Ik denk, ik verbeter de fouten even, leest wat lekkerder voor de massale aantallen bezoekers...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:05 schreef marco-ouwe het volgende:
Wie weet een aantal mooie gebouwen waar paranormale gebeurtenissen plaats vinden?
Het mag ook in België en Duitsland zijn!
Zelf ben ik geïnteresseerd in het Waardenburg kasteel!
Ik heb ook gekeken, maar ik zag niks staan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:08 schreef RacerDKB het volgende:
kweenie pik, missgien moet je ff in andere topics hiero kijke.
Dat wil ik dus ook met paar maatjes van school, alleen wsl zonder het bierquote:Op woensdag 11 februari 2009 00:25 schreef Michielos het volgende:
ik wil wel met mede fokkers hier naar paar gebouwen. Niet om te debunken maar meer voor de sfeer, het bier en het griezelen(en hopen dat er niks engs gebeurd). Is er iemand voor in?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:41 schreef marco-ouwe het volgende:
[..]
Dat wil ik dus ook met paar maatjes van school, alleen wsl zonder het bier
en wij willen eigelijk wel dat er iets engs gebeurd haha.
Omdat het toch risico vol kan zijn.![]()
Maar als het publiekelijk openbaar is, vind ik het moet bier prima!
Als ik het goed begrijp zoek je dus naar gebouwen waar zich normaal gesproken met enige regelmaat paranormale gebeurtenissen voordoen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:05 schreef marco-ouwe het volgende:
Wie weet een aantal mooie gebouwen waar paranormale gebeurtenissen plaats vinden?
Het mag ook in België en Duitsland zijn!
Zelf ben ik geïnteresseerd in het Waardenburg kasteel!
quote:Michielos zegt:
Niet om te debunken
quote:Bastard zegt:
Succes met gebouwen debunken
haha dat weten we niet,quote:
Ok, ik hap.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:25 schreef Michielos het volgende:
ik wil wel met mede fokkers hier naar paar gebouwen. Niet om te debunken maar meer voor de sfeer, het bier en het griezelen(en hopen dat er niks engs gebeurd). Is er iemand voor in?
Ja zo las ik het dus ookquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, ik hap.
WTF is "gebouwen debunken"![]()
![]()
*vingertje opheft* "nee gebouwtje, jij bent helemaal niet paranormaal, je bent gewoon een krot met een geestesziekte"
Ik vond het ook al zielig voor dat arme gebouwquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja zo las ik het dus ookMaar dat gaan ze niet doen.. dat gebouw blij.
quote:to debunk advertising slogans.
Ja, dat is het erge ervan.quote:
ik voel me echt ownedquote:
Ja, kom nou toch man, een gebouw debunken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:30 schreef Flammie het volgende:
[..]
ik voel me echt owned
natuurlijk is het ineens allemaal een grapje enzo
Wat was daar dan de insteek achter? Het topic bederven ofzo met spam en nutteloze crap ?
Uhm, sorry maar een paranormaal gebouwquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:32 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, kom nou toch man, een gebouw debunken.![]()
Sorry hoor, maar ik moest gewoon effe lachen.
idd. Daar moest ik ook even hartelijk om lachen.. Ik bedoel. COME ON EEN PARANORMAAL GEBOUW HAHAquote:OT, mij niet gezien. Ik woon al in "een paranormaal gebouw" ( ), dat vind ik al genoeg.
Want?quote:
Jaa, bijvoorbeeld, ik ben bij Stonehenge geweest en het is echt leuk daar.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:02 schreef huupia het volgende:
je bedoeld waarschijnlijk gebouwen, die gebouwd zijn op kruispunten van ley lijnen, waar veel kracht is. daar kan je paranormale ervaringen hebben.
stone henge
piramide van giza
quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:04 schreef Flammie het volgende:
Mij lijkt het best spannend om in of bij zo een gebouw te overnachten though ook al geloof ik er geen flikker vanBij het minste geringste gepiep of gekraak word je toch wel nieuwsgierig
Ja, meestal duurt het niet lang voor jij jezelf klem zetquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:59 schreef maedel het volgende:
OMG, als gieren zaten jullie te wachten.
Heh, weer een typische Maedel-style "Fuck ik ben weer dom geweest nou dan roep ik gewoon dat het een grapje was"quote:Maak even een optelsom van tekst en smilies en doe een herinterpretatie van de posts.
Dit is niet de juiste namelijk.
