abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:10:52 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70069377
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Gast, ben jij moderator hier?

Het is je bekend dat dit een forum is hè; niet een fanclubje van het leger of zo.
Ja hij is een moderator.
En ja, hij heeft gelijk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:12:54 #202
110987 ErwinRommel
pi_70069434
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:40 schreef Esses het volgende:

[..]

En die zijn druk bezig om hun medaille nog te krijgen.
Klopt. Het schijnt dat men daar mee bezig is. Al zal dat "officieel" niet onder de noemer OEF worden uitgereikt ben ik bang.
Wmb moet men niet zo moeilijk doen en die veteranen ook hun medaille geven. Maar goed, politieke correctheid is nog altijd troef.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:48:47 #203
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_70070697
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja hij is een moderator.
En ja, hij heeft gelijk.
Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:24:11 #204
110987 ErwinRommel
pi_70071973
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:48 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.
Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:53:27 #205
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_70073113
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
ja hoor noob ehh herstel: Veldmaarschalk

De echte Rommel had overigens wel wat meer respect getoond voor een oud-Cavalerist
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:56:22 #206
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70078353
gooi het he ik heb ook in dienst gezeten wapen maar in de strijd.

Je houding klopt niet vind ik.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 23:09:46 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_70078955
omg

laten we het over de Kapitein en zijn onderscheiding hebben ipv elkaar lopen pesten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:11:41 #208
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_77441909
quote:
'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
Uitgegeven: 30 januari 2010 06:59
Laatst gewijzigd: 30 januari 2010 08:28
DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.

© Novum
Dat meldt het Brabants Dagblad.
Politie en justitie bevestigen de verdenking, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering is gesteld, aldus de krant.

Politie en marechaussee zouden Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaïnegebruik door de onderscheiden militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die Kroon in Den Bosch exploiteert.
Defensie
Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'.
Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.
Kroon ontkende eerder deze week tegenover het Brabants Dagblad de verdenkingen.
Zooi
''Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt'', citeert de krant hem.
Kroon werd in mei vorig jaar door koningin Beatrix tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag tot Ridder in de Militaire Willems-Orde geslagen.
Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu.
Gewaagde commandoacties
Kroon gaf in 2006 leiding aan een peloton dat meerdere gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan. Voor de wijze waarop hij dat deed, kreeg hij de onderscheiding.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_77442067
Phoe....ze hebben weer een zwart schaap nodig...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:37 #210
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77442138
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:31 schreef thesystem het volgende:
Phoe....ze hebben weer een zwart schaap nodig...
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:56:33 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77443097
'oorlogsheld'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77443267
Hij heeft iig alles ontkend, dus ik hoop dat hij er daadwerkelijk ook niets mee te maken heeft.
Het zou een hele domper zijn als uitgerekend Kapitein Kroon zich daaraan heeft schuldig gemaakt

@Klopkoek: Gelukkig is in Nederland iedereen onschuldig totdat de rechter anders oordeeld
pi_77443384
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is; zeker niet gezien alle aandacht en gedoe rondom Yoeri van Gelder.

Maar als het toch waar blijkt te zijn, doet het natuurlijk niks af aan al zijn heldhaftige optredens.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:29:19 #214
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77443789
Hij is te intelligent om dit te doen.
pi_77444237
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_77444362
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef guapo het volgende:
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
Misschien is het beter om eerst eens de uitkomst van het onderzoek af te wachten...

En mocht het waar zijn, dan vind ik dat hij wel zijn medaille moet houden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:50:20 #217
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77444366
quote:
Wegwezen met dat ventje.

Ach, doe nou maar eens even rustig.
Niemand weet nog iets zeker.. en vooral jij niet.

die gast heeft ongeveer alles wat ie hebben wil.. hij is echt niet zo stom zich hiermee bezig te gaan houden.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 11:51:10 #218
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77444390
'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
DEN BOSCH -

De politie heeft kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftige optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, vrijdag verhoord. De 39-jarige Bosschenaar en zijn 34-jarige vriendin worden verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie. De twee meldden zich op verzoek op het politiebureau voor verhoor.

Dat heeft de politie van Den Bosch zaterdag bevestigd. De woordvoerster wil niet zeggen of Kroon en zijn partner vastzitten.

De politie heeft in verband met deze zaak in december vier verdachten aangehouden. Het gaat om twee vrouwen en een man uit Den Bosch en een inwoner van Schijndel. Tegelijkertijd verhoorde de politie twee andere Bosschenaren als verdachten. Bij huiszoekingen vond de politie verscheidene wapens. Zij verwacht het onderzoek binnenkort af te ronden.

Het Brabants Dagblad meldde eerder dat politie en marechaussee Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaïnegebruik door de militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die door Kroon in Den Bosch wordt geëxploiteerd.

Kroon ontkende tegenover de krant schuldig te zijn. „Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt”, citeerde de krant hem.

Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'. Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.

Koningin Beatrix sloeg Kroon in mei tot Ridder in de Militaire Willems-Orde. Zij deed dat tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag. Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu. Kroon kreeg de onderscheiding voor de manier waarop hij in 2006 leiding gaf aan een peloton dat gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan.

Bron: telegraaf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_77445030
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 12:25:13 #220
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77445169
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:

[..]

De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
Ik zie op dit moment alleen berichtgeving door de media en geen veroordeling.
pi_77445213
Er heeft weer iemand iets gepresteerd in dit land hoor. En dat kan nou eenmaal niet en daarom moet z'n kop eraf. Kutmentaliteit hier.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 12:28:46 #222
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77445255
Waar ik wel bang voor ben is dat indien Kapitein Kroon geen verdachte meer is, het OM vrolijk door blijft gaan ala Eric O.
pi_77445404
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:

[..]

Ow god, gaan we weer

Lees de titel van het stuk eens en bepaal dan nog eens wat de media doet.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:34:57 #224
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77445423
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:27 schreef fratsman het volgende:
Er heeft weer iemand iets gepresteerd in dit land hoor. En dat kan nou eenmaal niet en daarom moet z'n kop eraf. Kutmentaliteit hier.
Ja, dat is het, dat is het echt. Daarom zijn bij huiszoekingen wapens aangetroffen bij cafébezoekers, daaarom heeft die kroeg al een verleden van drugshandel, dat is allemaal één vooropgezet plot om Kroon z'n kroon te ontnemen.

Tuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77445783
quote:
Wegwezen met dat ventje.
spuit 11 in the house.

Ik denk dat deze man te slim is om zich hiermee in te laten. Wat al is gezegd; hij heeft het hoogste bereikt in het leger en hij heeft bewust voor die carrière gekozen. Kan me daarom ook niet voorstellen dat hij een extra centje wil verdienen op deze manier.

Maar goed, even afwachten hoe dit afloopt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_77447565
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:47 schreef Steeven het volgende:

[..]

spuit 11 in the house.

Ik denk dat deze man te slim is om zich hiermee in te laten. Wat al is gezegd; hij heeft het hoogste bereikt in het leger en hij heeft bewust voor die carrière gekozen. Kan me daarom ook niet voorstellen dat hij een extra centje wil verdienen op deze manier.

Maar goed, even afwachten hoe dit afloopt.
Die onderscheiding gaan ze van hem afpakken, let maar op!
Valt me nog mee dat dit verhaal niet in de doofpot is gestopt.
-weg, zie banmeldtopic-
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:38:50 #227
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77448751
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:53 schreef guapo het volgende:

[..]

