abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:52:16 #76
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65951983
Leuke artikelen over infrageluid en zogenaamde "spookhuizen".
Het "spokerige" gebeuren kan gewoon gereproduceerd worden onder gecontroleerde omstandigheden.

http://www.abc.net.au/sci(...)Republish_941414.htm
http://science.slashdot.org/article.pl?sid=03/09/08/1042217
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/2309505.stm

Dit zou volgens velen ook een verklaring zijn voor 'religieuze' ervaringen in bepaalde kerken met grote orgels die lage grondtonen produceren.
zzz
pi_65951993
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:
Welke stroming?

Ik denk dat bijvoorbeeld de woning van hoe heet die kinderverkrachter in Belgie ook koud en kil aanvoelt, puur om de gebeurtenissen die er zijn gebeurd en de atmosfeer hebben beinvloed.
Is dat niet (deels) omdat je weet wat er gebeurd is? Ik heb vroeger eens een voormalig concentratiekamp bezocht (vrij onbekende in de Harz, werden V1's en V2's gebouwd), ik werd vanzelf stil.

Ik bedoel, in heel veel huizen is vanalles verschrikkelijks gebeurd waar wij geen weet van hebben, voelt zo'n huis dan ook automatisch koud aan?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:54:24 #78
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65952075
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat de ene parapsycholoog zegt dat huizen gewoon zijn wat het zijn, maar dat er geesten in rondwaren en de ander zegt dat het aan het huis zelf ligt.
Volgens mij hoeven het dus niet noodzakelijk geesten te zijn.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:54:55 #79
31101 _Led_
pi_65952089
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:46 schreef Bastard het volgende:

[..]

Welke stroming?

Ik denk dat bijvoorbeeld de woning van hoe heet die kinderverkrachter in Belgie ook koud en kil aanvoelt, puur om de gebeurtenissen die er zijn gebeurd en de atmosfeer hebben beinvloed.
In dat geval zou een 'gebeurtenis' lang geleden de snelheid moeten beinvloeden waarmee atomen nu bewegen in zo'n huis.
Hoe zou die invloed er moeten zijn ? Wat zorgt daarvoor ?
zzz
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:56:13 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65952132
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:50 schreef Michielos het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat de ene parapsycholoog zegt dat huizen gewoon zijn wat het zijn, maar dat er geesten in rondwaren en de ander zegt dat het aan het huis zelf ligt.
Ah ok, het is volgens mij een combi. Je hebt wel bepaalde plekken op aarde waar bepaalde spanning/straling sterker is dan andere plekken dus die zullen best bevattelijker voor zijn voor bepaalde entiteiten of gebeurtenissen van wazige aard .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:56:20 #81
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65952140
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Is dat niet (deels) omdat je weet wat er gebeurd is? Ik heb vroeger eens een voormalig concentratiekamp bezocht (vrij onbekende in de Harz, werden V1's en V2's gebouwd), ik werd vanzelf stil.

Ik bedoel, in heel veel huizen is vanalles verschrikkelijks gebeurd waar wij geen weet van hebben, voelt zo'n huis dan ook automatisch koud aan?
Voor degenen die zich er op afstellen, óf daar heel gevoelig voor zijn wel dus.
En dat je ook weet wat er dan gebeurt is. Volgens mij voel je dat niet aan "koud" trouwens.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:02:51 #82
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65952409
Brengt mij op het volgende hersenspinsel overigens.. wat wij doen is een uiting van energie, de omgeving om ons heen is energie.
Stel dat er iets verschrikkelijks gebeurt, of iets wat in ieder geval invloed heeft op het energieveld om ons heen.
Zou het zo kunnen zijn dat de energie een geheugen heeft waardoor een klopgeest niet echt een klopgeest is, maar meer een herhaling van wat er eerder in die ruimte heeft plaatsgevonden.. ik weet het, het is een brainfart.. het verklaart ergens waarom er éen 'sfeer' kan hangen.. dat blijft hangen in de lucht die mensen kunnen aanvoelen, en het verklaart waarom geesten of spoken gezien worden in huizen.. het is dan eigenlijk een recording die steeds afspeelt?
The truth was in here.
pi_65952455
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:55 schreef marco-ouwe het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar dat is ?
Mothers-of-Darkness castle in Bouillon (Belgium), near the village of Muno.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:11:32 #84
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65952775
@Bastard, ik ga er wel van uit dat een geest zich manifesteert, dus dat het geen sfeerherhalingsoefening is. Hoe kun je anders aanvoelen hoe die geest zich voelt?
pi_65952830
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:02 schreef Bastard het volgende:
Brengt mij op het volgende hersenspinsel overigens.. wat wij doen is een uiting van energie, de omgeving om ons heen is energie.
Stel dat er iets verschrikkelijks gebeurt, of iets wat in ieder geval invloed heeft op het energieveld om ons heen.
Zou het zo kunnen zijn dat de energie een geheugen heeft waardoor een klopgeest niet echt een klopgeest is, maar meer een herhaling van wat er eerder in die ruimte heeft plaatsgevonden.. ik weet het, het is een brainfart.. het verklaart ergens waarom er éen 'sfeer' kan hangen.. dat blijft hangen in de lucht die mensen kunnen aanvoelen, en het verklaart waarom geesten of spoken gezien worden in huizen.. het is dan eigenlijk een recording die steeds afspeelt?
Zoals in The Grudge bedoel je?
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:13:10 #86
31101 _Led_
pi_65952838
Naast de infrasound ook nog de EMF's (ElectroMagnetic fields) :
http://www.sciam.com/article.cfm?id=ghost-lusters-if-you-want
zzz
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:20:07 #87
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65953093
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Zoals in The Grudge bedoel je?
Even gechecked op imdb.com... dat soort films kijk ik nooit
The truth was in here.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:22:42 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65953216
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:11 schreef maedel het volgende:
@Bastard, ik ga er wel van uit dat een geest zich manifesteert, dus dat het geen sfeerherhalingsoefening is. Hoe kun je anders aanvoelen hoe die geest zich voelt?
Zoals je dan wel eens kan voelen dat er een sfeertje hangt.. zoals op die TRU meeting plek in het bos.. Solse gat, merk je dat ook.
Je zou dan de omgeving, lucht, moeten zuiveren om de vervelende energie te willen wissen.. soort format c:\ (grapje)
Daarmee wil ik niet zeggen dat alle geestverschijningen dus recordings zijn..
The truth was in here.
pi_65953400
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:20 schreef Bastard het volgende:
Even gechecked op imdb.com... dat soort films kijk ik nooit
Kort gezegd: Een man vermoord zijn kat, kind en vrouw (in die volgorde). Volgens de Japanse overlevering blijft op een plek waar een daad van zulke extreme woede is gepleegd die woede hangen in de vorm van de vermoorde personen.
De hoofdrolspelers worden vervolgens belaagd door (onder meer) de (geest van de) vermoorde vrouw. Iedereen die één voet over de drempel van dat huis zet komt om het leven.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:28:49 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65953477
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Kort gezegd: Een man vermoord zijn kat, kind en vrouw (in die volgorde). Volgens de Japanse overlevering blijft op een plek waar een daad van zulke extreme woede is gepleegd die woede hangen in de vorm van de vermoorde personen.
De hoofdrolspelers worden vervolgens belaagd door (onder meer) de (geest van de) vermoorde vrouw. Iedereen die één voet over de drempel van dat huis zet komt om het leven.
Nou ja gedeeltelijk dan.. niet het gedeelte waarbij je vermoord word door een geest
The truth was in here.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:31:02 #91
31101 _Led_
pi_65953555
dat zou vrij naar zijn, naarmate de tijd vordert komen er dus steeds meer geesten,
dus op een bepaald moment zouden overal ter wereld wel stapels geesten zitten.
Krijg je dan geen geesten-overbevolking ofzo ?
zzz
pi_65953600
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:28 schreef Bastard het volgende:
Nou ja gedeeltelijk dan.. niet het gedeelte waarbij je vermoord word door een geest
Nee, maar ik vond je idee dat een ingrijpende gebeurtenis op een plek zou kunnen blijven "hangen" wel interessant en ik moest gelijk aan die film denken.
Daar blijft de negatieve energie ook in dat huis "hangen".
pi_65953620
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:31 schreef _Led_ het volgende:
dat zou vrij naar zijn, naarmate de tijd vordert komen er dus steeds meer geesten,
Niet iedereen komt door iets verschrikkelijks om het leven natuurlijk.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:37:54 #94
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65953855
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:31 schreef _Led_ het volgende:
Wie weet verdwijnt het na een tijd oid. Een soort Geest-halfwaarde. En wat JK zegt. Niet iedereen zal gruwelijk om het leven komen of verschrikkelijk kwaad zijn oid. Persoonijk ga ik er van uit dat er wel bepaalde voorwaarden aan zitten voor een geest zich langdurig kan manifesteren, zodat niet je oma die vredig in haar slaap is overleden ook nog lang blijft spoken bijvoorbeeld.
Vrijheid
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:42:22 #95
31101 _Led_
pi_65954024
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Niet iedereen komt door iets verschrikkelijks om het leven natuurlijk.
Nee, maar als het blijft hangen komen er wel steeds meer.
zzz
pi_65954072
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:42 schreef _Led_ het volgende:
Nee, maar als het blijft hangen komen er wel steeds meer.
Wat jogy tijpt.
+ in geval van The Grudge blijft de energie alleen aan een plek verbonden als er iemand is vermoord in een daad van extreme woede.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:17:44 #97
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_65955383
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat jogy tijpt.
+ in geval van The Grudge blijft de energie alleen aan een plek verbonden als er iemand is vermoord in een daad van extreme woede.
gelukkig is het maar een film Led had overigens wat mooie links her en der geplaatst
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:22:46 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65955554
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 17:17 schreef Michielos het volgende:

