abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:39:02 #201
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_66503916
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:32 schreef Xennia het volgende:
Wat doet ze eigenlijk overdag?
Goeie vraag
Kan ze zichzelf überhaupt een beetje bezighouden of is ze compleet afhankelijk van TS?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:50:15 #202
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_66504409
En dan zeg je dat ik niet genoeg verstand heb van borderline? Damn....

Je hoeft haar niet per se op te geven. Maar realiseer je nou eens dat je zo haar niet helpt en je zelf al helemaal niet!
Dus als jij haar alles en haar niets wilt zijn, degene die ze gebruikt als dat van pas komt, maar laat zitten als dat makkelijker is. Degene die ze constant pijn doet, ook al is dat omdat ze zelf pijn heeft. En ga maar door, ja ga dan vooral op deze manier verder. Maar dan moet je niet raar opkijken als jij er op een bepaald moment achterkomt dat je geen leuk normaal leven meer hebt, omdat alles draait om een persoon die dat steeds kapot maakt.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_66505747
Tenken je moet zelf weten wat je doet, maar weet wel dat je het jezelf alleen maar moeilijker en moeilijker maakt. Jouw situatie is nog extremer als bij mij en dat vond ik al zwaar. Hoelang zijn jullie nu bij elkaar? (incl de tijdelijke breaks) Ik heb na bijna anderhalf jaar gewoon de kracht niet meer. Mijn ogen gingen open, mensen om me heen schudden me wakker en ik begon in te zien dat ik gewoon bezig was mezelf mee te laten slepen de diepte in.... Ik liep alle dagen te huilen omdat ik niet meer wist wat ik met de situatie aan moest, werd constant heen en weer gesleurd, hij slokte me op... en ik liep het ook alleen maar goed te praten en overal een verklaring voor te zoeken en ik dacht ook dat ik het wel aan kon en dat het bij ons wel goed zou komen. Wij hadden het ook over trouwen en kinderen... maar wat hebben kinderen aan een vader die 9 van de 10x depressief is en zich dan weer helemaal klem zuipt om vervolgens te dreigen van het balkon naar beneden te springen?

Natuurlijk is het mogelijk een relatie met iemand die borderline heeft. Ik ken er zelfs 2 bij wie het goed gaat. Maar zij hebben hele sterkte partners, hele duidelijke afspraken, de juiste hulp en zelfs dan nog weleens hun mindere periodes. Borderline gaat trouwens nooit over. Het kan wel stabiliseren, iemand kan met de juiste hulp en duidelijke afspraken echt wel een goede manier van leven vinden die ook voor een partner acceptabel is. Maar als ik het zo hoor heeft jouw vriendin en ook jij dus als je hiermee doorgaat nog een hele lange weg te gaan en die weg zal veel hobbels hebben...

Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn Tenken?
pi_66506501
@ B1nulnul

OP welke manier dan??

@ Sonja

2 Jaar samen en we zijn bijde 22
pi_66507045
Maar werkt ze, of studeert ze?

En wat vond je van mijn tip over psycho-educatie voor partners?

En waarom reageer je zo selectief?

En ''bijde'' doet wel heel erg pijn aan mijn ogen
  vrijdag 27 februari 2009 @ 03:01:13 #206
128384 mcwops
gat in je glas
pi_66507694
@Tenken: kom uit je eigen wereld, word wakker, verman je zelf en sleep jezelf en haar mee naar de huisarts, hulpverlening, enzovoort. hoe langer jullie (of eigenlijk jij zelf) zit(ten) te experimenteren hoe mee ook jij afglijd naar complete gestoordheid. je maalt iedere dag (waarom hben je uberhaupt om 01.39 op Fok! ?), je probeert verklaringen te zoeken en ondertussen loopt de energie je lichaam uit.
de enige manier om met 2 benen stevig weer in de wereld te staan is afstand nemen van haar. zet haar op het juiste spoor, een klein duwtje richting te hulpverleners en ga absoluut geen monologen en motivatie-talk houden naar haar want het komt NIET aan!!! verspilde energie, verspilde moeite.
hoe moeilijk het ook is, hou de communicatie tussen jullie beiden (en jij bent in de lead niet zij!!!) zo beperkt en zakelijk mogelijk. Ga vooral niet reageren op allerlei uitspraken, smsjes of weet ik veel. Neutraliseren dat werkt voor haar het beste maar zeker voor jou. En belangrijkste: stel je absoluut niet als zwakkere/underdog op, zij gaat daar dankbaar en op een verschrikkelijke manier weer misbruik van maken.
En ja verdomme ik ben ervaringsdeskundige en ja ook ik ben er de afgelopen jaren vreselijk ingetuind en altijd achteraf zo'n enorme spijt ervan gehad. (ben van dubbele leeftijd van jou !)
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_66516435
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:32 schreef Tenken het volgende:
Ik zeg niet dat alle info die ik krijg niks op ons slaat....

Maar ik lees steeds meer dingen van dat ik het maar moet opgeven... alsof het hopeloos is... is het bij jullie ook allemaal fout gegaan? [...]... waarom zo negatief dat het niet goed is dat ik dit doe en dat ik haar beter kan opgeven....
Omdat er maar twee manieren zijn om er mee om te gaan.
Manier 1: Zij krijgt therapie en ze past zich aan en ze leert normaal te doen.
Manier 2: Ze krijgt geen therapie en ze past zich niet aan, en ze blijft op jouw emoties teren totdat jij het niet meer aankunt.

Omdat er geen middenweg is, en de waarheid niet in het midden ligt.
Jij zoekt naar een pijnloze oplossing waarbij je het resultaat van 1 krijgt met de inspanning van 2. Die manier bestaat niet, want die manier is een variant van manier 2.

Omdat manier 1 moeilijk en pijnlijk is en heel veel inspanning kost.
Omdat het niet voldoende is dat ze zegt dat ze wil veranderen, maar ze echt moet veranderen.

Alle manieren om hier mee om te gaan waarbij zij zich niet aanpast, zijn varianten van manier 2.
Alle verdedigingen over dat zij begrijpt wat er mis is (maar er niets mee doet) zijn varianten van manier 2.
Alle betogen over gelijkheid en dat zij toch niet de enige is die zich aan moet passen zijn varianten van manier 2.
Alle verzachte methoden waarbij je praat over manier 1 maar niet de inspanning verricht zijn varianten van manier 2.
Alles wat ze zegt over willen veranderen, maar niet verandert, is een variant van manier 2.

Manier 2 is een manier om niets te hoeven doen en niets te veranderen. Of je erover praat tot je tong versleten is maakt niet uit. Het verschil tussen manier 1 en manier 2 is: Of zij verandert of niet.

Ik begrijp dat zij maandag een afspraak heeft om te praten over therapie. Ik heb de 'weasel-words' cursief gezet. Zolang ze geen therapie hééft en volgt en volhoudt, is 'een afspraak' over 'praten over' een variant van manier 2.

Er is geen tussenweg. Zij verandert, of ze blijft jouw parasiet en jij haar gastheer - totdat ze je leeggezogen weggooit als een stuk vuil.

In de film komt het altijd goed. Dit is het echte leven. En jouw goede wil is onvoldoende als zij niet verandert. Dat trek je niet, en zij verandert niet uit zichzelf.
Dáárom zeggen mensen dat je sterk moet overwegen om ermee te stoppen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mgerben op 27-02-2009 13:50:29 ]
pi_66521315
Oke... nou ik heb het nu ook best wel ff kut ja omdat het erg op en neer gaat met haar gevoelens. gister ging het al niet echt goed met haar toen ze wakker werd, maar haar oudste zus kwam haar uit bed trekken daarna is ze nog bij haar vader geweest waar ze ook soort van in therapie bij zit. en daarna uit eten gegaan met haar zus... toen hoorde ik ff niks had ik haar gebeld rond 23:00 en toen zat ze met een kerel in een tentje wat te drinken waar ze ooit 1x sex me heeft gehad ofzo die kerel is 30 trouwens... en rond half 1 kwamen ze naar huis en had ik me ff voorgesteld etc... ik zag wel dat ze veel had gedronken of iedergeval je merkte dat ze gedronken had. vroeg ze ff hoe ik het vond om hem te ontmoeten... ze was erg moe, dus is gaan omkleden enzo en hebben nog ff kort gepraat daarna ging ze slapen.. en ze is nu net wakker..

Maarja ik hoop dat maandag goed uitpakt... en dat ze echt weer therapie kan gaan volgen.
pi_66521464
die therapie die ze trouwens heeft 1x in de week ofzo. heet EMDR ofzo
pi_66523079
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef Tenken het volgende:
toen hoorde ik ff niks had ik haar gebeld rond 23:00 en toen zat ze met een kerel in een tentje wat te drinken waar ze ooit 1x sex me heeft gehad ofzo die kerel is 30 trouwens... en rond half 1 kwamen ze naar huis en had ik me ff voorgesteld etc... ik zag wel dat ze veel had gedronken of iedergeval je merkte dat ze gedronken had. vroeg ze ff hoe ik het vond om hem te ontmoeten...
???

Ze zet het op een zuipen met iemand waar ze eerder seks mee heeft gehad, in een tentje? En ze neemt hem daarna mee naar jullie huis? Zonder overleggen? Wat vind je daar zelf nou eerlijk van?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:53:50 #211
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_66523367
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:09 schreef Tenken het volgende:
Oke... nou ik heb het nu ook best wel ff kut ja omdat het erg op en neer gaat met haar gevoelens. gister ging het al niet echt goed met haar toen ze wakker werd, maar haar oudste zus kwam haar uit bed trekken daarna is ze nog bij haar vader geweest waar ze ook soort van in therapie bij zit. en daarna uit eten gegaan met haar zus... toen hoorde ik ff niks had ik haar gebeld rond 23:00 en toen zat ze met een kerel in een tentje wat te drinken waar ze ooit 1x sex me heeft gehad ofzo die kerel is 30 trouwens... en rond half 1 kwamen ze naar huis en had ik me ff voorgesteld etc... ik zag wel dat ze veel had gedronken of iedergeval je merkte dat ze gedronken had. vroeg ze ff hoe ik het vond om hem te ontmoeten... ze was erg moe, dus is gaan omkleden enzo en hebben nog ff kort gepraat daarna ging ze slapen.. en ze is nu net wakker..

Maarja ik hoop dat maandag goed uitpakt... en dat ze echt weer therapie kan gaan volgen.
Ze zit in therapie bij haar vader? Ze zuipt zich klem met een gozer waar ze ooit 's mee geneukt heeft? En jij ziet niet dat er ergens iets niet helemaal goed zit?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_66524842
Die gast had iets Laten liggen bij Haar thuis .. en dat wou hij graag terug.. en hij zij nog ik kan wel beneden wachten maar zij liet hem ff boven... dat sex wat er gebeurd is was iets van 6/7 Jaar geleden... ik heb ook gezegt dat ze het wel ff Kon laten weten, maar ze had geen eens beltegoed... ik vond het ook wel Irritant en heb ik ook zeker wel wat van gezegt.

Ze praat idd met haar vader, en doet dus die EMDR therapie... het is ook niet goed dat ze het weer op het drinken had gezet, maar wat kan ik daar aan doen, ze moet het toch zelf zien...
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:28:09 #213
128384 mcwops
gat in je glas
pi_66524953
ze draait je een rad voor je ogen. kom is uit die wereld jongen. ik snap dat je 22 bent, maar vraag is aan je eigen huisarts raad ipv je hier te lopen verdedigen op alles. wat hierboven al gezegd werd, je vraagt erom om snel geflamed te worden. al bijna 5 pagina's vol staat het er gewoon
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_66525026
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:25 schreef Tenken het volgende:
Die gast had iets Laten liggen bij Haar thuis .. en dat wou hij graag terug.. en hij zij nog ik kan wel beneden wachten maar zij liet hem ff boven... dat sex wat er gebeurd is was iets van 6/7 Jaar geleden... ik heb ook gezegt dat ze het wel ff Kon laten weten, maar ze had geen eens beltegoed... ik vond het ook wel Irritant en heb ik ook zeker wel wat van gezegt.
En de volgende keer doet ze het zo weer. Je zegt er misschien wel wat van, maar blijkbaar schrikt het haar totaal niet af. Ze weet dat, wat ze ook doet en hoe gek ze het ook zal maken, jij toch wel blijft. Je bent een deurmat.
pi_66525213
Hoezo verdedig ik alles? >_< die kerel was al van plan om het te komen halen gister alleen was ze niet thuis vanwege die crisis die ze had, haar zus had haar mee uit huis genomen. het klopt niet dat ze drinkt nee, maar ik kan er weinig aan doen, ze moet therapie hebben... en daar word dus maandag over gepraat.. ik kan wel beginnen tegen haar waar ben je mee bezig je heb weer lopen zuipen blabla.. werkt toch niet.
pi_66525373
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

En de volgende keer doet ze het zo weer. Je zegt er misschien wel wat van, maar blijkbaar schrikt het haar totaal niet af. Ze weet dat, wat ze ook doet en hoe gek ze het ook zal maken, jij toch wel blijft. Je bent een deurmat.
Volgende keer, laat ze het weten, dan heb ik ook gezegt, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik het niet leuk vond. beetje overwachts was... zeker om zo'n tijd. en ik accepteer niet alles. als ze iets doet wat ik niet goed vind tuurlijk zeg ik er wat van word ik boos.. en ga zelfs weg als het zo erg is. dan kwam ze altijd huilend en bellend me zoeken...
pi_66525448
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 15:13 schreef Tenken het volgende:
die therapie die ze trouwens heeft 1x in de week ofzo. heet EMDR ofzo
Dus toch EMDR? Dat kan ook gratis hoor
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:45:17 #218
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66525677
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:28 schreef mcwops het volgende:
je vraagt erom om snel geflamed te worden.
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:25 schreef Tenken het volgende:

Ze praat idd met haar vader, en doet dus die EMDR therapie... het is ook niet goed dat ze het weer op het drinken had gezet, maar wat kan ik daar aan doen, ze moet het toch zelf zien...
Serieus man, je laat je inpakken. Zij denkt: kassa, neuken en roept tegen jou "ik kan er niks aan doen".

Makkelijk vreemdgaan: het is immers toch ongestraft! Die borderline-bullshit zegt echt niet dat je plotseling helemaal geen controle meer hebt over jezelf, als ik uit eigen ervaring mag spreken. Zij moet leren dat jij dat niet op prijs stelt en jij moet dat blijven benadrukken, keer op keer. Misschien zelfs op die manier geconditionerd worden om het even bruut te stellen.

Echt jongen dat je zo een bord voor je kop kan hebben
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:49:04 #219
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66525841
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:28 schreef mcwops het volgende:
ze draait je een rad voor je ogen. kom is uit die wereld jongen. ik snap dat je 22 bent, maar vraag is aan je eigen huisarts raad ipv je hier te lopen verdedigen op alles. wat hierboven al gezegd werd, je vraagt erom om snel geflamed te worden. al bijna 5 pagina's vol staat het er gewoon
Nou je huisarts is niet bedoeld voor dit soort zaken he . Die kunnen slechts doorverwijzen
pi_66525907
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:38 schreef Tenken het volgende:

[..]

Volgende keer, laat ze het weten, dan heb ik ook gezegt, ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik het niet leuk vond. beetje overwachts was... zeker om zo'n tijd. en ik accepteer niet alles. als ze iets doet wat ik niet goed vind tuurlijk zeg ik er wat van word ik boos.. en ga zelfs weg als het zo erg is. dan kwam ze altijd huilend en bellend me zoeken...
En dat laatste doet ze om er zeker van te zijn dat jij wel weer terug komt. Want daar heb jij een zwak voor.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:54:29 #221
136 V.
Like tears in rain...
pi_66526068
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:31 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Volgens mij ontlenen partners er ook vaak 'n soort van 'status' aan. 'Kijk eens hoeveel ik voor hem/haar over heb! Kijk eens hoe geduldig ik ben! Kijk eens hoe goed ik voor mensen kan zorgen!' Maar wat ze nodig hebben is 'n flinke trap onder de reet.
Mensen als jij gun ik eens pure tegenslag.

Gewoon een tijdje een bak pure ellende, om je eens wat minder generatie-nikserig te maken.

Wat een domme kortzichtigheid

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_66526074
Ik heb serieus bewondering voor iedereen die TS met zijn enorme plaat voor zijn kop dingen wil blijven duidelijk maken. Hij wil er niet aan, en wie niet wil horen moet maar voelen toch?
pi_66526276
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mensen als jij gun ik eens pure tegenslag.

Gewoon een tijdje een bak pure ellende, om je eens wat minder generatie-nikserig te maken.

Wat een domme kortzichtigheid

V.
Mwoah, ik begrijp zijn punt wel. Sommige mensen ontlenen hun bestaansrecht aan het verzorgen van anderen. Mensen als Tenken verwarren naar mijn mening liefde met drama en verzorging.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:59:15 #224
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_66526289
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:54 schreef heksehiel het volgende:
Ik heb serieus bewondering voor iedereen die TS met zijn enorme plaat voor zijn kop dingen wil blijven duidelijk maken. Hij wil er niet aan, en wie niet wil horen moet maar voelen toch?
Zo is het leven toch. Jezelf voorhouden dat je iets kan. Als ik op t voetbalveld sta probeer ik mezelf voor te houden dat ik kan voetballen. Als ik op zo'n forum zit probeer ik mezelf voor te houden dat ik 's mensens gedachtengang kan veranderen

Maar goed, zonder gekheid, ik geef t ook op .
pi_66526601
Ik luister wel naar de dingen die jullie zeggen, maar ik wil het niet gelijk opgeven omdat de meeste dat zeggen, ik zal weg gaan als er nog iets zou gebeuren. maar we kunnen iedergeval kijken wat er maandag gaat gebeuren en hoe het verder gaat.

ik zal ff een text laten zien van ons gesprek toen net op msn

-knip- geen privélogs op FOK!

[ Bericht 94% gewijzigd door Re op 27-02-2009 17:23:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')