Die onderscheiding gaan ze van hem afpakken, let maar op!
Valt me nog mee dat dit verhaal niet in de doofpot is gestopt.

wat ben jij een naar kereltje zeg.
Er is een verdenking, geen schuldverklaring, je loopt erg vooruit op zaken waar je nog helemaal niets van weet.
pi_77450127
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat ben jij een naar kereltje zeg.
Er is een verdenking, geen schuldverklaring, je loopt erg vooruit op zaken waar je nog helemaal niets van weet.
Wat moest hij anders. Van zo'n hongerloontje bij Defensie moest hij wel zaakjes erbij nemen. En het is van kwaad tot erger geworden. Drugs en wapens, wat dacht hij wel niet?
Dat speltje mag ie weer teruggeven aan de koningin als ie wordt veroordeeld tot een straf al dan niet voorwaardelijk van méér dan 1 jaar.
-weg, zie banmeldtopic-
pi_77450232
Geen beste zaak. Of hij nu schuldig blijkt of niet, het imago van Defensie zal hier sowieso onder lijden.
pi_77450278
Deze man heeft zich samen met strijdmakkers uitermate moedig gedragen en zijn prive moet buiten beschouwing blijven.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 15:30:23 ]
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:37:51 #231
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77450495
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef guapo het volgende:

[..]

Wat moest hij anders. Van zo'n hongerloontje bij Defensie moest hij wel zaakjes erbij nemen. En het is van kwaad tot erger geworden. Drugs en wapens, wat dacht hij wel niet?
Dat speltje mag ie weer teruggeven aan de koningin als ie wordt veroordeeld tot een straf al dan niet voorwaardelijk van méér dan 1 jaar.

Hongerloontje?
Kapiteins rang, met die bonussen..

lol, droom lekker verder
pi_77450664
quote:

[..]

Waar baseer jij je uitlatingen op?
Hongerloontje? Begin jezelf te informeren voor je achterlijke dingen begint te roepen
Speldje inleveren? Waarom alleen bij een straf van meer dan 1 jaar, waarom niet bij 10 jaar of zo gauw hij schuldig word verklaard?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:43:31 #233
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77450668
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:29 schreef addictivebeat het volgende:
Deze man heeft zich samen met strijdmakkers uitermate moedig gedragen en zijn prive moet buiten beschouwing blijven.
Ben ik niet met je eens. Zeker als officier moet je een voorbeeldfunctie uitstralen, zowel binnen je functie als daarbuiten. Dus als een officier buiten werktijd iets gedaan zou hebben wat niet "des officiers" is, dan mag hij/zij daar zeker wel op aangesproken worden en eventueel de consequenties van dragen.

Echter, laat ik het nog maar eens duidelijk maken: HIJ IS NOG NIET VEROORDEELD dus om hem meteen maar schuldig te verklaren vind ik veel te ver gaan.

Verder vind ik het compleet achterlijk dat er meteen in headlines in de grote kranten staat dat hij verdacht wordt en dat hij ook met naam en toenaam wordt genoemd. Ik dacht dat je in Nederland als "verdachte" en zelfs als "schuldige" nooit met méér dan initialen en een balkje voor je ogen in de media mocht komen, tenzij extreem gevaarlijk voor de medemens (aka seriemoordenaar oid).

Ik twijfel persoonlijk oprecht aan het feit dat hij zich echt schuldig gemaakt zou hebben aan dat soort dingen. Wat ik van hem gelezen heb is hij een zéér goed militair, zeer goed doordrenkt van de procedures, normen en waarden van de krijgsmacht en militair zijn is zijn leven.

Maar we zullen zien. Als hij onschuldig blijkt te zijn dan vind ik dat alle kranten een uitgebreide rectificatie zouden moeten schrijven. Mocht hij toch schuldig zijn, dan vind ik ook dat zo iemand op de blaren moet zitten.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:44:25 #234
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77450692
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:29 schreef addictivebeat het volgende:
Zo werkt het niet.

Zeker als blijkt dat hij (in)direct bij drugshandel betrokken is, is dat vrij zware kost.
Intelligent, but fucked up.
pi_77450700
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Waar baseer jij je uitlatingen op?
Hongerloontje? Begin jezelf te informeren voor je achterlijke dingen begint te roepen
Speldje inleveren? Waarom alleen bij een straf van meer dan 1 jaar, waarom niet bij 10 jaar of zo gauw hij schuldig word verklaard?
Zo staat het in de wet. Informeer jezelf eens zou ik zeggen.
quote:
De wettekst Koninklijke Onderscheidingen stelt dat de Militaire Willemsorde vervalt bij een onherroepelijke veroordeling tot een gevangenisstraf van tenminste een jaar of oneervol ontslag.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)kt_oorlogsheld_Kroon
pi_77450736
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Verder vind ik het compleet achterlijk dat er meteen in headlines in de grote kranten staat dat hij verdacht wordt en dat hij ook met naam en toenaam wordt genoemd. Ik dacht dat je in Nederland als "verdachte" en zelfs als "schuldige" nooit met méér dan initialen en een balkje voor je ogen in de media mocht komen, tenzij extreem gevaarlijk voor de medemens (aka seriemoordenaar oid).

Ik twijfel persoonlijk oprecht aan het feit dat hij zich echt schuldig gemaakt zou hebben aan dat soort dingen. Wat ik van hem gelezen heb is hij een zéér goed militair, zeer goed doordrenkt van de procedures, normen en waarden van de krijgsmacht en militair zijn is zijn leven.

Maar we zullen zien. Als hij onschuldig blijkt te zijn dan vind ik dat alle kranten een uitgebreide rectificatie zouden moeten schrijven. Mocht hij toch schuldig zijn, dan vind ik ook dat zo iemand op de blaren moet zitten.
Ik meen dat justitie het zelf zo naar buiten heeft gebracht.
quote:
Voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg hekelt het gebrek aan bescherming van de privacy van Kroon. Dat politie en OM in dit stadium van het onderzoek „in vol ornaat" de identiteit van de verdachte bekendmaken , vindt hij vreemd. Los van deze zaak, zegt Van den Burg, gebeurt het „niet zelden" dat veteranen hun ervaringen tijdens uitzendingen met drugs en drank proberen te verwerken. „Deze mensen verdienen zorg." Kroon is geen lid van de AFMP.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:46:07 #237
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77450756
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nou meneer, ik vind Uw bijdragen op dit forum ook niet immer getuigen van geestelijke volwassenheid.
Intelligent, but fucked up.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 januari 2010 @ 15:46:55 #238
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_77450775
quote:

[..]

Als Justitie jou, misschien ten onrechte, zou verdenken van een misdrijf, zou je dan ook maar vast roepen dat je schuldig bent?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:50:15 #239
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77450876
quote:
Voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg hekelt het gebrek aan bescherming van de privacy van Kroon. Dat politie en OM in dit stadium van het onderzoek „in vol ornaat" de identiteit van de verdachte bekendmaken , vindt hij vreemd. Los van deze zaak, zegt Van den Burg, gebeurt het „niet zelden" dat veteranen hun ervaringen tijdens uitzendingen met drugs en drank proberen te verwerken. „Deze mensen verdienen zorg." Kroon is geen lid van de AFMP.
Wat de neuk???
Godver, wat een stigmatiserend stukje ook weer, zeker om dat dikgedrukte er ook nog eens bij te zetten is toch asociaal? Dat er "los van de zaak" staat, maakt niet minder dat het dikgedrukte (on)bewust toch blijft hangen bij de lezers, waardoor er nóg een reden is om kapitein Kroon in vele hoofden al schuldig te verklaren.

Bovendien ook asociaal dat JUSTITIE besluit zo'n zaak naar buiten te brengen. Terwijl het tegen alle regels in gaat qua anonimiteit enzo.
... and I feel fine.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:52:01 #240
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77450931
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Nou meneer, ik vind Uw bijdragen op dit forum ook niet immer getuigen van geestelijke volwassenheid.
Ja, quote ook maar even iets van 7 maanden geleden...
... and I feel fine.
pi_77451069
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:50 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Wat de neuk???
Godver, wat een stigmatiserend stukje ook weer, zeker om dat dikgedrukte er ook nog eens bij te zetten is toch asociaal? Dat er "los van de zaak" staat, maakt niet minder dat het dikgedrukte (on)bewust toch blijft hangen bij de lezers, waardoor er nóg een reden is om kapitein Kroon in vele hoofden al schuldig te verklaren.
Je geeft nu de NRC de schuld van het feit dat die woordvoerder dat heeft gezegd?
quote:
Bovendien ook asociaal dat JUSTITIE besluit zo'n zaak naar buiten te brengen. Terwijl het tegen alle regels in gaat qua anonimiteit enzo.
Inderdaad niet bepaald netjes.
pi_77451083
quote:

[..]

Joh, er is nog niks bewezen. Wat zit je nou kansloos te schreeuwen?

Overigens vind ik dat zijn onderscheiding los staat van dit hele gebeuren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 30 januari 2010 @ 15:59:55 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_77451206
Zo gaat dit land met zijn "oorlogshelden" om. Eén snuif en je bent nergens meer. Sta je dan, met je medailles, eervol te wezen.

Is dit weer zo'n gore burgerstreek van Justitie, om militairen in een kwaad daglicht te stellen? Zoals ze dat destijds ook hebben gedaan met die officier die een Afghaan onterecht zou hebben neergeknald. Soldaatje pesten, tegen alle mores in. O wat zijn we trots op onze veteranen.

Gelukkig wil de politiek het liefste dat we daar blijven. Het zou heel wat imagoschade opleveren, een vroeg vertrek, hm? Hoezee voor het Vaderland!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:01:09 #244
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77451250
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je geeft nu de NRC de schuld van het feit dat die woordvoerder dat heeft gezegd?
[..]

Inderdaad niet bepaald netjes.
Ik geef die woordvoerder de schuld dat hij zo achterlijk (of berekenend) is om dat zinnetje er nog even bij te zetten.

En wellicht wel wat respectloos van het NRC om dat er zomaar weer bij te zetten, maar als die vent dat gezegd heeft dan kan het NRC moeilijk anders (al vind ik het persoonlijk nog niet netjes).

Maar dan nog, op de één of andere manier denk ik, dat áls die woordvoerder dat zinnetje al heeft gezegd, dat het uit context is gehaald en er heel tactisch op die manier achter is geplakt.

Dus ik pas mijn standpunt aan: het is zéér respectloos dat de journalist het op deze manier heeft neergepend en dat de hoofdredacteur voor deze opzet toestemming heeft gegeven.

Hoezo even iemand door het slijk halen....
... and I feel fine.
pi_77451551
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Hoezo even iemand door het slijk halen....
Wat een gelul. Er is niets mis met dit nieuwsbericht, maar volgens mij hebben nogal wat militairen er een handje van alles op de pers af te schuiven. Er is hier maar één schuldige aan te wijzen, en dat is ofwel meneer de kap'tein, of justitie. Tot dat bekend is valt er weinig te discussiëren hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 16:10:09 ]
pi_77451875
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 15:44 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zo staat het in de wet. Informeer jezelf eens zou ik zeggen.
[..]

Kom dan met bronnen die je standpunt ondersteunen.
Er staat inderdaad een straf van minimaal 1 jaar OF oneervol ontslag.
Bij Defensie bestaat maar een straf op drugs gerelateerde zaken en dat IS oneervol ontslag, dus straf of niet ALS hij schuldig wordt bevonden krijgt hij oneervol ontslag

Kan het me alleen niet voorstellen. Hij lijkt me niet het type dat zich inlaat met drugs.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:24:00 #247
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77451964
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wat een gelul. Er is niets mis met dit nieuwsbericht, maar volgens mij hebben nogal wat militairen er een handje van alles op de pers af te schuiven. Er is hier maar één schuldige aan te wijzen, en dat is ofwel meneer de kap'tein, of justitie. Tot dat bekend is valt er weinig te discussiëren hier.
Sorry hoor, maar wat dat betreft zijn journalisten ook niet altijd even snugger (of misschien juist wél gewiekst) om dingen uit context te halen.

En dat is geen "new world order" gelul; iedere journalist is op zijn minst een beetje gekleurd in zijn/haar berichtgeving, wat komt door een eventuele eigen mening over hetgeen er verslag gedaan moet worden, en ook het "zo nieuwswaardig mogelijk" maken. Beide argumenten kunnen ervoor zorgen dat een zeer onschuldig antwoord in een vraaggesprek verplaatst kan worden zodat dat antwoord met de tekst eromheen ineens een heel andere betekenis krijgt.

Wat ik ermee wil zeggen is dat de manier van combineren van het oordeel van die woordvoerder over de mate van openheid van justitie én het antwoord van hem over dat sommige ex-militairen zich weleens in drank en drugs storten om hun ervaringen te vergeten, wel héél toevallig in hetzelfde stukje vallen en daardoor dus stigmatiserend werkt.

Dat ergens daartussen "los van de zaak" staat, zal vele snelle lezers ontgaan waardoor onbewust alsnog de combinatie gemaakt wordt bij veel lezers.

Dat is een stukje psychologie en manipulatie van de hersenen, wat vooral ook in marketing en reclame gebruikt wordt, alsmede ook vooral de roddelpers en bij sommige propagandadoeleinden.
... and I feel fine.
pi_77451965
Werd er in zijn kroeg drugs gedeald?
Het zou je kind maar wezen die de drugs koopt dat daar vandaan komt.
Het zou mij niets verbazen als die Kapitein aan het hoofd staat van een grote drugs- en wapenbende.
Hij dacht natuurlijk nu hij zo'n belangrijk speldje had hem niets kon overkomen.
-weg, zie banmeldtopic-
  zaterdag 30 januari 2010 @ 16:25:40 #249
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77452017
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:24 schreef guapo het volgende:
Werd er in zijn kroeg drugs gedeald?
Het zou je kind maar wezen die de drugs koopt dat daar vandaan komt.
Het zou mij niets verbazen als die Kapitein aan het hoofd staat van een grote drugs- en wapenbende.
Hij dacht natuurlijk nu hij zo'n belangrijk speldje had hem niets kon overkomen.
Dude

Ga eens even in TRU of NWO posten met je getroll.
Of een berichtje achterlaten op de site van de Telegraaf...
... and I feel fine.
pi_77452035
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 16:20 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Kom dan met bronnen die je standpunt ondersteunen.
Er staat inderdaad een straf van minimaal 1 jaar OF oneervol ontslag.
Bij Defensie bestaat maar een straf op drugs gerelateerde zaken en dat IS oneervol ontslag, dus straf of niet ALS hij schuldig wordt bevonden krijgt hij oneervol ontslag

Kan het me alleen niet voorstellen. Hij lijkt me niet het type dat zich inlaat met drugs.
quote:
Artikel 12

1. Degene aan wie een onderscheiding in de Orde is verleend, is, indien hij ingevolge rechterlijke veroordeling rechtens van zijn vrijheid is beroofd, onbevoegd de onderscheiding te dragen.

2. Een onderscheiding in de Orde vervalt, indien degene aan wie de onderscheiding is verleend:
1. onherroepelijk is veroordeeld tot een gevangenisstraf van tenminste een jaar;
2. oneervol is ontslagen uit enig openbaar ambt of beroep.

3. Het vervallen van een onderscheiding in de Orde heeft tot gevolg het verlies van het ordeteken en van het recht op de toelagen, in artikel 9 bedoeld.
http://www.lintjes.nl/militaire_willemsorde/wettekst.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')