Ja hij is een moderator.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Gast, ben jij moderator hier?
Het is je bekend dat dit een forum is hè; niet een fanclubje van het leger of zo.
Klopt. Het schijnt dat men daar mee bezig is. Al zal dat "officieel" niet onder de noemer OEF worden uitgereikt ben ik bang.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:40 schreef Esses het volgende:
[..]
En die zijn druk bezig om hun medaille nog te krijgen.
Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja hij is een moderator.
En ja, hij heeft gelijk.
Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:48 schreef zeeuws jongetje het volgende:
[..]
Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
quote:'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
Uitgegeven: 30 januari 2010 06:59
Laatst gewijzigd: 30 januari 2010 08:28
DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.
© Novum
Dat meldt het Brabants Dagblad.
Politie en justitie bevestigen de verdenking, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering is gesteld, aldus de krant.
Politie en marechaussee zouden Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaïnegebruik door de onderscheiden militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die Kroon in Den Bosch exploiteert.
Defensie
Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'.
Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.
Kroon ontkende eerder deze week tegenover het Brabants Dagblad de verdenkingen.
Zooi
''Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt'', citeert de krant hem.
Kroon werd in mei vorig jaar door koningin Beatrix tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag tot Ridder in de Militaire Willems-Orde geslagen.
Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu.
Gewaagde commandoacties
Kroon gaf in 2006 leiding aan een peloton dat meerdere gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan. Voor de wijze waarop hij dat deed, kreeg hij de onderscheiding.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 09:31 schreef thesystem het volgende:
Phoe....ze hebben weer een zwart schaap nodig...
Misschien is het beter om eerst eens de uitkomst van het onderzoek af te wachten...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef guapo het volgende:
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef guapo het volgende:
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....quote:
Ik zie op dit moment alleen berichtgeving door de media en geen veroordeling.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:
[..]
De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
Ow god, gaan we weerquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:
[..]
De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
Ja, dat is het, dat is het echt. Daarom zijn bij huiszoekingen wapens aangetroffen bij cafébezoekers, daaarom heeft die kroeg al een verleden van drugshandel, dat is allemaal één vooropgezet plot om Kroon z'n kroon te ontnemen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:27 schreef fratsman het volgende:
Er heeft weer iemand iets gepresteerd in dit land hoor. En dat kan nou eenmaal niet en daarom moet z'n kop eraf.Kutmentaliteit hier.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef guapo het volgende:
Wegwezen met dat ventje.
Die onderscheiding gaan ze van hem afpakken, let maar op!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:47 schreef Steeven het volgende:
[..]spuit 11 in the house.
Ik denk dat deze man te slim is om zich hiermee in te laten. Wat al is gezegd; hij heeft het hoogste bereikt in het leger en hij heeft bewust voor die carrière gekozen. Kan me daarom ook niet voorstellen dat hij een extra centje wil verdienen op deze manier.
Maar goed, even afwachten hoe dit afloopt.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 13:53 schreef guapo het volgende:
[..]
Die onderscheiding gaan ze van hem afpakken, let maar op!
Valt me nog mee dat dit verhaal niet in de doofpot is gestopt.
Wat moest hij anders. Van zo'n hongerloontje bij Defensie moest hij wel zaakjes erbij nemen. En het is van kwaad tot erger geworden. Drugs en wapens, wat dacht hij wel niet?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
wat ben jij een naar kereltje zeg.
Er is een verdenking, geen schuldverklaring, je loopt erg vooruit op zaken waar je nog helemaal niets van weet.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef guapo het volgende:
[..]
Wat moest hij anders. Van zo'n hongerloontje bij Defensie moest hij wel zaakjes erbij nemen. En het is van kwaad tot erger geworden. Drugs en wapens, wat dacht hij wel niet?
Dat speltje mag ie weer teruggeven aan de koningin als ie wordt veroordeeld tot een straf al dan niet voorwaardelijk van méér dan 1 jaar.
Waar baseer jij je uitlatingen op?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef guapo het volgende:
[..]