[..]

gelukkig is het maar een film Led had overigens wat mooie links her en der geplaatst
True, dat verklaard een deel. Met nadruk op 'een deel' .
Vrijheid
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:53:11 #99
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_65963058
Voor zover mijn ervaring/kennis reikt, gaat het overgrote deel van de "geesten" gewoon over naar de volgende dimensie, dus het zal allemaal wel meevallen.
Mensen die zich er wat meer in verdiept hebben zeggen wel dat het extreem druk is met entiteiten op de aarde, omdat we in een heel interessante tijd leven.

Maar goed, blijven geesten met een huis verbonden?
Ik denk dat geesten met de aarde verbonden blijven als ze daar reden toe hebben (geen afscheid kunnen nemen van aardse zaken (huis bijvoorbeeld) of angst voor het onbekende). Dat kan dus bij een huis zijn.
Maar ik denk niet dat er geesten zijn die gewoon permanent in een hoek van de kamer staan.
Er zijn mensen die doodgaan en dat niet in de gaten hebben, of niet willen accepteren. Die beslissen dan maar gewoon niks en blijven hier.

Waar ik wel in geloof is gevoel van mensen in een groep, dat zich bundelt tot een sfeer. Een voorbeeld daarvan is een begrafenis. Veel mensen bij elkaar met hetzelfde gevoel.
Wat pastoors in de kerk doen is feitelijk ook constant de kerk reinigen (wierook, rituelen, water enz), de overledene vrijmaken van slechte sferen, maar vooral ook afsluiten.
Als je een gregoriaanse mis bijvoorbeeld goed volgt, merk je dat dat ritueel ergens voor is. Om de boel af te sluiten. Of, de gemeenschap vraagt de goden om goed voor de overledene te zorgen, en kracht voor zichzelf om door te gaan met leven. Datzelfde moet voor een overledene hoe dan ook gebeuren denk ik. Hetzij in de kerk, hetzij ergens anders. Zeker als diegene het zelf niet kan.

Dat gevoel dat opgeroepen is door een groep kan ook blijven hangen op een plek.
Tenminste, dat denk ik. Ik weet het, omdat ik het in mijn eigen huis gehad heb, maar ik kan het niet aantonen. Dus ik hou het maar even op "denk ik"
pi_65969653
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:53 schreef maedel het volgende:

Dat gevoel dat opgeroepen is door een groep kan ook blijven hangen op een plek.
Tenminste, dat denk ik. Ik weet het, omdat ik het in mijn eigen huis gehad heb, maar ik kan het niet aantonen. Dus ik hou het maar even op "denk ik"
jaa bij een maatje van mij ook, voel me nou niet echt op me gemak daar :p
Have no fear, have a beer
  donderdag 12 februari 2009 @ 05:56:28 #101
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_65974084
Deze gebouwen zijn uitgeroepen in 2008 geloof ik(elk jaar komt er een nieuwe lijst uit) door internet gebruikers die konden stemmen. Ik denk dat daar wel een speciaal "tintje" aanzit.

http://www.dirjournal.com/info/the-new-7-wonders-of-the-world/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')