abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:10:52 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70069377
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:09 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Gast, ben jij moderator hier?

Het is je bekend dat dit een forum is hè; niet een fanclubje van het leger of zo.
Ja hij is een moderator.
En ja, hij heeft gelijk.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:12:54 #202
110987 ErwinRommel
pi_70069434
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 18:40 schreef Esses het volgende:

[..]

En die zijn druk bezig om hun medaille nog te krijgen.
Klopt. Het schijnt dat men daar mee bezig is. Al zal dat "officieel" niet onder de noemer OEF worden uitgereikt ben ik bang.
Wmb moet men niet zo moeilijk doen en die veteranen ook hun medaille geven. Maar goed, politieke correctheid is nog altijd troef.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:48:47 #203
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_70070697
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja hij is een moderator.
En ja, hij heeft gelijk.
Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:24:11 #204
110987 ErwinRommel
pi_70071973
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 19:48 schreef zeeuws jongetje het volgende:

[..]

Ja, in jouw bekrompen wereldje misschien.
Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:53:27 #205
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_70073113
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach jongetje, als je mij bekrompen wilt noemen moet je dat vooral maar blijven geloven. De meesten weten wel beter.
Mag ik vragen waar jouw wereldje uit bestaat jongetje? Jij hebt duidelijk nog niet veel van het echte leven begrepen jongetje.
Maar goed, zie het maar van jou bekrompen wereldje waar alles pais en vree is. Niet dan? Ja toch?
ja hoor noob ehh herstel: Veldmaarschalk

De echte Rommel had overigens wel wat meer respect getoond voor een oud-Cavalerist
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:56:22 #206
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70078353
gooi het he ik heb ook in dienst gezeten wapen maar in de strijd.

Je houding klopt niet vind ik.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator dinsdag 16 juni 2009 @ 23:09:46 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_70078955
omg

laten we het over de Kapitein en zijn onderscheiding hebben ipv elkaar lopen pesten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:11:41 #208
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_77441909
quote:
'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
Uitgegeven: 30 januari 2010 06:59
Laatst gewijzigd: 30 januari 2010 08:28
DEN BOSCH - Kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftig optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, wordt verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie.

© Novum
Dat meldt het Brabants Dagblad.
Politie en justitie bevestigen de verdenking, maar willen niet zeggen of Kroon is aangehouden dan wel in verzekering is gesteld, aldus de krant.

Politie en marechaussee zouden Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaïnegebruik door de onderscheiden militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die Kroon in Den Bosch exploiteert.
Defensie
Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'.
Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.
Kroon ontkende eerder deze week tegenover het Brabants Dagblad de verdenkingen.
Zooi
''Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt'', citeert de krant hem.
Kroon werd in mei vorig jaar door koningin Beatrix tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag tot Ridder in de Militaire Willems-Orde geslagen.
Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu.
Gewaagde commandoacties
Kroon gaf in 2006 leiding aan een peloton dat meerdere gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan. Voor de wijze waarop hij dat deed, kreeg hij de onderscheiding.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_77442067
Phoe....ze hebben weer een zwart schaap nodig...
pi_77442138
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:31 schreef thesystem het volgende:
Phoe....ze hebben weer een zwart schaap nodig...
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 30 januari 2010 @ 10:56:33 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77443097
'oorlogsheld'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77443267
Hij heeft iig alles ontkend, dus ik hoop dat hij er daadwerkelijk ook niets mee te maken heeft.
Het zou een hele domper zijn als uitgerekend Kapitein Kroon zich daaraan heeft schuldig gemaakt

@Klopkoek: Gelukkig is in Nederland iedereen onschuldig totdat de rechter anders oordeeld
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:10:17 #213
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_77443384
Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is; zeker niet gezien alle aandacht en gedoe rondom Yoeri van Gelder.

Maar als het toch waar blijkt te zijn, doet het natuurlijk niks af aan al zijn heldhaftige optredens.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:29:19 #214
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77443789
Hij is te intelligent om dit te doen.
pi_77444237
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
-weg, zie banmeldtopic-
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:50:05 #216
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_77444362
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 11:45 schreef guapo het volgende:
Die kerel moeten ze zijn medaille afpakken en oneervol ontslaan uit het leger. Wat voor voorbeeld ben je dan als je je met wapens en drugs bezig houdt?
Wegwezen met dat ventje.
Misschien is het beter om eerst eens de uitkomst van het onderzoek af te wachten...

En mocht het waar zijn, dan vind ik dat hij wel zijn medaille moet houden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 11:50:20 #217
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77444366
quote:
Wegwezen met dat ventje.

Ach, doe nou maar eens even rustig.
Niemand weet nog iets zeker.. en vooral jij niet.

die gast heeft ongeveer alles wat ie hebben wil.. hij is echt niet zo stom zich hiermee bezig te gaan houden.
pi_77444390
'Justitie verdenkt oorlogsheld Kroon'
DEN BOSCH -

De politie heeft kapitein Marco Kroon, die vorig jaar wegens zijn heldhaftige optreden in Afghanistan de Militaire Willems-Orde kreeg, vrijdag verhoord. De 39-jarige Bosschenaar en zijn 34-jarige vriendin worden verdacht van overtreding van de opiumwet en de wet wapens en munitie. De twee meldden zich op verzoek op het politiebureau voor verhoor.

Dat heeft de politie van Den Bosch zaterdag bevestigd. De woordvoerster wil niet zeggen of Kroon en zijn partner vastzitten.

De politie heeft in verband met deze zaak in december vier verdachten aangehouden. Het gaat om twee vrouwen en een man uit Den Bosch en een inwoner van Schijndel. Tegelijkertijd verhoorde de politie twee andere Bosschenaren als verdachten. Bij huiszoekingen vond de politie verscheidene wapens. Zij verwacht het onderzoek binnenkort af te ronden.

Het Brabants Dagblad meldde eerder dat politie en marechaussee Kroon al sinds oktober op de korrel hebben. Het zou daarbij gaan om cocaïnegebruik door de militair en bezoekers van Café Vinny, de kroeg die door Kroon in Den Bosch wordt geëxploiteerd.

Kroon ontkende tegenover de krant schuldig te zijn. „Als er eentje antidrugs is, ben ik het wel. Ik kan dat toch niet hebben als militair. Ik weet dat er eerder in dit café gehandeld werd. Die zooi heb ik er helemaal uitgewerkt”, citeerde de krant hem.

Het ministerie van Defensie liet zaterdagochtend vroeg in een reactie weten geschrokken te zijn van het bericht dat Kroon wordt verdacht en vrijdag is verhoord. Maar het 'wacht verdere ontwikkelingen af'. Het wijst erop dat iemand pas schuldig is als de rechter hem of haar veroordeelt en beklemtoont dat de verrichtingen waarvoor hij is onderscheiden uitzonderlijk blijven. Defensie onthoudt zich verder van commentaar, zolang 'een strafrechtelijke procedure' loopt.

Koningin Beatrix sloeg Kroon in mei tot Ridder in de Militaire Willems-Orde. Zij deed dat tijdens een plechtige ceremonie op het Binnenhof in Den Haag. Het was voor het eerst in ruim vijftig jaar dat deze hoogste en oudste dapperheidsonderscheiding werd uitgereikt aan een individu. Kroon kreeg de onderscheiding voor de manier waarop hij in 2006 leiding gaf aan een peloton dat gewaagde commandoacties uitvoerde in Afghanistan.

Bron: telegraaf
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_77445030
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 09:36 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
pi_77445169
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:

[..]

De media veroordeelt alweer iemand VOOR dat er ook maar iets duidelijk is...en laat de media vooral defensie haten....
Ik zie op dit moment alleen berichtgeving door de media en geen veroordeling.
pi_77445213
Er heeft weer iemand iets gepresteerd in dit land hoor. En dat kan nou eenmaal niet en daarom moet z'n kop eraf. Kutmentaliteit hier.
pi_77445255
Waar ik wel bang voor ben is dat indien Kapitein Kroon geen verdachte meer is, het OM vrolijk door blijft gaan ala Eric O.
pi_77445404
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:17 schreef thesystem het volgende:

[..]

Ow god, gaan we weer

Lees de titel van het stuk eens en bepaal dan nog eens wat de media doet.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:34:57 #224
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_77445423
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:27 schreef fratsman het volgende:
Er heeft weer iemand iets gepresteerd in dit land hoor. En dat kan nou eenmaal niet en daarom moet z'n kop eraf. Kutmentaliteit hier.
Ja, dat is het, dat is het echt. Daarom zijn bij huiszoekingen wapens aangetroffen bij cafébezoekers, daaarom heeft die kroeg al een verleden van drugshandel, dat is allemaal één vooropgezet plot om Kroon z'n kroon te ontnemen.

Tuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_77445783
quote:
Wegwezen met dat ventje.
spuit 11 in the house.

Ik denk dat deze man te slim is om zich hiermee in te laten. Wat al is gezegd; hij heeft het hoogste bereikt in het leger en hij heeft bewust voor die carrière gekozen. Kan me daarom ook niet voorstellen dat hij een extra centje wil verdienen op deze manier.

Maar goed, even afwachten hoe dit afloopt.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')