Wat moest hij anders. Van zo'n hongerloontje bij Defensie moest hij wel zaakjes erbij nemen. En het is van kwaad tot erger geworden. Drugs en wapens, wat dacht hij wel niet?
Dat speltje mag ie weer teruggeven aan de koningin als ie wordt veroordeeld tot een straf al dan niet voorwaardelijk van méér dan 1 jaar.
Ben ik niet met je eens. Zeker als officier moet je een voorbeeldfunctie uitstralen, zowel binnen je functie als daarbuiten. Dus als een officier buiten werktijd iets gedaan zou hebben wat niet "des officiers" is, dan mag hij/zij daar zeker wel op aangesproken worden en eventueel de consequenties van dragen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:29 schreef addictivebeat het volgende:
Deze man heeft zich samen met strijdmakkers uitermate moedig gedragen en zijn prive moet buiten beschouwing blijven.
Zo werkt het niet.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:29 schreef addictivebeat het volgende:
Deze man heeft zich samen met strijdmakkers uitermate moedig gedragen en zijn prive moet buiten beschouwing blijven.
Zo staat het in de wet. Informeer jezelf eens zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Waar baseer jij je uitlatingen op?
Hongerloontje? Begin jezelf te informeren voor je achterlijke dingen begint te roepen
Speldje inleveren? Waarom alleen bij een straf van meer dan 1 jaar, waarom niet bij 10 jaar of zo gauw hij schuldig word verklaard?
http://www.nrc.nl/binnenl(...)kt_oorlogsheld_Kroonquote:De wettekst Koninklijke Onderscheidingen stelt dat de Militaire Willemsorde vervalt bij een onherroepelijke veroordeling tot een gevangenisstraf van tenminste een jaar of oneervol ontslag.
Ik meen dat justitie het zelf zo naar buiten heeft gebracht.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:43 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Verder vind ik het compleet achterlijk dat er meteen in headlines in de grote kranten staat dat hij verdacht wordt en dat hij ook met naam en toenaam wordt genoemd. Ik dacht dat je in Nederland als "verdachte" en zelfs als "schuldige" nooit met méér dan initialen en een balkje voor je ogen in de media mocht komen, tenzij extreem gevaarlijk voor de medemens (aka seriemoordenaar oid).
Ik twijfel persoonlijk oprecht aan het feit dat hij zich echt schuldig gemaakt zou hebben aan dat soort dingen. Wat ik van hem gelezen heb is hij een zéér goed militair, zeer goed doordrenkt van de procedures, normen en waarden van de krijgsmacht en militair zijn is zijn leven.
Maar we zullen zien. Als hij onschuldig blijkt te zijn dan vind ik dat alle kranten een uitgebreide rectificatie zouden moeten schrijven. Mocht hij toch schuldig zijn, dan vind ik ook dat zo iemand op de blaren moet zitten.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)kt_oorlogsheld_Kroonquote:Voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg hekelt het gebrek aan bescherming van de privacy van Kroon. Dat politie en OM in dit stadium van het onderzoek „in vol ornaat" de identiteit van de verdachte bekendmaken , vindt hij vreemd. Los van deze zaak, zegt Van den Burg, gebeurt het „niet zelden" dat veteranen hun ervaringen tijdens uitzendingen met drugs en drank proberen te verwerken. „Deze mensen verdienen zorg." Kroon is geen lid van de AFMP.
Nou meneer, ik vind Uw bijdragen op dit forum ook niet immer getuigen van geestelijke volwassenheid.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
Als Justitie jou, misschien ten onrechte, zou verdenken van een misdrijf, zou je dan ook maar vast roepen dat je schuldig bent?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef guapo het volgende:
[..]
Wat de neuk???quote:Voorzitter van de militaire vakbond AFMP Wim van den Burg hekelt het gebrek aan bescherming van de privacy van Kroon. Dat politie en OM in dit stadium van het onderzoek „in vol ornaat" de identiteit van de verdachte bekendmaken , vindt hij vreemd. Los van deze zaak, zegt Van den Burg, gebeurt het „niet zelden" dat veteranen hun ervaringen tijdens uitzendingen met drugs en drank proberen te verwerken. „Deze mensen verdienen zorg." Kroon is geen lid van de AFMP.
Ja, quote ook maar even iets van 7 maanden geleden...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nou meneer, ik vind Uw bijdragen op dit forum ook niet immer getuigen van geestelijke volwassenheid.
Je geeft nu de NRC de schuld van het feit dat die woordvoerder dat heeft gezegd?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:50 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat de neuk???
Godver, wat een stigmatiserend stukje ook weer, zeker om dat dikgedrukte er ook nog eens bij te zetten is toch asociaal? Dat er "los van de zaak" staat, maakt niet minder dat het dikgedrukte (on)bewust toch blijft hangen bij de lezers, waardoor er nóg een reden is om kapitein Kroon in vele hoofden al schuldig te verklaren.
Inderdaad niet bepaald netjes.quote:Bovendien ook asociaal dat JUSTITIE besluit zo'n zaak naar buiten te brengen. Terwijl het tegen alle regels in gaat qua anonimiteit enzo.
Joh, er is nog niks bewezen. Wat zit je nou kansloos te schreeuwen?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:24 schreef guapo het volgende:
[..]
Ik geef die woordvoerder de schuld dat hij zo achterlijk (of berekenend) is om dat zinnetje er nog even bij te zetten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je geeft nu de NRC de schuld van het feit dat die woordvoerder dat heeft gezegd?
[..]
Inderdaad niet bepaald netjes.
Wat een gelul. Er is niets mis met dit nieuwsbericht, maar volgens mij hebben nogal wat militairen er een handje van alles op de pers af te schuiven. Er is hier maar één schuldige aan te wijzen, en dat is ofwel meneer de kap'tein, of justitie. Tot dat bekend is valt er weinig te discussiëren hier.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:01 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Hoezo even iemand door het slijk halen....![]()
Kom dan met bronnen die je standpunt ondersteunen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:44 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zo staat het in de wet. Informeer jezelf eens zou ik zeggen.
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)kt_oorlogsheld_Kroon
Sorry hoor, maar wat dat betreft zijn journalisten ook niet altijd even snugger (of misschien juist wél gewiekst) om dingen uit context te halen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat een gelul. Er is niets mis met dit nieuwsbericht, maar volgens mij hebben nogal wat militairen er een handje van alles op de pers af te schuiven. Er is hier maar één schuldige aan te wijzen, en dat is ofwel meneer de kap'tein, of justitie. Tot dat bekend is valt er weinig te discussiëren hier.
Dudequote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:24 schreef guapo het volgende:
Werd er in zijn kroeg drugs gedeald?
Het zou je kind maar wezen die de drugs koopt dat daar vandaan komt.
Het zou mij niets verbazen als die Kapitein aan het hoofd staat van een grote drugs- en wapenbende.
Hij dacht natuurlijk nu hij zo'n belangrijk speldje had hem niets kon overkomen.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:20 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Kom dan met bronnen die je standpunt ondersteunen.
Er staat inderdaad een straf van minimaal 1 jaar OF oneervol ontslag.
Bij Defensie bestaat maar een straf op drugs gerelateerde zaken en dat IS oneervol ontslag, dus straf of niet ALS hij schuldig wordt bevonden krijgt hij oneervol ontslag
Kan het me alleen niet voorstellen. Hij lijkt me niet het type dat zich inlaat met drugs.
http://www.lintjes.nl/militaire_willemsorde/wettekst.htmlquote:Artikel 12
1. Degene aan wie een onderscheiding in de Orde is verleend, is, indien hij ingevolge rechterlijke veroordeling rechtens van zijn vrijheid is beroofd, onbevoegd de onderscheiding te dragen.
2. Een onderscheiding in de Orde vervalt, indien degene aan wie de onderscheiding is verleend:
1. onherroepelijk is veroordeeld tot een gevangenisstraf van tenminste een jaar;
2. oneervol is ontslagen uit enig openbaar ambt of beroep.
3. Het vervallen van een onderscheiding in de Orde heeft tot gevolg het verlies van het ordeteken en van het recht op de toelagen, in artikel 9 bedoeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |