-2009 16:46:02 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:41:31 #152
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66242859
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:18 schreef DurQ het volgende:

[..]

Meervoudig CL winnaar met AEK Athene en Everton de beste club van de wereld gemaakt
AEK wat een heldenteam was dat in 00-01, alles gewonnen wat er te winnen viel toendertijd..
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:44:26 #153
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66242971
zit te denken om ook een game te beginnen met Cisco Roma.
ik vind de Italiaanse competitie alleen zo verschrikkelijk door die gedeelde eigendom regeling.
maar goed toch maar eens proberen misschien evalt het ondanks dat wel heel goed..:P
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:46:10 #154
203638 DurQ
pi_66243038
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef inZanity het volgende:

[..]

AEK wat een heldenteam was dat in 00-01, alles gewonnen wat er te winnen viel toendertijd..
Wat was de naam van die spits ook alweer? iets met een D......
En aanvallende middenvelder Lakis geloof ik?

Volgens mij pikte ik in het eerste seizoen altijd de talentvolle spits Joao Paiva gratis op. Toppertje was dat zeg.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:19:04 #155
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66244269
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:46 schreef DurQ het volgende:

[..]

Wat was de naam van die spits ook alweer? iets met een D......
En aanvallende middenvelder Lakis geloof ik?

Volgens mij pikte ik in het eerste seizoen altijd de talentvolle spits Joao Paiva gratis op. Toppertje was dat zeg.
Demis Nikolaidis..?
Tsiartas, Zagorakos en die keeper waren ook toppers!

denk dat k mijn oude CM cd'tje maar weer eens ga opgrave binnenkort..
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:15:01 #156
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66246120

Mijn keeper maakt echt de mooiste blunder ooit terwijl ik in de 86e minuut 0-1 voorsta. Fedele geeft een voorzet die op weg is naar de cornervlag en gewoon een doeltrap zou worden aangezien niemand hem aanraakt.. Besluit hij uit te komen en in plaats van hem vast te pakken ikt hij hem zo richting de penaltystip waar de nummer 10 hem zo binnentikt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:32:59 #157
203638 DurQ
pi_66246761
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:19 schreef inZanity het volgende:

[..]

Demis Nikolaidis..?
Tsiartas, Zagorakos en die keeper waren ook toppers!

denk dat k mijn oude CM cd'tje maar weer eens ga opgrave binnenkort..
Ga ik mss ook wel weer ff doen:P Kwam hem laatst tegen in mijn verzameling!

Maar als je dan eenmaal weer speelt, is het mss niet zo leuk dan als je van te voren denkt....:P

EDIT: zie ik net dat ik heul geen 00/01 hem, maar 01/02.....
pi_66246921

Er staat nu trouwens dat de voorzitter wellicht wil terugtreden, wat houdt dat precies in?
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:40:07 #159
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66247021
dat de club waarschijnlijk overgenomen word.
pi_66247051
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:37 schreef Roberto258 het volgende:
[ afbeelding ]

Er staat nu trouwens dat de voorzitter wellicht wil terugtreden, wat houdt dat precies in?
Je zit in seizoen 2011 en AGOVV, MVV, VVV en Veendam spelen in de Eredivisie?
Dit, dus.
pi_66247178
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:40 schreef inZanity het volgende:
dat de club waarschijnlijk overgenomen word.
Ah mooi zo tenminste ik neem aan dat dat positief is en dat ik wel wat geld binnenkrijg dan.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je zit in seizoen 2011 en AGOVV, MVV, VVV en Veendam spelen in de Eredivisie?
Hehe, ach VVV en MVV hebben best een goede ploeg hoor. Veendam en vooral AGOVV is een lachertje.
pi_66247356
Hoe wordt trouwens de waarde van een speler bepaald? Ik heb een spits (Marquinhos) die even oud als Bojan is, maar zijn statistieken zijn over het algemeen beter. Ook is het salaris nagenoeg gelijk. De waarde van Bojan is bij mij 16 miljoen, maar die van Marquinhos is maar 9,2 miljoen. Daarnaast is zijn contract ook nog eens langer dan dat Bojan bij zijn club heeft.
  Forum Admin donderdag 19 februari 2009 @ 18:48:44 #163
35723 crew  GGMM
pi_66247377
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe wordt trouwens de waarde van een speler bepaald? Ik heb een spits (Marquinhos) die even oud als Bojan is, maar zijn statistieken zijn over het algemeen beter. Ook is het salaris nagenoeg gelijk. De waarde van Bojan is bij mij 16 miljoen, maar die van Marquinhos is maar 9,2 miljoen. Daarnaast is zijn contract ook nog eens langer dan dat Bojan bij zijn club heeft.
Maar jij bent Feyenoord en Bojan speelt bij een topclub.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66247386
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:43 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Ah mooi zo tenminste ik neem aan dat dat positief is en dat ik wel wat geld binnenkrijg dan.
[..]

Hehe, ach VVV en MVV hebben best een goede ploeg hoor. Veendam en vooral AGOVV is een lachertje.
Het is niet per definitie een overname. Het kan ook zijn dat iemand anders uit het bestuur de positie van voorzitter overneemt (dit gebeurt meestal). Dat resulteert meestal niet in extra budget.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:50:02 #165
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_66247427
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:15 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn keeper maakt echt de mooiste blunder ooit terwijl ik in de 86e minuut 0-1 voorsta. Fedele geeft een voorzet die op weg is naar de cornervlag en gewoon een doeltrap zou worden aangezien niemand hem aanraakt.. Besluit hij uit te komen en in plaats van hem vast te pakken ikt hij hem zo richting de penaltystip waar de nummer 10 hem zo binnentikt.
Haha! Dit is epic failure van de allerhoogste plank, nee wat zeg ik, van boven de kast zelfs
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_66247452
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:49 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Het is niet per definitie een overname. Het kan ook zijn dat iemand anders uit het bestuur de positie van voorzitter overneemt (dit gebeurt meestal). Dat resulteert meestal niet in extra budget.
Zo stond het er ook, maar nu kreeg ik een vraag tijdens de persconferentie hoe m'n spelers zouden reageren op het feit dat de voorzitter de club wil verkopen. Naja ik wacht het wel af
pi_66248052
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

Maar jij bent Feyenoord en Bojan speelt bij een topclub.
Bojan speelt bij Benfica die ik in de kwartfinale van de CL verslagen heb.
pi_66248334
quote:

Je kunt nog wel genoeg voor hem vangen hoor.

Ik zou denken dat dat komt omdat Bojan bij Barça zit, en daarnaast kan het ook met de potentie, resultaten en reputatie/status te maken hebben.

Aan de andere kant: in mijn game is Bojan 36 miljoen waard (nog steeds bij Barça, 26 jaar) en Marquinhos 15 miljoen (ook bij Barça, en 27 jaar). Geen idee waar het aan ligt.

Zat me laatst ook af te vragen hoe de waarde precies bepaald wordt.
pi_66248866
quote:
Heeft volgens mij met veel dingen te maken. Als je promoveert worden je spelers ook allemaal veel duurder omdat je dan hoger speelt.
Ik kan me ook zo voorstellen dat het te maken heeft met contractduur en of hij als "indispensible" of "back-up" te boek staat.
pi_66249193
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Juk het volgende:

[..]

Heeft volgens mij met veel dingen te maken. Als je promoveert worden je spelers ook allemaal veel duurder omdat je dan hoger speelt.
Ik kan me ook zo voorstellen dat het te maken heeft met contractduur en of hij als "indispensible" of "back-up" te boek staat.
Hoe kan je met Feyenoord promoveren? Ik ben nu 3 jaar op rij kampioen + 2x kwartfinale CL en 1x kwartfinale UEFA.
pi_66249370
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hoe kan je met Feyenoord promoveren? Ik ben nu 3 jaar op rij kampioen + 2x kwartfinale CL en 1x kwartfinale UEFA.
Misschien kan het in FM 2009-2010?

Maar dat was gewoon een voorbeeld. Mascio van mijn Cambuur elftal is nu bijna elke week beslissend maar is maar 400k waard. De 30 jarige Tamerus die af en toe eens een goaltje meepikt staat op 1.1 miljoen.
Soms is het gewoon niet logisch.
pi_66249877
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:24 schreef Juk het volgende:

[..]

Kan het ook niet te maken hebben met bekendheid van een speler en dat dan weer op verkoop van shirtjes e.d.
(wel heel ver gezocht maar je weet het nooit)
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:55:10 #173
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66250049
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:37 schreef Juk het volgende:

[..]

Misschien kan het in FM 2009-2010?

Maar dat was gewoon een voorbeeld. Mascio van mijn Cambuur elftal is nu bijna elke week beslissend maar is maar 400k waard. De 30 jarige Tamerus die af en toe eens een goaltje meepikt staat op 1.1 miljoen.
Soms is het gewoon niet logisch.
Tamerus heeft natuurlijk een hogere reputatie dan Mascio wat gewoon een onbekend talent is. Mocht Cambuur nu een nieuwe Arjen Robben in de hoofdklasse oppikken dan is hij ook niet meteen 20 miljoen waard.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:30:14 #174
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66253854
Vraagje he over hoe ik iets moet instellen. Mijn assistent geeft aan dat de ruimte tussen de defensie en het middenveld te groot is, terwijl mijn defensive lijn op Push Up staat, dus naar voren schuiven omdat gat kleiner te maken.

Echter nog steeds elke keer die comment. Hoe pas ik dit aan in mn tactiek verder?
pi_66254376
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef xJapser het volgende:
Vraagje he over hoe ik iets moet instellen. Mijn assistent geeft aan dat de ruimte tussen de defensie en het middenveld te groot is, terwijl mijn defensive lijn op Push Up staat, dus naar voren schuiven omdat gat kleiner te maken.

Echter nog steeds elke keer die comment. Hoe pas ik dit aan in mn tactiek verder?
Verschillen in mentality kleiner maken
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:44:36 #176
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66254397
quote:

Welke formatie speel je?
WOS'ser for life.
pi_66254441
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:44 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Verschillen in mentality kleiner maken
Inderdaad, ws. staan de middenvelders te aanvallend ingesteld ten opzichte van de verdedigers en moet dit verschil verkleind worden.
pi_66254497
DMC neerpleuren (duh) of de mentality van de MC's defensiever zetten.
pi_66254520
En sorry voor dit dertien in een dozijn antwoord Goed dat het al twee keer gezegd wordt.
  donderdag 19 februari 2009 @ 21:56:59 #180
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66254890

Tegen alle verwachtingen in een goede start. De eerste drie wedstrijden werden nog gelijkgespeeld maar daarna is het echt gaan lopen. Alleen verloren van Vigor Lamezia wat eigenlijk onnodig was.
pi_66256061
Net 1-1 gespeeld tegen Dinamo Moskou. Hun spits Kerzhakov is meer waard (¤8) dan mijn hele selectie bij elkaar Ik had nog een paar goeie kansen op 2-1, maar mocht aan het eind mijn handjes dichtknijpen dat het geen 1-2 werd.

P.S. Evert ten Napel op Nederland 3 "Ja, theater maken, dat kan die wel!"
pi_66256187
Ik kan trouwens geen betere fysio aantrekken, dan eentje met 15 voor zijn stats. Elke speler die bij mij geblesseerd raakt, ben ik gelijk minimaal 2 weken kwijt. Hodver de hodver.
pi_66258505
quote:

Heb ik ook meestal. Hoeft niet altijd slecht te zijn volgens mij als je met een verdedigende middenvelder speelt en bv. opkomende backs.

Hoe sta jij er trouwens voor? stand, team....
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:16:39 #184
51794 Rahl
pi_66259232
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:56 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]

Tegen alle verwachtingen in een goede start. De eerste drie wedstrijden werden nog gelijkgespeeld maar daarna is het echt gaan lopen. Alleen verloren van Vigor Lamezia wat eigenlijk onnodig was.
Monopoli

Net in de winterstop mijn spits voor 30m kwijtgeraakt en mijn beste verdediger voor 12m, kutbestuur

Eto'o is ongelukkig en 'wants to leave the club immediately' maar hij wil niet naar de nr. 3 van Italië, Udinese, komen?
last.fm
pi_66259360
Ik word moe van spelers die zeggen dat ze per direct weg willen en me verzoeken ze op de transferlijst geplaatst worden, maar vervolgens, wanneer ik ze aanbied aan andere clubs, aangeven dat ze niet wegwillen.
pi_66263989

vrijdag 20 februari 2009 @ 03:33:47 #187
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66263993
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 03:33 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat?
WOS'ser for life.
pi_66264006
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 03:33 schreef heiden6 het volgende:
[ afbeelding ]

wheheheh, tacklen met tacconi
Ja, schrok je toch even he!
pi_66264010
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 03:33 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Wat?
Nou, gewoon, wat er staat...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 03:41:26 #190
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66264015
Screen van die ouwe?
WOS'ser for life.
pi_66264158
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 03:41 schreef Gabbylicious het volgende:
Screen van die ouwe?

Ik wil hem nogmaals in laten vallen wanneer hij AOW-gerechtigd is:

Aan het einde van zijn carrière wil hij scout worden.

Voor de grap heb ik ook Jerry de Jong (52) en Glenn Helder (48) gecontracteerd.

Heb zojuist de titel en de beker geprolongeerd, na eerder al de super cup te hebben gewonnen en de halve finale van de UEFA Cup te hebben gehaald. Het begint eindelijk te draaien, na een paar jaar.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:12:44 #192
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66269860
Ik zal vanavond een screentje plaatsen van de tactiek / opstelling om wat meer duidelijkheid te verschaffen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:03:21 #193
51794 Rahl
pi_66271808
Eto'o weten te contracteren in seizoen 2 met Udinese
Hij wilde meteen weg bij Barca omdat ie wissel was

EDIT:
Bij z'n debuut tegen AC Milan meteen een hattrick

* Rahl voelt zich best goed nu
last.fm
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:07:37 #194
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_66271954
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:03 schreef Rahl het volgende:
Eto'o weten te contracteren in seizoen 2 met Udinese
Hij wilde meteen weg bij Barca omdat ie wissel was

EDIT:
Bij z'n debuut tegen AC Milan meteen een hattrick

* Rahl voelt zich best goed nu
wat heeft ie gekost en wat is ze salariseis?

Proficiat met mooie aankoop
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:11:44 #195
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66272097

We zijn nu een stukje over de helft en ik heb inmiddels voor de 2e keer tegen Monopoli gespeeld welke ik met 1-0 heb verloren. Gelukkig is het gat maar 3 punten en is nog alles nodig. We moeten alleen wat minder gelijk spelen.

Knap dat je Eto'o kan halen btw.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:41:15 #196
51794 Rahl
pi_66273214
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:07 schreef Basje_B het volgende:

[..]

wat heeft ie gekost en wat is ze salariseis?

Proficiat met mooie aankoop
Kostte maar 13 miljoen, heb wel alles uit de kast moeten halen qua premies enzo, hij krijgt nu 83k per week, 15k per wedstrijd en 15k per doelpunt. Eigenlijk hoop ik dat ie niet meer scoort. Hij wou ook iets van 4 miljoen tekengeld

Enige reden dat Barca het bod accepteerde was dat ie unhappy was en de club dus 'immediately' wilde verlaten.
last.fm
pi_66273965
Leuke transfer. Bij mij gebeurt dat never nooit dat zulke toppers in het 1e jaar ongelukkig zijn
pi_66274548
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:11 schreef Prik0 het volgende:
[ afbeelding ]

We zijn nu een stukje over de helft en ik heb inmiddels voor de 2e keer tegen Monopoli gespeeld welke ik met 1-0 heb verloren. Gelukkig is het gat maar 3 punten en is nog alles nodig. We moeten alleen wat minder gelijk spelen.
Ja het loont best wel om bij een gelijke stand de laatste 20 minuutjes op de aanval te spelen. Dan verlies je maar es een keer, maar voor hetzelfde geld pak je wel 3 punten. Altijd zo frustrerend om 15 gelijke *gaap* spelen te hebben in een seizoen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:43:57 #199
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66275300
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:21 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ja het loont best wel om bij een gelijke stand de laatste 20 minuutjes op de aanval te spelen. Dan verlies je maar es een keer, maar voor hetzelfde geld pak je wel 3 punten. Altijd zo frustrerend om 15 gelijke *gaap* spelen te hebben in een seizoen.
Ik domineer wel maar de bal wil er gewoon niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prik0 op 20-02-2009 13:54:50 ]
pi_66276752

Zuid-Amerikaanse taferelen hier in het koude oosten... Het is wel even wennen aan het scheidsencorps hier. Veel kaarten, veel penalties.
pi_66277472
Na dit seizoen ga ik maar is opstappen bij Arsenal begint een beetje te vervelen kan zo'n beetje alles winnen weet iemand nog een leuk team voor me?
pi_66277728
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:36 schreef leotje1992 het volgende:
Na dit seizoen ga ik maar is opstappen bij Arsenal begint een beetje te vervelen kan zo'n beetje alles winnen weet iemand nog een leuk team voor me?
HamKam.
pi_66278055
En wat is HamKam??
pi_66278414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:48 schreef leotje1992 het volgende:
En wat is HamKam??
Een club in Noorwegen.

Jij hebt toch ook google, of niet?
pi_66278808
ja maar heb geen zin om het op te zoeken ben bezig men Arsenal seizoen af te maken
pi_66279015
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:03 schreef leotje1992 het volgende:
ja maar heb geen zin om het op te zoeken ben bezig men Arsenal seizoen af te maken
Ik dacht dat je je een beetje aan het vervelen was.

HamKam is wel een mooie uitdaging. Hamar is toch een schaatsbolwerk, om er een voetbalbolwerk van te maken zal je er flink wat moeite in moeten stoppen denk ik.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:11:40 #207
203638 DurQ
pi_66279211
ik speel nu voor het eerst met cambuur (FM2008), maar mijn verliezen beginnen erg op te lopen....
Ik zit net een paar honderd Euro onder mijn salaris budget. Wat nu doen? Of zou ik strax een dikke banklening krijgen?

Meer mensen hier die met Cambuur hebben gespeeld?
pi_66279538
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:07 schreef EnGCatjuh het volgende:
HamKam is wel een mooie uitdaging. Hamar is toch een schaatsbolwerk, om er een voetbalbolwerk van te maken zal je er flink wat moeite in moeten stoppen denk ik.
Een leuke uitdaging in je hoofd ja. Ik denk niet dat FM er rekening mee houdt dat het een schaatsbolwerk is
pi_66280215
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:11 schreef DurQ het volgende:
ik speel nu voor het eerst met cambuur (FM2008), maar mijn verliezen beginnen erg op te lopen....
Ik zit net een paar honderd Euro onder mijn salaris budget. Wat nu doen? Of zou ik strax een dikke banklening krijgen?

Meer mensen hier die met Cambuur hebben gespeeld?
Je kunt daar weinig aandoen. Ik zit ook dik onder mijn budget, maar krijg ook schulden. FM heeft gefaald wat betreft de financiën van kleine clubs.
pi_66280590
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:19 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Een leuke uitdaging in je hoofd ja. Ik denk niet dat FM er rekening mee houdt dat het een schaatsbolwerk is
Nee, tuurlijk niet. Dat is alleen maar het verhaal eromheen. Van HamKam een Noorse topploeg maken zal al moeilijk genoeg zijn, laat staan een Europese.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:17:15 #211
168255 J.Herrer
pi_66284021
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:35 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Je kunt daar weinig aandoen. Ik zit ook dik onder mijn budget, maar krijg ook schulden. FM heeft gefaald wat betreft de financiën van kleine clubs.
Mja inderdaad
Begon het seizoen met een mooie saldo van 1,5 miljoen, krijg van 2 clubs nog ieder 1 miljoen over 24 maanden gespreid, ik zit zo'n 25k onder het loonbudget maar toch elke maand verlies draaien en nu heb ik nog zo'n 800k saldo
pi_66284567
Is er geen optie om je spelers voorafgaand aan de wedstrijd verrot te schelden?

Het is elke eerste helft bagger op het moment. Dan word ik even kwaad en dan lukt het opeens wel. Maar soms sta ik dan al te ver achter om het nog in te halen.

Vind sowieso die persconferenties bagger. Of je hebt er reteveel vertrouwen in, of je denkt dat je gaat verliezen. Had nog wel een middenweg tussen gemogen.
pi_66285330
ben zelf werkeloos begonnen.
mocht aan de slag bij sparta en heb nu een mogelijkheid om bij levante de boel te gaan leiden.
Wether you think you can, ore can't youre right.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:01:46 #214
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66285371
Ik ben nu ook voor het eerst door FM genaaid. Dit is de stand met nog 3 wedstrijden te gaan.

Verschrikkelijk spannend uiteraard en zoals een goede manager betaamt ga ik alvast kijken naar de mogelijkheden voor volgend seizoen. Als moederclubs had ik Virtus Lanciano (C1), Brescia (B) en Siena (A). Ondanks de vele goede spelers van voornamelijk de eerste twee clubs besloot ik toch maar te informeren bij het bestuur voor wat mogelijkheden. Deze melding kreeg ik:

Fiorentina is natuurlijk een prachtige club en aangezien ik alleen een keeper van Siena had geleend + nog wat spelers uit de B leek het mij verstandig om het contract met Siena dan maar op te zeggen en de samenwerking met Brescia aan te aan. Hier ging het echter fout. In plaats van het contract met Siena op te zeggen verbrak het bestuur de samenwerking met Brescia en Virtus Lanciano. De twee clubs van wie ik zeer afhankelijk was. De uitleenbeurten werden per direct verbroken en nu zit ik dus met Siena en Fiorentina als moederclubs en halve selectie.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:15:36 #215
168255 J.Herrer
pi_66285780
Balen
Maar zonder huurlingen moet je het ook wel kunnen redden
Ik promoveerde vorig seizoen met maar 2 huurlingen en ik sta nu zonder huurlingen 1e in de C1
pi_66285851
Fuck, in de winterstop verlaat Niels Fleuren de club waarschijnlijk. Voor 275k gekocht en nu voor 5 miljoen naar Panathinaikos. Iemand die nog een goede linksback weet?
pi_66286208
masilela, clemente rodriguez?
Gattuso 8
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:33:22 #218
168255 J.Herrer
pi_66286266
Angeletti van Cisco
pi_66287963
Ik zit ook midden in mijn transferperiode. Ik zoek een goeie linksbuiten. Tot 6 miljoen maximaal.
Dit, dus.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:27:04 #220
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66288232
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:15 schreef J.Herrer het volgende:
Balen
Maar zonder huurlingen moet je het ook wel kunnen redden
Ik promoveerde vorig seizoen met maar 2 huurlingen en ik sta nu zonder huurlingen 1e in de C1
Dat is best netjes. Ik zit helaas niet bij zo'n hele rijke club dus elke gratis speler is welkom. En als je dan je elftal eromheen bouwt is het natuurlijk hartstikke kut als ze allemaal 4 wedstrijden(hopelijk) voor het einde vertrekken.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:04:57 #221
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66289759
Zie hier mijn screens van mn huidige eerste seizoen. Verder heb ik een oude bekende van me gekocht, Vitaliy Rudenko, ook al gekocht in FM2006, 2007 en 2008 Topkeeper! Komt in Januari naar de club om de concurentie met Heijblok aan te gaan. cinalli en Postma mogen opzouten.

Nu druk aan het scouten om Robbemond, Jungsclager en den Ouden te vervangen en om een top aanvallende middenvelder aan te trekken en een of twee centrale verdedigers. Volmer gaat er ook uit na dit seizoen. Weet ie alleen nog niet

De Selectie:

Tactiek, let op de vooruitgeschoven aanvallende middenvelders. Dit zal de oorzaak zijn van mijn eerder gestelde post:

Actuele Stand:

Uitslagen tot op heden:

Topscorer:

vrijdag 20 februari 2009 @ 20:28:16 #222
168255 J.Herrer
pi_66290644
Ok.. ik moet echt dringend op zoek naar een paar goede verdedigers
Sta ik in de rust nog 1-3 voor, ik zeg ze nota bene nog dat ze niet te zelfgenoegzaam moeten worden en wat doen ze? 4-3 verliezen

Gelukkig is het bijna winterstop
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:22:39 #223
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66293463
Met nog 1 wedstrijd te gaan sta ik 1 punt voor. Forza Val di Sangro!

GELUKT!

Het was nog best spannend ondanks dat wij al snel op 2-0 voorkwamen en Monopoli 1-0 achterkwam. In de 75e minuut scoorde Monopoli echter 2 keer en kregen wij er een tegen waardoor het toch nog even spannend was.

Kampioenen!

[ Bericht 58% gewijzigd door Prik0 op 20-02-2009 21:36:47 ]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:44:25 #224
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66294767
@ xJapser is de Graafschap aan te raden..?
zit nog een beetje te twijfelen welke club ik ga spelen..
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:50:58 #225
168255 J.Herrer
pi_66295142
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:22 schreef Prik0 het volgende:
Met nog 1 wedstrijd te gaan sta ik 1 punt voor. Forza Val di Sangro!

GELUKT!

[ afbeelding ]

Het was nog best spannend ondanks dat wij al snel op 2-0 voorkwamen en Monopoli 1-0 achterkwam. In de 75e minuut scoorde Monopoli echter 2 keer en kregen wij er een tegen waardoor het toch nog even spannend was.

Kampioenen!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:15:56 #226
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66296443
En de Super Cup is ook binnen! De eerste wedstrijd 0-0 bij Varese gespeeld dus moest het thuis beslist worden tegen San Marino. Al vroeg op 1-0 gekomen waarna ik in de 15e minuut een rode kaart kreeg. Gewoon doorgegaan en uiteindelijk met 2-0 gewonnen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:19:47 #227
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_66296620
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef inZanity het volgende:
@ xJapser is de Graafschap aan te raden..?
zit nog een beetje te twijfelen welke club ik ga spelen..
Tsja...het is wel leuk om met de Graafschap te spelen, maarja dat is natuurlijk ook omdat ik supporter ben van die club en het allemaal beter weet dan van Stee.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:20:35 #228
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66296658
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:53 schreef Gabbylicious het volgende:
Alex Maranhao, meer zeg ik niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand deze diamantjes al geprobeerd?
WOS'ser for life.
pi_66298369
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Iemand deze diamantjes al geprobeerd?
Die linksback kan mij wel eens van pas komen
pi_66298719
Zo, ben opnieuw begonnen

Itala, Serie C2/A
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:10:17 #231
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66298965
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:04 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Zo, ben opnieuw begonnen

Itala, Serie C2/A
Succes met de club van San Marco!

Ik krijg maar 37,5k vanwege mijn eindklassering. Gelukkig wel een hoop nieuwe sponsoren waardoor we van -150k naar een saldo van 600k zijn gegaan inclusief 35k tv-geld.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:16:22 #232
168255 J.Herrer
pi_66299236
Probeer ik een spelert van ADO te huren, wil nu niet komen maar wel met ingang van volgend seizoen (transfervrij)..

Stumperd, kom dan gewoon een half jaar eerder
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:26:40 #233
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66299668
Anco Jansen komt gratis!

En het salarisbudget gaat van 450k naar 1,1 miljoen(middenmoot). Ook heb ik een nieuw driejarig contract getekend.
pi_66301755
Godverdomme

Voor de zoveelste keer staat m'n hele team in de eerste helft te slapen. Nota bene in de UEFA Cup tegen Sporting al binnen 5 minuten met 2-0 achter. In de rust moet ik weer kwaad worden, en jawel, in de tweede helft kom ik nog terug tot 2-2. In de blessuretijd maken zij 3-2 en lig ik er uit.

Ik word daar zo moe van. Elke wedstrijd hetzelfde gedoe. Terwijl ik ze ook niet overdreven ophemel ofzo. Het is gewoon standaard eerste helft zwaar droevig en de tweede helft is het nog even puinruimen, voor zover dat nog mogelijk is.
pi_66301838
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:24 schreef BertMaalderink het volgende:
Godverdomme

Voor de zoveelste keer staat m'n hele team in de eerste helft te slapen. Nota bene in de UEFA Cup tegen Sporting al binnen 5 minuten met 2-0 achter. In de rust moet ik weer kwaad worden, en jawel, in de tweede helft kom ik nog terug tot 2-2. In de blessuretijd maken zij 3-2 en lig ik er uit.

Ik word daar zo moe van. Elke wedstrijd hetzelfde gedoe. Terwijl ik ze ook niet overdreven ophemel ofzo. Het is gewoon standaard eerste helft zwaar droevig en de tweede helft is het nog even puinruimen, voor zover dat nog mogelijk is.
Misschien moet je wat agressiever aan de wedstrijd beginnen. Tempo wat hoger, iets meer closing down, beetje meet D-line push op, tackelen op hard... En dan na een minuut of 20 normaal spelen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:02:54 #236
51794 Rahl
pi_66303188

Wtf, hoezo geeft milan bijna 200 miljoen aan transfers uit zonder noemenswaardige inkomsten?
last.fm
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:14:25 #237
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66303558
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:26 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Misschien moet je wat agressiever aan de wedstrijd beginnen. Tempo wat hoger, iets meer closing down, beetje meet D-line push op, tackelen op hard... En dan na een minuut of 20 normaal spelen.
Backs tackelen op hard.
pi_66310261
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:27 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Dat is best netjes. Ik zit helaas niet bij zo'n hele rijke club dus elke gratis speler is welkom. En als je dan je elftal eromheen bouwt is het natuurlijk hartstikke kut als ze allemaal 4 wedstrijden(hopelijk) voor het einde vertrekken.
Wat ik altijd doe als ik een speler huur, is hem huren voor twaalf maanden, en als het dan in de winterstop nog goed bevalt, dan verleng ik alvast voor weer twaalf maanden, en in de zomer weer, etc.
pi_66310777
Wat ik me al een tijdje afvraag, worden trainers door de jaren heen beter? Ik weet dat trainers ook een eigen CA en PA hebben maar is het ook echt zo dat hoe meer ervaring ze hebben hoe hoger de CA wordt? En zo ja, is er een manier om dit te beïnvloeden dmv ze bepaalde taken/werkdruk toe te kennen? Ik heb overal 7 sterren training en dan zou het wel handig zijn om nog wat jonge trainers te halen die dat later kunnen overnemen, heb niet voor niets plek voor 26 trainers..
:) (:
pi_66310830
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 01:02 schreef Rahl het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wtf, hoezo geeft milan bijna 200 miljoen aan transfers uit zonder noemenswaardige inkomsten?
Misschien over van vorig seizoen, of veel geld uit CL, tv, etc.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:09:58 #241
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66311399
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:19 schreef xJapser het volgende:

[..]

Tsja...het is wel leuk om met de Graafschap te spelen, maarja dat is natuurlijk ook omdat ik supporter ben van die club en het allemaal beter weet dan van Stee.
haha jah dat is ook wel zo..
toch ben ik maar met de Graafschap begonnen en volgens mij kan ik hier best wat plezier aan beleven.
goede selectie redelijk wat geld en weinig verwachtingen terwijl er best wat te bereiken valt met deze selectie.
ik zal zo nu en dan wel wat resultaten posten hier!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:10:54 #242
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66311437
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:49 schreef Gitaartovenaar het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag, worden trainers door de jaren heen beter? Ik weet dat trainers ook een eigen CA en PA hebben maar is het ook echt zo dat hoe meer ervaring ze hebben hoe hoger de CA wordt? En zo ja, is er een manier om dit te beïnvloeden dmv ze bepaalde taken/werkdruk toe te kennen? Ik heb overal 7 sterren training en dan zou het wel handig zijn om nog wat jonge trainers te halen die dat later kunnen overnemen, heb niet voor niets plek voor 26 trainers..
volgens mij kunnen ze wel beter worden jah..
alleen kan je dat niet van te voren voorspellen/scouten..
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:36:52 #243
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66312242
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe als ik een speler huur, is hem huren voor twaalf maanden, en als het dan in de winterstop nog goed bevalt, dan verleng ik alvast voor weer twaalf maanden, en in de zomer weer, etc.
Als het bestuur de banden met de moederclub verbreekt worden alle lopende huurcontracten automatisch verbroken.
pi_66314325
De oefenwedstrijden met Itala goed doorgekomen, alles winst.

Mooi is het niet, heb er een stinkende counterploeg van gemaakt (3-2-3-1-1...3 CB's, 2 WB's, 3 CM's, 1 AMF, 1 Spits :p)

Mooi voetbal? Nee.
Italiaans voetbal? Check
Effectief? Check
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:49:08 #245
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66314447
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:44 schreef Dein_Gesicht het volgende:
De oefenwedstrijden met Itala goed doorgekomen, alles winst.

Mooi is het niet, heb er een stinkende counterploeg van gemaakt (3-2-3-1-1...3 CB's, 2 WB's, 3 CM's, 1 AMF, 1 Spits :p)

Mooi voetbal? Nee.
Italiaans voetbal? Check
Effectief? Check
Screentje van je transfers?
pi_66314476
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:36 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Als het bestuur de banden met de moederclub verbreekt worden alle lopende huurcontracten automatisch verbroken.
O, sorry, niet helemaal goed gelezen.
pi_66314648
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:49 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Screentje van je transfers?
Zal ik doen zodra ik thuis ben. Niks spannends echter, een paar free transfers. Waaronder een 42-jarige CB

Had niet echt slagkracht op de transfermarkt, ik heb succesvollere eerste transferperiodes gehad. Begin zodra ik thuis ben ook aan het seizoen. Dan pas weet ik hoe ik er voor sta
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:04:05 #248
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66314806
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:57 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Zal ik doen zodra ik thuis ben. Niks spannends echter, een paar free transfers. Waaronder een 42-jarige CB

Had niet echt slagkracht op de transfermarkt, ik heb succesvollere eerste transferperiodes gehad. Begin zodra ik thuis ben ook aan het seizoen. Dan pas weet ik hoe ik er voor sta
Die Bulgaar?
pi_66314841
Kan heul goed kloppen ja

*edit* Nog erger: Het is meteen een basisklant

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2009 15:08:04 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:09:23 #250
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66314927
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:05 schreef Dein_Gesicht het volgende:
Kan heul goed kloppen ja

*edit* Nog erger: Het is meteen een basisklant
Dat is echt een dramatische speler/

Succes
pi_66314999
Nou, als m'n ploeg wordt overgenomen mag ik oprotten als manager, lekker dan. M'n linksback is weggekocht en ik mag nu geen transfers doen, lekker dan.
pi_66315199
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:09 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Dat is echt een dramatische speler/

Succes
Ik heb -alleen maar- rampzalige spelers de paar free transfer spelers die de moeite waard waren, gingen naar andere teams.
pi_66315234
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:12 schreef Roberto258 het volgende:
Nou, als m'n ploeg wordt overgenomen mag ik oprotten als manager, lekker dan. M'n linksback is weggekocht en ik mag nu geen transfers doen, lekker dan.
Dat had ik ook met mijn Liverpool game, maar uiteindelijk gebeurde de overname en mocht ik na wat gejengel blijven, omdat de spelersgroep achter me stond.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:24:02 #254
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66315289
Youri Mulder is hier trouwens de manager van Schalke.
pi_66315594
Bij mij zat Louis van Gaal op een gegeven moment bij Feyenoord, en Marco van Basten bij Inter Milan
pi_66315841
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:21 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Dat had ik ook met mijn Liverpool game, maar uiteindelijk gebeurde de overname en mocht ik na wat gejengel blijven, omdat de spelersgroep achter me stond.
Duurde dat lang voordat het overgenomen was?
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:24 schreef Prik0 het volgende:
Youri Mulder is hier trouwens de manager van Schalke.
Hier ook wel bijna ontslagen...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 15:51:54 #257
168255 J.Herrer
pi_66316000
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:57 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Tip: Haal Ivano Rizzo
In het begin is dat zo'n clubloze Italiaan die je transfervrij kunt halen, nu 2 jaar later is hij bij mij basisklant en ook zijn stats zijn wel lekker
En Mart van Geldorp is ook een held
pi_66316070
Transferdeadline voorbij. Jordens Peters gehaald als opvolger van de vertrokken Fleuren en Bodul op uitleenbasis naar Volendam.

Wel een moeilijk programma met NAC uit, Feyenoord thuis en Heerenveen + PSV uit in 11 dagen
pi_66316229
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:45 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Duurde dat lang voordat het overgenomen was?
[..]

Hier ook wel bijna ontslagen...
Ja...best wel...eerst 3/4 maanden gejengel van 'Liverpool misschien doelwit van overname'
dan 2 maanden gejengel 'Overname kan nu elk moment gebeuren'
vervolgens overgenomen, toen n maand gejengel
'Manager zou vervangen kunnen worden'

en daarna
'je mag blijven'

En ik was blij
pi_66316354
Totaalbedrag aangekochte spelers: 4 miljoen
Totaalbedrag verkochte spelers: 17 miljoen
Saldo: 0

pi_66316600
Dat had ik ook met Gainsborough Trinity ja, bodemloze financiele put. Al had ik Messi, C. Ronaldo, Kaka en Robben in mn bezit en verkocht voor Man City bedragen -> Ik had er 0,0 aan overgehouden
pi_66318164
welke club word altijd overgenomen, ik heb nog geen eenclub gwvonden die altijd word overgenomen
bij jullie wel?
Gattuso 8
pi_66318191
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:15 schreef bn37 het volgende:
welke club word altijd overgenomen, ik heb nog geen eenclub gwvonden die altijd word overgenomen
bij jullie wel?
Bij Leeds United stapt de voorzitter na ongeveer een jaar altijd op. Maar dat resulteert meestal niet in een overname.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:20:50 #264
168255 J.Herrer
pi_66318313
Toen ik met Cisco begon stond die voorzitter nog open voor vertrek maar nu wil hij graag blijven

En ik word gek van die gelijke spelen elke keer
Daar gaat mn koppositie
  zaterdag 21 februari 2009 @ 18:17:58 #265
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66319709
De eerste wedstrijd gespeeld en meteen tegen een 4-1 nederlaag aangelopen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:05:53 #266
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_66320852
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 17:15 schreef bn37 het volgende:
bij jullie wel?
Newcastle word vaak overgenomen volgens mij!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:17:39 #267
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66321161

Mijn selectie in het 2e seizoen met Val di Sangro (C1B). Speles met een rode stip staan in de basis.
pi_66321529
Goed , ik speel nog FM2008 met ajax maar die hebben 12 youth coachs, en 8 first coachs die wil ik allemaal ontslaan of wegsturen met een fee maar de board weigert wat moet ik doen
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:40:35 #269
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66321764
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef Silver_Shark het volgende:
Goed , ik speel nog FM2008 met ajax maar die hebben 12 youth coachs, en 8 first coachs die wil ik allemaal ontslaan of wegsturen met een fee maar de board weigert wat moet ik doen
Normaal gesproken kan je jeugdtrainers wel een baan aanbieden bij het eerste elftal tegen een hoger salaris maar een éénjarig contract. De opzegpremie zal dan een stuk minder hoog zijn. Nu je ze echter al de deur hebt gewezen ben ik bang dat ze geen nieuw contract tekenen. Je kan alleen maar wachten op financieel goede tijden zodat je bestuur ze wel de vergoeding wilt geven.
pi_66321789
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:40 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Normaal gesproken kan je jeugdtrainers wel een baan aanbieden bij het eerste elftal tegen een hoger salaris maar een éénjarig contract. De opzegpremie zal dan een stuk minder hoog zijn. Nu je ze echter al de deur hebt gewezen ben ik bang dat ze geen nieuw contract tekenen. Je kan alleen maar wachten op financieel goede tijden zodat je bestuur ze wel de vergoeding wilt geven.
het zijn kudt trainers
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:43:57 #271
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66321879
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:41 schreef Silver_Shark het volgende:

[..]

het zijn kudt trainers
Er is helaas niks aan te doen.
pi_66322181
Op verzoek, aanschouw mijn triestheid
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:00:03 #273
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66322437
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:52 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer meer te huren. Ben bang dat je het met dit niet gaat redden.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:01:11 #274
168255 J.Herrer
pi_66322467
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:52 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[ afbeelding ]
pi_66322575
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:00 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Probeer meer te huren. Ben bang dat je het met dit niet gaat redden.
Geloof me, ik heb het geprobeerd - de spelers gingen telkens naar een ander team
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:10:53 #276
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66322775
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:04 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Geloof me, ik heb het geprobeerd - de spelers gingen telkens naar een ander team

Zolang je tactiek maar goed is dan.
pi_66322884
Mja...tot nu toe gaat het -redelijk- maar zeker neit super
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:29:38 #278
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_66323432
Ik draai nu redelijk stabiel en sta in de middenmoot met QPR Dat is een hele prestatie voor mij. Wel last van blessures maar slechts één langdurig, gelukkig voor het seizoen Murphy van Carlisle aangetrokken die overal in de verdediging kan invallen en die redt mij nu (bleek een clubicoon te zijn, sorry Carlisle ).
Nu maar eens de rest van het spel uitvogelen Kwam ik eerdere carrières niet aan toe, toen verloor ik alleen maar en was ik constant bezig met opstelling en tactiek.
Tranquillo
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:44:39 #279
168255 J.Herrer
pi_66323931
Die spelers kunnen de t***** krijgen, hoe verspeel je een koppositie in 4 wedstrijden en is de kans groot dat je niet eens bij de eerste 5 gaat eindigen?

Zit eraan te denken om de halve selectie weg te tiefen en een nieuw team op te bouwen, stelletje lamzakken
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:48:11 #280
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66324037
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:44 schreef J.Herrer het volgende:
Die spelers kunnen de t***** krijgen, hoe verspeel je een koppositie in 4 wedstrijden en is de kans groot dat je niet eens bij de eerste 5 gaat eindigen?

Zit eraan te denken om de halve selectie weg te tiefen en een nieuw team op te bouwen, stelletje lamzakken
Screentje selectie + screentje sterren?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:00:57 #281
168255 J.Herrer
pi_66324396
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:48 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Screentje selectie + screentje sterren?
Met sterren bedoel je potentie van die spelers of sterspelers?

Screen sterspelers op verzoek

De spelers met minder dan 4 sterren mogen wat mij betreft per direct op zoek naar een andere club, dat zijn eigenlijk nog de spelers waar ik vorig seizoen op teerde waarvan ik dacht dat ze een niveau hoger nog wel aan konden, nou.. niet dus

Net weer een wedstrijd gespeeld en motherf.... ik denk dat ik maar weer ff verder ga met m'n Saint Etienne game voordat ik iets sloop waar ik later spijt van ga krijgen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:09:28 #282
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66324643
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:00 schreef J.Herrer het volgende:

[..]

Met sterren bedoel je potentie van die spelers of sterspelers?

[ afbeelding ]

Screen sterspelers op verzoek

De spelers met minder dan 4 sterren mogen wat mij betreft per direct op zoek naar een andere club, dat zijn eigenlijk nog de spelers waar ik vorig seizoen op teerde waarvan ik dacht dat ze een niveau hoger nog wel aan konden, nou.. niet dus

Net weer een wedstrijd gespeeld en motherf.... ik denk dat ik maar weer ff verder ga met m'n Saint Etienne game voordat ik iets sloop waar ik later spijt van ga krijgen
Sterren ja. Je selectie is wel erg dun dat je iemand met 3 sterren in de basis moet zetten. Ik zou gewoon wat huren voor de breedte.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:10:15 #283
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66324665
Verkeerde topic.

In de beker ben ik in de tweede kwalificatieronde uitgeschakeld na 2-1 te hebben verloren na een verlenging van Triestinna.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:22:55 #284
168255 J.Herrer
pi_66325038
Ach ik besluit toch maar om het seizoen af te maken met Cisco, en de < 4* spelers mogen per direct op zoek naar een andere club of degraderen naar de reserves
Ik speel het seizoen uit met de beste 18 spelers, en als er dan iemand geblesseerd raakt en ik heb geen vervanger zet ik desnoods een keeper in de spits

Zo doen we dat

Nu maar hopen dat ik nog play-offs haal, kampioenschap reken ik niet meer op

Seghi heeft geluk dat ie momenteel geblesseerd is, want ik zit nog te twijfelen of hij ook zn koffers kan pakken of nog mag blijven
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:24:19 #285
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66325077
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:22 schreef J.Herrer het volgende:
Ach ik besluit toch maar om het seizoen af te maken met Cisco, en de < 4* spelers mogen per direct op zoek naar een andere club of degraderen naar de reserves
Ik speel het seizoen uit met de beste 18 spelers, en als er dan iemand geblesseerd raakt en ik heb geen vervanger zet ik desnoods een keeper in de spits

Zo doen we dat

[ afbeelding ]

Nu maar hopen dat ik nog play-offs haal, kampioenschap reken ik niet meer op

Seghi heeft geluk dat ie momenteel geblesseerd is, want ik zit nog te twijfelen of hij ook zn koffers kan pakken of nog mag blijven
Kijk dat ziet er al beter uit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:35:06 #286
168255 J.Herrer
pi_66325432
Ik bied zo'n pauperspeler aan voor 4,000 euro, komt er zo'n club janken dat ik teveel vraag
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:35:30 #287
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66325448
En ook de 2e wedstrijd in de competitie verloren.

4-0

zaterdag 21 februari 2009 @ 21:44:51 #288
168255 J.Herrer
pi_66325722
Ik hoop wel dat ik in de Serie B wat meer trainers mag aantrekken
7 sterren training is misschien nog wat te hoog gegrepen, maar alles beter dan die 3 paupertrainers met hun 2 sterren trainingen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:47:49 #289
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66325804
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:44 schreef J.Herrer het volgende:
Ik hoop wel dat ik in de Serie B wat meer trainers mag aantrekken
7 sterren training is misschien nog wat te hoog gegrepen, maar alles beter dan die 3 paupertrainers met hun 2 sterren trainingen
Ik mag er al 9.

[ Bericht 12% gewijzigd door Prik0 op 21-02-2009 21:53:11 ]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:52:30 #290
168255 J.Herrer
pi_66327473
Hmm.. ik mag dus 6 trainers ipv 3 wat er staat aangegeven
Nu heb ik de helft 7 sterren, en de andere helft 3 sterren

Er wordt in ieder geval maximaal getraind op tactiek, balaanname en duelkracht
  zondag 22 februari 2009 @ 11:38:46 #291
51794 Rahl
pi_66335414
Wat is nou de beste manier om talentjes te laten ontwikkelen zodat hun volle potentieel bereiken?
last.fm
  zondag 22 februari 2009 @ 12:06:15 #292
168255 J.Herrer
pi_66335933
Un -fuckin- believable

En dat gebeurt dan op de dag dat je een belangrijke play-off wedstrijd moet spelen
99 % kans dat er dit jaar geen promotie in zit. Ik moet een 2-1 achterstand weg zien te werken in een uitwedstrijd, met een spits waar Omniworld zich nog voor zou schamen en ook nog zonder wissels
pi_66336312
Als jullie naar 7 sterren training op zoek zijn, zoek je dan alleen naar bijvoorbeeld aanvallen 20 of kijken jullie ook nog naar andere vaardigheden?
  zondag 22 februari 2009 @ 12:22:43 #294
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66336350
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:21 schreef BaDaZz het volgende:
Als jullie naar 7 sterren training op zoek zijn, zoek je dan alleen naar bijvoorbeeld aanvallen 20 of kijken jullie ook nog naar andere vaardigheden?
quote:
Duelkracht
Conditie 18

Fitheid
Conditie 18

Doelman
Trainen doelmannen 18

Tactiek
Tactiek 18

Verdedigen
Verdedigen 20 en tactiek 10
Verdedigen 19 en tactiek 14
Verdedigen 18 en tactiek 18

Balaanname
Techniek 20 en mentaal 10
Techniek 19 en mentaal 14
Techniek 18 en mentaal 18

Aanvallen
Aanvallen 20 en tactiek 10
Aanvallen 19 en tactiek 14
Aanvallen 18 en tactiek 18

Afwerken
Techniek 20 en aanvallen 10
Techniek 19 en aanvallen 14
Techniek 18 en aanvallen 18

Vrije trappen
Techniek 20 en mentaal + aanvallen = 30
Techniek 19 en mentaal + aanvallen = 33
Techniek 18 en mentaal + aanvallen = 37
Techniek 17 en mentaal + aanvallen = 39
En als dat je vraag niet was, wat ik denk dat hij niet was. Ik probeer Omgang met personeel en omgang met jeugd altijd zo hoog mogelijk te hebben. Soms lever ik daar nog wel wat punten voor in. Als ik dan echt helemaal aan de top sta ga ik ook proberen doorzettingsvermogen, discipline en tactische kennis zo hoog mogelijk te krijgen. Geen idee eigenlijk of het wat extra's doet.

Succes J.Herrer. Je hebt toch wel goede jeugdspelers?
  zondag 22 februari 2009 @ 12:31:22 #295
168255 J.Herrer
pi_66336597

Dit is m'n beste jeugdspeler, die ik nu noodgedwongen in de spits moet zetten
Kun je nagaan hoe slecht de rest is
  zondag 22 februari 2009 @ 12:39:48 #296
181796 Prik0
T o i v o n e n !
pi_66336780
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:31 schreef J.Herrer het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is m'n beste jeugdspeler, die ik nu noodgedwongen in de spits moet zetten
Kun je nagaan hoe slecht de rest is
Bij mij zijn ze niet veel beter.
Heb trouwens uit de eerste 5 wedstrijden maar liefst 5 punten gehaald.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:50:19 #297
168255 J.Herrer
pi_66337042
Nou ik heb Salernitana op een gelijkspel kunnen houden, dus ben toch wel een beetje tevreden

En dit is natuurlijk altijd leuk

Nu is er onrust in hun selectie, dus wat mij betreft mogen ze flink op hun bek gaan in die finale
En die trainer mag ook nog zijn koffers pakken want zijn contract wordt niet verlengd
pi_66337050
Ik speel nu met een custom database, de zogenaamde 'Super League' van Managers United.

De hele Engelse competitie is vervangen door een soort Euro-League. In de Premiership spelen de allerbeste clubs van Europa, daarna de iets mindere etc. Elke wedstrijd dus keihard aan de bak.
pi_66337117
@Dekselse Dirk uit Katwijk: welke skin heb jij?
pi_66337129
Waar vind ik ook al weer een goede aanvullende face pack? Ik heb nu maar bar weinig foto's in beeld, das toch jammer...
Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
pi_66337176
quote:
Op zondag 22 februari 2009 12:22 schreef Prik0 het volgende:

[..]

[..]

En als dat je vraag niet was, wat ik denk dat hij niet was. Ik probeer Omgang met personeel en omgang met jeugd altijd zo hoog mogelijk te hebben. Soms lever ik daar nog wel wat punten voor in. Als ik dan echt helemaal aan de top sta ga ik ook proberen doorzettingsvermogen, discipline en tactische kennis zo hoog mogelijk te krijgen. Geen idee eigenlijk of het wat extra's doet.

Succes J.Herrer. Je hebt toch wel goede jeugdspelers?
heb je ook de engelse versie voor FM08
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')