Zeg knaapje, jij was toch aan het huilen dat het crap en niet on topic was?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:24 schreef Flammie het volgende:
De geschiedenis wees het uit en de enige reden dat je het nu niet zult doen is om dwars te liggen
Welk gebouw?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:25 schreef _Led_ het volgende:
Maedel, in welk opzicht is jouw gebouw paranormaal ? Kan het de toekomst voorspellen ofzo ?
Uhm,. je schrijft :quote:
Dus ik vraag je hoe jouw gebouw paranormaal is.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:00 schreef maedel het volgende:
OT, mij niet gezien. Ik woon al in "een paranormaal gebouw" (), dat vind ik al genoeg.
Nee hoor, maar die leggen niet uit in welke zin jouw gebouw paranormaal is.quote:Oh, en de aanhalingstekens in de post heb je gemist?
Dat is wat ik jou vraag, jij beweert er tenslotte in eentje te wonen.quote:Dat was het uitgangspunt van de hele opmerking (maar goed, dat is blijkbaar gemist). Wat is er nou paranormaal aan een gebouw?
Persoonlijke aanvalquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:31 schreef maedel het volgende:
Flammie, hou nou eens op met zo ontzettend te laten zien dat je een kind bent.
Je geeft les op een school aan onschuldige kinderen, maar je stelt je in gesprekken op als een kleuter.
Hou nou in godsnaam eens op met dat "daar is maedel nou gaan we schoppen" act van je.
Doe eens gewoon een argument ipv dit losergedrag.
En het liefst in een correcte zin, die iedereen kan lezen.
Wie weet neemt iemand je nog wel serieus ook.
Ja, niet dus. Want een gebouw is niet paranormaalquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:29 schreef _Led_ het volgende:
Dus ik vraag je hoe jouw gebouw paranormaal is.
[..]
Wat een fullpluspimpabo nou eens echt de moeite waard zou maken, is een ignorebutton.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Persoonlijke aanvalIk val niet Maedel aan, de persoon achter deze vreselijk domme opmerkingen maar ik ga in op je vreselijk domme opmerkingen
Ik heb een argument, jij niet en nu weer niet. Je gaat niet in op wat dan ook. Nee wat je post is: STELLETJE GIEREN OMG.
Verder begon jezelf met zanikenKijk page 1 na droeftoeter
Samen met die Bastard
Nee, al die irritante lui die ertussendoor komen met debiele opmerkingen alsquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:34 schreef maedel het volgende:
Daar wil ik best wat over vertellen, maar dan zou ik hier eerst wel eens willen zien dat mensen normaal kunnen doen, en dat is me in de afgelopen, wat is het, 9 jaar nog niet gebleken.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Ok, ik hap.
WTF is "gebouwen debunken"![]()
![]()
*vingertje opheft* "nee gebouwtje, jij bent helemaal niet paranormaal, je bent gewoon een krot met een geestesziekte"
![]()
OT, mij niet gezien. Ik woon al in "een paranormaal gebouw" (), dat vind ik al genoeg.
Inderdaad, onvolwassen, compleet onnodig, dat soort mensen kunnen hier gemist worden als kiespijn.quote:
Misschien als ze eerlijk zijn wel... ik bedoel wie merkt het nou niet dat er een bepaald "sfeertje" hangt in een huis? Als je ergens nieuw binnenkomt... voel je of dat fris, of bedompt aanvoelt.. toch? Of vind ik dat nou zo vanzelfsprekendquote:
Serieus.. het was bedoeld als een 'losse grappige opmerking'quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, al die irritante lui die ertussendoor komen met debiele opmerkingen als
[..]
[..]
Inderdaad, onvolwassen, compleet onnodig, dat soort mensen kunnen hier gemist worden als kiespijn.
Ik zie je punt.
ik vond hem niet grappig. Wordt ze dan nu gemod?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Serieus.. het was bedoeld als een 'losse grappige opmerking'
Post anders effe in feedback... dit gaat over paranormale gebouwen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik vond hem niet grappig. Wordt ze dan nu gemod?
Ik startte de grap.. zal mezelf eens modden danquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:43 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik vond hem niet grappig. Wordt ze dan nu gemod?
hierover verschillen ook de meningen echter. Een andere paranormale stroming beweert dat huizen daadwerkelijk energie bevatten e.d.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef jogy het volgende:
Mensen, rustig. Kalmeer. etc.
Gebouwen kunnen daadwerkelijk niet paranormaal zijn, je kan gebouwen ook niet debunken. Er kunnen zich ( volgens zeggen) wel paranormale ( of tot nog toe onverklaarbare) zaken zich voordoen en de beweringen kan je eventueel 'debunken'.
Dus een paranormaal gebouw zou in deze context moeten betekenen dat het er spookt oid.
Orly ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Serieus.. het was bedoeld als een 'losse grappige opmerking'
Je zou bijna denken dat ze er wat mee bedoelt, gezien die smiley na die eerste zin !quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:32 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, kom nou toch man, een gebouw debunken.![]()
Sorry hoor, maar ik moest gewoon effe lachen.
Ja, ook de laatste keer dat ik iets in-kop hier....quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik startte de grap.. zal mezelf eens modden dan
Nou, vertel dáár eens wat over ipv mijn iq te bespreken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
hierover verschillen ook de meningen echter. Een andere paranormale stroming beweert dat huizen daadwerkelijk energie bevatten e.d.
Welke stroming?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
hierover verschillen ook de meningen echter. Een andere paranormale stroming beweert dat huizen daadwerkelijk energie bevatten e.d.
Daar hoef ik niet eens naar binnen denk ik. Gadver *ril*quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Welke stroming?
Ik denk dat bijvoorbeeld de woning van hoe heet die kinderverkrachter in Belgie ook koud en kil aanvoelt, puur om de gebeurtenissen die er zijn gebeurd en de atmosfeer hebben beinvloed.
Inderdaad, anders zijn we snel uitgepraat !quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, vertel dáár eens wat over ipv mijn iq te bespreken.
Grondstraling enzo maar dat is eerder funest voor je electronische huishouding en volgens sommige ook voor je psychische huishouding als je er te lang woont volgens mij. Net als in de buurt van hoogspanningsmasten of UMTS zenders. Dat soort spul. Niet echt interessant om 'voor de lach' heen te gaan want je merkt er niets vanquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:44 schreef Michielos het volgende:
[..]
andersom hetzelfde. Begin daarover ipv domme opmerkingen te maken die offtopic zijnquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef maedel het volgende:
[..]
Nou, vertel dáár eens wat over ipv mijn iq te bespreken.
Dat is ook wel een goede ja.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Welke stroming?
Ik denk dat bijvoorbeeld de woning van hoe heet die kinderverkrachter in Belgie ook koud en kil aanvoelt, puur om de gebeurtenissen die er zijn gebeurd en de atmosfeer hebben beinvloed.
wat ik bedoel is dat de ene parapsycholoog zegt dat huizen gewoon zijn wat het zijn, maar dat er geesten in rondwaren en de ander zegt dat het aan het huis zelf ligt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Grondstraling enzo maar dat is eerder funest voor je electronische huishouding en volgens sommige ook voor je psychische huishouding als je er te lang woont volgens mij. Net als in de buurt van hoogspanningsmasten of UMTS zenders. Dat soort spul. Niet echt interessant om 'voor de lach' heen te gaan want je merkt er niets van.
Is dat niet (deels) omdat je weet wat er gebeurd is? Ik heb vroeger eens een voormalig concentratiekamp bezocht (vrij onbekende in de Harz, werden V1's en V2's gebouwd), ik werd vanzelf stil.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:
Welke stroming?
Volgens mij hoeven het dus niet noodzakelijk geesten te zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat de ene parapsycholoog zegt dat huizen gewoon zijn wat het zijn, maar dat er geesten in rondwaren en de ander zegt dat het aan het huis zelf ligt.
In dat geval zou een 'gebeurtenis' lang geleden de snelheid moeten beinvloeden waarmee atomen nu bewegen in zo'n huis.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:
[..]
Welke stroming?
Ah ok, het is volgens mij een combi. Je hebt wel bepaalde plekken op aarde waar bepaalde spanning/straling sterker is dan andere plekken dus die zullen best bevattelijker voor zijn voor bepaalde entiteiten of gebeurtenissen van wazige aardquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:
[..]
wat ik bedoel is dat de ene parapsycholoog zegt dat huizen gewoon zijn wat het zijn, maar dat er geesten in rondwaren en de ander zegt dat het aan het huis zelf ligt.
Voor degenen die zich er op afstellen, óf daar heel gevoelig voor zijn wel dus.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is dat niet (deels) omdat je weet wat er gebeurd is? Ik heb vroeger eens een voormalig concentratiekamp bezocht (vrij onbekende in de Harz, werden V1's en V2's gebouwd), ik werd vanzelf stil.
Ik bedoel, in heel veel huizen is vanalles verschrikkelijks gebeurd waar wij geen weet van hebben, voelt zo'n huis dan ook automatisch koud aan?
Zoals in The Grudge bedoel je?quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:02 schreef Bastard het volgende:
Brengt mij op het volgende hersenspinsel overigens.. wat wij doen is een uiting van energie, de omgeving om ons heen is energie.
Stel dat er iets verschrikkelijks gebeurt, of iets wat in ieder geval invloed heeft op het energieveld om ons heen.
Zou het zo kunnen zijn dat de energie een geheugen heeft waardoor een klopgeest niet echt een klopgeest is, maar meer een herhaling van wat er eerder in die ruimte heeft plaatsgevonden.. ik weet het, het is een brainfart.. het verklaart ergens waarom er éen 'sfeer' kan hangen.. dat blijft hangen in de lucht die mensen kunnen aanvoelen, en het verklaart waarom geesten of spoken gezien worden in huizen.. het is dan eigenlijk een recording die steeds afspeelt?
Even gechecked op imdb.com... dat soort films kijk ik nooitquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Zoals in The Grudge bedoel je?
Zoals je dan wel eens kan voelen dat er een sfeertje hangt.. zoals op die TRU meeting plek in het bos.. Solse gat, merk je dat ook.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:11 schreef maedel het volgende:
@Bastard, ik ga er wel van uit dat een geest zich manifesteert, dus dat het geen sfeerherhalingsoefening is. Hoe kun je anders aanvoelen hoe die geest zich voelt?
Kort gezegd: Een man vermoord zijn kat, kind en vrouw (in die volgorde). Volgens de Japanse overlevering blijft op een plek waar een daad van zulke extreme woede is gepleegd die woede hangen in de vorm van de vermoorde personen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:20 schreef Bastard het volgende:
Even gechecked op imdb.com... dat soort films kijk ik nooit
Nou ja gedeeltelijk dan.. niet het gedeelte waarbij je vermoord word door een geestquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kort gezegd: Een man vermoord zijn kat, kind en vrouw (in die volgorde). Volgens de Japanse overlevering blijft op een plek waar een daad van zulke extreme woede is gepleegd die woede hangen in de vorm van de vermoorde personen.
De hoofdrolspelers worden vervolgens belaagd door (onder meer) de (geest van de) vermoorde vrouw. Iedereen die één voet over de drempel van dat huis zet komt om het leven.
Nee, maar ik vond je idee dat een ingrijpende gebeurtenis op een plek zou kunnen blijven "hangen" wel interessant en ik moest gelijk aan die film denken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:28 schreef Bastard het volgende:
Nou ja gedeeltelijk dan.. niet het gedeelte waarbij je vermoord word door een geest
Niet iedereen komt door iets verschrikkelijks om het leven natuurlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:31 schreef _Led_ het volgende:
dat zou vrij naar zijn, naarmate de tijd vordert komen er dus steeds meer geesten,
dus op een bepaald moment zouden overal ter wereld wel stapels geesten zitten.
Krijg je dan geen geesten-overbevolking ofzo ?
Wie weet verdwijnt het na een tijd oid. Een soort Geest-halfwaarde. En wat JK zegt. Niet iedereen zal gruwelijk om het leven komen of verschrikkelijk kwaad zijn oid. Persoonijk ga ik er van uit dat er wel bepaalde voorwaarden aan zitten voor een geest zich langdurig kan manifesteren, zodat niet je oma die vredig in haar slaap is overleden ook nog lang blijft spoken bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:31 schreef _Led_ het volgende:
dat zou vrij naar zijn, naarmate de tijd vordert komen er dus steeds meer geesten,
dus op een bepaald moment zouden overal ter wereld wel stapels geesten zitten.
Krijg je dan geen geesten-overbevolking ofzo ?
Nee, maar als het blijft hangen komen er wel steeds meer.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Niet iedereen komt door iets verschrikkelijks om het leven natuurlijk.
Wat jogy tijpt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:42 schreef _Led_ het volgende:
Nee, maar als het blijft hangen komen er wel steeds meer.
gelukkig is het maar een filmquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Wat jogy tijpt.
+ in geval van The Grudge blijft de energie alleen aan een plek verbonden als er iemand is vermoord in een daad van extreme woede.
True, dat verklaard een deel. Met nadruk op 'een deel'quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
gelukkig is het maar een filmLed had overigens wat mooie links her en der geplaatst
jaa bij een maatje van mij ook, voel me nou niet echt op me gemak daar :pquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:53 schreef maedel het volgende:
Dat gevoel dat opgeroepen is door een groep kan ook blijven hangen op een plek.
Tenminste, dat denk ik. Ik weet het, omdat ik het in mijn eigen huis gehad heb, maar ik kan het niet aantonen. Dus ik hou het maar even op "denk ik"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |