Daar wordt ook aangewerkt om die uitstoot tegen te gaan/uit te bannen.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
Er bestaat ook duidelijk een negatief verband tussen uitlaatgassen (of andere vervuiling) en onze gezondheid. Misschien is het risico wel erg klein, maar elk risico - hoe klein ook - moet volgens jou toch worden uitgebannen?
Dus het gaat niet om feiten of gezondheid, het gaat er om of je iedereen in het keurslijf van een meerdeheid kan dwingen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar wordt ook aangewerkt om die uitstoot tegen te gaan/uit te bannen.
Uitlaatgassen worden steeds minder ongezond.
T is dus niet zo dat daar geen aandacht voor is.
Verder rijdt vrijwel elke volwassene in een auto, dus zijn ze allemaal veroorzaker, terwijl bij roken - niet roken er toch wel andere cijfers gelden. De meerderheid rookt namelijk niet.
Als 65 % van de Nederlanders geen auto zou rijden, dan lijkt me de kans reëel dat er maatregelen tegen het autorijden zouden komen.
Je weet het weer mooi te brengen. Het is de verantwoordelijkheid van fabrikanten om milieuvriendelijke auto''s beschikbaar te stellen. Als dat niet of nauwelijke gebeurt dan kan ik er ook weinig aan doen.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar wordt ook aangewerkt om die uitstoot tegen te gaan/uit te bannen.
Uitlaatgassen worden steeds minder ongezond.
T is dus niet zo dat daar geen aandacht voor is.
Verder rijdt vrijwel elke volwassene in een auto, dus zijn ze allemaal veroorzaker, terwijl bij roken - niet roken er toch wel andere cijfers gelden. De meerderheid rookt namelijk niet.
Als 65 % van de Nederlanders geen auto zou rijden, dan lijkt me de kans reëel dat er maatregelen tegen het autorijden zouden komen.
Tsja, dan is het wachten totdat een meerderheid van de mensen voor verplichte levensbeeindiging na het 65e levensjaar is.....quote:Op maandag 16 februari 2009 14:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus het gaat niet om feiten of gezondheid, het gaat er om of je iedereen in het keurslijf van een meerdeheid kan dwingen.
Je kan er ook even gemakkelijk weer een emmer uithalen als het inderdaad schadelijk is, de negatieve effecten van meeroken zijn onomkeerbaar..quote:Op maandag 16 februari 2009 12:58 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is alleen de vraag hoe groot dat negatieve verband is. Zoiets als een emmer water in zee gooien en dan klagen dat de zeespiegel stijgt.......
Kijk, daar istie weer, de meerderheid (zeker 70% van de mogelijke kroegbezoekers) zijn niet rokers, echter moeten die zich aanpassen aan de rokende minderheid..quote:Op maandag 16 februari 2009 13:18 schreef Casos het volgende:
[..]
Dus je wordt gedwongen een kroeg binnen te gaan? Het lijkt me eerder andersom. Het is heel makkelijk om aan rooklucht in een kroeg te ontsnappen. Ontsnappen aan uitlaatgassen is in Nederland onmogelijk.
Ik weet niet hoor, maar als ik nu stop met roken dan herstellen dan hebben mijn longen zich over plusminus 15 jaar compleet hersteld. Ooh nee, we hebben het over meeroken, dat is waar ook. Sorry, dan is er niets aan te doen, dan ben je verdoemd.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan er ook even gemakkelijk weer een emmer uithalen als het inderdaad schadelijk is, de negatieve effecten van meeroken zijn onomkeerbaar..
Auto's zijn ongezond, klopt, maar iemand die zelf auto rijdt moet niet klagen.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet het weer mooi te brengen. Het is de verantwoordelijkheid van fabrikanten om milieuvriendelijke auto''s beschikbaar te stellen. Als dat niet of nauwelijke gebeurt dan kan ik er ook weinig aan doen.
Verder houd jij je wel voor de gek met de door jou genoemde vermindering. Ik weet niet of je het weet, maar fabrieken stomen rustig door hoor. Maar goed, als jij jezelf lekker voor de gek wilt houden en denkt dat roken de voornaamste enemy of the state is, ga rustig je gang.
Als de overheid echt zo begaan was met onze gezondheid dan zou ze echte stappen ondernemen tegen de massa vervuilers, en niet tegen een paar sigaretjes.
Dat zeg ik helemaal niet, en je valt ook niet dood neer van 1 adem vol sigarettenrook.. Waar het mij, en meer mensen om gaat, is dat er risico's aan meeroken verbonden zijn, en dat die vrij simpel in te perken zijn tot een aanvaardbaar niveau. Echter eigenen een bepaalde categorie rokers zich het recht toe om hier naar eigen goeddunken over te mogen beslissen, en breedgedragen democratisch vastgestelde regels hieromtrent maar naast zich neer te kunnen leggen, zonder enige vorm van consideratie voor een ander. (zowel de kroegeigenaren die ze in een onwerkbare spagaat dwingen, de niet rokende horeca bezoekers, en het personeel in de horeca)quote:Op maandag 16 februari 2009 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als ik nu stop met roken dan herstellen dan hebben mijn longen zich over plusminus 15 jaar compleet hersteld. Ooh nee, we hebben het over meeroken, dat is waar ook. Sorry, dan is er niets aan te doen, dan ben je verdoemd.
Heel mooi geschreven hoor, maar je maakt het weer erger dan het is. 'Zonder enige vorm van considertie'. Excuus, maar wellicht is het jou ook opgevallen dat roken werkelijk nergens meer is toegestaan, behalve in je eigen huis en op straat. Daar hoor je mij ook niet over klagen. De kroeg was het laatste bastion van de roker, maar ook die moest en zou rookvrij worden. Restaurants, stations, gemeentehuizen, winkels, treinen, bussen, vliegtuigen, ik vind het allemaal best, het mag van mij rookvrij. Maar de kroeg? Kom op zeg.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, en je valt ook niet dood neer van 1 adem vol sigarettenrook.. Waar het mij, en meer mensen om gaat, is dat er risico's aan meeroken verbonden zijn, en dat die vrij simpel in te perken zijn tot een aanvaardbaar niveau. Echter eigenen een bepaalde categorie rokers zich het recht toe om hier naar eigen goeddunken over te mogen beslissen, en breedgedragen democratisch vastgestelde regels hieromtrent maar naast zich neer te kunnen leggen, zonder enige vorm van consideratie voor een ander. (zowel de kroegeigenaren die ze in een onwerkbare spagaat dwingen, de niet rokende horeca bezoekers, en het personeel in de horeca)
Grappig om te zien hoe ook jij steeds feller wordt, doordat je constant tegen die muur aanloopt. Meeroken is schadelijk, dus moet alles eraan gedaan worden om te voorkomen dat een niet-roker ook maar enigzins in contact komt met het allerkleinste beetje rook.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel mooi geschreven hoor, maar je maakt het weer erger dan het is. 'Zonder enige vorm van considertie'. Excuus, maar wellicht is het jou ook opgevallen dat roken werkelijk nergens meer is toegestaan, behalve in je eigen huis en op straat. Daar hoor je mij ook niet over klagen. De kroeg was het laatste bastion van de roker, maar ook die moest en zou rookvrij worden. Restaurants, stations, gemeentehuizen, winkels, treinen, bussen, vliegtuigen, ik vind het allemaal best, het mag van mij rookvrij. Maar de kroeg? Kom op zeg.
En beticht jij rokers van handelen zonder enige consideratie voor de ander. Volgens mij hebben de rokers verdomme al genoeg rekening gehouden met de niet-roker. Jullie zijn hier de intolerante, hypochondere zeikerds. En waarom moest alles rookvrij? Omdat je heel, heel, heel misschien dood gaat over tachtig jaar door het meeroken. En ooh ja, mn kleren stinken ook zo vreselijk.
En nog een argument: nu kunnen de longlijers naar de kroeg. Niemand weet waar ze nu zijn, maar he, ze zijn in ieder geval welkom. Jippie!
En terecht, rokers en niet rokers staan niet op gelijke voet, het is niet meer dan logisch dat jij als roker 'rekening moet houden met de niet-roker'. Wellicht niet op eigen grond, dat wil zeggen je huis, en ook niet per se op straat, daar is de ruimte groot en de lucht volop aanwezig, bovendien is dat behoorlijk gemeenschappelijk, maar wel in openbare afgesloten ruimtes. Het is zo simpel, en zo logisch dat er iets aan gedaan wordt. Het is eigenlijk niets meer dan achterlijk dat roken nog toegestaan is, vroeger stonden ze in glaasjes op tafel om aan iedereen uit te delen, maar wat bleek: het is ongezond, weg met die troep. Ook voor jou worden ze duurder en wordt het minder makkelijk gemaakt, dat heet zelfbescherming. Je bent verslaafd, dus niet toerekeningsvatbaar (vandaar dat het ook zo krom wordt gesteld, dat ' we hebben verdomme al genoeg rekening gehouden met de niet-roker, lachwekkend gewoon). Wees maar blij dat je ze nog kunt krijgen, ik zou de consumptie uit blijheid met minstens 'n pakje per dag verhogenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel mooi geschreven hoor, maar je maakt het weer erger dan het is. 'Zonder enige vorm van considertie'. Excuus, maar wellicht is het jou ook opgevallen dat roken werkelijk nergens meer is toegestaan, behalve in je eigen huis en op straat. Daar hoor je mij ook niet over klagen. De kroeg was het laatste bastion van de roker, maar ook die moest en zou rookvrij worden. Restaurants, stations, gemeentehuizen, winkels, treinen, bussen, vliegtuigen, ik vind het allemaal best, het mag van mij rookvrij. Maar de kroeg? Kom op zeg.
En beticht jij rokers van handelen zonder enige consideratie voor de ander. Volgens mij hebben de rokers verdomme al genoeg rekening gehouden met de niet-roker. Jullie zijn hier de intolerante, hypochondere zeikerds. En waarom moest alles rookvrij? Omdat je heel, heel, heel misschien dood gaat over tachtig jaar door het meeroken. En ooh ja, mn kleren stinken ook zo vreselijk.
En nog een argument: nu kunnen de longlijers naar de kroeg. Niemand weet waar ze nu zijn, maar he, ze zijn in ieder geval welkom. Jippie!
Daar issie weer, de fictieve meerderheid.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:22 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kijk, daar istie weer, de meerderheid (zeker 70% van de mogelijke kroegbezoekers)
Welke spagaat? Vanwege personeel dat zelf rookt? Of mogen rokers niet expres in de (rook)horeca solliciteren omdat de jaloers niet-rokers vinden dat personeel niet mag genieten van hun werk?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet, en je valt ook niet dood neer van 1 adem vol sigarettenrook.. Waar het mij, en meer mensen om gaat, is dat er risico's aan meeroken verbonden zijn, en dat die vrij simpel in te perken zijn tot een aanvaardbaar niveau. Echter eigenen een bepaalde categorie rokers zich het recht toe om hier naar eigen goeddunken over te mogen beslissen, en breedgedragen democratisch vastgestelde regels hieromtrent maar naast zich neer te kunnen leggen, zonder enige vorm van consideratie voor een ander. (zowel de kroegeigenaren die ze in een onwerkbare spagaat dwingen, de niet rokende horeca bezoekers, en het personeel in de horeca)
Alsof roken de maat is en niet-roken een afwijking?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Logisch als met slechte argumenten vrijheden worden ingeperkt. Terwijl je juist in de horeca kan kiezen.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:23 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Alsof roken de maat is en niet-roken een afwijking?![]()
Maar goed, emotie heerst in dit soort debatten altijd natuurlijk...
Zo te zien kan je door alle sigarettenwalm eea niet goed meer lezen, ik schreef "zeker 70% van de mogelijke kroegbezoekers" En ik meen zelfs dat het aantal rokende volwassenen 24% is, dus eigenlijk zou het 76% moeten zijn ook.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar issie weer, de fictieve meerderheid.
Volgens mij reken je nu ook baby's en comapatienten mee. Een fictieve meerderheid dus.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zo te zien kan je door alle sigarettenwalm eea niet goed meer lezen, ik schreef "zeker 70% van de mogelijke kroegbezoekers" En ik meen zelfs dat het aantal rokende volwassenen 24% is, dus eigenlijk zou het 76% moeten zijn ook.![]()
Zo is het, en er is geen enkele ruimte voor nuance. Als het aan de niet-rokers ligt dan worden de rokers ook gewoon in speciale ghetto's gepropt.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:07 schreef Casos het volgende:
[..]
Grappig om te zien hoe ook jij steeds feller wordt, doordat je constant tegen die muur aanloopt. Meeroken is schadelijk, dus moet alles eraan gedaan worden om te voorkomen dat een niet-roker ook maar enigzins in contact komt met het allerkleinste beetje rook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |